נתניהו הבטיח ליצחק מירון רכבת ישירה מעפולה לת"א, אבל בפועל?

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
נתניהו הבטיח ליצחק מירון רכבת ישירה מעפולה לת"א, אבל בפועל?

נתניהו הבטיח ליצחק מירון רכבת ישירה מעפולה לת"א, אבל בפועל?
הפרויקט של מסילת עירון הוא אפילו לא בתכנון
כמו המסילה לקריית שמונה והמסילה לטבריה
זה יקח לפחות 20 שנה עד שבכלל הקו יחנך.. ביבי יודע רק להבטיח
 

Bus Nerd

Active member
זה לא משהו שקורה בחמש דקות

נתניהו הבטיח ליצחק מירון רכבת ישירה מעפולה לת"א, אבל בפועל?
הפרויקט של מסילת עירון הוא אפילו לא בתכנון
כמו המסילה לקריית שמונה והמסילה לטבריה
זה יקח לפחות 20 שנה עד שבכלל הקו יחנך.. ביבי יודע רק להבטיח
זה לא משהו שקורה בחמש דקות
תכנון של מסילת רכבת זה תהליך ארוך ומסובך, בעיקר כשמדובר בשטח שחלקו בנוי ולא שטח של זכות דרך קיימת (מנדטורית או עות'מאנית).
&nbsp
בכל מקרה,
לדעתי ההבטחה הזו הייתה לא במקום (אבל נו, נתניהו, הוא אלוף בהבטחות סרק). התחנות בת"א עמוסות גם כך ואי אפשר שכל קו רכבת בארץ יעבור בת"א ועוד להוסיף בלי הפסקה עוד קווים חדשים שיגיעו לת"א. ברור שלת"א כולם רוצים להגיע, אבל צריך להבין שמערכת תח"צ יעילה חייבת להיות עם החלפות, ולא רק קווים ישירים לכל מקום. כך נהוג בכל העולם וכך נהוג גם בישראל. אי אפשר במצב הנוכחי להוסיף לסבידור עוד רציפים בלי מנהור יקר ומסובך, ועוד לא דיברתי על צוואר הבקבוק בין סבידור להגנה. ובלי רציפים נוספים בתחנות ת"א, אי אפשר להוסיף עוד ועוד קווים שיעברו בה.
&nbsp
לסבידור והאוניברסיטה אפשר עוד איכשהו לדמיין איך יוסיפו רציפים במנהרה, אבל מה עם תחנות שבנויות על גשר כמו השלום וההגנה? אין בדיוק מקום שם לדרגנועים ופירי מעליות שיגיעו לרציפים התת קרקעיים, בהשלום יש בקושי מקום לעמוד על הרציפים שם. ואם תהיה רכבת ישירה מעפולה לרציף תת קרקעי בסבידור, נניח, אז אנשים יבכו שהרכבת לא מגיעה לתחנת השלום ולתחנת ההגנה.
&nbsp
פתרון אחר של מנהור שלא בתוואי האיילון ובניית תחנות רכבת חדשות מערבית (או אפילו מזרחית) לתוואי הקיים יהיה עוד יותר יקר, וגם יביא תלונות דומות.
 

gsi13579

New member
יש פתרון לזה (אני מניחה)

זה לא משהו שקורה בחמש דקות
תכנון של מסילת רכבת זה תהליך ארוך ומסובך, בעיקר כשמדובר בשטח שחלקו בנוי ולא שטח של זכות דרך קיימת (מנדטורית או עות'מאנית).
&nbsp
בכל מקרה,
לדעתי ההבטחה הזו הייתה לא במקום (אבל נו, נתניהו, הוא אלוף בהבטחות סרק). התחנות בת"א עמוסות גם כך ואי אפשר שכל קו רכבת בארץ יעבור בת"א ועוד להוסיף בלי הפסקה עוד קווים חדשים שיגיעו לת"א. ברור שלת"א כולם רוצים להגיע, אבל צריך להבין שמערכת תח"צ יעילה חייבת להיות עם החלפות, ולא רק קווים ישירים לכל מקום. כך נהוג בכל העולם וכך נהוג גם בישראל. אי אפשר במצב הנוכחי להוסיף לסבידור עוד רציפים בלי מנהור יקר ומסובך, ועוד לא דיברתי על צוואר הבקבוק בין סבידור להגנה. ובלי רציפים נוספים בתחנות ת"א, אי אפשר להוסיף עוד ועוד קווים שיעברו בה.
&nbsp
לסבידור והאוניברסיטה אפשר עוד איכשהו לדמיין איך יוסיפו רציפים במנהרה, אבל מה עם תחנות שבנויות על גשר כמו השלום וההגנה? אין בדיוק מקום שם לדרגנועים ופירי מעליות שיגיעו לרציפים התת קרקעיים, בהשלום יש בקושי מקום לעמוד על הרציפים שם. ואם תהיה רכבת ישירה מעפולה לרציף תת קרקעי בסבידור, נניח, אז אנשים יבכו שהרכבת לא מגיעה לתחנת השלום ולתחנת ההגנה.
&nbsp
פתרון אחר של מנהור שלא בתוואי האיילון ובניית תחנות רכבת חדשות מערבית (או אפילו מזרחית) לתוואי הקיים יהיה עוד יותר יקר, וגם יביא תלונות דומות.
יש פתרון לזה (אני מניחה)
יש אפשרות לצמצם מספר רכבות שאינן עמוסות ומבוקשות מספיק כדי להוסיף עוד רכבות
והחלפות זה תהליך ארוך ומאוד לא נוח, כמו שהזכרתי בעבר - נסיעה בקו 825 \ 840 מעפולה לתל אביב היא שעה וחצי בערך, לעיתים שעתיים
נסיעה ברכבת מעפולה לתל אביב סבידור מרכז והחלפה בחיפה זה שעה ו44 דקות
אותו זמן, קו 825 יכול אפילו להגיע מהר יותר אם אין עומסי תנועה
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
זה לא פתרון.

יש פתרון לזה (אני מניחה)
יש אפשרות לצמצם מספר רכבות שאינן עמוסות ומבוקשות מספיק כדי להוסיף עוד רכבות
והחלפות זה תהליך ארוך ומאוד לא נוח, כמו שהזכרתי בעבר - נסיעה בקו 825 \ 840 מעפולה לתל אביב היא שעה וחצי בערך, לעיתים שעתיים
נסיעה ברכבת מעפולה לתל אביב סבידור מרכז והחלפה בחיפה זה שעה ו44 דקות
אותו זמן, קו 825 יכול אפילו להגיע מהר יותר אם אין עומסי תנועה
&nbsp
זה לא פתרון.
קודם כל, זה לא נותן פתרון בשעות העומס. ואי אפשר להגיד שאנשים מעפולה יהיו בסדר עם לא להגיע לת"א דווקא בבוקר, להפך, רוב הסיכויים שרק בבוקר יהיה ביקוש לקו כזה (וגם אז בספק אם הוא יהיה גדול מספיק לקו שלם, אבל זה סיפור אחר). בבוקר כל הרכבות עמוסות, אי אפשר לצמצם שירות בבוקר.
&nbsp
ובשעות שהן לא שעות השיא גם אי אפשר לצמצם שירות, בגלל הקונספט של "רמת שירות מינימלית". אם רוצים שאנשים ישתמשו ברכבת במקום בפתרונות אחרים, הרכבת חייבת לספק רמת שירות מינימלית *בכל* שעות היום. כשיש בשעת השפל שתי רכבות בשעה זה לא אידיאלי אבל עדיין ניתן להסתמך על זה. כשיש רק רכבת אחת בשעה (או תדירות נמוכה יותר) זה כבר בעייתי, כי איחור של חמש דקות אומר המתנה של בערך שעה לרכבת הבאה. אנשים רוצים מערכת תחבורה שאפשר להסתמך עליה גם אם הם במקרה צריכים לחזור הביתה מוקדם, או אם היו צריכים להישאר בעבודה עד מאוחר, או אם הלכו לפגוש חברים בערב, או כדי להגיע לעיר לבלות ביום חופש. ברגע שאין רמת שירות מינימלית אנשים מרגישים ש"אי אפשר לסמוך" על הרכבת, ובוחרים בפתרונות אחרים... ובמילא לצמצם שירות לפ"ת בצהריים לא יעזור למי שרוצה לנסוע לעפולה בערב.
&nbsp
המטרה של קו העמק הוא לא לחבר את עפולה לת"א. הוא לחבר את עפולה לחיפה. קווים ישירים מהצפון למרכז לא יחזקו את הצפון, הם יחזקו את המרכז.
&nbsp
אבל לא אמרתי שאין צורך לבנות את מסילת עירון, ושחייבים להחליף בחיפה. אין בעיה לעשות קו מטבריה דרך עפולה ואז דרך המסילה המזרחית עד לוד, ומי שירצה להגיע לת"א יחליף בראש העין או בלוד (תלוי אם הוא רוצה להגיע לדרום העיר או לצפון העיר). כך "פותרים" את הבעיה בלי להעמיס עוד יותר על מסילת האיילון שעמוסה גם ככה והתחנות באיילון שאין להם מספיק רציפים.
 

gsi13579

New member
רק אני לא מבינה איך יעשו את מסילת עירון ומסילת עפולה-טבריה

זה לא פתרון.
קודם כל, זה לא נותן פתרון בשעות העומס. ואי אפשר להגיד שאנשים מעפולה יהיו בסדר עם לא להגיע לת"א דווקא בבוקר, להפך, רוב הסיכויים שרק בבוקר יהיה ביקוש לקו כזה (וגם אז בספק אם הוא יהיה גדול מספיק לקו שלם, אבל זה סיפור אחר). בבוקר כל הרכבות עמוסות, אי אפשר לצמצם שירות בבוקר.
&nbsp
ובשעות שהן לא שעות השיא גם אי אפשר לצמצם שירות, בגלל הקונספט של "רמת שירות מינימלית". אם רוצים שאנשים ישתמשו ברכבת במקום בפתרונות אחרים, הרכבת חייבת לספק רמת שירות מינימלית *בכל* שעות היום. כשיש בשעת השפל שתי רכבות בשעה זה לא אידיאלי אבל עדיין ניתן להסתמך על זה. כשיש רק רכבת אחת בשעה (או תדירות נמוכה יותר) זה כבר בעייתי, כי איחור של חמש דקות אומר המתנה של בערך שעה לרכבת הבאה. אנשים רוצים מערכת תחבורה שאפשר להסתמך עליה גם אם הם במקרה צריכים לחזור הביתה מוקדם, או אם היו צריכים להישאר בעבודה עד מאוחר, או אם הלכו לפגוש חברים בערב, או כדי להגיע לעיר לבלות ביום חופש. ברגע שאין רמת שירות מינימלית אנשים מרגישים ש"אי אפשר לסמוך" על הרכבת, ובוחרים בפתרונות אחרים... ובמילא לצמצם שירות לפ"ת בצהריים לא יעזור למי שרוצה לנסוע לעפולה בערב.
&nbsp
המטרה של קו העמק הוא לא לחבר את עפולה לת"א. הוא לחבר את עפולה לחיפה. קווים ישירים מהצפון למרכז לא יחזקו את הצפון, הם יחזקו את המרכז.
&nbsp
אבל לא אמרתי שאין צורך לבנות את מסילת עירון, ושחייבים להחליף בחיפה. אין בעיה לעשות קו מטבריה דרך עפולה ואז דרך המסילה המזרחית עד לוד, ומי שירצה להגיע לת"א יחליף בראש העין או בלוד (תלוי אם הוא רוצה להגיע לדרום העיר או לצפון העיר). כך "פותרים" את הבעיה בלי להעמיס עוד יותר על מסילת האיילון שעמוסה גם ככה והתחנות באיילון שאין להם מספיק רציפים.
רק אני לא מבינה איך יעשו את מסילת עירון ומסילת עפולה-טבריה
מסילה בתוך ואדי ערה - אסון מהלך
הרי תמיד בגלי טרור יש מהומות אלימות באום אל פחם וברור שינצלו את הרכבת שתעבור (אם תעבור) לכאוס וגרימת נזק
ומסילה לטבריה איך יסללו? דרך הרי נצרת שבדרך או דרך הר תבור באמצע?
וחסרון שמאוד מוריד את הביקוש והשימוש בקו העמק הוא שאין עצירה בלב המפרץ, עיכוב התחנה זאת באמת חוסר אחריות מצד משרד התחבורה, רכבת ישראל וחברת יפה נוף שלא טרחו לבדוק איך מתקדמת בניית התחנה
 

Bus Nerd

Active member
גם לאום אל פאחם מגיעה רכבת

רק אני לא מבינה איך יעשו את מסילת עירון ומסילת עפולה-טבריה
מסילה בתוך ואדי ערה - אסון מהלך
הרי תמיד בגלי טרור יש מהומות אלימות באום אל פחם וברור שינצלו את הרכבת שתעבור (אם תעבור) לכאוס וגרימת נזק
ומסילה לטבריה איך יסללו? דרך הרי נצרת שבדרך או דרך הר תבור באמצע?
וחסרון שמאוד מוריד את הביקוש והשימוש בקו העמק הוא שאין עצירה בלב המפרץ, עיכוב התחנה זאת באמת חוסר אחריות מצד משרד התחבורה, רכבת ישראל וחברת יפה נוף שלא טרחו לבדוק איך מתקדמת בניית התחנה
גם לאום אל פאחם מגיעה רכבת
התכנון הראשוני קורא לתחנה תת קרקעית שם, אגב, אם אני זוכר נכון.
&nbsp
ואני די בטוח שתושבי אום אל פאחם לא בדיוק הולכים לחבל ברכבת שמשרתת גם אותם, הרי בתחנה שם הם יהיו המשתמשים העיקריים.
&nbsp
בשילוב עם המסילה המזרחית אגב זה יהיה קישור מעולה בין מוקדי אוכלוסייה ערביים שעד היום הוזנחו מבחינה תחבורתית.
&nbsp
ובקשר למסילה לטבריה, לפי מה שהבנתי מתוכננת מסילה בערך בתוואי של כביש 65, שלא תרד עד טבריה עצמה משיקולים טופוגרפיים, אלא תגיע לאיזור התעשייה שמחוץ לעיר (וגבוה יותר). יצטרכו כנראה כמה מנהרות ואולי גם גשרים, אבל בעיקרון זו לא ממש בעיה - שוויץ ההרית הרבה יותר וגם להם יש רכבת. בכל מקרה הרכבת לטבריה לא תעבור דרך נצרת ששם מתוכננת רכבת קלה בכלל, ולא מתוכננת שם תחנה של רכבת ישראל.
 

gsi13579

New member
לפי מה ששמעתי, לא מתוכננת באום אל פחם תחנה..

גם לאום אל פאחם מגיעה רכבת
התכנון הראשוני קורא לתחנה תת קרקעית שם, אגב, אם אני זוכר נכון.
&nbsp
ואני די בטוח שתושבי אום אל פאחם לא בדיוק הולכים לחבל ברכבת שמשרתת גם אותם, הרי בתחנה שם הם יהיו המשתמשים העיקריים.
&nbsp
בשילוב עם המסילה המזרחית אגב זה יהיה קישור מעולה בין מוקדי אוכלוסייה ערביים שעד היום הוזנחו מבחינה תחבורתית.
&nbsp
ובקשר למסילה לטבריה, לפי מה שהבנתי מתוכננת מסילה בערך בתוואי של כביש 65, שלא תרד עד טבריה עצמה משיקולים טופוגרפיים, אלא תגיע לאיזור התעשייה שמחוץ לעיר (וגבוה יותר). יצטרכו כנראה כמה מנהרות ואולי גם גשרים, אבל בעיקרון זו לא ממש בעיה - שוויץ ההרית הרבה יותר וגם להם יש רכבת. בכל מקרה הרכבת לטבריה לא תעבור דרך נצרת ששם מתוכננת רכבת קלה בכלל, ולא מתוכננת שם תחנה של רכבת ישראל.
לפי מה ששמעתי, לא מתוכננת באום אל פחם תחנה..
התחנות שכרגע מתוקצבות לתכנון הן עפולה וחדרה מזרח בלבד
ואיך המסילה לטבריה תעבור ליד כביש 65 ? יש את צומת גבעת המורה , את צומת נין, אום אל גנם, צומת תבור וכו.. זה יהיה בעייתי לסלול את המסילות שם, כי לפי מה שהבנתי זאת מסילה כפולה
 

Bus Nerd

Active member
אי אפשר להגיד מה יהיה התוואי המדיוק עדיין

לפי מה ששמעתי, לא מתוכננת באום אל פחם תחנה..
התחנות שכרגע מתוקצבות לתכנון הן עפולה וחדרה מזרח בלבד
ואיך המסילה לטבריה תעבור ליד כביש 65 ? יש את צומת גבעת המורה , את צומת נין, אום אל גנם, צומת תבור וכו.. זה יהיה בעייתי לסלול את המסילות שם, כי לפי מה שהבנתי זאת מסילה כפולה
אי אפשר להגיד מה יהיה התוואי המדיוק עדיין
עוד אין תכנון מפורט. כשיהיה, אפשר יהיה להגיד איך. בכל מקרה כביש 65 זה התוואי שתואר בתכנון הראשוני, ואני מניח שיבנו גשרים או מנהרות איפה שצריך.
&nbsp
בקשר לתחנה באום אל פאחם, אולי אני טועה, אבל אני זוכר שקראתי שאיפשהו שם באיזור, גם אם לא בתוך העיר עצמה, מתוכננת תחנה או אפילו שתיים.
 

gsi13579

New member
בכל מקרה.. אני חושבת שגם אם יהיו, הן לא יפתחו בזמן

אי אפשר להגיד מה יהיה התוואי המדיוק עדיין
עוד אין תכנון מפורט. כשיהיה, אפשר יהיה להגיד איך. בכל מקרה כביש 65 זה התוואי שתואר בתכנון הראשוני, ואני מניח שיבנו גשרים או מנהרות איפה שצריך.
&nbsp
בקשר לתחנה באום אל פאחם, אולי אני טועה, אבל אני זוכר שקראתי שאיפשהו שם באיזור, גם אם לא בתוך העיר עצמה, מתוכננת תחנה או אפילו שתיים.
בכל מקרה.. אני חושבת שגם אם יהיו, הן לא יפתחו בזמן
זאת אומרת במועד פתיחת הקו
כמו שתחנות הרכבת נשר ותל יוסף לא תוכננו לפתיחה ובנייה כשקו העמק צפוי להיפתח בעוד פחות משבוע
 

luckydude

Active member
ברוב האזור הזה התוואי עובר במנהרה בכל מקרה.

רק אני לא מבינה איך יעשו את מסילת עירון ומסילת עפולה-טבריה
מסילה בתוך ואדי ערה - אסון מהלך
הרי תמיד בגלי טרור יש מהומות אלימות באום אל פחם וברור שינצלו את הרכבת שתעבור (אם תעבור) לכאוס וגרימת נזק
ומסילה לטבריה איך יסללו? דרך הרי נצרת שבדרך או דרך הר תבור באמצע?
וחסרון שמאוד מוריד את הביקוש והשימוש בקו העמק הוא שאין עצירה בלב המפרץ, עיכוב התחנה זאת באמת חוסר אחריות מצד משרד התחבורה, רכבת ישראל וחברת יפה נוף שלא טרחו לבדוק איך מתקדמת בניית התחנה
ברוב האזור הזה התוואי עובר במנהרה בכל מקרה.
 
נתניהו : ״יש מגעים להנחת מסילת רכבת לעיראק״

נתניהו הבטיח ליצחק מירון רכבת ישירה מעפולה לת"א, אבל בפועל?
הפרויקט של מסילת עירון הוא אפילו לא בתכנון
כמו המסילה לקריית שמונה והמסילה לטבריה
זה יקח לפחות 20 שנה עד שבכלל הקו יחנך.. ביבי יודע רק להבטיח
נתניהו : ״יש מגעים להנחת מסילת רכבת לעיראק״
זו הכותרת לכתבה שפורסמה על ידי שחר הזלקורן במדור ״wheelרכב״ של Ynet ב 01.12.2010.
בין היתר נאמר בה:
״........ישראל נמצאת במגעים עם עיראק לגבי הנחת מסילת ברזל משותפת בין המדינות, דרך ירדן........״.

נכון לעכשיו: הקטע הראשון עד בית שאן גמור ויפתח לקהל הרחב בעוד כמה ימים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
נו יפה. ישראל את חלקה בעסקה קיימה.

נתניהו : ״יש מגעים להנחת מסילת רכבת לעיראק״
זו הכותרת לכתבה שפורסמה על ידי שחר הזלקורן במדור ״wheelרכב״ של Ynet ב 01.12.2010.
בין היתר נאמר בה:
״........ישראל נמצאת במגעים עם עיראק לגבי הנחת מסילת ברזל משותפת בין המדינות, דרך ירדן........״.

נכון לעכשיו: הקטע הראשון עד בית שאן גמור ויפתח לקהל הרחב בעוד כמה ימים.
נו יפה. ישראל את חלקה בעסקה קיימה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה