קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה

קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
גם לזה אפשר לקרוא סוג של תח"צ כנראה...


קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
קו שייט חדש הושק היום (ב') בנמלי חיפה ועכו בהשתתפות שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ראש העיר חיפה יונה יהב וראש העיר עכו שמעון לנקרי

שר התיירות יריב לוין: "בשעה טובה נחנך היום קו השייט התיירותי בין חיפה לעכו. מדובר בפרויקט מורכב וראשון מסוגו בארץ, שנקבע על ידי כיעד מרכזי בפיתוח תשתיות התיירות בצפון, לאחר ששנים רבות דיברו עליו מבלי שמומש. קו השייט הסדיר יהווה אטרקציה תיירותית במחיר אחיד וקבוע ויסייע מאוד בקידום התיירות לחיפה ולעכו".

קו השייט החדש שנפתח היום הוא פרי יוזמה של משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ועיריות חיפה ועכו. משרד התיירות השקיע בשדרוג התשתיות בנמלי הערים כ-11 מיליוני ש"ח, ועיריות חיפה ועכו יסייעו בשיווק הקו שייכלל בהמשך בכרטיס משולב, המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה.
להערכת משרד התיירות, הקו צפוי למשוך אליו עשרות אלפי תיירים מהארץ ומחו"ל מדי שנה.
יצוין, כי זו הפעם הראשונה בה מופעל קו שייט סדיר בין עכו לחיפה, 7 ימים בשבוע, בבוקר ובערב, בשעות קבועות. בחגים יוכפלו כמות ההפלגות (למעט ימי זיכרון ויום הכיפורים). קו השייט יופעל לתקופת הרצה עד פסח.

שעות ההפלגה בקו עכו-חיפה הן 10:00 ו-15:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 12:00). שעות ההפלגה בקו חיפה-עכו הן 11:00 ו-16:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 13:00).
ההפלגה אורכת כ-45 דקות. קיבולת הספינה היא עד 200 אנשים בהפלגה.
מחיר כרטיס לכיוון אחד הוא 30 ₪. הלוך ושוב: 55 ₪. הספינה תשוט ברציפות לאורך קו החוף, ותחלוף על פני נופי הכרמל והעיר התחתית בחיפה, עד לעגינה בנמל הדייגים הציורי והאותנטי במרינה של עכו.

בתוך כך חנך היום משרד התיירות גם את גן הבוסתן בעכו – שיחזור הבוסתן העות'מני שהיה קיים במקום בעבר.
בנייתו של גן הבוסתן מיוחסת לאחמד פאשה אל-ג'זאר, שהיה מושל צפון ארץ ישראל מטעם האימפריה העות'מאנית בין השנים 1775-1804. הגן היווה חלק מארמון אל-ג'זאר (כיום מוזיאון אסירי המחתרות).
משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה יזם את שיקום הגן בעלות של 2.8 מיליוני ש"ח. האדריכל אילן אברהם הופקד על מלאכת השיקום. הגן, ששטחו כ-4,000 מ"ר, כולל רחבת התכנסות לאירועים בשטח של כ-900 מ"ר וכן אמפיתאטרון חדש עם כ-300 מקומות ישיבה ומקום לעוד כ-400 כסאות נוספים. בגן יש עצי פרי הדר, רימון, זית, שקמה, לימון, ועוד. על הסככות בגן מטפסים שיחי בוגונביליה פרחוניים, ולאורך השבילים המטופחים יש מדשאות, ספסלי ישיבה ומזרקות. חלק מהעצים במקום נותרו עוד מתקופת הבוסתן המקורי.









 

Bus Nerd

Active member
נחמד נחמד

קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
גם לזה אפשר לקרוא סוג של תח"צ כנראה...


קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
קו שייט חדש הושק היום (ב') בנמלי חיפה ועכו בהשתתפות שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ראש העיר חיפה יונה יהב וראש העיר עכו שמעון לנקרי

שר התיירות יריב לוין: "בשעה טובה נחנך היום קו השייט התיירותי בין חיפה לעכו. מדובר בפרויקט מורכב וראשון מסוגו בארץ, שנקבע על ידי כיעד מרכזי בפיתוח תשתיות התיירות בצפון, לאחר ששנים רבות דיברו עליו מבלי שמומש. קו השייט הסדיר יהווה אטרקציה תיירותית במחיר אחיד וקבוע ויסייע מאוד בקידום התיירות לחיפה ולעכו".

קו השייט החדש שנפתח היום הוא פרי יוזמה של משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ועיריות חיפה ועכו. משרד התיירות השקיע בשדרוג התשתיות בנמלי הערים כ-11 מיליוני ש"ח, ועיריות חיפה ועכו יסייעו בשיווק הקו שייכלל בהמשך בכרטיס משולב, המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה.
להערכת משרד התיירות, הקו צפוי למשוך אליו עשרות אלפי תיירים מהארץ ומחו"ל מדי שנה.
יצוין, כי זו הפעם הראשונה בה מופעל קו שייט סדיר בין עכו לחיפה, 7 ימים בשבוע, בבוקר ובערב, בשעות קבועות. בחגים יוכפלו כמות ההפלגות (למעט ימי זיכרון ויום הכיפורים). קו השייט יופעל לתקופת הרצה עד פסח.

שעות ההפלגה בקו עכו-חיפה הן 10:00 ו-15:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 12:00). שעות ההפלגה בקו חיפה-עכו הן 11:00 ו-16:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 13:00).
ההפלגה אורכת כ-45 דקות. קיבולת הספינה היא עד 200 אנשים בהפלגה.
מחיר כרטיס לכיוון אחד הוא 30 ₪. הלוך ושוב: 55 ₪. הספינה תשוט ברציפות לאורך קו החוף, ותחלוף על פני נופי הכרמל והעיר התחתית בחיפה, עד לעגינה בנמל הדייגים הציורי והאותנטי במרינה של עכו.

בתוך כך חנך היום משרד התיירות גם את גן הבוסתן בעכו – שיחזור הבוסתן העות'מני שהיה קיים במקום בעבר.
בנייתו של גן הבוסתן מיוחסת לאחמד פאשה אל-ג'זאר, שהיה מושל צפון ארץ ישראל מטעם האימפריה העות'מאנית בין השנים 1775-1804. הגן היווה חלק מארמון אל-ג'זאר (כיום מוזיאון אסירי המחתרות).
משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה יזם את שיקום הגן בעלות של 2.8 מיליוני ש"ח. האדריכל אילן אברהם הופקד על מלאכת השיקום. הגן, ששטחו כ-4,000 מ"ר, כולל רחבת התכנסות לאירועים בשטח של כ-900 מ"ר וכן אמפיתאטרון חדש עם כ-300 מקומות ישיבה ומקום לעוד כ-400 כסאות נוספים. בגן יש עצי פרי הדר, רימון, זית, שקמה, לימון, ועוד. על הסככות בגן מטפסים שיחי בוגונביליה פרחוניים, ולאורך השבילים המטופחים יש מדשאות, ספסלי ישיבה ומזרקות. חלק מהעצים במקום נותרו עוד מתקופת הבוסתן המקורי.
נחמד נחמד
יש לי רעיון לעוד קו ימי: מעבורת מנמל יפו לנמל ת"א. יקשר בין שני המתחמים האלו ויחזק אותם, ויאפשר לאנשים לראות את קו החוף על הדרך. בבוקר זה גם יכול להיות שימושי לסטודנטים שגרים ביפו ורוצים לעקוף את הפקקים בדרך לאוניברסיטה :p
 

Bus Nerd

Active member
עשיתי חישוב, זה שייט של בערך רבע שעה, או אפילו פחות

נחמד נחמד
יש לי רעיון לעוד קו ימי: מעבורת מנמל יפו לנמל ת"א. יקשר בין שני המתחמים האלו ויחזק אותם, ויאפשר לאנשים לראות את קו החוף על הדרך. בבוקר זה גם יכול להיות שימושי לסטודנטים שגרים ביפו ורוצים לעקוף את הפקקים בדרך לאוניברסיטה :p
עשיתי חישוב, זה שייט של בערך רבע שעה, או אפילו פחות
וזה אם לא משקיעים במיוחד במעבורת מהירה יותר.
&nbsp
עם הפקקים של הבוקר זה יכול להיות הרבה יותר יעיל מלחצות את כל העיר באוטובוס, עבור סטודנטים (בהנחה ויהיה קו אוטובוס מהנמל לאוניברסיטה) ואנשים שעובדים באיזור הנמל וגרים באיזור יפו. נסיעה פנימית בתוך יפו + מעבורת + אוטובוס מנמל ת"א עדיין יהיה קצר יותר ונעים יותר מלשבת בפקקים כל הדרך, אפילו אם זה אומר שעושים דרך קצת יותר ארוכה ממה שצריך.
&nbsp
הקישור המהיר בין שני המתחמים האלו יחזק את שניהם מבחינה תיירותית ועסקית, כי קישור מהיר (שהוא עצמו גם חווית נסיעה נעימה עם נוף יפה) בין המתחמים אומר שיהיה ניתן לראות את שינהם בטיול אחד במקום לעשות שני טיולים נפרדים.
&nbsp
אבל צריך להיות ריאליסטיים, לא נראה לי שמשרד התחבורה או עיריית ת"א ירצו להיכנס ל"הרפתקה" הזו של קו תח"צ ימי.
 

novarex

New member
אנחנו תמיד מדברים על זה

נחמד נחמד
יש לי רעיון לעוד קו ימי: מעבורת מנמל יפו לנמל ת"א. יקשר בין שני המתחמים האלו ויחזק אותם, ויאפשר לאנשים לראות את קו החוף על הדרך. בבוקר זה גם יכול להיות שימושי לסטודנטים שגרים ביפו ורוצים לעקוף את הפקקים בדרך לאוניברסיטה :p
אנחנו תמיד מדברים על זה
הרעיון מאד יפה ואנחנו לבטח ננסה את השירות החדש הזה אם נשמע שהוא רציני.
אנחנו תמיד מדברים על זה שבישראל אין בכלל שייט תיירותי ושזו חוויה שנשמרת להזדמנויות שנמצאים בחו"ל. בשבתות אנחנו מדי פעם יורדים מירושלים והולכים לאורך הטיילת מיפו עד נמל תל אביב. מאחר ואין תחבורה ציבורית מחוץ לימי העבודה אנחנו חוזרים כל הדרך לרכב ברגל. אבל התהיה עולה מדוע לא מציעים שייט מסודר בין שני הנמלים הללו. היינו שמחים לראות גם שייט יותר רחוק כמו מתל אביב לחיפה ועכו. מאד מוזר שאין היצע של דברים כאלה בישראל כאשר בחו"ל זה נפוץ ופופולרי כל כך.
מצד שני, יתכן שאין כאן ביקוש כי כולם וויתרו מראש על תיירות פנימית ומבינים שחייבים לטייל רק בחו"ל כי פה זה לא עובד או שפה זה לא כלכלי בגלל יוקר החיים כך שכל נסיון להקים קוי שיט פנימים ייכשל מחוסר ענין. אני תוהה אם אכן הייתי באמת משתמש בשירות כזה מפעם לפעם לו היה קיים. אני מדמיין לעצמי מצב שהכל מלא ואין אפשרות להצטרף ואני לא מנסה שנית, או מצב בו אנחנו מגיעים לנמל בשעה הנקובה אך מסתבר שאין מספיק מעונינים באותו הרגע וההפלגה מתבטלת, או שממתינים שעה ארוכה למילוי ספינה ובסוף מוותרים.
הלוואי שבאמת יהיו כאלה דברים כאן. כל כך מתחשק לצאת מפעם לפעם להפלגה ספונטנית של שעה או שעתיים בארץ שלנו כאשר אפשר לעשות זאת רק בטיולים בחו"ל בעוד שדווקא יש לנו חופים יפים וגם כנרת נהדרת.
אגב תקנו אותי אם אני טועה אך נדמה לי שכיום יש שייט תיירותי רק בעכו ואילת, שתי ערים שהן מעט רחוקות לטיול שבת סתמי.
 

Bus Nerd

Active member
אני הייתי רוצה קו בין שני הנמלים בתור תח"צ, לא רק לתיירות

אנחנו תמיד מדברים על זה
הרעיון מאד יפה ואנחנו לבטח ננסה את השירות החדש הזה אם נשמע שהוא רציני.
אנחנו תמיד מדברים על זה שבישראל אין בכלל שייט תיירותי ושזו חוויה שנשמרת להזדמנויות שנמצאים בחו"ל. בשבתות אנחנו מדי פעם יורדים מירושלים והולכים לאורך הטיילת מיפו עד נמל תל אביב. מאחר ואין תחבורה ציבורית מחוץ לימי העבודה אנחנו חוזרים כל הדרך לרכב ברגל. אבל התהיה עולה מדוע לא מציעים שייט מסודר בין שני הנמלים הללו. היינו שמחים לראות גם שייט יותר רחוק כמו מתל אביב לחיפה ועכו. מאד מוזר שאין היצע של דברים כאלה בישראל כאשר בחו"ל זה נפוץ ופופולרי כל כך.
מצד שני, יתכן שאין כאן ביקוש כי כולם וויתרו מראש על תיירות פנימית ומבינים שחייבים לטייל רק בחו"ל כי פה זה לא עובד או שפה זה לא כלכלי בגלל יוקר החיים כך שכל נסיון להקים קוי שיט פנימים ייכשל מחוסר ענין. אני תוהה אם אכן הייתי באמת משתמש בשירות כזה מפעם לפעם לו היה קיים. אני מדמיין לעצמי מצב שהכל מלא ואין אפשרות להצטרף ואני לא מנסה שנית, או מצב בו אנחנו מגיעים לנמל בשעה הנקובה אך מסתבר שאין מספיק מעונינים באותו הרגע וההפלגה מתבטלת, או שממתינים שעה ארוכה למילוי ספינה ובסוף מוותרים.
הלוואי שבאמת יהיו כאלה דברים כאן. כל כך מתחשק לצאת מפעם לפעם להפלגה ספונטנית של שעה או שעתיים בארץ שלנו כאשר אפשר לעשות זאת רק בטיולים בחו"ל בעוד שדווקא יש לנו חופים יפים וגם כנרת נהדרת.
אגב תקנו אותי אם אני טועה אך נדמה לי שכיום יש שייט תיירותי רק בעכו ואילת, שתי ערים שהן מעט רחוקות לטיול שבת סתמי.
אני הייתי רוצה קו בין שני הנמלים בתור תח"צ, לא רק לתיירות
יוצא כמו קו תח"צ, בזמנים קבועים, בתדירות סבירה, לא משנה כמה נוסעים יש, אפילו אם יש רק נוסע אחד. בשוודיה יצא לי לנסוע במעבורת שמשמשת קו תח"צ ליוממים באיזור תעשייה, זה עבד יופי.
&nbsp
אבל כן, כנראה שלא תהיה דרישה משמעותית לזה (לפחות בהתחלה) אלא אם ידחפו את זה אנשים עם חזון, ונראה שאם יש אנשים עם חזון במקומות הרלוונטיים (עיירית ת"א, משרד התחבורה) החזון שלהם לא כולל תחבורה ימית.
 

Ccyclist

Well-known member
אלו שעות שמקבעות את הקו כקו תיירותי בלבד.

קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
גם לזה אפשר לקרוא סוג של תח"צ כנראה...


קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
קו שייט חדש הושק היום (ב') בנמלי חיפה ועכו בהשתתפות שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ראש העיר חיפה יונה יהב וראש העיר עכו שמעון לנקרי

שר התיירות יריב לוין: "בשעה טובה נחנך היום קו השייט התיירותי בין חיפה לעכו. מדובר בפרויקט מורכב וראשון מסוגו בארץ, שנקבע על ידי כיעד מרכזי בפיתוח תשתיות התיירות בצפון, לאחר ששנים רבות דיברו עליו מבלי שמומש. קו השייט הסדיר יהווה אטרקציה תיירותית במחיר אחיד וקבוע ויסייע מאוד בקידום התיירות לחיפה ולעכו".

קו השייט החדש שנפתח היום הוא פרי יוזמה של משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ועיריות חיפה ועכו. משרד התיירות השקיע בשדרוג התשתיות בנמלי הערים כ-11 מיליוני ש"ח, ועיריות חיפה ועכו יסייעו בשיווק הקו שייכלל בהמשך בכרטיס משולב, המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה.
להערכת משרד התיירות, הקו צפוי למשוך אליו עשרות אלפי תיירים מהארץ ומחו"ל מדי שנה.
יצוין, כי זו הפעם הראשונה בה מופעל קו שייט סדיר בין עכו לחיפה, 7 ימים בשבוע, בבוקר ובערב, בשעות קבועות. בחגים יוכפלו כמות ההפלגות (למעט ימי זיכרון ויום הכיפורים). קו השייט יופעל לתקופת הרצה עד פסח.

שעות ההפלגה בקו עכו-חיפה הן 10:00 ו-15:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 12:00). שעות ההפלגה בקו חיפה-עכו הן 11:00 ו-16:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 13:00).
ההפלגה אורכת כ-45 דקות. קיבולת הספינה היא עד 200 אנשים בהפלגה.
מחיר כרטיס לכיוון אחד הוא 30 ₪. הלוך ושוב: 55 ₪. הספינה תשוט ברציפות לאורך קו החוף, ותחלוף על פני נופי הכרמל והעיר התחתית בחיפה, עד לעגינה בנמל הדייגים הציורי והאותנטי במרינה של עכו.

בתוך כך חנך היום משרד התיירות גם את גן הבוסתן בעכו – שיחזור הבוסתן העות'מני שהיה קיים במקום בעבר.
בנייתו של גן הבוסתן מיוחסת לאחמד פאשה אל-ג'זאר, שהיה מושל צפון ארץ ישראל מטעם האימפריה העות'מאנית בין השנים 1775-1804. הגן היווה חלק מארמון אל-ג'זאר (כיום מוזיאון אסירי המחתרות).
משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה יזם את שיקום הגן בעלות של 2.8 מיליוני ש"ח. האדריכל אילן אברהם הופקד על מלאכת השיקום. הגן, ששטחו כ-4,000 מ"ר, כולל רחבת התכנסות לאירועים בשטח של כ-900 מ"ר וכן אמפיתאטרון חדש עם כ-300 מקומות ישיבה ומקום לעוד כ-400 כסאות נוספים. בגן יש עצי פרי הדר, רימון, זית, שקמה, לימון, ועוד. על הסככות בגן מטפסים שיחי בוגונביליה פרחוניים, ולאורך השבילים המטופחים יש מדשאות, ספסלי ישיבה ומזרקות. חלק מהעצים במקום נותרו עוד מתקופת הבוסתן המקורי.
אלו שעות שמקבעות את הקו כקו תיירותי בלבד.
 

Bus Nerd

Active member
גם זמן הנסיעה נראה כמו נסיעה תיירותית בשביל הנוף

אלו שעות שמקבעות את הקו כקו תיירותי בלבד.
גם זמן הנסיעה נראה כמו נסיעה תיירותית בשביל הנוף
45 דקות למרחק של פחות או יותר 13 קילומטרים? במהירות ממוצעת של סירת מעבורת (לקחתי נתונים ממחקר היתכנות למעבורות שערך משרד התחבורה בוירג'יניה) היא 30 קמ"ש. במהירות כזו אפשר לעבור את המרחק הזה תוך בסביבות 26 דקות.
&nbsp
45 דקות זה הרבה זמן.
לא ממש נראה שחשבו על זה ברצינות בתור פרוייקט של "תחבורה" לאנשים שבאמת צריכים להגיע מעכו לחיפה או מחיפה לעכו.
 

alantan

New member
נראה מעט מדי זמן בעכו. השייט בשעה 11 מגיע לעכו ב-11:45

קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
גם לזה אפשר לקרוא סוג של תח"צ כנראה...


קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
קו שייט חדש הושק היום (ב') בנמלי חיפה ועכו בהשתתפות שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ראש העיר חיפה יונה יהב וראש העיר עכו שמעון לנקרי

שר התיירות יריב לוין: "בשעה טובה נחנך היום קו השייט התיירותי בין חיפה לעכו. מדובר בפרויקט מורכב וראשון מסוגו בארץ, שנקבע על ידי כיעד מרכזי בפיתוח תשתיות התיירות בצפון, לאחר ששנים רבות דיברו עליו מבלי שמומש. קו השייט הסדיר יהווה אטרקציה תיירותית במחיר אחיד וקבוע ויסייע מאוד בקידום התיירות לחיפה ולעכו".

קו השייט החדש שנפתח היום הוא פרי יוזמה של משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ועיריות חיפה ועכו. משרד התיירות השקיע בשדרוג התשתיות בנמלי הערים כ-11 מיליוני ש"ח, ועיריות חיפה ועכו יסייעו בשיווק הקו שייכלל בהמשך בכרטיס משולב, המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה.
להערכת משרד התיירות, הקו צפוי למשוך אליו עשרות אלפי תיירים מהארץ ומחו"ל מדי שנה.
יצוין, כי זו הפעם הראשונה בה מופעל קו שייט סדיר בין עכו לחיפה, 7 ימים בשבוע, בבוקר ובערב, בשעות קבועות. בחגים יוכפלו כמות ההפלגות (למעט ימי זיכרון ויום הכיפורים). קו השייט יופעל לתקופת הרצה עד פסח.

שעות ההפלגה בקו עכו-חיפה הן 10:00 ו-15:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 12:00). שעות ההפלגה בקו חיפה-עכו הן 11:00 ו-16:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 13:00).
ההפלגה אורכת כ-45 דקות. קיבולת הספינה היא עד 200 אנשים בהפלגה.
מחיר כרטיס לכיוון אחד הוא 30 ₪. הלוך ושוב: 55 ₪. הספינה תשוט ברציפות לאורך קו החוף, ותחלוף על פני נופי הכרמל והעיר התחתית בחיפה, עד לעגינה בנמל הדייגים הציורי והאותנטי במרינה של עכו.

בתוך כך חנך היום משרד התיירות גם את גן הבוסתן בעכו – שיחזור הבוסתן העות'מני שהיה קיים במקום בעבר.
בנייתו של גן הבוסתן מיוחסת לאחמד פאשה אל-ג'זאר, שהיה מושל צפון ארץ ישראל מטעם האימפריה העות'מאנית בין השנים 1775-1804. הגן היווה חלק מארמון אל-ג'זאר (כיום מוזיאון אסירי המחתרות).
משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה יזם את שיקום הגן בעלות של 2.8 מיליוני ש"ח. האדריכל אילן אברהם הופקד על מלאכת השיקום. הגן, ששטחו כ-4,000 מ"ר, כולל רחבת התכנסות לאירועים בשטח של כ-900 מ"ר וכן אמפיתאטרון חדש עם כ-300 מקומות ישיבה ומקום לעוד כ-400 כסאות נוספים. בגן יש עצי פרי הדר, רימון, זית, שקמה, לימון, ועוד. על הסככות בגן מטפסים שיחי בוגונביליה פרחוניים, ולאורך השבילים המטופחים יש מדשאות, ספסלי ישיבה ומזרקות. חלק מהעצים במקום נותרו עוד מתקופת הבוסתן המקורי.
נראה מעט מדי זמן בעכו. השייט בשעה 11 מגיע לעכו ב-11:45
וכבר בשעה 15:00 השיט האחרון חזרה. כלומר, כשלוש שעות בלבד לתייר הלן בחיפה לסייר ולאכול ארוחת צהריים.
 

Bus Nerd

Active member
אולי מצפים שאנשים יחזרו ברכבת

נראה מעט מדי זמן בעכו. השייט בשעה 11 מגיע לעכו ב-11:45
וכבר בשעה 15:00 השיט האחרון חזרה. כלומר, כשלוש שעות בלבד לתייר הלן בחיפה לסייר ולאכול ארוחת צהריים.
אולי מצפים שאנשים יחזרו ברכבת
 

novarex

New member
מי שיפליג בבוקר שבת ימתין עד הלילה לרכבת חזרה

אולי מצפים שאנשים יחזרו ברכבת
מי שיפליג בבוקר שבת ימתין עד הלילה לרכבת חזרה
מי שיפליג בבוקר שבת ימתין עד הלילה לרכבת חזרה וזה לא נשמע לי מושך במיוחד. גם לא נראה לי שהרבה ישראלים ישתמשו בשירות ביום עבודה רגיל במקום בסופשבוע רק כדי להשתמש ברכבת חזרה.
 

Bus Nerd

Active member
אני יודע, אבל כנראה שמשרד התיירות לא מבין את זה

מי שיפליג בבוקר שבת ימתין עד הלילה לרכבת חזרה
מי שיפליג בבוקר שבת ימתין עד הלילה לרכבת חזרה וזה לא נשמע לי מושך במיוחד. גם לא נראה לי שהרבה ישראלים ישתמשו בשירות ביום עבודה רגיל במקום בסופשבוע רק כדי להשתמש ברכבת חזרה.
אני יודע, אבל כנראה שמשרד התיירות לא מבין את זה
 
נו טוב, חובה לנסוע לצפון אחרי חוה"מ

קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
גם לזה אפשר לקרוא סוג של תח"צ כנראה...


קו שייט חדש הושק בישראל: חיפה-עכו-חיפה
קו שייט חדש הושק היום (ב') בנמלי חיפה ועכו בהשתתפות שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ראש העיר חיפה יונה יהב וראש העיר עכו שמעון לנקרי

שר התיירות יריב לוין: "בשעה טובה נחנך היום קו השייט התיירותי בין חיפה לעכו. מדובר בפרויקט מורכב וראשון מסוגו בארץ, שנקבע על ידי כיעד מרכזי בפיתוח תשתיות התיירות בצפון, לאחר ששנים רבות דיברו עליו מבלי שמומש. קו השייט הסדיר יהווה אטרקציה תיירותית במחיר אחיד וקבוע ויסייע מאוד בקידום התיירות לחיפה ולעכו".

קו השייט החדש שנפתח היום הוא פרי יוזמה של משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה ועיריות חיפה ועכו. משרד התיירות השקיע בשדרוג התשתיות בנמלי הערים כ-11 מיליוני ש"ח, ועיריות חיפה ועכו יסייעו בשיווק הקו שייכלל בהמשך בכרטיס משולב, המציע סיורים באתרי התיירות בעכו ובחיפה.
להערכת משרד התיירות, הקו צפוי למשוך אליו עשרות אלפי תיירים מהארץ ומחו"ל מדי שנה.
יצוין, כי זו הפעם הראשונה בה מופעל קו שייט סדיר בין עכו לחיפה, 7 ימים בשבוע, בבוקר ובערב, בשעות קבועות. בחגים יוכפלו כמות ההפלגות (למעט ימי זיכרון ויום הכיפורים). קו השייט יופעל לתקופת הרצה עד פסח.

שעות ההפלגה בקו עכו-חיפה הן 10:00 ו-15:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 12:00). שעות ההפלגה בקו חיפה-עכו הן 11:00 ו-16:00 (בחוה"מ סוכות תתווסף הפלגה בשעה 13:00).
ההפלגה אורכת כ-45 דקות. קיבולת הספינה היא עד 200 אנשים בהפלגה.
מחיר כרטיס לכיוון אחד הוא 30 ₪. הלוך ושוב: 55 ₪. הספינה תשוט ברציפות לאורך קו החוף, ותחלוף על פני נופי הכרמל והעיר התחתית בחיפה, עד לעגינה בנמל הדייגים הציורי והאותנטי במרינה של עכו.

בתוך כך חנך היום משרד התיירות גם את גן הבוסתן בעכו – שיחזור הבוסתן העות'מני שהיה קיים במקום בעבר.
בנייתו של גן הבוסתן מיוחסת לאחמד פאשה אל-ג'זאר, שהיה מושל צפון ארץ ישראל מטעם האימפריה העות'מאנית בין השנים 1775-1804. הגן היווה חלק מארמון אל-ג'זאר (כיום מוזיאון אסירי המחתרות).
משרד התיירות באמצעות החברה לפיתוח עכו העתיקה יזם את שיקום הגן בעלות של 2.8 מיליוני ש"ח. האדריכל אילן אברהם הופקד על מלאכת השיקום. הגן, ששטחו כ-4,000 מ"ר, כולל רחבת התכנסות לאירועים בשטח של כ-900 מ"ר וכן אמפיתאטרון חדש עם כ-300 מקומות ישיבה ומקום לעוד כ-400 כסאות נוספים. בגן יש עצי פרי הדר, רימון, זית, שקמה, לימון, ועוד. על הסככות בגן מטפסים שיחי בוגונביליה פרחוניים, ולאורך השבילים המטופחים יש מדשאות, ספסלי ישיבה ומזרקות. חלק מהעצים במקום נותרו עוד מתקופת הבוסתן המקורי.
נו טוב, חובה לנסוע לצפון אחרי חוה"מ
גם קו העמק
וגם השייט
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה