הנוסעים לתחנות ת"א מתחנות העמק - מומלץ מאוד!

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
הנוסעים לתחנות ת"א מתחנות העמק - מומלץ מאוד!

הנוסעים לתחנות ת"א מתחנות העמק - מומלץ מאוד!
נסעתי לתל אביב ובחזרה והנסיעה הייתה טובה ומהירה בהרבה מנסיעה באוטובוס
קווי הרכבת מנהריה למודיעין \ באר שבע וחזרה מותאמים באופן מושלם לבאים מתחנות העמק והנוסעים לתחנות העמק כך שזמן ההמתנה לא עולה על 10 דקות,
זמן הנסיעה מתל אביב לחיפה הוא כ50 דקות, ומחיפה (מרכז השמונה) לעפולה הוא כ33 דקות, אפילו מהר יותר מנסיעה באוטובוס במיוחד בשעות עומס
אז כן, רכבת ישראל קיצרה את זמני ההגעה מהעמק גם למרכז, אם כי לא ברמה משמעותית (בשעות השפל זמן ההגעה הוא כמעט זהה לחלוטין בהגעה עם אוטובוס) אך למי שמעדיף נסיעה שקטה ונוחה יותר מומלץ לבחור ברכבת
אך כרגע לא נראה שנוסעי קו 825 החליפו הרגלים, הקו עדין מלא, אך כרגע אין הצדקה לשנות הרגל כיוון שאין רכבות מוקדם בבוקר ובשעות הערב המאוחרות
בנוסף, הנגישות לתחנת עפולה היא כרגע מוגדרת בעייתית - הקווים המעגליים 15-16 שמשרתים את מרכז עפולה לא מותאמים כלל למגיעים לחיפה, בנוסף - קו 123 אשר משרת את אחת השכונות בעפולה לא פעיל בכל היום, מה שמרחיק נוסעים מלהשתמש בו .
לסיכום : הנסיעה למרכז מומלצת מאוד! אך כרגע עד שמשרד התחבורה לא יטפל במחסור רכבות בבוקר ובערב ובשינוי הלו"ז של קווים 15-16 ושל קווים נוספים בכפר יהושע וכפר ברוך, לא ניתן יהיה לראות נוסעים חדשים בקו, אני מניחה שלאחר תקופת הניסיון ב4.11 ולאחר פתיחת תחנת נתניה - ספיר, הלו"ז יעודכן, יוספו רכבות והבעיה בלו"ז הקווים תפתר
 

אורי404

New member
תודה. טוב לדעת על המצב הקיים, שיכול להשתפר

הנוסעים לתחנות ת"א מתחנות העמק - מומלץ מאוד!
נסעתי לתל אביב ובחזרה והנסיעה הייתה טובה ומהירה בהרבה מנסיעה באוטובוס
קווי הרכבת מנהריה למודיעין \ באר שבע וחזרה מותאמים באופן מושלם לבאים מתחנות העמק והנוסעים לתחנות העמק כך שזמן ההמתנה לא עולה על 10 דקות,
זמן הנסיעה מתל אביב לחיפה הוא כ50 דקות, ומחיפה (מרכז השמונה) לעפולה הוא כ33 דקות, אפילו מהר יותר מנסיעה באוטובוס במיוחד בשעות עומס
אז כן, רכבת ישראל קיצרה את זמני ההגעה מהעמק גם למרכז, אם כי לא ברמה משמעותית (בשעות השפל זמן ההגעה הוא כמעט זהה לחלוטין בהגעה עם אוטובוס) אך למי שמעדיף נסיעה שקטה ונוחה יותר מומלץ לבחור ברכבת
אך כרגע לא נראה שנוסעי קו 825 החליפו הרגלים, הקו עדין מלא, אך כרגע אין הצדקה לשנות הרגל כיוון שאין רכבות מוקדם בבוקר ובשעות הערב המאוחרות
בנוסף, הנגישות לתחנת עפולה היא כרגע מוגדרת בעייתית - הקווים המעגליים 15-16 שמשרתים את מרכז עפולה לא מותאמים כלל למגיעים לחיפה, בנוסף - קו 123 אשר משרת את אחת השכונות בעפולה לא פעיל בכל היום, מה שמרחיק נוסעים מלהשתמש בו .
לסיכום : הנסיעה למרכז מומלצת מאוד! אך כרגע עד שמשרד התחבורה לא יטפל במחסור רכבות בבוקר ובערב ובשינוי הלו"ז של קווים 15-16 ושל קווים נוספים בכפר יהושע וכפר ברוך, לא ניתן יהיה לראות נוסעים חדשים בקו, אני מניחה שלאחר תקופת הניסיון ב4.11 ולאחר פתיחת תחנת נתניה - ספיר, הלו"ז יעודכן, יוספו רכבות והבעיה בלו"ז הקווים תפתר
תודה. טוב לדעת על המצב הקיים, שיכול להשתפר
מצב טוב יותר, עשוי להיות בקו עפולה-תל אביב, דרך מסילת עירון. עבודה מורכבת להכנת הקו. יחד עם זאת קו מהיר. כנראה פחות משעה מעפולה לתל אביב.
 

gsi13579

New member
אל תבנה על קו לתל אביב, מסילת עירון אפילו לא אושרה

תודה. טוב לדעת על המצב הקיים, שיכול להשתפר
מצב טוב יותר, עשוי להיות בקו עפולה-תל אביב, דרך מסילת עירון. עבודה מורכבת להכנת הקו. יחד עם זאת קו מהיר. כנראה פחות משעה מעפולה לתל אביב.
אל תבנה על קו לתל אביב, מסילת עירון אפילו לא אושרה
אלא כרגע מוגדרת בתוכניות עתידיות, וחוץ מזה כמו שהזכרת דרושה עבודה מורכבת להכנת הקו , שכוללת מנהרה ארוכה במיוחד מתחת לואדי ערה
וכמו שBUS NERD הזכיר באיזשהו שרשור, כמעט כל קווי רכבת ישראל עוברים בתחנות תל אביב, ואי אפשר להכניס עוד רכבות לשם, אלא אם כן יעשו מנהור רציפים שעולה מאוד יקר
ככל הנראה מסילת עירון תתחבר למסילה המזרחית ששם תידרש החלפה בתחנה חדרה-מזרח או להמשיך עד לתחנת לוד ושם להחליף.. תלוי, אולי כן יצליחו להכניס את הקו לתל אביב
אבל אני ממש בספק שדבר כזה יקרה
 
מסילת עירון/מנשה

אל תבנה על קו לתל אביב, מסילת עירון אפילו לא אושרה
אלא כרגע מוגדרת בתוכניות עתידיות, וחוץ מזה כמו שהזכרת דרושה עבודה מורכבת להכנת הקו , שכוללת מנהרה ארוכה במיוחד מתחת לואדי ערה
וכמו שBUS NERD הזכיר באיזשהו שרשור, כמעט כל קווי רכבת ישראל עוברים בתחנות תל אביב, ואי אפשר להכניס עוד רכבות לשם, אלא אם כן יעשו מנהור רציפים שעולה מאוד יקר
ככל הנראה מסילת עירון תתחבר למסילה המזרחית ששם תידרש החלפה בתחנה חדרה-מזרח או להמשיך עד לתחנת לוד ושם להחליף.. תלוי, אולי כן יצליחו להכניס את הקו לתל אביב
אבל אני ממש בספק שדבר כזה יקרה
מסילת עירון/מנשה
למיטב הבנתי רעיון מסילת עירון נזנח עקב מורכבותו
מה שמקודם הוא "מסילת מנשה" המקשרת בין רכבת העמק באזור כפר יהושע לאזור חדרה מזרח דרך רמות מנשה, ממערב לואדי ערה.
גם כאן לא מדובר בתוואי קל לתכנון ולביצוע, ולבטח קצת יותר איטי ממסילת עירון, אבל הוא כנראה ישים יותר.
לכן אני ממליץ שהפורום יפסיק לדבר על מסילת עירון ויתחיל לדבר על מסילת מנשה.


המטרה העיקרית היא משא, שימוש במסילה המזרחית לחיבור איכותי שלא מעמיס על מסילת החוף עד נמל חיפה, ולכן העובדה שהתוואי פחות יעיל מעפולה (ובהמשך מטבריה) לכיוון המרכז לא ממש מדירה שינה מעיני מקבלי ההחלטות.
באום אל פאחם ממילא לא תוכננה תחנה במסילת עירון עקב העלות הגבוהה ולכן העובדה שמסילת מנשה עוקפת את אום אל פאחם לא משנה הרבה.
במסילה המזרחית תוקם תחנה סמוך לצומת מג"ב שתשרת גם את כפר קרע וערערה, אמנם פחות טוב ממסילת עירון שעברה בינהן, אבל במרחק "סביר". התחנה בצומת מג"ב תשרת גם את חריש וגם את אזור התעסוקה שמועצה אזורית מנשה מתכננת סמוך לה.
 

Ccyclist

Well-known member
מסילה ממונהרת לפרברית היא צעד מתבקש ופתרון לעומס.

אל תבנה על קו לתל אביב, מסילת עירון אפילו לא אושרה
אלא כרגע מוגדרת בתוכניות עתידיות, וחוץ מזה כמו שהזכרת דרושה עבודה מורכבת להכנת הקו , שכוללת מנהרה ארוכה במיוחד מתחת לואדי ערה
וכמו שBUS NERD הזכיר באיזשהו שרשור, כמעט כל קווי רכבת ישראל עוברים בתחנות תל אביב, ואי אפשר להכניס עוד רכבות לשם, אלא אם כן יעשו מנהור רציפים שעולה מאוד יקר
ככל הנראה מסילת עירון תתחבר למסילה המזרחית ששם תידרש החלפה בתחנה חדרה-מזרח או להמשיך עד לתחנת לוד ושם להחליף.. תלוי, אולי כן יצליחו להכניס את הקו לתל אביב
אבל אני ממש בספק שדבר כזה יקרה
מסילה ממונהרת לפרברית היא צעד מתבקש ופתרון לעומס.
זה קיים בפריס (RER), לונדון (3 מסילות ארציות ממונהרות), ברלין (S-Bahn צפון דרום) מדריד (מנהרת ה Cercanias מתחת לשדרה הראשית בין העיר הישנה לחדשה והמנהרה החדשה של כמה מהקווים ל Sol) וניו יורק (החפיר לגראנד סנטראל וקירוייו).
&nbsp
לפני שבוע אלן פירסם מפה יפה על בסיס התוכניות הרשמיות של רכבת ישראל למערכת פרברית של רכבת ישראל. במערכת זו 5 קווים וכדי שהיא תעמוד בסטנדרטים של רכבת פרברית עם תדירות של פעם ב 10 דקות לכל קו לכיוון יידרשו 30 סלוטים באיילון שזה הגבול העליון למסילה מחושמלת ורכבת כל 2 דקות. אפשר אולי להריץ שירות כזה על זוג המסילות המזרחי כשתבנה המסילה הרביעית אבל ההגנה והאוניברסיטה נמצאות אחרי פיצול המסילות הפרבריות מהקטע המרכזי באיילון ות"א מרכז בנוייה עדיין כטרמינל עם מסוטים לחיוג דרומה אז הרצת פרברית בקטע שלא נבנה לכך במקור תהיה תלוייה בפשרות ותקשה גם על הרצת הרשת הארצית. כשמוסיפים את העיכובים הבלתי נמנעים של שילוב חמישה ענפים שונים בכל צד הכניסה לסלוטים הנכונים לפי הלו"ז נהיית קשה יותר ובהגנה ובאוניברסיטה יש לכך השלכות גם על תיפקוד הרשת הארצית. בנוסף, הנטייה הישראלית לכלוא מסילות בלב כבישים מהירים הופכת הוספת מסילות ורציפים על פני השטח לבעייתיים במיוחד כי הסטת הכבישים היא מכשול רציני. בבריטניה אני מכיר כבישים שנבנו במקביל למסילה אבל לא לכידה כזו.
&nbsp
לדעתי מנהרה לפרברית תהיה הפתרון היחיד שיאפשר שירות פרברי תדיר, בין אם המנהרה תקלוט את קווי מודיעין ובית שמש בלבד או את כל הקווים הפרבריים. התוואי יוכל להיות מתחת לדרך נמיר ולהגיח בת"א דרום ובפער שבין שני כיווני האיילון בנווה עופר שבחולון. בצפון הקטע צריכה להיות יציאה למסילת השרון ויציאה לפני הרצליה. בתחנות שבמנהרה אפשר לשים שני רציפים לכיוון כדי לצמצם עיכובים ולאפשר לרכבת לעבור במסילות שבין התחנות כשיתפנו במקום שכל רכבת תמתין לקודמתה (מוזיי ד'אורסיי, RER C). משום שהתוואי המקביל לאיילון ימשוך את רצועת הרכבת מערבה לתוך העיר והרציפים יחוברו במנהרות הולכי רגל לתחנות הקיימות הן יתרנו להנגשת האיילון לעיר. עיקול בין ת"א השלום לת"א ההגנה יאפשר תחנה בלב העיר באזור תאטרון הבימה ושדרות רוטשילד.
&nbsp
ומאיפה הכסף? הקו המעגלי שתיארתי בתשובה למפה הפרברית של אלן ייתר את "המטרו ההיקפי" והמנהרה שתיארתי בפוסט זה תייתר את המטרו בתוואי האיילון. החיסכןן משני הקווים המיותרים האלו מתוכנית המטרו של משרדי התחבורה והאוצר יאפשר שירות פרברי יעיל על הרשת הפרברית הקיימת ללא צורך בבניית שלוחות פרבריות באזורים של גוש דן שפשוט אין בהם תוואים למסילות פרבריות עיליות ולכן מחירם של קווי המטרו למיניהם יהיה גבוה יותר מהמנהרה שהצעתי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
לא נראה לי שמשרד התחבורה אפילו שוקל את האפשרות הזו כרגע

מסילה ממונהרת לפרברית היא צעד מתבקש ופתרון לעומס.
זה קיים בפריס (RER), לונדון (3 מסילות ארציות ממונהרות), ברלין (S-Bahn צפון דרום) מדריד (מנהרת ה Cercanias מתחת לשדרה הראשית בין העיר הישנה לחדשה והמנהרה החדשה של כמה מהקווים ל Sol) וניו יורק (החפיר לגראנד סנטראל וקירוייו).
&nbsp
לפני שבוע אלן פירסם מפה יפה על בסיס התוכניות הרשמיות של רכבת ישראל למערכת פרברית של רכבת ישראל. במערכת זו 5 קווים וכדי שהיא תעמוד בסטנדרטים של רכבת פרברית עם תדירות של פעם ב 10 דקות לכל קו לכיוון יידרשו 30 סלוטים באיילון שזה הגבול העליון למסילה מחושמלת ורכבת כל 2 דקות. אפשר אולי להריץ שירות כזה על זוג המסילות המזרחי כשתבנה המסילה הרביעית אבל ההגנה והאוניברסיטה נמצאות אחרי פיצול המסילות הפרבריות מהקטע המרכזי באיילון ות"א מרכז בנוייה עדיין כטרמינל עם מסוטים לחיוג דרומה אז הרצת פרברית בקטע שלא נבנה לכך במקור תהיה תלוייה בפשרות ותקשה גם על הרצת הרשת הארצית. כשמוסיפים את העיכובים הבלתי נמנעים של שילוב חמישה ענפים שונים בכל צד הכניסה לסלוטים הנכונים לפי הלו"ז נהיית קשה יותר ובהגנה ובאוניברסיטה יש לכך השלכות גם על תיפקוד הרשת הארצית. בנוסף, הנטייה הישראלית לכלוא מסילות בלב כבישים מהירים הופכת הוספת מסילות ורציפים על פני השטח לבעייתיים במיוחד כי הסטת הכבישים היא מכשול רציני. בבריטניה אני מכיר כבישים שנבנו במקביל למסילה אבל לא לכידה כזו.
&nbsp
לדעתי מנהרה לפרברית תהיה הפתרון היחיד שיאפשר שירות פרברי תדיר, בין אם המנהרה תקלוט את קווי מודיעין ובית שמש בלבד או את כל הקווים הפרבריים. התוואי יוכל להיות מתחת לדרך נמיר ולהגיח בת"א דרום ובפער שבין שני כיווני האיילון בנווה עופר שבחולון. בצפון הקטע צריכה להיות יציאה למסילת השרון ויציאה לפני הרצליה. בתחנות שבמנהרה אפשר לשים שני רציפים לכיוון כדי לצמצם עיכובים ולאפשר לרכבת לעבור במסילות שבין התחנות כשיתפנו במקום שכל רכבת תמתין לקודמתה (מוזיי ד'אורסיי, RER C). משום שהתוואי המקביל לאיילון ימשוך את רצועת הרכבת מערבה לתוך העיר והרציפים יחוברו במנהרות הולכי רגל לתחנות הקיימות הן יתרנו להנגשת האיילון לעיר. עיקול בין ת"א השלום לת"א ההגנה יאפשר תחנה בלב העיר באזור תאטרון הבימה ושדרות רוטשילד.
&nbsp
ומאיפה הכסף? הקו המעגלי שתיארתי בתשובה למפה הפרברית של אלן ייתר את "המטרו ההיקפי" והמנהרה שתיארתי בפוסט זה תייתר את המטרו בתוואי האיילון. החיסכןן משני הקווים המיותרים האלו מתוכנית המטרו של משרדי התחבורה והאוצר יאפשר שירות פרברי יעיל על הרשת הפרברית הקיימת ללא צורך בבניית שלוחות פרבריות באזורים של גוש דן שפשוט אין בהם תוואים למסילות פרבריות עיליות ולכן מחירם של קווי המטרו למיניהם יהיה גבוה יותר מהמנהרה שהצעתי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
לא נראה לי שמשרד התחבורה אפילו שוקל את האפשרות הזו כרגע
זה לא היה אפילו סעיף בדו"ח שהביא להזמנת בדיקת ההיתכנות למטרו (ראה בפוסט של הרוכב לאוטובוסים https://israelbikebus.blogspot.co.il/2016/10/blog-post_20.html )
&nbsp
ואלא אם אתה מתעקל מערבה, במקום להמשיך בקו ישר שבערך-מקביל לאיילון, אתה לא באמת תגיע קרוב מספיק בשביל פתח לתחנה שקרוב לכיכר הבימה, מקסימום חיבור עם תחנת יהודית של הקו האדום של הרק"ל.
&nbsp
החיסרון העיקרי בלוותר על המטרו הרדיאלי (הצהוב) זה שמאבדים את האפשרות לתחנה בהרצליה פיתוח, ואת העובדה שהתחנות שלו בפרברים כמו כפר סבא רעננה, נס ציונה ורחובות יהיו יותר קרובות להיכן שאנשים גרים.
&nbsp
ועדיין מבחינה מערכתית התוכנית שלך יותר טובה... רק שברור שלא יבצעו אותה, ואולי חבל. יעברו הרבה שנים לפני שנראה מנהרה באיילון.
 

luckydude

Active member
המידע שלך שגוי לצערי.

אל תבנה על קו לתל אביב, מסילת עירון אפילו לא אושרה
אלא כרגע מוגדרת בתוכניות עתידיות, וחוץ מזה כמו שהזכרת דרושה עבודה מורכבת להכנת הקו , שכוללת מנהרה ארוכה במיוחד מתחת לואדי ערה
וכמו שBUS NERD הזכיר באיזשהו שרשור, כמעט כל קווי רכבת ישראל עוברים בתחנות תל אביב, ואי אפשר להכניס עוד רכבות לשם, אלא אם כן יעשו מנהור רציפים שעולה מאוד יקר
ככל הנראה מסילת עירון תתחבר למסילה המזרחית ששם תידרש החלפה בתחנה חדרה-מזרח או להמשיך עד לתחנת לוד ושם להחליף.. תלוי, אולי כן יצליחו להכניס את הקו לתל אביב
אבל אני ממש בספק שדבר כזה יקרה
המידע שלך שגוי לצערי.
מסילת עירון דווקא כן מאושרת ברמת תוכנית מתאר ארצית (תמ״א 23/18), והאישור שלה אפילו די חדש לעומת תוכניות מסילתיות אחרות (ניתן לפני עשור בערך, לאחר שנידונה בראשית שנות ה2000).


בנוסף, יש גם תוכנית מאושרת לקשת שתחבר את מסילת החוף מכיוון דרום אל שלוחת חדרה מזרח כך שטכנית אין אפילו צורך במסילה המזרחית כדי להגיע למסילת עירון.
 
נחכה ונראה


המידע שלך שגוי לצערי.
מסילת עירון דווקא כן מאושרת ברמת תוכנית מתאר ארצית (תמ״א 23/18), והאישור שלה אפילו די חדש לעומת תוכניות מסילתיות אחרות (ניתן לפני עשור בערך, לאחר שנידונה בראשית שנות ה2000).


בנוסף, יש גם תוכנית מאושרת לקשת שתחבר את מסילת החוף מכיוון דרום אל שלוחת חדרה מזרח כך שטכנית אין אפילו צורך במסילה המזרחית כדי להגיע למסילת עירון.
נחכה ונראה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה