האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?

האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?
התחנות מאוד מרוחקות, כפר יהושע הבעיה העיקרית היא שהיא אחרי צומת התשבי שלפעמים פקוקה עד אין סוף, וכפר ברוך רחוקה ממגדל העמק ואפילו לא ניתן להגיע ברגל או באופניים, האם יש תקווה שהתחנות דווקא יצברו פופולריות ולא יהפכו לתחנות נטושות מאדם?
ידוע שתחנת עפולה כן תצבור הרבה נוסעים היות ומתוכנן ליד התחנה להיבנות מרכזים חדשים ובתי מגורים
אבל כפר ברוך וכפר יהושע? אני באמת לא יודעת .. מה אתם חושבים?
 

luckydude

Active member
בקשר לצומת התשבי...

האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?
התחנות מאוד מרוחקות, כפר יהושע הבעיה העיקרית היא שהיא אחרי צומת התשבי שלפעמים פקוקה עד אין סוף, וכפר ברוך רחוקה ממגדל העמק ואפילו לא ניתן להגיע ברגל או באופניים, האם יש תקווה שהתחנות דווקא יצברו פופולריות ולא יהפכו לתחנות נטושות מאדם?
ידוע שתחנת עפולה כן תצבור הרבה נוסעים היות ומתוכנן ליד התחנה להיבנות מרכזים חדשים ובתי מגורים
אבל כפר ברוך וכפר יהושע? אני באמת לא יודעת .. מה אתם חושבים?
בקשר לצומת התשבי...
בעיות התחבורה באזור אמורות להפתר תוך מספר שנים עם בניית מערך הכבישים החדש באזור.

קישור:

http://bit.ly/2f2a7Am
 

olli3

New member
מנהל
בעיות התחבורה לא עתידות להיפתר לצמיתות. זה רק שלב ביניים עד

בקשר לצומת התשבי...
בעיות התחבורה באזור אמורות להפתר תוך מספר שנים עם בניית מערך הכבישים החדש באזור.

קישור:

http://bit.ly/2f2a7Am
בעיות התחבורה לא עתידות להיפתר לצמיתות. זה רק שלב ביניים עד
שהכבישים החדשים יפקקו מחדש עקב כך שקצב שדרוג הכבישים במדינה איטי יותר מקצב גידול המכוניות שעולות על הכביש.
 

Ccyclist

Well-known member
לפעמים פקק מועתק בגלל תיכנון גרוע של היציאות מהכביש.

בעיות התחבורה לא עתידות להיפתר לצמיתות. זה רק שלב ביניים עד
שהכבישים החדשים יפקקו מחדש עקב כך שקצב שדרוג הכבישים במדינה איטי יותר מקצב גידול המכוניות שעולות על הכביש.
לפעמים פקק מועתק בגלל תיכנון גרוע של היציאות מהכביש.
לפני כמה שנים חפרו באזורי בספרד מנהרת כביש שהורידה את הכביש הראשי ממפלס הרחוב בעיירה שהכביש עבר בה למפלס תחתי עוקף. בכיוון מזרח מדובר בהצלחה גדולה שמייתרת את כביש האגרה, הכל זורם לצמתים הראשיות ממזרח והלאה ופשוט תענוג לנהוג שם בלי כל הרמזורים ומעבר החצייה שהיו בכביש במתכונתו הישנה. בכיוון מערב המצב קטסטרופלי. יש פקק קבוע בשעות הצהריים והערב מנקודה שנמצאת שני קילומטרים מהיציאה לפני המנהרה. התנועה מזדחלת עד שעוקפים את אזור היציאה במסלול השמאלי (הימני הפך למסלול היציאה למרות שרשמית יש איזה קטע יציאה רשמי בן 100 מטר) ואז היא זורמת בצורה מהירה ויעילה. הרשויות הבינו שקטע היציאה קצר מדי וההחלטה למקם מעגל תנועה מייד אחרי היציאה תורמת גם היא לפקקים. כבר שנה-שנתיים שהמקומונים באנגלית מדווחים על תוכניות להאריך את מסלול היציאה (מה שיצריך גשרים חדשים מעל נחל ואולי אף סגירת יציאה מסוכנת שנמצאת חצי קילומטר לפני היציאה המדוברת) אך מעשים אין. גם אם יפתרו את הבעיה הזו התנועה תמצא לה נקודת חולשה חדשה במערכת והפקק יעבור כנראה לשם. המנהרה היתה בשלב האל-חזור כשהמשבר הכלכלי הכה בספרד ולכן ההחלטה היתה להמשיך את הפרוייקט כפי שהמשיכו עם הפרוייקט של המטרו במאלגה. הארכת כביש היציאה לא תזכה לאותה עדיפות לאומית (מדובר בכביש "כחול" של רשת הכבישים הלאומית בניגוד לכבישים ה"ירוקים" של מדינת המחוז האנדלוסית).
 

olli3

New member
מנהל
כאן נשאלת שאלה אחרת, מה היחס בין פיתוח הכבישים לעליית

לפעמים פקק מועתק בגלל תיכנון גרוע של היציאות מהכביש.
לפני כמה שנים חפרו באזורי בספרד מנהרת כביש שהורידה את הכביש הראשי ממפלס הרחוב בעיירה שהכביש עבר בה למפלס תחתי עוקף. בכיוון מזרח מדובר בהצלחה גדולה שמייתרת את כביש האגרה, הכל זורם לצמתים הראשיות ממזרח והלאה ופשוט תענוג לנהוג שם בלי כל הרמזורים ומעבר החצייה שהיו בכביש במתכונתו הישנה. בכיוון מערב המצב קטסטרופלי. יש פקק קבוע בשעות הצהריים והערב מנקודה שנמצאת שני קילומטרים מהיציאה לפני המנהרה. התנועה מזדחלת עד שעוקפים את אזור היציאה במסלול השמאלי (הימני הפך למסלול היציאה למרות שרשמית יש איזה קטע יציאה רשמי בן 100 מטר) ואז היא זורמת בצורה מהירה ויעילה. הרשויות הבינו שקטע היציאה קצר מדי וההחלטה למקם מעגל תנועה מייד אחרי היציאה תורמת גם היא לפקקים. כבר שנה-שנתיים שהמקומונים באנגלית מדווחים על תוכניות להאריך את מסלול היציאה (מה שיצריך גשרים חדשים מעל נחל ואולי אף סגירת יציאה מסוכנת שנמצאת חצי קילומטר לפני היציאה המדוברת) אך מעשים אין. גם אם יפתרו את הבעיה הזו התנועה תמצא לה נקודת חולשה חדשה במערכת והפקק יעבור כנראה לשם. המנהרה היתה בשלב האל-חזור כשהמשבר הכלכלי הכה בספרד ולכן ההחלטה היתה להמשיך את הפרוייקט כפי שהמשיכו עם הפרוייקט של המטרו במאלגה. הארכת כביש היציאה לא תזכה לאותה עדיפות לאומית (מדובר בכביש "כחול" של רשת הכבישים הלאומית בניגוד לכבישים ה"ירוקים" של מדינת המחוז האנדלוסית).
כאן נשאלת שאלה אחרת, מה היחס בין פיתוח הכבישים לעליית
מכוניות חדשות על הכביש שמהן יש לגרוע מספר מכוניות שנגרטות מהכביש?
&nbsp
בארץ, כל מחלף או כביש שהורחב נפקק תוך שנים ספורות, לא פעם תוך שנתיים גג. מחלפים באופן כללי מאפשרים ליותר תנועה לזרום בפחות זמן וכל התנועה הזאת תיתקע איפשהו, בעיקר בכניסות לערים בבוקר וביציאות מהערים בערב.
&nbsp
אם אקח את כביש 6 שהוארך עד לקיה כרגע, כאשר בונים את מחלף שוקת דרום. כיום המצב באיזור צומת שוקת הפך לבלתי נסבל, בקבוצות הפייסבוק של תושבי מיתר תוכל לראות כמעט כל יום אנשים שמעלים תמונות על כביש 60 שהפך משני נתיבים ל4-5 נתיבים. שני נתיבים חוקיים, נתיב בשוליים הימניים, נתיב בשוליים השמאליים ונתיב עפר מעבר לשוליים הימניים.
&nbsp
מי שנוסע כחוק, ייאלץ לעמוד כשעה בפקק מקצת אחרי עומר ועד צומת שוקת.
&nbsp
הסיבה העיקרית שנהיה בלתי נסבל באיזור היא שהרבה יורת כלי רכב מצליחים להגיע מכביש 6 לאיזור צומת שוקת ומנגד הרבה כלי רכב מעוניינים לעלות מאיזור צומת שוקת לכביש 6. התוצאה - הצומת קורס בשעות העומס.
&nbsp
לכשיפתח מחלף שוקת דרום, כל מאסת התנועה הזאת פשוט תיתקע ברמזורים הראשונים שתפגוש, בעומר. אם כיום יש פקק עוד בתוך מיתר ועד אחרי צומת שוקת, מה יקרה כשכולם יצליחו לנסוע במהירות לעבר באר שבע? יתקעו ברמזור הראשון של עומר.
&nbsp
כך שבכל מקרה, מחלפים לא פותרים את הבעיה לצמיתות עבור רוב הנוסעים, הם פשוט מעבירים את הפקק למקום אחר. אני מסכים שיש חשיבות למחלפים והרחבת כבישים, אבל הפתרון בו כל צומת שהתמודד יפה עם עומס התנועה עד לפני 5 שנים הופך למחלף באיזורים של יישובים המונים לא יותר מ20000 איש - זה כבר מוגזם לטעמי.
&nbsp
לא סתם אומרים שבקצב הזה, תוך עשור כל המדינה תהיה בפקק אחד גדול ולא יהיה ניתן לזוז לשום מקום. כבר כיום שעות הפקקים התארכו לשני הכיוונים. נתיבי איילון מתחילים להיות עמוסים בשעה 1-2 בצהריים...
 

Ccyclist

Well-known member
בדוגמה שלי אין רמזורים כלשהם בכביש הראשי או בכניסות המיידיות

כאן נשאלת שאלה אחרת, מה היחס בין פיתוח הכבישים לעליית
מכוניות חדשות על הכביש שמהן יש לגרוע מספר מכוניות שנגרטות מהכביש?
&nbsp
בארץ, כל מחלף או כביש שהורחב נפקק תוך שנים ספורות, לא פעם תוך שנתיים גג. מחלפים באופן כללי מאפשרים ליותר תנועה לזרום בפחות זמן וכל התנועה הזאת תיתקע איפשהו, בעיקר בכניסות לערים בבוקר וביציאות מהערים בערב.
&nbsp
אם אקח את כביש 6 שהוארך עד לקיה כרגע, כאשר בונים את מחלף שוקת דרום. כיום המצב באיזור צומת שוקת הפך לבלתי נסבל, בקבוצות הפייסבוק של תושבי מיתר תוכל לראות כמעט כל יום אנשים שמעלים תמונות על כביש 60 שהפך משני נתיבים ל4-5 נתיבים. שני נתיבים חוקיים, נתיב בשוליים הימניים, נתיב בשוליים השמאליים ונתיב עפר מעבר לשוליים הימניים.
&nbsp
מי שנוסע כחוק, ייאלץ לעמוד כשעה בפקק מקצת אחרי עומר ועד צומת שוקת.
&nbsp
הסיבה העיקרית שנהיה בלתי נסבל באיזור היא שהרבה יורת כלי רכב מצליחים להגיע מכביש 6 לאיזור צומת שוקת ומנגד הרבה כלי רכב מעוניינים לעלות מאיזור צומת שוקת לכביש 6. התוצאה - הצומת קורס בשעות העומס.
&nbsp
לכשיפתח מחלף שוקת דרום, כל מאסת התנועה הזאת פשוט תיתקע ברמזורים הראשונים שתפגוש, בעומר. אם כיום יש פקק עוד בתוך מיתר ועד אחרי צומת שוקת, מה יקרה כשכולם יצליחו לנסוע במהירות לעבר באר שבע? יתקעו ברמזור הראשון של עומר.
&nbsp
כך שבכל מקרה, מחלפים לא פותרים את הבעיה לצמיתות עבור רוב הנוסעים, הם פשוט מעבירים את הפקק למקום אחר. אני מסכים שיש חשיבות למחלפים והרחבת כבישים, אבל הפתרון בו כל צומת שהתמודד יפה עם עומס התנועה עד לפני 5 שנים הופך למחלף באיזורים של יישובים המונים לא יותר מ20000 איש - זה כבר מוגזם לטעמי.
&nbsp
לא סתם אומרים שבקצב הזה, תוך עשור כל המדינה תהיה בפקק אחד גדול ולא יהיה ניתן לזוז לשום מקום. כבר כיום שעות הפקקים התארכו לשני הכיוונים. נתיבי איילון מתחילים להיות עמוסים בשעה 1-2 בצהריים...
בדוגמה שלי אין רמזורים כלשהם בכביש הראשי או בכניסות המיידיות
בכביש הראשי בוטלו לפחות 3 צמתים מרומזרים לטובת המנהרה ואין צומת מרומזרת אחת עליו מאה קילומטר בכל כיוון. בכניסות המיידיות ממנו לישובים שלצידו יש בדרך כלל מעגל תנועה לא מרומזר ולישובים הגדולים ישנן מספר כניסות. הרמזור הראשון שפוגשים יהיה בתוך הישוב הספציפי שנוסעים אליו ולא בכביש הבינעירוני ועדיין מסלול יציאה קצר מדי יוצר פקקים בכביש הראשי.
&nbsp
להבנתי בדוגמה שלך כביש 6 פולט את רכביו לכבישים מרומזרים והרמזור הראשון יוצר את הפקק והרחבתו דרומה פשוט תשכפל את אותה הבעיה בצומת המרומזר הבא.
 

olli3

New member
מנהל
בישראל, כמעט כל הכבישים המהירים מוציאים לרמזורים.

בדוגמה שלי אין רמזורים כלשהם בכביש הראשי או בכניסות המיידיות
בכביש הראשי בוטלו לפחות 3 צמתים מרומזרים לטובת המנהרה ואין צומת מרומזרת אחת עליו מאה קילומטר בכל כיוון. בכניסות המיידיות ממנו לישובים שלצידו יש בדרך כלל מעגל תנועה לא מרומזר ולישובים הגדולים ישנן מספר כניסות. הרמזור הראשון שפוגשים יהיה בתוך הישוב הספציפי שנוסעים אליו ולא בכביש הבינעירוני ועדיין מסלול יציאה קצר מדי יוצר פקקים בכביש הראשי.
&nbsp
להבנתי בדוגמה שלך כביש 6 פולט את רכביו לכבישים מרומזרים והרמזור הראשון יוצר את הפקק והרחבתו דרומה פשוט תשכפל את אותה הבעיה בצומת המרומזר הבא.
בישראל, כמעט כל הכבישים המהירים מוציאים לרמזורים.
הרוב המוחלט של המקרים בהם כביש מהיר לא מוציא אל רמזור הוא כאשר כביש מהיר מוציא את התנועה דרך מחלף לכביש מהיר אחר או באיזורים כפריים שאליהם הכביש המהיר מוציא את התנועה לרוב סתם לכביש איזורי בעל נתיב נסיעה אחד לכל כיוון או על ידי כיכר.
&nbsp
בכל היציאות מנתיבי איילון אתה יוצא אל רמזור, גם אם לא מיד ביציאה, תפגוש אותו תוך 200 מטרים לכל היותר. ביציאות מכביש 6, לא תפגוש תמיד רמזור או לא תמיד תפגוש רמזור תוך 200 מטרים. יכול להיות שתפגוש רמזור בעוד כמה ק"מ... אבל אם נפח התנועה שכביש 6 מוציא לעבר הרמזור העתידי הזה גדול מידי, הרמזור לא יעמוד בעומס.
&nbsp
אם נסתכל על כביש 6 דרומה בימי ראשון בבוקר בחלק שבין מאחז (החיבור עם כביש 40) ועד באר שבע ועל השינויים שבוצעו באיזור בשנה החולפת, נגלה את התמונה. בעבר כל התנועה מכביש 6 ומכביש 40 (מכיוון צפון לדרום) התנקזה יחד במחלף מאחז עד צומת בית קמה, דרך צומת דבירה, צומת להבים וצומת גורל לבאר שבע. הפקק החל עוד באיזור מאחז עד בית קמה, בעבר הרחוק יותר לא היה רמזור בצומת דבירה (עד לפני כ3 שנים בערך) והתנועה חזרה להיתקע כמה ק"מ לפני צומת להבים (החל מאיזור המחלף החדש של כביש 6 בו הוא נפרד מכביש 40 בין דבירה ללהבים).
&nbsp
משבוטל צומת קמה ונפתח מחלף קמה, התנועה נפקקה בצומת דבירה (המרומזר) והמשיכה כפקק עד להבים ושם השתחררה. כאן, הצטרפו לפקק כל המכוניות שמגיעות מאיזור המושבים והקיבוצים שבאיזור בית קמה, כולל משאיות שאופשרה להם כניסה חלקה יותר לכביש 6 דרומה. כך שבימי ראשון, הפקק המשיך להיות מאיזור מאחז-בית קמה ועד דבירה והתחדש שוב מעט אחרי דבירה עד צומת להבים.
&nbsp
כשצומת דבירה מוחלף, חלק מהתנועה עברה לנסוע דרך כביש 325 (תוך כדי עיקוף) כדי להגיע מהר יותר לאיזור צומת שוקת מאשר נסיעה דרך צומת להבים. כביש 325 הוא כביש בעל מסלול אחד לכל כיוון. רוב התנועה המשיכה לנסוע דרומה והפקק שהחל באיזור מאחז-בית קמה הועתק לאיזור שבין בית קמה לדבירה עד להבים. הכוונה בכל הקטע הזה מוכניות עומדות, אין שום רמזור שיווסת אותן מלבד צומת להבים.
&nbsp
כשנפתח מחלף רהט (בדקתי, כך נקרא המחלף שבין דבירה ללהבים), עדיין לא ניתן לרדת ממנו לרהט...כל התנועה שנסעה דרומה והייתה פונה שמאלה מכביש 40 בצומת להבים לכביש 31, עברה פשוט לכביש 6.
&nbsp
התוצאה: הקלה משמעותית בפקקים באיזור צומת להבים ותקיעת צומת שוקת.
&nbsp
כשיפתח מחלף רהט לכיוון רהט, חלק נכבד מהתנועה שיוצאת/נכנסת לרהט יעבור לשם במקום לנסוע דרך צומת להבים או בית קמה. מי שרוצה לצאת מרהט לבאר שבע או מזרחה לעבר צומת שוקת ימשיך לעשות זאת לטעמי דרך צומת להבים, אך מי שירצה לנסוע צפונה, ישתמש במחלף החדש. מי שירצה לנסוע מזרחה יוכל להשתמש במחלף החדש כדי לצאת בקלות מרהט, אך יתקע בפניה שמאלה מכביש 40 לכביש 31 בצומת להבים. האופציה השנייה שלו תהיה לנסוע צפונה לדבירה, לפרסס בדבירה ולעלות על כבש 6 לכיוון צומת שוקת (יש מצב שזה יהיה מהיר יותר בשעות העומס).
&nbsp
אז מה התוצאות העתידיות של פתיחת מחלף רהט? יותר תנועה תצליח לצאת מרהט בפרק זמן קצר יותר, משמע תוספת של עוד מכוניות לכביש 6 באותו פרק זמן נתון שממשיכות לאנשהו. ביציאות מלאנשהו מתווספות עוד מכוניות שנעצרות ברמזורים או כיכרות... או שנתקעות יותר מכוניות בפקק.
&nbsp
למה יותר מכוניות נתקעות בפקק בכביש 6? כביש 6 פקוק היום בשעות הבוקר (מזה כשנה) כבר באיזור מחלף נשרים וצפונה לפחות עד בן שמן. בעבר הוא היה פקוק רק באיזור שבין מחלף דניאל למחלף בן שמן.
&nbsp
איך קרה שפקוק כבר מנשרים? יותר מכוניות מצליחות לעלות לכביש 6 בפרק זמן קצר יותר, יותר מכוניות מצליחות לצאת מאיזור ירושלים לכביש 1 בפרק זמן קצר יותר עקב שדרוג הכביש. התוצאה - הפקק מתחיל כמה ק"מ מוקדם יותר מבעבר.
&nbsp
הרי איך נוצרו פקקים בישראל בכבישים המהירים? כשביציאה ממחלף אלוף שדה יש רמזור , כשביציאה במחלף גבעת שמואל יש רמזור, התנועה עומדת בנתיב ההשתלבות ליציאה, בנתיב שלצידו וכל השאר שמנסים לחתוך את הפקק של נתיב היציאה והנתיב שלידו פוקקים את שאר הנתיבים. הפקק משתחרר בין המחלפים הבעייתיים האלו ומתחדש ככל שמתקרבים למחלף מסוג זהה.
&nbsp
אז איך יש פקק גם בכביש 471 בחיבור שלו דרומה לכביש 4? כי כששאר היציאות מהמחלפים מרומזרות או שאחרי כמה מאות מטרים ספורים יש רמזור - התנועה תיתקע בהן ויווצר פקק ארוך מאד של כמה ק"מ.
&nbsp
הפתרון במדינה במשך שנים היה להחליף צמתים במחלפים שנותנים עדיפות לקטע המרכזי בכביש בלבד! אם נסתכל על כביש 4 - העדיפות היא תמיד לנוסעים צפונה או דרומה וכל השאר נתקעים ברמזורים כשהם רוצים להצטרף לכביש או לרדת ממנו. במחלף גהה אין בכלל מחלף, יש בסך הכל גשר ומתחת צומת שבסך הכל הורחב עקב הגשר שמעליו. ואז כשהכביש לא עומד בקיבולת, להרחיב אותו משני נתיבים לשלושה. התוצאה לא איחרה לבוא, יותר כלי רכב הצליחו לנסוע בכביש שהפך מ2 נתיבים ל3 נתיבים וביציאות מהכביש נתקעו ברמזורים יותר כלי רכב. הכביש נפקק מחדש ואפילו הפך להיות עוד יותר בלתי נסבל.
&nbsp
בשנים האחרונות התחילו לייצר מחלפים מלאים ללא כל רמזור אך לא פעם במקום רמזור יש כיכר או כמה כיכרות. וגם אם אין רמזור במחלף עצמו, תוך כמה מאות מטרים עד כמה ק"מ ספורים, תגיע לרמזור כלשהו.
 

luckydude

Active member
מסכים באופן כללי אבלעם זאת כאן מדובר בבניית מערך כבישים אדיר

בעיות התחבורה לא עתידות להיפתר לצמיתות. זה רק שלב ביניים עד
שהכבישים החדשים יפקקו מחדש עקב כך שקצב שדרוג הכבישים במדינה איטי יותר מקצב גידול המכוניות שעולות על הכביש.
מסכים באופן כללי אבלעם זאת כאן מדובר בבניית מערך כבישים אדיר
באזור מצומצם יחסית בהשקעה של כמיליארד ש״ח בערך (פרוייקטי כביש 77 וכביש 722 באזור המיידי, מחלפי ישי ותל קשיש, וחלק מכביש 6). אלו ישנו ללא היכר את מצבת הכבישים באזור.
 

olli3

New member
מנהל
כן, תבנה כביש טוב וההמונים יגיעו ואף ירכשו יותר מכוניות

מסכים באופן כללי אבלעם זאת כאן מדובר בבניית מערך כבישים אדיר
באזור מצומצם יחסית בהשקעה של כמיליארד ש״ח בערך (פרוייקטי כביש 77 וכביש 722 באזור המיידי, מחלפי ישי ותל קשיש, וחלק מכביש 6). אלו ישנו ללא היכר את מצבת הכבישים באזור.
כן, תבנה כביש טוב וההמונים יגיעו ואף ירכשו יותר מכוניות
כדי להנות ממנו.
&nbsp
בדיוק כמו שירותי תחבורה ציבורית טובים. תבנה רשת רכבות ארצית טובה - אנשים יגיעו וישתמשו בה. תבנה רשת כבישים טובה - אנשים יבואו וישתמשו בה.
&nbsp
לשתי המערכות יש גבול קיבולת. רכבת ישראל לא יכולה להעביר כמה רכבות וקרונות שבא לה, יש מגבלות. גם לכביש יש מגבלות לקיבולת וכו'.
&nbsp
להזכירך, כבישים רבים בארץ באיזורים פריפריאליים שינו ללא היכר את מצבת הכבישים באיזור. שיפרו משמעותית את זמן הנסיעה ויחד עם זאת, כיום הם פקוקים.
&nbsp
מרוב שפקוק בין איזור באר שבע לצומת גילת (ליד אופקים), יש איזושהי כוונה לסלול כביש חדש בין באר שבע לאופקים, עוקף צומת גילת וצומת הנשיא (משמר הנגב). האם זה הפתרון? לטעמי לא. גם לא למחלף את צומת הנשיא שפקוק כיום בשני הכיוונים העיקריים בשעות הבוקר ואחה"צ. כנ"ל לא את צומת גילת שפקוק קבוע בפניה שמאלה לבאים מכיוון באר שבע לאופקים.
 

luckydude

Active member
לא כ״כ מסכים במקרה הזה.

כן, תבנה כביש טוב וההמונים יגיעו ואף ירכשו יותר מכוניות
כדי להנות ממנו.
&nbsp
בדיוק כמו שירותי תחבורה ציבורית טובים. תבנה רשת רכבות ארצית טובה - אנשים יגיעו וישתמשו בה. תבנה רשת כבישים טובה - אנשים יבואו וישתמשו בה.
&nbsp
לשתי המערכות יש גבול קיבולת. רכבת ישראל לא יכולה להעביר כמה רכבות וקרונות שבא לה, יש מגבלות. גם לכביש יש מגבלות לקיבולת וכו'.
&nbsp
להזכירך, כבישים רבים בארץ באיזורים פריפריאליים שינו ללא היכר את מצבת הכבישים באיזור. שיפרו משמעותית את זמן הנסיעה ויחד עם זאת, כיום הם פקוקים.
&nbsp
מרוב שפקוק בין איזור באר שבע לצומת גילת (ליד אופקים), יש איזושהי כוונה לסלול כביש חדש בין באר שבע לאופקים, עוקף צומת גילת וצומת הנשיא (משמר הנגב). האם זה הפתרון? לטעמי לא. גם לא למחלף את צומת הנשיא שפקוק כיום בשני הכיוונים העיקריים בשעות הבוקר ואחה"צ. כנ"ל לא את צומת גילת שפקוק קבוע בפניה שמאלה לבאים מכיוון באר שבע לאופקים.
לא כ״כ מסכים במקרה הזה.
מה שבונים שם זו ״החוליה החסרה״ במערכת הכבישים המהירים אל הגליל העליון.
&nbsp
לאחר השלמת הפרוייקט (ושדרוג קטע סמוך בכביש 77 מצפון לו שגם נעשה עכשיו) יהיה רצף של כבישים מהירים ללא רמזורים מבאר שבע ועד עמיעד. מדובר בתשתית לאומית חשובה שצריכה להבנות ובאמת תקרב את הפריפריה למרכז.
&nbsp
בלי קשר יש להמשיך ולהשקיע גם בתחבורה מסילתית ובתחבורה ציבורית נוספת.
 

luckydude

Active member
וכדאי לציין בנוסף

לא כ״כ מסכים במקרה הזה.
מה שבונים שם זו ״החוליה החסרה״ במערכת הכבישים המהירים אל הגליל העליון.
&nbsp
לאחר השלמת הפרוייקט (ושדרוג קטע סמוך בכביש 77 מצפון לו שגם נעשה עכשיו) יהיה רצף של כבישים מהירים ללא רמזורים מבאר שבע ועד עמיעד. מדובר בתשתית לאומית חשובה שצריכה להבנות ובאמת תקרב את הפריפריה למרכז.
&nbsp
בלי קשר יש להמשיך ולהשקיע גם בתחבורה מסילתית ובתחבורה ציבורית נוספת.
וכדאי לציין בנוסף
שהעלות הגבוהה במיוחד של הפרוייקט הזה נובעת מכך שלא מטפלים רק ב״חוליה החסרה״ אלא בגלל שכוללים במסגרתו גם טיפול מורכב למדי במערכת הכבישים המקומית הסובבת, כדי להפחית את הבעיות שייווצרו מהתנועה הנוספת שתצא מהכביש המהיר.
 

olli3

New member
מנהל
תחבורה ציבורית איזורית לא יכולה לתת פייט לרכב פרטי כשיש

לא כ״כ מסכים במקרה הזה.
מה שבונים שם זו ״החוליה החסרה״ במערכת הכבישים המהירים אל הגליל העליון.
&nbsp
לאחר השלמת הפרוייקט (ושדרוג קטע סמוך בכביש 77 מצפון לו שגם נעשה עכשיו) יהיה רצף של כבישים מהירים ללא רמזורים מבאר שבע ועד עמיעד. מדובר בתשתית לאומית חשובה שצריכה להבנות ובאמת תקרב את הפריפריה למרכז.
&nbsp
בלי קשר יש להמשיך ולהשקיע גם בתחבורה מסילתית ובתחבורה ציבורית נוספת.
תחבורה ציבורית איזורית לא יכולה לתת פייט לרכב פרטי כשיש
כבישים מהירים. התחבורה הציבורית צריכה להיכנס ליישובים שלא נמצאים על הכביש המהיר, או לעצור בכניסות אליהם. במקרים אחרים אין הצדקה להפעלת שירות דרך כביש מהיר אבל יש הצדקה דרך כביש לא מהיר כי עיקר הנוסעים נמצאים באמצע.
&nbsp
לגבי מה שאמרת, כשיוצאים מבאר שבע, פוגשים את צומת גורל ואז את צומת להבים. גם את תצא מיציאה אחת של באר שבע, את צומת להבים תפגוש בכל מקרה.
&nbsp
ובכל מקרה, כשהרכב הפרטי הופך למהיר משמעותית על פני תחבורה ציבורית מכיוון שהתחבורה הציבורית האיזורית לא יכולה באמת לנסוע בכביש המהיר כי לא יסעו בה מספיק אנשים כדי להצדיק את קיומה - אנשים יקנו מכוניות רבות יותר, כי אי אפשר לצפות שבן אדם יסע פי 2 או פי 3 בתחבורה ציבורית כשיש לו כביש מהיר שקיצר את זמן הנסיעה משמעותית.
&nbsp
מעבר לכך, שככל שיותר מכוניות מצליחות לעבור מרחק מסויים, מהר יותר - הן מגיעות לעיר הגדולה הקרובה ופוקקות את הכניסות אליה.
&nbsp
השורה התחתונה שלי: פקקים לא נעלמים, הם רק עוברים מקום.
 
היה פספוס אדיר של יקנעם שהערייה לא פנתה לבגץ

האם יש תקווה לכך שתחנות כפר ברוך ויהושע לא יהפכו לדימונה 2?
התחנות מאוד מרוחקות, כפר יהושע הבעיה העיקרית היא שהיא אחרי צומת התשבי שלפעמים פקוקה עד אין סוף, וכפר ברוך רחוקה ממגדל העמק ואפילו לא ניתן להגיע ברגל או באופניים, האם יש תקווה שהתחנות דווקא יצברו פופולריות ולא יהפכו לתחנות נטושות מאדם?
ידוע שתחנת עפולה כן תצבור הרבה נוסעים היות ומתוכנן ליד התחנה להיבנות מרכזים חדשים ובתי מגורים
אבל כפר ברוך וכפר יהושע? אני באמת לא יודעת .. מה אתם חושבים?
היה פספוס אדיר של יקנעם שהערייה לא פנתה לבגץ
בדרישה שקו הרכבת יגיע עד איזור התעשייה ומשם יתפצל בגשר לכיוון כפר ברוך.
 

luckydude

Active member
התוואי נבחר בוועדה לתשתיות לאומיות לאחר דיונים של שנים

היה פספוס אדיר של יקנעם שהערייה לא פנתה לבגץ
בדרישה שקו הרכבת יגיע עד איזור התעשייה ומשם יתפצל בגשר לכיוון כפר ברוך.
התוואי נבחר בוועדה לתשתיות לאומיות לאחר דיונים של שנים
בשיתוף עם הרשויות באזור. אני בספק שבג״צ היה משנה משהו.
&nbsp
בנוסף, קירוב הקו ליקנעם היה מאריך את המסילה לעפולה.
 
מאריך את המסילה לעפולה אבל

התוואי נבחר בוועדה לתשתיות לאומיות לאחר דיונים של שנים
בשיתוף עם הרשויות באזור. אני בספק שבג״צ היה משנה משהו.
&nbsp
בנוסף, קירוב הקו ליקנעם היה מאריך את המסילה לעפולה.
מאריך את המסילה לעפולה אבל
מוריד אלפי כלי רכב מהכביש שאין להם אלטרנטיבה וחייבים להגיע עם רכב לעבודה באיזור התעשייה.
&nbsp
עובדה, בעיית החניה באיזור התעשיה נשארה אותו הדבר בדיוק, כלומר כמעט אף אחד לא עבר לרכבת בתור אמצעי תחבורה. זה פספוס אדיר.
 

Bus Nerd

Active member
הפתרון (עכשיו אחרי שבנו) צריך להיות רק"ל לאיזור התעשיה לדעתי

מאריך את המסילה לעפולה אבל
מוריד אלפי כלי רכב מהכביש שאין להם אלטרנטיבה וחייבים להגיע עם רכב לעבודה באיזור התעשייה.
&nbsp
עובדה, בעיית החניה באיזור התעשיה נשארה אותו הדבר בדיוק, כלומר כמעט אף אחד לא עבר לרכבת בתור אמצעי תחבורה. זה פספוס אדיר.
הפתרון (עכשיו אחרי שבנו) צריך להיות רק"ל לאיזור התעשיה לדעתי
רק"ל מסונכרן עם הרכבת, עם רציף סמוך ככל האפשר לכניסה לתחנה (או בתוך התחנה). יוצא שתי דקות אחרי הגעת הרכבת (ומתעכב אם הרכבת מתעכבת) ומביא אנשים לאיזורי התעשיה, ובחזרה.
זה יימשוך אנשים יותר משאטל אוטובוסי, והקיבולת הגבוה יותר תעודד יותר אנשים לעבור לרכבת+רק"ל בלי שתהיה צפיפות גדולה מדי.
 
יוקנעם זה המקום האחרון שיבנו בו רק"ל...

הפתרון (עכשיו אחרי שבנו) צריך להיות רק"ל לאיזור התעשיה לדעתי
רק"ל מסונכרן עם הרכבת, עם רציף סמוך ככל האפשר לכניסה לתחנה (או בתוך התחנה). יוצא שתי דקות אחרי הגעת הרכבת (ומתעכב אם הרכבת מתעכבת) ומביא אנשים לאיזורי התעשיה, ובחזרה.
זה יימשוך אנשים יותר משאטל אוטובוסי, והקיבולת הגבוה יותר תעודד יותר אנשים לעבור לרכבת+רק"ל בלי שתהיה צפיפות גדולה מדי.
יוקנעם זה המקום האחרון שיבנו בו רק"ל...
בארץ לא חושבים קדימה.. יודעים רק לפתור בעיות (וגם זה בספק) כשעיר כבר הופכת למגה עיר...
איזור התעשיה של יוקנעם הוא איזור תעשייה ענק והיחיד בארץ שביחס ישיר לגודלו סובל ממחסור תחבורה ציבורית רציני.
אני באמת לא מבין איך אחרי שכולם רואים מה עושה קרבה של תחבורה ציבורית לאיזור תעשייה (להלן מת"מ) עדיין מתכחשים לעבודה שכל איזור תעשיה רציני צריך לקבל הנגשה מקסימלית של תחצ ולא קו מסכן שעובר פעם בשעה.
 

Bus Nerd

Active member
אמרתי מה צריך להיות הפתרון, לא מה יעשו

יוקנעם זה המקום האחרון שיבנו בו רק"ל...
בארץ לא חושבים קדימה.. יודעים רק לפתור בעיות (וגם זה בספק) כשעיר כבר הופכת למגה עיר...
איזור התעשיה של יוקנעם הוא איזור תעשייה ענק והיחיד בארץ שביחס ישיר לגודלו סובל ממחסור תחבורה ציבורית רציני.
אני באמת לא מבין איך אחרי שכולם רואים מה עושה קרבה של תחבורה ציבורית לאיזור תעשייה (להלן מת"מ) עדיין מתכחשים לעבודה שכל איזור תעשיה רציני צריך לקבל הנגשה מקסימלית של תחצ ולא קו מסכן שעובר פעם בשעה.
אמרתי מה צריך להיות הפתרון, לא מה יעשו
בארץ נדיר שעושים את מה שבאמת צריך. בשביל לעשות את מה שבאמת צריך, צריך כסף וצריך שהפוליטקאים המקומיים והציבור המקומי יהיו בעד ויחשבו מעבר לרכב הפרטי שלהם. אחרת קורה מה שקרה בגוש דן, שנזכרו מאוחר מדי שצריך מערכת הסעת המונים, והממשלה מכתיבה לרשויות המקומיות מלמעלה למרות ההתנגדויות של חלק מהרשויות (ולפעמים ההתנגדויות האלו מסרסות קווים, ע"ע הקו הסגול של נת"ע שלא ייכנס לפתח תקווה).
&nbsp
ההצעה שלי היא קו רק"ל קצר יחסית בתור התחלה, רק ~4 קילומטרים, שיקשר את תחנת הרכבת עם איזורי התעשייה. זה יזניק את אזורי התעשייה האלו קדימה וייתן חלופה ראויה לרכב הפרטי. בתוך יוקנעם עצמה פחות סביר שקו רק"ל יהיה משהו שאפשר לשקול, כי העיירה הזו בנוייה בצורה פרברית ומתפתלת כמו שהם.
 
אני בספק שזה מעניין את עריית יקנעם...

אמרתי מה צריך להיות הפתרון, לא מה יעשו
בארץ נדיר שעושים את מה שבאמת צריך. בשביל לעשות את מה שבאמת צריך, צריך כסף וצריך שהפוליטקאים המקומיים והציבור המקומי יהיו בעד ויחשבו מעבר לרכב הפרטי שלהם. אחרת קורה מה שקרה בגוש דן, שנזכרו מאוחר מדי שצריך מערכת הסעת המונים, והממשלה מכתיבה לרשויות המקומיות מלמעלה למרות ההתנגדויות של חלק מהרשויות (ולפעמים ההתנגדויות האלו מסרסות קווים, ע"ע הקו הסגול של נת"ע שלא ייכנס לפתח תקווה).
&nbsp
ההצעה שלי היא קו רק"ל קצר יחסית בתור התחלה, רק ~4 קילומטרים, שיקשר את תחנת הרכבת עם איזורי התעשייה. זה יזניק את אזורי התעשייה האלו קדימה וייתן חלופה ראויה לרכב הפרטי. בתוך יוקנעם עצמה פחות סביר שקו רק"ל יהיה משהו שאפשר לשקול, כי העיירה הזו בנוייה בצורה פרברית ומתפתלת כמו שהם.
אני בספק שזה מעניין את עריית יקנעם...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה