לפי הכרזת טסלה נשארו לי 18 חודשי נהיגה בלבד.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
לפי הכרזת טסלה נשארו לי 18 חודשי נהיגה בלבד.

לפי הכרזת טסלה נשארו לי 18 חודשי נהיגה בלבד.
ההכרזה הגדולה ב3 בבוקר שעונכם היתה שמעתה כל הייצור של טסלה יהיה עם החומרה הנחוצה לנהיגה אוטונומית מלאה .

https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fully-autonomous-self-driving-car/

יש להדגיש שמדובר במשהו שונה לחלוטין מפונקציית הטייס האוטומטי הנוכחית שמתאימה רק לכבישים ממוחלפים ללא צמתים (התרונה הקטלנית היתה עםרכב שפנה בצומת). מדובר במערכת שתגיע לאוטונומיה מלאה בקטגוריה 5 עד השקת המודל 3 (ששמנו פיקדון עליו) ב2018. המטרה היא לאפשר לא רק נהג רובוטי לכל מי תהיה לו טסלה אלא גם תחבורה לפי דרישה לנוסעים שאין בבעלותם רכב פרטי. אפילו הנהגים הכי מתלהבים יתאהבו ברעיון שאפשר לצאת מהרכב ולשלוח אותו לחפש חנייה.

כשלמדתי לנהוג ב2013 הנחת העבודה שלי היתה שרכב אוטונומי יהיה לנו רק ב2022 (בזמנו הרכבים של גוגל הצליחו לנהוג מיליון מייל) אז טוב לדעת שתקופת הנהיגה שלי תקוצר מ8 שנים ל4 בלבד. עד כה הרישיון נקי לחלוטין ואני מקווה שישאר כך עד שאמסגר אותו למזכרת.
 

amit1270

New member
כן, בעוד שנה וחצי כל הרכבים בעולם יוחלפו ע"י רכב אוטונומי


לפי הכרזת טסלה נשארו לי 18 חודשי נהיגה בלבד.
ההכרזה הגדולה ב3 בבוקר שעונכם היתה שמעתה כל הייצור של טסלה יהיה עם החומרה הנחוצה לנהיגה אוטונומית מלאה .

https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fully-autonomous-self-driving-car/

יש להדגיש שמדובר במשהו שונה לחלוטין מפונקציית הטייס האוטומטי הנוכחית שמתאימה רק לכבישים ממוחלפים ללא צמתים (התרונה הקטלנית היתה עםרכב שפנה בצומת). מדובר במערכת שתגיע לאוטונומיה מלאה בקטגוריה 5 עד השקת המודל 3 (ששמנו פיקדון עליו) ב2018. המטרה היא לאפשר לא רק נהג רובוטי לכל מי תהיה לו טסלה אלא גם תחבורה לפי דרישה לנוסעים שאין בבעלותם רכב פרטי. אפילו הנהגים הכי מתלהבים יתאהבו ברעיון שאפשר לצאת מהרכב ולשלוח אותו לחפש חנייה.

כשלמדתי לנהוג ב2013 הנחת העבודה שלי היתה שרכב אוטונומי יהיה לנו רק ב2022 (בזמנו הרכבים של גוגל הצליחו לנהוג מיליון מייל) אז טוב לדעת שתקופת הנהיגה שלי תקוצר מ8 שנים ל4 בלבד. עד כה הרישיון נקי לחלוטין ואני מקווה שישאר כך עד שאמסגר אותו למזכרת.
כן, בעוד שנה וחצי כל הרכבים בעולם יוחלפו ע"י רכב אוטונומי
 

Ccyclist

Well-known member
כפי שכתוב בסוגריים בפיסקה השניה שמנו פיקדון על מודל 3.

כן, בעוד שנה וחצי כל הרכבים בעולם יוחלפו ע"י רכב אוטונומי
כפי שכתוב בסוגריים בפיסקה השניה שמנו פיקדון על מודל 3.
עשינו נסיעת מבחן במודל S כולל כמה דקות טייס אוטומטי על כביש מהיר מתאים בחורף שעבר ובאביב נסענו עד לסוכנות הטסלה שאירגנה את הנסיעה ושמנו פיקדון בבוקר היום הראשון לפתיחת ההרשמה למודל 3. הרכבים הראשונים ימכרו בסוף 2017 אבל הרכבים לצד שמאל ימכרו טיפה מאוחר יותר.
&nbsp
הנהיגה שלי קשורה לרכב שישב לי בחנייה, לא לכל הרכבים שבעולם. איננו יוממים ולטווח של עד 8 ק"מ אני רוכב אז אין לנו צורך ברכב שני. (חישבתי פעם שעם הנסועה שלי בחודשים שאנחנו באנגליה סמארט תעלה כ £100 לנסיעה אם אחזיק בה לעשור).
 

down und

New member
בינתיים בארץ המצב קצת הפוך. במקום שכל הרכבים

כן, בעוד שנה וחצי כל הרכבים בעולם יוחלפו ע"י רכב אוטונומי
בינתיים בארץ המצב קצת הפוך. במקום שכל הרכבים
יוחלפו באוטונומיים האוטונומיה (הפלשתינאית) גורמת להחלפת רבים מאוד
מכלי הרכב בישראל...
 

jp3raptor

Member
תלוי מאוד במחוקק, התוכנה והחומרה תהיה מוכנה

לפי הכרזת טסלה נשארו לי 18 חודשי נהיגה בלבד.
ההכרזה הגדולה ב3 בבוקר שעונכם היתה שמעתה כל הייצור של טסלה יהיה עם החומרה הנחוצה לנהיגה אוטונומית מלאה .

https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fully-autonomous-self-driving-car/

יש להדגיש שמדובר במשהו שונה לחלוטין מפונקציית הטייס האוטומטי הנוכחית שמתאימה רק לכבישים ממוחלפים ללא צמתים (התרונה הקטלנית היתה עםרכב שפנה בצומת). מדובר במערכת שתגיע לאוטונומיה מלאה בקטגוריה 5 עד השקת המודל 3 (ששמנו פיקדון עליו) ב2018. המטרה היא לאפשר לא רק נהג רובוטי לכל מי תהיה לו טסלה אלא גם תחבורה לפי דרישה לנוסעים שאין בבעלותם רכב פרטי. אפילו הנהגים הכי מתלהבים יתאהבו ברעיון שאפשר לצאת מהרכב ולשלוח אותו לחפש חנייה.

כשלמדתי לנהוג ב2013 הנחת העבודה שלי היתה שרכב אוטונומי יהיה לנו רק ב2022 (בזמנו הרכבים של גוגל הצליחו לנהוג מיליון מייל) אז טוב לדעת שתקופת הנהיגה שלי תקוצר מ8 שנים ל4 בלבד. עד כה הרישיון נקי לחלוטין ואני מקווה שישאר כך עד שאמסגר אותו למזכרת.
תלוי מאוד במחוקק, התוכנה והחומרה תהיה מוכנה
תלוי האם המחוקק יאפשר נסיעה אוטונומית.
אני בהחלט מאמין שזה אפשרי שהמערכת תהיה כשירה לנהיגה עצמאית כבר בסוף השנה הבאה.
&nbsp
אבל ללא אומץ של המחוקקים יכול לקחת עוד שנים רבות עד שתוכל להסיר ידך מההגה (גם אם הם שם רק באופן סימבולי חוקי.
&nbsp
דרך אגב, אתה גר בישראל?
ככל הידוע לי המודל 3 לא זמינה להזמנה בישראל
 

Ccyclist

Well-known member
350 יום אחרי הטסט שלי הותר בחוק "לפקח" על רכב אוטונומי.

תלוי מאוד במחוקק, התוכנה והחומרה תהיה מוכנה
תלוי האם המחוקק יאפשר נסיעה אוטונומית.
אני בהחלט מאמין שזה אפשרי שהמערכת תהיה כשירה לנהיגה עצמאית כבר בסוף השנה הבאה.
&nbsp
אבל ללא אומץ של המחוקקים יכול לקחת עוד שנים רבות עד שתוכל להסיר ידך מההגה (גם אם הם שם רק באופן סימבולי חוקי.
&nbsp
דרך אגב, אתה גר בישראל?
ככל הידוע לי המודל 3 לא זמינה להזמנה בישראל
350 יום אחרי הטסט שלי הותר בחוק "לפקח" על רכב אוטונומי.
אפילו לא שנה! הקטע האוטונומי בנסיעת המבחן שלנו היה על כביש ציבורי במהירות של 80 קמ"ש. זו היתה נסיעה מטעם סוכנות רשמית של טסלה שביקרנו בה ונמצאת כמובן באתר טסלה הבריטי.
&nbsp
לממשלה הבריטית עניין רב בתחבורה אוטונומית כי תקציבי מערכת הבריאות והשיטור באים ישירות מהממשלה והסיבסוד לאוטובוסים כפריים ופרבריים לא ריווחיים מגיע ממנה באופן עקיף דרך המועצות המקומיות. האינטרס הוא להוציא את הגורם האנושי מהמשוואה ומאמצע העשור הבא נראה וודאי דמי ביטוח גבוהים יותר למי שמתעקש לנהוג בעצמו. כמו כן - בבנייה כפרית ופרברית כנהוג בבריטניה אזורים רבים לא מגיעים לצפיפות הנדרשת לקיום רשת תח"צ יעילה (אפילו בפרברי לונדון מתקשים ליצור רשתבינפרברית טובה למרות שהנסועה במערכת המסילתית החישורית שבין הפרברים למרכז גבוהה מאד) והסובלים מכך הן שכבות הגיל שלא יכולות לנהוג וכן מי שאין לו יכולת לכך מכל סיבה שהיא ופתיחת הרכב הפרטי בפניהם תהיה מהפיכה של ממש).
&nbsp
ואפילו אם זה לא לגמרי חוקי - מי ישים לב ? יש כאן תוכניות עם הקלטות מצלמה משטרתית כמו Britain Driving Badly שבהן המשטרה מטפלת בעברייני תנועה (בפנים מטושטשות וללא פרטים מזהים) והסיבה לעצירתם היא או היעדר מס דרכים וביטוח או נהיגה גרועה ובמקרים רבים מתגלה שאו שאין רישיון או שיש בעיות סמים. מערכת הטייס האוטומטי הקודם של טסלה למדה מנסיונם של מאות אלפי רכבים ונהגים והמערכת החדשה שתגיע לרמת אוטונומיה מלאה תלמד באותה הצורה (את מחסום מיליון המייל המערכת תשבור בחודש - חודשיים בגלל שאלו לא 10 המכוניות של גוגל אלא עשרות אלפי רכבים פרטיים כולל מידע מנהיגה אנושית) כך שהסיכוי שהיא תנהג בצורה שתמשוך את תשומת ליבה של המשטרה אפסי. מקסימום יחשבו שיש נהגת נמוכה במיוחד.
&nbsp
ושאגסיר לך שכאן מחיר החשמל לרכב בבית אינו שונה ממחירו בחשבון החשמל (למרות שעדיף להתקין שקע טעינה ייעודי למתח גבוה) ואפשר לשים פאנלים סולריים על הגג ולקבל תעריפי הזנה ?
&nbsp
בספרד אולי ישימו לב כשהמכונית תציית למהירות החוקית...
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
לפני שנתיים אפילו הרכב של גוגל יכל לעבור טסט (למעט תימרונים)

תלוי מאוד במחוקק, התוכנה והחומרה תהיה מוכנה
תלוי האם המחוקק יאפשר נסיעה אוטונומית.
אני בהחלט מאמין שזה אפשרי שהמערכת תהיה כשירה לנהיגה עצמאית כבר בסוף השנה הבאה.
&nbsp
אבל ללא אומץ של המחוקקים יכול לקחת עוד שנים רבות עד שתוכל להסיר ידך מההגה (גם אם הם שם רק באופן סימבולי חוקי.
&nbsp
דרך אגב, אתה גר בישראל?
ככל הידוע לי המודל 3 לא זמינה להזמנה בישראל
לפני שנתיים אפילו הרכב של גוגל יכל לעבור טסט (למעט תימרונים)
היתה כתבה (שאינני מוצא בחיפוש מהיר) שבה כתב בריטי יצא לקליפורניה עם טופס הטסט הבריטי ו"בחן" מכונית אוטונומית של גוגל. היא עברה בכל פרמטר למעט תימרוני החנייה, החלפת הכיוון ברחוב צר ורוורס מסביב לפינות. הסיבה לכך היתה שהמערכת של גוגל פעלה אז רק בהילוך D של רכב אוטומטי ולא יכלה להחליף לרוורס על דעתה.
&nbsp
בהתייחסות לאחריות על הרכבים בכביש אילון מאסק דימה את העניין למעליות. לטענתו אוטיס אינה אחראית על כל מעלית מתוצרתה אלא על בעיות תיכנון בלבד. יתכן שמודל האחריות יהיה כזה של אחריות לתחזוקה שוטפת ועידכוני תוכנה. אם ישעמם לרשויות הן תוכלנה להעביר את הרכבים טסטים ולהעניק רישיונות לרכבים עצמם.
&nbsp
הנהיגה שלי הפוכה מהנהיגה הפרברית הסטריאוטיפית כי אינני נוהג למרחקים קצרים (למעט קניות בסופר בכמויות שאי אפשר להוביל באופניים) אלא מרחקים בינעירוניים ארוכים ב110 קמ"ש (70 מייל לשעה). ללונדון אני עדיין נוסע ברכבת כי כל תחנות הביניים נמצאות בלב ערי הלווין והחנייה בקרבתן מאד מוגבלת הן מבחינת תשלום והן מבחינת שעות. לנסיעות רדיאליות אינני תלוי בחורים בלו"ז הרכבת ורכב אוטונומי יפתור את החורים בנסיעה לעיר השכנה ע"י הקפצה לתחנה שעוצרות בה יותר רכבות בלי בעיות חנייה או בקשת טובות אך לנסיעות רדיאליות לאורך החוף הדרומי אעדיף את הרכב כי אין מצב שאעזוב לחזור הביתה ב7 בערב כמו ילד כפי שהלו"ז מכתיב. אני מעדיף תח"צ אבל כאשר המערכת אינה משרתת אותי יש לי ברירות אחרות ואשמח שהן תהיינה בטוחות יותר ונטולות הסיכון שבגורם האנושי.
 

DotanS33

New member
קצת נסחפת

לפי הכרזת טסלה נשארו לי 18 חודשי נהיגה בלבד.
ההכרזה הגדולה ב3 בבוקר שעונכם היתה שמעתה כל הייצור של טסלה יהיה עם החומרה הנחוצה לנהיגה אוטונומית מלאה .

https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fully-autonomous-self-driving-car/

יש להדגיש שמדובר במשהו שונה לחלוטין מפונקציית הטייס האוטומטי הנוכחית שמתאימה רק לכבישים ממוחלפים ללא צמתים (התרונה הקטלנית היתה עםרכב שפנה בצומת). מדובר במערכת שתגיע לאוטונומיה מלאה בקטגוריה 5 עד השקת המודל 3 (ששמנו פיקדון עליו) ב2018. המטרה היא לאפשר לא רק נהג רובוטי לכל מי תהיה לו טסלה אלא גם תחבורה לפי דרישה לנוסעים שאין בבעלותם רכב פרטי. אפילו הנהגים הכי מתלהבים יתאהבו ברעיון שאפשר לצאת מהרכב ולשלוח אותו לחפש חנייה.

כשלמדתי לנהוג ב2013 הנחת העבודה שלי היתה שרכב אוטונומי יהיה לנו רק ב2022 (בזמנו הרכבים של גוגל הצליחו לנהוג מיליון מייל) אז טוב לדעת שתקופת הנהיגה שלי תקוצר מ8 שנים ל4 בלבד. עד כה הרישיון נקי לחלוטין ואני מקווה שישאר כך עד שאמסגר אותו למזכרת.
קצת נסחפת
דבר ראשון, אם תקרא היטב את ההודעה - תראה שמדובר רק בחומרה. בעצם זהו שידרוג של דור שני לחומרה שמבוססת שילוב של חיישנים ומחשב שיאפשר, אם תוכנה מתאימה, נסיעה אוטונומית.
יש לזה שתי השלכות. אחת, ברגע שתהיה התקדמות רגולטורית באיזשהו מקום בעולם, ניתן יהיה אפשר בעדכון מרחוק להפעיל את התוכנה שאמורה להיות מוכנה בקרוב.
יותר חשוב מזה לטסלה, הדור הראשון של המערכת צבר מאות מיליוני מיילים של מידע ונסיון ויש צורך לנסיון דומה גם מהדור השני. כמה שהחומרה תצא לשוק יותר מהר וליותר כלי רכב - כך הנסיון והמידע התקבלו מוקדם יותר וזה חשוב מאד.
&nbsp
לגבי המעבר של השוק לרכבים אוטונומיים, אתה צודק שהצד הביטוחי יהיה אחד הזרזים לענין. המכוניות האוטונומיות לא צריכות להיות מושלמות. הן רק צריכות להיות יותר בטוחות מהנהג הממוצע ואת זה ניתן להשיג בטכנולוגיה הקיימת די בקרוב.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה המערכת החדשה בפעולה

קצת נסחפת
דבר ראשון, אם תקרא היטב את ההודעה - תראה שמדובר רק בחומרה. בעצם זהו שידרוג של דור שני לחומרה שמבוססת שילוב של חיישנים ומחשב שיאפשר, אם תוכנה מתאימה, נסיעה אוטונומית.
יש לזה שתי השלכות. אחת, ברגע שתהיה התקדמות רגולטורית באיזשהו מקום בעולם, ניתן יהיה אפשר בעדכון מרחוק להפעיל את התוכנה שאמורה להיות מוכנה בקרוב.
יותר חשוב מזה לטסלה, הדור הראשון של המערכת צבר מאות מיליוני מיילים של מידע ונסיון ויש צורך לנסיון דומה גם מהדור השני. כמה שהחומרה תצא לשוק יותר מהר וליותר כלי רכב - כך הנסיון והמידע התקבלו מוקדם יותר וזה חשוב מאד.
&nbsp
לגבי המעבר של השוק לרכבים אוטונומיים, אתה צודק שהצד הביטוחי יהיה אחד הזרזים לענין. המכוניות האוטונומיות לא צריכות להיות מושלמות. הן רק צריכות להיות יותר בטוחות מהנהג הממוצע ואת זה ניתן להשיג בטכנולוגיה הקיימת די בקרוב.
הנה המערכת החדשה בפעולה
https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fully-autonomous-self-driving-car/
&nbsp
אני מקווה שהלינק יעבוד. בסרטון ההדגמה הרכב עושה דברים שהטייס האוטומטי לא היה מסוגל לעשות כולל רמזורים וצמתים. בדקה האחרונה הנוסע שמאחורי ההגה יוצא והרכב מסתובב ומוצא חנייה. זו היכולת כבר כיום עם השקת מערך החיישנים החדש.
&nbsp
בכוונת טסלה לשלוח רכב אוטונומי מפרברי לוס אנג'לס לניו יורק מתישהו ב2017 והמודל 3 יהיה זמין רק ב2018 כך שכשנקבל את הרכב ששמנו עליו פיקדון הוא יהיה אוטונומי.
 

Ccyclist

Well-known member
ניסיון שני עם הלינק הנכון...

הנה המערכת החדשה בפעולה
https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fully-autonomous-self-driving-car/
&nbsp
אני מקווה שהלינק יעבוד. בסרטון ההדגמה הרכב עושה דברים שהטייס האוטומטי לא היה מסוגל לעשות כולל רמזורים וצמתים. בדקה האחרונה הנוסע שמאחורי ההגה יוצא והרכב מסתובב ומוצא חנייה. זו היכולת כבר כיום עם השקת מערך החיישנים החדש.
&nbsp
בכוונת טסלה לשלוח רכב אוטונומי מפרברי לוס אנג'לס לניו יורק מתישהו ב2017 והמודל 3 יהיה זמין רק ב2018 כך שכשנקבל את הרכב ששמנו עליו פיקדון הוא יהיה אוטונומי.
ניסיון שני עם הלינק הנכון...
<iframe src="https://player.vimeo.com/video/188105076&quot; width="640" height="360" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe>
&nbsp
אמור להיות אמבד לוידאו, אם תפוז מנטרל אמבדינג אז כתובת הקליפ היא:
&nbsp
"https://player.vimeo.com/video/188105076
&nbsp
"האדם במושב הנהג נמצא שם מסיבות חוקיות בלבד. הוא אינו עושה דבר, המכונית נוהגת בעצמה."
 

alantan

New member
מדהים!

הנה המערכת החדשה בפעולה
https://electrek.co/2016/10/19/tesla-fully-autonomous-self-driving-car/
&nbsp
אני מקווה שהלינק יעבוד. בסרטון ההדגמה הרכב עושה דברים שהטייס האוטומטי לא היה מסוגל לעשות כולל רמזורים וצמתים. בדקה האחרונה הנוסע שמאחורי ההגה יוצא והרכב מסתובב ומוצא חנייה. זו היכולת כבר כיום עם השקת מערך החיישנים החדש.
&nbsp
בכוונת טסלה לשלוח רכב אוטונומי מפרברי לוס אנג'לס לניו יורק מתישהו ב2017 והמודל 3 יהיה זמין רק ב2018 כך שכשנקבל את הרכב ששמנו עליו פיקדון הוא יהיה אוטונומי.
מדהים!
 

Ccyclist

Well-known member
זו תוצאה של 12 שנות פיתוח בתחום הודות לאתגר DARPA

זו תוצאה של 12 שנות פיתוח בתחום הודות לאתגר DARPA
הפרס שהציעה מערכת הביטחון האמריקנית והשטחים שהעמידה לרשות התחרויות האוטונומיות הראשונות סללו את הדרך לתחום כולו. החברות הרבות שעוסקות בניהוג אוטונומי כיום עוסקות בכך מספר שנים. המצב כיום הוא כמו שהיו מדברים על מסכים שטוחים בשנות התשעים בחצי צחוק והם הפכו לנחלת הכלל בשנות האלפיים או כפי שבתחילת שנות האלפיים דיברו על Convergence של כל המכשירים הטכנולוגיים וכיום זה נמצא לרובנו בכיס כמה שנים טובות.
&nbsp
בתחום התח"צ זה יאפשר הסבת קווי הזנה לא תדירים לרשת גמישה מבוסבת דרישה בפרברים ובשולי המערכת הראשית. זו אינה סיבה לבטל קווים מסילתיים אלא דרך להעלות את טווח הכיסוי של התחנות בשולי המערכת. במערכות אוטובוסיות קווים תדירים יהנו מהזנה אך קווים עם תדירות נמוכה ונסועה נמוכה יוחלפו באמצעי הגמיש והיעיל מבוסס הדרישה ומסלולים חדשים יתגלו על בסיס דרישה אמיתית שהמתכננים אינם עולים עליה מסיבות כמו התמקדות במרכזי ערים או חשיבה לפי תחומי שיפוט.
&nbsp
המהפכה כמעט כאן, נשאר רק שיפול האסימון לתכנן רכב אוטונומי שיתאים לשיתןף בין עד 10 נוסעים שונים. עד היום ההתמקדות היתה ברכב פרטי. לדעתי היעדר משכורת נהג תאפשר לכלול את האמצעי במערכת הכירטוס הרגילה כמיניבוס (בהנחה שהשירות יאלץ נוסעים שאינם בקטגוריית מוגבלות פיזית להחליף לאמצעי רב קיבולת)
 

alantan

New member
לגבי הסיפא, במקרים רבים לא יהיה צורך במיניבוס

זו תוצאה של 12 שנות פיתוח בתחום הודות לאתגר DARPA
הפרס שהציעה מערכת הביטחון האמריקנית והשטחים שהעמידה לרשות התחרויות האוטונומיות הראשונות סללו את הדרך לתחום כולו. החברות הרבות שעוסקות בניהוג אוטונומי כיום עוסקות בכך מספר שנים. המצב כיום הוא כמו שהיו מדברים על מסכים שטוחים בשנות התשעים בחצי צחוק והם הפכו לנחלת הכלל בשנות האלפיים או כפי שבתחילת שנות האלפיים דיברו על Convergence של כל המכשירים הטכנולוגיים וכיום זה נמצא לרובנו בכיס כמה שנים טובות.
&nbsp
בתחום התח"צ זה יאפשר הסבת קווי הזנה לא תדירים לרשת גמישה מבוסבת דרישה בפרברים ובשולי המערכת הראשית. זו אינה סיבה לבטל קווים מסילתיים אלא דרך להעלות את טווח הכיסוי של התחנות בשולי המערכת. במערכות אוטובוסיות קווים תדירים יהנו מהזנה אך קווים עם תדירות נמוכה ונסועה נמוכה יוחלפו באמצעי הגמיש והיעיל מבוסס הדרישה ומסלולים חדשים יתגלו על בסיס דרישה אמיתית שהמתכננים אינם עולים עליה מסיבות כמו התמקדות במרכזי ערים או חשיבה לפי תחומי שיפוט.
&nbsp
המהפכה כמעט כאן, נשאר רק שיפול האסימון לתכנן רכב אוטונומי שיתאים לשיתןף בין עד 10 נוסעים שונים. עד היום ההתמקדות היתה ברכב פרטי. לדעתי היעדר משכורת נהג תאפשר לכלול את האמצעי במערכת הכירטוס הרגילה כמיניבוס (בהנחה שהשירות יאלץ נוסעים שאינם בקטגוריית מוגבלות פיזית להחליף לאמצעי רב קיבולת)
לגבי הסיפא, במקרים רבים לא יהיה צורך במיניבוס
אלא מספיק מונית שלוקחת ארבעה נוסעים מ/אל תחנת הרכבת. חוסרו של הנהג יוזיל את ההסעה הישירה הזו לעלות של הפעלת קו עירוני.
&nbsp
כמובן שבעורקים הראשיים יהיה עדיין צורך במיניבוסים או אוטובוסים לפי התוואי.
 

Ccyclist

Well-known member
כדי שזה לא יהיה מונית זה צריץ פוטנציאל ל 3 קבוצות נוסעים

לגבי הסיפא, במקרים רבים לא יהיה צורך במיניבוס
אלא מספיק מונית שלוקחת ארבעה נוסעים מ/אל תחנת הרכבת. חוסרו של הנהג יוזיל את ההסעה הישירה הזו לעלות של הפעלת קו עירוני.
&nbsp
כמובן שבעורקים הראשיים יהיה עדיין צורך במיניבוסים או אוטובוסים לפי התוואי.
כדי שזה לא יהיה מונית זה צריץ פוטנציאל ל 3 קבוצות נוסעים
במשמעות של Boarding Parties. יחידים, זוגות, משפחות או קבוצות חברים. 4 מושבים יתאימו רק ליחידים או שני זוגות בעוד ש 6-10 מושבים יתאימו לגמישות גדולה יותר במספרי הנוסעים. אמצעי עם מספר מושבים כזה יהיה יעיל יותר גם אם לא יסע מלא כי הוא יוכל להחליף 3-4 "מוניות". לדעתי אפשר לחלק אמצעי כזה ל 3-4 תאים ואז היעדר נהג לא יגרע מתחושת הביטחון האישי.
&nbsp
בכל שלב במסלול הגמיש צריך שיהיו נוסעים מנקודת המוצא, נוסעים שמעלים במסלול ונוסעים בסביבות היעדים שיעדם מתאים ליעד הנוסיעם שעלו בדרך.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
הבהרה לגבי "נקודת מוצא" - מדובר במוצא השלב.

כדי שזה לא יהיה מונית זה צריץ פוטנציאל ל 3 קבוצות נוסעים
במשמעות של Boarding Parties. יחידים, זוגות, משפחות או קבוצות חברים. 4 מושבים יתאימו רק ליחידים או שני זוגות בעוד ש 6-10 מושבים יתאימו לגמישות גדולה יותר במספרי הנוסעים. אמצעי עם מספר מושבים כזה יהיה יעיל יותר גם אם לא יסע מלא כי הוא יוכל להחליף 3-4 "מוניות". לדעתי אפשר לחלק אמצעי כזה ל 3-4 תאים ואז היעדר נהג לא יגרע מתחושת הביטחון האישי.
&nbsp
בכל שלב במסלול הגמיש צריך שיהיו נוסעים מנקודת המוצא, נוסעים שמעלים במסלול ונוסעים בסביבות היעדים שיעדם מתאים ליעד הנוסיעם שעלו בדרך.
&nbsp
&nbsp
הבהרה לגבי "נקודת מוצא" - מדובר במוצא השלב.
מבחינתי כל תחלופת נוסעים היא "שלב" חדש.
&nbsp
אם בשלב הראשון בנסיעה יש קבוצות נוסעים א' ב' ג' כפי שתיארתי בפוסט הקודם, ברגע שקבוצה א' יורדת מתחיל למעשה שלב שני שבו קבוצות הנוסעים הן ב' ג' ד' ו"נקודת המוצא" שלו היא נקודת העלייה של קבוצה ב'. השיטה יכולה לפעול בתיאום אפליקציות וקיוסקי מיחשוב ציבוריים עד שטווח הנסיעה לנקודת הטעינה או התידלוק מכתיב את הורדת קבוצת הנוסעים האחרונה ואי העלאת קבוצות נוספות אלא אם יעדן בכיוון הדפו.
&nbsp
אם הרכב יחולק לתאים הקבוצות יצטרכו להתאים לחלוקה הפנימית, אם לא תהיה חלוקה יהיה צורך במצלמות ומוקד ביטחון אך כבר כיום ישנן רכבות שנוסעות ללא צוות בקרונות
&nbsp
הגדרות הטווח הראוי לפני החלפה לתח"צ רגילה יהיו מעניינות כי צריך סף הוגן שבו הנוסע ירגיש שאמצעי התח"צ תדיר ויעיל.
 

alantan

New member
אני חושב שזה הרעיון של הגמישות - אתה כבר לא תלוי בקבוצות

הבהרה לגבי "נקודת מוצא" - מדובר במוצא השלב.
מבחינתי כל תחלופת נוסעים היא "שלב" חדש.
&nbsp
אם בשלב הראשון בנסיעה יש קבוצות נוסעים א' ב' ג' כפי שתיארתי בפוסט הקודם, ברגע שקבוצה א' יורדת מתחיל למעשה שלב שני שבו קבוצות הנוסעים הן ב' ג' ד' ו"נקודת המוצא" שלו היא נקודת העלייה של קבוצה ב'. השיטה יכולה לפעול בתיאום אפליקציות וקיוסקי מיחשוב ציבוריים עד שטווח הנסיעה לנקודת הטעינה או התידלוק מכתיב את הורדת קבוצת הנוסעים האחרונה ואי העלאת קבוצות נוספות אלא אם יעדן בכיוון הדפו.
&nbsp
אם הרכב יחולק לתאים הקבוצות יצטרכו להתאים לחלוקה הפנימית, אם לא תהיה חלוקה יהיה צורך במצלמות ומוקד ביטחון אך כבר כיום ישנן רכבות שנוסעות ללא צוות בקרונות
&nbsp
הגדרות הטווח הראוי לפני החלפה לתח"צ רגילה יהיו מעניינות כי צריך סף הוגן שבו הנוסע ירגיש שאמצעי התח"צ תדיר ויעיל.
אני חושב שזה הרעיון של הגמישות - אתה כבר לא תלוי בקבוצות
נוסעים כאלה ואחרות, ואני לא רואה צורך להגדיר כאלה מראש. בכל זאת לא מדובר בתחבורה ציבורית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. אבל כן, הדבר יכול לעבוד רק בחלקים הפחות צפופים. איפה שקצת צפוף, יצטרכו להמשיך להפעיל קווים אבל אולי בתדירות גבוהה יותר מאשר היום כי ה"מוניות" המזינות יעבירו נוסעים רבים לתחבורה ציבורית.
 

Ccyclist

Well-known member
קבוצה במובן של Boarding Parties יכולה להיות נוסע אחד או 5.

אני חושב שזה הרעיון של הגמישות - אתה כבר לא תלוי בקבוצות
נוסעים כאלה ואחרות, ואני לא רואה צורך להגדיר כאלה מראש. בכל זאת לא מדובר בתחבורה ציבורית כפי שאנחנו מכירים אותה כיום. אבל כן, הדבר יכול לעבוד רק בחלקים הפחות צפופים. איפה שקצת צפוף, יצטרכו להמשיך להפעיל קווים אבל אולי בתדירות גבוהה יותר מאשר היום כי ה"מוניות" המזינות יעבירו נוסעים רבים לתחבורה ציבורית.
קבוצה במובן של Boarding Parties יכולה להיות נוסע אחד או 5.
במובן הזה אתה חייב להגדיר את מספר הנוסעים שאתה / איתך כדי שיבוא רכב עם מספר מקומות מתאים.
&nbsp
כרוכב אופניים אני חי את זה במובן מסויים מול המערכת המסילתית מעל עשור וחצי. כשהנסיעה היא בהחלט מעבר לטווח הרכיבה הסביר שלי לא נדיר שארכב לתחנת הרכבת הרלוונטית. 10-20 דקות רכיבה משנות את נקודת המוצא משמעותית מול מבנה הרשת.
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה