מחר רכבת העמק מתחילה את נסיעתה לאחר 65 שנה

מצב
הנושא נעול.

itamo

New member
מן הסתם הרכבת מיועדת עבור מי שגר באזור התחנות שלה

לא מציאה גדולה
זה אולי מציאה גדולה לחובבים הנלהבים של רכבות ותח"צ. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר גם לילדים הנלהבים שברוב ימות השנה רגילים לנסוע באוטו של אבא. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר לתושבי עמק יזרעאל ובית שאן שנמאס להם מהאוטובוסים. אבל לא הרבה מעבר לכך. למי שאיננו מתגורר באזור עמק יזרעאל או באזור בית שאן, אין שום סיבה לנסוע ברכבת העמק אם איננו חובב נלהב של רכבות.

נוסטלגיה והתרפקות על העבר ניתן למצוא בהרבה מקומות אחרים, מקומות אחרים הנהנים מתחבורה ציבורית בכל שעות היממה ובנוסף גם מקומות אחרים שניתן להנות מהם מחוויות קולינריות מענגות ביותר שרכבת העמק לא תוכל לספק לעולם.

כל עוד השרות הוא חלקי ומוגבל ופועל רק בחלק משעות היממה, אז לא מדובר פה במציאה גדולה.
מן הסתם הרכבת מיועדת עבור מי שגר באזור התחנות שלה
ברור שהרכבת מיועדת בעיקר עבור מי שמתגורר באזור עמק יזרעאל ובית שאן כי שם נמצאות התחנות שלה
 

25306yosef

New member
אבל הרכבת לא בדיוק משרתת את מי שגר בקרבת התחנות שלה

מן הסתם הרכבת מיועדת עבור מי שגר באזור התחנות שלה
ברור שהרכבת מיועדת בעיקר עבור מי שמתגורר באזור עמק יזרעאל ובית שאן כי שם נמצאות התחנות שלה
אבל הרכבת לא בדיוק משרתת את מי שגר בקרבת התחנות שלה
מי שגר בקרבת התחנות לא יכול להנות מאותה רכבת שאמורה כביכול לשרת אותו.

היחידים שיכולים להשתמש ברכבת הם אלה המעוניינים להגיע לעבודה בשעות הבוקר ולחזור מהעבודה בשעות הערב.

תחבורה ציבורית צריכה לפעול גם בשעות הלילה (ע"ע רכבות הלילה בין ת"א לנהריה). אחרת יש צורך ואף חובה להשתמש ברכב הפרטי.

על מופעי תרבות שמעת? על הרצאות מפגשים וכנסים שמתקיימים בשעות הערב שמעת?

תחבורה ציבורית בשעות הלילה מאפשרת לתושבי עמק יזרעאל ועמק בית שאן (וכל מקום אחר בארץ), להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות וגם לחזור מהם לאחר שיסתיימו בשעות הערב המאוחרות. העדר תחבורה ציבורית בשעות הלילה מחייב שימוש ברכב הפרטי על מנת להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות. רק חבל שחברי הפורום לא מסוגלים להבין את הנקודה החשובה והמהותית הזו.

נ.ב. - תרבות ואמנות זה גם קולינרייה משובחת ולא רק אמנויות הבמה.
 

itamo

New member
מדובר גם בביקוש והיצע, כנראה שאין דרישה גבוהה לזה

אבל הרכבת לא בדיוק משרתת את מי שגר בקרבת התחנות שלה
מי שגר בקרבת התחנות לא יכול להנות מאותה רכבת שאמורה כביכול לשרת אותו.

היחידים שיכולים להשתמש ברכבת הם אלה המעוניינים להגיע לעבודה בשעות הבוקר ולחזור מהעבודה בשעות הערב.

תחבורה ציבורית צריכה לפעול גם בשעות הלילה (ע"ע רכבות הלילה בין ת"א לנהריה). אחרת יש צורך ואף חובה להשתמש ברכב הפרטי.

על מופעי תרבות שמעת? על הרצאות מפגשים וכנסים שמתקיימים בשעות הערב שמעת?

תחבורה ציבורית בשעות הלילה מאפשרת לתושבי עמק יזרעאל ועמק בית שאן (וכל מקום אחר בארץ), להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות וגם לחזור מהם לאחר שיסתיימו בשעות הערב המאוחרות. העדר תחבורה ציבורית בשעות הלילה מחייב שימוש ברכב הפרטי על מנת להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות. רק חבל שחברי הפורום לא מסוגלים להבין את הנקודה החשובה והמהותית הזו.

נ.ב. - תרבות ואמנות זה גם קולינרייה משובחת ולא רק אמנויות הבמה.
מדובר גם בביקוש והיצע, כנראה שאין דרישה גבוהה לזה
זה באמת נחמד לקפוץ ברכבת מעפולה כדי לראות סרט בלב המפרץ או הצגה או הרצאה איפשהו, אבל כנראה שאין לזה דרישה גבוהה אחרת זה כבר היה קיים גם באוטובוסים, כנראה שלא שווה להפעיל רכבת או אוטובוס מאוחר בלילה בשביל חמישה נוסעים שהחליטו לנסוע לאכול משהו בעיר אחרת.
 

25306yosef

New member
אז למעשה אתה טוען שכולם צריכים לפשוט את הרגל...

מדובר גם בביקוש והיצע, כנראה שאין דרישה גבוהה לזה
זה באמת נחמד לקפוץ ברכבת מעפולה כדי לראות סרט בלב המפרץ או הצגה או הרצאה איפשהו, אבל כנראה שאין לזה דרישה גבוהה אחרת זה כבר היה קיים גם באוטובוסים, כנראה שלא שווה להפעיל רכבת או אוטובוס מאוחר בלילה בשביל חמישה נוסעים שהחליטו לנסוע לאכול משהו בעיר אחרת.
אז למעשה אתה טוען שכולם צריכים לפשוט את הרגל...
למעשה אתה מתעלם ביודעין מכך שכיום כל צרכני התרבות במדינת ישראל מגיעים למוסדות התרבות עם הרכב הפרטי שלהם.
 
דווקא יש קו לילה די מוצלח בין עפולה לאזורי הבילויים של חיפה

מדובר גם בביקוש והיצע, כנראה שאין דרישה גבוהה לזה
זה באמת נחמד לקפוץ ברכבת מעפולה כדי לראות סרט בלב המפרץ או הצגה או הרצאה איפשהו, אבל כנראה שאין לזה דרישה גבוהה אחרת זה כבר היה קיים גם באוטובוסים, כנראה שלא שווה להפעיל רכבת או אוטובוס מאוחר בלילה בשביל חמישה נוסעים שהחליטו לנסוע לאכול משהו בעיר אחרת.
דווקא יש קו לילה די מוצלח בין עפולה לאזורי הבילויים של חיפה
מאחר ועלויות הרכבת יקרות, ומגד בלילה אין עומסי תנועה ולכן יתרונה של הרכבת על פני אוטובוסים זניח יותר. זו דווקא שיטת הפעלה מקובלת. (רכבת ביום וקווי אוטובוסים בלילה). היא נפוצה אפילו במערכות מטרו.
 

darkshadow1

New member
אין הרבה היגיון בהפעלת רכבות בשעות הלילה,

אבל הרכבת לא בדיוק משרתת את מי שגר בקרבת התחנות שלה
מי שגר בקרבת התחנות לא יכול להנות מאותה רכבת שאמורה כביכול לשרת אותו.

היחידים שיכולים להשתמש ברכבת הם אלה המעוניינים להגיע לעבודה בשעות הבוקר ולחזור מהעבודה בשעות הערב.

תחבורה ציבורית צריכה לפעול גם בשעות הלילה (ע"ע רכבות הלילה בין ת"א לנהריה). אחרת יש צורך ואף חובה להשתמש ברכב הפרטי.

על מופעי תרבות שמעת? על הרצאות מפגשים וכנסים שמתקיימים בשעות הערב שמעת?

תחבורה ציבורית בשעות הלילה מאפשרת לתושבי עמק יזרעאל ועמק בית שאן (וכל מקום אחר בארץ), להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות וגם לחזור מהם לאחר שיסתיימו בשעות הערב המאוחרות. העדר תחבורה ציבורית בשעות הלילה מחייב שימוש ברכב הפרטי על מנת להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות. רק חבל שחברי הפורום לא מסוגלים להבין את הנקודה החשובה והמהותית הזו.

נ.ב. - תרבות ואמנות זה גם קולינרייה משובחת ולא רק אמנויות הבמה.
אין הרבה היגיון בהפעלת רכבות בשעות הלילה,
פרט למקרים ספציפיים כמו רכבות לנתב"ג, כי אנשים שצריכים לטוס זקוקים לאמצעי תחבורה אמין שמגיע בזמנים יחסית מדויקים (בניגוד לאנשים שחוזרים מבר או מועדון ב-2 בלילה). הרי היתרונות העיקריים של רכבות על פני אוטובוסים הם קיבולת ומהירות- שני יתרונות שהם פשוט לא רלוונטיים בשעות הלילה, כשהכבישים ריקים והביקוש נמוך. עדיף להפעיל אוטובוסים/מיניבוסים בתדירות יחסית גבוהה מאשר רכבות בתדירות נמוכה- בעיקר כשבישראל רוב תחנות הרכבת לא נמצאות במרכז הערים, כך שבכל מקרה נדרשת תחבורה ציבורית משלימה.
 

25306yosef

New member
ומה בדיוק ההגיון בעידוד השימוש ברכב הפרטי?

אין הרבה היגיון בהפעלת רכבות בשעות הלילה,
פרט למקרים ספציפיים כמו רכבות לנתב"ג, כי אנשים שצריכים לטוס זקוקים לאמצעי תחבורה אמין שמגיע בזמנים יחסית מדויקים (בניגוד לאנשים שחוזרים מבר או מועדון ב-2 בלילה). הרי היתרונות העיקריים של רכבות על פני אוטובוסים הם קיבולת ומהירות- שני יתרונות שהם פשוט לא רלוונטיים בשעות הלילה, כשהכבישים ריקים והביקוש נמוך. עדיף להפעיל אוטובוסים/מיניבוסים בתדירות יחסית גבוהה מאשר רכבות בתדירות נמוכה- בעיקר כשבישראל רוב תחנות הרכבת לא נמצאות במרכז הערים, כך שבכל מקרה נדרשת תחבורה ציבורית משלימה.
ומה בדיוק ההגיון בעידוד השימוש ברכב הפרטי?
הרי כיום כל צרכני התרבות במדינת ישראל מגיעים למוסדות התרבות עם הרכב הפרטי שלהם. לרובם של צרכני התרבות בישראל אין את האפשרות לבחור בתחבורה ציבורית מאחר והיא לא פועלת בשעות הלילה.
 
הם לא יהנו.

אבל הרכבת לא בדיוק משרתת את מי שגר בקרבת התחנות שלה
מי שגר בקרבת התחנות לא יכול להנות מאותה רכבת שאמורה כביכול לשרת אותו.

היחידים שיכולים להשתמש ברכבת הם אלה המעוניינים להגיע לעבודה בשעות הבוקר ולחזור מהעבודה בשעות הערב.

תחבורה ציבורית צריכה לפעול גם בשעות הלילה (ע"ע רכבות הלילה בין ת"א לנהריה). אחרת יש צורך ואף חובה להשתמש ברכב הפרטי.

על מופעי תרבות שמעת? על הרצאות מפגשים וכנסים שמתקיימים בשעות הערב שמעת?

תחבורה ציבורית בשעות הלילה מאפשרת לתושבי עמק יזרעאל ועמק בית שאן (וכל מקום אחר בארץ), להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות וגם לחזור מהם לאחר שיסתיימו בשעות הערב המאוחרות. העדר תחבורה ציבורית בשעות הלילה מחייב שימוש ברכב הפרטי על מנת להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות. רק חבל שחברי הפורום לא מסוגלים להבין את הנקודה החשובה והמהותית הזו.

נ.ב. - תרבות ואמנות זה גם קולינרייה משובחת ולא רק אמנויות הבמה.
הם לא יהנו.
יש אלפי עובדים באיזור התעשייה של יקנעם ואף לא אחד מהם יגיע ברכבת.
אין שאטלים, אין תחבורה ציבורית אין שום תכנון נכון.
הפקקים ימשכו ובהיבט הזה הקו נועד לכשלון.
 

easylivin

New member
אין שאטלים כי הרכבת עדיין לא פועלת


הם לא יהנו.
יש אלפי עובדים באיזור התעשייה של יקנעם ואף לא אחד מהם יגיע ברכבת.
אין שאטלים, אין תחבורה ציבורית אין שום תכנון נכון.
הפקקים ימשכו ובהיבט הזה הקו נועד לכשלון.
אין שאטלים כי הרכבת עדיין לא פועלת

ולא בטוח שיש מספיק ביקוש לשאטלים ממסוף האוטובוסים, מהסיבה הפשוטה שאין מספיק עובדים באזור התעשייה שירצו לעשות את הדרך באוטובוס... מה לעשות, שרק הרכבת מסוגלת למשוך מספיק יוממים מהמגזר הרלוונטי כך שיוותרו על הרכב. וזה יקרה בכרמיאל כפי שקרה במקומות אחרים בארץ ובעולם.
 

easylivin

New member
אפשר להתעלם מההודעה, התבלבלתי עם השיחה על כרמיאל...

אין שאטלים כי הרכבת עדיין לא פועלת

ולא בטוח שיש מספיק ביקוש לשאטלים ממסוף האוטובוסים, מהסיבה הפשוטה שאין מספיק עובדים באזור התעשייה שירצו לעשות את הדרך באוטובוס... מה לעשות, שרק הרכבת מסוגלת למשוך מספיק יוממים מהמגזר הרלוונטי כך שיוותרו על הרכב. וזה יקרה בכרמיאל כפי שקרה במקומות אחרים בארץ ובעולם.
אפשר להתעלם מההודעה, התבלבלתי עם השיחה על כרמיאל...
לגבי יקנעם, נותר רק לקוות שיהיה שאטל כזה במהרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה