הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא

מצב
הנושא נעול.

EHP12

Active member
הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא

הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא
http://www.themarker.com/dynamo/traffic-jam/1.3091294

"אלא שבעוד שעמיתיהם בקליפורניה מגיעים למקום עבודתם ברשת של רכבות פרבריות וקלות..."

בתור מי שטייל באזור המטרופוליני של סן פרנסיסקו בתחבורה ציבורית. אני יכול להגיד שהתחבורה הציבורית שם טובה מזו הישראלית, אך נחותה מהאירופאית ומהחוף המזרחי.

יש בה רכבת תחתית ורכבת פרברית, אך עם כיסוי דל יחסית. שמאפשר למעט מאוד מקומות להגיע בשימוש בתחבורה מסילתית בלבד. בנוגע לאוטובוסים המשלימים את הרכבת. הם לצערי מזכירים את המערכת הישראלית: תדירות נמוכה של פעם ב20-45 דקות. עם מסלולים מפותלים למדי (בפרברים. לא בעיר עצמה). אך גם בעיר עצמה המערכת די קשה להבנה ע"י זרים.

בנוגע לרכבות קלות, אין חיה כזאת בכלל בחוף המערבי של ארצות הברית.

אז פעם הבאה שמנסים למצוא אידיאל לתחבורה ציבורית, אל תנסו לתת דוגמה את החוף המערבי של ארצות הברית. כי גם באחד המטרופולינים הכי צפופים שלה, הרכב הפרטי עדיין ידו על העליונה. והסתמכות על ניידות בתחבורה ציבורית קשה כמו במדינת ישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי הכוונה שלהם לקרוניות הכבל ההיסטוריות של סאן פרנסיסקו ?

הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא
http://www.themarker.com/dynamo/traffic-jam/1.3091294

"אלא שבעוד שעמיתיהם בקליפורניה מגיעים למקום עבודתם ברשת של רכבות פרבריות וקלות..."

בתור מי שטייל באזור המטרופוליני של סן פרנסיסקו בתחבורה ציבורית. אני יכול להגיד שהתחבורה הציבורית שם טובה מזו הישראלית, אך נחותה מהאירופאית ומהחוף המזרחי.

יש בה רכבת תחתית ורכבת פרברית, אך עם כיסוי דל יחסית. שמאפשר למעט מאוד מקומות להגיע בשימוש בתחבורה מסילתית בלבד. בנוגע לאוטובוסים המשלימים את הרכבת. הם לצערי מזכירים את המערכת הישראלית: תדירות נמוכה של פעם ב20-45 דקות. עם מסלולים מפותלים למדי (בפרברים. לא בעיר עצמה). אך גם בעיר עצמה המערכת די קשה להבנה ע"י זרים.

בנוגע לרכבות קלות, אין חיה כזאת בכלל בחוף המערבי של ארצות הברית.

אז פעם הבאה שמנסים למצוא אידיאל לתחבורה ציבורית, אל תנסו לתת דוגמה את החוף המערבי של ארצות הברית. כי גם באחד המטרופולינים הכי צפופים שלה, הרכב הפרטי עדיין ידו על העליונה. והסתמכות על ניידות בתחבורה ציבורית קשה כמו במדינת ישראל.
אולי הכוונה שלהם לקרוניות הכבל ההיסטוריות של סאן פרנסיסקו ?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/San_Francisco_cable_car_system
 

easylivin

New member
ההשוואה בין LA לפריז בדיוק פורסמה כאן לפני כמה ימים:

הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא
http://www.themarker.com/dynamo/traffic-jam/1.3091294

"אלא שבעוד שעמיתיהם בקליפורניה מגיעים למקום עבודתם ברשת של רכבות פרבריות וקלות..."

בתור מי שטייל באזור המטרופוליני של סן פרנסיסקו בתחבורה ציבורית. אני יכול להגיד שהתחבורה הציבורית שם טובה מזו הישראלית, אך נחותה מהאירופאית ומהחוף המזרחי.

יש בה רכבת תחתית ורכבת פרברית, אך עם כיסוי דל יחסית. שמאפשר למעט מאוד מקומות להגיע בשימוש בתחבורה מסילתית בלבד. בנוגע לאוטובוסים המשלימים את הרכבת. הם לצערי מזכירים את המערכת הישראלית: תדירות נמוכה של פעם ב20-45 דקות. עם מסלולים מפותלים למדי (בפרברים. לא בעיר עצמה). אך גם בעיר עצמה המערכת די קשה להבנה ע"י זרים.

בנוגע לרכבות קלות, אין חיה כזאת בכלל בחוף המערבי של ארצות הברית.

אז פעם הבאה שמנסים למצוא אידיאל לתחבורה ציבורית, אל תנסו לתת דוגמה את החוף המערבי של ארצות הברית. כי גם באחד המטרופולינים הכי צפופים שלה, הרכב הפרטי עדיין ידו על העליונה. והסתמכות על ניידות בתחבורה ציבורית קשה כמו במדינת ישראל.
ההשוואה בין LA לפריז בדיוק פורסמה כאן לפני כמה ימים:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181329339/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]

100% מהעיתונאים כידוע אינם מתמחים בתחום כתיבתם (ולמעשה אינם מתמחים בשום תחום מלבד כתיבת כתבות). ולכן רובם ככולם מניחים כהדיוטות מהשורה שבארה"ב הכל יותר טוב... ובעמק הסיליקון כל דבר חייב להיות הכי טוב בעולם, לא? אני בטוח שהכותב לא באמת חשב על "הדוגמה" הזאת ועד כמה היא טובה או לא, אלא פשוט הביא את המקום הראשון שעלה על רוחו.
 

amit1270

New member
בהחלט יש רכבות קלות בחוף המערבי של ארה"ב

הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא
http://www.themarker.com/dynamo/traffic-jam/1.3091294

"אלא שבעוד שעמיתיהם בקליפורניה מגיעים למקום עבודתם ברשת של רכבות פרבריות וקלות..."

בתור מי שטייל באזור המטרופוליני של סן פרנסיסקו בתחבורה ציבורית. אני יכול להגיד שהתחבורה הציבורית שם טובה מזו הישראלית, אך נחותה מהאירופאית ומהחוף המזרחי.

יש בה רכבת תחתית ורכבת פרברית, אך עם כיסוי דל יחסית. שמאפשר למעט מאוד מקומות להגיע בשימוש בתחבורה מסילתית בלבד. בנוגע לאוטובוסים המשלימים את הרכבת. הם לצערי מזכירים את המערכת הישראלית: תדירות נמוכה של פעם ב20-45 דקות. עם מסלולים מפותלים למדי (בפרברים. לא בעיר עצמה). אך גם בעיר עצמה המערכת די קשה להבנה ע"י זרים.

בנוגע לרכבות קלות, אין חיה כזאת בכלל בחוף המערבי של ארצות הברית.

אז פעם הבאה שמנסים למצוא אידיאל לתחבורה ציבורית, אל תנסו לתת דוגמה את החוף המערבי של ארצות הברית. כי גם באחד המטרופולינים הכי צפופים שלה, הרכב הפרטי עדיין ידו על העליונה. והסתמכות על ניידות בתחבורה ציבורית קשה כמו במדינת ישראל.
בהחלט יש רכבות קלות בחוף המערבי של ארה"ב
כולל סן פרנסיסקו.
 

AShugaley

New member
ממילא אין ממש איך לבנות אותן

נכון, אבל הן לא טובות במיוחד, ולא מתוקצבות מספיק
ממילא אין ממש איך לבנות אותן
הערים בחוף המערבי בנויות כך שפשוט אי אפשר לבנות קו תחבורה יעיל, בשל צפיפות האוכלוסין הנמוכה. אנשים גרים בבתים פרטיים המתפרסים על שטח רב, לא משנה איפה תבנה תחנה פשוט לא יהיו בקרבתה מספיק מגורים.
&nbsp
המערכות הקיימות (כמעט בכל הערים הגדולות באזור) עובדות בעיקר בשיטת Park and Ride, וככאלה אכן משחקות תפקיד מסוים. אבל ברור שלא זו הדרך לבנות מערכת תחבורה רחבה.
&nbsp
דווקא סן פרסיסקו יוצאת דופן כעיר הכי צפופה באזור. אבל גם היא רחוקה מלהיות גן עדן לתחבורה ציבורית.
 

amit1270

New member
יש טובות יותר ופחות, אבל אי אפשר לומר "אין חיה כזאת בכלל"

נכון, אבל הן לא טובות במיוחד, ולא מתוקצבות מספיק
יש טובות יותר ופחות, אבל אי אפשר לומר "אין חיה כזאת בכלל"
כי יש חיה כזאת בכל הערים המרכזיות בחוף המערבי.
 

ofirg4

New member
מלשון הכתבה נראה שהם מתכוונים לרכבת הקלה בעמק הסיליקון

הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא
http://www.themarker.com/dynamo/traffic-jam/1.3091294

"אלא שבעוד שעמיתיהם בקליפורניה מגיעים למקום עבודתם ברשת של רכבות פרבריות וקלות..."

בתור מי שטייל באזור המטרופוליני של סן פרנסיסקו בתחבורה ציבורית. אני יכול להגיד שהתחבורה הציבורית שם טובה מזו הישראלית, אך נחותה מהאירופאית ומהחוף המזרחי.

יש בה רכבת תחתית ורכבת פרברית, אך עם כיסוי דל יחסית. שמאפשר למעט מאוד מקומות להגיע בשימוש בתחבורה מסילתית בלבד. בנוגע לאוטובוסים המשלימים את הרכבת. הם לצערי מזכירים את המערכת הישראלית: תדירות נמוכה של פעם ב20-45 דקות. עם מסלולים מפותלים למדי (בפרברים. לא בעיר עצמה). אך גם בעיר עצמה המערכת די קשה להבנה ע"י זרים.

בנוגע לרכבות קלות, אין חיה כזאת בכלל בחוף המערבי של ארצות הברית.

אז פעם הבאה שמנסים למצוא אידיאל לתחבורה ציבורית, אל תנסו לתת דוגמה את החוף המערבי של ארצות הברית. כי גם באחד המטרופולינים הכי צפופים שלה, הרכב הפרטי עדיין ידו על העליונה. והסתמכות על ניידות בתחבורה ציבורית קשה כמו במדינת ישראל.
מלשון הכתבה נראה שהם מתכוונים לרכבת הקלה בעמק הסיליקון
ראה http://www.vta.org/getting-around/interactive-light-rail-map
רכבת קלה זו עוברת בפארקי הייטק באזור.
&nbsp
אני מסכים איתך ועם AShugaley שהתחבורה הציבורית ( גם הרכבת הקלה וגם BART וגם ה Caltran) מבוססת בעיקר על חנה וסע. תחבורה ציבורית מדלת לדלת רק יעילה בעיר צפופה.
 
זה לא היה נושא הכתבה. הכתבה עוסקת בשאטלים בארץ

הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא
http://www.themarker.com/dynamo/traffic-jam/1.3091294

"אלא שבעוד שעמיתיהם בקליפורניה מגיעים למקום עבודתם ברשת של רכבות פרבריות וקלות..."

בתור מי שטייל באזור המטרופוליני של סן פרנסיסקו בתחבורה ציבורית. אני יכול להגיד שהתחבורה הציבורית שם טובה מזו הישראלית, אך נחותה מהאירופאית ומהחוף המזרחי.

יש בה רכבת תחתית ורכבת פרברית, אך עם כיסוי דל יחסית. שמאפשר למעט מאוד מקומות להגיע בשימוש בתחבורה מסילתית בלבד. בנוגע לאוטובוסים המשלימים את הרכבת. הם לצערי מזכירים את המערכת הישראלית: תדירות נמוכה של פעם ב20-45 דקות. עם מסלולים מפותלים למדי (בפרברים. לא בעיר עצמה). אך גם בעיר עצמה המערכת די קשה להבנה ע"י זרים.

בנוגע לרכבות קלות, אין חיה כזאת בכלל בחוף המערבי של ארצות הברית.

אז פעם הבאה שמנסים למצוא אידיאל לתחבורה ציבורית, אל תנסו לתת דוגמה את החוף המערבי של ארצות הברית. כי גם באחד המטרופולינים הכי צפופים שלה, הרכב הפרטי עדיין ידו על העליונה. והסתמכות על ניידות בתחבורה ציבורית קשה כמו במדינת ישראל.
זה לא היה נושא הכתבה. הכתבה עוסקת בשאטלים בארץ
אתה נתפס למשפט לא מוצלח אחד, וזהו? הפסקתי לקרוא את הכתבה?
הכתבה בכלל לא מדברת לא על עמק הסיליקון ולא על לוס אנגלס.
היא מדברת על נושא חשוב והוא השאטלים לאזורי תעשייה.
כמי שנכנס כל בוקר לאזור תעשייה הרצליה אני יודע כמה זה קשה.
 

ruven7

Active member
התחב"צ בחוף המזרחי-בעיקר בין מדינות וערים גדולות גרועה

הפסקתי לקרוא את הכתבה ברגע שראיתי את המשפט הבא
http://www.themarker.com/dynamo/traffic-jam/1.3091294

"אלא שבעוד שעמיתיהם בקליפורניה מגיעים למקום עבודתם ברשת של רכבות פרבריות וקלות..."

בתור מי שטייל באזור המטרופוליני של סן פרנסיסקו בתחבורה ציבורית. אני יכול להגיד שהתחבורה הציבורית שם טובה מזו הישראלית, אך נחותה מהאירופאית ומהחוף המזרחי.

יש בה רכבת תחתית ורכבת פרברית, אך עם כיסוי דל יחסית. שמאפשר למעט מאוד מקומות להגיע בשימוש בתחבורה מסילתית בלבד. בנוגע לאוטובוסים המשלימים את הרכבת. הם לצערי מזכירים את המערכת הישראלית: תדירות נמוכה של פעם ב20-45 דקות. עם מסלולים מפותלים למדי (בפרברים. לא בעיר עצמה). אך גם בעיר עצמה המערכת די קשה להבנה ע"י זרים.

בנוגע לרכבות קלות, אין חיה כזאת בכלל בחוף המערבי של ארצות הברית.

אז פעם הבאה שמנסים למצוא אידיאל לתחבורה ציבורית, אל תנסו לתת דוגמה את החוף המערבי של ארצות הברית. כי גם באחד המטרופולינים הכי צפופים שלה, הרכב הפרטי עדיין ידו על העליונה. והסתמכות על ניידות בתחבורה ציבורית קשה כמו במדינת ישראל.
התחב"צ בחוף המזרחי-בעיקר בין מדינות וערים גדולות גרועה
מנסיוני
בתוך הערים הגדולות היא סבירה למדי
ובתוך מדינות כמו ניו המפשייר -גרועה עד לא קיימת גם בשל אופי המקום -יישובים קטנים ומנותקים למדי מערים מרכזיות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה