הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040

הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040
הגיע אלי מסמך מעופש ולא ברור שבו משורטטים התכניות של רכבת ישראל לקווים פרבריים בשנת 2040, כולל מספרי קווים 20X. החלטתי לשרטט את המפה בצורה קצת ברורה יותר. אולי אף אעשה מאמץ לעשות מפה גיאוגרפית של הרשת.
 

easylivin

New member
מלבד הגרפיקה הנהדרת שלך, התוכנית עצמה בהחלט מוזרה

הרכבת הפרברית של גוש דן, שנת 2040
הגיע אלי מסמך מעופש ולא ברור שבו משורטטים התכניות של רכבת ישראל לקווים פרבריים בשנת 2040, כולל מספרי קווים 20X. החלטתי לשרטט את המפה בצורה קצת ברורה יותר. אולי אף אעשה מאמץ לעשות מפה גיאוגרפית של הרשת.
מלבד הגרפיקה הנהדרת שלך, התוכנית עצמה בהחלט מוזרה
אין שום סיבה שתחנה כמו באר-יעקב תתבטל ברשת פרברית מחושמלת. ואין שום סיבה שלא יקומו עוד הרבה תחנות חדשות בנקודות כמו גלילות ושפירים... על פניו, התוכנית חסרה כל חזון אמיתי לעתיד. היא מזכירה במקצת תוכניות מראשית שנות ה-90, שהסתמכו יותר מדי על המצב הקיים דאז, ונערכו אחרי שכבר ויתרו על חשמול הרשת.
 

alantan

New member
להבהיר - התכנית לא פירטה את התחנות אלא רק את התוואים

מלבד הגרפיקה הנהדרת שלך, התוכנית עצמה בהחלט מוזרה
אין שום סיבה שתחנה כמו באר-יעקב תתבטל ברשת פרברית מחושמלת. ואין שום סיבה שלא יקומו עוד הרבה תחנות חדשות בנקודות כמו גלילות ושפירים... על פניו, התוכנית חסרה כל חזון אמיתי לעתיד. היא מזכירה במקצת תוכניות מראשית שנות ה-90, שהסתמכו יותר מדי על המצב הקיים דאז, ונערכו אחרי שכבר ויתרו על חשמול הרשת.
להבהיר - התכנית לא פירטה את התחנות אלא רק את התוואים
של הקווים השונים שיופעלו. אני הסקתי לגבי התחנות ולא הוספתי את גלילות צפון, גלילות דרום ושפירים למפה, אבל אלה בהחלט תחנות מתוכננות. לגבי באר יעקב, פשוט אין תוואי מהקווים המתוכננים שיעבור בתחנה הזו אבל הקווים בהחלט עוברים בקרבת מקום, ויתכן שתוקם תחנה חלופית במקום הנוכחית.
&nbsp
לדעתי הכיוון של התכנית נכון - ביטול לולאת השרון שצפוייה להיות קשה לתפעול (לולאה היא בעייתית מבחינת זמן התאוששות), העברת הקווים בתוואים שבהם יש את עיקר הדרישה, קישור רחובות לראשל"צ ובת ים והורדת הכמות המוגזמת של הרכבות שעוברות בלוד (יחסית לגודל העיר).
&nbsp
ותודה על המחמאה!
 

easylivin

New member
מסכים לגבי לולאת השרון - היא עתידה להתבטל

להבהיר - התכנית לא פירטה את התחנות אלא רק את התוואים
של הקווים השונים שיופעלו. אני הסקתי לגבי התחנות ולא הוספתי את גלילות צפון, גלילות דרום ושפירים למפה, אבל אלה בהחלט תחנות מתוכננות. לגבי באר יעקב, פשוט אין תוואי מהקווים המתוכננים שיעבור בתחנה הזו אבל הקווים בהחלט עוברים בקרבת מקום, ויתכן שתוקם תחנה חלופית במקום הנוכחית.
&nbsp
לדעתי הכיוון של התכנית נכון - ביטול לולאת השרון שצפוייה להיות קשה לתפעול (לולאה היא בעייתית מבחינת זמן התאוששות), העברת הקווים בתוואים שבהם יש את עיקר הדרישה, קישור רחובות לראשל"צ ובת ים והורדת הכמות המוגזמת של הרכבות שעוברות בלוד (יחסית לגודל העיר).
&nbsp
ותודה על המחמאה!
מסכים לגבי לולאת השרון - היא עתידה להתבטל
ברגע שיווצרו מסלולים מתאימים שיהיו טובים יותר מבחינה תפעולית, ויאפשרו לפצל אותה כך שהנוסעים ברובם יישארו מרוצים.
לגבי באר-יעקב, האם הבנתי נכון שאין תוואי פיזי שעובר לידה? גם זה נראה מוזר, כי הרי ידוע על התוכנית לתחנה נוספת בצפון רמלה על המסילה הקיימת. אם כך, היכן יעבור התוואי שבין לוד לרחובות? על-פי המפה, התחנות האלו בכלל לא מקושרות...
 

alantan

New member
נכון, אין בתכנית תוואי בין לוד לרחובות

מסכים לגבי לולאת השרון - היא עתידה להתבטל
ברגע שיווצרו מסלולים מתאימים שיהיו טובים יותר מבחינה תפעולית, ויאפשרו לפצל אותה כך שהנוסעים ברובם יישארו מרוצים.
לגבי באר-יעקב, האם הבנתי נכון שאין תוואי פיזי שעובר לידה? גם זה נראה מוזר, כי הרי ידוע על התוכנית לתחנה נוספת בצפון רמלה על המסילה הקיימת. אם כך, היכן יעבור התוואי שבין לוד לרחובות? על-פי המפה, התחנות האלו בכלל לא מקושרות...
נכון, אין בתכנית תוואי בין לוד לרחובות
כנראה שאלה יהיו המפסידים, אבל לדעתי הרבה יותר נוסעים ירוויחו במקומם.
לדעתי מיקום טוב לתחנה חדשה במקום באר יעקב יהיה כק"מ ממערב לתחנה הקיימת, שתוכל לשרת את קו 202 ו-205 בתדירות של 8 רכבות בשעה לבת ים/חולון ותל אביב, כאן: https://goo.gl/maps/HYg17svjBfA2

ציירתי את התוואים המוצעים באיזור לוד-רחובות. אין כמו מפה אמיתית להמחשה של תכנית בהקשר הגיאוגרפי שלה.

 

alantan

New member
אגב, יש גם תכנית לשלוחה לרג"מ שלא מופיעה בתכנית 2040 שראיתי

מסכים לגבי לולאת השרון - היא עתידה להתבטל
ברגע שיווצרו מסלולים מתאימים שיהיו טובים יותר מבחינה תפעולית, ויאפשרו לפצל אותה כך שהנוסעים ברובם יישארו מרוצים.
לגבי באר-יעקב, האם הבנתי נכון שאין תוואי פיזי שעובר לידה? גם זה נראה מוזר, כי הרי ידוע על התוכנית לתחנה נוספת בצפון רמלה על המסילה הקיימת. אם כך, היכן יעבור התוואי שבין לוד לרחובות? על-פי המפה, התחנות האלו בכלל לא מקושרות...
אגב, יש גם תכנית לשלוחה לרג"מ שלא מופיעה בתכנית 2040 שראיתי
אפשר אולי לפצל את קו 203 - שתי נסיעות בשעה לבית שמש ושתיים לרג"מ.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לקחת את הפתרון של לולאת סאטון - תחנת מוצא בלב הלולאה.

להבהיר - התכנית לא פירטה את התחנות אלא רק את התוואים
של הקווים השונים שיופעלו. אני הסקתי לגבי התחנות ולא הוספתי את גלילות צפון, גלילות דרום ושפירים למפה, אבל אלה בהחלט תחנות מתוכננות. לגבי באר יעקב, פשוט אין תוואי מהקווים המתוכננים שיעבור בתחנה הזו אבל הקווים בהחלט עוברים בקרבת מקום, ויתכן שתוקם תחנה חלופית במקום הנוכחית.
&nbsp
לדעתי הכיוון של התכנית נכון - ביטול לולאת השרון שצפוייה להיות קשה לתפעול (לולאה היא בעייתית מבחינת זמן התאוששות), העברת הקווים בתוואים שבהם יש את עיקר הדרישה, קישור רחובות לראשל"צ ובת ים והורדת הכמות המוגזמת של הרכבות שעוברות בלוד (יחסית לגודל העיר).
&nbsp
ותודה על המחמאה!
אפשר לקחת את הפתרון של לולאת סאטון - תחנת מוצא בלב הלולאה.
טכנית ישנם שני קווים שונים בלולאה וסאטון היא תחנת המוצא של שניהם (והיא מופיעה כתחנה האחרונה בלו"ז) אבל ניתן לעשות את כל הלולאה בפרברים מבלי לנסוע פנימה לתחנה האחודה הראשונה שלה בסטרטהאם.
&nbsp
עם התווספותה של המסילה המזרחית עדיף שראש העין צפון תהיה התחנה הסופית לשני ענפי הלולאה ותהיה קישוריות בין שני הענפים למסילה המזרחית ללא מעבר באיילון.
 

alantan

New member
אם משאירים את הלולאה בשני חלקים כפי שאתה מציע

אפשר לקחת את הפתרון של לולאת סאטון - תחנת מוצא בלב הלולאה.
טכנית ישנם שני קווים שונים בלולאה וסאטון היא תחנת המוצא של שניהם (והיא מופיעה כתחנה האחרונה בלו"ז) אבל ניתן לעשות את כל הלולאה בפרברים מבלי לנסוע פנימה לתחנה האחודה הראשונה שלה בסטרטהאם.
&nbsp
עם התווספותה של המסילה המזרחית עדיף שראש העין צפון תהיה התחנה הסופית לשני ענפי הלולאה ותהיה קישוריות בין שני הענפים למסילה המזרחית ללא מעבר באיילון.
אם משאירים את הלולאה בשני חלקים כפי שאתה מציע
ולא מסיימים את החלק הצפוני בטייבה כפי שמתוכנן, אז עדיף כבר שמסילת השרון תחזור דרומה עד לקריית אריה (ת"א-הרצליה-רעננה-כפר סבא-רה"ע צפון-פ"ת) ושמסילת "פתח תקווה" תסתיים באלעד (ת"א-ב"ב-פ"ת-רה"ע דרום-סירקין?-אלעד).
&nbsp
יש עשרות אלפי יחידות דיור מתוכננות בסירקין והדבר גם יקשר בצורה טובה יותר לקו האדום של הרק"ל.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי עדיף להמשיך את עקרון הזרועות המשולבות לשני הענפים

אם משאירים את הלולאה בשני חלקים כפי שאתה מציע
ולא מסיימים את החלק הצפוני בטייבה כפי שמתוכנן, אז עדיף כבר שמסילת השרון תחזור דרומה עד לקריית אריה (ת"א-הרצליה-רעננה-כפר סבא-רה"ע צפון-פ"ת) ושמסילת "פתח תקווה" תסתיים באלעד (ת"א-ב"ב-פ"ת-רה"ע דרום-סירקין?-אלעד).
&nbsp
יש עשרות אלפי יחידות דיור מתוכננות בסירקין והדבר גם יקשר בצורה טובה יותר לקו האדום של הרק"ל.
אולי עדיף להמשיך את עקרון הזרועות המשולבות לשני הענפים
אם ענף בני ברק ימשיך צפונה לתחנות הפרבריות של המסילה המזרחית צפונית ללולאת השרון הגיוני שענף כפר סבא ימשיך דרומה ללוד דרך תעופה ושאר התחנות שדרומית לה.
&nbsp
זה יחייב רציף אי בראש העין צפון כדי שתמיד יהיה אפשר לעלות על הרכבת הראשונה לתל אביב אבל זה ימקם את התחנה בלב השדירה השניה של הרשת הפרברית והתחנות תלויות פחות בקווים עוקפי איילון במסילה המזרחית.
 

alantan

New member
זה גם רעיון לא רע... אבל באמת שאין צורך ברציף אי בראש העין

אולי עדיף להמשיך את עקרון הזרועות המשולבות לשני הענפים
אם ענף בני ברק ימשיך צפונה לתחנות הפרבריות של המסילה המזרחית צפונית ללולאת השרון הגיוני שענף כפר סבא ימשיך דרומה ללוד דרך תעופה ושאר התחנות שדרומית לה.
&nbsp
זה יחייב רציף אי בראש העין צפון כדי שתמיד יהיה אפשר לעלות על הרכבת הראשונה לתל אביב אבל זה ימקם את התחנה בלב השדירה השניה של הרשת הפרברית והתחנות תלויות פחות בקווים עוקפי איילון במסילה המזרחית.
זה גם רעיון לא רע... אבל באמת שאין צורך ברציף אי בראש העין
צפון במקרה זה. אף אחד לא יסע לתל אביב דרך מסילת השרון, דבר שיארך כ-10 עד 15 ד' יותר מאשר דרך בני ברק. מדובר במסילות שמתוכננות לארבע רכבות בשעה, וב-2040 לא אתפלא אם זו תהיה התדירות בכל שעות היום.
&nbsp
גם אם לא, זה לא שאי אפשר לדעת מראש לאיזה רציף ללכת... זמני הגעת הרכבות די ידועות מראש.
 

Ccyclist

Well-known member
אם ההבדל הוא 10 דק' וההמתנה 15 דק' ומעלה זה בהחלט יעיל.

זה גם רעיון לא רע... אבל באמת שאין צורך ברציף אי בראש העין
צפון במקרה זה. אף אחד לא יסע לתל אביב דרך מסילת השרון, דבר שיארך כ-10 עד 15 ד' יותר מאשר דרך בני ברק. מדובר במסילות שמתוכננות לארבע רכבות בשעה, וב-2040 לא אתפלא אם זו תהיה התדירות בכל שעות היום.
&nbsp
גם אם לא, זה לא שאי אפשר לדעת מראש לאיזה רציף ללכת... זמני הגעת הרכבות די ידועות מראש.
אם ההבדל הוא 10 דק' וההמתנה 15 דק' ומעלה זה בהחלט יעיל.
נאמר שאין תיאום מושלם בין רכבות שני הקווים או שהלו"ז לכל ענף יהיה 10 דקות ואז 20 דקות משיקולי סלוטים באיילון (ואני מכיר דוגמאות 4 רכבות לשעה עם חור של 25 דק) ותוסיף איחורים כפי שקורה במערכות פרבריות ובהחלט יהיו מקרים שהרכבת הבאה שתביא אותך לתחנות האיילון תהיה צפונה דרך מסילת השרון.
&nbsp
זה כמו הרציפים דרומה בקמדן שאם הם היו במנהרה גדולה אחודה (סופר קלאפהאם) היה אפשר לעמוד במקום אחד ולקחת את הרכבת הראשונה לענף העירוני שאתה רוצה במקום לעמוד במנהרה אחת ולנחש אם העיכוב אצלך אומר שעדיף שהיית עומד באחרת (לקוראינו - הצומת המסילתית היא דרומית לתחנה, הרכבות מגיעות לרציף בכיוון דרום לפי הענף הפרברי ממנו הגיעו ולא לפי הענף העירוני אליו הן מיועדות). בתחנה עילית עם רציפי צד זה אומר לחצות גשרים או מנהרות לפי הכריזה ולכן עדיף לרשת הפרברית שמי שאיחר לרציף שלו יוכל לעלות על רכבת בצד השני של אותו רציף אי.
 

alantan

New member
אתה משווה את התחתית בקמדן שבה המרווח הוא כל 4-5 דקות

אם ההבדל הוא 10 דק' וההמתנה 15 דק' ומעלה זה בהחלט יעיל.
נאמר שאין תיאום מושלם בין רכבות שני הקווים או שהלו"ז לכל ענף יהיה 10 דקות ואז 20 דקות משיקולי סלוטים באיילון (ואני מכיר דוגמאות 4 רכבות לשעה עם חור של 25 דק) ותוסיף איחורים כפי שקורה במערכות פרבריות ובהחלט יהיו מקרים שהרכבת הבאה שתביא אותך לתחנות האיילון תהיה צפונה דרך מסילת השרון.
&nbsp
זה כמו הרציפים דרומה בקמדן שאם הם היו במנהרה גדולה אחודה (סופר קלאפהאם) היה אפשר לעמוד במקום אחד ולקחת את הרכבת הראשונה לענף העירוני שאתה רוצה במקום לעמוד במנהרה אחת ולנחש אם העיכוב אצלך אומר שעדיף שהיית עומד באחרת (לקוראינו - הצומת המסילתית היא דרומית לתחנה, הרכבות מגיעות לרציף בכיוון דרום לפי הענף הפרברי ממנו הגיעו ולא לפי הענף העירוני אליו הן מיועדות). בתחנה עילית עם רציפי צד זה אומר לחצות גשרים או מנהרות לפי הכריזה ולכן עדיף לרשת הפרברית שמי שאיחר לרציף שלו יוכל לעלות על רכבת בצד השני של אותו רציף אי.
אתה משווה את התחתית בקמדן שבה המרווח הוא כל 4-5 דקות
בכל זרוע כשאין לו"ז קבוע עם רכבת פרברית עם לו"ז קבוע עם ארבע רכבות בשעה עם מרווח קבוע של 15 דקות ביניהם. בקמדן גם היום יש אנשים שמוכנים להתרוצץ במדרגות כדי להגיע ללוח באמצע כדי לחסוך 2 דקות...
 

Ccyclist

Well-known member
אמרתי שבמערכת פרברית 4 רכבות לשעה אינן בהכרח כל רבע שעה.

אתה משווה את התחתית בקמדן שבה המרווח הוא כל 4-5 דקות
בכל זרוע כשאין לו"ז קבוע עם רכבת פרברית עם לו"ז קבוע עם ארבע רכבות בשעה עם מרווח קבוע של 15 דקות ביניהם. בקמדן גם היום יש אנשים שמוכנים להתרוצץ במדרגות כדי להגיע ללוח באמצע כדי לחסוך 2 דקות...
אמרתי שבמערכת פרברית 4 רכבות לשעה אינן בהכרח כל רבע שעה.
ושגם אם יהיה לו"ז כזה שתי הרכבות משני הכיוונים לא יגיעו באותו הרגע בתיאום מושלם.
&nbsp
אם ההפרש בזמן הנסיעה הוא 10 דק והל"ז אינו שוויצרי יהיו גם יהיו מקרים שהרכבת שתגיע ראשונה לתחנות האיילון תהיה דרך רעננה ולא הרכבת הבאה דרך בני ברק.
&nbsp
האפקט שאני מתאר מקמדן (שני רציפים נפרדים לאותו היעד) יוכפל כי מדובר בזמני המתנה בין רכבות פרבריות.
&nbsp
 

alantan

New member
ראשית, בטווח הארוך כן יהיה מדובר בלו"ז "שוויצרי"

אמרתי שבמערכת פרברית 4 רכבות לשעה אינן בהכרח כל רבע שעה.
ושגם אם יהיה לו"ז כזה שתי הרכבות משני הכיוונים לא יגיעו באותו הרגע בתיאום מושלם.
&nbsp
אם ההפרש בזמן הנסיעה הוא 10 דק והל"ז אינו שוויצרי יהיו גם יהיו מקרים שהרכבת שתגיע ראשונה לתחנות האיילון תהיה דרך רעננה ולא הרכבת הבאה דרך בני ברק.
&nbsp
האפקט שאני מתאר מקמדן (שני רציפים נפרדים לאותו היעד) יוכפל כי מדובר בזמני המתנה בין רכבות פרבריות.
&nbsp
ראשית, בטווח הארוך כן יהיה מדובר בלו"ז "שוויצרי"
כשכל הרכבות יוצאות במרווחים אחידים. לא 4 רכבות בשעה, אלא רכבת כל 15 דקות.
&nbsp
שנית, גם במקרה הנדיר שבו ישתלם לנוסע להגיע דרך רעננה, זה יקרה כשהנוסע בדיוק פספס רכבת והדבר יאפשר לו להגיע לתל אביב 2 או 3 דקות לפני הרכבת הבאה "שלו".
&nbsp
אני מאמין שהוא לא סתם יגיע לרציף כדי לראות איזו רכבת מגיעה קודם, אלא יעבור בבטחון, יעבור בולידטור ויראה מולו את השלט האלקטרוני. בכל זאת יהיו לו כמה שניות להחליט לאיזה רציף עדיף לו להגיע.
&nbsp
בשביל מקרה קצה כזה לא ממש משתלם להרוס תחנה ולבנות אותה מחדש.
 

Ccyclist

Well-known member
זו תהיה תחנה חשובה מאד בין המסילה המזרחית לרשת הפרברית.

ראשית, בטווח הארוך כן יהיה מדובר בלו"ז "שוויצרי"
כשכל הרכבות יוצאות במרווחים אחידים. לא 4 רכבות בשעה, אלא רכבת כל 15 דקות.
&nbsp
שנית, גם במקרה הנדיר שבו ישתלם לנוסע להגיע דרך רעננה, זה יקרה כשהנוסע בדיוק פספס רכבת והדבר יאפשר לו להגיע לתל אביב 2 או 3 דקות לפני הרכבת הבאה "שלו".
&nbsp
אני מאמין שהוא לא סתם יגיע לרציף כדי לראות איזו רכבת מגיעה קודם, אלא יעבור בבטחון, יעבור בולידטור ויראה מולו את השלט האלקטרוני. בכל זאת יהיו לו כמה שניות להחליט לאיזה רציף עדיף לו להגיע.
&nbsp
בשביל מקרה קצה כזה לא ממש משתלם להרוס תחנה ולבנות אותה מחדש.
זו תהיה תחנה חשובה מאד בין המסילה המזרחית לרשת הפרברית.
4 רכבות לשעה בכל ענף פרברי ולפחות 2 רכבות לשעה במסילה המזרחית, 10 רכבות ומעלה לכיוון משלוש מסילות שונות כך שעדיף שיהיו יותר מ 2 רציפים, לרכבות במסילה המזרחית מגיע זוג רציפים משלהן. אם 1 ו 4 החיצוניים ליוקדשו מזרחית, 2 ו 3 על אי פנימי לפרברית זה יאפשר לא רק הגעה לרכבת הבאה לאיילון מהאי אלא גם סיום רכבות פרבריות מאחרות וחיוגן מהתחנה כדי למנוע הצטברות עיכובים כפי שנעשה בתחנות ויסות רבות בתחתית.
&nbsp
כמו כן במודל של שתי זרועות משתלבות (שרון-לוד, ירקון-טייבה) לנוסע מכוכב יאיר לתעופה למשל יהיה עדיף להחליף בין שני הקווים הפרבריים התדירים באותו רציף אי בראש העין צפון מאשר להמתין לרכבות ארציות עוקפות גוש דן.
&nbsp
בגלל שהרכבות הארציות במסילה המזרחית יגיעו ממרחקים גדולים יותר תוך מעבר בצמתי מסילה כמו חדרה ולוד זמן ההגעה שלהן יהיה מדוייק פחות ולכן, למרות שאני יודע שניתן לתפעל מספר רכבות כפול לכיוון ואף למעלה מכך על זוג מסילות מחושמלות הצעתי היא שיהיו להן רציפים נפרדים במקום שתהיה תלות בסלוטים מדוייקים בין הפרבריות. מיזוג שני הענפים הפרבריים מהווה גם הוא אתגר (בכיוון צפון בני ברק - טייבה תחלוק את המסילה עם לוד - רעננה, ובכיוון דרום טייבה-בני ברק עם רעננה-לוד) שיקשה על הקצאת סלוטים נוספים למסילה המזרחית.
&nbsp
יתכן ששירות פרברי בין טייבה ללוד יאפשר לרכבות הארציות במסילה המזרחית להיות רכבות אקספרס ולדלג על התחנות הפרבריות.
 

Ccyclist

Well-known member
ענף שרון-לוד יכול להמשיך בבאר יעקב ולהפוך לקו מעגלי

זו תהיה תחנה חשובה מאד בין המסילה המזרחית לרשת הפרברית.
4 רכבות לשעה בכל ענף פרברי ולפחות 2 רכבות לשעה במסילה המזרחית, 10 רכבות ומעלה לכיוון משלוש מסילות שונות כך שעדיף שיהיו יותר מ 2 רציפים, לרכבות במסילה המזרחית מגיע זוג רציפים משלהן. אם 1 ו 4 החיצוניים ליוקדשו מזרחית, 2 ו 3 על אי פנימי לפרברית זה יאפשר לא רק הגעה לרכבת הבאה לאיילון מהאי אלא גם סיום רכבות פרבריות מאחרות וחיוגן מהתחנה כדי למנוע הצטברות עיכובים כפי שנעשה בתחנות ויסות רבות בתחתית.
&nbsp
כמו כן במודל של שתי זרועות משתלבות (שרון-לוד, ירקון-טייבה) לנוסע מכוכב יאיר לתעופה למשל יהיה עדיף להחליף בין שני הקווים הפרבריים התדירים באותו רציף אי בראש העין צפון מאשר להמתין לרכבות ארציות עוקפות גוש דן.
&nbsp
בגלל שהרכבות הארציות במסילה המזרחית יגיעו ממרחקים גדולים יותר תוך מעבר בצמתי מסילה כמו חדרה ולוד זמן ההגעה שלהן יהיה מדוייק פחות ולכן, למרות שאני יודע שניתן לתפעל מספר רכבות כפול לכיוון ואף למעלה מכך על זוג מסילות מחושמלות הצעתי היא שיהיו להן רציפים נפרדים במקום שתהיה תלות בסלוטים מדוייקים בין הפרבריות. מיזוג שני הענפים הפרבריים מהווה גם הוא אתגר (בכיוון צפון בני ברק - טייבה תחלוק את המסילה עם לוד - רעננה, ובכיוון דרום טייבה-בני ברק עם רעננה-לוד) שיקשה על הקצאת סלוטים נוספים למסילה המזרחית.
&nbsp
יתכן ששירות פרברי בין טייבה ללוד יאפשר לרכבות הארציות במסילה המזרחית להיות רכבות אקספרס ולדלג על התחנות הפרבריות.
ענף שרון-לוד יכול להמשיך בבאר יעקב ולהפוך לקו מעגלי
מה שייתר את "המטרו ההיקפי" של כץ וישתמש במסילה שתתרוקן כאשר הרכבות מרחובות ינותבו לאיילון דרך רשל"צ.
&nbsp
זה יהפוך את המסילה המזרחית לרלוונטית לכל הקווים הפרבריים שמדרום לגוש דן ללא החלפה באיילון.
 

Ccyclist

Well-known member
במפה שלך: היפוך ענפים בין 203 ו202 צפונית לאוניברסיטה.

ענף שרון-לוד יכול להמשיך בבאר יעקב ולהפוך לקו מעגלי
מה שייתר את "המטרו ההיקפי" של כץ וישתמש במסילה שתתרוקן כאשר הרכבות מרחובות ינותבו לאיילון דרך רשל"צ.
&nbsp
זה יהפוך את המסילה המזרחית לרלוונטית לכל הקווים הפרבריים שמדרום לגוש דן ללא החלפה באיילון.
במפה שלך: היפוך ענפים בין 203 ו202 צפונית לאוניברסיטה.
203 הופך ל: בית שמש - לוד - איילון - בני ברק - ראש העין צפון - טייבה
&nbsp
202 הופך למעגלי פלוס: מודיעין - רשל"צ - חולון - איילון - רעננה - ראש העין צפון - תעופה - לוד - באר יעקב - הראשונים - משה דיין.
&nbsp
קו כזה יאפשר להחליף בתחנה פרברית מאשדוד, רחובות ובית שמש ולהגיע לאזורי התעסוקה של המסילה המזרחית ומזרח לולאת השרון בלי לעבור באיילון. תושבי מודיעין שיעדם במסילה המזרחית יוכלו להחליף לכיוון ההפוך בראשונים.
&nbsp
תהיה כפילות בין הראשונים למשה דיין אבל זה יאפשר גישה עוקפת איילון מהמסילה המזרחית לכל הקווים הפרבריים מדרום לגוש דן.
 

alantan

New member
רעיון בהחלט מעניין ובכלל, סביר שמה שמתכננים לעוד 25 שנה

במפה שלך: היפוך ענפים בין 203 ו202 צפונית לאוניברסיטה.
203 הופך ל: בית שמש - לוד - איילון - בני ברק - ראש העין צפון - טייבה
&nbsp
202 הופך למעגלי פלוס: מודיעין - רשל"צ - חולון - איילון - רעננה - ראש העין צפון - תעופה - לוד - באר יעקב - הראשונים - משה דיין.
&nbsp
קו כזה יאפשר להחליף בתחנה פרברית מאשדוד, רחובות ובית שמש ולהגיע לאזורי התעסוקה של המסילה המזרחית ומזרח לולאת השרון בלי לעבור באיילון. תושבי מודיעין שיעדם במסילה המזרחית יוכלו להחליף לכיוון ההפוך בראשונים.
&nbsp
תהיה כפילות בין הראשונים למשה דיין אבל זה יאפשר גישה עוקפת איילון מהמסילה המזרחית לכל הקווים הפרבריים מדרום לגוש דן.
רעיון בהחלט מעניין ובכלל, סביר שמה שמתכננים לעוד 25 שנה
ישתנה עוד רבות עד אז.
 

Ccyclist

Well-known member
כשתושלם רעננה יהיה אפשר להריץ את מרבית הקו המעגלי.

רעיון בהחלט מעניין ובכלל, סביר שמה שמתכננים לעוד 25 שנה
ישתנה עוד רבות עד אז.
כשתושלם רעננה יהיה אפשר להריץ את מרבית הקו המעגלי.
טכנית אפשר להריץ קו מעגלי בין מסילת הירקון ללוד ממחר אבל אין לזה תרומה פרקטית כמו המעגל החיצוני שתיארתי שכולל מוקדי מסחר, תעסוקה ותחבורה שכירושלמי לשעבר שמעולם לא התגורר בפרברי גוש דן גם אני שמעתי עליהם.
&nbsp
כשמסילת רעננה תושלם הקטע החסר היחיד במעגל החיצוני של גוש דן יהיה בין משה דיין לראשונים. מבחינתי מוצא במודיעין זו פשרה וחיבור בין מסילת 433 למעגל משום שהצגת את 433 כשירות שממשיך לאיילון. אם 433 תסתיים במשה דיין (יש חסרון בכך כי ההמשך מאפשר גישה מהירה יותר ממודיעין לחולון) יהיה אפשר לדבר על מעגל "טהור". כמובן שצריך להכפיל קטעים חד מסילתיים במסילה המזרחית ולבנות את התחנות המתוכננות על המסילה המזרחית.
&nbsp
קניוני רשל"צ, אייפורט סיטי, צומת רעננה. כל אלו ואחרים בחיבור ישיר עוקף איילון ומהאיילון בטבעת מסילתית סביב גוש דן.
 
אם תחליט כן להוסיף תחנות עתידיות

להבהיר - התכנית לא פירטה את התחנות אלא רק את התוואים
של הקווים השונים שיופעלו. אני הסקתי לגבי התחנות ולא הוספתי את גלילות צפון, גלילות דרום ושפירים למפה, אבל אלה בהחלט תחנות מתוכננות. לגבי באר יעקב, פשוט אין תוואי מהקווים המתוכננים שיעבור בתחנה הזו אבל הקווים בהחלט עוברים בקרבת מקום, ויתכן שתוקם תחנה חלופית במקום הנוכחית.
&nbsp
לדעתי הכיוון של התכנית נכון - ביטול לולאת השרון שצפוייה להיות קשה לתפעול (לולאה היא בעייתית מבחינת זמן התאוששות), העברת הקווים בתוואים שבהם יש את עיקר הדרישה, קישור רחובות לראשל"צ ובת ים והורדת הכמות המוגזמת של הרכבות שעוברות בלוד (יחסית לגודל העיר).
&nbsp
ותודה על המחמאה!
אם תחליט כן להוסיף תחנות עתידיות
אז אל תשכח את התחנות לאורך כביש 431
רמלה דרום (צמוד לקרית האומנים)
באר יעקב החדשה/נס ציונה
מעוין שורק (ליד איקאה)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה