איך הסינים כובשים את אפריקה! פשוט מטרף!

מצב
הנושא נעול.
איך הסינים כובשים את אפריקה! פשוט מטרף!

איך הסינים כובשים את אפריקה! פשוט מטרף!
בהשקעה של 3.4 מיליארד דולר הם חנכו בשבוע שעבר את הקו החדש המחבר את אדיס-אבבה לים האדום תוך 10 שעות.
הקו מחליף את זה שנבנה ב 1897 על ידי הצרפתיים ששלטו אז ב Djibouti.
כדאי לראות את הוידאו שבכתבה המצורפת.
התמונות המצורפות הן מתוך כתבה של ה BBC שפורסמה בימים אלה

http://www.lemonde.fr/afrique/artic...arrivee-des-convois-chinois_5013879_3212.html







 

Ccyclist

Well-known member
ההשפלה האולטימטיבית לר"י - חישמול עילי באתיופיה !

איך הסינים כובשים את אפריקה! פשוט מטרף!
בהשקעה של 3.4 מיליארד דולר הם חנכו בשבוע שעבר את הקו החדש המחבר את אדיס-אבבה לים האדום תוך 10 שעות.
הקו מחליף את זה שנבנה ב 1897 על ידי הצרפתיים ששלטו אז ב Djibouti.
כדאי לראות את הוידאו שבכתבה המצורפת.
התמונות המצורפות הן מתוך כתבה של ה BBC שפורסמה בימים אלה

http://www.lemonde.fr/afrique/artic...arrivee-des-convois-chinois_5013879_3212.html
ההשפלה האולטימטיבית לר"י - חישמול עילי באתיופיה !
"הודות" ליונה יהב וירוקי הדיזל רכבת ישראל מפגרת לא רק אחרי מרוקו אלא גם אחרי אתיופיה.
&nbsp
ההשתלטות הסינית על אפריקה החלה עוד במסילת TAZARA שפותחה כמסילה עוקפת רודזיה בשנות השבעים. כיום הם מושקעים לא רק בתשתית תחבורה אלא גם במכרות ובינוי. נראה שהשיקול שלהם הוא לפתח את אפריקה לטובת חומרי גלם לתעשייה הסינית ומקומות עבודה לאזרחי סין.
 
גם אלג׳יריה וטוניסיה מחושמלות קצת

ההשפלה האולטימטיבית לר"י - חישמול עילי באתיופיה !
"הודות" ליונה יהב וירוקי הדיזל רכבת ישראל מפגרת לא רק אחרי מרוקו אלא גם אחרי אתיופיה.
&nbsp
ההשתלטות הסינית על אפריקה החלה עוד במסילת TAZARA שפותחה כמסילה עוקפת רודזיה בשנות השבעים. כיום הם מושקעים לא רק בתשתית תחבורה אלא גם במכרות ובינוי. נראה שהשיקול שלהם הוא לפתח את אפריקה לטובת חומרי גלם לתעשייה הסינית ומקומות עבודה לאזרחי סין.
גם אלג׳יריה וטוניסיה מחושמלות קצת
באלג׳יריה יש רכבות חשמליות כבר 6 שנים(כ 300 ק״מ, אם אינני טועה) ובדיוק שלשום הודיעו שהרשת עומדת להתרחב; צפו:

http://www.tsa-algerie.com/20161014...re-electrifiee-zeralda-birtouta-debut-essais/

בטוניסיה מחושמלים רק 27 ק״מ על ידי קוריאנים(?).
 

itamo

New member
קדימה שיבואו גם לאילת

איך הסינים כובשים את אפריקה! פשוט מטרף!
בהשקעה של 3.4 מיליארד דולר הם חנכו בשבוע שעבר את הקו החדש המחבר את אדיס-אבבה לים האדום תוך 10 שעות.
הקו מחליף את זה שנבנה ב 1897 על ידי הצרפתיים ששלטו אז ב Djibouti.
כדאי לראות את הוידאו שבכתבה המצורפת.
התמונות המצורפות הן מתוך כתבה של ה BBC שפורסמה בימים אלה

http://www.lemonde.fr/afrique/artic...arrivee-des-convois-chinois_5013879_3212.html
קדימה שיבואו גם לאילת
תמורת סכום לא משמעותי בסטנדרטים סיניים, הם יוכלו גם להשיג דריסת רגל במסלול שעוקף את תעלת סואץ, כמו שהם מתכננים לעשות בקולומביה עם המסילה שתעקוף את תעלת פנמה ומדינת ישראל גם תרוויח רכבת לאילת שתוכל להוות גיבוי ליום שבו שלוחת דאע״שׁ בסיני תגיע גם לאזור התעלה ותהפוך אותה ללא בטוחה.
 

darkshadow1

New member
אלה פשוט חלומות באספמיה- נקודה.

קדימה שיבואו גם לאילת
תמורת סכום לא משמעותי בסטנדרטים סיניים, הם יוכלו גם להשיג דריסת רגל במסלול שעוקף את תעלת סואץ, כמו שהם מתכננים לעשות בקולומביה עם המסילה שתעקוף את תעלת פנמה ומדינת ישראל גם תרוויח רכבת לאילת שתוכל להוות גיבוי ליום שבו שלוחת דאע״שׁ בסיני תגיע גם לאזור התעלה ותהפוך אותה ללא בטוחה.
אלה פשוט חלומות באספמיה- נקודה.
ומכמה סיבות שונות:
1. התוואי הנוכחי של הרכבת לאילת בכלל לא מגיע לנמל אילת
2. נמל אילת לא יכול לטפל בספינות שמגיעות מסין לאירופה מבחינה פיזית, ואי אפשר להרחיב אותו באופן משמעותי. בוודאי שהוא גם לא יכול לטפל בשבריר מכמות המטען שעוברת בתעלת סואץ. "נמל התעלה", שלכאורה היה אמור לפתור את הבעיה, הוא פרויקט שלעולם לא קודם באופן רשמי ע"י הממשלה, ופרט לכמה הדמיות נחמדות שהוזמנו ע"י עיריית אילת- אין לו אחיזה במציאות. לכן לא ידוע מה העלות שלו, כמה זמן יקח להקים אותו, והאם הוא בכלל אפשרי מבחינה הנדסית.
3. העלות של מסילת מטענים בין אילת לאשדוד הוערכה ב-3 מיליארד ש"ח. העלות של מסילת הנוסעים שאושרה מוערכת ב-25 מיליארד ש"ח לפחות, בגלל שהיא מיועדת לרכבות נוסעים מהירות ולא רק לרכבות מטען. למה שהסינים ישקיעו שקל מעבר לעלות של מסילת המטענים- האם יש להם סיבה כלשהי להשקיע מיליארדים כדי שלישראלים יהיה יותר נוח להגיע למלונות באילת?
 

Ccyclist

Well-known member
הסינים עוסקים בדיפלומטיה רכה. רכבת נוסעים תביא להכרת תודה.

אלה פשוט חלומות באספמיה- נקודה.
ומכמה סיבות שונות:
1. התוואי הנוכחי של הרכבת לאילת בכלל לא מגיע לנמל אילת
2. נמל אילת לא יכול לטפל בספינות שמגיעות מסין לאירופה מבחינה פיזית, ואי אפשר להרחיב אותו באופן משמעותי. בוודאי שהוא גם לא יכול לטפל בשבריר מכמות המטען שעוברת בתעלת סואץ. "נמל התעלה", שלכאורה היה אמור לפתור את הבעיה, הוא פרויקט שלעולם לא קודם באופן רשמי ע"י הממשלה, ופרט לכמה הדמיות נחמדות שהוזמנו ע"י עיריית אילת- אין לו אחיזה במציאות. לכן לא ידוע מה העלות שלו, כמה זמן יקח להקים אותו, והאם הוא בכלל אפשרי מבחינה הנדסית.
3. העלות של מסילת מטענים בין אילת לאשדוד הוערכה ב-3 מיליארד ש"ח. העלות של מסילת הנוסעים שאושרה מוערכת ב-25 מיליארד ש"ח לפחות, בגלל שהיא מיועדת לרכבות נוסעים מהירות ולא רק לרכבות מטען. למה שהסינים ישקיעו שקל מעבר לעלות של מסילת המטענים- האם יש להם סיבה כלשהי להשקיע מיליארדים כדי שלישראלים יהיה יותר נוח להגיע למלונות באילת?
הסינים עוסקים בדיפלומטיה רכה. רכבת נוסעים תביא להכרת תודה.
עבור הסינים 180-200 קילומטרים בין באר שבע לאילת זו שלוחונת. הקו שסוקר התחילת השירשור עושה מרחק של 560 ק"מ בקו אווירי, והקו הסיני האחר באפריקה שהזכרתי בתגובתי הוא בן 1860 קילומטרים. אם סין תבנה את הקו היא מרוויחה מקומות עבודה לפועלים עד לפרוייקט הבא וכן הכרת תודה ישראלית לכך שפרוייקטים "בלתי אפשריים" שדובר עליהם עוד בתקופת המנדט כמו מנהרות הכרמל (והקו לאילת אם יבנה) אפשריים רק בזכותם. זה אומר למשל שאם יוחלט על הבאת קבלנים לפתרון מצוקת הדיור גם הם יהיו סינים. בזכות הכוח הרך הזה סין צוברת השפעה במדינות עולם שלישי שהמעצמות הצפוניות לא השכילו לטפח. היא מנסה אפילו להביא את ההשפעה הזו לאירופה ופעולתה הראשונה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי היתה לעכב חתימת חוזה לתחנת כוח גרעיני בשיתוף חברה סינית וחברת החשמל הצרפתית.
&nbsp
 

darkshadow1

New member
אתה באמת חושב שהסינים טיפשים?

הסינים עוסקים בדיפלומטיה רכה. רכבת נוסעים תביא להכרת תודה.
עבור הסינים 180-200 קילומטרים בין באר שבע לאילת זו שלוחונת. הקו שסוקר התחילת השירשור עושה מרחק של 560 ק"מ בקו אווירי, והקו הסיני האחר באפריקה שהזכרתי בתגובתי הוא בן 1860 קילומטרים. אם סין תבנה את הקו היא מרוויחה מקומות עבודה לפועלים עד לפרוייקט הבא וכן הכרת תודה ישראלית לכך שפרוייקטים "בלתי אפשריים" שדובר עליהם עוד בתקופת המנדט כמו מנהרות הכרמל (והקו לאילת אם יבנה) אפשריים רק בזכותם. זה אומר למשל שאם יוחלט על הבאת קבלנים לפתרון מצוקת הדיור גם הם יהיו סינים. בזכות הכוח הרך הזה סין צוברת השפעה במדינות עולם שלישי שהמעצמות הצפוניות לא השכילו לטפח. היא מנסה אפילו להביא את ההשפעה הזו לאירופה ופעולתה הראשונה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי היתה לעכב חתימת חוזה לתחנת כוח גרעיני בשיתוף חברה סינית וחברת החשמל הצרפתית.
&nbsp
אתה באמת חושב שהסינים טיפשים?
קודם כל, זה פשוט לא נכון שמנהרות הכרמל התאפשרו רק בזכות הסינים- זה לא היה פרויקט מורכב או יקר אפילו בקנה מידה ישראלי, והסינים בכלל היו רק קבלן מבצע שקיבל כסף מלא עבור עבודתו. אם לא היו הסינים, היזמים היו כנראה משלמים עוד כמה עשרות/מאות מיליונים לחברה ישראלית/אירופאית שהיו עושות את אותה עבודה, זה לא היה סוף העולם והפרויקט היה מושלם בכל מקרה. על אותו המשקל- אם יביאו חברות סיניות כדי להאיץ את קצב הבנייה בארץ, הן יקבלו על כך תשלום מלא. הבעיה העיקרית של בריטניה עם תחנת הכוח הגרעינית הסינית-צרפתית היא שמחיר החשמל שהיא תייצר אמור להיות יחסית גבוה- ובאופן כללי לאחר התקרית בפוקושימה יש ברוב העולם נטייה לסגור תחנות כוח גרעיניות פעילות ולא להקים חדשות, כך שמבחינת בריטניה היה עדיף לא להקים כלל את תחנת הכוח.
ובחזרה לנושא- אין שום סיבה הגיונית שהסינים יבזבזו עשרות מיליארדים במדינה כמו ישראל. באותו הסכום הם יכולים לבצע כמה וכמה פרויקטים משמעותיים במדינות פחות מפותחות, שגם יש להן יותר משאבי טבע וגם יעריכו יותר את התרומה הסינית לפיתוח שלהן. לא סתם הסינים לא נקפו אצבע לקידום המסילה לאילת- ועל אף כמה הצהרות מצד בכירים כאלה או אחרים בממשלת ישראל לא נראה שהם יותר מדי מתעניינים בכל העניין. במידה ומדינת ישראל תמצא פתאום 25 מיליארד ש"ח ותחליט שהדבר הכי טוב לעשות עם הסכום האדיר הזה הוא לממן את הרכבת לאילת, אכן יש סיכוי סביר שחברות סיניות יקחו חלק משמעותי בהקמת הקו- אבל הסיכוי שסין תחליט לתרום למדינת ישראל מיליארדים כדי להקים את הקו הוא בערך 0.
 

Ccyclist

Well-known member
ההשתלטות שלהם על אפריקה זו אסטרטגיית על.

אתה באמת חושב שהסינים טיפשים?
קודם כל, זה פשוט לא נכון שמנהרות הכרמל התאפשרו רק בזכות הסינים- זה לא היה פרויקט מורכב או יקר אפילו בקנה מידה ישראלי, והסינים בכלל היו רק קבלן מבצע שקיבל כסף מלא עבור עבודתו. אם לא היו הסינים, היזמים היו כנראה משלמים עוד כמה עשרות/מאות מיליונים לחברה ישראלית/אירופאית שהיו עושות את אותה עבודה, זה לא היה סוף העולם והפרויקט היה מושלם בכל מקרה. על אותו המשקל- אם יביאו חברות סיניות כדי להאיץ את קצב הבנייה בארץ, הן יקבלו על כך תשלום מלא. הבעיה העיקרית של בריטניה עם תחנת הכוח הגרעינית הסינית-צרפתית היא שמחיר החשמל שהיא תייצר אמור להיות יחסית גבוה- ובאופן כללי לאחר התקרית בפוקושימה יש ברוב העולם נטייה לסגור תחנות כוח גרעיניות פעילות ולא להקים חדשות, כך שמבחינת בריטניה היה עדיף לא להקים כלל את תחנת הכוח.
ובחזרה לנושא- אין שום סיבה הגיונית שהסינים יבזבזו עשרות מיליארדים במדינה כמו ישראל. באותו הסכום הם יכולים לבצע כמה וכמה פרויקטים משמעותיים במדינות פחות מפותחות, שגם יש להן יותר משאבי טבע וגם יעריכו יותר את התרומה הסינית לפיתוח שלהן. לא סתם הסינים לא נקפו אצבע לקידום המסילה לאילת- ועל אף כמה הצהרות מצד בכירים כאלה או אחרים בממשלת ישראל לא נראה שהם יותר מדי מתעניינים בכל העניין. במידה ומדינת ישראל תמצא פתאום 25 מיליארד ש"ח ותחליט שהדבר הכי טוב לעשות עם הסכום האדיר הזה הוא לממן את הרכבת לאילת, אכן יש סיכוי סביר שחברות סיניות יקחו חלק משמעותי בהקמת הקו- אבל הסיכוי שסין תחליט לתרום למדינת ישראל מיליארדים כדי להקים את הקו הוא בערך 0.
ההשתלטות שלהם על אפריקה זו אסטרטגיית על.
בנוגע לתחנה הגרעינית - היא נועדה לייצב את משק החשמל כי ישנם אלמנטים כמו אנרגיה מתחדשת שאינם אמינים ב100% למרות שהם מסוגלים להזין 25% מצריכת הכוח, ולהחליף תחנת כוח גרעינית קודמת שיוצאת לגמלאות.
&nbsp
השלוחונת לאילת קטנה על הסינים למרות שבישראל עושים ממנה מסילה טראנס סיבירית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה