נחשפה הרכבת החדשנית בעולם בהנעה של מימן

מצב
הנושא נעול.

jp3raptor

Member
מעניין, מישהו יודע יתרונות וחסרונות?

נחשפה הרכבת החדשנית בעולם בהנעה של מימן
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001156189
מעניין, מישהו יודע יתרונות וחסרונות?
למימן יש מספר חסרונות שאני מכיר-
מימן בוער עם להבה שקופה, מה שהופך אותו לסיוט במצב תאונה.
&nbsp
בכלל מרגיש מעט מסוכן להכניס רכבת מימן לתוך מנהרה.
&nbsp
היעילות האנרגטית נמוכה בצורה משמעותית
 

Bus Nerd

Active member
חסרונות נוספים בהשוואה להנעה בחשמל:

מעניין, מישהו יודע יתרונות וחסרונות?
למימן יש מספר חסרונות שאני מכיר-
מימן בוער עם להבה שקופה, מה שהופך אותו לסיוט במצב תאונה.
&nbsp
בכלל מרגיש מעט מסוכן להכניס רכבת מימן לתוך מנהרה.
&nbsp
היעילות האנרגטית נמוכה בצורה משמעותית
חסרונות נוספים בהשוואה להנעה בחשמל:
המנוע, מכלי הדלק, והמערכות השונות תופסים יותר מקום ממנועים חשמליים, מה שאומר פחות מקום לנוסעים.
&nbsp
יש רק ספק בודד לרכבות האלו, שזה אף פעם לא דבר טוב. בנוסף להשלכה על המחיר, זה גם אומר הרבה פחות גיוון בסוגים הקיימים.
&nbsp
תחזוקה כנראה מורכבת יותר מרכבות חשמל או דיזל, ומה שברור צריך מוסכים חדשים והכשרות מיוחדות.
&nbsp
נראה לי שברור לכולם שהנעה בחשמל עדיין טובה יותר, ושהרכבות האלו נועדו "לגשר על פער" - שיהיה אפשר להפעיל רכבות "ירוקות" יותר ושקטות יותר במקום רכבות דיזל עד שישיגו תקציבים לחשמול של הקווים המסויימים, או בשביל קווים שאין הצדקה כלכלית לחשמל אותם.
&nbsp
בכל מקרה אני חושב שלישראל זה לא מתאים.
 

jp3raptor

Member
כל מילה


חסרונות נוספים בהשוואה להנעה בחשמל:
המנוע, מכלי הדלק, והמערכות השונות תופסים יותר מקום ממנועים חשמליים, מה שאומר פחות מקום לנוסעים.
&nbsp
יש רק ספק בודד לרכבות האלו, שזה אף פעם לא דבר טוב. בנוסף להשלכה על המחיר, זה גם אומר הרבה פחות גיוון בסוגים הקיימים.
&nbsp
תחזוקה כנראה מורכבת יותר מרכבות חשמל או דיזל, ומה שברור צריך מוסכים חדשים והכשרות מיוחדות.
&nbsp
נראה לי שברור לכולם שהנעה בחשמל עדיין טובה יותר, ושהרכבות האלו נועדו "לגשר על פער" - שיהיה אפשר להפעיל רכבות "ירוקות" יותר ושקטות יותר במקום רכבות דיזל עד שישיגו תקציבים לחשמול של הקווים המסויימים, או בשביל קווים שאין הצדקה כלכלית לחשמל אותם.
&nbsp
בכל מקרה אני חושב שלישראל זה לא מתאים.
כל מילה

העתיד הוא חשמלי, צריך להשקיע את הכסף להניח את התשתיות
&nbsp
לאורך זמן מדובר בפתרון טוב יותר
 

luckydude

Active member
מימן...

מעניין, מישהו יודע יתרונות וחסרונות?
למימן יש מספר חסרונות שאני מכיר-
מימן בוער עם להבה שקופה, מה שהופך אותו לסיוט במצב תאונה.
&nbsp
בכלל מרגיש מעט מסוכן להכניס רכבת מימן לתוך מנהרה.
&nbsp
היעילות האנרגטית נמוכה בצורה משמעותית
מימן...
משהו ששוכחים להסביר תמיד זה שאין מימן חופשי על כדור הארץ וכדי ״להפיק״ אותו צריך להפריד אותו מיסודות אחרים וזהו הליך שדורש המון אנרגיה ובגלל זה ברוב המקרים הוא גם לא ממש ״ירוק״ (למרות שהכתבים הדפוקים מאוד אוהבים להכליל את המילה ״ירוק״ בכתבות על הנושא הזה).
 
יפה מאוד ותודה ל ״גלובס״ על הכתבה המעניינת על הנושא,

נחשפה הרכבת החדשנית בעולם בהנעה של מימן
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001156189
יפה מאוד ותודה ל ״גלובס״ על הכתבה המעניינת על הנושא,
שכבר פורסם ב 20.09.2016 ב ......................פורום שלנו!!!

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181263461/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה