תוכניות לגבי המסילה לירושלים

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
תוכניות לגבי המסילה לירושלים

תוכניות לגבי המסילה לירושלים
רכבות הזבל מגיעות לבירה.
וכן, יש לנו אישור רשמי לתוכנית רצינית להקמת מסוף המטענים במלחה.

 

XrayCharlie

New member
חשבתי שרק IC3 יכולות לנסוע בקו הזה

תוכניות לגבי המסילה לירושלים
רכבות הזבל מגיעות לבירה.
וכן, יש לנו אישור רשמי לתוכנית רצינית להקמת מסוף המטענים במלחה.
חשבתי שרק IC3 יכולות לנסוע בקו הזה
(אני מניח שחלק יגידו שאין כאן סתירה / בעיה...)
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
קביעתך נכונה לרכבות נוסעים אך המסילה מתאימה לקרונות מטען.

חשבתי שרק IC3 יכולות לנסוע בקו הזה
(אני מניח שחלק יגידו שאין כאן סתירה / בעיה...)
&nbsp
קביעתך נכונה לרכבות נוסעים אך המסילה מתאימה לקרונות מטען.
כנראה שהם קצרים יותר ולכן לא מושפעים כל כך מהעיקולים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
קרונות משא יכולים לנסוע בקו ללא בעיה. הבעיה היא עם הקטרים.

חשבתי שרק IC3 יכולות לנסוע בקו הזה
(אני מניח שחלק יגידו שאין כאן סתירה / בעיה...)
&nbsp
קרונות משא יכולים לנסוע בקו ללא בעיה. הבעיה היא עם הקטרים.
הקטרים המודרניים של רכבת ישראל אינם מסוגלים לנסוע בו. ייעשה שימוש בקטרי G12.
 
חושבים שאם לא רואים אשפה אז מתפטרים ממנה

קרונות משא יכולים לנסוע בקו ללא בעיה. הבעיה היא עם הקטרים.
הקטרים המודרניים של רכבת ישראל אינם מסוגלים לנסוע בו. ייעשה שימוש בקטרי G12.
חושבים שאם לא רואים אשפה אז מתפטרים ממנה
אבל הזיהום ממשיך בתוך האדמה.
חושבים שאם מזרימים ביוב לים מספיק עמוק - מתפטרים ממנו, אבל הוא מזהם את הים.
חושבים שאם קוברים גופות, מתפטרים מהם אבל הן גם מזהמות את האדמה.
בפסולת צריך לטפל, לא לקבור.
&nbsp
 

cesium

New member
מה עם קטר 131?

קרונות משא יכולים לנסוע בקו ללא בעיה. הבעיה היא עם הקטרים.
הקטרים המודרניים של רכבת ישראל אינם מסוגלים לנסוע בו. ייעשה שימוש בקטרי G12.
מה עם קטר 131?
ע"פ ויקי קטרי T44 משמשים גם להובלת משאות ובעלי נתונים מעט משופרים יותר. מסד נתונים שמצאתי טוען שהמרחק בחוגונים שם הוא רק 2.4 וזה נשמע סביר. אולי גם הקטר הבודד של ר"י יוכל לעזור לחבריו הG12.
 

cesium

New member
ע"פ הודעה מ2005 בפורום, לקטר רשות רק עד בית-שמש

מה עם קטר 131?
ע"פ ויקי קטרי T44 משמשים גם להובלת משאות ובעלי נתונים מעט משופרים יותר. מסד נתונים שמצאתי טוען שהמרחק בחוגונים שם הוא רק 2.4 וזה נשמע סביר. אולי גם הקטר הבודד של ר"י יוכל לעזור לחבריו הG12.
ע"פ הודעה מ2005 בפורום, לקטר רשות רק עד בית-שמש
כאן. כנראה יש לזה סיבה טובה, אז מכאן נשארנו עם הG12.
 

GLSRA

Active member
במידה ויהפכו את הקו לקו תיירותי, יש סיכוי להיפגש עם שרגולים

תוכניות לגבי המסילה לירושלים
רכבות הזבל מגיעות לבירה.
וכן, יש לנו אישור רשמי לתוכנית רצינית להקמת מסוף המטענים במלחה.
במידה ויהפכו את הקו לקו תיירותי, יש סיכוי להיפגש עם שרגולים
על פי השמועה, יש מספר פרטים בהרי ירושלים ובשפלה


https://he.wikipedia.org/wiki/Dahu

אם מי מהנוסעים בקו לירושלים, בדרכו לגן החיות התנכי או אפילו למלחה, ויש לו מידע, תמונות, צילומים של שרגולים, זה המקום לפרסם אותם
 
אומרים שבמוזיאון הרכבת בחיפה יש תמונות של שרגולים שנדחסו

במידה ויהפכו את הקו לקו תיירותי, יש סיכוי להיפגש עם שרגולים
על פי השמועה, יש מספר פרטים בהרי ירושלים ובשפלה


https://he.wikipedia.org/wiki/Dahu

אם מי מהנוסעים בקו לירושלים, בדרכו לגן החיות התנכי או אפילו למלחה, ויש לו מידע, תמונות, צילומים של שרגולים, זה המקום לפרסם אותם
אומרים שבמוזיאון הרכבת בחיפה יש תמונות של שרגולים שנדחסו
בזמנו על ידי קטרי קטור.
אגב: בשר שרגולים לא כשר וחל לגביו איסור צייד.
עוד דבר יוצא דופן לגבי החיה המשונה הזו: אם חלילה וחס שרגול נשכב על המסילות של הרכבת אסור לגרש אותו בצעקות.
 

GLSRA

Active member
נער הייתי גם זקנתי (תהילים ל"ז)

אומרים שבמוזיאון הרכבת בחיפה יש תמונות של שרגולים שנדחסו
בזמנו על ידי קטרי קטור.
אגב: בשר שרגולים לא כשר וחל לגביו איסור צייד.
עוד דבר יוצא דופן לגבי החיה המשונה הזו: אם חלילה וחס שרגול נשכב על המסילות של הרכבת אסור לגרש אותו בצעקות.
נער הייתי גם זקנתי (תהילים ל"ז)
אני מכיר את מרבית הסיפורים על החייה הדימיונית המסקרנת הזו (Dahu). קראתי את רובם של סיפורי הבדיה הללו, אבל לא ידעתי את מה שכתבת כאן.
1. שרגולים נדרסו ע"י קטרי רכבת ישראל - זו פעם ראשונה שאני שומע את זה
2. למה אסור לסלק את החיה מהמסילה בצעקות ? גם זה פרט שלא היה מוכר לי.
3. לגבי הכשרות - זו כבר ידיעה מעניינת, אך מה הקשר בין הכשרות להיתר הציד?

במחנות הקיץ באלפים הן בצרפת ובשוויץ, מדי קיץ הילדים יוצאים לציד שרגולים (La chasse aux Dahus). מבחינתי, יהיה נהדר אם גם ילדי ישראל יתחילו לחפש אחר החיות המופלאות והמיוחדות הללו.

אם וכאשר הרכבת לירושלים תהפוך לרכבת תיירותית, מן הסתם תעצור בתחנה ההיסטורית בבר גיורא. שם גם המקום האידיאלי להתחיל לחפש עקבות של שרגולים

 
זה כמובן חרטא, אבל יחמורים יש גם יש.

במידה ויהפכו את הקו לקו תיירותי, יש סיכוי להיפגש עם שרגולים
על פי השמועה, יש מספר פרטים בהרי ירושלים ובשפלה


https://he.wikipedia.org/wiki/Dahu

אם מי מהנוסעים בקו לירושלים, בדרכו לגן החיות התנכי או אפילו למלחה, ויש לו מידע, תמונות, צילומים של שרגולים, זה המקום לפרסם אותם
זה כמובן חרטא, אבל יחמורים יש גם יש.
 

GLSRA

Active member
קצת הומור לא יזיק .....

זה כמובן חרטא, אבל יחמורים יש גם יש.
קצת הומור לא יזיק .....
באירופה, בעיקר במדינות האלפים סיפורי בדיה סביב שרגולים יש גם יש.
הילדים הקטנים מתים על הסיפורים הללו, ובמחנות הילדים ובתנועות הנוער יוצאים ךפעילויות לילה בעקבות השרגולים.
יחמורים ויעלים, יש גם יש. גם אותם ניתן לראות בהרי ירושלים !!
 
למה אי אפשר גם וגם?

תוכניות לגבי המסילה לירושלים
רכבות הזבל מגיעות לבירה.
וכן, יש לנו אישור רשמי לתוכנית רצינית להקמת מסוף המטענים במלחה.
למה אי אפשר גם וגם?
שאלה: למה אי אפשר להפעילת על אותה מסילה גם רכבות נוסעי וגם רכבות משא? הרי מצד אחד A1 לא מחליף את מלחה - והנוסעים הקיימים כנראה ישמחו להמשיך להשתמש בקו, ומצד שני בשעות השפל בכלל והלילה בפרט אפשר להעביר כמות גדולה של מטענים ללא השפעה על תנועת הנוסעים...
אז מדוע לא גם גם?
 

Bus Nerd

Active member
בטח שאפשר

למה אי אפשר גם וגם?
שאלה: למה אי אפשר להפעילת על אותה מסילה גם רכבות נוסעי וגם רכבות משא? הרי מצד אחד A1 לא מחליף את מלחה - והנוסעים הקיימים כנראה ישמחו להמשיך להשתמש בקו, ומצד שני בשעות השפל בכלל והלילה בפרט אפשר להעביר כמות גדולה של מטענים ללא השפעה על תנועת הנוסעים...
אז מדוע לא גם גם?
בטח שאפשר
אבל אם יהיה מסוף מטענים שבו ימתינו רכבות זבל במלחה, לנוסעים יהיה פחות נוח, קצת כמו שקורה בבני ברק לפעמים. ואם ירצו להעביר רכבות משא באמצע היום, רמת השירות תרד כי מדובר במסילה בודדת שהנסיעה בה חייבת להיות מאוד איטית בגלל העיקולים.
 
האם בהחלטה היו מעורבים עניינים אישיים ומשפחתיים?............

תוכניות לגבי המסילה לירושלים
רכבות הזבל מגיעות לבירה.
וכן, יש לנו אישור רשמי לתוכנית רצינית להקמת מסוף המטענים במלחה.
האם בהחלטה היו מעורבים עניינים אישיים ומשפחתיים?............
שאלו לפני 20 שנה.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=148247
 
הערות לגבי ״חלופה נוספת

תוכניות לגבי המסילה לירושלים
רכבות הזבל מגיעות לבירה.
וכן, יש לנו אישור רשמי לתוכנית רצינית להקמת מסוף המטענים במלחה.
הערות לגבי ״חלופה נוספת
היא להפוך את הקו לקו תיירותי ולהקים סביב כל התחנות אטרקציות שונות ש...........״.
כדי שהחלופה תצליח צריך
-נופים יפים. יש!
-אטרקציות שונות. יייבנו!
-רכבת היסטורית עם
>קרונות יחסית ישנים. יש!
>קטר קיטור בגודל אמיתי. אין! צריך לרכוש, קשה למצוא!
-נסיעה(או 2) בשבת וחגים. חייב!

לרכבת תיירים אין סכוי בנסיעות בימי חול.
 

sweetums

New member
צריך גם מוסך מתאים לקטרי קיטור, לייצר חלקי חילוף ועוד

הערות לגבי ״חלופה נוספת
היא להפוך את הקו לקו תיירותי ולהקים סביב כל התחנות אטרקציות שונות ש...........״.
כדי שהחלופה תצליח צריך
-נופים יפים. יש!
-אטרקציות שונות. יייבנו!
-רכבת היסטורית עם
>קרונות יחסית ישנים. יש!
>קטר קיטור בגודל אמיתי. אין! צריך לרכוש, קשה למצוא!
-נסיעה(או 2) בשבת וחגים. חייב!

לרכבת תיירים אין סכוי בנסיעות בימי חול.
צריך גם מוסך מתאים לקטרי קיטור, לייצר חלקי חילוף ועוד
זה לא יישים בארץ
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לעבוד מול רכבות החובבים בבריטניה על 862 הקילומטרים שלהן

צריך גם מוסך מתאים לקטרי קיטור, לייצר חלקי חילוף ועוד
זה לא יישים בארץ
אפשר לעבוד מול רכבות החובבים בבריטניה על 862 הקילומטרים שלהן
רכבות חובבים זה ענף תיירותי שלם ואין צורך לבסס את כולו על תעשייה מקומית. כל עוד יש תחזטקה מקומית סבירה עם אופציה להבאת מומחים ושיפוץ מקיף בחו"ל בעת הצורך אפשר להתבסס על יבוא.
&nbsp
זה גם לא חייב להיות קיטור, משהו עם מראה קלאסי של שנות החמישים כמו האולסיגן יכול להצליח, וראיתי קטרים היסטוריים ששופצו ממצבים גרועים יותר (במקרה "חירום" אפשר להתאים את מארז האולסינגן לקרונות חדשים)
 

sweetums

New member
בריטניה יכולה לעבוד מול אירופה

אפשר לעבוד מול רכבות החובבים בבריטניה על 862 הקילומטרים שלהן
רכבות חובבים זה ענף תיירותי שלם ואין צורך לבסס את כולו על תעשייה מקומית. כל עוד יש תחזטקה מקומית סבירה עם אופציה להבאת מומחים ושיפוץ מקיף בחו"ל בעת הצורך אפשר להתבסס על יבוא.
&nbsp
זה גם לא חייב להיות קיטור, משהו עם מראה קלאסי של שנות החמישים כמו האולסיגן יכול להצליח, וראיתי קטרים היסטוריים ששופצו ממצבים גרועים יותר (במקרה "חירום" אפשר להתאים את מארז האולסינגן לקרונות חדשים)
בריטניה יכולה לעבוד מול אירופה
אאל"ט אתה כתבת על DB שעדיין מתקנת דודי קיטור, אבל כאן כול ייבוא יהיה יקר.

אני לא מכיר את ההבדלים בין הקטרים היפנים לאירופאים, אבל גם התחזוקה השטופת לא נראית פשוטה.
קטר במראה רטרו זה רעיון טוב, אבל עד שזה יקרה...
עריכה: תפוז מחק את התיאור, עבודות תחזוקה ב08:15

 

Ccyclist

Well-known member
רכבות המורשת הבריטיות הן תחביב ולכל חברה יש מוסכים.

בריטניה יכולה לעבוד מול אירופה
אאל"ט אתה כתבת על DB שעדיין מתקנת דודי קיטור, אבל כאן כול ייבוא יהיה יקר.

אני לא מכיר את ההבדלים בין הקטרים היפנים לאירופאים, אבל גם התחזוקה השטופת לא נראית פשוטה.
קטר במראה רטרו זה רעיון טוב, אבל עד שזה יקרה...
עריכה: תפוז מחק את התיאור, עבודות תחזוקה ב08:15
רכבות המורשת הבריטיות הן תחביב ולכל חברה יש מוסכים.
בחברות המסילה הסטנדרטית המסילה היא בדרך כלל קטע שהיה בעברו חלק מהמערכת הלאומית אך הוחלט לסגור אותו בשנות השישים (קיצוצי ביצ'ינג) והציוד הנייד גם הוא השתייך לרשת הלאומית ונקנה ממנה כשהיה מועמד לגריטה. עשרות אם לא מאות קטרי קיטור ניצלו מגריטה בשנות השישים בזכות רכבות החובבים האלו והופעלו ותוחזקו על ידיהן בחמישים השנים מאז. יש גם קטרים שלא עברו ישירות מהרשת הלאומית לקווי החובבים אלא החלידו להם תקופה מסויימת לפני שעברו שיפוץ מקיף אצל החובבים. לכל קו חובבים יש מוסכים משלו וכולם בקשר עם קווים אחרים ומומחים בתחום. 862 קילומטרים זה מספר שמעיד על תשתית נלווית נכבדת, במיוחד כשקו חובבים בודד פועל בדרך כלל על שלוחה בת כמה קילומטרים עד כמה עשרות קילומטרים. המספר כולל גם מסילות צרות וגם רכבות מיניאטוריות אבל צורות ההינע והשיפוצים דומים כי זו אותה הטכנולוגיה מעידן הקיטור וראשית עידן הדיזל. אין מניעה לפעול מול מקומות אחרים שיש בהם רכבות חובבים אבל המקרה הבריטי יצר מגוון די גדול בגלל "תרומת" הרשת הלאומית והעידן התעשייתי נחשב כתחביב נפוץ בקרב גברים בגיל מסויים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה