לא.
מדרכות נעות על גבי מסועים
לדעתי העובדה שההמצאה הזאת לא תפסה והתפתחה היא החמצה אדירה, מדובר בדרך מאוד יעילה להעביר מספרים גדולים של אנשים. אם נגיד היו לוקחים רשת מטרו ובמקום הרכבות היו מניחים מסועים במהירות 30 קמ"ש עם ירידה ועלייה בכל נקודה, הפוטנציאל אדיר. כמובן יש בעיות של בטיחות ונוחות אבל נראה לי שאפשר להנדס הרבה פתרונות יצירתיים. דונו.
לא.
זה לא מתאים ברחובות עיר. יש לזה קונפליקט עם כל העקרונות שהופכים walkability לדבר טוב.
חוץ מזה שלושים קמ"ש בעמידה על מסוע זה מסוכן ביותר, במקרה שמישהו נופל, במקרה של עצירת חירום, ובכלל בקטע שצריך מתישהו לרדת מהמסוע, הכוונה להאט ממהירות של 30 קמ"ש למהירות של 1 קמ"ש או פחות - וזה לא משהו שאפשרי בתצורה של מסוע, אלא אם כן אתה מחלק את העניין לכמה מסועים (ואז נקודת החיבור שלהם עלולה להיות מסוכנת), ואז אתה מאט את כל האנשים שרוצים להמשיך, אז מה עשית בזה? ותחנות עצירה מוגדרות לא הגיוניות כשמדובר על הליכה, אני בטוח שאני לא צריך להסביר.
 
חוץ מזה, יש עניין של פגעי מזג אוויר (רוח, גשם, שמש) - בכל זאת מדובר על הליכה בחוץ, לא?
וגם העניין שאנשים פשוט יחליטו לעמוד במקום ללכת, ואז יחסמו את המסוע לכולם,
ועלויות התחזוקה הגבוהות, כי מסוע שלם יצטרך לפעול אפילו אם יש עליו רק נוסע אחד, וכשאנחנו מדברים על אורך של עיר שלמה זה מבזבז יותר חשמל מרכבת. קיבולת הנוסעים נמוכה יותר, כי מדובר במסוע ברוחב מקסימלי של שני אנשים (צריך הרי מעקה להחזיק בו), עלויות התחזוקה גבוהות, מדובר על קילומטרים של סרט נע...
ויש גם בעיה של נגישות, זה לא פתרון למי שמסיבות בריאותיות לא יכול לעמוד לזמן ממושך, למשל זקנים או נשים בהריון או אנשים עם בעיות גב/ברכיים.
 
אין שום היגיון בתוכנית הזו. בכלל. מי שמציע אותה זה בד"כ אנשים שחושבים שלכל בעיה יש איזשהו פיתרון אוטופי שפותר את כל הבעיות שהמומחים לא חשבו עליו, אבל אין כזה.
 
מסועים טובים בתוך טרמינלים גדולים של תחנות רכבת או שדות תעופה. לא בשביל להוביל אנשים למרחקים.
 
מטרו הוא פתרון יותר טוב מכל הבחינות, ובמפלס הרחוב עצמו צריך לתעדף הולכי רגל, אופניים, טראמים, ואוטובוסים (בסדר הזה).