מדרכות נעות על גבי מסועים

מצב
הנושא נעול.

שומפיק

New member
מדרכות נעות על גבי מסועים

מדרכות נעות על גבי מסועים
לדעתי העובדה שההמצאה הזאת לא תפסה והתפתחה היא החמצה אדירה, מדובר בדרך מאוד יעילה להעביר מספרים גדולים של אנשים. אם נגיד היו לוקחים רשת מטרו ובמקום הרכבות היו מניחים מסועים במהירות 30 קמ"ש עם ירידה ועלייה בכל נקודה, הפוטנציאל אדיר. כמובן יש בעיות של בטיחות ונוחות אבל נראה לי שאפשר להנדס הרבה פתרונות יצירתיים. דונו.
 

Bus Nerd

Active member
לא.

מדרכות נעות על גבי מסועים
לדעתי העובדה שההמצאה הזאת לא תפסה והתפתחה היא החמצה אדירה, מדובר בדרך מאוד יעילה להעביר מספרים גדולים של אנשים. אם נגיד היו לוקחים רשת מטרו ובמקום הרכבות היו מניחים מסועים במהירות 30 קמ"ש עם ירידה ועלייה בכל נקודה, הפוטנציאל אדיר. כמובן יש בעיות של בטיחות ונוחות אבל נראה לי שאפשר להנדס הרבה פתרונות יצירתיים. דונו.
לא.
זה לא מתאים ברחובות עיר. יש לזה קונפליקט עם כל העקרונות שהופכים walkability לדבר טוב.
חוץ מזה שלושים קמ"ש בעמידה על מסוע זה מסוכן ביותר, במקרה שמישהו נופל, במקרה של עצירת חירום, ובכלל בקטע שצריך מתישהו לרדת מהמסוע, הכוונה להאט ממהירות של 30 קמ"ש למהירות של 1 קמ"ש או פחות - וזה לא משהו שאפשרי בתצורה של מסוע, אלא אם כן אתה מחלק את העניין לכמה מסועים (ואז נקודת החיבור שלהם עלולה להיות מסוכנת), ואז אתה מאט את כל האנשים שרוצים להמשיך, אז מה עשית בזה? ותחנות עצירה מוגדרות לא הגיוניות כשמדובר על הליכה, אני בטוח שאני לא צריך להסביר.
&nbsp
חוץ מזה, יש עניין של פגעי מזג אוויר (רוח, גשם, שמש) - בכל זאת מדובר על הליכה בחוץ, לא?
וגם העניין שאנשים פשוט יחליטו לעמוד במקום ללכת, ואז יחסמו את המסוע לכולם,
ועלויות התחזוקה הגבוהות, כי מסוע שלם יצטרך לפעול אפילו אם יש עליו רק נוסע אחד, וכשאנחנו מדברים על אורך של עיר שלמה זה מבזבז יותר חשמל מרכבת. קיבולת הנוסעים נמוכה יותר, כי מדובר במסוע ברוחב מקסימלי של שני אנשים (צריך הרי מעקה להחזיק בו), עלויות התחזוקה גבוהות, מדובר על קילומטרים של סרט נע...
ויש גם בעיה של נגישות, זה לא פתרון למי שמסיבות בריאותיות לא יכול לעמוד לזמן ממושך, למשל זקנים או נשים בהריון או אנשים עם בעיות גב/ברכיים.
&nbsp
אין שום היגיון בתוכנית הזו. בכלל. מי שמציע אותה זה בד"כ אנשים שחושבים שלכל בעיה יש איזשהו פיתרון אוטופי שפותר את כל הבעיות שהמומחים לא חשבו עליו, אבל אין כזה.
&nbsp
מסועים טובים בתוך טרמינלים גדולים של תחנות רכבת או שדות תעופה. לא בשביל להוביל אנשים למרחקים.
&nbsp
מטרו הוא פתרון יותר טוב מכל הבחינות, ובמפלס הרחוב עצמו צריך לתעדף הולכי רגל, אופניים, טראמים, ואוטובוסים (בסדר הזה).
 
תקרא את 35 במאי של אריך קסטנר

מדרכות נעות על גבי מסועים
לדעתי העובדה שההמצאה הזאת לא תפסה והתפתחה היא החמצה אדירה, מדובר בדרך מאוד יעילה להעביר מספרים גדולים של אנשים. אם נגיד היו לוקחים רשת מטרו ובמקום הרכבות היו מניחים מסועים במהירות 30 קמ"ש עם ירידה ועלייה בכל נקודה, הפוטנציאל אדיר. כמובן יש בעיות של בטיחות ונוחות אבל נראה לי שאפשר להנדס הרבה פתרונות יצירתיים. דונו.
תקרא את 35 במאי של אריך קסטנר
יש שם תיאו משעשע של מדרכות נעות כאלה
וגם גשר על כל האוקיינוס...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בדיוק מה שעלה לי בראש...


תקרא את 35 במאי של אריך קסטנר
יש שם תיאו משעשע של מדרכות נעות כאלה
וגם גשר על כל האוקיינוס...
בדיוק מה שעלה לי בראש...
 

שומפיק

New member
משהו בסגנון הזה:

מדרכות נעות על גבי מסועים
לדעתי העובדה שההמצאה הזאת לא תפסה והתפתחה היא החמצה אדירה, מדובר בדרך מאוד יעילה להעביר מספרים גדולים של אנשים. אם נגיד היו לוקחים רשת מטרו ובמקום הרכבות היו מניחים מסועים במהירות 30 קמ"ש עם ירידה ועלייה בכל נקודה, הפוטנציאל אדיר. כמובן יש בעיות של בטיחות ונוחות אבל נראה לי שאפשר להנדס הרבה פתרונות יצירתיים. דונו.
משהו בסגנון הזה:
[URL]https://www.wired.com/2015/09/real-plan-replace-londons-tube-moving-walkways/[/URL]
 

Bus Nerd

Active member
זו תוכנית מטופשת של חברה שלא מבינה בתחבורה

זו תוכנית מטופשת של חברה שלא מבינה בתחבורה
יש כל כך הרבה בעיות עם התוכנית הזו, *במיוחד* במנהרות עתיקות כמו של לונדון. אפילו אם נעמיד פנים לרגע שזה רעיון טוב (זה לא), כדי לבנות את זה יהיה צריך לעצור את קווי התחתית למשך שנים, ואי אפשר לעצור קו תחתית בלונדון למשך זמן ממושך.
חוץ מזה שיש בעיות של בטיחות, ואוורור, והעובדה שקוטר המנהרות צר מאוד. מה שמראים כאן בתמונה פשוט לא אפשרי. כאן מדברים על קו המעגל שהוא אחד מהקווים הרדודים, אבל בקווים העמוקים זה פשוט לעולם לא יקרה.
&nbsp
זה לא רעיון של הTfL, איפה שיושבים מומחי תחבורה אמיתיים, אלא של משרד אדרכילים. זה לא יקרה לעולם.
 

alantan

New member
יתכן, אבל זה מעניין. אגב, יש מספר פטנטים מרתקים בנושא

זו תוכנית מטופשת של חברה שלא מבינה בתחבורה
יש כל כך הרבה בעיות עם התוכנית הזו, *במיוחד* במנהרות עתיקות כמו של לונדון. אפילו אם נעמיד פנים לרגע שזה רעיון טוב (זה לא), כדי לבנות את זה יהיה צריך לעצור את קווי התחתית למשך שנים, ואי אפשר לעצור קו תחתית בלונדון למשך זמן ממושך.
חוץ מזה שיש בעיות של בטיחות, ואוורור, והעובדה שקוטר המנהרות צר מאוד. מה שמראים כאן בתמונה פשוט לא אפשרי. כאן מדברים על קו המעגל שהוא אחד מהקווים הרדודים, אבל בקווים העמוקים זה פשוט לעולם לא יקרה.
&nbsp
זה לא רעיון של הTfL, איפה שיושבים מומחי תחבורה אמיתיים, אלא של משרד אדרכילים. זה לא יקרה לעולם.
יתכן, אבל זה מעניין. אגב, יש מספר פטנטים מרתקים בנושא
מדרכות נעות, כולל היישום הגאוני בנמל התעופה פירסון בטורונטו שמאפשר לאותה מדרכה להאיץ באמצע עם קטעים קצרים איטיים יותר בהתחלה ובסוף. כלומר מבלי לעבור למדרכה נוספת כמו במערכת של פריז או למדרכה מקבילה ליד כמו ברעיון בכתבה.
&nbsp
אני יכול לדמיין מערכת שמאיצה אותך דרך מספר מדרכות לאורך כ-100 מטר ורק אז אתה עובר למדרכה ליד ש"נוסעת" במהירות מלאה (יש כ-200 מטר שהן נוסעות במקביל). אם אתה לא מספיק או אם יש תקלה, אתה פשוט ממשיך למדרכה שמאטה במשך כ-100 מטר נוספים עד לתחנה הבאה. כך, כל 600-400 מטר יש תחנה, ואין יותר משתי מדרכות במקביל, שדווקא לא תופסת רוחב רחב מדי.
&nbsp
כמובן שזה עשוי להיות הבל הבלים ובלתי ניתן לתחזוקה, אבל אותי זה מרתק...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה