מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
מצחיק ועצוב... גם אם לא "בכיה דורות",

מתוך העתונות ב 1990 ו 1991:
1. רשות הנמלים והרכבות תחתום בשבוע הבא על חוזה לרכישת 20 קרונועי דיזל. כך מסר הבוקר שר התחבורה, משה קצב, לאחר שמנכ״ל הרשות , שאול רזיאל, שב ממסע רכש בחו״ל. לדברי קצב, יאפשרו הקרונועים הפעלת רכבת פרברים, עליה המליצה חברת התכנון הצרפתית ״סופרטו״.
...........נציגים מחב׳ ״סופרטו״ ..........אמרו, כי רכישת קרונועי הדיזל מהווה ״בכיה לדורות״..........נציגי ״סופרטו״ הוסיפו כי קרונועי הדיזל יצאו משומש ברוב הארצות ובמקומם נהוגים קטרים חשמליים........

2. מערכת הקרונועים הראשונה,שהזמינה באחרונה הנהלת רשות הנמלים והרכבות מחברת ״סקניה״ בדנמרק, עבור רכבת הפרברים כוללת שלושה קרונות ממונעים עצמית בחשמל. מערכת זו תגיע ארצה בעוד כשנה. לאחר מכן יסופקו במשך שנה 9 מערכות קרונועים נוספות.
היקף העיסקה 110 מליון שקל. היא יצאה לפועל ביוזמתו של שר התחבורה, משה קצב............
הקרונועים החדשים מהירים מאוד. מהירותם המקסימלית 160 ק״מ בשעה אך כדי לנצל את יכולתם זו יהיה צורך לשפר את מערכת מסילות הברזל שהם ייסעו בה.
...........יצויין שמומחים ישראלים, שביצעו בעבר בדיקות מדוקדקות עבור ציוד שנרכש ע״י רשות הנמלים והרכבות היו ״הפעם מחוץ לתמונה״. לדברי רזיאל ״הפעם העדפנו להסתייע בשירותיה של חברה שווייצרית, שבדקה היטב את כל סוגי הקרונועים שהוצעו לנו והיא המליצה בסופו של דבר על אלה שהוזמנו בדנמרק״.
מצחיק ועצוב... גם אם לא "בכיה דורות",
אז לפחות למשך דור אחד שלם.
 

easylivin

New member
הרשה לי לצטט מחדש את הציטוט:

למה "בכייה לדור"? ה-IC3 היו הדבר הנכון בעיתו
הרשה לי לצטט מחדש את הציטוט:
"נציגים מחב' "סופרטו" אמרו, כי רכישת קרונועי הדיזל מהווה בכיה לדורות" - וזה מכיוון שכשהתוכנית לחידוש שירות רכבות הנוסעים בארץ (שלא היה קיים למעשה בשנות ה-80, אלא בשם בלבד) הייתה בחיתוליה, כבר דובר רבות על כך שיש להקים את הקווים הפרבריים החדשים כמחושמלים מיומם הראשון. מומחים שהרכבת שכרה במיוחד לשם כך אמרו זאת וחזרו על כך גם לאחר שהממשלה התעלמה מאותן ההמצלות, ועל זה בדיוק מדבר הציטוט. כפי שהתעלמו מהמצלות זהות של רבים וטובים במהלך העשור(ים) שלפני כן.

הדבר הנכון לעשות היה להקים תשתית מודרנית (מחושמלת) לקווים הפרבריים, החל מהקו הראשון בין ת"א לרחובות. זה לא היה עולה יותר, אלא פחות מכפי שזה עלה לנו במציאות. היינו מקבלים שירות יעיל יותר וגם זול יותר - win/win טוטאלי, וזה בדיוק מה שאותם המומחים ניסו להביא לידיעת מקבלי ההחלטות ששכרו אותם... הבעיה כרגיל היא שאנשי מקצוע ומקבלי החלטות הם אנשים שונים לגמרי.
 

amit1270

New member
יש בעיה מסוימת עם גישת "הכל או כלום" כי יש סיכוי שבסוף

הרשה לי לצטט מחדש את הציטוט:
"נציגים מחב' "סופרטו" אמרו, כי רכישת קרונועי הדיזל מהווה בכיה לדורות" - וזה מכיוון שכשהתוכנית לחידוש שירות רכבות הנוסעים בארץ (שלא היה קיים למעשה בשנות ה-80, אלא בשם בלבד) הייתה בחיתוליה, כבר דובר רבות על כך שיש להקים את הקווים הפרבריים החדשים כמחושמלים מיומם הראשון. מומחים שהרכבת שכרה במיוחד לשם כך אמרו זאת וחזרו על כך גם לאחר שהממשלה התעלמה מאותן ההמצלות, ועל זה בדיוק מדבר הציטוט. כפי שהתעלמו מהמצלות זהות של רבים וטובים במהלך העשור(ים) שלפני כן.

הדבר הנכון לעשות היה להקים תשתית מודרנית (מחושמלת) לקווים הפרבריים, החל מהקו הראשון בין ת"א לרחובות. זה לא היה עולה יותר, אלא פחות מכפי שזה עלה לנו במציאות. היינו מקבלים שירות יעיל יותר וגם זול יותר - win/win טוטאלי, וזה בדיוק מה שאותם המומחים ניסו להביא לידיעת מקבלי ההחלטות ששכרו אותם... הבעיה כרגיל היא שאנשי מקצוע ומקבלי החלטות הם אנשים שונים לגמרי.
יש בעיה מסוימת עם גישת "הכל או כלום" כי יש סיכוי שבסוף
תישאר עם ה"כלום". צריך לזכור באיזה מצב הייתה הרכבת לפני 25-30 שנה כדי להבין שחשמול באותה תקופה, גם אם היה צעד נכון מאוד לטווח הארוך (על זה אין ויכוח), היה עשוי להיבלם ע"י הממסד הלא כל כך אוהד לכל נושא הרכבת, ואז היינו נשארים בלי חשמול וגם בלי רכבות נורמליות.
 

easylivin

New member
אבל זה בדיוק מה שקרה אז: התכנון הנכון נבלם ע"י הממסד.

יש בעיה מסוימת עם גישת "הכל או כלום" כי יש סיכוי שבסוף
תישאר עם ה"כלום". צריך לזכור באיזה מצב הייתה הרכבת לפני 25-30 שנה כדי להבין שחשמול באותה תקופה, גם אם היה צעד נכון מאוד לטווח הארוך (על זה אין ויכוח), היה עשוי להיבלם ע"י הממסד הלא כל כך אוהד לכל נושא הרכבת, ואז היינו נשארים בלי חשמול וגם בלי רכבות נורמליות.
אבל זה בדיוק מה שקרה אז: התכנון הנכון נבלם ע"י הממסד.
ברור שהרכבת הייתה מתה להקים את הקווים הפרבריים במתכונת שבה היו צריכים לקום מלכתחילה. כל הדיונים המקצועיים הרבים משנות ה-70 והלאה והפרסומים בעיתונות לא הובילו להחלטת ממשלה לתקצב תוכנית פיתוח אמיתית בהיקף הנדרש (על העשורים שלפני כן אין טעם אפילו לדבר; הראשונים שדיברו על חשמול הקווים הראשיים בארץ היו הבריטים...)

למעשה, בשנים ההן לא דובר על "הכל או כלום" אלא על "קצת או כלום", כשרוב הזמן פשוט החליטו על "כלום". כשהחליטו סוף-סוף לעשות "קצת" ומשהו זז, זאת הייתה ללא ספק התקדמות מבורכת ואפילו היסטורית, אבל בהחלט לא אומר שכך בדיוק היו צריכים להתנהל. הרי ראינו שהיו כאלה שראו בכל זאת כמה צעדים קדימה (אנשי המקצוע) והתבררו כצודקים ב-100%. החסכון בטווח הקצר הפך לבזבוז בטווח הארוך, כפי שקורה אצל פוליטיקאים הרבה מאוד.

החברה המייעצת הגיעה למסקנות שהגיעה עליהן בהתבסס על מצבה של הרכבת דאז. היה ברור שיש לרכוש ציוד נייד חדש כדי לתפעל את הקווים החדשים כך שיהפכו לאטרקטיביים. בכלל לא נראה לי ברור שלרכבת ישראל היה קשה יותר להפעיל קרונועים חשמליים בהשוואה לרכבות "פרבריות" גרורות-קטר, שאגב הפופולריות שלהן צמחה בשנים הראשונות הרבה יותר לאט מכפי שיכול היה להיות.
 

נתנאל531

Well-known member
השיטה של הרכבת באותה תקופה הייתה 'עוד דונם עוד עז'

הרשה לי לצטט מחדש את הציטוט:
"נציגים מחב' "סופרטו" אמרו, כי רכישת קרונועי הדיזל מהווה בכיה לדורות" - וזה מכיוון שכשהתוכנית לחידוש שירות רכבות הנוסעים בארץ (שלא היה קיים למעשה בשנות ה-80, אלא בשם בלבד) הייתה בחיתוליה, כבר דובר רבות על כך שיש להקים את הקווים הפרבריים החדשים כמחושמלים מיומם הראשון. מומחים שהרכבת שכרה במיוחד לשם כך אמרו זאת וחזרו על כך גם לאחר שהממשלה התעלמה מאותן ההמצלות, ועל זה בדיוק מדבר הציטוט. כפי שהתעלמו מהמצלות זהות של רבים וטובים במהלך העשור(ים) שלפני כן.

הדבר הנכון לעשות היה להקים תשתית מודרנית (מחושמלת) לקווים הפרבריים, החל מהקו הראשון בין ת"א לרחובות. זה לא היה עולה יותר, אלא פחות מכפי שזה עלה לנו במציאות. היינו מקבלים שירות יעיל יותר וגם זול יותר - win/win טוטאלי, וזה בדיוק מה שאותם המומחים ניסו להביא לידיעת מקבלי ההחלטות ששכרו אותם... הבעיה כרגיל היא שאנשי מקצוע ומקבלי החלטות הם אנשים שונים לגמרי.
השיטה של הרכבת באותה תקופה הייתה 'עוד דונם עוד עז'
נפתחו קווים בהשקעת מינימום, בעיקר כדי להציב עובדות בשטח, ובתקווה שהתקציבים יגיעו לאחר מכן, לדוגמא - קו רחובות - תל אביב, שנפתח כקו מסילה בודדת לאורך ניכר. בסוף הגישה הוכיחה את עצמה, ופיתוח הרכבת זכה לתמיכה גוברת והולכת.
&nbsp
לו היו מתכננים חשמול באותה תקופה, גם קו לרחובות לא היה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


עדות אילמת למצבם התחזוקתי של קרונועי IC3
שבחלקם גם ריפודי המושבים לא הוחלפו משנות ה-90...
 
לא מזמן פורסם שעבור הקרונועים יוקם מוסך באשקלון

לא מזמן פורסם שעבור הקרונועים יוקם מוסך באשקלון
באחריות הזוכה במכרז ה EMU's שעבורו נתקבלו ההצעות בשבוע שעבר(הוא לא מוזכר כאן).
לגבי הקטרים היה פרסום שהראשון יגיע מגרמניה כבר במאי הקרוב........קצת קצר להקמת מוסך(!?).
היופ גם פרסומים שמתחם התחזוקה והתפעול של ר״י (סדנאות אפרים) יעבור שדרוג לתחזוקת רכבות חשמליות ושעוד אחד יוקם באיזור רג״מ(רמלה-גזר-חבל מודיעין).
אם אינני טועה אפשר להמשיך ולתחזק את הקרונות הנגררים(״המחושמלים״ אחרי הסבה) במוסכים הקיימים היום, עד שיוקמו החדשים;
רק הקטרים החשמליים באמת יצטרכו מוסך יעודי מיד עם הגעתם, עם הזנה עילית ב 25 קילווולט.

סה״כ מתקדמים, יפה!
 
הודעתי לא ממוקמת במקום הנכון, בסליחתכם

לא מזמן פורסם שעבור הקרונועים יוקם מוסך באשקלון
באחריות הזוכה במכרז ה EMU's שעבורו נתקבלו ההצעות בשבוע שעבר(הוא לא מוזכר כאן).
לגבי הקטרים היה פרסום שהראשון יגיע מגרמניה כבר במאי הקרוב........קצת קצר להקמת מוסך(!?).
היופ גם פרסומים שמתחם התחזוקה והתפעול של ר״י (סדנאות אפרים) יעבור שדרוג לתחזוקת רכבות חשמליות ושעוד אחד יוקם באיזור רג״מ(רמלה-גזר-חבל מודיעין).
אם אינני טועה אפשר להמשיך ולתחזק את הקרונות הנגררים(״המחושמלים״ אחרי הסבה) במוסכים הקיימים היום, עד שיוקמו החדשים;
רק הקטרים החשמליים באמת יצטרכו מוסך יעודי מיד עם הגעתם, עם הזנה עילית ב 25 קילווולט.

סה״כ מתקדמים, יפה!
הודעתי לא ממוקמת במקום הנכון, בסליחתכם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה