מחר רכבת העמק מתחילה את נסיעתה לאחר 65 שנה

מצב
הנושא נעול.
מחר רכבת העמק מתחילה את נסיעתה לאחר 65 שנה

מחר רכבת העמק מתחילה את נסיעתה לאחר 65 שנה
אז זה הזמן לאחל שיהיה בשעה טובה מוצלחת ושיהיה בהצלחה בתקווה רבה שהנסיעה תהיה מהנה ללא תקלות אמן

חג סוכות שמח ונסיעה טובה ומהנה לכל מי שהולך לנסוע ברכבת העמק
 

25306yosef

New member
לא מציאה גדולה

מחר רכבת העמק מתחילה את נסיעתה לאחר 65 שנה
אז זה הזמן לאחל שיהיה בשעה טובה מוצלחת ושיהיה בהצלחה בתקווה רבה שהנסיעה תהיה מהנה ללא תקלות אמן

חג סוכות שמח ונסיעה טובה ומהנה לכל מי שהולך לנסוע ברכבת העמק
לא מציאה גדולה
זה אולי מציאה גדולה לחובבים הנלהבים של רכבות ותח"צ. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר גם לילדים הנלהבים שברוב ימות השנה רגילים לנסוע באוטו של אבא. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר לתושבי עמק יזרעאל ובית שאן שנמאס להם מהאוטובוסים. אבל לא הרבה מעבר לכך. למי שאיננו מתגורר באזור עמק יזרעאל או באזור בית שאן, אין שום סיבה לנסוע ברכבת העמק אם איננו חובב נלהב של רכבות.

נוסטלגיה והתרפקות על העבר ניתן למצוא בהרבה מקומות אחרים, מקומות אחרים הנהנים מתחבורה ציבורית בכל שעות היממה ובנוסף גם מקומות אחרים שניתן להנות מהם מחוויות קולינריות מענגות ביותר שרכבת העמק לא תוכל לספק לעולם.

כל עוד השרות הוא חלקי ומוגבל ופועל רק בחלק משעות היממה, אז לא מדובר פה במציאה גדולה.
 

down und

New member
רפואה שלמה והחלמה מהירה לך

לא מציאה גדולה
זה אולי מציאה גדולה לחובבים הנלהבים של רכבות ותח"צ. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר גם לילדים הנלהבים שברוב ימות השנה רגילים לנסוע באוטו של אבא. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר לתושבי עמק יזרעאל ובית שאן שנמאס להם מהאוטובוסים. אבל לא הרבה מעבר לכך. למי שאיננו מתגורר באזור עמק יזרעאל או באזור בית שאן, אין שום סיבה לנסוע ברכבת העמק אם איננו חובב נלהב של רכבות.

נוסטלגיה והתרפקות על העבר ניתן למצוא בהרבה מקומות אחרים, מקומות אחרים הנהנים מתחבורה ציבורית בכל שעות היממה ובנוסף גם מקומות אחרים שניתן להנות מהם מחוויות קולינריות מענגות ביותר שרכבת העמק לא תוכל לספק לעולם.

כל עוד השרות הוא חלקי ומוגבל ופועל רק בחלק משעות היממה, אז לא מדובר פה במציאה גדולה.
רפואה שלמה והחלמה מהירה לך
מכל הלב (ואתה אכן זקוק לאיחולים הללו)
 

XrayCharlie

New member
גם ה-TGV בצרפת לא מציאה גדולה

לא מציאה גדולה
זה אולי מציאה גדולה לחובבים הנלהבים של רכבות ותח"צ. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר גם לילדים הנלהבים שברוב ימות השנה רגילים לנסוע באוטו של אבא. וכמובן שזו מציאה גדולה ביותר לתושבי עמק יזרעאל ובית שאן שנמאס להם מהאוטובוסים. אבל לא הרבה מעבר לכך. למי שאיננו מתגורר באזור עמק יזרעאל או באזור בית שאן, אין שום סיבה לנסוע ברכבת העמק אם איננו חובב נלהב של רכבות.

נוסטלגיה והתרפקות על העבר ניתן למצוא בהרבה מקומות אחרים, מקומות אחרים הנהנים מתחבורה ציבורית בכל שעות היממה ובנוסף גם מקומות אחרים שניתן להנות מהם מחוויות קולינריות מענגות ביותר שרכבת העמק לא תוכל לספק לעולם.

כל עוד השרות הוא חלקי ומוגבל ופועל רק בחלק משעות היממה, אז לא מדובר פה במציאה גדולה.
גם ה-TGV בצרפת לא מציאה גדולה
אני גר בישראל, אני לא משתמש בה, כנראה לא השתמש בה בעתיד. אני ממש לא יודע מדוע בנו אותה. היא ממש לא מציאה גדולה (כמובן שבשביל הצרפתים, כמו הקו החדש בשביל הישובים לאורכו ואחרים, זה כן אבל אם אני לא משתמש בה אז זה מיותר לגמרי).

פשוט בושה.
 

25306yosef

New member
אני מניח שה-TGV פועלת בכל שעות היממה וגם בשעות הלילה

גם ה-TGV בצרפת לא מציאה גדולה
אני גר בישראל, אני לא משתמש בה, כנראה לא השתמש בה בעתיד. אני ממש לא יודע מדוע בנו אותה. היא ממש לא מציאה גדולה (כמובן שבשביל הצרפתים, כמו הקו החדש בשביל הישובים לאורכו ואחרים, זה כן אבל אם אני לא משתמש בה אז זה מיותר לגמרי).

פשוט בושה.
אני מניח שה-TGV פועלת בכל שעות היממה וגם בשעות הלילה
ואילו רכבת העמק לא פועלת בכל שעות היממה. ולכן ההשוואה שלך לא רלוונטית.

כאשר רכבת העמק תפעל בכל שעות היממה, היא תהפוך להיות מציאה גדולה ביותר. אבל כרגע זה פשוט בושה.
 

sweetums

New member
אם הרכבת פועלת ב"כל שעות היממה", איך יתחזקו אותה?

אני מניח שה-TGV פועלת בכל שעות היממה וגם בשעות הלילה
ואילו רכבת העמק לא פועלת בכל שעות היממה. ולכן ההשוואה שלך לא רלוונטית.

כאשר רכבת העמק תפעל בכל שעות היממה, היא תהפוך להיות מציאה גדולה ביותר. אבל כרגע זה פשוט בושה.
אם הרכבת פועלת ב"כל שעות היממה", איך יתחזקו אותה?
הThalys היורוסטאר ואפילו השיקנסין ביפן לא פועלים כל הלילה.
&nbsp
 

25306yosef

New member
ואיך מתחזקים את רכבות הלילה מנהריה לנתב"ג?

אם הרכבת פועלת ב"כל שעות היממה", איך יתחזקו אותה?
הThalys היורוסטאר ואפילו השיקנסין ביפן לא פועלים כל הלילה.
&nbsp
ואיך מתחזקים את רכבות הלילה מנהריה לנתב"ג?
אם אפשר להפעיל רכבות לילה מנהריה לנתב"ג ולהפך, אז אפשר גם להפעיל רכבות לילה בכל הקווים האחרים של רכבת ישראל.

את מסילות הרכבת אפשר לתחזק בסוף השבוע. עבודות תחזוקה מסילתית מורכבות יותר ניתן לבצע פעם בכמה שבועות או חודשים. אין כל צורך לתחזק את מסילות הרכבת מדי יום.

תחבורה ציבורית צריכה לפעול גם בשעות הלילה (ע"ע רכבות הלילה בין ת"א לנהריה). אחרת יש צורך ואף חובה להשתמש ברכב הפרטי.

על מופעי תרבות שמעת? על הרצאות מפגשים וכנסים שמתקיימים בשעות הערב שמעת?

תחבורה ציבורית בשעות הלילה מאפשרת לתושבי עמק יזרעאל ועמק בית שאן (וכל מקום אחר בארץ), להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות וגם לחזור מהם לאחר שיסתיימו בשעות הערב המאוחרות. העדר תחבורה ציבורית בשעות הלילה מחייב שימוש ברכב הפרטי על מנת להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות. רק חבל שחברי הפורום לא מסוגלים להבין את הנקודה החשובה והמהותית הזו.

נ.ב. - תרבות ואמנות זה גם קולינרייה משובחת ולא רק אמנויות הבמה.
 

sweetums

New member
בשבת.

ואיך מתחזקים את רכבות הלילה מנהריה לנתב"ג?
אם אפשר להפעיל רכבות לילה מנהריה לנתב"ג ולהפך, אז אפשר גם להפעיל רכבות לילה בכל הקווים האחרים של רכבת ישראל.

את מסילות הרכבת אפשר לתחזק בסוף השבוע. עבודות תחזוקה מסילתית מורכבות יותר ניתן לבצע פעם בכמה שבועות או חודשים. אין כל צורך לתחזק את מסילות הרכבת מדי יום.

תחבורה ציבורית צריכה לפעול גם בשעות הלילה (ע"ע רכבות הלילה בין ת"א לנהריה). אחרת יש צורך ואף חובה להשתמש ברכב הפרטי.

על מופעי תרבות שמעת? על הרצאות מפגשים וכנסים שמתקיימים בשעות הערב שמעת?

תחבורה ציבורית בשעות הלילה מאפשרת לתושבי עמק יזרעאל ועמק בית שאן (וכל מקום אחר בארץ), להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות וגם לחזור מהם לאחר שיסתיימו בשעות הערב המאוחרות. העדר תחבורה ציבורית בשעות הלילה מחייב שימוש ברכב הפרטי על מנת להגיע ולהשתתף באירועי תרבות ואמנות. רק חבל שחברי הפורום לא מסוגלים להבין את הנקודה החשובה והמהותית הזו.

נ.ב. - תרבות ואמנות זה גם קולינרייה משובחת ולא רק אמנויות הבמה.
בשבת.
בהרבה מקומות בעולם הרכבות לא פועולות כול הלילה כי אין ביקוש,בשביל זה יש קווי לילה.
 

25306yosef

New member
לטענתך, כולם צריכים לפשוט את הרגל.

בשבת.
בהרבה מקומות בעולם הרכבות לא פועולות כול הלילה כי אין ביקוש,בשביל זה יש קווי לילה.
לטענתך, כולם צריכים לפשוט את הרגל.
למעשה אתה טוען שכל מוסדות התרבות בישראל צריכים לפשוט את הרגל מאחר ולטענתך אין ביקוש.

למעשה אתה מתעלם ביודעין מכך שכיום כל צרכני התרבות במדינת ישראל מגיעים למוסדות התרבות עם הרכב הפרטי שלהם.

ולמען הסר ספק, כשאני כותב מוסדות תרבות, אני מתכוון למופעי תיאטרון, מחול, אופרה, קונצרטים, הרצאות, וכו....

ואין קווי לילה!!!
 

Ccyclist

Well-known member
ה TGV פועלת כך שהרכבת האחרונה מגיעה לסוף הקו בחצות.

אני מניח שה-TGV פועלת בכל שעות היממה וגם בשעות הלילה
ואילו רכבת העמק לא פועלת בכל שעות היממה. ולכן ההשוואה שלך לא רלוונטית.

כאשר רכבת העמק תפעל בכל שעות היממה, היא תהפוך להיות מציאה גדולה ביותר. אבל כרגע זה פשוט בושה.
ה TGV פועלת כך שהרכבת האחרונה מגיעה לסוף הקו בחצות.
לו"ז TGV פריס מארסיי. לרכבת האחרונה ביום צריך להכנס לאותו היום ולהזין שעת יציאה כמו 19h, רשימת הרכבות היומית קצרה מדי להראות את הרכבת האחרונה בימי חול, 20:37-23:58, אבל היא מראה את האחרונה של ימי א', 21:37-00:59. אלו נסיעות בינעירוניות ארוכות ולא הגיוני להגיע לתחנה הסופית אחרי שעות הסגירה.
&nbsp
http://www.kelbillet.com/train/horaire/paris-marseille-108-76.html#defaut_view
&nbsp
מקובל מאד בעולם לסיים את התחבורה הציבורית הרגילה בין 23:00 ל 01:00 ולעבור למערכת לילה מצומצמת.
&nbsp
ברשת ה RER לעומת זאת הרכבות האחרונות בקו A בכיוון של ה PDF עוזבות את שאטלה לה האל בין 00:40 ל 01:01 (יש 4 ענפים שונים) ומגיעות ליעדן בין 01:12 ל 01:40 בלו"ז ש'-א'. זו הפעלה הגיונית יותר במרחב מטרופוליטני.
&nbsp
לינק להורדת pdf:
&nbsp
http://parisbytrain.com/wp-content/uploads/2016/04/rer-a-paris-schedule-monday-friday-2016.pdf
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
ואציין גם שבתחנות הביניים התוואי מרוחק ממרכזי הערים.

ה TGV פועלת כך שהרכבת האחרונה מגיעה לסוף הקו בחצות.
לו"ז TGV פריס מארסיי. לרכבת האחרונה ביום צריך להכנס לאותו היום ולהזין שעת יציאה כמו 19h, רשימת הרכבות היומית קצרה מדי להראות את הרכבת האחרונה בימי חול, 20:37-23:58, אבל היא מראה את האחרונה של ימי א', 21:37-00:59. אלו נסיעות בינעירוניות ארוכות ולא הגיוני להגיע לתחנה הסופית אחרי שעות הסגירה.
&nbsp
http://www.kelbillet.com/train/horaire/paris-marseille-108-76.html#defaut_view
&nbsp
מקובל מאד בעולם לסיים את התחבורה הציבורית הרגילה בין 23:00 ל 01:00 ולעבור למערכת לילה מצומצמת.
&nbsp
ברשת ה RER לעומת זאת הרכבות האחרונות בקו A בכיוון של ה PDF עוזבות את שאטלה לה האל בין 00:40 ל 01:01 (יש 4 ענפים שונים) ומגיעות ליעדן בין 01:12 ל 01:40 בלו"ז ש'-א'. זו הפעלה הגיונית יותר במרחב מטרופוליטני.
&nbsp
לינק להורדת pdf:
&nbsp
http://parisbytrain.com/wp-content/uploads/2016/04/rer-a-paris-schedule-monday-friday-2016.pdf
&nbsp
ואציין גם שבתחנות הביניים התוואי מרוחק ממרכזי הערים.
בקיץ שעבר סיקרתי מסע הלוך-חזור ב TGV מניס לאוויניון. אחרי מארסיי הקו עוזב את תוואי ה TGV המהיר (300 קמ"ש) ועבר למסילות איטיות (עד 160 קמ"ש) בתוואי ההיסטורי שלאורך הריביירה הצרפתית. תחנת ה TGV של העיר אוויניון היתה כ3 ק"מ ממרכז העיר לעומת תחנת הרכבת האזורית שהיתה 700 מטר ממרכז העיר ממש על חומות העיר העתיקה. הקישור לתחנת ה TGV היה באוטובוס או מונית (השתמשנו בשתי האופציות) אך לא היה קישור מסילתי. בתחנה עצמה היו 4 מסילות - 2 מסילות מעבר ללא רציפים שחייבו תוואי ישר למהירות הגבוהה ושתי מסילות רציף.
&nbsp
אציין גם שהרכבת שגרמה לי ללמוד לנהוג הגיעה ליעדה הסופי באנגליה ב22:30 והרכבת לפני אחרונה ב 21:30 ולכן היתה בעיניי חריגה משעות הסגירה הנורמאליות שהיו מכתיבות רכבת שמסתיימת ב 23:30 ואולי אף ב 00:30. לצערי זה מקובל בקווים רדיאליים על אף שישנה קורלציה בין הלו"ז לנסועה וכשביררתי עם הכרטיסן מדוע אין רכבות מאוחרות יותר הוא טען שהרכבת האחרונה נוסעת ריקה בעוד שאני הסברתי לו שאני מכוון לרכבת הלפני אחרונה כדי שאוכל להגיע הביתה והוא הודה שזה התיכנון הנכון. כלומר אם היתה רכבת שמסתיימת ב23:30 הנסועה בזו שלפניה היתה עולה, ואם היתה תדירות חצי שעתית יתכן מאד שהנסועה היתה יותר מכפולה כי אמצעי תחבורה שעתי זה לחסרי הברירה, אמצעי חצי שעתי זו אופציה ואמצעי שבא פעם ב 20-15 דקות זו אופציה מושכת.
 

Bus Nerd

Active member
גם בקו לסטרסבורג (TGV-Est) התחנות באמצע שומקום

ואציין גם שבתחנות הביניים התוואי מרוחק ממרכזי הערים.
בקיץ שעבר סיקרתי מסע הלוך-חזור ב TGV מניס לאוויניון. אחרי מארסיי הקו עוזב את תוואי ה TGV המהיר (300 קמ"ש) ועבר למסילות איטיות (עד 160 קמ"ש) בתוואי ההיסטורי שלאורך הריביירה הצרפתית. תחנת ה TGV של העיר אוויניון היתה כ3 ק"מ ממרכז העיר לעומת תחנת הרכבת האזורית שהיתה 700 מטר ממרכז העיר ממש על חומות העיר העתיקה. הקישור לתחנת ה TGV היה באוטובוס או מונית (השתמשנו בשתי האופציות) אך לא היה קישור מסילתי. בתחנה עצמה היו 4 מסילות - 2 מסילות מעבר ללא רציפים שחייבו תוואי ישר למהירות הגבוהה ושתי מסילות רציף.
&nbsp
אציין גם שהרכבת שגרמה לי ללמוד לנהוג הגיעה ליעדה הסופי באנגליה ב22:30 והרכבת לפני אחרונה ב 21:30 ולכן היתה בעיניי חריגה משעות הסגירה הנורמאליות שהיו מכתיבות רכבת שמסתיימת ב 23:30 ואולי אף ב 00:30. לצערי זה מקובל בקווים רדיאליים על אף שישנה קורלציה בין הלו"ז לנסועה וכשביררתי עם הכרטיסן מדוע אין רכבות מאוחרות יותר הוא טען שהרכבת האחרונה נוסעת ריקה בעוד שאני הסברתי לו שאני מכוון לרכבת הלפני אחרונה כדי שאוכל להגיע הביתה והוא הודה שזה התיכנון הנכון. כלומר אם היתה רכבת שמסתיימת ב23:30 הנסועה בזו שלפניה היתה עולה, ואם היתה תדירות חצי שעתית יתכן מאד שהנסועה היתה יותר מכפולה כי אמצעי תחבורה שעתי זה לחסרי הברירה, אמצעי חצי שעתי זו אופציה ואמצעי שבא פעם ב 20-15 דקות זו אופציה מושכת.
גם בקו לסטרסבורג (TGV-Est) התחנות באמצע שומקום
חוץ מהתחנה בסטרסבורג שנמצאת לא רחוק ממרכז העיר ההיסטורי ויש בה תחנת רק"ל נוחה, רוב התחנות (אומר רוב רק כי לא בדקתי לעומק, ויכול להיות שמה שזכור לי מהנסיעה בקו לא נכון) באמצע שום מקום.
 

Ccyclist

Well-known member
אל תסמוך על מה שאתה רואה מהרכבת, יש צמחייה רבה ליד המסילות.

גם בקו לסטרסבורג (TGV-Est) התחנות באמצע שומקום
חוץ מהתחנה בסטרסבורג שנמצאת לא רחוק ממרכז העיר ההיסטורי ויש בה תחנת רק"ל נוחה, רוב התחנות (אומר רוב רק כי לא בדקתי לעומק, ויכול להיות שמה שזכור לי מהנסיעה בקו לא נכון) באמצע שום מקום.
אל תסמוך על מה שאתה רואה מהרכבת, יש צמחייה רבה ליד המסילות.
"הדרכתי" פעם חבר מהארץ בקו האוברגראונד לשוק קמדן, מסלול עילי ועירוני מאד. כאשר העניין עלה בשלב מאוחר יותר הוא היה בטוח שהשוק היה איפשהו בכפר. החפירים והצמחייה לאורך הסוללות בפרברים יצרו את הרושם הזה.
 

Bus Nerd

Active member
הסתכלתי גם במפה על חלק מהתחנות (אבל לא על כולן)

אל תסמוך על מה שאתה רואה מהרכבת, יש צמחייה רבה ליד המסילות.
"הדרכתי" פעם חבר מהארץ בקו האוברגראונד לשוק קמדן, מסלול עילי ועירוני מאד. כאשר העניין עלה בשלב מאוחר יותר הוא היה בטוח שהשוק היה איפשהו בכפר. החפירים והצמחייה לאורך הסוללות בפרברים יצרו את הרושם הזה.
הסתכלתי גם במפה על חלק מהתחנות (אבל לא על כולן)
והן נראות באמת רחוקות מהערים.
 

ofirg4

New member
אבל ב TGV תחנות הביניים לאורך הקו המהיר אינן משחקות תפקיד

הסתכלתי גם במפה על חלק מהתחנות (אבל לא על כולן)
והן נראות באמת רחוקות מהערים.
אבל ב TGV תחנות הביניים לאורך הקו המהיר אינן משחקות תפקיד
חשוב בהורדה והעלת נוסעים.
מה שאופייני ל TGV הוא שהקו המהיר והחדש אינו תקרב למרכזי הערים והרכבת מגיעה למרכזי הערים אחרי מעבר מהקו המהיר לקו רכבת מסורתי וישן יותר. לדוגמא, כך הקו לשטראסבורג יכול לשמש רכבות מפריז למץ או ננסי. היתרון היא הנגשה למרכזי הערים, החיסרון הוא שמסלול שעובר במספר תחנות ביניים קרובות למרכזי הערים בדרך ליעד הופך ללא מעשי
 

Ccyclist

Well-known member
אני נסעתי מתחנת ביניים.

אבל ב TGV תחנות הביניים לאורך הקו המהיר אינן משחקות תפקיד
חשוב בהורדה והעלת נוסעים.
מה שאופייני ל TGV הוא שהקו המהיר והחדש אינו תקרב למרכזי הערים והרכבת מגיעה למרכזי הערים אחרי מעבר מהקו המהיר לקו רכבת מסורתי וישן יותר. לדוגמא, כך הקו לשטראסבורג יכול לשמש רכבות מפריז למץ או ננסי. היתרון היא הנגשה למרכזי הערים, החיסרון הוא שמסלול שעובר במספר תחנות ביניים קרובות למרכזי הערים בדרך ליעד הופך ללא מעשי
אני נסעתי מתחנת ביניים.
ותאמין לי שהיא לא היתה ריקה. ההבדל הוא שמספר התחנות מצומצם מאד לעומת קווים רגילים והמרחקים גדולים בהרבה. בקו מהיר בארץ היו עושים 3 תחנות בלבד, ב"ש-איילון-חיפה, אלו סוגי המרחקים בבחירת תחנות ברכבות אקספרס וכן ברכבות מהירות. תחנות הביניים מקדמות אתרי מפתח בפרוזדורי הרכבת המהירים ויש מערכת משלימה.
 
סיפור על תחנת הרכבת בעיר ליל.

גם בקו לסטרסבורג (TGV-Est) התחנות באמצע שומקום
חוץ מהתחנה בסטרסבורג שנמצאת לא רחוק ממרכז העיר ההיסטורי ויש בה תחנת רק"ל נוחה, רוב התחנות (אומר רוב רק כי לא בדקתי לעומק, ויכול להיות שמה שזכור לי מהנסיעה בקו לא נכון) באמצע שום מקום.
סיפור על תחנת הרכבת בעיר ליל.
העיר ליל נמצאת מצפון לפריז, קרוב לגבול הבלגי
פרויקט היורוסטאר היה אמור לעבור בסמוך אליה בדרכו ל-calais על חוף התעלה (ומשם ללונדון), ולא תוכנן לעבור דרכה.
תחנת ליל היתה אמורה להיות במרחק של כמה קילומטרים טובים מהעיר, בשטח פתוח בו זול לבנות.

פרנסי העיר ליל יצאו למאבק על הכנסת התחנה למרכז העיר, מה שהוליד פרויקט שאפתני ויקר, אבל בדיעבד כנראה מוצדק של העברת כל המסילה מתחת לעיר, בניית טרמינלים חדשים והפיכת ליל (הסטורית תמיד היתה צומת רכבות), גם לצומת של רכבות מהירות (מאחר וגם הרכבת המהירה לבריסל עוברת בה).
התחנה כוללת מרכז קונגרסים ענק, מלונות ועוד, כשהרעיון הוא שליל תהפוך למקום המפגש האולטימטיבי של אנשי עסקים מפריז ומלונדון ב"אמצע הדרך".

המסקנה. הכנסת פרויקט רכבתי חדש למרכז עיר הוא אף פעם לא מובן מאליו.
צריך לדרוש זאת. ליל היא מרכז למטרופולין של יותר ממליון תושבים והיא היתה צריכה לעבוד קשה כדי שזה יקרה.
 

Ccyclist

Well-known member
יצא לי לעבור בתחנה זו בדרך לבריסל אבל המערכת מאד היררכית.

סיפור על תחנת הרכבת בעיר ליל.
העיר ליל נמצאת מצפון לפריז, קרוב לגבול הבלגי
פרויקט היורוסטאר היה אמור לעבור בסמוך אליה בדרכו ל-calais על חוף התעלה (ומשם ללונדון), ולא תוכנן לעבור דרכה.
תחנת ליל היתה אמורה להיות במרחק של כמה קילומטרים טובים מהעיר, בשטח פתוח בו זול לבנות.

פרנסי העיר ליל יצאו למאבק על הכנסת התחנה למרכז העיר, מה שהוליד פרויקט שאפתני ויקר, אבל בדיעבד כנראה מוצדק של העברת כל המסילה מתחת לעיר, בניית טרמינלים חדשים והפיכת ליל (הסטורית תמיד היתה צומת רכבות), גם לצומת של רכבות מהירות (מאחר וגם הרכבת המהירה לבריסל עוברת בה).
התחנה כוללת מרכז קונגרסים ענק, מלונות ועוד, כשהרעיון הוא שליל תהפוך למקום המפגש האולטימטיבי של אנשי עסקים מפריז ומלונדון ב"אמצע הדרך".

המסקנה. הכנסת פרויקט רכבתי חדש למרכז עיר הוא אף פעם לא מובן מאליו.
צריך לדרוש זאת. ליל היא מרכז למטרופולין של יותר ממליון תושבים והיא היתה צריכה לעבוד קשה כדי שזה יקרה.
יצא לי לעבור בתחנה זו בדרך לבריסל אבל המערכת מאד היררכית.
כתחנה על המסלול היא נראתה מאד מרשימה אבל כשהיינו צריכים להגיע למונס בדרום מערב בלגיה לפני כמה שנים, הקירבה לליל לא הכי עזרה כי המידע ומפות הקווים היו מפוצלות לפי מדינות ונראה שהיה צריך לנסוע עד לבריסל לחזור על עצמנו. היתה בעיר תחנה בשם "ליל פלאנדריה" שקישרה לבלגיה ומסתבר שישנו ה Thalys אבל פיצול המידע גרם לכך שבחרנו בסוף להביא את הרכב ברכבת הרכבים של מנהרת הערוץ הימי.
&nbsp
התחנה ממקמת את ליל לא רק בין לונדון לפריז אלא גם בינן לבריסל ואף אמסטרדם.
 

down und

New member
היית צריך לעבוד בהכנות לרכבת הקלה

ואציין גם שבתחנות הביניים התוואי מרוחק ממרכזי הערים.
בקיץ שעבר סיקרתי מסע הלוך-חזור ב TGV מניס לאוויניון. אחרי מארסיי הקו עוזב את תוואי ה TGV המהיר (300 קמ"ש) ועבר למסילות איטיות (עד 160 קמ"ש) בתוואי ההיסטורי שלאורך הריביירה הצרפתית. תחנת ה TGV של העיר אוויניון היתה כ3 ק"מ ממרכז העיר לעומת תחנת הרכבת האזורית שהיתה 700 מטר ממרכז העיר ממש על חומות העיר העתיקה. הקישור לתחנת ה TGV היה באוטובוס או מונית (השתמשנו בשתי האופציות) אך לא היה קישור מסילתי. בתחנה עצמה היו 4 מסילות - 2 מסילות מעבר ללא רציפים שחייבו תוואי ישר למהירות הגבוהה ושתי מסילות רציף.
&nbsp
אציין גם שהרכבת שגרמה לי ללמוד לנהוג הגיעה ליעדה הסופי באנגליה ב22:30 והרכבת לפני אחרונה ב 21:30 ולכן היתה בעיניי חריגה משעות הסגירה הנורמאליות שהיו מכתיבות רכבת שמסתיימת ב 23:30 ואולי אף ב 00:30. לצערי זה מקובל בקווים רדיאליים על אף שישנה קורלציה בין הלו"ז לנסועה וכשביררתי עם הכרטיסן מדוע אין רכבות מאוחרות יותר הוא טען שהרכבת האחרונה נוסעת ריקה בעוד שאני הסברתי לו שאני מכוון לרכבת הלפני אחרונה כדי שאוכל להגיע הביתה והוא הודה שזה התיכנון הנכון. כלומר אם היתה רכבת שמסתיימת ב23:30 הנסועה בזו שלפניה היתה עולה, ואם היתה תדירות חצי שעתית יתכן מאד שהנסועה היתה יותר מכפולה כי אמצעי תחבורה שעתי זה לחסרי הברירה, אמצעי חצי שעתי זו אופציה ואמצעי שבא פעם ב 20-15 דקות זו אופציה מושכת.
היית צריך לעבוד בהכנות לרכבת הקלה
כי אתה מעולה בחפירות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה