היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?

מצב
הנושא נעול.

נייף

New member
היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?

היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?
דעתכם בבקשה !

איזה קו רכבת היה אפקטיבי ובעל השלכה רחבה יותר על תושבי האזור: עפולה ובית שאן (עמק יזרעאל - בקעת הירדן) או כרמיאל (גליל עליון) ?

אדגיש, שאלתי היא טרם פתיחת הקו המהיר לירושלים.
 

נייף

New member
כמובן יהיה ולא היה - טל"ח

היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?
דעתכם בבקשה !

איזה קו רכבת היה אפקטיבי ובעל השלכה רחבה יותר על תושבי האזור: עפולה ובית שאן (עמק יזרעאל - בקעת הירדן) או כרמיאל (גליל עליון) ?

אדגיש, שאלתי היא טרם פתיחת הקו המהיר לירושלים.
כמובן יהיה ולא היה - טל"ח
 

gsi13579

New member
שניהם קווי רכבת מאוד חשובים, לפחות המקטע בין עפולה לחיפה

היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?
דעתכם בבקשה !

איזה קו רכבת היה אפקטיבי ובעל השלכה רחבה יותר על תושבי האזור: עפולה ובית שאן (עמק יזרעאל - בקעת הירדן) או כרמיאל (גליל עליון) ?

אדגיש, שאלתי היא טרם פתיחת הקו המהיר לירושלים.
שניהם קווי רכבת מאוד חשובים, לפחות המקטע בין עפולה לחיפה
בדיוק היום נודע כי עפולה מעל רף ה50 אלף תושבים, בנוסף - תחנת הרכבת עפולה אינה משרתת רק את עפולה, אלא גם את נצרת ונצרת עילית, יישובי האזור וכפרי האזור
בדיוק היום נסעתי מעפולה לחיפה וחזרה, כמות מאוד נכבדת של אנשים, הרכבת מבית שאן ריקה לחלוטין ובעפולה כל העולים מילאו את הרכבת, המון נוסעים מתחנה זו בעיקר מהמגזר הערבי, ואפילו שעכשיו זאת תקופת הרצה ועולים עליה בעיקר סקרנים וחובבים, אני חושבת שתחנת עפולה מאוד חשובה לאזור, ושימו לב - כשנסעתי היום תחנות מגדל העמק-כפר ברוך ויקנעם-כפר יהושע ריקות לחלוטין, כמה נוסעים בודדים בלבד - לעומת תחנת עפולה שעדין בשבוע השלישי לפעילות קו העמק מלאה, גם שירדתי רוב הנוסעים ירדו בעפולה
גם כרמיאל תהווה תחנה חשובה לאזור, זה שיש מסילה בודדת לא בהכרח אומר שהקו לעפולה פחות חשוב מהקו לכרמיאל, עוד תראו שבעשור הקרוב הקו יוכפל, לפחות מעפולה לחיפה
 

נייף

New member
פלוס עיקרי בכרמיאל

שניהם קווי רכבת מאוד חשובים, לפחות המקטע בין עפולה לחיפה
בדיוק היום נודע כי עפולה מעל רף ה50 אלף תושבים, בנוסף - תחנת הרכבת עפולה אינה משרתת רק את עפולה, אלא גם את נצרת ונצרת עילית, יישובי האזור וכפרי האזור
בדיוק היום נסעתי מעפולה לחיפה וחזרה, כמות מאוד נכבדת של אנשים, הרכבת מבית שאן ריקה לחלוטין ובעפולה כל העולים מילאו את הרכבת, המון נוסעים מתחנה זו בעיקר מהמגזר הערבי, ואפילו שעכשיו זאת תקופת הרצה ועולים עליה בעיקר סקרנים וחובבים, אני חושבת שתחנת עפולה מאוד חשובה לאזור, ושימו לב - כשנסעתי היום תחנות מגדל העמק-כפר ברוך ויקנעם-כפר יהושע ריקות לחלוטין, כמה נוסעים בודדים בלבד - לעומת תחנת עפולה שעדין בשבוע השלישי לפעילות קו העמק מלאה, גם שירדתי רוב הנוסעים ירדו בעפולה
גם כרמיאל תהווה תחנה חשובה לאזור, זה שיש מסילה בודדת לא בהכרח אומר שהקו לעפולה פחות חשוב מהקו לכרמיאל, עוד תראו שבעשור הקרוב הקו יוכפל, לפחות מעפולה לחיפה
פלוס עיקרי בכרמיאל
בשונה מעפולה ותחנות חדשות אחרות, תחנת כרמיאל ממוקמת בצמוד לתחנה המרכזית בעיר.
הוי אומר, מלבד תושבי כרמיאל, גם כל הקווים מהגליל העליון לחיפה - ולא רק - עוצרים בתחנה כך שגם לתושבי הצפון הרחוק ייקל עליהם מאוד להמשיך ברכבת.

אני צופה שכשתפתח התחנה, יופעל שירות תחבורה- אוטובוסים ומוניות - מאוד מפותח ובתדירות גבוהה מכרמיאל לערי הצפון: צפת, ראש פינה, חצור הגלילית, מרכז וצפון רמת הגולן, קרית שמונה, מחנות צה"ל וקיבוצי האזור.
 

Yarenn

New member
בדיוּק

פלוס עיקרי בכרמיאל
בשונה מעפולה ותחנות חדשות אחרות, תחנת כרמיאל ממוקמת בצמוד לתחנה המרכזית בעיר.
הוי אומר, מלבד תושבי כרמיאל, גם כל הקווים מהגליל העליון לחיפה - ולא רק - עוצרים בתחנה כך שגם לתושבי הצפון הרחוק ייקל עליהם מאוד להמשיך ברכבת.

אני צופה שכשתפתח התחנה, יופעל שירות תחבורה- אוטובוסים ומוניות - מאוד מפותח ובתדירות גבוהה מכרמיאל לערי הצפון: צפת, ראש פינה, חצור הגלילית, מרכז וצפון רמת הגולן, קרית שמונה, מחנות צה"ל וקיבוצי האזור.
בדיוּק
תחנת הרכבת של כרמיאל היא חלק ממרכז תחבוּרתי מתהווה של כרמיאל שהוּא חלק מהמע״ר של כרמיאל שעוֹד ילך וישתכלל, שהוּא גם המע״ר של האזוֹר כוּלוֹ, וכמוּבן כל הקישוּר שציינת של מקוֹמוֹת רחוֹקים כמוֹ אצבע הגליל ומה לא.
 
מעטים יסעו מנצרת לעפולה ומשם לחיפה ברכבת

שניהם קווי רכבת מאוד חשובים, לפחות המקטע בין עפולה לחיפה
בדיוק היום נודע כי עפולה מעל רף ה50 אלף תושבים, בנוסף - תחנת הרכבת עפולה אינה משרתת רק את עפולה, אלא גם את נצרת ונצרת עילית, יישובי האזור וכפרי האזור
בדיוק היום נסעתי מעפולה לחיפה וחזרה, כמות מאוד נכבדת של אנשים, הרכבת מבית שאן ריקה לחלוטין ובעפולה כל העולים מילאו את הרכבת, המון נוסעים מתחנה זו בעיקר מהמגזר הערבי, ואפילו שעכשיו זאת תקופת הרצה ועולים עליה בעיקר סקרנים וחובבים, אני חושבת שתחנת עפולה מאוד חשובה לאזור, ושימו לב - כשנסעתי היום תחנות מגדל העמק-כפר ברוך ויקנעם-כפר יהושע ריקות לחלוטין, כמה נוסעים בודדים בלבד - לעומת תחנת עפולה שעדין בשבוע השלישי לפעילות קו העמק מלאה, גם שירדתי רוב הנוסעים ירדו בעפולה
גם כרמיאל תהווה תחנה חשובה לאזור, זה שיש מסילה בודדת לא בהכרח אומר שהקו לעפולה פחות חשוב מהקו לכרמיאל, עוד תראו שבעשור הקרוב הקו יוכפל, לפחות מעפולה לחיפה
מעטים יסעו מנצרת לעפולה ומשם לחיפה ברכבת
אולי בשעות עמוסות ולקצה הדרומי ביותר של נצרת.
 

david80

Member
אם כך, נראה שצריך לשקול שחלק מהרכבות הבינעירוניות מת"א לחיפה

שניהם קווי רכבת מאוד חשובים, לפחות המקטע בין עפולה לחיפה
בדיוק היום נודע כי עפולה מעל רף ה50 אלף תושבים, בנוסף - תחנת הרכבת עפולה אינה משרתת רק את עפולה, אלא גם את נצרת ונצרת עילית, יישובי האזור וכפרי האזור
בדיוק היום נסעתי מעפולה לחיפה וחזרה, כמות מאוד נכבדת של אנשים, הרכבת מבית שאן ריקה לחלוטין ובעפולה כל העולים מילאו את הרכבת, המון נוסעים מתחנה זו בעיקר מהמגזר הערבי, ואפילו שעכשיו זאת תקופת הרצה ועולים עליה בעיקר סקרנים וחובבים, אני חושבת שתחנת עפולה מאוד חשובה לאזור, ושימו לב - כשנסעתי היום תחנות מגדל העמק-כפר ברוך ויקנעם-כפר יהושע ריקות לחלוטין, כמה נוסעים בודדים בלבד - לעומת תחנת עפולה שעדין בשבוע השלישי לפעילות קו העמק מלאה, גם שירדתי רוב הנוסעים ירדו בעפולה
גם כרמיאל תהווה תחנה חשובה לאזור, זה שיש מסילה בודדת לא בהכרח אומר שהקו לעפולה פחות חשוב מהקו לכרמיאל, עוד תראו שבעשור הקרוב הקו יוכפל, לפחות מעפולה לחיפה
אם כך, נראה שצריך לשקול שחלק מהרכבות הבינעירוניות מת"א לחיפה
ימשיכו את דרכן עד עפולה ללא עצירות. השאלה היא כמה זה מעשי עם מסילה בודדת ו-2 מסילות בלבד בתחנת עפולה.
 

darkshadow1

New member
וזה החטא הגדול בהקמת קו העמק:

אם כך, נראה שצריך לשקול שחלק מהרכבות הבינעירוניות מת"א לחיפה
ימשיכו את דרכן עד עפולה ללא עצירות. השאלה היא כמה זה מעשי עם מסילה בודדת ו-2 מסילות בלבד בתחנת עפולה.
וזה החטא הגדול בהקמת קו העמק:
אם משרד התחבורה היה מתנהל בצורה הגיונית- במקום הפרויקט שהוקם היו מקימים מסילה כפולה מחיפה עד עפולה בלבד, מרחיבים את כביש 71 בקטע בית שאן-עפולה לכביש דו-מסלולי דו-נתיבי עם הפרדה קשיחה וקטע קצר עם מת"צ/נת"צ בתוך עפולה ומסדרים לתושבי בית שאן והיישובים הסמוכים קווי אוטובוס טובים עד תחנת הרכבת בעפולה, שמתוזמנים כמו שצריך עם הרכבות.
 

luckydude

Active member
המסילה עד לבית שאן

וזה החטא הגדול בהקמת קו העמק:
אם משרד התחבורה היה מתנהל בצורה הגיונית- במקום הפרויקט שהוקם היו מקימים מסילה כפולה מחיפה עד עפולה בלבד, מרחיבים את כביש 71 בקטע בית שאן-עפולה לכביש דו-מסלולי דו-נתיבי עם הפרדה קשיחה וקטע קצר עם מת"צ/נת"צ בתוך עפולה ומסדרים לתושבי בית שאן והיישובים הסמוכים קווי אוטובוס טובים עד תחנת הרכבת בעפולה, שמתוזמנים כמו שצריך עם הרכבות.
המסילה עד לבית שאן
מיועדת גם למשא, לא רק נוסעים כך שיש הגיון שבנו אותה עד לשם.
&nbsp
אני מקווה שאחרי שתיגמר בניית תחנת לב המפרץ הביקוש השגרתי לנוסעים ברכבת העמק יהיה כזה שיצדיק את הכפלת הקו לפחות עד עפולה.
 

down und

New member
הקו מעפולה/בית-שאן לא עובר בלב המפרץ

המסילה עד לבית שאן
מיועדת גם למשא, לא רק נוסעים כך שיש הגיון שבנו אותה עד לשם.
&nbsp
אני מקווה שאחרי שתיגמר בניית תחנת לב המפרץ הביקוש השגרתי לנוסעים ברכבת העמק יהיה כזה שיצדיק את הכפלת הקו לפחות עד עפולה.
הקו מעפולה/בית-שאן לא עובר בלב המפרץ
 

במודו

New member
לגבי המגזר הערבי-נכון מאוד

שניהם קווי רכבת מאוד חשובים, לפחות המקטע בין עפולה לחיפה
בדיוק היום נודע כי עפולה מעל רף ה50 אלף תושבים, בנוסף - תחנת הרכבת עפולה אינה משרתת רק את עפולה, אלא גם את נצרת ונצרת עילית, יישובי האזור וכפרי האזור
בדיוק היום נסעתי מעפולה לחיפה וחזרה, כמות מאוד נכבדת של אנשים, הרכבת מבית שאן ריקה לחלוטין ובעפולה כל העולים מילאו את הרכבת, המון נוסעים מתחנה זו בעיקר מהמגזר הערבי, ואפילו שעכשיו זאת תקופת הרצה ועולים עליה בעיקר סקרנים וחובבים, אני חושבת שתחנת עפולה מאוד חשובה לאזור, ושימו לב - כשנסעתי היום תחנות מגדל העמק-כפר ברוך ויקנעם-כפר יהושע ריקות לחלוטין, כמה נוסעים בודדים בלבד - לעומת תחנת עפולה שעדין בשבוע השלישי לפעילות קו העמק מלאה, גם שירדתי רוב הנוסעים ירדו בעפולה
גם כרמיאל תהווה תחנה חשובה לאזור, זה שיש מסילה בודדת לא בהכרח אומר שהקו לעפולה פחות חשוב מהקו לכרמיאל, עוד תראו שבעשור הקרוב הקו יוכפל, לפחות מעפולה לחיפה
לגבי המגזר הערבי-נכון מאוד
באופן יוצא דופן הבבחנתי בנוסעים רבים מהמגזר הערבי שיורדים מקו העמק בחיפה.
 

gsi13579

New member
עיקר המגזר הערבי הגיע מתחנת עפולה

לגבי המגזר הערבי-נכון מאוד
באופן יוצא דופן הבבחנתי בנוסעים רבים מהמגזר הערבי שיורדים מקו העמק בחיפה.
עיקר המגזר הערבי הגיע מתחנת עפולה
שהיא תחנת הרכבת הכי קרובה לגוש הנצרתי, למועצה אזורית בוסתן אל מרג', לאזור כפרי הר תבור..
 

aryeri

Member
באזור הר תבור יש גם דרוזים וצ'רקסים

עיקר המגזר הערבי הגיע מתחנת עפולה
שהיא תחנת הרכבת הכי קרובה לגוש הנצרתי, למועצה אזורית בוסתן אל מרג', לאזור כפרי הר תבור..
באזור הר תבור יש גם דרוזים וצ'רקסים
ניתן להבחין בדרוזים בלבושן של הנשים (מטפחת לבנה ולא שחורה). כפרי הדרוזים שם הם אום אל-ע'נם-שבלי ודבורייה. בנוסף, יש את הכפר הצ'רקסי כפר כמא במורדות שממזרח לכפר תבור.
משמח לשמוע שיהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסים יכולים להינות מהרכבת לעפולה!
 

easyn

New member
בדבורייה, באום אל ע'נם ובשיבלי אין דרוזים

באזור הר תבור יש גם דרוזים וצ'רקסים
ניתן להבחין בדרוזים בלבושן של הנשים (מטפחת לבנה ולא שחורה). כפרי הדרוזים שם הם אום אל-ע'נם-שבלי ודבורייה. בנוסף, יש את הכפר הצ'רקסי כפר כמא במורדות שממזרח לכפר תבור.
משמח לשמוע שיהודים, ערבים, דרוזים וצ'רקסים יכולים להינות מהרכבת לעפולה!
בדבורייה, באום אל ע'נם ובשיבלי אין דרוזים
בשלושת הכפרים יש רק ערבים מוסלמים
כפר קמא הם אכן צ'רקסים.
 

aryeri

Member
עצוב לשמוע שתחנת בית שאן ריקה

שניהם קווי רכבת מאוד חשובים, לפחות המקטע בין עפולה לחיפה
בדיוק היום נודע כי עפולה מעל רף ה50 אלף תושבים, בנוסף - תחנת הרכבת עפולה אינה משרתת רק את עפולה, אלא גם את נצרת ונצרת עילית, יישובי האזור וכפרי האזור
בדיוק היום נסעתי מעפולה לחיפה וחזרה, כמות מאוד נכבדת של אנשים, הרכבת מבית שאן ריקה לחלוטין ובעפולה כל העולים מילאו את הרכבת, המון נוסעים מתחנה זו בעיקר מהמגזר הערבי, ואפילו שעכשיו זאת תקופת הרצה ועולים עליה בעיקר סקרנים וחובבים, אני חושבת שתחנת עפולה מאוד חשובה לאזור, ושימו לב - כשנסעתי היום תחנות מגדל העמק-כפר ברוך ויקנעם-כפר יהושע ריקות לחלוטין, כמה נוסעים בודדים בלבד - לעומת תחנת עפולה שעדין בשבוע השלישי לפעילות קו העמק מלאה, גם שירדתי רוב הנוסעים ירדו בעפולה
גם כרמיאל תהווה תחנה חשובה לאזור, זה שיש מסילה בודדת לא בהכרח אומר שהקו לעפולה פחות חשוב מהקו לכרמיאל, עוד תראו שבעשור הקרוב הקו יוכפל, לפחות מעפולה לחיפה
עצוב לשמוע שתחנת בית שאן ריקה
מקווה שזה ישתנה לטובה...
 

luckydude

Active member
כרמיאל כנראה. מיכיוון שהנסיעה משם

היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?
דעתכם בבקשה !

איזה קו רכבת היה אפקטיבי ובעל השלכה רחבה יותר על תושבי האזור: עפולה ובית שאן (עמק יזרעאל - בקעת הירדן) או כרמיאל (גליל עליון) ?

אדגיש, שאלתי היא טרם פתיחת הקו המהיר לירושלים.
כרמיאל כנראה. מיכיוון שהנסיעה משם
תהיה יעילה גם ליעדים במרכז הארץ.
 

Yarenn

New member
כרמיאל זה לא גליל עליוֹן אבל זה ליד

היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?
דעתכם בבקשה !

איזה קו רכבת היה אפקטיבי ובעל השלכה רחבה יותר על תושבי האזור: עפולה ובית שאן (עמק יזרעאל - בקעת הירדן) או כרמיאל (גליל עליון) ?

אדגיש, שאלתי היא טרם פתיחת הקו המהיר לירושלים.
כרמיאל זה לא גליל עליוֹן אבל זה ליד
כרמיאל זה בבקעת בית כרם (בקעת שגוֹר) ועל רכס שגוֹר, שבלב הגליל, שזה החצי הצפוֹני של הגליל התחתוֹן המרכזי. מיד מצפוֹן לבקעה זה הגליל העליוֹן, אז יש גם "פרברים" של כרמיאל שם.
 
כרמיאל כי יש שם יותר תושבים וגם זה נחשב כ"פריפריה רחוקה

היכן תהיינה השלכות חזקות יותר: עפולה או כרמיאל ?
דעתכם בבקשה !

איזה קו רכבת היה אפקטיבי ובעל השלכה רחבה יותר על תושבי האזור: עפולה ובית שאן (עמק יזרעאל - בקעת הירדן) או כרמיאל (גליל עליון) ?

אדגיש, שאלתי היא טרם פתיחת הקו המהיר לירושלים.
כרמיאל כי יש שם יותר תושבים וגם זה נחשב כ"פריפריה רחוקה
כרמיאל והישובים שסביבה בהם יותר תושבים מאשר בעפולה וגם פחות מקומות עבודה ואפשרויות לעבוד במקומות תעסוקה קרובים.
מעפולה אפשר לנסוע לחדרה ולשרון מכרמיאל רחוק מידי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה