תחתית בירושלים

מצב
הנושא נעול.

yeh11

New member
תחתית בירושלים

תחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
 

jp3raptor

Member
ממש לא קל יותר,

תחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
ממש לא קל יותר,
פיגוע תת קרקעי בעל השלכות כבדות בהרבה.
&nbsp
חוץ מזה, אין הבדל משמעותי בין פיגוע שהיה בתחנת הרכבת מפיגוע בתחנת אוטובוס.
וכמובן שאין כוונה להכניס את תחנות האוטובוס מתחת לקרקע.
&nbsp
אסור למגן את עצמנו לדעת
 

easylivin

New member
פיגוע בתחתית הוא דבר איום ונורא במיוחד, אבל

ממש לא קל יותר,
פיגוע תת קרקעי בעל השלכות כבדות בהרבה.
&nbsp
חוץ מזה, אין הבדל משמעותי בין פיגוע שהיה בתחנת הרכבת מפיגוע בתחנת אוטובוס.
וכמובן שאין כוונה להכניס את תחנות האוטובוס מתחת לקרקע.
&nbsp
אסור למגן את עצמנו לדעת
פיגוע בתחתית הוא דבר איום ונורא במיוחד, אבל
דווקא מבחינת אבטחה - זה נכון שקל יותר לאבטח (זה לא נקרא למגן) תחנה תת-קרקעית. רק צריכים לתכנן נכון את הכניסות, ועם סידורי האבטחה הקיימים בישראל אין מצב שמפגע יגיע אל מתחת לקרקע עם נשק או מטען. כמובן שגם קשה יותר לתקוף מסילה תת-קרקעית... הפיגועים ברכבות תחתיות בעולם אירעו בעקבות אבטחה חלשה או לא קיימת.

אבל כמובן שזה לא מהווה שיקול בדרך כלל, ולא אמור להיות השיקול העיקרי כשמחליטים איזו מערכת תחבורה להקים. (דוגמה מנגד: ברה"מ של סטאלין שהחליט על רכבת תחתית בין היתר בגלל שיקולים של הגנה "אזרחית").
 

Bus Nerd

Active member
"אין מצב" זה קצת מוגזם

פיגוע בתחתית הוא דבר איום ונורא במיוחד, אבל
דווקא מבחינת אבטחה - זה נכון שקל יותר לאבטח (זה לא נקרא למגן) תחנה תת-קרקעית. רק צריכים לתכנן נכון את הכניסות, ועם סידורי האבטחה הקיימים בישראל אין מצב שמפגע יגיע אל מתחת לקרקע עם נשק או מטען. כמובן שגם קשה יותר לתקוף מסילה תת-קרקעית... הפיגועים ברכבות תחתיות בעולם אירעו בעקבות אבטחה חלשה או לא קיימת.

אבל כמובן שזה לא מהווה שיקול בדרך כלל, ולא אמור להיות השיקול העיקרי כשמחליטים איזו מערכת תחבורה להקים. (דוגמה מנגד: ברה"מ של סטאלין שהחליט על רכבת תחתית בין היתר בגלל שיקולים של הגנה "אזרחית").
"אין מצב" זה קצת מוגזם
היו מקרים בעבר.
&nbsp
קרה לי גם מקרה שבו אדם שהיה לפני בתור לבדיקה בטחונית נכנס לקניון עם אקדח והמגנומטר לא צפצף אפילו. כשהוא אמר את זה למאבטח המאבטח אמר לו "לא בעיה שלי" וביקש לראות רישיון נשק.
 

easylivin

New member
הייתי צריך להבהיר, שכשאמרתי "סידורי האבטחה הקיימים"

"אין מצב" זה קצת מוגזם
היו מקרים בעבר.
&nbsp
קרה לי גם מקרה שבו אדם שהיה לפני בתור לבדיקה בטחונית נכנס לקניון עם אקדח והמגנומטר לא צפצף אפילו. כשהוא אמר את זה למאבטח המאבטח אמר לו "לא בעיה שלי" וביקש לראות רישיון נשק.
הייתי צריך להבהיר, שכשאמרתי "סידורי האבטחה הקיימים"
לא התכוונתי למאבטחים של קניון...
בישראל יודעים לאבטח כשרוצים. הרכבת הקלה בגוש דן תהיה ללא ספק מאובטחת יותר מרוב (אם לא מכל) מקבילותיה בעולם... וברור גם שנקודת התורפה שלה תהיה בקטע העילי. ואילו תחנת ירושלים-האומה ע"ש יצחק הרצוג לא תאויש במאבטחי קניונים טיפוסיים. היא גם תצויד בתשתית המתאימה כנדרש ואף מעבר לזה. הנקודה היא שאם רוצים, ניתן להקים גם רכבת תחתית כך שתהיה מאובטחת הרמטית בלי הגזמה. אפילו עם רכבת עלית כבדה זה "קצת" יותר קשה, שלא לדבר על רק"ל במפלס ה(מד)רחוב.

אבל כפי שציינתי, זה בכלל לא הדבר הכי רלוונטי כשמדברים על איזו מערכת הסעת המונים כן להקים ואיזו לא להקים. ברק"ל ירושלים אין קטעים תת-קרקעיים ובגוש דן יהיו קטעים ארוכים כאלה - וזה ממש לא בגלל שיקולי בטחון.
 

Bus Nerd

Active member
אף אחד לא הולך לבדוק תיקים לאנשים ברכבת הקלה בגוש דן

הייתי צריך להבהיר, שכשאמרתי "סידורי האבטחה הקיימים"
לא התכוונתי למאבטחים של קניון...
בישראל יודעים לאבטח כשרוצים. הרכבת הקלה בגוש דן תהיה ללא ספק מאובטחת יותר מרוב (אם לא מכל) מקבילותיה בעולם... וברור גם שנקודת התורפה שלה תהיה בקטע העילי. ואילו תחנת ירושלים-האומה ע"ש יצחק הרצוג לא תאויש במאבטחי קניונים טיפוסיים. היא גם תצויד בתשתית המתאימה כנדרש ואף מעבר לזה. הנקודה היא שאם רוצים, ניתן להקים גם רכבת תחתית כך שתהיה מאובטחת הרמטית בלי הגזמה. אפילו עם רכבת עלית כבדה זה "קצת" יותר קשה, שלא לדבר על רק"ל במפלס ה(מד)רחוב.

אבל כפי שציינתי, זה בכלל לא הדבר הכי רלוונטי כשמדברים על איזו מערכת הסעת המונים כן להקים ואיזו לא להקים. ברק"ל ירושלים אין קטעים תת-קרקעיים ובגוש דן יהיו קטעים ארוכים כאלה - וזה ממש לא בגלל שיקולי בטחון.
אף אחד לא הולך לבדוק תיקים לאנשים ברכבת הקלה בגוש דן
אולי יבדקו בתחנות העיליות, שם התכנון משאיר מקום לעמדות מאבטח, אבל זה יהיה ממש מיותר, הרי בקטע העילי לא ייבדקו בכלל, ואפשר יהיה להגיע מהקטע העילי לקטע התת קרקעי בלי לעבור בדיקת תיקים.
&nbsp
כי הרי התחנות העל קרקעיות לא מתוכננות כמבני תחנה גדולים שמאפשרים ליצור perimeter של ביטחון עם איזור "חוץ" ואיזור "פנים" מוגדר, הן מתוכננות להשתלב בחתך הרחוב, והרציפים התת קרקעיים לא מתוכננים בצורה שיהיה אפשר לבדוק את כל מי שיורד מהרכבת.
&nbsp
אגב גם ברכבת ישראל יש חולשות ברורות מאליהן במערך הבטחון אך כמובן שאני לא הולך לציין אותן כאן, מסיבות ברורות.
&nbsp
וכן, אני מסכים איתך, זה לא צריך להיות שיקול בבחירה של סוג מערך התחבורה בכלל. גם באוטובוסים אין מאבטחים בארץ ולא היו תקריות גדולות בשנים האחרונות, כי יודעים לתפוס את האידיוטים לפני שהם מגיעים לאוטובוס בד"כ. כך ראוי שיהיה גם ברק"ל בגוש דן.
 

easylivin

New member
למעשה הסכמת איתי בכל הפסקאות.


אף אחד לא הולך לבדוק תיקים לאנשים ברכבת הקלה בגוש דן
אולי יבדקו בתחנות העיליות, שם התכנון משאיר מקום לעמדות מאבטח, אבל זה יהיה ממש מיותר, הרי בקטע העילי לא ייבדקו בכלל, ואפשר יהיה להגיע מהקטע העילי לקטע התת קרקעי בלי לעבור בדיקת תיקים.
&nbsp
כי הרי התחנות העל קרקעיות לא מתוכננות כמבני תחנה גדולים שמאפשרים ליצור perimeter של ביטחון עם איזור "חוץ" ואיזור "פנים" מוגדר, הן מתוכננות להשתלב בחתך הרחוב, והרציפים התת קרקעיים לא מתוכננים בצורה שיהיה אפשר לבדוק את כל מי שיורד מהרכבת.
&nbsp
אגב גם ברכבת ישראל יש חולשות ברורות מאליהן במערך הבטחון אך כמובן שאני לא הולך לציין אותן כאן, מסיבות ברורות.
&nbsp
וכן, אני מסכים איתך, זה לא צריך להיות שיקול בבחירה של סוג מערך התחבורה בכלל. גם באוטובוסים אין מאבטחים בארץ ולא היו תקריות גדולות בשנים האחרונות, כי יודעים לתפוס את האידיוטים לפני שהם מגיעים לאוטובוס בד"כ. כך ראוי שיהיה גם ברק"ל בגוש דן.
למעשה הסכמת איתי בכל הפסקאות.
 

down und

New member
ברכבת ישראל מעולם לא הצליחו לבצע פיגוע בתוך הרכבת

אף אחד לא הולך לבדוק תיקים לאנשים ברכבת הקלה בגוש דן
אולי יבדקו בתחנות העיליות, שם התכנון משאיר מקום לעמדות מאבטח, אבל זה יהיה ממש מיותר, הרי בקטע העילי לא ייבדקו בכלל, ואפשר יהיה להגיע מהקטע העילי לקטע התת קרקעי בלי לעבור בדיקת תיקים.
&nbsp
כי הרי התחנות העל קרקעיות לא מתוכננות כמבני תחנה גדולים שמאפשרים ליצור perimeter של ביטחון עם איזור "חוץ" ואיזור "פנים" מוגדר, הן מתוכננות להשתלב בחתך הרחוב, והרציפים התת קרקעיים לא מתוכננים בצורה שיהיה אפשר לבדוק את כל מי שיורד מהרכבת.
&nbsp
אגב גם ברכבת ישראל יש חולשות ברורות מאליהן במערך הבטחון אך כמובן שאני לא הולך לציין אותן כאן, מסיבות ברורות.
&nbsp
וכן, אני מסכים איתך, זה לא צריך להיות שיקול בבחירה של סוג מערך התחבורה בכלל. גם באוטובוסים אין מאבטחים בארץ ולא היו תקריות גדולות בשנים האחרונות, כי יודעים לתפוס את האידיוטים לפני שהם מגיעים לאוטובוס בד"כ. כך ראוי שיהיה גם ברק"ל בגוש דן.
ברכבת ישראל מעולם לא הצליחו לבצע פיגוע בתוך הרכבת
או בתוך שטח התחנה.
ובפיזדמטת שמל גקצה (שם מבזה שנתתי לאינטיפדת אל אקצה)
הם ניסו לפחות 3 פעמים.
בכל שלוש הפעמים הללו המחבל הבזוי ימ"ש התפוצץ מחוץ לתחנה ורצח איתו
אזרחים תמימים ו/או את המאבטח (כמו בתחנת נורדאו שמבחינתי היא לעולם ועד
תחנת כפ"ס).

המקומות בהן מחבלים ארורים ומנוולים ניסו להכנס לתחנות הן בנהריה,
יומיים לפני הפיגוע המפורסם בתבל, כן, ב-9 ב-9 שנת 2001, יומיים לפני ניין אילוון.
זה היה מחבל ישראלי.

היה גם בתחנת בנימינה מחוץ לעמדת הבודקים וכמובן זו שבתחנת נורדאו כפ"ס.

האבטחה בתחנות הרכבת הן לאין שיעור יותר טובות מאשר בקניונים או סופרים או מתנ"סים וכדומה.
מאבטחים צעירים בוגרי יחידות קרביות ולא פנסיונרים עם כרס שבקושי עשו צבא
(מאבטחי הסופר והקניונים).
 

איתמר ש

New member
ברק"ל ירושלים דווקא יש

הייתי צריך להבהיר, שכשאמרתי "סידורי האבטחה הקיימים"
לא התכוונתי למאבטחים של קניון...
בישראל יודעים לאבטח כשרוצים. הרכבת הקלה בגוש דן תהיה ללא ספק מאובטחת יותר מרוב (אם לא מכל) מקבילותיה בעולם... וברור גם שנקודת התורפה שלה תהיה בקטע העילי. ואילו תחנת ירושלים-האומה ע"ש יצחק הרצוג לא תאויש במאבטחי קניונים טיפוסיים. היא גם תצויד בתשתית המתאימה כנדרש ואף מעבר לזה. הנקודה היא שאם רוצים, ניתן להקים גם רכבת תחתית כך שתהיה מאובטחת הרמטית בלי הגזמה. אפילו עם רכבת עלית כבדה זה "קצת" יותר קשה, שלא לדבר על רק"ל במפלס ה(מד)רחוב.

אבל כפי שציינתי, זה בכלל לא הדבר הכי רלוונטי כשמדברים על איזו מערכת הסעת המונים כן להקים ואיזו לא להקים. ברק"ל ירושלים אין קטעים תת-קרקעיים ובגוש דן יהיו קטעים ארוכים כאלה - וזה ממש לא בגלל שיקולי בטחון.
ברק"ל ירושלים דווקא יש
קטע תת קרקעי לא ארוך בקו הכחול, באזור המע"ר החרדי. לא זוכר כמה תחנות יש לאורכו, בטח לא יותר מאחת-שתיים
 

Ccyclist

Well-known member
7/7 הוכיח שפיגוע בתחתית הוא בסך הכל כמו פיגוע במפרקית

פיגוע בתחתית הוא דבר איום ונורא במיוחד, אבל
דווקא מבחינת אבטחה - זה נכון שקל יותר לאבטח (זה לא נקרא למגן) תחנה תת-קרקעית. רק צריכים לתכנן נכון את הכניסות, ועם סידורי האבטחה הקיימים בישראל אין מצב שמפגע יגיע אל מתחת לקרקע עם נשק או מטען. כמובן שגם קשה יותר לתקוף מסילה תת-קרקעית... הפיגועים ברכבות תחתיות בעולם אירעו בעקבות אבטחה חלשה או לא קיימת.

אבל כמובן שזה לא מהווה שיקול בדרך כלל, ולא אמור להיות השיקול העיקרי כשמחליטים איזו מערכת תחבורה להקים. (דוגמה מנגד: ברה"מ של סטאלין שהחליט על רכבת תחתית בין היתר בגלל שיקולים של הגנה "אזרחית").
7/7 הוכיח שפיגוע בתחתית הוא בסך הכל כמו פיגוע במפרקית
בפיצוץ היחיד בתחתית העמוקה בראסל סקוור נהרגו 26. עד לפיגוע ההוא הספקולציה בקרב ישראלים בלונדון היתה שבגלל מבנה המנהרות ההדף יהיה קטלני בהרבה בהשוואה לפיגועים באוטובוסים. כמו כן עיקר הספקולציה אצל הציבור הבריטי היתה שהתקפה אם תהיה תהיה כימית או ביולוגית (ע"ע טוקיו) ולא פיצוץ קונבנציונלי. היו גם ספקולציות על סכנה לפצצה מלוכלכת אבל החשש הזה היה למשהו על פני השטח שיזהם אזור עירוני כלשהו. נראה שהעובדה שהתחתית עשויה מקרונות נפרדים הגבילה את עיקר הנזק לקרון או שניים ולא לארבעת הקרונות האחרים. בשני הפיצוצים בתחתית הקרובה לפני השטח (מנהרה אחודה, פרופיל גדול ותחנות שחלקן פתוח לשמיים נהרגו 7 באולדגייט ו 6 באדג'וור רוד. בהשוואה לממוצעי פיגועים מהאינטיפדה השניה זה נמוך עד בינוני. ההפחדות לפיהן מדובר בעליית מדרגה בסדר הגודל של מספר ההרוגים והפצועים הפוטנציאלי אינן נכונות. שלא נדע אבל זה לא משהו שלא התמודדו התמודדו איתו בעבר. במערכת הרק"ל העמוקה שסיקרתי במאלגה באביב היו אולמות תחנה גדולים מעל לקומת הרציפים כתוצאה משיטת הקופסאות ומקום פנוי רב לעמדות בידוק אם יוחלט להציבן בגוש דן. למעשה האולמות מילאו את כל החלל שמעל לרציפים והמסילות שבקופסה.
 

Bus Nerd

Active member
אז אתה אומר שכשיעברו ל open gangways יהיה מסוכן יותר?

7/7 הוכיח שפיגוע בתחתית הוא בסך הכל כמו פיגוע במפרקית
בפיצוץ היחיד בתחתית העמוקה בראסל סקוור נהרגו 26. עד לפיגוע ההוא הספקולציה בקרב ישראלים בלונדון היתה שבגלל מבנה המנהרות ההדף יהיה קטלני בהרבה בהשוואה לפיגועים באוטובוסים. כמו כן עיקר הספקולציה אצל הציבור הבריטי היתה שהתקפה אם תהיה תהיה כימית או ביולוגית (ע"ע טוקיו) ולא פיצוץ קונבנציונלי. היו גם ספקולציות על סכנה לפצצה מלוכלכת אבל החשש הזה היה למשהו על פני השטח שיזהם אזור עירוני כלשהו. נראה שהעובדה שהתחתית עשויה מקרונות נפרדים הגבילה את עיקר הנזק לקרון או שניים ולא לארבעת הקרונות האחרים. בשני הפיצוצים בתחתית הקרובה לפני השטח (מנהרה אחודה, פרופיל גדול ותחנות שחלקן פתוח לשמיים נהרגו 7 באולדגייט ו 6 באדג'וור רוד. בהשוואה לממוצעי פיגועים מהאינטיפדה השניה זה נמוך עד בינוני. ההפחדות לפיהן מדובר בעליית מדרגה בסדר הגודל של מספר ההרוגים והפצועים הפוטנציאלי אינן נכונות. שלא נדע אבל זה לא משהו שלא התמודדו התמודדו איתו בעבר. במערכת הרק"ל העמוקה שסיקרתי במאלגה באביב היו אולמות תחנה גדולים מעל לקומת הרציפים כתוצאה משיטת הקופסאות ומקום פנוי רב לעמדות בידוק אם יוחלט להציבן בגוש דן. למעשה האולמות מילאו את כל החלל שמעל לרציפים והמסילות שבקופסה.
אז אתה אומר שכשיעברו ל open gangways יהיה מסוכן יותר?
open gangways הכוונה מעבר חופשי בין קרונות כמו שאתה יכול לראות היום בקו הDistrict בלונדון ברכבות החדשות (ובעתיד הרחוק יותר גם בקווים העמוקים, ע"ע new tube for london)
 

Ccyclist

Well-known member
קשה לדעת כי בין הקרונות הרגילים דאז / היום יש חלונות

אז אתה אומר שכשיעברו ל open gangways יהיה מסוכן יותר?
open gangways הכוונה מעבר חופשי בין קרונות כמו שאתה יכול לראות היום בקו הDistrict בלונדון ברכבות החדשות (ובעתיד הרחוק יותר גם בקווים העמוקים, ע"ע new tube for london)
קשה לדעת כי בין הקרונות הרגילים דאז / היום יש חלונות
מדובר בצי 1973 של קו הפיקדילי וישנם שני משתנים:
&nbsp
בקצה כל הקרונות הרגילים במערך יש שלושה חלונות - אחד בדלת החירום ושניים לצידיו בגובה המותניים ומעלה. במקרה כזה הזכוכית בששת החלונות (3 בקרון ו3 בקרון השכן) לא היו נותנות הגנה מההדף.
&nbsp
בצי הספציפי של קו הפיקדילי הרכבות מורכבות משום מה משני מערכים בני 3 קרונות כשבקצות כל מערך יש תא ניהוג, שניים בקצות הרכבת וזוג מיותר בליבה בין המערכים. מסיבה זו המערך השני היה מוגן יותר בגלל שני קירות המתכת שבין תאי הניהוג המרכזיים לקרונות 3 ו4. לכו תבינו את ההגיון של שנות השבעים...
&nbsp
בכל מקרה הספקולציה היתה שהמנהרה תכלא את ההדף והנזק יהיה פי כמה וכמה ממה שהיה באוטובוסים באוויר הפתוח. 26 הרוגים זה פיגוע חמור במיוחד במפרקית אך לא יותר מכך, והרכבת היתה רכבת שעת עומס כמה דקות לפני 9 בבוקר.
&nbsp
כמו כן אסור לסלוח לשקרנים ב BBC שבמשך שעתיים מהפיגועים דיווחו בצורה שיקרית על "תקלה חשמלית בתחתית" אפילו אחרי הדיווחים הראשונים על האוטובוס שהתפוצץ בטאוויסטוק פלייס (שקרה כמה דקות אחרי שאר הפיגועים אך דווח באיחור אופנתי).
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מסכים איתך. שנתחיל?


תחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
מסכים איתך. שנתחיל?
 

Ccyclist

Well-known member
ברכבת תחתית יש תחנות עיליות בשולי המערכת

תחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
ברכבת תחתית יש תחנות עיליות בשולי המערכת
הטיעון הבטחוני לא לגמרי נכון כי תחנות שטח יהיו נגישות יותר, כמו אלו של רכבת ישראל. גם אם יש הצדקה להעברת ליבות הקווים במנהרה (וחבל שלא העמיקו את החפירה ברחוב יפו ב 3-4 מטר) הענפים יהיו בצרות כי התוואים שתוכננו להם בשכונות לא מתאימים לרכבת תחתית שיש הפרדה מפלסית מלאה בינה לאמצעים אחרים.
&nbsp
לירושלים יש בעיה מבנית נוספת שמאד משפיעה על מערכת קווים מסילתיים כמקובל בעולם - אין שיווי משקל בין האיזורים המיושבים סביב מרכז העיר. המשמעות היא שקווים רבים ישמשו להחלפה והעמסה על הקו הכחול והקו האדום. במערכת טיפוסית הקווים חוצים את מרכז העיר וכלל האזור העירוני מצד לצד כאשר ההגעה שלהם לנקודות שונות במרכז העיר יוצרת גריד של תחנות החלפה במרכז. בירושלים אין מספיק שכונות בצפון ומזרח העיר שיאזנו מערכת קווים הנמתחת משכונות דרום העיר ומערבה והמרכז קטן מאד, שתי תחנות מצפון לדרום ואולי 3 תחנות ממזרח למערב.
&nbsp
בתיכנון הנוכחי הקו הכחול הוא צפון - דרום מובהק אך הקו הירוק הוא סוג של קו עוקף שוינו מגיע לאף יעד מרכזי וזו בעיה. אם מנסים להציע קווים נוספים (ותאמין לי הצעתי כמה בפורום זה) יש בעיה לקו בציר הרצוג - עזה כי אין מה שיאזן אותו אחרי ממילא למעט העמסה על מסלול הקו האדום צפונה.
 

דרומי1981

New member
כיוון אחר-ירושלים היא עיר עם המון הסטוריה ועתיקות

תחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
כיוון אחר-ירושלים היא עיר עם המון הסטוריה ועתיקות
בכל מטר שתחפור, אתה מסתכן במקרה הטוב במציאת עתיקות שיעכבו את העבודות ויוסיפו עלויות, ובמקרה הרע במציאת קברים שיקברו את כל הסיפור
 

Ccyclist

Well-known member
מנהרת כיכר צה"ל מוכיחה שאפשר לחפור במקומות הכי רגישים

כיוון אחר-ירושלים היא עיר עם המון הסטוריה ועתיקות
בכל מטר שתחפור, אתה מסתכן במקרה הטוב במציאת עתיקות שיעכבו את העבודות ויוסיפו עלויות, ובמקרה הרע במציאת קברים שיקברו את כל הסיפור
מנהרת כיכר צה"ל מוכיחה שאפשר לחפור במקומות הכי רגישים
מה גם שאין צורך בקו מתחת לעיר העתיקה עצמה אז הסיכון די מוגבל לקבר כשה או אחר בנקרופוליס.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה