מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?

מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)

 
לא מעודכנת בהרבה קרונות

מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)
לא מעודכנת בהרבה קרונות
ואתה עוד צילמת "מצב טוב". יש עדיין קרונות שבהם הקו לירושלים מתפצל מבית שמש לקו נוסף ונדמה לי בצד השני מסתיים בכפר סבא..
 
דרך אגב, מישהו זוכר ששינו את שמות התחנות


לא מעודכנת בהרבה קרונות
ואתה עוד צילמת "מצב טוב". יש עדיין קרונות שבהם הקו לירושלים מתפצל מבית שמש לקו נוסף ונדמה לי בצד השני מסתיים בכפר סבא..
דרך אגב, מישהו זוכר ששינו את שמות התחנות

בכפר סבא/הוד השרון?
מתוך ויקיפדיה: בסמוך לתחנה עובר רחוב סוקולוב, שמקשר בין הערים, ומכאן יש המתייחסים אל התחנה בשם "תחנת סוקולוב". לעתים מכונה התחנה "כפר סבא מרכז" על מנת להבדיל אותה מתחנת הרכבת כפר סבא - נורדאו שנקראה עם פתיחתה "תחנת הוד השרון - כפר סבא" (או "תחנת כפר סבא - הוד השרון", לסירוגין), ולאחר פתיחת התחנה נקראה "תחנת הרכבת הוד השרון" עד מרץ 2010.
 

Ccyclist

Well-known member
איך מפה מ2006 כוללת את שדרות שנפתחה ב2013 ?

מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)
איך מפה מ2006 כוללת את שדרות שנפתחה ב2013 ?
אם היה מדובר בתוכנית היסטורית פורומי הצפייה היו מתמלאים בתלונות על הפרט הלא נכון הזה. זה כאליו שלא מדובר במפה שתלוייה שם 10 שנה אלא בשיחזור כושל.
 

amit1270

New member
דווקא היו מפות כאלה לפני 10 שנים

איך מפה מ2006 כוללת את שדרות שנפתחה ב2013 ?
אם היה מדובר בתוכנית היסטורית פורומי הצפייה היו מתמלאים בתלונות על הפרט הלא נכון הזה. זה כאליו שלא מדובר במפה שתלוייה שם 10 שנה אלא בשיחזור כושל.
דווקא היו מפות כאלה לפני 10 שנים
אני זוכר בוודאות שמישהו צילם והעלה כאן.
 

easylivin

New member
זוכר את המפה - היא מלפני 2006 ומציגה מצב עתידי מתוכנן

איך מפה מ2006 כוללת את שדרות שנפתחה ב2013 ?
אם היה מדובר בתוכנית היסטורית פורומי הצפייה היו מתמלאים בתלונות על הפרט הלא נכון הזה. זה כאליו שלא מדובר במפה שתלוייה שם 10 שנה אלא בשיחזור כושל.
זוכר את המפה - היא מלפני 2006 ומציגה מצב עתידי מתוכנן
תכנון שכידוע לא התממש אלא באיחור רב. המפה היא מסביבות 2004-5, כשרק הוכרז על פרוייקט מסילת ערי הדרום, זמן רב לפני שהעבודות עליו החלו והופסקו באופן כמעט מיידי על ידי משרד האוצר. מפה דומה הייתה תלויה בוודאות גם בקרונות הקומותיים. תחנת הוד-השרון סוקולוב (הקרויה "כפר סבא מרכז" במפה) היא היחידה שנפתחה ב-2006; פאתי מודיעין נחנכה ב-2007, מודיעין מרכז ב-2008 ושדרות רק ב-2013.
 

easylivin

New member
עדות אילמת למצבם התחזוקתי של קרונועי IC3

מפת הקווים בתוך הקרונות של רכבת ישראל לא מעודכנת בכל הרכבות?
..או שנתקלתי במקרה חריג? (בIC3)
(צולם בימים האחרונים)
עדות אילמת למצבם התחזוקתי של קרונועי IC3
שבחלקם גם ריפודי המושבים לא הוחלפו משנות ה-90...
 

gsi13579

New member
אני מההתחלה אמרתי שרכבת ישראל עשו טעות ב2005 שרכשו IC3

עדות אילמת למצבם התחזוקתי של קרונועי IC3
שבחלקם גם ריפודי המושבים לא הוחלפו משנות ה-90...
אני מההתחלה אמרתי שרכבת ישראל עשו טעות ב2005 שרכשו IC3
למרות שידעו שזאת רכבת בעייתית בעיקר בגלל השריפות שגרמה באירופה ופה
 

easylivin

New member
אלה רק 9 מערכים מתוך 50.

אני מההתחלה אמרתי שרכבת ישראל עשו טעות ב2005 שרכשו IC3
למרות שידעו שזאת רכבת בעייתית בעיקר בגלל השריפות שגרמה באירופה ופה
אלה רק 9 מערכים מתוך 50.
פשוט התמזל המזל, והרכבת חיפשה קרונועים בדיוק כשהרכבת השוודית חיפשה להיפטר מה-IC3 שלה. וגם מכיוון שהיה צורך בכמות קטנה לעומת הצי הקיים, העדיפו קרונועים מאותו הסוג. אם היו חושבים ומתכננים לטווח ארוך קצת יותר (לאו דווקא הרכבת עצמה אלא המדינה באופן כללי), אז היו עושים הרבה יותר לעומת מה שעשו בפועל כדי לקדם את תוכנית החישמול הרבה יותר מוקדם - כלומר, לפני עשור לפחות - כך שאפשר היה לרכוש ציוד נייד חשמלי ומודרני באמת.
 

raminec

New member
חישמול תחת אש

אלה רק 9 מערכים מתוך 50.
פשוט התמזל המזל, והרכבת חיפשה קרונועים בדיוק כשהרכבת השוודית חיפשה להיפטר מה-IC3 שלה. וגם מכיוון שהיה צורך בכמות קטנה לעומת הצי הקיים, העדיפו קרונועים מאותו הסוג. אם היו חושבים ומתכננים לטווח ארוך קצת יותר (לאו דווקא הרכבת עצמה אלא המדינה באופן כללי), אז היו עושים הרבה יותר לעומת מה שעשו בפועל כדי לקדם את תוכנית החישמול הרבה יותר מוקדם - כלומר, לפני עשור לפחות - כך שאפשר היה לרכוש ציוד נייד חשמלי ומודרני באמת.
חישמול תחת אש
מה שברכבת עשו היה לחכות לדקה ה- 90 שבה לאוצר לא תהיה אפשרות לסרב לתקצוב תוכניות החישמול. מהרגע שהחלה הקמת A1 לא היה ניתן יותר לדחות את התחלת הפרויקט העצום הזה שכולל לא רק את הקמת החישמולת ותחנות ההשנאה לאורך חלק ניכר ממאות הקילומטרים של מסילות הרכבת אלא גם רכישה של עשרות קטרים חשמליים והסבה של קרונות קיימים להזנת חשמל מהרשת במקום מקרון כח. אי אפשר לעשות את הפרויקט הזה "קצת". ביצועו כיחידה אחת יהפוך אותו לכלכלי יותר משמעותית. לכן הדבר הטוב ביותר הוא להוציא מכרז אחד גדול לחישמול ומכרז אחד גדול לנייד.
כמובן שהמתנה לרגע האחרון היא שיטה ממש גרועה לקדם פרויקטים מכיוון שהיא מביאה כל שלב בפרויקט להפוך ל"נתיב קריטי" ועבודה תחת לחץ מביאה להוצאות מיותרות והחלטות שאחר כך מדינת ישראל תצטרך לשלם עליהן באיכות העבודה המתקבלת.
אני חושב שזה די ברור לכולם פה בפורום שהחישמול של A1 יהיה הדבר שיקבע את המועד הסופי של פתיחת הקו ולא שום דבר אחר.
 

easylivin

New member
מעניין שהחשמול אכן תוכנן כפרוייקט אחד גדול מלכתחילה,

חישמול תחת אש
מה שברכבת עשו היה לחכות לדקה ה- 90 שבה לאוצר לא תהיה אפשרות לסרב לתקצוב תוכניות החישמול. מהרגע שהחלה הקמת A1 לא היה ניתן יותר לדחות את התחלת הפרויקט העצום הזה שכולל לא רק את הקמת החישמולת ותחנות ההשנאה לאורך חלק ניכר ממאות הקילומטרים של מסילות הרכבת אלא גם רכישה של עשרות קטרים חשמליים והסבה של קרונות קיימים להזנת חשמל מהרשת במקום מקרון כח. אי אפשר לעשות את הפרויקט הזה "קצת". ביצועו כיחידה אחת יהפוך אותו לכלכלי יותר משמעותית. לכן הדבר הטוב ביותר הוא להוציא מכרז אחד גדול לחישמול ומכרז אחד גדול לנייד.
כמובן שהמתנה לרגע האחרון היא שיטה ממש גרועה לקדם פרויקטים מכיוון שהיא מביאה כל שלב בפרויקט להפוך ל"נתיב קריטי" ועבודה תחת לחץ מביאה להוצאות מיותרות והחלטות שאחר כך מדינת ישראל תצטרך לשלם עליהן באיכות העבודה המתקבלת.
אני חושב שזה די ברור לכולם פה בפורום שהחישמול של A1 יהיה הדבר שיקבע את המועד הסופי של פתיחת הקו ולא שום דבר אחר.
מעניין שהחשמול אכן תוכנן כפרוייקט אחד גדול מלכתחילה,
עוד בימי ליברמן כשר התחבורה (ואולי לפני כן). כך שהשיקולים האלה היו ברורים כנראה מהיום הראשון. ולא פחות מעניין, הוא שבפועל המצב הולך להיות הפוך: למעשה בסביבות 2018 יהיה לנו קו מחושמל אחד, ירושלים-הרצליה עם שלוחה למוסכים בלוד, והשאר - מי יודע מתי... למרות שהכל אמנם חלק ממכרז אחד, בפועל לא הצליחו להבטיח ביצוע בהיקף גדול ובאזורים שונים במקביל. אפילו לא בקו לכרמיאל בשלב הזה.
 

אורי404

New member
לדעתי הטעות הייתה שלא חשמלו קווים חדשים או מחודשים

מעניין שהחשמול אכן תוכנן כפרוייקט אחד גדול מלכתחילה,
עוד בימי ליברמן כשר התחבורה (ואולי לפני כן). כך שהשיקולים האלה היו ברורים כנראה מהיום הראשון. ולא פחות מעניין, הוא שבפועל המצב הולך להיות הפוך: למעשה בסביבות 2018 יהיה לנו קו מחושמל אחד, ירושלים-הרצליה עם שלוחה למוסכים בלוד, והשאר - מי יודע מתי... למרות שהכל אמנם חלק ממכרז אחד, בפועל לא הצליחו להבטיח ביצוע בהיקף גדול ובאזורים שונים במקביל. אפילו לא בקו לכרמיאל בשלב הזה.
לדעתי הטעות הייתה שלא חשמלו קווים חדשים או מחודשים
למשל בשדרוג הקו לבאר שבע לא הקימו את הקו כחשמלי. אותו דבר בקו העמק או ב"מסילת השרון". כמובן שזה תקף לקו כרמיאל, שכתבת אריק ובקווים אחרים.
עיכוב פרויקט החשמול - לא וודאי, שזה חסך כסף. ייתכן, שבפועל נגלה שזה עשה בזבוז. בכל התקופה הזו ניתן היה להפעיל ציוד חשמלי, שעלות הפעלתו (אם אני לא טועה) נמוכה באופן ניכר מהציוד הקיים.
 

david80

Member
לדעתי היו צריכים לפתוח את המסילה לראשל"צ מערב כקו מחושמל

לדעתי הטעות הייתה שלא חשמלו קווים חדשים או מחודשים
למשל בשדרוג הקו לבאר שבע לא הקימו את הקו כחשמלי. אותו דבר בקו העמק או ב"מסילת השרון". כמובן שזה תקף לקו כרמיאל, שכתבת אריק ובקווים אחרים.
עיכוב פרויקט החשמול - לא וודאי, שזה חסך כסף. ייתכן, שבפועל נגלה שזה עשה בזבוז. בכל התקופה הזו ניתן היה להפעיל ציוד חשמלי, שעלות הפעלתו (אם אני לא טועה) נמוכה באופן ניכר מהציוד הקיים.
לדעתי היו צריכים לפתוח את המסילה לראשל"צ מערב כקו מחושמל
עם המשך חשמול עד תחנת הוד השרון והקמת דיפו חדש בבני ברק לנייד החשמלי.
 

amit1270

New member
ברכבת לא חיכו לדקה ה-90

חישמול תחת אש
מה שברכבת עשו היה לחכות לדקה ה- 90 שבה לאוצר לא תהיה אפשרות לסרב לתקצוב תוכניות החישמול. מהרגע שהחלה הקמת A1 לא היה ניתן יותר לדחות את התחלת הפרויקט העצום הזה שכולל לא רק את הקמת החישמולת ותחנות ההשנאה לאורך חלק ניכר ממאות הקילומטרים של מסילות הרכבת אלא גם רכישה של עשרות קטרים חשמליים והסבה של קרונות קיימים להזנת חשמל מהרשת במקום מקרון כח. אי אפשר לעשות את הפרויקט הזה "קצת". ביצועו כיחידה אחת יהפוך אותו לכלכלי יותר משמעותית. לכן הדבר הטוב ביותר הוא להוציא מכרז אחד גדול לחישמול ומכרז אחד גדול לנייד.
כמובן שהמתנה לרגע האחרון היא שיטה ממש גרועה לקדם פרויקטים מכיוון שהיא מביאה כל שלב בפרויקט להפוך ל"נתיב קריטי" ועבודה תחת לחץ מביאה להוצאות מיותרות והחלטות שאחר כך מדינת ישראל תצטרך לשלם עליהן באיכות העבודה המתקבלת.
אני חושב שזה די ברור לכולם פה בפורום שהחישמול של A1 יהיה הדבר שיקבע את המועד הסופי של פתיחת הקו ולא שום דבר אחר.
ברכבת לא חיכו לדקה ה-90
תכנית החשמול הייתה קיימת די מזמן והיה אפשר להתחיל בביצוע בכל רגע נתון, אבל האוצר, והירוקים הטיפשים שגררו את המשרד להגנת הסביבה שפשוט מעל בתפקידו ויונה יהב....
 

luckydude

Active member
האוצר הוא לאו דווקא האשם העיקרי.

חישמול תחת אש
מה שברכבת עשו היה לחכות לדקה ה- 90 שבה לאוצר לא תהיה אפשרות לסרב לתקצוב תוכניות החישמול. מהרגע שהחלה הקמת A1 לא היה ניתן יותר לדחות את התחלת הפרויקט העצום הזה שכולל לא רק את הקמת החישמולת ותחנות ההשנאה לאורך חלק ניכר ממאות הקילומטרים של מסילות הרכבת אלא גם רכישה של עשרות קטרים חשמליים והסבה של קרונות קיימים להזנת חשמל מהרשת במקום מקרון כח. אי אפשר לעשות את הפרויקט הזה "קצת". ביצועו כיחידה אחת יהפוך אותו לכלכלי יותר משמעותית. לכן הדבר הטוב ביותר הוא להוציא מכרז אחד גדול לחישמול ומכרז אחד גדול לנייד.
כמובן שהמתנה לרגע האחרון היא שיטה ממש גרועה לקדם פרויקטים מכיוון שהיא מביאה כל שלב בפרויקט להפוך ל"נתיב קריטי" ועבודה תחת לחץ מביאה להוצאות מיותרות והחלטות שאחר כך מדינת ישראל תצטרך לשלם עליהן באיכות העבודה המתקבלת.
אני חושב שזה די ברור לכולם פה בפורום שהחישמול של A1 יהיה הדבר שיקבע את המועד הסופי של פתיחת הקו ולא שום דבר אחר.
האוצר הוא לאו דווקא האשם העיקרי.
רוב העיכוב לדעתי נבע מכך שלקח עשור בערך לאשר את התוכנית הסטטוטורית.

אגב, בשביל תוכנית בסדר גודל כזה בישראל, עשור מרגע הכרזת התוכנית ועד אישורה זה לא דבר יוצא דופן במיוחד.
 

amit1270

New member
למה לקח עשור? מי עיכב את התכנית בנחישות רבה ביותר?

האוצר הוא לאו דווקא האשם העיקרי.
רוב העיכוב לדעתי נבע מכך שלקח עשור בערך לאשר את התוכנית הסטטוטורית.

אגב, בשביל תוכנית בסדר גודל כזה בישראל, עשור מרגע הכרזת התוכנית ועד אישורה זה לא דבר יוצא דופן במיוחד.
למה לקח עשור? מי עיכב את התכנית בנחישות רבה ביותר?
 

luckydude

Active member
לא האוצר. בעיקרון זה הבירוקרטיה הישראלית הטיפוסית

למה לקח עשור? מי עיכב את התכנית בנחישות רבה ביותר?
לא האוצר. בעיקרון זה הבירוקרטיה הישראלית הטיפוסית
ושלל ההתנגדויות (וטיפולן) שהוגשו לתוכנית המאוד מורכבת הזו.
 
מתוך העתונות ב 1990 ו 1991:

אלה רק 9 מערכים מתוך 50.
פשוט התמזל המזל, והרכבת חיפשה קרונועים בדיוק כשהרכבת השוודית חיפשה להיפטר מה-IC3 שלה. וגם מכיוון שהיה צורך בכמות קטנה לעומת הצי הקיים, העדיפו קרונועים מאותו הסוג. אם היו חושבים ומתכננים לטווח ארוך קצת יותר (לאו דווקא הרכבת עצמה אלא המדינה באופן כללי), אז היו עושים הרבה יותר לעומת מה שעשו בפועל כדי לקדם את תוכנית החישמול הרבה יותר מוקדם - כלומר, לפני עשור לפחות - כך שאפשר היה לרכוש ציוד נייד חשמלי ומודרני באמת.
מתוך העתונות ב 1990 ו 1991:
1. רשות הנמלים והרכבות תחתום בשבוע הבא על חוזה לרכישת 20 קרונועי דיזל. כך מסר הבוקר שר התחבורה, משה קצב, לאחר שמנכ״ל הרשות , שאול רזיאל, שב ממסע רכש בחו״ל. לדברי קצב, יאפשרו הקרונועים הפעלת רכבת פרברים, עליה המליצה חברת התכנון הצרפתית ״סופרטו״.
...........נציגים מחב׳ ״סופרטו״ ..........אמרו, כי רכישת קרונועי הדיזל מהווה ״בכיה לדורות״..........נציגי ״סופרטו״ הוסיפו כי קרונועי הדיזל יצאו משומש ברוב הארצות ובמקומם נהוגים קטרים חשמליים........

2. מערכת הקרונועים הראשונה,שהזמינה באחרונה הנהלת רשות הנמלים והרכבות מחברת ״סקניה״ בדנמרק, עבור רכבת הפרברים כוללת שלושה קרונות ממונעים עצמית בחשמל. מערכת זו תגיע ארצה בעוד כשנה. לאחר מכן יסופקו במשך שנה 9 מערכות קרונועים נוספות.
היקף העיסקה 110 מליון שקל. היא יצאה לפועל ביוזמתו של שר התחבורה, משה קצב............
הקרונועים החדשים מהירים מאוד. מהירותם המקסימלית 160 ק״מ בשעה אך כדי לנצל את יכולתם זו יהיה צורך לשפר את מערכת מסילות הברזל שהם ייסעו בה.
...........יצויין שמומחים ישראלים, שביצעו בעבר בדיקות מדוקדקות עבור ציוד שנרכש ע״י רשות הנמלים והרכבות היו ״הפעם מחוץ לתמונה״. לדברי רזיאל ״הפעם העדפנו להסתייע בשירותיה של חברה שווייצרית, שבדקה היטב את כל סוגי הקרונועים שהוצעו לנו והיא המליצה בסופו של דבר על אלה שהוזמנו בדנמרק״.
 

נתנאל531

Well-known member
מי זוכר את הזמנים שהיה מותר לעשן במעברים?

מתוך העתונות ב 1990 ו 1991:
1. רשות הנמלים והרכבות תחתום בשבוע הבא על חוזה לרכישת 20 קרונועי דיזל. כך מסר הבוקר שר התחבורה, משה קצב, לאחר שמנכ״ל הרשות , שאול רזיאל, שב ממסע רכש בחו״ל. לדברי קצב, יאפשרו הקרונועים הפעלת רכבת פרברים, עליה המליצה חברת התכנון הצרפתית ״סופרטו״.
...........נציגים מחב׳ ״סופרטו״ ..........אמרו, כי רכישת קרונועי הדיזל מהווה ״בכיה לדורות״..........נציגי ״סופרטו״ הוסיפו כי קרונועי הדיזל יצאו משומש ברוב הארצות ובמקומם נהוגים קטרים חשמליים........

2. מערכת הקרונועים הראשונה,שהזמינה באחרונה הנהלת רשות הנמלים והרכבות מחברת ״סקניה״ בדנמרק, עבור רכבת הפרברים כוללת שלושה קרונות ממונעים עצמית בחשמל. מערכת זו תגיע ארצה בעוד כשנה. לאחר מכן יסופקו במשך שנה 9 מערכות קרונועים נוספות.
היקף העיסקה 110 מליון שקל. היא יצאה לפועל ביוזמתו של שר התחבורה, משה קצב............
הקרונועים החדשים מהירים מאוד. מהירותם המקסימלית 160 ק״מ בשעה אך כדי לנצל את יכולתם זו יהיה צורך לשפר את מערכת מסילות הברזל שהם ייסעו בה.
...........יצויין שמומחים ישראלים, שביצעו בעבר בדיקות מדוקדקות עבור ציוד שנרכש ע״י רשות הנמלים והרכבות היו ״הפעם מחוץ לתמונה״. לדברי רזיאל ״הפעם העדפנו להסתייע בשירותיה של חברה שווייצרית, שבדקה היטב את כל סוגי הקרונועים שהוצעו לנו והיא המליצה בסופו של דבר על אלה שהוזמנו בדנמרק״.
מי זוכר את הזמנים שהיה מותר לעשן במעברים?
מה שהפך את המעבר בין הקרונות לגועל אפוף עשן. כעבור זמן מה נאסר העישון לחלוטין ברכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה