מפת הצעתי לשיפור פרברית 2040 תוך יצירת קו מעגלי.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
מפת הצעתי לשיפור פרברית 2040 תוך יצירת קו מעגלי.

מפת הצעתי לשיפור פרברית 2040 תוך יצירת קו מעגלי.
הסברתי את הרעיון בשירשור של אלן, אבל הנה המפה שממחישה את המערכת בצורה גראפית.

ההשראה היתה רעיון לסיכול ענפים במסילה המזרחית ויצירת קו מעגלי דרך מסילת באר יעקב שתוכננה להסגר לרכבות נוסעים.

בהפעלה על זוג מסילות מחושמלות המערכת יכולה להציע תדירות של 10 - 12 דקות לענף, רכבת כל 2-3 דקות באיילון. להערכתי יתכן שמנהרה מערבית לאיילון תסייע לאמינות המערכת.

המערכת יוצרת קו מעגלי סובב גוש דן המייתר את המטרו החצי סיבובי של הצעת משרד התחבורה. מוטב שליבת הקו שלהם תשמש לקו מטרו מצפון לדרום שיחבר לקצות הלולאה המסילתית שממילא תתקיים עם השלמת מסילת השרון ומסילת רשל"צ. המערכת מייתרת גם את תוואי קו המטרו המוצע במקביל לאיילון, קו שהינו כפילות מיותרת משום שהוא אינו מקדם פרוזדור נגישות חדש בלב העיר. למערכת הפרברית הקיימת על המסילות שרובן מוכנות יש פוטנציאל רדיאלי טוב.

 

h0m3r

New member
כמה הערות

מפת הצעתי לשיפור פרברית 2040 תוך יצירת קו מעגלי.
הסברתי את הרעיון בשירשור של אלן, אבל הנה המפה שממחישה את המערכת בצורה גראפית.

ההשראה היתה רעיון לסיכול ענפים במסילה המזרחית ויצירת קו מעגלי דרך מסילת באר יעקב שתוכננה להסגר לרכבות נוסעים.

בהפעלה על זוג מסילות מחושמלות המערכת יכולה להציע תדירות של 10 - 12 דקות לענף, רכבת כל 2-3 דקות באיילון. להערכתי יתכן שמנהרה מערבית לאיילון תסייע לאמינות המערכת.

המערכת יוצרת קו מעגלי סובב גוש דן המייתר את המטרו החצי סיבובי של הצעת משרד התחבורה. מוטב שליבת הקו שלהם תשמש לקו מטרו מצפון לדרום שיחבר לקצות הלולאה המסילתית שממילא תתקיים עם השלמת מסילת השרון ומסילת רשל"צ. המערכת מייתרת גם את תוואי קו המטרו המוצע במקביל לאיילון, קו שהינו כפילות מיותרת משום שהוא אינו מקדם פרוזדור נגישות חדש בלב העיר. למערכת הפרברית הקיימת על המסילות שרובן מוכנות יש פוטנציאל רדיאלי טוב.
כמה הערות
1. אני לא אוהב קו סיבובי. תמיד יהיה מי שיתקע ברכבת שנעצרת. אלא אם דואגים שעל כל רכבת שנכנסת לעצירה, תצא רכבת ממשיכה.
2. מודיעין - ראשל"צ: מתחנת מודיעין צפויות רכבות הן לירושלים והן לתל-אביב וצפונה. הפרוזדור הצר של המנהרה, כ-8 ד' נסיעה בין פאתי-מודיעין למודיעין-מרכז לא משאיר יותר מדי זמן פנוי עם 2 רכבות לירושלים + 2 לתל אביב מה גם שהתחנה היא תחנת קצה ואין מקום להרחיב אותה כלל.
3. לוד צפון צריכה להיות תחנה משותפת הן לקו מודיעין-נהריה והן לקו הסיבובי.
 

Ccyclist

Well-known member
להערותך:

כמה הערות
1. אני לא אוהב קו סיבובי. תמיד יהיה מי שיתקע ברכבת שנעצרת. אלא אם דואגים שעל כל רכבת שנכנסת לעצירה, תצא רכבת ממשיכה.
2. מודיעין - ראשל"צ: מתחנת מודיעין צפויות רכבות הן לירושלים והן לתל-אביב וצפונה. הפרוזדור הצר של המנהרה, כ-8 ד' נסיעה בין פאתי-מודיעין למודיעין-מרכז לא משאיר יותר מדי זמן פנוי עם 2 רכבות לירושלים + 2 לתל אביב מה גם שהתחנה היא תחנת קצה ואין מקום להרחיב אותה כלל.
3. לוד צפון צריכה להיות תחנה משותפת הן לקו מודיעין-נהריה והן לקו הסיבובי.
להערותך:
1 - אופציה אחת היא שילוב קו מודיעין - רשל"צ בקו הסיבובי כפי שנעשה בקו המעגלי בלונדון. אופציה אחרת היא תחנות ויסות בראש העין צפון, משה דיין ומקומות אחרים מחוץ לאיילון.
&nbsp
2 - לפי התיכנון הרשמי מתוכננים 3 קווים במודיעין שיעדם בינימינה, רשל"צ וירושלים. אני מניח שהמסילה כפולה אחרת לא היו מתכננים כך ו 12 רכבות לכיוון במסילה מחושמלת זו לא בעיה, ישנן מסילות המסוגלות להעביר 24-30 רכבות לכיוון.
&nbsp
3 - אם לוד צפון היא אכן בהצטלבות המסילה המזרחית ומסילת נתב"ג אני בעד. המפה לא מייצגת את הרכבת הארצית ויתכן שמודיעין, המשמשת כיום תחליף ירושלים במערכת, תאבד את גישתה לרשת הארצית ותושביה שירצו להמשיך מעבר לגוש דן יחליפו באיילון.
 

alantan

New member
ככל שאני לומד יותר על תכנית המטרו, אני משתכנע שהיא אינה

מפת הצעתי לשיפור פרברית 2040 תוך יצירת קו מעגלי.
הסברתי את הרעיון בשירשור של אלן, אבל הנה המפה שממחישה את המערכת בצורה גראפית.

ההשראה היתה רעיון לסיכול ענפים במסילה המזרחית ויצירת קו מעגלי דרך מסילת באר יעקב שתוכננה להסגר לרכבות נוסעים.

בהפעלה על זוג מסילות מחושמלות המערכת יכולה להציע תדירות של 10 - 12 דקות לענף, רכבת כל 2-3 דקות באיילון. להערכתי יתכן שמנהרה מערבית לאיילון תסייע לאמינות המערכת.

המערכת יוצרת קו מעגלי סובב גוש דן המייתר את המטרו החצי סיבובי של הצעת משרד התחבורה. מוטב שליבת הקו שלהם תשמש לקו מטרו מצפון לדרום שיחבר לקצות הלולאה המסילתית שממילא תתקיים עם השלמת מסילת השרון ומסילת רשל"צ. המערכת מייתרת גם את תוואי קו המטרו המוצע במקביל לאיילון, קו שהינו כפילות מיותרת משום שהוא אינו מקדם פרוזדור נגישות חדש בלב העיר. למערכת הפרברית הקיימת על המסילות שרובן מוכנות יש פוטנציאל רדיאלי טוב.
ככל שאני לומד יותר על תכנית המטרו, אני משתכנע שהיא אינה
תכנית מיותרת למרות החפיפה לכאורה עם רכבת ישראל. המטרו תשרת איזורים חדשים שבהם מתוכננת בניה צפופה מאוד בצורה שתאפשר לאנשים להגיע ישירות לעבודה מבלי שימוש בקו משלים. גם הקו ההיקפי שאתה מציע נמצא מזרחית הרבה יותר מהמטרו שמתוכנן עובר בלב פתח תקווה וקריית אונו.
&nbsp
רק חבל לי שלמטרו ההיקפי נבחנו מספר חלופות אבל אף אחת מהן לא כללה את שכונת אם המושבות הצפופה.
&nbsp
החסרון בתוכנית שלך לדעתי נוגע לקישוריות הלא טובה של אלעד וראש העין דרום (סמוך למתחם סירקין שהולך להיות אם המושבות 2 מבחינת צפיפות). החלפה בראש העין צפון או סיבוב דרך ראשון לציון או רעננה כדי להגיע לתל אביב. הרכבות תסענה פעם ברבע שעה במקרה הטוב (זה לא יהיה כל 10 דקות).
&nbsp
כמו שכבר כתבו, צריך לפרום את המעגל כדי לאפשר זמן התאוששות וגם כדי שהויסות הזה לא יפריע לנוסעים.
&nbsp
משני הטעמים הללו וגם בגלל מאפייני הצרכים של כל תחנה, נראה לי שהתכנית הרשמית תואמת יותר את הצרכים.
&nbsp
לבסוף, עם כל הפיתוח והרצון הטוב, אני לא רואה מצב שהרכבת הפרברית תגיע לחדרה מערב. גם טייבה בתכניות הרשמיות זה קצת אופטימי והשירות הזה לדעתי יהיה חלקי (כל רכבת שניה למשל).
 

Ccyclist

Well-known member
קו מזרח-מערב הוא קו המטרו היחיד שאינו מיותר בעיניי.

ככל שאני לומד יותר על תכנית המטרו, אני משתכנע שהיא אינה
תכנית מיותרת למרות החפיפה לכאורה עם רכבת ישראל. המטרו תשרת איזורים חדשים שבהם מתוכננת בניה צפופה מאוד בצורה שתאפשר לאנשים להגיע ישירות לעבודה מבלי שימוש בקו משלים. גם הקו ההיקפי שאתה מציע נמצא מזרחית הרבה יותר מהמטרו שמתוכנן עובר בלב פתח תקווה וקריית אונו.
&nbsp
רק חבל לי שלמטרו ההיקפי נבחנו מספר חלופות אבל אף אחת מהן לא כללה את שכונת אם המושבות הצפופה.
&nbsp
החסרון בתוכנית שלך לדעתי נוגע לקישוריות הלא טובה של אלעד וראש העין דרום (סמוך למתחם סירקין שהולך להיות אם המושבות 2 מבחינת צפיפות). החלפה בראש העין צפון או סיבוב דרך ראשון לציון או רעננה כדי להגיע לתל אביב. הרכבות תסענה פעם ברבע שעה במקרה הטוב (זה לא יהיה כל 10 דקות).
&nbsp
כמו שכבר כתבו, צריך לפרום את המעגל כדי לאפשר זמן התאוששות וגם כדי שהויסות הזה לא יפריע לנוסעים.
&nbsp
משני הטעמים הללו וגם בגלל מאפייני הצרכים של כל תחנה, נראה לי שהתכנית הרשמית תואמת יותר את הצרכים.
&nbsp
לבסוף, עם כל הפיתוח והרצון הטוב, אני לא רואה מצב שהרכבת הפרברית תגיע לחדרה מערב. גם טייבה בתכניות הרשמיות זה קצת אופטימי והשירות הזה לדעתי יהיה חלקי (כל רכבת שניה למשל).
קו מזרח-מערב הוא קו המטרו היחיד שאינו מיותר בעיניי.
הוא הקו היחיד שמזכיר במשהו מערכת עירונית נכונה בה המטרו הוא הבסיס במרכז העיר ובמעגלים הקרובים, הרק"ל אמצעי משלים והרכבת הפרברית משרתת יעדים רחוקים יותר במטרופולין.
&nbsp
הלוואי שהשלוחות של קו צפון - דרום שמתוכנן לתת כפילות מיותרת לאיילון יועברו לקווי צפון דרום ברווחים שבין האיילון לקו הירוק ובין הקו הירוק לחוף, אך כל עוד הקו הזה מתוכנן לעבור בכפילות לאיילון הוא מיותר ועדיף שהמינהור יועבר לשירות הפרברי של רכבת ישראל כי אלו אותם ישובים שנמצאים כבר עכשיו על הרשת הפרברית ובניית שלוחות נוספות לאיילון היא מיותרת.
&nbsp
הקו החצי מעגלי צריך להבנות כרק"ל. אפילו בפריס מעגל הביניים הוא רק"ל. כל עוד אין תיכנון למספר קווי מטרו בלב תל אביב ועבר הירקון שייצרו גריד אין הצדקה כלשהי שהמטרו יגדר את המעגלים הפנימיים מבחוץ.
&nbsp
בהצעתי שני קווים צהובים וציון בכוכבית שקו מודיעין - רשל"צ יכול להתמזג לקו המעגלי כתחילת המסלול. צורת הפעלה כזו תהיה דומה למיזוג שבין הקו המעגלי למסלול קו המרסמית' והסיטי. אמזג אותם לצבע אחד אם זה נראה הגיוני יותר.
&nbsp
ברגע שישנו קו מעגלי סביב גוש דן יש לאן למתוח את קווי המטרו בגבולות המטרופולין תוך איפשור קישוריות היקפית. קו מטרו שיקביל לקו הסגול למשל ישאף להגיע לתעופה (אם לא להמשיך לשוהם) או קו צפון - דרום בגהה ישאף להגיע למסילת השרון ולתחנות רשל"צ בגלל אפקת התחימה. אני די בטוח שכמו שהיה ניתן לדחות רכבת תחתית לא קיימת עד אין קץ כך קו אדום עמוס לעייפה יקדם קווים חדשים והתפתחות מערכתית.
&nbsp
פרסמתי בעבר הצעה לשימוש בשלוחות הצעת משרד התחבורה ליצירת מערכת מטרו בלב תל אביב באופן משלים לרק"ל (שלצערי כל ניסיון לשדרג אותה שלא בדיעבד יוסיף עוד עשור להמתנה) וכן את הצעתי לתוואי או תוואי "מנהרת RER" לרכבת הפרברית. אולי שיהיה לי זמן אנסה ליצור מפת על גאוגרפית משולבת הן להצעה הרשמית והן להצעותיי. אציין שבמערכת הפרברית שאני מציע אין מילימטר אחד שאינו על מסילה רשמית של רכבת ישראל.
 

alantan

New member
אתה מרבה להשוות את גוש דן/ישראל למקומות אחרים

קו מזרח-מערב הוא קו המטרו היחיד שאינו מיותר בעיניי.
הוא הקו היחיד שמזכיר במשהו מערכת עירונית נכונה בה המטרו הוא הבסיס במרכז העיר ובמעגלים הקרובים, הרק"ל אמצעי משלים והרכבת הפרברית משרתת יעדים רחוקים יותר במטרופולין.
&nbsp
הלוואי שהשלוחות של קו צפון - דרום שמתוכנן לתת כפילות מיותרת לאיילון יועברו לקווי צפון דרום ברווחים שבין האיילון לקו הירוק ובין הקו הירוק לחוף, אך כל עוד הקו הזה מתוכנן לעבור בכפילות לאיילון הוא מיותר ועדיף שהמינהור יועבר לשירות הפרברי של רכבת ישראל כי אלו אותם ישובים שנמצאים כבר עכשיו על הרשת הפרברית ובניית שלוחות נוספות לאיילון היא מיותרת.
&nbsp
הקו החצי מעגלי צריך להבנות כרק"ל. אפילו בפריס מעגל הביניים הוא רק"ל. כל עוד אין תיכנון למספר קווי מטרו בלב תל אביב ועבר הירקון שייצרו גריד אין הצדקה כלשהי שהמטרו יגדר את המעגלים הפנימיים מבחוץ.
&nbsp
בהצעתי שני קווים צהובים וציון בכוכבית שקו מודיעין - רשל"צ יכול להתמזג לקו המעגלי כתחילת המסלול. צורת הפעלה כזו תהיה דומה למיזוג שבין הקו המעגלי למסלול קו המרסמית' והסיטי. אמזג אותם לצבע אחד אם זה נראה הגיוני יותר.
&nbsp
ברגע שישנו קו מעגלי סביב גוש דן יש לאן למתוח את קווי המטרו בגבולות המטרופולין תוך איפשור קישוריות היקפית. קו מטרו שיקביל לקו הסגול למשל ישאף להגיע לתעופה (אם לא להמשיך לשוהם) או קו צפון - דרום בגהה ישאף להגיע למסילת השרון ולתחנות רשל"צ בגלל אפקת התחימה. אני די בטוח שכמו שהיה ניתן לדחות רכבת תחתית לא קיימת עד אין קץ כך קו אדום עמוס לעייפה יקדם קווים חדשים והתפתחות מערכתית.
&nbsp
פרסמתי בעבר הצעה לשימוש בשלוחות הצעת משרד התחבורה ליצירת מערכת מטרו בלב תל אביב באופן משלים לרק"ל (שלצערי כל ניסיון לשדרג אותה שלא בדיעבד יוסיף עוד עשור להמתנה) וכן את הצעתי לתוואי או תוואי "מנהרת RER" לרכבת הפרברית. אולי שיהיה לי זמן אנסה ליצור מפת על גאוגרפית משולבת הן להצעה הרשמית והן להצעותיי. אציין שבמערכת הפרברית שאני מציע אין מילימטר אחד שאינו על מסילה רשמית של רכבת ישראל.
אתה מרבה להשוות את גוש דן/ישראל למקומות אחרים
ויש מקרים שזה מוצדק (למשל השוואה של גודל האוכלוסיה, שטח וכדומה).
&nbsp
אבל אופי הבניה ופיזור האוכלוסין ומקומות התעסוקה בגוש דן הם שונים מאוד מפריז או לונדון. מקומות תעסוקה רבים מפוזרים בפרברים כגון פתח תקווה, אור יהודה, רעננה, הרצליה ורבים מיוממים בכיוון ההפוך לשיא או בצורה לאטרלית/היקפית. נכון שיש המון תנועה רדיאלית, אבל זה לא חד-משמעי כמו שרבים חושבים... פשוט סוג האוכלוסיה שמיומם באופן היקפי עושה זאת ברכבו ולא נוהג לעלות על אוטובוסים, וכנראה זאת גם הסיבה השירות האוטובוסי ההיקפי לוקה. אגב, במכרז חולון-שרון צפוי שינוי ומספר קווים היקפיים חדשים יופעלו.
&nbsp
היום הקו ההיקפי הוא אולי מוצדק כרק"ל, אבל נפחי הבניה המתוכננים לאורכו ומרכזי התעסוקה הקיימים לאורכו בהחלט יצדיקו מטרו ב-2040.
 

amit1270

New member
הקו החצי-מעגלי הוא למעשה המשך שלוחה מתוכננת של הקו האדום

אתה מרבה להשוות את גוש דן/ישראל למקומות אחרים
ויש מקרים שזה מוצדק (למשל השוואה של גודל האוכלוסיה, שטח וכדומה).
&nbsp
אבל אופי הבניה ופיזור האוכלוסין ומקומות התעסוקה בגוש דן הם שונים מאוד מפריז או לונדון. מקומות תעסוקה רבים מפוזרים בפרברים כגון פתח תקווה, אור יהודה, רעננה, הרצליה ורבים מיוממים בכיוון ההפוך לשיא או בצורה לאטרלית/היקפית. נכון שיש המון תנועה רדיאלית, אבל זה לא חד-משמעי כמו שרבים חושבים... פשוט סוג האוכלוסיה שמיומם באופן היקפי עושה זאת ברכבו ולא נוהג לעלות על אוטובוסים, וכנראה זאת גם הסיבה השירות האוטובוסי ההיקפי לוקה. אגב, במכרז חולון-שרון צפוי שינוי ומספר קווים היקפיים חדשים יופעלו.
&nbsp
היום הקו ההיקפי הוא אולי מוצדק כרק"ל, אבל נפחי הבניה המתוכננים לאורכו ומרכזי התעסוקה הקיימים לאורכו בהחלט יצדיקו מטרו ב-2040.
הקו החצי-מעגלי הוא למעשה המשך שלוחה מתוכננת של הקו האדום
לדעתי אין באמת סיבה שהטכנולוגיה בקו הזה תהיה שונה. גם אחרי כל הבנייה לאורכו הוא עדיין יישאר מעגלי ואני לא צופה כמויות היסטריות של נוסעים לאורכו.
 

alantan

New member
נחיה ונראה... גם היום לא משתמשים 20,000 תושבים של אם המושבות

הקו החצי-מעגלי הוא למעשה המשך שלוחה מתוכננת של הקו האדום
לדעתי אין באמת סיבה שהטכנולוגיה בקו הזה תהיה שונה. גם אחרי כל הבנייה לאורכו הוא עדיין יישאר מעגלי ואני לא צופה כמויות היסטריות של נוסעים לאורכו.
נחיה ונראה... גם היום לא משתמשים 20,000 תושבים של אם המושבות
באוטובוסים כדי להגיע לתל אביב ומעטים ברכבת (יחסית לפוטנציאל), וכל זה בגלל שההעדפה והשירות נחותים לעומת הרכב הפרטי. לדעתי אם היתה רק"ל בתוך השכונה היא הייתה קורסת מנוסעים. אם האיזורים החדשים יהיו כמו אם המושבות - עתירי בניינים של 20-30 קומות על שטח קטן יחסית - הם יתאימו מאוד למטרו.
 

amit1270

New member
אבל זה קו היקפי

נחיה ונראה... גם היום לא משתמשים 20,000 תושבים של אם המושבות
באוטובוסים כדי להגיע לתל אביב ומעטים ברכבת (יחסית לפוטנציאל), וכל זה בגלל שההעדפה והשירות נחותים לעומת הרכב הפרטי. לדעתי אם היתה רק"ל בתוך השכונה היא הייתה קורסת מנוסעים. אם האיזורים החדשים יהיו כמו אם המושבות - עתירי בניינים של 20-30 קומות על שטח קטן יחסית - הם יתאימו מאוד למטרו.
אבל זה קו היקפי
גם אם הוא מחבר מוקדים חשובים, התנועה ההיקפית בין המוקדים האלה היא קטנה בהרבה מהתנועה בצירים הרדיאליים. גם התחרות עם הרכב הפרטי בצירים הלא-רדיאליים קשה יותר. לדעתי קיבולת של רכבת קלה בסגנון הקו האדום (אולי גרסה משודרגת שלו) עם קטעים מופרדים, אבל עדיין לא מטרו מלא, יכולה להספיק בהחלט לקו הזה.
 

alantan

New member
התנועה ההיקפית גבוהה אבל מפוזרת להמון כיוונים

אבל זה קו היקפי
גם אם הוא מחבר מוקדים חשובים, התנועה ההיקפית בין המוקדים האלה היא קטנה בהרבה מהתנועה בצירים הרדיאליים. גם התחרות עם הרכב הפרטי בצירים הלא-רדיאליים קשה יותר. לדעתי קיבולת של רכבת קלה בסגנון הקו האדום (אולי גרסה משודרגת שלו) עם קטעים מופרדים, אבל עדיין לא מטרו מלא, יכולה להספיק בהחלט לקו הזה.
התנועה ההיקפית גבוהה אבל מפוזרת להמון כיוונים
אבל בכל זאת, כבר היום יש תנועה מאוד גבוהה בצירים מסויימים והיא מתערבבת בתנועה הכללית אז קשה לראות כמה היא תורמת לגודש. למשל נוסעים מאם המושבות לעתידים או אזה"ת הרצליה. הם מתערבבים בתנועה לת"א בדרך אם המושבות ובכביש 5 ויש הרבה מהם.
&nbsp
בנוסף, אין להתעלם מהצורך להוציא אנשים מרכבם גם בתוך השכונה - כיום רוב הנוסעים ברכבת מגיעים לשם עם רכבם ומוסיפים לגודש בשכונה עצמה.
&nbsp
הדברים הללו רק יתגברו אחרי שיבנו את מתחם תע"ש, מחנה סירקין, השכונות החדשות של ראש העין וכו'.
&nbsp
המספרים גבוהים יותר יצדיקו לכל הפחות את הגרסה הכפולה של הקו האדום שממילא לא יכולה לנוע בתוך הרחוב בגלל התדירות ואורך המערכים, אז מה כבר ההבדל בינה לבין מטרו מבחינת עלות ההקמה?
 

Ccyclist

Well-known member
במערכת של גריד היומם הבודד יוצר את השירות ההיקפי של עצמו.

התנועה ההיקפית גבוהה אבל מפוזרת להמון כיוונים
אבל בכל זאת, כבר היום יש תנועה מאוד גבוהה בצירים מסויימים והיא מתערבבת בתנועה הכללית אז קשה לראות כמה היא תורמת לגודש. למשל נוסעים מאם המושבות לעתידים או אזה"ת הרצליה. הם מתערבבים בתנועה לת"א בדרך אם המושבות ובכביש 5 ויש הרבה מהם.
&nbsp
בנוסף, אין להתעלם מהצורך להוציא אנשים מרכבם גם בתוך השכונה - כיום רוב הנוסעים ברכבת מגיעים לשם עם רכבם ומוסיפים לגודש בשכונה עצמה.
&nbsp
הדברים הללו רק יתגברו אחרי שיבנו את מתחם תע"ש, מחנה סירקין, השכונות החדשות של ראש העין וכו'.
&nbsp
המספרים גבוהים יותר יצדיקו לכל הפחות את הגרסה הכפולה של הקו האדום שממילא לא יכולה לנוע בתוך הרחוב בגלל התדירות ואורך המערכים, אז מה כבר ההבדל בינה לבין מטרו מבחינת עלות ההקמה?
במערכת של גריד היומם הבודד יוצר את השירות ההיקפי של עצמו.
אם הקו החצי מעגלי היה הופך למשהו הגיוני יותר כמו מערכת של שלושה קווים משיקים, אחד צפון- דרום ושניים מזרח-מערב היתה נוצרת מערכת מעגל שני יחד עם קו המזרח- מערב היחיד בתוכנית האוצר ופוטנציאל לתיקון התוכנית ע"י שילוב 2 קווי צפון דרום בין בת ים להרצליה בתל אביב עצמה ובעבר הירקון. מערכת כזו שעוברת מתחת לאזורים מיושבים ולא בצירים הראשיים כפי שמחייבת רק"ל במפלס הרחוב. בתדירות של מטרו אין בעיה לבסס מסלול על החלפות ולכן הרעיון של קו מטרו חצי עיגולי שתוחם את תחום הרק"ל במרכז אינו הגיוני מול מערכת מטרו רגילה עם ערך מוסף של ביזור וחיבור ישיר ביו ערי הלווין (רמת גן וגבעתיים כמרכז לקו צפון - דרום, פתח תקווה כקשורה להרצלייה ונתב"ג, אוניברסיטת בר אילן כמוקד תחבורתי לסטודנטים מכל גוש דן וקישורים גוש דניים אחרים במערכת שאינה בנוייה לחייב החלפה בליבה שממוקמת בתל אביב).
 

alantan

New member
אתם כותבים כאילו שהקו ההיקפי עובר באריאל ואלון מורה...

במערכת של גריד היומם הבודד יוצר את השירות ההיקפי של עצמו.
אם הקו החצי מעגלי היה הופך למשהו הגיוני יותר כמו מערכת של שלושה קווים משיקים, אחד צפון- דרום ושניים מזרח-מערב היתה נוצרת מערכת מעגל שני יחד עם קו המזרח- מערב היחיד בתוכנית האוצר ופוטנציאל לתיקון התוכנית ע"י שילוב 2 קווי צפון דרום בין בת ים להרצליה בתל אביב עצמה ובעבר הירקון. מערכת כזו שעוברת מתחת לאזורים מיושבים ולא בצירים הראשיים כפי שמחייבת רק"ל במפלס הרחוב. בתדירות של מטרו אין בעיה לבסס מסלול על החלפות ולכן הרעיון של קו מטרו חצי עיגולי שתוחם את תחום הרק"ל במרכז אינו הגיוני מול מערכת מטרו רגילה עם ערך מוסף של ביזור וחיבור ישיר ביו ערי הלווין (רמת גן וגבעתיים כמרכז לקו צפון - דרום, פתח תקווה כקשורה להרצלייה ונתב"ג, אוניברסיטת בר אילן כמוקד תחבורתי לסטודנטים מכל גוש דן וקישורים גוש דניים אחרים במערכת שאינה בנוייה לחייב החלפה בליבה שממוקמת בתל אביב).
אתם כותבים כאילו שהקו ההיקפי עובר באריאל ואלון מורה...
הקו יעבור בפתח תקווה (קריית מטלון וקריית אריה), בר אילן, תל השומר, מרכז חולון, מרכז בת ים, עתידים והשכונות החדשות והעמוסות שיבנו באיזור חוף תל ברוך. קישור מאוד קצר עם שתי שלוחות הקו הצהוב למתחם תע"ש, הוד השרון, מרכז כפר סבא , מרכז הרצליה ומרכז רעננה ובדרום לראשון לציון. כל האיזורים הללו יהיו סופר צפופים בעוד 20 שנה.
&nbsp
הפספוס היחיד לדעתי בקו הזה הוא שלא שקלו חלופה מעט מזרחית יותר בפתח תקווה על מנת לשרת את שכונת אם המושבות. נקווה שבתכנון המפורט חלופה כזו תשקל.
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדונית זה אזור 2 או טבעת קו צפון לונדון.

אתם כותבים כאילו שהקו ההיקפי עובר באריאל ואלון מורה...
הקו יעבור בפתח תקווה (קריית מטלון וקריית אריה), בר אילן, תל השומר, מרכז חולון, מרכז בת ים, עתידים והשכונות החדשות והעמוסות שיבנו באיזור חוף תל ברוך. קישור מאוד קצר עם שתי שלוחות הקו הצהוב למתחם תע"ש, הוד השרון, מרכז כפר סבא , מרכז הרצליה ומרכז רעננה ובדרום לראשון לציון. כל האיזורים הללו יהיו סופר צפופים בעוד 20 שנה.
&nbsp
הפספוס היחיד לדעתי בקו הזה הוא שלא שקלו חלופה מעט מזרחית יותר בפתח תקווה על מנת לשרת את שכונת אם המושבות. נקווה שבתכנון המפורט חלופה כזו תשקל.
בלונדונית זה אזור 2 או טבעת קו צפון לונדון.
קודם כל - אין קו צפון דרום אחד בין גהה לאיילון וזה מאד חסר מערכתית. שנית - בגלל שהקו המקביל לאיילון מיותר לא יבנו אותו ולכן נוצר המצב המוזר הזה של גידור הרק"ל באמצעי טוב יותר בטבעת ביניים.
&nbsp
בכיוון צפון-דרום המערכת צריכה קו ישיר בין הרצליה לבת ים, קו פנימי בין הים לאיילון שיפצה על חסרונות הרק"ל הירוק, וקו בעבר האיילון בחצי הדרך שבינו לגהה. הקטע של הקו החצי מעגלי שנוסע צפון-דרום הגיוני בעיני כחלק מקו צפון-דרום שיספח את שלוחות כפר סבא ורחובות של תוכניות האוצר.
&nbsp
בכיוון מזרח- מערב ישנן כבר מספר רצועות של רכבת הפרברים שיהיו שימושיות אם קווי צפון-דרום ישיקו לתחנותיה; וחסרות מספר רצועות כמו בלב לולאת השרון, אלטרנטיבה מהירה לקו הסגול (כמו שמטרו 2 מקביל לאדום אך במרחק מסויים כך המטרו שמקביל לסגול צריך להגיע לנתב"ג ותעופה מחד, ולחבר במהירות גדולה יותר לתל אביב ויפו מאידך), וכן חיבור מרמלה לבת ים דרך לב הגוש המיושב שכולל את רשל"צ וחולון - קו חום פלוס ובמקביל קו ורוד פלוס.
&nbsp
במערכת כזו יש מקום לחשוב על קו היקפי וגם אז טבעו החופי של גוש דן יהפוך את הקו לקו החלפה ולא קו לנסיעה מקצה לקצה.
&nbsp
המערכת בגוש דן צריכה להבנות כך שיהיה אפשר להחליף בגריד נרחב מחוץ למרכז, ליצור פיזור אופקי לפרוזדור האיילון העמוס; ולהביא כמה שיותר קווים ישירים שחוצים את הגוש העירוני מצד לצד כך שעם הזמן יווצר מרכז משני מקושר היטב בעבר הירקון.
&nbsp
 

alantan

New member
מסכים איתך לגבי המשפט הראשון. בחלק מהחלופות בחנו את השארת

בלונדונית זה אזור 2 או טבעת קו צפון לונדון.
קודם כל - אין קו צפון דרום אחד בין גהה לאיילון וזה מאד חסר מערכתית. שנית - בגלל שהקו המקביל לאיילון מיותר לא יבנו אותו ולכן נוצר המצב המוזר הזה של גידור הרק"ל באמצעי טוב יותר בטבעת ביניים.
&nbsp
בכיוון צפון-דרום המערכת צריכה קו ישיר בין הרצליה לבת ים, קו פנימי בין הים לאיילון שיפצה על חסרונות הרק"ל הירוק, וקו בעבר האיילון בחצי הדרך שבינו לגהה. הקטע של הקו החצי מעגלי שנוסע צפון-דרום הגיוני בעיני כחלק מקו צפון-דרום שיספח את שלוחות כפר סבא ורחובות של תוכניות האוצר.
&nbsp
בכיוון מזרח- מערב ישנן כבר מספר רצועות של רכבת הפרברים שיהיו שימושיות אם קווי צפון-דרום ישיקו לתחנותיה; וחסרות מספר רצועות כמו בלב לולאת השרון, אלטרנטיבה מהירה לקו הסגול (כמו שמטרו 2 מקביל לאדום אך במרחק מסויים כך המטרו שמקביל לסגול צריך להגיע לנתב"ג ותעופה מחד, ולחבר במהירות גדולה יותר לתל אביב ויפו מאידך), וכן חיבור מרמלה לבת ים דרך לב הגוש המיושב שכולל את רשל"צ וחולון - קו חום פלוס ובמקביל קו ורוד פלוס.
&nbsp
במערכת כזו יש מקום לחשוב על קו היקפי וגם אז טבעו החופי של גוש דן יהפוך את הקו לקו החלפה ולא קו לנסיעה מקצה לקצה.
&nbsp
המערכת בגוש דן צריכה להבנות כך שיהיה אפשר להחליף בגריד נרחב מחוץ למרכז, ליצור פיזור אופקי לפרוזדור האיילון העמוס; ולהביא כמה שיותר קווים ישירים שחוצים את הגוש העירוני מצד לצד כך שעם הזמן יווצר מרכז משני מקושר היטב בעבר הירקון.
&nbsp
מסכים איתך לגבי המשפט הראשון. בחלק מהחלופות בחנו את השארת
קו הרק"ל הצהוב, אבל בחלופה שנבחרה היא הושמטה. היתה גם חלופת M52, יקרה מאוד של חמישה קווי מטרו כאשר שתים מהם היקפיים - אחד בתוואי דומה להיקפי שמוצע ועוד אחד היקפי פנימי יותר (איזור ב"ב ור"ג).
&nbsp
אולי ביום מן הימים יהיה ניתן להחליף זרוע אחת של קו הרק"ל הירוק בקו שעובר דרך ר"ג כך שלקו הירוק לא תתפצל בכל צד אלא תופעל לפחות בצידו הדרומי בלי מזלג. סימנתי קו כזה בוורוד.
&nbsp
אגב, הקו החום הוא דווקא אחד הקווים שצפויים להיות הכי פחות עמוסים.
&nbsp
ב-2040, מספר המועסקים לאורך הקו ההיקפי צפוי להיות כ-160,000 ובמע"ר 266,000. כך שזה לא מעט וזה לא דומה לאיזור 2 של לונדון שהזכרת עם ה-business parks הדי עלובים מבחינת מספר המועסקים והצפיפות הנמוכה שבין ה-North Circular לשיכונים של Camden.
&nbsp
מציע לקרוא את המסמך שהעלו לפני כמה זמן עם כל החלופות שנבחנו והמספרים שם...

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה