במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..

מצב
הנושא נעול.

tapuzzo

New member
במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..

במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..
בואו ילדים, ניסע לראות את מחלף צומת גולני. משם נטייל בתחנות הרכבת בעמק. כן, במדינת התשתיות אין מה לעשות בעפולה, כל מרכז טבריה מוזנח וקורס - אז לפחות יש תחנות רכבת כאטרקציה בסוכות. אבא אבא, אפשר לרדת בצ'ק פוסט לראות גשרים ואת כביש 22? בטח, אבל עדיף שניקח רכב פרטי, כך נהנה מכל המחלף של כביש 22, גשר כניסה לעכו, מחלף הקריות, מחלף מבוא כרמל. את הטיול נסיים בהארכת כביש 6 צפונה. נהניתם ילדים? למדתם קצת מורשת של מדינת התשתיות? לא אין מה לעשות בקרית ים, ביקנעם או בעפולה. קרית ים מתפוררת ילדים, בטיילת אין מה לעשות, אין מלונות וכל העיר סובלת מבלאי מואץ. ובמטרונית כבר ביקרנו בחג שנה שעברה. בואו, ניסע לפרויקט שדרוג כביש 79. ומרכז המבקרים של אגירה שאובה, או איזו תחנת כח.

חשבתם שאתם גרים בישראל? לא, אתם גרים במדינת התשתיות.
שולטים בה מהנדסי תשתיות שמבזבזים עשרות מליארדים על פרויקטי מנהור, גשרים, מחלפים והשיא ברכבת התחתית ההזויה בתל אביב (2 מליארד בזבזה נת"ע רק על.. בעצם לא ברור מה). בחיפה המטרונית עלתה פי 3 וגם שם "נעלמו" מליארד שקלים מעל החצי מליארד שהייתה אמורה לעלות המערכת.

במדינת התשתיות - מפזרים עשרות מליארדים על שטויות כמו "מחלף גולני" באזור דליל ללא פקק - שימנע שתי דקות ברמזור וכל זאת - בעלות 350 מליון שקל בלבד! על מחלף סתמי, וכמוהו עשרות בבנייה. וזה במדינה זעירה שאמורה לחשוב על אופן ניהול קרקע.
הביטו במחלפי ענק סביב שלוחת פארק הירקון בבני ברק - רצועה מזערית מול שטח פי 3-4 שנזלל למחלפים.
זלילת תקציבית ושטח לפרויקטי תשתית הזויים מקבלת את הביטוי החריף ביותר במקומות מהם ואליהם אמורים להגיע כל אותם מליוני מתניידים. כאילו כל עם ישראל עסוק מדי יום רק בנסיעות בלתי פוסקות (קוצים בתחת כמו שבירת שיאי עולם בנסיעות לחו"ל).
במקום שתושבי ירושלים יישארו לעבוד וללמוד בירושלים הם כמובן ילמדו בחיפה, יעבדו בפתח תקוה, יבלו בתל אביב ויעשו קניות במודיעין. למה.. כי ככה מחנכים אותנו.
ולכן מדי יום אלפי מכוניות של תושבי הכרמל חונות בחניוני החופים בדרך לעבוד בתל אביב.. כי זו מדינת תשתיות שצריכה להצדיק את התשתיות.
מה ההצדקה? פיתוח גוש דן בלבד. מליוני מ"ר משרדים בגוש דן בלבד. בירושלים מספרים לנו על שער העיר.. כבר שלושים שנה. מלבד משרדי הממשלה, איזו חברה גדולה תמקם עצמה שם? תוכנית מדינת התשתיות היא להקים לכם איירפורט סיטי, שתצטרכו להגיע אליו ברכב, ואז להצדיק לשם כך בניית מחלפים כבישים גשרים ומעקפים במליארדי שקלים.
בנייני האומה, אותו פרויקט של תחנת בונקר ומנהרות ענק ב.. 15 מליארד שקל.. שהם 15 מליארד שקל שלא יגיעו לטיפוח אף מרכז עירוני וגם לא את התעסוקה בירושלים עצמה.
כפי שנכתב, אפשר היה לשפר ולשדרג את הקו למלחה בעלות נמוכה בהרבה ולהפוך אותו לקו של 40-45 דקות. אבל במדינת התשתיות מצאו דרך להוציא פי 2 על תחנה מסובכת עם בעיות נגישות מרוב שכונות ירושלים הגדולות. העיקר שפקידי מדינת התשתיות יוכלו לגור במודיעין ותל אביב ולעלות למשרדיהם במגדלי הממשלה ברכבת. זה מצדיק 15 מליארד שקל..
נכון. מדינת תשתיות עשירה שתושביה עניים, והם חיים בערים מוזנחות, עם מרכזי ערים מדורדרים להפליא - חנויות מאובקות, רחובות מוזנחים, בתים מפויחים עם תריסי פלסטיק, בתי קולנוע ומרכזי בילוי שנמחקו והועברו לאזורי תעשייה בשולי הערים (כדי ששוב מדינת התשתיות תוכל להצדיק מטרוניות, רכבלים, נתיבי אוטובוסים וכמובן סלילת מחלפי גישה, גשרים ומעקפים לאותם "אזורי התעשייה"..)
בירושלים בדרך נס של ממש הרכבת הקלה, שגם היא עלתה מליארדים רבים לקו אחד בודד וקטן.. לפחות הביאה לשיקום רחוב יפו והוצאת כלי הרכב. תודה לאל קבלנו מרכז עירוני אחד שיתפקד לטובת תושבי העיר ולא לטובת כלי הרכב, הללויה. כמו עדר באפלו התנפל עם ישראל על גני שרונה, מרחב נוסף בלב העיר שעבר טיפוח ברמה נורמלית, ממוצע ביחס לעולם ומדהים ביחס למרכזי הערים המפויחים אצלנו.
זו מדינת תשתיות כמובן, אז גם בשרונה לא ויתרו על כביש תת קרקעי טבעתי עם חניונים למאות כלי רכב, הרחבת קפלן.. מדינת התשתיות תמיד תנצח, היא תמיד תמצא את הצידוק להוציא כמה מאות מליוני שקלים, או מליארדים, זה לא יעזור לכם תושבים עניים. תושבים בשיכונים מתפוררים עם סדקים. תושבים בערים עם מרכז עירוני מוזנח ושומם, אפס כיכרות, אפס השקעה במבני ציבור מפוארים. לא יעזור לכם כלום, הכל ילך על עוד מחלף ועוד "חניון תת קרקעי ל-1200 רכבים". לא מדינת חלם, מדינת תשתיות.. 9 מליון תושבים שבונים להם מחלפים בכמות שאין בערים של 20 מליון. ומריצים אותם לקנות רכב פרטי כדי להצדיק עוד הרחבות כבישים, מנהרות ומחלפים. הרי יש פקקים לא? כביש 6, ואחריו 7, 8, 9. עד שמקרית שמונה (שאין תקציב בה לספרייה עירונית..) לאילת (שאין תקציב בה לבית חולים נורמלי) נהיה פס אספלט ומסילות אחד ברוחב כמה קילומטרים של כבישים, מחלפים, מעקפים, הפרדות מפלסיות, חניונים, גשרים, מסילות, תחנות, כבישי אגרה, כבישים עוקפים, מנהרות, כבישי טבעת..

מה אפשר היה לעשות בכסף שבוזבז על קו "בנייני האומה".. אולי להקים באמת את שער העיר, את אותו מע"ר, ומשיכת אותן חברות שיספקו תעסוקה ומקומות פנאי ובילוי ומגורים כדי שתושבי ירושלים לא יצטרכו כלל להגיע בהמוניהם לעבוד במרכז. ואם כן, יסעו בקו המקוצר הקיים 40 דקות ויגיעו לתל אביב.
כן זו המציאות. כולנו יכולנו לנסוע הרבה פחות ממקום למקום לעבוד לבלות ולגור, אם רק היו דואגים לטפח בצורה נכונה את המקום בו אנו גרים. במקום לייצר לנו מושגים כמו פריפריה ו'הנגב והגליל', לדאוג שהפיתוח הכלכלי ופיתוח עירוני יגיעו לכל הערים בישראל. לאחד ערים קטנות וחלשות לערים גדולות. לתת את התקציבים לתשתיות אספלט ורכבות - לתשתיות תעסוקה, לתשתיות בנייה מחדש של מרכזי ערים, לתוכנית לאומית להסרת מפגע השיכונים וסיוע לתכנון מרכזי ערים חדשים עם כיכרות ודיור איכותי, ומבני ציבור - בניין עירייה מפואר ולא בנין קבלני סתמי. בתי ספר מפוארים ולא אוסף קוביות עם סורגים. בתי כנסת ומבני דת מפוארים ולא קראוונים מאולתרים. אצטדיונים ומתקני ספורט מפוארים ולא מגרשים שהיו מביישים בתי ספר תיכוניים בארה"ב. כיכרות מפוארות, שמירה על אופי מקומי של כל אזור ועיר והקמת תשתיות תיירות ובילוי שישמשו למאות שנים הבאות ולא מזרקה מרקדת סתמית, או מדרכה ששופצה כי היא חלק מהמחלף החדש שנסלל ל..
אני יודע זה קשה לשמוע שאנחנו מדינה עשירה עם תושבים עניים וערים עלובות, כי הכסף הולך לתשתיות. תשתיות צבאיות, תשתיות תחבורה ותשתיות ועדי הסתדרות ופנסיה תקציבית. כל אחד מאלו מקבל עשרות מליארדי שקלים. אז סעו למרכז חצור הגלילית, או מרכז טבריה, או מרכז קרית מלאכי ותראו מה הזרמת הכספים לתשתיות תחבורה הועילה. פלא שהדבר הכי מעניין בערים רבות בישראל - זו תחנת הרכבת? זה כנראה מבנה הציבור היחיד שנבנה בהן בהשקעה סבירה.
 
נהנתי לקרוא, אבל

במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..
בואו ילדים, ניסע לראות את מחלף צומת גולני. משם נטייל בתחנות הרכבת בעמק. כן, במדינת התשתיות אין מה לעשות בעפולה, כל מרכז טבריה מוזנח וקורס - אז לפחות יש תחנות רכבת כאטרקציה בסוכות. אבא אבא, אפשר לרדת בצ'ק פוסט לראות גשרים ואת כביש 22? בטח, אבל עדיף שניקח רכב פרטי, כך נהנה מכל המחלף של כביש 22, גשר כניסה לעכו, מחלף הקריות, מחלף מבוא כרמל. את הטיול נסיים בהארכת כביש 6 צפונה. נהניתם ילדים? למדתם קצת מורשת של מדינת התשתיות? לא אין מה לעשות בקרית ים, ביקנעם או בעפולה. קרית ים מתפוררת ילדים, בטיילת אין מה לעשות, אין מלונות וכל העיר סובלת מבלאי מואץ. ובמטרונית כבר ביקרנו בחג שנה שעברה. בואו, ניסע לפרויקט שדרוג כביש 79. ומרכז המבקרים של אגירה שאובה, או איזו תחנת כח.

חשבתם שאתם גרים בישראל? לא, אתם גרים במדינת התשתיות.
שולטים בה מהנדסי תשתיות שמבזבזים עשרות מליארדים על פרויקטי מנהור, גשרים, מחלפים והשיא ברכבת התחתית ההזויה בתל אביב (2 מליארד בזבזה נת"ע רק על.. בעצם לא ברור מה). בחיפה המטרונית עלתה פי 3 וגם שם "נעלמו" מליארד שקלים מעל החצי מליארד שהייתה אמורה לעלות המערכת.

במדינת התשתיות - מפזרים עשרות מליארדים על שטויות כמו "מחלף גולני" באזור דליל ללא פקק - שימנע שתי דקות ברמזור וכל זאת - בעלות 350 מליון שקל בלבד! על מחלף סתמי, וכמוהו עשרות בבנייה. וזה במדינה זעירה שאמורה לחשוב על אופן ניהול קרקע.
הביטו במחלפי ענק סביב שלוחת פארק הירקון בבני ברק - רצועה מזערית מול שטח פי 3-4 שנזלל למחלפים.
זלילת תקציבית ושטח לפרויקטי תשתית הזויים מקבלת את הביטוי החריף ביותר במקומות מהם ואליהם אמורים להגיע כל אותם מליוני מתניידים. כאילו כל עם ישראל עסוק מדי יום רק בנסיעות בלתי פוסקות (קוצים בתחת כמו שבירת שיאי עולם בנסיעות לחו"ל).
במקום שתושבי ירושלים יישארו לעבוד וללמוד בירושלים הם כמובן ילמדו בחיפה, יעבדו בפתח תקוה, יבלו בתל אביב ויעשו קניות במודיעין. למה.. כי ככה מחנכים אותנו.
ולכן מדי יום אלפי מכוניות של תושבי הכרמל חונות בחניוני החופים בדרך לעבוד בתל אביב.. כי זו מדינת תשתיות שצריכה להצדיק את התשתיות.
מה ההצדקה? פיתוח גוש דן בלבד. מליוני מ"ר משרדים בגוש דן בלבד. בירושלים מספרים לנו על שער העיר.. כבר שלושים שנה. מלבד משרדי הממשלה, איזו חברה גדולה תמקם עצמה שם? תוכנית מדינת התשתיות היא להקים לכם איירפורט סיטי, שתצטרכו להגיע אליו ברכב, ואז להצדיק לשם כך בניית מחלפים כבישים גשרים ומעקפים במליארדי שקלים.
בנייני האומה, אותו פרויקט של תחנת בונקר ומנהרות ענק ב.. 15 מליארד שקל.. שהם 15 מליארד שקל שלא יגיעו לטיפוח אף מרכז עירוני וגם לא את התעסוקה בירושלים עצמה.
כפי שנכתב, אפשר היה לשפר ולשדרג את הקו למלחה בעלות נמוכה בהרבה ולהפוך אותו לקו של 40-45 דקות. אבל במדינת התשתיות מצאו דרך להוציא פי 2 על תחנה מסובכת עם בעיות נגישות מרוב שכונות ירושלים הגדולות. העיקר שפקידי מדינת התשתיות יוכלו לגור במודיעין ותל אביב ולעלות למשרדיהם במגדלי הממשלה ברכבת. זה מצדיק 15 מליארד שקל..
נכון. מדינת תשתיות עשירה שתושביה עניים, והם חיים בערים מוזנחות, עם מרכזי ערים מדורדרים להפליא - חנויות מאובקות, רחובות מוזנחים, בתים מפויחים עם תריסי פלסטיק, בתי קולנוע ומרכזי בילוי שנמחקו והועברו לאזורי תעשייה בשולי הערים (כדי ששוב מדינת התשתיות תוכל להצדיק מטרוניות, רכבלים, נתיבי אוטובוסים וכמובן סלילת מחלפי גישה, גשרים ומעקפים לאותם "אזורי התעשייה"..)
בירושלים בדרך נס של ממש הרכבת הקלה, שגם היא עלתה מליארדים רבים לקו אחד בודד וקטן.. לפחות הביאה לשיקום רחוב יפו והוצאת כלי הרכב. תודה לאל קבלנו מרכז עירוני אחד שיתפקד לטובת תושבי העיר ולא לטובת כלי הרכב, הללויה. כמו עדר באפלו התנפל עם ישראל על גני שרונה, מרחב נוסף בלב העיר שעבר טיפוח ברמה נורמלית, ממוצע ביחס לעולם ומדהים ביחס למרכזי הערים המפויחים אצלנו.
זו מדינת תשתיות כמובן, אז גם בשרונה לא ויתרו על כביש תת קרקעי טבעתי עם חניונים למאות כלי רכב, הרחבת קפלן.. מדינת התשתיות תמיד תנצח, היא תמיד תמצא את הצידוק להוציא כמה מאות מליוני שקלים, או מליארדים, זה לא יעזור לכם תושבים עניים. תושבים בשיכונים מתפוררים עם סדקים. תושבים בערים עם מרכז עירוני מוזנח ושומם, אפס כיכרות, אפס השקעה במבני ציבור מפוארים. לא יעזור לכם כלום, הכל ילך על עוד מחלף ועוד "חניון תת קרקעי ל-1200 רכבים". לא מדינת חלם, מדינת תשתיות.. 9 מליון תושבים שבונים להם מחלפים בכמות שאין בערים של 20 מליון. ומריצים אותם לקנות רכב פרטי כדי להצדיק עוד הרחבות כבישים, מנהרות ומחלפים. הרי יש פקקים לא? כביש 6, ואחריו 7, 8, 9. עד שמקרית שמונה (שאין תקציב בה לספרייה עירונית..) לאילת (שאין תקציב בה לבית חולים נורמלי) נהיה פס אספלט ומסילות אחד ברוחב כמה קילומטרים של כבישים, מחלפים, מעקפים, הפרדות מפלסיות, חניונים, גשרים, מסילות, תחנות, כבישי אגרה, כבישים עוקפים, מנהרות, כבישי טבעת..

מה אפשר היה לעשות בכסף שבוזבז על קו "בנייני האומה".. אולי להקים באמת את שער העיר, את אותו מע"ר, ומשיכת אותן חברות שיספקו תעסוקה ומקומות פנאי ובילוי ומגורים כדי שתושבי ירושלים לא יצטרכו כלל להגיע בהמוניהם לעבוד במרכז. ואם כן, יסעו בקו המקוצר הקיים 40 דקות ויגיעו לתל אביב.
כן זו המציאות. כולנו יכולנו לנסוע הרבה פחות ממקום למקום לעבוד לבלות ולגור, אם רק היו דואגים לטפח בצורה נכונה את המקום בו אנו גרים. במקום לייצר לנו מושגים כמו פריפריה ו'הנגב והגליל', לדאוג שהפיתוח הכלכלי ופיתוח עירוני יגיעו לכל הערים בישראל. לאחד ערים קטנות וחלשות לערים גדולות. לתת את התקציבים לתשתיות אספלט ורכבות - לתשתיות תעסוקה, לתשתיות בנייה מחדש של מרכזי ערים, לתוכנית לאומית להסרת מפגע השיכונים וסיוע לתכנון מרכזי ערים חדשים עם כיכרות ודיור איכותי, ומבני ציבור - בניין עירייה מפואר ולא בנין קבלני סתמי. בתי ספר מפוארים ולא אוסף קוביות עם סורגים. בתי כנסת ומבני דת מפוארים ולא קראוונים מאולתרים. אצטדיונים ומתקני ספורט מפוארים ולא מגרשים שהיו מביישים בתי ספר תיכוניים בארה"ב. כיכרות מפוארות, שמירה על אופי מקומי של כל אזור ועיר והקמת תשתיות תיירות ובילוי שישמשו למאות שנים הבאות ולא מזרקה מרקדת סתמית, או מדרכה ששופצה כי היא חלק מהמחלף החדש שנסלל ל..
אני יודע זה קשה לשמוע שאנחנו מדינה עשירה עם תושבים עניים וערים עלובות, כי הכסף הולך לתשתיות. תשתיות צבאיות, תשתיות תחבורה ותשתיות ועדי הסתדרות ופנסיה תקציבית. כל אחד מאלו מקבל עשרות מליארדי שקלים. אז סעו למרכז חצור הגלילית, או מרכז טבריה, או מרכז קרית מלאכי ותראו מה הזרמת הכספים לתשתיות תחבורה הועילה. פלא שהדבר הכי מעניין בערים רבות בישראל - זו תחנת הרכבת? זה כנראה מבנה הציבור היחיד שנבנה בהן בהשקעה סבירה.
נהנתי לקרוא, אבל
נכון שהערים שלנו ג'יפה. שכחת לציין את עמודי החשמל המכוערים, שאף אחד לא חושב להעלים אותם בתוך הערים. מחוץ לערים אפשר להבין קווי מתח גבוה בשטחים פתוחים אבל מה שעשו לכביש 4, ממורשה דרומה עד אשדוד, וגם בנתיבי איילון לחולון בת ים, הוא פשע רבתי. הפרישה הפושעת של אנטנות סלולריות.
מנגד, לא הייתי אומר שהרכבת לירושלים האומה זה דבר רע. זה אחלה קישור לבירה. לא הייתי אומר שמחלף גולני הוא רע. אם רכבות היו נוסעות כל ימות השבוע, היינו נוסעים ברכבת לצפון, ושם שוכרים אוטו לטיול, ולא עומדים בפקקים. אז באמת שכחת לציין את המיליארדים שזורמים לדת. לדת שהפכה עסק בחסות צמד המילים הלא מובן "מדינה יהודית" (אני מבין "בית לעם היהודי" מכוח חוק השבות שגם הוא צריך לעבור שינויים אבל מדינה יהודית זה מושג סתום שרק מפלג את תושבי המדינה).
 

zvir1

New member
נעשה לי כאב ראש מקריאת הדברים

במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..
בואו ילדים, ניסע לראות את מחלף צומת גולני. משם נטייל בתחנות הרכבת בעמק. כן, במדינת התשתיות אין מה לעשות בעפולה, כל מרכז טבריה מוזנח וקורס - אז לפחות יש תחנות רכבת כאטרקציה בסוכות. אבא אבא, אפשר לרדת בצ'ק פוסט לראות גשרים ואת כביש 22? בטח, אבל עדיף שניקח רכב פרטי, כך נהנה מכל המחלף של כביש 22, גשר כניסה לעכו, מחלף הקריות, מחלף מבוא כרמל. את הטיול נסיים בהארכת כביש 6 צפונה. נהניתם ילדים? למדתם קצת מורשת של מדינת התשתיות? לא אין מה לעשות בקרית ים, ביקנעם או בעפולה. קרית ים מתפוררת ילדים, בטיילת אין מה לעשות, אין מלונות וכל העיר סובלת מבלאי מואץ. ובמטרונית כבר ביקרנו בחג שנה שעברה. בואו, ניסע לפרויקט שדרוג כביש 79. ומרכז המבקרים של אגירה שאובה, או איזו תחנת כח.

חשבתם שאתם גרים בישראל? לא, אתם גרים במדינת התשתיות.
שולטים בה מהנדסי תשתיות שמבזבזים עשרות מליארדים על פרויקטי מנהור, גשרים, מחלפים והשיא ברכבת התחתית ההזויה בתל אביב (2 מליארד בזבזה נת"ע רק על.. בעצם לא ברור מה). בחיפה המטרונית עלתה פי 3 וגם שם "נעלמו" מליארד שקלים מעל החצי מליארד שהייתה אמורה לעלות המערכת.

במדינת התשתיות - מפזרים עשרות מליארדים על שטויות כמו "מחלף גולני" באזור דליל ללא פקק - שימנע שתי דקות ברמזור וכל זאת - בעלות 350 מליון שקל בלבד! על מחלף סתמי, וכמוהו עשרות בבנייה. וזה במדינה זעירה שאמורה לחשוב על אופן ניהול קרקע.
הביטו במחלפי ענק סביב שלוחת פארק הירקון בבני ברק - רצועה מזערית מול שטח פי 3-4 שנזלל למחלפים.
זלילת תקציבית ושטח לפרויקטי תשתית הזויים מקבלת את הביטוי החריף ביותר במקומות מהם ואליהם אמורים להגיע כל אותם מליוני מתניידים. כאילו כל עם ישראל עסוק מדי יום רק בנסיעות בלתי פוסקות (קוצים בתחת כמו שבירת שיאי עולם בנסיעות לחו"ל).
במקום שתושבי ירושלים יישארו לעבוד וללמוד בירושלים הם כמובן ילמדו בחיפה, יעבדו בפתח תקוה, יבלו בתל אביב ויעשו קניות במודיעין. למה.. כי ככה מחנכים אותנו.
ולכן מדי יום אלפי מכוניות של תושבי הכרמל חונות בחניוני החופים בדרך לעבוד בתל אביב.. כי זו מדינת תשתיות שצריכה להצדיק את התשתיות.
מה ההצדקה? פיתוח גוש דן בלבד. מליוני מ"ר משרדים בגוש דן בלבד. בירושלים מספרים לנו על שער העיר.. כבר שלושים שנה. מלבד משרדי הממשלה, איזו חברה גדולה תמקם עצמה שם? תוכנית מדינת התשתיות היא להקים לכם איירפורט סיטי, שתצטרכו להגיע אליו ברכב, ואז להצדיק לשם כך בניית מחלפים כבישים גשרים ומעקפים במליארדי שקלים.
בנייני האומה, אותו פרויקט של תחנת בונקר ומנהרות ענק ב.. 15 מליארד שקל.. שהם 15 מליארד שקל שלא יגיעו לטיפוח אף מרכז עירוני וגם לא את התעסוקה בירושלים עצמה.
כפי שנכתב, אפשר היה לשפר ולשדרג את הקו למלחה בעלות נמוכה בהרבה ולהפוך אותו לקו של 40-45 דקות. אבל במדינת התשתיות מצאו דרך להוציא פי 2 על תחנה מסובכת עם בעיות נגישות מרוב שכונות ירושלים הגדולות. העיקר שפקידי מדינת התשתיות יוכלו לגור במודיעין ותל אביב ולעלות למשרדיהם במגדלי הממשלה ברכבת. זה מצדיק 15 מליארד שקל..
נכון. מדינת תשתיות עשירה שתושביה עניים, והם חיים בערים מוזנחות, עם מרכזי ערים מדורדרים להפליא - חנויות מאובקות, רחובות מוזנחים, בתים מפויחים עם תריסי פלסטיק, בתי קולנוע ומרכזי בילוי שנמחקו והועברו לאזורי תעשייה בשולי הערים (כדי ששוב מדינת התשתיות תוכל להצדיק מטרוניות, רכבלים, נתיבי אוטובוסים וכמובן סלילת מחלפי גישה, גשרים ומעקפים לאותם "אזורי התעשייה"..)
בירושלים בדרך נס של ממש הרכבת הקלה, שגם היא עלתה מליארדים רבים לקו אחד בודד וקטן.. לפחות הביאה לשיקום רחוב יפו והוצאת כלי הרכב. תודה לאל קבלנו מרכז עירוני אחד שיתפקד לטובת תושבי העיר ולא לטובת כלי הרכב, הללויה. כמו עדר באפלו התנפל עם ישראל על גני שרונה, מרחב נוסף בלב העיר שעבר טיפוח ברמה נורמלית, ממוצע ביחס לעולם ומדהים ביחס למרכזי הערים המפויחים אצלנו.
זו מדינת תשתיות כמובן, אז גם בשרונה לא ויתרו על כביש תת קרקעי טבעתי עם חניונים למאות כלי רכב, הרחבת קפלן.. מדינת התשתיות תמיד תנצח, היא תמיד תמצא את הצידוק להוציא כמה מאות מליוני שקלים, או מליארדים, זה לא יעזור לכם תושבים עניים. תושבים בשיכונים מתפוררים עם סדקים. תושבים בערים עם מרכז עירוני מוזנח ושומם, אפס כיכרות, אפס השקעה במבני ציבור מפוארים. לא יעזור לכם כלום, הכל ילך על עוד מחלף ועוד "חניון תת קרקעי ל-1200 רכבים". לא מדינת חלם, מדינת תשתיות.. 9 מליון תושבים שבונים להם מחלפים בכמות שאין בערים של 20 מליון. ומריצים אותם לקנות רכב פרטי כדי להצדיק עוד הרחבות כבישים, מנהרות ומחלפים. הרי יש פקקים לא? כביש 6, ואחריו 7, 8, 9. עד שמקרית שמונה (שאין תקציב בה לספרייה עירונית..) לאילת (שאין תקציב בה לבית חולים נורמלי) נהיה פס אספלט ומסילות אחד ברוחב כמה קילומטרים של כבישים, מחלפים, מעקפים, הפרדות מפלסיות, חניונים, גשרים, מסילות, תחנות, כבישי אגרה, כבישים עוקפים, מנהרות, כבישי טבעת..

מה אפשר היה לעשות בכסף שבוזבז על קו "בנייני האומה".. אולי להקים באמת את שער העיר, את אותו מע"ר, ומשיכת אותן חברות שיספקו תעסוקה ומקומות פנאי ובילוי ומגורים כדי שתושבי ירושלים לא יצטרכו כלל להגיע בהמוניהם לעבוד במרכז. ואם כן, יסעו בקו המקוצר הקיים 40 דקות ויגיעו לתל אביב.
כן זו המציאות. כולנו יכולנו לנסוע הרבה פחות ממקום למקום לעבוד לבלות ולגור, אם רק היו דואגים לטפח בצורה נכונה את המקום בו אנו גרים. במקום לייצר לנו מושגים כמו פריפריה ו'הנגב והגליל', לדאוג שהפיתוח הכלכלי ופיתוח עירוני יגיעו לכל הערים בישראל. לאחד ערים קטנות וחלשות לערים גדולות. לתת את התקציבים לתשתיות אספלט ורכבות - לתשתיות תעסוקה, לתשתיות בנייה מחדש של מרכזי ערים, לתוכנית לאומית להסרת מפגע השיכונים וסיוע לתכנון מרכזי ערים חדשים עם כיכרות ודיור איכותי, ומבני ציבור - בניין עירייה מפואר ולא בנין קבלני סתמי. בתי ספר מפוארים ולא אוסף קוביות עם סורגים. בתי כנסת ומבני דת מפוארים ולא קראוונים מאולתרים. אצטדיונים ומתקני ספורט מפוארים ולא מגרשים שהיו מביישים בתי ספר תיכוניים בארה"ב. כיכרות מפוארות, שמירה על אופי מקומי של כל אזור ועיר והקמת תשתיות תיירות ובילוי שישמשו למאות שנים הבאות ולא מזרקה מרקדת סתמית, או מדרכה ששופצה כי היא חלק מהמחלף החדש שנסלל ל..
אני יודע זה קשה לשמוע שאנחנו מדינה עשירה עם תושבים עניים וערים עלובות, כי הכסף הולך לתשתיות. תשתיות צבאיות, תשתיות תחבורה ותשתיות ועדי הסתדרות ופנסיה תקציבית. כל אחד מאלו מקבל עשרות מליארדי שקלים. אז סעו למרכז חצור הגלילית, או מרכז טבריה, או מרכז קרית מלאכי ותראו מה הזרמת הכספים לתשתיות תחבורה הועילה. פלא שהדבר הכי מעניין בערים רבות בישראל - זו תחנת הרכבת? זה כנראה מבנה הציבור היחיד שנבנה בהן בהשקעה סבירה.
נעשה לי כאב ראש מקריאת הדברים
יש כמה דברים נכונים אבל זה נבלע ברצף אדיר של עובדות וטיעונים לא נכונים ולכן לא אוכל להתייחס. סורי.
 

amit1270

New member
אתה מוזמן לחזור למדינת האנטי-תשתיות של לפני 30 שנה

במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..
בואו ילדים, ניסע לראות את מחלף צומת גולני. משם נטייל בתחנות הרכבת בעמק. כן, במדינת התשתיות אין מה לעשות בעפולה, כל מרכז טבריה מוזנח וקורס - אז לפחות יש תחנות רכבת כאטרקציה בסוכות. אבא אבא, אפשר לרדת בצ'ק פוסט לראות גשרים ואת כביש 22? בטח, אבל עדיף שניקח רכב פרטי, כך נהנה מכל המחלף של כביש 22, גשר כניסה לעכו, מחלף הקריות, מחלף מבוא כרמל. את הטיול נסיים בהארכת כביש 6 צפונה. נהניתם ילדים? למדתם קצת מורשת של מדינת התשתיות? לא אין מה לעשות בקרית ים, ביקנעם או בעפולה. קרית ים מתפוררת ילדים, בטיילת אין מה לעשות, אין מלונות וכל העיר סובלת מבלאי מואץ. ובמטרונית כבר ביקרנו בחג שנה שעברה. בואו, ניסע לפרויקט שדרוג כביש 79. ומרכז המבקרים של אגירה שאובה, או איזו תחנת כח.

חשבתם שאתם גרים בישראל? לא, אתם גרים במדינת התשתיות.
שולטים בה מהנדסי תשתיות שמבזבזים עשרות מליארדים על פרויקטי מנהור, גשרים, מחלפים והשיא ברכבת התחתית ההזויה בתל אביב (2 מליארד בזבזה נת"ע רק על.. בעצם לא ברור מה). בחיפה המטרונית עלתה פי 3 וגם שם "נעלמו" מליארד שקלים מעל החצי מליארד שהייתה אמורה לעלות המערכת.

במדינת התשתיות - מפזרים עשרות מליארדים על שטויות כמו "מחלף גולני" באזור דליל ללא פקק - שימנע שתי דקות ברמזור וכל זאת - בעלות 350 מליון שקל בלבד! על מחלף סתמי, וכמוהו עשרות בבנייה. וזה במדינה זעירה שאמורה לחשוב על אופן ניהול קרקע.
הביטו במחלפי ענק סביב שלוחת פארק הירקון בבני ברק - רצועה מזערית מול שטח פי 3-4 שנזלל למחלפים.
זלילת תקציבית ושטח לפרויקטי תשתית הזויים מקבלת את הביטוי החריף ביותר במקומות מהם ואליהם אמורים להגיע כל אותם מליוני מתניידים. כאילו כל עם ישראל עסוק מדי יום רק בנסיעות בלתי פוסקות (קוצים בתחת כמו שבירת שיאי עולם בנסיעות לחו"ל).
במקום שתושבי ירושלים יישארו לעבוד וללמוד בירושלים הם כמובן ילמדו בחיפה, יעבדו בפתח תקוה, יבלו בתל אביב ויעשו קניות במודיעין. למה.. כי ככה מחנכים אותנו.
ולכן מדי יום אלפי מכוניות של תושבי הכרמל חונות בחניוני החופים בדרך לעבוד בתל אביב.. כי זו מדינת תשתיות שצריכה להצדיק את התשתיות.
מה ההצדקה? פיתוח גוש דן בלבד. מליוני מ"ר משרדים בגוש דן בלבד. בירושלים מספרים לנו על שער העיר.. כבר שלושים שנה. מלבד משרדי הממשלה, איזו חברה גדולה תמקם עצמה שם? תוכנית מדינת התשתיות היא להקים לכם איירפורט סיטי, שתצטרכו להגיע אליו ברכב, ואז להצדיק לשם כך בניית מחלפים כבישים גשרים ומעקפים במליארדי שקלים.
בנייני האומה, אותו פרויקט של תחנת בונקר ומנהרות ענק ב.. 15 מליארד שקל.. שהם 15 מליארד שקל שלא יגיעו לטיפוח אף מרכז עירוני וגם לא את התעסוקה בירושלים עצמה.
כפי שנכתב, אפשר היה לשפר ולשדרג את הקו למלחה בעלות נמוכה בהרבה ולהפוך אותו לקו של 40-45 דקות. אבל במדינת התשתיות מצאו דרך להוציא פי 2 על תחנה מסובכת עם בעיות נגישות מרוב שכונות ירושלים הגדולות. העיקר שפקידי מדינת התשתיות יוכלו לגור במודיעין ותל אביב ולעלות למשרדיהם במגדלי הממשלה ברכבת. זה מצדיק 15 מליארד שקל..
נכון. מדינת תשתיות עשירה שתושביה עניים, והם חיים בערים מוזנחות, עם מרכזי ערים מדורדרים להפליא - חנויות מאובקות, רחובות מוזנחים, בתים מפויחים עם תריסי פלסטיק, בתי קולנוע ומרכזי בילוי שנמחקו והועברו לאזורי תעשייה בשולי הערים (כדי ששוב מדינת התשתיות תוכל להצדיק מטרוניות, רכבלים, נתיבי אוטובוסים וכמובן סלילת מחלפי גישה, גשרים ומעקפים לאותם "אזורי התעשייה"..)
בירושלים בדרך נס של ממש הרכבת הקלה, שגם היא עלתה מליארדים רבים לקו אחד בודד וקטן.. לפחות הביאה לשיקום רחוב יפו והוצאת כלי הרכב. תודה לאל קבלנו מרכז עירוני אחד שיתפקד לטובת תושבי העיר ולא לטובת כלי הרכב, הללויה. כמו עדר באפלו התנפל עם ישראל על גני שרונה, מרחב נוסף בלב העיר שעבר טיפוח ברמה נורמלית, ממוצע ביחס לעולם ומדהים ביחס למרכזי הערים המפויחים אצלנו.
זו מדינת תשתיות כמובן, אז גם בשרונה לא ויתרו על כביש תת קרקעי טבעתי עם חניונים למאות כלי רכב, הרחבת קפלן.. מדינת התשתיות תמיד תנצח, היא תמיד תמצא את הצידוק להוציא כמה מאות מליוני שקלים, או מליארדים, זה לא יעזור לכם תושבים עניים. תושבים בשיכונים מתפוררים עם סדקים. תושבים בערים עם מרכז עירוני מוזנח ושומם, אפס כיכרות, אפס השקעה במבני ציבור מפוארים. לא יעזור לכם כלום, הכל ילך על עוד מחלף ועוד "חניון תת קרקעי ל-1200 רכבים". לא מדינת חלם, מדינת תשתיות.. 9 מליון תושבים שבונים להם מחלפים בכמות שאין בערים של 20 מליון. ומריצים אותם לקנות רכב פרטי כדי להצדיק עוד הרחבות כבישים, מנהרות ומחלפים. הרי יש פקקים לא? כביש 6, ואחריו 7, 8, 9. עד שמקרית שמונה (שאין תקציב בה לספרייה עירונית..) לאילת (שאין תקציב בה לבית חולים נורמלי) נהיה פס אספלט ומסילות אחד ברוחב כמה קילומטרים של כבישים, מחלפים, מעקפים, הפרדות מפלסיות, חניונים, גשרים, מסילות, תחנות, כבישי אגרה, כבישים עוקפים, מנהרות, כבישי טבעת..

מה אפשר היה לעשות בכסף שבוזבז על קו "בנייני האומה".. אולי להקים באמת את שער העיר, את אותו מע"ר, ומשיכת אותן חברות שיספקו תעסוקה ומקומות פנאי ובילוי ומגורים כדי שתושבי ירושלים לא יצטרכו כלל להגיע בהמוניהם לעבוד במרכז. ואם כן, יסעו בקו המקוצר הקיים 40 דקות ויגיעו לתל אביב.
כן זו המציאות. כולנו יכולנו לנסוע הרבה פחות ממקום למקום לעבוד לבלות ולגור, אם רק היו דואגים לטפח בצורה נכונה את המקום בו אנו גרים. במקום לייצר לנו מושגים כמו פריפריה ו'הנגב והגליל', לדאוג שהפיתוח הכלכלי ופיתוח עירוני יגיעו לכל הערים בישראל. לאחד ערים קטנות וחלשות לערים גדולות. לתת את התקציבים לתשתיות אספלט ורכבות - לתשתיות תעסוקה, לתשתיות בנייה מחדש של מרכזי ערים, לתוכנית לאומית להסרת מפגע השיכונים וסיוע לתכנון מרכזי ערים חדשים עם כיכרות ודיור איכותי, ומבני ציבור - בניין עירייה מפואר ולא בנין קבלני סתמי. בתי ספר מפוארים ולא אוסף קוביות עם סורגים. בתי כנסת ומבני דת מפוארים ולא קראוונים מאולתרים. אצטדיונים ומתקני ספורט מפוארים ולא מגרשים שהיו מביישים בתי ספר תיכוניים בארה"ב. כיכרות מפוארות, שמירה על אופי מקומי של כל אזור ועיר והקמת תשתיות תיירות ובילוי שישמשו למאות שנים הבאות ולא מזרקה מרקדת סתמית, או מדרכה ששופצה כי היא חלק מהמחלף החדש שנסלל ל..
אני יודע זה קשה לשמוע שאנחנו מדינה עשירה עם תושבים עניים וערים עלובות, כי הכסף הולך לתשתיות. תשתיות צבאיות, תשתיות תחבורה ותשתיות ועדי הסתדרות ופנסיה תקציבית. כל אחד מאלו מקבל עשרות מליארדי שקלים. אז סעו למרכז חצור הגלילית, או מרכז טבריה, או מרכז קרית מלאכי ותראו מה הזרמת הכספים לתשתיות תחבורה הועילה. פלא שהדבר הכי מעניין בערים רבות בישראל - זו תחנת הרכבת? זה כנראה מבנה הציבור היחיד שנבנה בהן בהשקעה סבירה.
אתה מוזמן לחזור למדינת האנטי-תשתיות של לפני 30 שנה
 

25306yosef

New member
לא נראה לי בכלל שזה השקעה בתשתיות...

אתה מוזמן לחזור למדינת האנטי-תשתיות של לפני 30 שנה
לא נראה לי בכלל שזה השקעה בתשתיות...
זה נראה לי לא יותר מאשר מכבסות כספים לצורך הלבנות הון.

הכל זה למראית עין בלבד והכל זה הצגה אחת גדולה.

ההשקעות נועדו לצורך עידוד השימוש ברכב הפרטי בצורה קנאית ביותר.

שים לב שאם אתה רוצה ללכת בשעות הערב (של יום חול) לאיזה אירוע תרבותי או הרצאה, פגישה, וכו... אתה חייב לעשות את זה ברכב הפרטי. אחרת לא יהיה לך איך לחזור הביתה.

ע"ע הרכבת החדשה לבית שאן / עפולה והרכבת החדשה לשדרות / נתיבות / אופקים. ועוד כמה קווי רכבת חדשים מהשנים האחרונות שפועלים בערים שבהן התושבים חייבים רכב פרטי על מנת ללכת לאירועי תרבות בשעות הערב.

קווי הרכבת החדשים הם חלק מהתחבולות ודרכי העורמה לצורך הלבנות הון. אם לא יקימו אותם ואת המחלפים והאוטוסטרדות, לא יוכלו לבצע הלבנות הון. ואז כיצד יוכלו להנות בעלי העניין?

זו דעתי.

שום דבר לא יוכל עוד להפתיע אותי אחרי שראיתי מקרוב ביותר כיצד מתנהלת המדינה כאשר יד רוחצת יד ושמור לי ואשמור לך. והכל לצורך קידום אינטרסים אישיים שהם צרים זרים ופסולים ביותר ואינם טובת הציבור.

ותאמין לי שהגעתי הכי קרוב שאפשר וראיתי כיצד מתנהלת מדינת השחיתות כאשר למבקר המדינה אין כל סמכויות לשום דבר מעבר לסמכויות הביקורת המוקנות לו. כולם מצפצפים על מבקר המדינה ומשתינים עליו בקשת. ובמשרדי הממשלה כאמור יד רוחצת יד...
 

amit1270

New member


לא נראה לי בכלל שזה השקעה בתשתיות...
זה נראה לי לא יותר מאשר מכבסות כספים לצורך הלבנות הון.

הכל זה למראית עין בלבד והכל זה הצגה אחת גדולה.

ההשקעות נועדו לצורך עידוד השימוש ברכב הפרטי בצורה קנאית ביותר.

שים לב שאם אתה רוצה ללכת בשעות הערב (של יום חול) לאיזה אירוע תרבותי או הרצאה, פגישה, וכו... אתה חייב לעשות את זה ברכב הפרטי. אחרת לא יהיה לך איך לחזור הביתה.

ע"ע הרכבת החדשה לבית שאן / עפולה והרכבת החדשה לשדרות / נתיבות / אופקים. ועוד כמה קווי רכבת חדשים מהשנים האחרונות שפועלים בערים שבהן התושבים חייבים רכב פרטי על מנת ללכת לאירועי תרבות בשעות הערב.

קווי הרכבת החדשים הם חלק מהתחבולות ודרכי העורמה לצורך הלבנות הון. אם לא יקימו אותם ואת המחלפים והאוטוסטרדות, לא יוכלו לבצע הלבנות הון. ואז כיצד יוכלו להנות בעלי העניין?

זו דעתי.

שום דבר לא יוכל עוד להפתיע אותי אחרי שראיתי מקרוב ביותר כיצד מתנהלת המדינה כאשר יד רוחצת יד ושמור לי ואשמור לך. והכל לצורך קידום אינטרסים אישיים שהם צרים זרים ופסולים ביותר ואינם טובת הציבור.

ותאמין לי שהגעתי הכי קרוב שאפשר וראיתי כיצד מתנהלת מדינת השחיתות כאשר למבקר המדינה אין כל סמכויות לשום דבר מעבר לסמכויות הביקורת המוקנות לו. כולם מצפצפים על מבקר המדינה ומשתינים עליו בקשת. ובמשרדי הממשלה כאמור יד רוחצת יד...
 

jp3raptor

Member
TL;DR

במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..
בואו ילדים, ניסע לראות את מחלף צומת גולני. משם נטייל בתחנות הרכבת בעמק. כן, במדינת התשתיות אין מה לעשות בעפולה, כל מרכז טבריה מוזנח וקורס - אז לפחות יש תחנות רכבת כאטרקציה בסוכות. אבא אבא, אפשר לרדת בצ'ק פוסט לראות גשרים ואת כביש 22? בטח, אבל עדיף שניקח רכב פרטי, כך נהנה מכל המחלף של כביש 22, גשר כניסה לעכו, מחלף הקריות, מחלף מבוא כרמל. את הטיול נסיים בהארכת כביש 6 צפונה. נהניתם ילדים? למדתם קצת מורשת של מדינת התשתיות? לא אין מה לעשות בקרית ים, ביקנעם או בעפולה. קרית ים מתפוררת ילדים, בטיילת אין מה לעשות, אין מלונות וכל העיר סובלת מבלאי מואץ. ובמטרונית כבר ביקרנו בחג שנה שעברה. בואו, ניסע לפרויקט שדרוג כביש 79. ומרכז המבקרים של אגירה שאובה, או איזו תחנת כח.

חשבתם שאתם גרים בישראל? לא, אתם גרים במדינת התשתיות.
שולטים בה מהנדסי תשתיות שמבזבזים עשרות מליארדים על פרויקטי מנהור, גשרים, מחלפים והשיא ברכבת התחתית ההזויה בתל אביב (2 מליארד בזבזה נת"ע רק על.. בעצם לא ברור מה). בחיפה המטרונית עלתה פי 3 וגם שם "נעלמו" מליארד שקלים מעל החצי מליארד שהייתה אמורה לעלות המערכת.

במדינת התשתיות - מפזרים עשרות מליארדים על שטויות כמו "מחלף גולני" באזור דליל ללא פקק - שימנע שתי דקות ברמזור וכל זאת - בעלות 350 מליון שקל בלבד! על מחלף סתמי, וכמוהו עשרות בבנייה. וזה במדינה זעירה שאמורה לחשוב על אופן ניהול קרקע.
הביטו במחלפי ענק סביב שלוחת פארק הירקון בבני ברק - רצועה מזערית מול שטח פי 3-4 שנזלל למחלפים.
זלילת תקציבית ושטח לפרויקטי תשתית הזויים מקבלת את הביטוי החריף ביותר במקומות מהם ואליהם אמורים להגיע כל אותם מליוני מתניידים. כאילו כל עם ישראל עסוק מדי יום רק בנסיעות בלתי פוסקות (קוצים בתחת כמו שבירת שיאי עולם בנסיעות לחו"ל).
במקום שתושבי ירושלים יישארו לעבוד וללמוד בירושלים הם כמובן ילמדו בחיפה, יעבדו בפתח תקוה, יבלו בתל אביב ויעשו קניות במודיעין. למה.. כי ככה מחנכים אותנו.
ולכן מדי יום אלפי מכוניות של תושבי הכרמל חונות בחניוני החופים בדרך לעבוד בתל אביב.. כי זו מדינת תשתיות שצריכה להצדיק את התשתיות.
מה ההצדקה? פיתוח גוש דן בלבד. מליוני מ"ר משרדים בגוש דן בלבד. בירושלים מספרים לנו על שער העיר.. כבר שלושים שנה. מלבד משרדי הממשלה, איזו חברה גדולה תמקם עצמה שם? תוכנית מדינת התשתיות היא להקים לכם איירפורט סיטי, שתצטרכו להגיע אליו ברכב, ואז להצדיק לשם כך בניית מחלפים כבישים גשרים ומעקפים במליארדי שקלים.
בנייני האומה, אותו פרויקט של תחנת בונקר ומנהרות ענק ב.. 15 מליארד שקל.. שהם 15 מליארד שקל שלא יגיעו לטיפוח אף מרכז עירוני וגם לא את התעסוקה בירושלים עצמה.
כפי שנכתב, אפשר היה לשפר ולשדרג את הקו למלחה בעלות נמוכה בהרבה ולהפוך אותו לקו של 40-45 דקות. אבל במדינת התשתיות מצאו דרך להוציא פי 2 על תחנה מסובכת עם בעיות נגישות מרוב שכונות ירושלים הגדולות. העיקר שפקידי מדינת התשתיות יוכלו לגור במודיעין ותל אביב ולעלות למשרדיהם במגדלי הממשלה ברכבת. זה מצדיק 15 מליארד שקל..
נכון. מדינת תשתיות עשירה שתושביה עניים, והם חיים בערים מוזנחות, עם מרכזי ערים מדורדרים להפליא - חנויות מאובקות, רחובות מוזנחים, בתים מפויחים עם תריסי פלסטיק, בתי קולנוע ומרכזי בילוי שנמחקו והועברו לאזורי תעשייה בשולי הערים (כדי ששוב מדינת התשתיות תוכל להצדיק מטרוניות, רכבלים, נתיבי אוטובוסים וכמובן סלילת מחלפי גישה, גשרים ומעקפים לאותם "אזורי התעשייה"..)
בירושלים בדרך נס של ממש הרכבת הקלה, שגם היא עלתה מליארדים רבים לקו אחד בודד וקטן.. לפחות הביאה לשיקום רחוב יפו והוצאת כלי הרכב. תודה לאל קבלנו מרכז עירוני אחד שיתפקד לטובת תושבי העיר ולא לטובת כלי הרכב, הללויה. כמו עדר באפלו התנפל עם ישראל על גני שרונה, מרחב נוסף בלב העיר שעבר טיפוח ברמה נורמלית, ממוצע ביחס לעולם ומדהים ביחס למרכזי הערים המפויחים אצלנו.
זו מדינת תשתיות כמובן, אז גם בשרונה לא ויתרו על כביש תת קרקעי טבעתי עם חניונים למאות כלי רכב, הרחבת קפלן.. מדינת התשתיות תמיד תנצח, היא תמיד תמצא את הצידוק להוציא כמה מאות מליוני שקלים, או מליארדים, זה לא יעזור לכם תושבים עניים. תושבים בשיכונים מתפוררים עם סדקים. תושבים בערים עם מרכז עירוני מוזנח ושומם, אפס כיכרות, אפס השקעה במבני ציבור מפוארים. לא יעזור לכם כלום, הכל ילך על עוד מחלף ועוד "חניון תת קרקעי ל-1200 רכבים". לא מדינת חלם, מדינת תשתיות.. 9 מליון תושבים שבונים להם מחלפים בכמות שאין בערים של 20 מליון. ומריצים אותם לקנות רכב פרטי כדי להצדיק עוד הרחבות כבישים, מנהרות ומחלפים. הרי יש פקקים לא? כביש 6, ואחריו 7, 8, 9. עד שמקרית שמונה (שאין תקציב בה לספרייה עירונית..) לאילת (שאין תקציב בה לבית חולים נורמלי) נהיה פס אספלט ומסילות אחד ברוחב כמה קילומטרים של כבישים, מחלפים, מעקפים, הפרדות מפלסיות, חניונים, גשרים, מסילות, תחנות, כבישי אגרה, כבישים עוקפים, מנהרות, כבישי טבעת..

מה אפשר היה לעשות בכסף שבוזבז על קו "בנייני האומה".. אולי להקים באמת את שער העיר, את אותו מע"ר, ומשיכת אותן חברות שיספקו תעסוקה ומקומות פנאי ובילוי ומגורים כדי שתושבי ירושלים לא יצטרכו כלל להגיע בהמוניהם לעבוד במרכז. ואם כן, יסעו בקו המקוצר הקיים 40 דקות ויגיעו לתל אביב.
כן זו המציאות. כולנו יכולנו לנסוע הרבה פחות ממקום למקום לעבוד לבלות ולגור, אם רק היו דואגים לטפח בצורה נכונה את המקום בו אנו גרים. במקום לייצר לנו מושגים כמו פריפריה ו'הנגב והגליל', לדאוג שהפיתוח הכלכלי ופיתוח עירוני יגיעו לכל הערים בישראל. לאחד ערים קטנות וחלשות לערים גדולות. לתת את התקציבים לתשתיות אספלט ורכבות - לתשתיות תעסוקה, לתשתיות בנייה מחדש של מרכזי ערים, לתוכנית לאומית להסרת מפגע השיכונים וסיוע לתכנון מרכזי ערים חדשים עם כיכרות ודיור איכותי, ומבני ציבור - בניין עירייה מפואר ולא בנין קבלני סתמי. בתי ספר מפוארים ולא אוסף קוביות עם סורגים. בתי כנסת ומבני דת מפוארים ולא קראוונים מאולתרים. אצטדיונים ומתקני ספורט מפוארים ולא מגרשים שהיו מביישים בתי ספר תיכוניים בארה"ב. כיכרות מפוארות, שמירה על אופי מקומי של כל אזור ועיר והקמת תשתיות תיירות ובילוי שישמשו למאות שנים הבאות ולא מזרקה מרקדת סתמית, או מדרכה ששופצה כי היא חלק מהמחלף החדש שנסלל ל..
אני יודע זה קשה לשמוע שאנחנו מדינה עשירה עם תושבים עניים וערים עלובות, כי הכסף הולך לתשתיות. תשתיות צבאיות, תשתיות תחבורה ותשתיות ועדי הסתדרות ופנסיה תקציבית. כל אחד מאלו מקבל עשרות מליארדי שקלים. אז סעו למרכז חצור הגלילית, או מרכז טבריה, או מרכז קרית מלאכי ותראו מה הזרמת הכספים לתשתיות תחבורה הועילה. פלא שהדבר הכי מעניין בערים רבות בישראל - זו תחנת הרכבת? זה כנראה מבנה הציבור היחיד שנבנה בהן בהשקעה סבירה.
TL;DR
 

25306yosef

New member
שום דבר לא יוכל עוד להפתיע אותי. ולכן....

במדינת התשתיות - מטיילים בחגים לתחנות רכבת ומחלפים..
בואו ילדים, ניסע לראות את מחלף צומת גולני. משם נטייל בתחנות הרכבת בעמק. כן, במדינת התשתיות אין מה לעשות בעפולה, כל מרכז טבריה מוזנח וקורס - אז לפחות יש תחנות רכבת כאטרקציה בסוכות. אבא אבא, אפשר לרדת בצ'ק פוסט לראות גשרים ואת כביש 22? בטח, אבל עדיף שניקח רכב פרטי, כך נהנה מכל המחלף של כביש 22, גשר כניסה לעכו, מחלף הקריות, מחלף מבוא כרמל. את הטיול נסיים בהארכת כביש 6 צפונה. נהניתם ילדים? למדתם קצת מורשת של מדינת התשתיות? לא אין מה לעשות בקרית ים, ביקנעם או בעפולה. קרית ים מתפוררת ילדים, בטיילת אין מה לעשות, אין מלונות וכל העיר סובלת מבלאי מואץ. ובמטרונית כבר ביקרנו בחג שנה שעברה. בואו, ניסע לפרויקט שדרוג כביש 79. ומרכז המבקרים של אגירה שאובה, או איזו תחנת כח.

חשבתם שאתם גרים בישראל? לא, אתם גרים במדינת התשתיות.
שולטים בה מהנדסי תשתיות שמבזבזים עשרות מליארדים על פרויקטי מנהור, גשרים, מחלפים והשיא ברכבת התחתית ההזויה בתל אביב (2 מליארד בזבזה נת"ע רק על.. בעצם לא ברור מה). בחיפה המטרונית עלתה פי 3 וגם שם "נעלמו" מליארד שקלים מעל החצי מליארד שהייתה אמורה לעלות המערכת.

במדינת התשתיות - מפזרים עשרות מליארדים על שטויות כמו "מחלף גולני" באזור דליל ללא פקק - שימנע שתי דקות ברמזור וכל זאת - בעלות 350 מליון שקל בלבד! על מחלף סתמי, וכמוהו עשרות בבנייה. וזה במדינה זעירה שאמורה לחשוב על אופן ניהול קרקע.
הביטו במחלפי ענק סביב שלוחת פארק הירקון בבני ברק - רצועה מזערית מול שטח פי 3-4 שנזלל למחלפים.
זלילת תקציבית ושטח לפרויקטי תשתית הזויים מקבלת את הביטוי החריף ביותר במקומות מהם ואליהם אמורים להגיע כל אותם מליוני מתניידים. כאילו כל עם ישראל עסוק מדי יום רק בנסיעות בלתי פוסקות (קוצים בתחת כמו שבירת שיאי עולם בנסיעות לחו"ל).
במקום שתושבי ירושלים יישארו לעבוד וללמוד בירושלים הם כמובן ילמדו בחיפה, יעבדו בפתח תקוה, יבלו בתל אביב ויעשו קניות במודיעין. למה.. כי ככה מחנכים אותנו.
ולכן מדי יום אלפי מכוניות של תושבי הכרמל חונות בחניוני החופים בדרך לעבוד בתל אביב.. כי זו מדינת תשתיות שצריכה להצדיק את התשתיות.
מה ההצדקה? פיתוח גוש דן בלבד. מליוני מ"ר משרדים בגוש דן בלבד. בירושלים מספרים לנו על שער העיר.. כבר שלושים שנה. מלבד משרדי הממשלה, איזו חברה גדולה תמקם עצמה שם? תוכנית מדינת התשתיות היא להקים לכם איירפורט סיטי, שתצטרכו להגיע אליו ברכב, ואז להצדיק לשם כך בניית מחלפים כבישים גשרים ומעקפים במליארדי שקלים.
בנייני האומה, אותו פרויקט של תחנת בונקר ומנהרות ענק ב.. 15 מליארד שקל.. שהם 15 מליארד שקל שלא יגיעו לטיפוח אף מרכז עירוני וגם לא את התעסוקה בירושלים עצמה.
כפי שנכתב, אפשר היה לשפר ולשדרג את הקו למלחה בעלות נמוכה בהרבה ולהפוך אותו לקו של 40-45 דקות. אבל במדינת התשתיות מצאו דרך להוציא פי 2 על תחנה מסובכת עם בעיות נגישות מרוב שכונות ירושלים הגדולות. העיקר שפקידי מדינת התשתיות יוכלו לגור במודיעין ותל אביב ולעלות למשרדיהם במגדלי הממשלה ברכבת. זה מצדיק 15 מליארד שקל..
נכון. מדינת תשתיות עשירה שתושביה עניים, והם חיים בערים מוזנחות, עם מרכזי ערים מדורדרים להפליא - חנויות מאובקות, רחובות מוזנחים, בתים מפויחים עם תריסי פלסטיק, בתי קולנוע ומרכזי בילוי שנמחקו והועברו לאזורי תעשייה בשולי הערים (כדי ששוב מדינת התשתיות תוכל להצדיק מטרוניות, רכבלים, נתיבי אוטובוסים וכמובן סלילת מחלפי גישה, גשרים ומעקפים לאותם "אזורי התעשייה"..)
בירושלים בדרך נס של ממש הרכבת הקלה, שגם היא עלתה מליארדים רבים לקו אחד בודד וקטן.. לפחות הביאה לשיקום רחוב יפו והוצאת כלי הרכב. תודה לאל קבלנו מרכז עירוני אחד שיתפקד לטובת תושבי העיר ולא לטובת כלי הרכב, הללויה. כמו עדר באפלו התנפל עם ישראל על גני שרונה, מרחב נוסף בלב העיר שעבר טיפוח ברמה נורמלית, ממוצע ביחס לעולם ומדהים ביחס למרכזי הערים המפויחים אצלנו.
זו מדינת תשתיות כמובן, אז גם בשרונה לא ויתרו על כביש תת קרקעי טבעתי עם חניונים למאות כלי רכב, הרחבת קפלן.. מדינת התשתיות תמיד תנצח, היא תמיד תמצא את הצידוק להוציא כמה מאות מליוני שקלים, או מליארדים, זה לא יעזור לכם תושבים עניים. תושבים בשיכונים מתפוררים עם סדקים. תושבים בערים עם מרכז עירוני מוזנח ושומם, אפס כיכרות, אפס השקעה במבני ציבור מפוארים. לא יעזור לכם כלום, הכל ילך על עוד מחלף ועוד "חניון תת קרקעי ל-1200 רכבים". לא מדינת חלם, מדינת תשתיות.. 9 מליון תושבים שבונים להם מחלפים בכמות שאין בערים של 20 מליון. ומריצים אותם לקנות רכב פרטי כדי להצדיק עוד הרחבות כבישים, מנהרות ומחלפים. הרי יש פקקים לא? כביש 6, ואחריו 7, 8, 9. עד שמקרית שמונה (שאין תקציב בה לספרייה עירונית..) לאילת (שאין תקציב בה לבית חולים נורמלי) נהיה פס אספלט ומסילות אחד ברוחב כמה קילומטרים של כבישים, מחלפים, מעקפים, הפרדות מפלסיות, חניונים, גשרים, מסילות, תחנות, כבישי אגרה, כבישים עוקפים, מנהרות, כבישי טבעת..

מה אפשר היה לעשות בכסף שבוזבז על קו "בנייני האומה".. אולי להקים באמת את שער העיר, את אותו מע"ר, ומשיכת אותן חברות שיספקו תעסוקה ומקומות פנאי ובילוי ומגורים כדי שתושבי ירושלים לא יצטרכו כלל להגיע בהמוניהם לעבוד במרכז. ואם כן, יסעו בקו המקוצר הקיים 40 דקות ויגיעו לתל אביב.
כן זו המציאות. כולנו יכולנו לנסוע הרבה פחות ממקום למקום לעבוד לבלות ולגור, אם רק היו דואגים לטפח בצורה נכונה את המקום בו אנו גרים. במקום לייצר לנו מושגים כמו פריפריה ו'הנגב והגליל', לדאוג שהפיתוח הכלכלי ופיתוח עירוני יגיעו לכל הערים בישראל. לאחד ערים קטנות וחלשות לערים גדולות. לתת את התקציבים לתשתיות אספלט ורכבות - לתשתיות תעסוקה, לתשתיות בנייה מחדש של מרכזי ערים, לתוכנית לאומית להסרת מפגע השיכונים וסיוע לתכנון מרכזי ערים חדשים עם כיכרות ודיור איכותי, ומבני ציבור - בניין עירייה מפואר ולא בנין קבלני סתמי. בתי ספר מפוארים ולא אוסף קוביות עם סורגים. בתי כנסת ומבני דת מפוארים ולא קראוונים מאולתרים. אצטדיונים ומתקני ספורט מפוארים ולא מגרשים שהיו מביישים בתי ספר תיכוניים בארה"ב. כיכרות מפוארות, שמירה על אופי מקומי של כל אזור ועיר והקמת תשתיות תיירות ובילוי שישמשו למאות שנים הבאות ולא מזרקה מרקדת סתמית, או מדרכה ששופצה כי היא חלק מהמחלף החדש שנסלל ל..
אני יודע זה קשה לשמוע שאנחנו מדינה עשירה עם תושבים עניים וערים עלובות, כי הכסף הולך לתשתיות. תשתיות צבאיות, תשתיות תחבורה ותשתיות ועדי הסתדרות ופנסיה תקציבית. כל אחד מאלו מקבל עשרות מליארדי שקלים. אז סעו למרכז חצור הגלילית, או מרכז טבריה, או מרכז קרית מלאכי ותראו מה הזרמת הכספים לתשתיות תחבורה הועילה. פלא שהדבר הכי מעניין בערים רבות בישראל - זו תחנת הרכבת? זה כנראה מבנה הציבור היחיד שנבנה בהן בהשקעה סבירה.
שום דבר לא יוכל עוד להפתיע אותי. ולכן....
אני נוטה להאמין שכל ההשקעות הרבות ביותר בשנים האחרונות בתשתיות נועדו לא יותר מאשר להיות מכבסות כספים לצורך הלבנות הון על מנת שקומץ בודדים יוכלו להנות מאורח חיים ראוותני ולהרבות בנסיעות לחו"ל ושם בחו"ל יוכלו קומץ הבודדים להלבין את הכספים והכל בתחבולות ובדרכי עורמה.

ובנוסף, המטרה של כל ממשלות ישראל מאז הקמתה של המדינה היא לעודד ככל שניתן את השימוש ברכב הפרטי ובצורה פולחנית וקנאית ביותר ולצורך כך אף נעשה שימוש בדת ובטיעון המדינה היהודית. והכל כאמור לעייל לצורך מכבסות כספים והלבנות הון. וכל מי שיטען אחרת הוא שקרן וגם שחקן שמטרתו היא להרדים אותנו האזרחים משלמי המיסים.

הפוליטיקאי הוא לא יותר מאשר בובה על חוט, מריונטה שהוא שחקן בהצגה אחת גדולה שנועדה להרדים את הציבור ולמעשה את הצי-בור שמאמינים בעיניים עצומות לכל השקרים והתחבולות הנעשות בדרכי עורמה ורמיה. הכל נעשה למראית עין בלבד.

ואותנו האזרחים ממשיכים לרמות ולהונות בתחבולות ובדרכי עורמה ורמיה ומלעיטים אותנו בהודעות לעיתונות שיצאו הישר ממשרדי יחסי הציבור והכל על חשבוננו. ההודעות לעיתונות ופרסומי היחצנות נועדו להרדים אותנו האזרחים ובמטרה להכשיל כל ניסיון שלנו האזרחים להאבק כנגד השוד הציבורי. והכל נעשה בתחבולות ובדרכי עורמה לצורך הלבנות הון.

במדינת ישראל אין כל אכיפה של חוקי המדינה. ואם אולי נראה שיש אכיפה של החוק, הכל זה למראית עין בלבד והכל זה למעשה הצגה אחת גדולה לצורך הרדמת הציבור.

זו דעתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה