האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
אםשר להעביר שני קווי אוטובוס תדירים לתחנה דרך אזור התעשייה.

אמרתי מה צריך להיות הפתרון, לא מה יעשו
בארץ נדיר שעושים את מה שבאמת צריך. בשביל לעשות את מה שבאמת צריך, צריך כסף וצריך שהפוליטקאים המקומיים והציבור המקומי יהיו בעד ויחשבו מעבר לרכב הפרטי שלהם. אחרת קורה מה שקרה בגוש דן, שנזכרו מאוחר מדי שצריך מערכת הסעת המונים, והממשלה מכתיבה לרשויות המקומיות מלמעלה למרות ההתנגדויות של חלק מהרשויות (ולפעמים ההתנגדויות האלו מסרסות קווים, ע"ע הקו הסגול של נת"ע שלא ייכנס לפתח תקווה).
&nbsp
ההצעה שלי היא קו רק"ל קצר יחסית בתור התחלה, רק ~4 קילומטרים, שיקשר את תחנת הרכבת עם איזורי התעשייה. זה יזניק את אזורי התעשייה האלו קדימה וייתן חלופה ראויה לרכב הפרטי. בתוך יוקנעם עצמה פחות סביר שקו רק"ל יהיה משהו שאפשר לשקול, כי העיירה הזו בנוייה בצורה פרברית ומתפתלת כמו שהם.
אםשר להעביר שני קווי אוטובוס תדירים לתחנה דרך אזור התעשייה.
קו אחד מיוקנעם וקו שני מיוקנעם עילית, עם קטע משותף מאזור התעשייה לתחנת הרכבת. תדירות סבירה של פעם ברבע שעה בשעות השיא תחבר את יוקנעם לתחנת הרכבת בצורה שתעודד שימוש ברכבת לחיפה ותיצור דרישה להכפלת הקטע עפולה - חיפה ביום שלמחרת פתיחת קו כרמיאל.
 
זה חלק קטן מהבעיה...

אםשר להעביר שני קווי אוטובוס תדירים לתחנה דרך אזור התעשייה.
קו אחד מיוקנעם וקו שני מיוקנעם עילית, עם קטע משותף מאזור התעשייה לתחנת הרכבת. תדירות סבירה של פעם ברבע שעה בשעות השיא תחבר את יוקנעם לתחנת הרכבת בצורה שתעודד שימוש ברכבת לחיפה ותיצור דרישה להכפלת הקטע עפולה - חיפה ביום שלמחרת פתיחת קו כרמיאל.
זה חלק קטן מהבעיה...
ביקנעם יש את איזור התעשייה הדרומי שהוא איזור ענקי שמנותק לחלוטין מכל סוג של תחבורה ציבורית.
&nbsp
אגב, אוטובוס די מרתיע הרבה אנשים שהתרגלו לרכב פרטי. עצם זה שעושים את זה במסגרת קווי שירות ולא במסגרת שאטל זה חלק מהבעיה. אין מה לעשות, צריך לעשות כאן קצת פסיכולוגיה.
 
לא צריך שאטל, אבל קווי האוטובוס צריכים להיות טובים.

זה חלק קטן מהבעיה...
ביקנעם יש את איזור התעשייה הדרומי שהוא איזור ענקי שמנותק לחלוטין מכל סוג של תחבורה ציבורית.
&nbsp
אגב, אוטובוס די מרתיע הרבה אנשים שהתרגלו לרכב פרטי. עצם זה שעושים את זה במסגרת קווי שירות ולא במסגרת שאטל זה חלק מהבעיה. אין מה לעשות, צריך לעשות כאן קצת פסיכולוגיה.
לא צריך שאטל, אבל קווי האוטובוס צריכים להיות טובים.
רוב עובדי ההייטק במרכז ת״א מגיעים לעבודה באוטובוס ולא נופל העולם. הם יודעים שהאוטובוס הוא פתרון אמין ויעיל והכי טוב שיש למצבם. אם יהיו קווי אוטובוס אמינים ויעילים שיפורסמו כמו שצריך, גם ביקנעם זה יעבוד.
 
הם מגיעים באוטובוס כי אין חניה במרכז ת"א.

לא צריך שאטל, אבל קווי האוטובוס צריכים להיות טובים.
רוב עובדי ההייטק במרכז ת״א מגיעים לעבודה באוטובוס ולא נופל העולם. הם יודעים שהאוטובוס הוא פתרון אמין ויעיל והכי טוב שיש למצבם. אם יהיו קווי אוטובוס אמינים ויעילים שיפורסמו כמו שצריך, גם ביקנעם זה יעבוד.
הם מגיעים באוטובוס כי אין חניה במרכז ת"א.
ביקנעם יש להם חניה.
 

cesium

New member
באיזו עילה? בגץ הוא ערכאה משפטית, לא ערכאה מלכותית

היה פספוס אדיר של יקנעם שהערייה לא פנתה לבגץ
בדרישה שקו הרכבת יגיע עד איזור התעשייה ומשם יתפצל בגשר לכיוון כפר ברוך.
באיזו עילה? בגץ הוא ערכאה משפטית, לא ערכאה מלכותית
בגץ יכול לתת סעד למי שיש לו עילה חוקית מוצדקת לכך. 'אני חושב שיש לי רעיון טוב יותר' או אפילו 'בגץ חושב שיש לו רעיון טוב יותר' אינם הצדקות מספיקות לפנייה או להתערבות בג"ץ - ההחלטות האלו צריכות להיות מאת המוסדות שנועדו ובעלי המומחיות לכך, מה גם שהעיכובים בגלל הפניות לבג"ץ יהיו, בסה"כ, גרועים יותר מכל שיפור אפשרי.
 
בעילה של שיקולים פוליטים

באיזו עילה? בגץ הוא ערכאה משפטית, לא ערכאה מלכותית
בגץ יכול לתת סעד למי שיש לו עילה חוקית מוצדקת לכך. 'אני חושב שיש לי רעיון טוב יותר' או אפילו 'בגץ חושב שיש לו רעיון טוב יותר' אינם הצדקות מספיקות לפנייה או להתערבות בג"ץ - ההחלטות האלו צריכות להיות מאת המוסדות שנועדו ובעלי המומחיות לכך, מה גם שהעיכובים בגלל הפניות לבג"ץ יהיו, בסה"כ, גרועים יותר מכל שיפור אפשרי.
בעילה של שיקולים פוליטים
הרי כל הזמן מתגאים בזמן הנסיעה מקצה לקצה.. אף אחד לא סופר את אלה שבדרך.
אלה שבדרך זכאים לתחבורה ציבורית נוחה בדיוק כמו אלה שבקצה.
&nbsp
התוואי הנוכחי הוא נטו כתוצר של החלטה "זמן נסיעה הכי קצר מA ל B" בלי לספור את כל מי שנמצא בין A ל B.
 

cesium

New member
שיקולים 'פוליטיים' הם הכרח לקבלת החלטות פוליטיות

בעילה של שיקולים פוליטים
הרי כל הזמן מתגאים בזמן הנסיעה מקצה לקצה.. אף אחד לא סופר את אלה שבדרך.
אלה שבדרך זכאים לתחבורה ציבורית נוחה בדיוק כמו אלה שבקצה.
&nbsp
התוואי הנוכחי הוא נטו כתוצר של החלטה "זמן נסיעה הכי קצר מA ל B" בלי לספור את כל מי שנמצא בין A ל B.
שיקולים 'פוליטיים' הם הכרח לקבלת החלטות פוליטיות
החלטות רבות הן בחירות בין אופטימיזציות שונות, כאשר אף אחת מהבחירות אינה 'נכונה'. למשל, השאלה האם רצוי "זמן נסיעה הכי קצר בין A לB" או "שירות לאנשים במקום C" היא שאלה שאין לה תשובה 'נכונה' טכנית או משפטית. אין בעיה למצוא טענות בעד מסלול קצר יותר, ואנשים שונים יעדיפו דברים שונים ע"פ האינטרסים והאמונות שלהם.
&nbsp
הדרך שבה מיישבים מחלוקות כאלו בלי יותר מדי אלימות נקראת 'פוליטיקה'. בד"כ היא מערבת השפעה לפרנסי הציבור שקובעים סדרי עדיפויות לטובת הציבור לפי סדר יום פוליטי. הגשת עתירה בגלל שהפוליטיקאים ביצעו את עבודתם (במקרה זה) היא מגוחכת.
 
וכאן בדיוק נכנס בית המשפט

שיקולים 'פוליטיים' הם הכרח לקבלת החלטות פוליטיות
החלטות רבות הן בחירות בין אופטימיזציות שונות, כאשר אף אחת מהבחירות אינה 'נכונה'. למשל, השאלה האם רצוי "זמן נסיעה הכי קצר בין A לB" או "שירות לאנשים במקום C" היא שאלה שאין לה תשובה 'נכונה' טכנית או משפטית. אין בעיה למצוא טענות בעד מסלול קצר יותר, ואנשים שונים יעדיפו דברים שונים ע"פ האינטרסים והאמונות שלהם.
&nbsp
הדרך שבה מיישבים מחלוקות כאלו בלי יותר מדי אלימות נקראת 'פוליטיקה'. בד"כ היא מערבת השפעה לפרנסי הציבור שקובעים סדרי עדיפויות לטובת הציבור לפי סדר יום פוליטי. הגשת עתירה בגלל שהפוליטיקאים ביצעו את עבודתם (במקרה זה) היא מגוחכת.
וכאן בדיוק נכנס בית המשפט
בית המשפט אמור לאזן בין הזכויות של כל האזרחים ולא להעדיף אזרח א' על פני אזרח ב'.
הארכת הקו ליקנעם מהווה פגיעה מינימלית אם בכלל באזרחים הגרים בעפולה ובית שאן בדמות הארכת משך הנסיעה בכמה דקות, מנגד הדבר יביא להטבה משמעותית לתושבי יקנעם ולכל העובדים באיזור התעשייה.
 

cesium

New member
זו גישה שפוגעת הן בשלטון והן במשפט

וכאן בדיוק נכנס בית המשפט
בית המשפט אמור לאזן בין הזכויות של כל האזרחים ולא להעדיף אזרח א' על פני אזרח ב'.
הארכת הקו ליקנעם מהווה פגיעה מינימלית אם בכלל באזרחים הגרים בעפולה ובית שאן בדמות הארכת משך הנסיעה בכמה דקות, מנגד הדבר יביא להטבה משמעותית לתושבי יקנעם ולכל העובדים באיזור התעשייה.
זו גישה שפוגעת הן בשלטון והן במשפט
תפקידו של בית המשפט הוא לשמור על החוק, לא להיות ערכאת ערעור על כל החלטה שלטונית מאת כל מי שחושב שמגיע לו יותר. ממילא, בית המשפט אינו כשיר לקבל החלטות תכנוניות.
&nbsp
גם אם הטיעון שלך נכון לגמרי, התוצאה של ערעור 'מוצלח' תהיה שעל כל תכנית יהיו (עוד יותר) ערעורים משפטיים, אפילו אחרי סיום התכנית. זה יגדיל מאוד את העומס בבית המשפט ולכן יביא לפגיעה במערכת החוק, ויעכב פרוייקטי תשתיות רבים ולכן יגרום לפגיעה כלכלית. הפגיעות האלו חמורות הרבה יותר מהארכת הנסיעה לתושבי יקנעם.
 
כל כך הזוי שבג"ץ נהיה מחליט בכל בלי לשאת באחריות עכך

זו גישה שפוגעת הן בשלטון והן במשפט
תפקידו של בית המשפט הוא לשמור על החוק, לא להיות ערכאת ערעור על כל החלטה שלטונית מאת כל מי שחושב שמגיע לו יותר. ממילא, בית המשפט אינו כשיר לקבל החלטות תכנוניות.
&nbsp
גם אם הטיעון שלך נכון לגמרי, התוצאה של ערעור 'מוצלח' תהיה שעל כל תכנית יהיו (עוד יותר) ערעורים משפטיים, אפילו אחרי סיום התכנית. זה יגדיל מאוד את העומס בבית המשפט ולכן יביא לפגיעה במערכת החוק, ויעכב פרוייקטי תשתיות רבים ולכן יגרום לפגיעה כלכלית. הפגיעות האלו חמורות הרבה יותר מהארכת הנסיעה לתושבי יקנעם.
כל כך הזוי שבג"ץ נהיה מחליט בכל בלי לשאת באחריות עכך
במה שופט שלמד משפטים מבין יותר מהמתכנן/מהנדס שהוא בעל ההשכלה הרלוונטית ונושא באחריות יחד עם הסמכות?
 

gsi13579

New member
לדעתי גם בעפולה יש פספוס, אפילו שהמיקום שם יהפוך לאזור מסחרי

האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?
התחנות מאוד מרוחקות, כפר יהושע הבעיה העיקרית היא שהיא אחרי צומת התשבי שלפעמים פקוקה עד אין סוף, וכפר ברוך רחוקה ממגדל העמק ואפילו לא ניתן להגיע ברגל או באופניים, האם יש תקווה שהתחנות דווקא יצברו פופולריות ולא יהפכו לתחנות נטושות מאדם?
ידוע שתחנת עפולה כן תצבור הרבה נוסעים היות ומתוכנן ליד התחנה להיבנות מרכזים חדשים ובתי מגורים
אבל כפר ברוך וכפר יהושע? אני באמת לא יודעת .. מה אתם חושבים?
לדעתי גם בעפולה יש פספוס, אפילו שהמיקום שם יהפוך לאזור מסחרי
היו יכולים לבנות את התחנה בקרבת תחנה מרכזית או בקרבה לתחנת עפולה ההיסטורית
ברגל יוכלו להגיע רק מאזור מעונות הסטודנטים, מצומת הקאנטרי קלאב ומשכונת C1 הנבנת
מכל שאר המקומות מחויבים התושבים להגיע בתחבורה ציבורית שאגב לא מגיעה לכל שכונות העיר
&nbsp
 

במודו

New member
הן לא יהפכו לדימונה

האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?
התחנות מאוד מרוחקות, כפר יהושע הבעיה העיקרית היא שהיא אחרי צומת התשבי שלפעמים פקוקה עד אין סוף, וכפר ברוך רחוקה ממגדל העמק ואפילו לא ניתן להגיע ברגל או באופניים, האם יש תקווה שהתחנות דווקא יצברו פופולריות ולא יהפכו לתחנות נטושות מאדם?
ידוע שתחנת עפולה כן תצבור הרבה נוסעים היות ומתוכנן ליד התחנה להיבנות מרכזים חדשים ובתי מגורים
אבל כפר ברוך וכפר יהושע? אני באמת לא יודעת .. מה אתם חושבים?
הן לא יהפכו לדימונה
כשנסעתי לשם לפני מספר ימים (אחרי סוכות) הבחנתי בכך שיש נוסעים ברכבת. גם בחנייה יש מכוניות חונות.
 

gsi13579

New member
כרגע זאת תקופה הרצה

הן לא יהפכו לדימונה
כשנסעתי לשם לפני מספר ימים (אחרי סוכות) הבחנתי בכך שיש נוסעים ברכבת. גם בחנייה יש מכוניות חונות.
כרגע זאת תקופה הרצה
הרכבת מלאה בעיקר בחובבנים וסקרנים כפי שנאמר
דרך אגב, כבר עכשיו אפשר לראות את התחנות ריקות, היום הבחנתי בתחנת מגדל העמק-כפר ברוך נטושה לחלוטין, רק 10 בודדים עלו ואני בכלל לא מגזימה
 

Bus Nerd

Active member
לפעמים לוקח כמה שנים לפני שתחנה נעשית פופולרית

כרגע זאת תקופה הרצה
הרכבת מלאה בעיקר בחובבנים וסקרנים כפי שנאמר
דרך אגב, כבר עכשיו אפשר לראות את התחנות ריקות, היום הבחנתי בתחנת מגדל העמק-כפר ברוך נטושה לחלוטין, רק 10 בודדים עלו ואני בכלל לא מגזימה
לפעמים לוקח כמה שנים לפני שתחנה נעשית פופולרית
למשל קריית אריה בפ"ת הייתה תמיד די ריקה. עם שיפורי התדירות בקו ושיפורי הקישור האוטובוסי מהתחנה לשאר העיר, הפופולריות שלה עלתה.
&nbsp
בעמק המצב כמובן קצת שונה כי מדובר במרחב כפרי ברובו, לכן אין הרבה נוסעים מלכתחילה. ייתכן שהתוצאה תהיה שיחליטו שחלק מהרכבות הן רכבות "אקספרס" לעפולה שלא עוצרות בכפר ברוך.
&nbsp
כמו כן סביר להניח שאחרי שתיפתח לב המפרץ מזרח כמות הנוסעים בקו תעלה, כי הנסיעה תתקצר לאנשים שרוצים להגיע לקריות, לטכניון ולאיזורי התעשייה של המפרץ, או שיש להם אוטובוס-המשך נוח ליעדם מלב המפרץ.
&nbsp
אני לא חושב שאף אחד מהקווים שפתחו בשנים האחרונות בארץ היה פופולרי ברגע פתיחתו. גם הקו המהיר לירושלים ייסע רק ברובו כמה חודשים טובים עד שציבור הנוסעים ישנה הרגלים.
 

gsi13579

New member
מסכימה, אך בעפולה אפילו עכשיו התחנה מלאה, אפילו שזה עוד טרי

לפעמים לוקח כמה שנים לפני שתחנה נעשית פופולרית
למשל קריית אריה בפ"ת הייתה תמיד די ריקה. עם שיפורי התדירות בקו ושיפורי הקישור האוטובוסי מהתחנה לשאר העיר, הפופולריות שלה עלתה.
&nbsp
בעמק המצב כמובן קצת שונה כי מדובר במרחב כפרי ברובו, לכן אין הרבה נוסעים מלכתחילה. ייתכן שהתוצאה תהיה שיחליטו שחלק מהרכבות הן רכבות "אקספרס" לעפולה שלא עוצרות בכפר ברוך.
&nbsp
כמו כן סביר להניח שאחרי שתיפתח לב המפרץ מזרח כמות הנוסעים בקו תעלה, כי הנסיעה תתקצר לאנשים שרוצים להגיע לקריות, לטכניון ולאיזורי התעשייה של המפרץ, או שיש להם אוטובוס-המשך נוח ליעדם מלב המפרץ.
&nbsp
אני לא חושב שאף אחד מהקווים שפתחו בשנים האחרונות בארץ היה פופולרי ברגע פתיחתו. גם הקו המהיר לירושלים ייסע רק ברובו כמה חודשים טובים עד שציבור הנוסעים ישנה הרגלים.
מסכימה, אך בעפולה אפילו עכשיו התחנה מלאה, אפילו שזה עוד טרי
עפולה זאת התחנה החשובה ביותר בקו הזה, אפילו רכבת ישראל הסכימה על זה, אני חושבת שהקטע מעפולה לבית שאן מיותר לחלוטין, למרות שיש נוסעים פה ושם
בנוסף, יש הבדל גדול.. תחנת עפולה מאוד קרובה יחסית לעיר, תבנה שכונה חדשה בקרוב ולנוסעים יהיה קל הרבה יותר להגיע מאשר המצב בכפר ברוך, התחנה רחוקה 5 ק"מ אם לא יותר ממגדל העמק עצמה, זה מרחיק נוסעים מלהשתמש בה
אפילו בעפולה חלק לא רוצים כיוון שהתחנה רחוקה להם, שיחסית היא לא לעומת כפר ברוך.. אז לדבר על הנוסעים שמגיעים ממגדל העמק??
גם בבית שאן התושבים מתולננים על ריחוק התחנה מהעיר :
http://news.walla.co.il/item/3008252
 

Bus Nerd

Active member
כשיכפילו את המסילה יהיה מאוד הגיוני שמעפולה יצאו יותר רכבות

מסכימה, אך בעפולה אפילו עכשיו התחנה מלאה, אפילו שזה עוד טרי
עפולה זאת התחנה החשובה ביותר בקו הזה, אפילו רכבת ישראל הסכימה על זה, אני חושבת שהקטע מעפולה לבית שאן מיותר לחלוטין, למרות שיש נוסעים פה ושם
בנוסף, יש הבדל גדול.. תחנת עפולה מאוד קרובה יחסית לעיר, תבנה שכונה חדשה בקרוב ולנוסעים יהיה קל הרבה יותר להגיע מאשר המצב בכפר ברוך, התחנה רחוקה 5 ק"מ אם לא יותר ממגדל העמק עצמה, זה מרחיק נוסעים מלהשתמש בה
אפילו בעפולה חלק לא רוצים כיוון שהתחנה רחוקה להם, שיחסית היא לא לעומת כפר ברוך.. אז לדבר על הנוסעים שמגיעים ממגדל העמק??
גם בבית שאן התושבים מתולננים על ריחוק התחנה מהעיר :
http://news.walla.co.il/item/3008252
כשיכפילו את המסילה יהיה מאוד הגיוני שמעפולה יצאו יותר רכבות
מאשר אלו שיצאו מבית שאן, ושחלק מהרכבות יהיו רכבות אקספרס. אבל אני לא חושב שזה יקרה לפני שיכפילו את המסילה.
השלב הכי ארוך בהכפלת המסילה הוא לחכות שהפרוייקט יתוקצב, וזה יכול לקחת שנים. תושבים לאורך הקו (ובעיקר בעפולה) צריכים להתחיל ללחוץ על הפוליטיקאים שלהם שילחצו על הפוליטקאים ברמה הארצית לתקצב הכפלת מסילה ורכבות אקספרס.
 

gsi13579

New member
אני חושבת שהם יבינו לבד, תחנת לב המפרץ מזרח אבל חייבת להפתח

כשיכפילו את המסילה יהיה מאוד הגיוני שמעפולה יצאו יותר רכבות
מאשר אלו שיצאו מבית שאן, ושחלק מהרכבות יהיו רכבות אקספרס. אבל אני לא חושב שזה יקרה לפני שיכפילו את המסילה.
השלב הכי ארוך בהכפלת המסילה הוא לחכות שהפרוייקט יתוקצב, וזה יכול לקחת שנים. תושבים לאורך הקו (ובעיקר בעפולה) צריכים להתחיל ללחוץ על הפוליטיקאים שלהם שילחצו על הפוליטקאים ברמה הארצית לתקצב הכפלת מסילה ורכבות אקספרס.
אני חושבת שהם יבינו לבד, תחנת לב המפרץ מזרח אבל חייבת להפתח
כי המון נוסעים זקוקים ללב המפרץ ולא לחיפה מרכז \ בת גלים \ חוף הכרמל
בעיקר סטודנטים שצריכים לרדת בלב המפרץ, כרגע הם יעדיפו את קו 301 ולא החלפת רכבות בחיפה מרכז
כשלב המפרץ מזרח תפתח, ביקוש הקו יעלה, הקו יצבור נוסעים הרבה יותר ואז אני מאמינה שהמדינה תראה שכן צריך לתקצב את הכפלת המסילה, זה אמנם יקח זמן אבל אם לב המפרץ מזרח הייתה נפתחת כבר בהשקת הקו, זה היה קורה יותר מהר
 

olli3

New member
מנהל
אני ממש לא מאמין שהקו המהיר לירושלים יסע ריק ברובו בכמה

לפעמים לוקח כמה שנים לפני שתחנה נעשית פופולרית
למשל קריית אריה בפ"ת הייתה תמיד די ריקה. עם שיפורי התדירות בקו ושיפורי הקישור האוטובוסי מהתחנה לשאר העיר, הפופולריות שלה עלתה.
&nbsp
בעמק המצב כמובן קצת שונה כי מדובר במרחב כפרי ברובו, לכן אין הרבה נוסעים מלכתחילה. ייתכן שהתוצאה תהיה שיחליטו שחלק מהרכבות הן רכבות "אקספרס" לעפולה שלא עוצרות בכפר ברוך.
&nbsp
כמו כן סביר להניח שאחרי שתיפתח לב המפרץ מזרח כמות הנוסעים בקו תעלה, כי הנסיעה תתקצר לאנשים שרוצים להגיע לקריות, לטכניון ולאיזורי התעשייה של המפרץ, או שיש להם אוטובוס-המשך נוח ליעדם מלב המפרץ.
&nbsp
אני לא חושב שאף אחד מהקווים שפתחו בשנים האחרונות בארץ היה פופולרי ברגע פתיחתו. גם הקו המהיר לירושלים ייסע רק ברובו כמה חודשים טובים עד שציבור הנוסעים ישנה הרגלים.
אני ממש לא מאמין שהקו המהיר לירושלים יסע ריק ברובו בכמה
חודשים טובים עד שהציבור ישנה הרגלים.
&nbsp
קודם כל, ברכבת יש חופשי חודשי בין ירושלים לכל גוש דן והשרון, באוטובוסים אין. החופשי חודשי הזה כולל גם נסיעות חופשיות בכל מטרופולין ירושלים וכל מטרופולין המרכז בעצם (רפורמת התעריפים)., אז כבר מסיבה כספית, עבור יוממים אין סיבה ממשית להישאר עם אוטובוס אלא לעבור לרכבת.
&nbsp
רכבת מושכת אליה בעלי רכב פרטי שלא מעוניינים לנסוע באוטובוס ולכן נוסעים ברכבם הפרטי וכשנפתחת רכבת, הם בהחלט שוקלים אותה בחיוב ואף עוברים אליה.
&nbsp
לא מדובר כאן על פתיחת תחנה מרכזית חדשה ולא מדובר כאן על פתיחת קווי אוטובוס חדשים. מדובר כאן על פתיחת תחנת רכבת מבין המרכזיות במדינה שתזכה לסיקור תקשורתי גדול יותר.
&nbsp
לא ייקח אפילו חודש כדי שקווי האוטובוס הישירים לת"א יתרוקנו לגמרי למעט נסיעות קצה בשעות שהרכבת לא תפעל (שישי ומוצ"ש בעיקר).
 

down und

New member
ברור שאתה צודק בגדול והוא (בס נרד) טועה בענק

אני ממש לא מאמין שהקו המהיר לירושלים יסע ריק ברובו בכמה
חודשים טובים עד שהציבור ישנה הרגלים.
&nbsp
קודם כל, ברכבת יש חופשי חודשי בין ירושלים לכל גוש דן והשרון, באוטובוסים אין. החופשי חודשי הזה כולל גם נסיעות חופשיות בכל מטרופולין ירושלים וכל מטרופולין המרכז בעצם (רפורמת התעריפים)., אז כבר מסיבה כספית, עבור יוממים אין סיבה ממשית להישאר עם אוטובוס אלא לעבור לרכבת.
&nbsp
רכבת מושכת אליה בעלי רכב פרטי שלא מעוניינים לנסוע באוטובוס ולכן נוסעים ברכבם הפרטי וכשנפתחת רכבת, הם בהחלט שוקלים אותה בחיוב ואף עוברים אליה.
&nbsp
לא מדובר כאן על פתיחת תחנה מרכזית חדשה ולא מדובר כאן על פתיחת קווי אוטובוס חדשים. מדובר כאן על פתיחת תחנת רכבת מבין המרכזיות במדינה שתזכה לסיקור תקשורתי גדול יותר.
&nbsp
לא ייקח אפילו חודש כדי שקווי האוטובוס הישירים לת"א יתרוקנו לגמרי למעט נסיעות קצה בשעות שהרכבת לא תפעל (שישי ומוצ"ש בעיקר).
ברור שאתה צודק בגדול והוא (בס נרד) טועה בענק
לא בגדול אלא בענק. הכוונה לגבי קו A1 המהיר ת"א - י-ם שיהיה ריק בחודשים
הראשונים.
הוא צודק שבמקרים רבים אחרים פתיחת תחנת רכבת לקח לה כמה חודשים טובים,
לעתים אפילו שנה או שנתיים, עד שהציבור הפנים שהיא קיימת והחל להשתמש בה
בהמוניו.
אני קורא לזה תת מודע ציבורי קולקטיבי. לוקח לו זמן לקלוט שפתחו תחנת רכבת במעלה שפלולים או במשמר התשעה.
לכן במקומות כמו קרית אריה או כפר סבא או אשקלון אכן לקח כמה חודשים ולעתים
אפילו שנתיים (קרית אריה למשל) עד שהתת מודע הציבורי קולקטיבי קלט והפנים
שיש שם רכבת.
לא כך אבל הו הו כמה שלא כך יהיה קו A1 לעיר הבירה מהעיר שבה יש המון פאבים
בהם שותים בירה (נו, אלטנוילנד בשבילכם או אחוזת בית).


מדוע זה יהיה ממש לא דומה לקרית אריה או כפ"ס או אשקלון?
כי תהיה חגיגה תקשורתית ממשית, עוד יותר מאשר עשו לרכבת העמק.
לרכבת העמק היה כיסוי תקשורתי הגדול מהכיסוי שהיה ל-5 תחנות חדשות אחרות
גם יחד ולא הגזמתי בשיט.
עובדה היא שבחג היו עשרות אלפי נוסעים בקו הזה במצטבר.

אז כאמור גם סיקור תקשורתי אדיר, גם מיקום מרכזי בירושלים (צמוד לתחנה
מרכזית), גם הרבה היי סוסייטי מרחביה או טלביה או בית הכרם או המושבה הגרמנית שירצו לסוע לת"א יחליטו לעשות זאת ברכבת, זה מעבר להמונים, לעמך ולחיילים ולסטודנטים.
נמשיך, אז מעבר לסיקור האדיר בתקשורת והמיקום המרכזי והדימוי היוקרתי
(שלדעתי תחנה תת קרקעית בעומק 80 מ' רק מוסיפה לו הילה ונופך שכאלו)
הרי שבכבישים מיום ליום יש יותר גודש והרבה תאונות.
לאנשים נמאס מכך ורואים זאת בכמות המכוניות האדירה שיש ליד כל תחנת רכבת
בארץ (טוב, חוץ מדימונה ועתלית).

וגם כמובן מה שאמרת לגבי כרטיסי המשך וכיוצא באלו.

מכל הסיבות הללו גם יחד אני מעריך שתוך 3 עד 4 ימים, ימים, לא שבועות או חודשים, כמות הנוסעים בקו הזה תתייצב על הממוצע הרב שנתי של הנוסעים בקו.
עד כדי כך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה