ממש לא קל יותר,תחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
פיגוע בתחתית הוא דבר איום ונורא במיוחד, אבלממש לא קל יותר,
פיגוע תת קרקעי בעל השלכות כבדות בהרבה.
 
חוץ מזה, אין הבדל משמעותי בין פיגוע שהיה בתחנת הרכבת מפיגוע בתחנת אוטובוס.
וכמובן שאין כוונה להכניס את תחנות האוטובוס מתחת לקרקע.
 
אסור למגן את עצמנו לדעת
"אין מצב" זה קצת מוגזםפיגוע בתחתית הוא דבר איום ונורא במיוחד, אבל
דווקא מבחינת אבטחה - זה נכון שקל יותר לאבטח (זה לא נקרא למגן) תחנה תת-קרקעית. רק צריכים לתכנן נכון את הכניסות, ועם סידורי האבטחה הקיימים בישראל אין מצב שמפגע יגיע אל מתחת לקרקע עם נשק או מטען. כמובן שגם קשה יותר לתקוף מסילה תת-קרקעית... הפיגועים ברכבות תחתיות בעולם אירעו בעקבות אבטחה חלשה או לא קיימת.
אבל כמובן שזה לא מהווה שיקול בדרך כלל, ולא אמור להיות השיקול העיקרי כשמחליטים איזו מערכת תחבורה להקים. (דוגמה מנגד: ברה"מ של סטאלין שהחליט על רכבת תחתית בין היתר בגלל שיקולים של הגנה "אזרחית").
הייתי צריך להבהיר, שכשאמרתי "סידורי האבטחה הקיימים""אין מצב" זה קצת מוגזם
היו מקרים בעבר.
 
קרה לי גם מקרה שבו אדם שהיה לפני בתור לבדיקה בטחונית נכנס לקניון עם אקדח והמגנומטר לא צפצף אפילו. כשהוא אמר את זה למאבטח המאבטח אמר לו "לא בעיה שלי" וביקש לראות רישיון נשק.
אף אחד לא הולך לבדוק תיקים לאנשים ברכבת הקלה בגוש דןהייתי צריך להבהיר, שכשאמרתי "סידורי האבטחה הקיימים"
לא התכוונתי למאבטחים של קניון...
בישראל יודעים לאבטח כשרוצים. הרכבת הקלה בגוש דן תהיה ללא ספק מאובטחת יותר מרוב (אם לא מכל) מקבילותיה בעולם... וברור גם שנקודת התורפה שלה תהיה בקטע העילי. ואילו תחנת ירושלים-האומה ע"ש יצחק הרצוג לא תאויש במאבטחי קניונים טיפוסיים. היא גם תצויד בתשתית המתאימה כנדרש ואף מעבר לזה. הנקודה היא שאם רוצים, ניתן להקים גם רכבת תחתית כך שתהיה מאובטחת הרמטית בלי הגזמה. אפילו עם רכבת עלית כבדה זה "קצת" יותר קשה, שלא לדבר על רק"ל במפלס ה(מד)רחוב.
אבל כפי שציינתי, זה בכלל לא הדבר הכי רלוונטי כשמדברים על איזו מערכת הסעת המונים כן להקים ואיזו לא להקים. ברק"ל ירושלים אין קטעים תת-קרקעיים ובגוש דן יהיו קטעים ארוכים כאלה - וזה ממש לא בגלל שיקולי בטחון.
אף אחד לא הולך לבדוק תיקים לאנשים ברכבת הקלה בגוש דן
אולי יבדקו בתחנות העיליות, שם התכנון משאיר מקום לעמדות מאבטח, אבל זה יהיה ממש מיותר, הרי בקטע העילי לא ייבדקו בכלל, ואפשר יהיה להגיע מהקטע העילי לקטע התת קרקעי בלי לעבור בדיקת תיקים.
 
כי הרי התחנות העל קרקעיות לא מתוכננות כמבני תחנה גדולים שמאפשרים ליצור perimeter של ביטחון עם איזור "חוץ" ואיזור "פנים" מוגדר, הן מתוכננות להשתלב בחתך הרחוב, והרציפים התת קרקעיים לא מתוכננים בצורה שיהיה אפשר לבדוק את כל מי שיורד מהרכבת.
 
אגב גם ברכבת ישראל יש חולשות ברורות מאליהן במערך הבטחון אך כמובן שאני לא הולך לציין אותן כאן, מסיבות ברורות.
 
וכן, אני מסכים איתך, זה לא צריך להיות שיקול בבחירה של סוג מערך התחבורה בכלל. גם באוטובוסים אין מאבטחים בארץ ולא היו תקריות גדולות בשנים האחרונות, כי יודעים לתפוס את האידיוטים לפני שהם מגיעים לאוטובוס בד"כ. כך ראוי שיהיה גם ברק"ל בגוש דן.
ברכבת ישראל מעולם לא הצליחו לבצע פיגוע בתוך הרכבתאף אחד לא הולך לבדוק תיקים לאנשים ברכבת הקלה בגוש דן
אולי יבדקו בתחנות העיליות, שם התכנון משאיר מקום לעמדות מאבטח, אבל זה יהיה ממש מיותר, הרי בקטע העילי לא ייבדקו בכלל, ואפשר יהיה להגיע מהקטע העילי לקטע התת קרקעי בלי לעבור בדיקת תיקים.
 
כי הרי התחנות העל קרקעיות לא מתוכננות כמבני תחנה גדולים שמאפשרים ליצור perimeter של ביטחון עם איזור "חוץ" ואיזור "פנים" מוגדר, הן מתוכננות להשתלב בחתך הרחוב, והרציפים התת קרקעיים לא מתוכננים בצורה שיהיה אפשר לבדוק את כל מי שיורד מהרכבת.
 
אגב גם ברכבת ישראל יש חולשות ברורות מאליהן במערך הבטחון אך כמובן שאני לא הולך לציין אותן כאן, מסיבות ברורות.
 
וכן, אני מסכים איתך, זה לא צריך להיות שיקול בבחירה של סוג מערך התחבורה בכלל. גם באוטובוסים אין מאבטחים בארץ ולא היו תקריות גדולות בשנים האחרונות, כי יודעים לתפוס את האידיוטים לפני שהם מגיעים לאוטובוס בד"כ. כך ראוי שיהיה גם ברק"ל בגוש דן.
ברק"ל ירושלים דווקא ישהייתי צריך להבהיר, שכשאמרתי "סידורי האבטחה הקיימים"
לא התכוונתי למאבטחים של קניון...
בישראל יודעים לאבטח כשרוצים. הרכבת הקלה בגוש דן תהיה ללא ספק מאובטחת יותר מרוב (אם לא מכל) מקבילותיה בעולם... וברור גם שנקודת התורפה שלה תהיה בקטע העילי. ואילו תחנת ירושלים-האומה ע"ש יצחק הרצוג לא תאויש במאבטחי קניונים טיפוסיים. היא גם תצויד בתשתית המתאימה כנדרש ואף מעבר לזה. הנקודה היא שאם רוצים, ניתן להקים גם רכבת תחתית כך שתהיה מאובטחת הרמטית בלי הגזמה. אפילו עם רכבת עלית כבדה זה "קצת" יותר קשה, שלא לדבר על רק"ל במפלס ה(מד)רחוב.
אבל כפי שציינתי, זה בכלל לא הדבר הכי רלוונטי כשמדברים על איזו מערכת הסעת המונים כן להקים ואיזו לא להקים. ברק"ל ירושלים אין קטעים תת-קרקעיים ובגוש דן יהיו קטעים ארוכים כאלה - וזה ממש לא בגלל שיקולי בטחון.
7/7 הוכיח שפיגוע בתחתית הוא בסך הכל כמו פיגוע במפרקיתפיגוע בתחתית הוא דבר איום ונורא במיוחד, אבל
דווקא מבחינת אבטחה - זה נכון שקל יותר לאבטח (זה לא נקרא למגן) תחנה תת-קרקעית. רק צריכים לתכנן נכון את הכניסות, ועם סידורי האבטחה הקיימים בישראל אין מצב שמפגע יגיע אל מתחת לקרקע עם נשק או מטען. כמובן שגם קשה יותר לתקוף מסילה תת-קרקעית... הפיגועים ברכבות תחתיות בעולם אירעו בעקבות אבטחה חלשה או לא קיימת.
אבל כמובן שזה לא מהווה שיקול בדרך כלל, ולא אמור להיות השיקול העיקרי כשמחליטים איזו מערכת תחבורה להקים. (דוגמה מנגד: ברה"מ של סטאלין שהחליט על רכבת תחתית בין היתר בגלל שיקולים של הגנה "אזרחית").
אז אתה אומר שכשיעברו ל open gangways יהיה מסוכן יותר?7/7 הוכיח שפיגוע בתחתית הוא בסך הכל כמו פיגוע במפרקית
בפיצוץ היחיד בתחתית העמוקה בראסל סקוור נהרגו 26. עד לפיגוע ההוא הספקולציה בקרב ישראלים בלונדון היתה שבגלל מבנה המנהרות ההדף יהיה קטלני בהרבה בהשוואה לפיגועים באוטובוסים. כמו כן עיקר הספקולציה אצל הציבור הבריטי היתה שהתקפה אם תהיה תהיה כימית או ביולוגית (ע"ע טוקיו) ולא פיצוץ קונבנציונלי. היו גם ספקולציות על סכנה לפצצה מלוכלכת אבל החשש הזה היה למשהו על פני השטח שיזהם אזור עירוני כלשהו. נראה שהעובדה שהתחתית עשויה מקרונות נפרדים הגבילה את עיקר הנזק לקרון או שניים ולא לארבעת הקרונות האחרים. בשני הפיצוצים בתחתית הקרובה לפני השטח (מנהרה אחודה, פרופיל גדול ותחנות שחלקן פתוח לשמיים נהרגו 7 באולדגייט ו 6 באדג'וור רוד. בהשוואה לממוצעי פיגועים מהאינטיפדה השניה זה נמוך עד בינוני. ההפחדות לפיהן מדובר בעליית מדרגה בסדר הגודל של מספר ההרוגים והפצועים הפוטנציאלי אינן נכונות. שלא נדע אבל זה לא משהו שלא התמודדו התמודדו איתו בעבר. במערכת הרק"ל העמוקה שסיקרתי במאלגה באביב היו אולמות תחנה גדולים מעל לקומת הרציפים כתוצאה משיטת הקופסאות ומקום פנוי רב לעמדות בידוק אם יוחלט להציבן בגוש דן. למעשה האולמות מילאו את כל החלל שמעל לרציפים והמסילות שבקופסה.
קשה לדעת כי בין הקרונות הרגילים דאז / היום יש חלונותאז אתה אומר שכשיעברו ל open gangways יהיה מסוכן יותר?
open gangways הכוונה מעבר חופשי בין קרונות כמו שאתה יכול לראות היום בקו הDistrict בלונדון ברכבות החדשות (ובעתיד הרחוק יותר גם בקווים העמוקים, ע"ע new tube for london)
מסכים איתך. שנתחיל?תחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
ברכבת תחתית יש תחנות עיליות בשולי המערכתתחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
כיוון אחר-ירושלים היא עיר עם המון הסטוריה ועתיקותתחתית בירושלים
שלום! אני חושב שאת הקוים הנוספים של הרכבת הקלה בירושלים כדאי לבצע ברכבת תחתית עם כל העלות הנוספת הכרוכה .על רכבת תחתית קל יותר להגן וזה יתרון חשוב .
מנהרת כיכר צה"ל מוכיחה שאפשר לחפור במקומות הכי רגישיםכיוון אחר-ירושלים היא עיר עם המון הסטוריה ועתיקות
בכל מטר שתחפור, אתה מסתכן במקרה הטוב במציאת עתיקות שיעכבו את העבודות ויוסיפו עלויות, ובמקרה הרע במציאת קברים שיקברו את כל הסיפור
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.