מנכ"ל סיטיפס פונה לציבור וחוטף בתגובה קיתונות של רותחין

מצב
הנושא נעול.
אולי דווקא מעבר לשיטה האוסטרית גרמנית צכית - שיטת האמון

הפתרון הוא חזרה לשיטות כירטוס בריטיות וישראליות.
שיטת התשלום מראש בסיטיפס היא אירופאית וגם אחרי 5 שנים היא אינה מובנת מאליה בישראל, גם ללא הבעיות הספציפיות של הערך הצבור או נסיעות ההמשך מאגד. בישראל רגילים לשיטה הבריטית שבה או שמשלמים לנהג או שעוברים מחסום כרטיסים. לדעתי הפתרון הפשוט ביותר לבעיות התשלום הרבות ברק"ל הוא שיגדרו את התחנות, ישימו ואלידטורים ב 6 אזורים (אמצע התחנה וקצות הרציפים משני עברי התחנה) ויקנסו אולי הולכי רגל שמתפלחים לתחנה מהמסילות. כמובן שזה מצריך מכונות כירטוס בדופן החיצונית של התחנה. בצורה כזו כל נוסע נורמטיבי יתקף את כרטיסו כדי להכנס לתחנה כפי שנעשה ברכבת ישראל ולא יהיה הסיפור הזה של תיקוף אחרי העלייה לרק"ל ומערך האכיפה התוקפני. כמו כן אציין שבאיטליה שבה נהוגה שיטת התשלום מראש יש מקרים שבהם נהג האוטובוס יאפשר לנוסעים לעלות על אוטובוס לא תדיר בחינם אם יש אחריהם תור ענק ובידיהם הכרטיסים הלא נכונים.
אולי דווקא מעבר לשיטה האוסטרית גרמנית צכית - שיטת האמון
הכרטיס צריך להיות בתיק או בכיס ולא צריך להעביר אותו בשום מקום.
אין ולידטורים, אין מכונות ברכבת, אין כלום.
אחת לזמן מסויים מבצעים ביקורת.
 

Bus Nerd

Active member
יש יתרון בולידטורים

אולי דווקא מעבר לשיטה האוסטרית גרמנית צכית - שיטת האמון
הכרטיס צריך להיות בתיק או בכיס ולא צריך להעביר אותו בשום מקום.
אין ולידטורים, אין מכונות ברכבת, אין כלום.
אחת לזמן מסויים מבצעים ביקורת.
יש יתרון בולידטורים
אפשר לאסוף מידע סטטיסטי על דפוסי נסיעה באמצעותם.
&nbsp
שיטת האמון כבר נהוגה בישראל בקו 1 בגוש דן למשל, שם פקח הוא מראה נדיר, ואכן רוב האנשים מתקפים את הכרטיס בולידטור. כל עוד אין פקח על האוטובוס שאתה נוסע אליו, מבחינתך אין הרבה הבדל בין זה לבין "שיטת האמון" (ואני לא מאמין שהמתקפים מתקפים רק בגלל פחד מפקחים)
 

Ccyclist

Well-known member
איזה אמון יש בפשיטה של 3 שוטרים על כל קרון (שיטה ברלינאית) ?

אולי דווקא מעבר לשיטה האוסטרית גרמנית צכית - שיטת האמון
הכרטיס צריך להיות בתיק או בכיס ולא צריך להעביר אותו בשום מקום.
אין ולידטורים, אין מכונות ברכבת, אין כלום.
אחת לזמן מסויים מבצעים ביקורת.
איזה אמון יש בפשיטה של 3 שוטרים על כל קרון (שיטה ברלינאית) ?
לא פקחים, יחידת משטרה שלמה, פי 3 מסדר הגודל של הנוכחות בניידות שחנו במקומות כמו אלכסנדרפלטץ וגשר ווארשאוורשטראסה. כשביקרתי בבברלין הבדיחה היתה שכל הבלתי חוקיים מקפידים על תשלום לרכבת כי אחרת אי הצגת כרטיס תוביל לדרישת תעודות וכו'.
&nbsp
בשיטת הנייר הנהוגה במקומות רבים באירופה מספיקה החתמה אחת של תאריך הסיום על כרטיס הנייר וזהו. בשיטת הרק"ל הירושלמי מכליאים את חסרונות כל השיטות.
 

אורי404

New member
אולי הפתרון הוא הסדר תשלומים דומה, למה שיש באוטובוסים

לדעתי הפתרון הוא "מדרגות קנס"
יש הבדל בין מי שלא התכוון לשלם, מי שלא הצליח לשלם ומי ששילם ולא תיקף. לא סביר שהקנס שיוטל על כולם יהיה זהה, כמו שיש קנסות שונים לחנייה בכחול-לבן, באדום-לבן ובמקום שמור לנכים.
אולי הפתרון הוא הסדר תשלומים דומה, למה שיש באוטובוסים
אם הבנתי נכון בחברות האוטובוסים החדשות, הפדיון שהנוסעים משלמים עובר למשרד התחבורה. משרד התחבורה מחלק את זה לחברה לפי פרמטרים שונים, כמו כמות הנסיעות, מרחק, מספר תחנות וכו'. ייתכן, שהדבר הזה קיים גם בחלק מקווי "אגד" ו"דן".
כנראה כך הדבר צריך להיות גם ברכבת הקלה. אולי יופקו הלקחים ובקווי הרכבת הקלה הבאים, הסדר התשלום יהיה שונה.
גם בעבר במכרזים הראשונים בתחילת שנות האלפיים מול חברות האוטובוסים היו טעויות שונות. מאז הופקו הלקחים והמצב שונה. כך שאולי יש תקווה גם ברכבת הקלה, ברחבי ישראל.
 

amit1270

New member
ברור שבקווים החדשים זה ייראה אחרת

אולי הפתרון הוא הסדר תשלומים דומה, למה שיש באוטובוסים
אם הבנתי נכון בחברות האוטובוסים החדשות, הפדיון שהנוסעים משלמים עובר למשרד התחבורה. משרד התחבורה מחלק את זה לחברה לפי פרמטרים שונים, כמו כמות הנסיעות, מרחק, מספר תחנות וכו'. ייתכן, שהדבר הזה קיים גם בחלק מקווי "אגד" ו"דן".
כנראה כך הדבר צריך להיות גם ברכבת הקלה. אולי יופקו הלקחים ובקווי הרכבת הקלה הבאים, הסדר התשלום יהיה שונה.
גם בעבר במכרזים הראשונים בתחילת שנות האלפיים מול חברות האוטובוסים היו טעויות שונות. מאז הופקו הלקחים והמצב שונה. כך שאולי יש תקווה גם ברכבת הקלה, ברחבי ישראל.
ברור שבקווים החדשים זה ייראה אחרת
השאלה היא מה אפשר לעשות עם הקו הזה שהמדינה כבלה את עצמה אליו בהסכם גרוע ולא מצליחה להשתחרר.
 

raminec

New member
ממה שהבנתי יש תוכניות לעשות buy back

ברור שבקווים החדשים זה ייראה אחרת
השאלה היא מה אפשר לעשות עם הקו הזה שהמדינה כבלה את עצמה אליו בהסכם גרוע ולא מצליחה להשתחרר.
ממה שהבנתי יש תוכניות לעשות buy back
של הזכיון מסיטיפס לפי סעיף שקיים בחוזה מולה להקמת הקו.
 

ronatd

New member
לדעתי, במקרה של תשלום קנס

גורמים עוול ועגמת נפש לנוסעים רבים ומסתתרים מאחורי החוק
נכון, החוק מחייב תיקוף גם אם יש לך כרטיס תקופתי. זה אומר שצריך לקנוס את המסכנים ששכחו או לא ידעו או תיירים שהסתבכו עם המכונות ה"ידידותיות" שלהם? אם זה המצב, צריך לשנות את החוק. ועד אז לנהוג לפנים משורת הדין במקרים כאלה. אבל לצערי הקנסות הם מקור הכנסה חשוב לסיטיפס ולא סתם היא מחזיקה מערך פקחים/בקרים אימתני כזה. שווה להם להשקיע בזה ולא בשיפור השירות ומכונות הכרטוס (ערך צבור..).
לדעתי, במקרה של תשלום קנס
הכסף צריך ללכת לאוצר המדינה, ולא לסיטיפס, כמו במקרה של תשלום
קנס על עישון סיגריה במקום ציבורי, שבו אסור לעשן.
כך לא יהיה לסיטיפס מוטיבציה לקנוס.
 

נתנאל531

Well-known member
מדהים שבתחנה נידחת של מטרונית יש אותו מספר מכונות כרטיסים

מנכ"ל סיטיפס פונה לציבור וחוטף בתגובה קיתונות של רותחין
https://www.facebook.com/citypass.israel/posts/341003879582695

הפוסט עורר סערה וכעס ברשתות החברתיות כנגד המנכ"ל שבחר לפנות אל הציבור בצורה מתנשאת ובאופן שנראה כמאשים את כל הציבור בהתנהגות מכוערת, בעוד הוא לא טרח מעולם להתייחס לטענות בכיות ודמעות הציבור שנקנס שוב ושוב ולרוב באופן מכוער ופוגע, ע"י אותו מערך פיקוח בה עובדת אותה בקרית מסכנה.
מדהים שבתחנה נידחת של מטרונית יש אותו מספר מכונות כרטיסים
כמו בתחנה עמוסה של רק"ל בירושלים - 2 מכונות כרטיסים בלבד...
&nbsp
סיטיפס נראית כמו ביטוי קשה של נרקסיזם-ארגוני בשילוב תרבות 'מגיע לי'.
 

amit1270

New member
כל הבעיות נובעות מההסכם שנחתם בין סיטיפס לאוצר

מדהים שבתחנה נידחת של מטרונית יש אותו מספר מכונות כרטיסים
כמו בתחנה עמוסה של רק"ל בירושלים - 2 מכונות כרטיסים בלבד...
&nbsp
סיטיפס נראית כמו ביטוי קשה של נרקסיזם-ארגוני בשילוב תרבות 'מגיע לי'.
כל הבעיות נובעות מההסכם שנחתם בין סיטיפס לאוצר
ומהסכסוך הבלתי נגמר שפתרונו לא נראה באופק. די כבר, שיפטרו אותנו מהעונש הזה.
 

במודו

New member
במטרונית אין הרבה תלונות של נוסעים

מנכ"ל סיטיפס פונה לציבור וחוטף בתגובה קיתונות של רותחין
https://www.facebook.com/citypass.israel/posts/341003879582695

הפוסט עורר סערה וכעס ברשתות החברתיות כנגד המנכ"ל שבחר לפנות אל הציבור בצורה מתנשאת ובאופן שנראה כמאשים את כל הציבור בהתנהגות מכוערת, בעוד הוא לא טרח מעולם להתייחס לטענות בכיות ודמעות הציבור שנקנס שוב ושוב ולרוב באופן מכוער ופוגע, ע"י אותו מערך פיקוח בה עובדת אותה בקרית מסכנה.
במטרונית אין הרבה תלונות של נוסעים
מכיוון שהאכיפה שם פחות נוקשה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה