סקירה לחג - פיר שילוח אם המושבות

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
תודה רבה

תודה על התמונות.
מעניין שבפיר הזה השתמשו בתומכות בטון בצדדי הפיר, ולא מתכת כמו בגלי גיל והרצל.
&nbsp
לדעתי זה בגלל שהפיר הזה הוא הפיר היחיד שיהפוך גם לתחנה.
&nbsp
תודה רבה
נשאר להמתין בסבלנות להגעת המכונות .....
 

matrix200200

Active member
אני חושב שזה קשור לעניין בעלות על הקרקע מסביב

תודה על התמונות.
מעניין שבפיר הזה השתמשו בתומכות בטון בצדדי הפיר, ולא מתכת כמו בגלי גיל והרצל.
&nbsp
לדעתי זה בגלל שהפיר הזה הוא הפיר היחיד שיהפוך גם לתחנה.
&nbsp
אני חושב שזה קשור לעניין בעלות על הקרקע מסביב
מהנדס של נתע הסביר בהרצאה שלו שהסיבה לשיטה היחודית שבה ברוב התחנות מחזקים את הקירות נובעת מכך שנתע לא רוצים או יכולים לפלוש לקרקע מסביב שנמצאת בבעלות פרטית.
כמדומני כך הוא הסביר את העובדה שלא משתמשים ב"עוגנים" לתמיכת הקירות החיצוניות של התחנות.
אולי פה אין את הבעיה הזאת?
 

Bus Nerd

Active member
באיזור שהוא "תעלה פתוחה" אין את הבעיה הזו

אני חושב שזה קשור לעניין בעלות על הקרקע מסביב
מהנדס של נתע הסביר בהרצאה שלו שהסיבה לשיטה היחודית שבה ברוב התחנות מחזקים את הקירות נובעת מכך שנתע לא רוצים או יכולים לפלוש לקרקע מסביב שנמצאת בבעלות פרטית.
כמדומני כך הוא הסביר את העובדה שלא משתמשים ב"עוגנים" לתמיכת הקירות החיצוניות של התחנות.
אולי פה אין את הבעיה הזאת?
באיזור שהוא "תעלה פתוחה" אין את הבעיה הזו
ואז בגלל זה יש סתם קירות. אבל באיזור הדרומי... יש קורות בטון, והרבה יותר קורות מבפירים האחרים. אני חושב שזה קשור לזה שתהיה שם תחנה בעתיד, כי אחרת פשוט אין סיבה לכל כך הרבה קורות, כאילו, אם אפשר לתמוך מהצד ולא מבפנים, אז לא צריך קורות בכלל בזמן שהאתר משמש כפיר.
 

matrix200200

Active member
יכול להיות שאתה צודק וזאת הסיבה

באיזור שהוא "תעלה פתוחה" אין את הבעיה הזו
ואז בגלל זה יש סתם קירות. אבל באיזור הדרומי... יש קורות בטון, והרבה יותר קורות מבפירים האחרים. אני חושב שזה קשור לזה שתהיה שם תחנה בעתיד, כי אחרת פשוט אין סיבה לכל כך הרבה קורות, כאילו, אם אפשר לתמוך מהצד ולא מבפנים, אז לא צריך קורות בכלל בזמן שהאתר משמש כפיר.
יכול להיות שאתה צודק וזאת הסיבה
הדבר היחיד שמפריע לי (וגם לאנשים אחרים באשקול הזה), זה המיקום.
לא ברור לי מה שימושיות של תחנה שנבנית די באמצע שום מקום ואת מי היא תשרת.
 

Bus Nerd

Active member
עם גשר/מנהרת הולכי רגל היא יכולה לשרת את מתחם IBM

יכול להיות שאתה צודק וזאת הסיבה
הדבר היחיד שמפריע לי (וגם לאנשים אחרים באשקול הזה), זה המיקום.
לא ברור לי מה שימושיות של תחנה שנבנית די באמצע שום מקום ואת מי היא תשרת.
עם גשר/מנהרת הולכי רגל היא יכולה לשרת את מתחם IBM
בעיקר אם ייבנו אותה בצד הצפוני של מתחם הפיר ולא הדרומי. נכון, זו קצת הליכה, אבל זה עדיין יכול להיות שימושי לבאי המתחם הזה. אם בני ברק תממש את תוכניות הפיתוח לצד הצפוני שלה, תחנה כזו יכולה להיות שימושית גם בשבילם.
&nbsp
אבל כן, זה נראה כאילו חשבו "המ, יש לנו כאן פיר, למה לא לנצל אותו לתחנה על הדרך". זו כנראה הולכת להיות התחנה הכי פחות פופולרית בקו (בהתחשב גם בתדירות הנמוכה יותר מכיוון שהיא נמצאת על שלוחת הדפו), בעיקר אם לא יבנו גשר/מנהרה/דרך כלשהי להולכי הרגל להגיע לתחנה מאיזור התעסוקה הסמוך.
 

amit1270

New member
מנין לך שהתדירות בשלוחת הדפו תהיה נמוכה?

עם גשר/מנהרת הולכי רגל היא יכולה לשרת את מתחם IBM
בעיקר אם ייבנו אותה בצד הצפוני של מתחם הפיר ולא הדרומי. נכון, זו קצת הליכה, אבל זה עדיין יכול להיות שימושי לבאי המתחם הזה. אם בני ברק תממש את תוכניות הפיתוח לצד הצפוני שלה, תחנה כזו יכולה להיות שימושית גם בשבילם.
&nbsp
אבל כן, זה נראה כאילו חשבו "המ, יש לנו כאן פיר, למה לא לנצל אותו לתחנה על הדרך". זו כנראה הולכת להיות התחנה הכי פחות פופולרית בקו (בהתחשב גם בתדירות הנמוכה יותר מכיוון שהיא נמצאת על שלוחת הדפו), בעיקר אם לא יבנו גשר/מנהרה/דרך כלשהי להולכי הרגל להגיע לתחנה מאיזור התעסוקה הסמוך.
מנין לך שהתדירות בשלוחת הדפו תהיה נמוכה?
לפי הפרסומים עד כה, התדירות בקטע התת-קרקעי תהיה כפולה מהתדירות מעל לקרקע. זה אומר שהתדירות בשתי השלוחות תהיה שווה.
 

Bus Nerd

Active member
נמוכה בהשוואה לתחנות התת קרקעיות האחרות

מנין לך שהתדירות בשלוחת הדפו תהיה נמוכה?
לפי הפרסומים עד כה, התדירות בקטע התת-קרקעי תהיה כפולה מהתדירות מעל לקרקע. זה אומר שהתדירות בשתי השלוחות תהיה שווה.
נמוכה בהשוואה לתחנות התת קרקעיות האחרות
בשלוחת הדפו התדירות תהיה לא יותר מחצי מהתדירות במקטע המרכזי של הקו.
 

matrix200200

Active member
אני חושב שתדירות כפולה מתייחסת לקטע התת קרקעי המרכזי

מנין לך שהתדירות בשלוחת הדפו תהיה נמוכה?
לפי הפרסומים עד כה, התדירות בקטע התת-קרקעי תהיה כפולה מהתדירות מעל לקרקע. זה אומר שהתדירות בשתי השלוחות תהיה שווה.
אני חושב שתדירות כפולה מתייחסת לקטע התת קרקעי המרכזי
אני גם לא ממש מבין את משפט הזה בלי קשר.
אם התדירות של החלק התת קרקעי כפולה מזאת של הקצוות, אז בעצם מכל שני רכבות אחת תיסע לשלוחת דפו ואחת תיסע לקטע הקרקעי בפתח תקווה?
 

Bus Nerd

Active member
הבנת נכון

אני חושב שתדירות כפולה מתייחסת לקטע התת קרקעי המרכזי
אני גם לא ממש מבין את משפט הזה בלי קשר.
אם התדירות של החלק התת קרקעי כפולה מזאת של הקצוות, אז בעצם מכל שני רכבות אחת תיסע לשלוחת דפו ואחת תיסע לקטע הקרקעי בפתח תקווה?
הבנת נכון
רכבת אחת שתיסע מתחנה מרכזית פתח תקווה עד סוף הקו בבת ים, ורכבת נוספת שתסע מהדפו עד לתחנת אלנבי (ותסובב שם בלולאה התפעולית).
 

amit1270

New member
תודה רבה על התמונות

סקירה לחג - פיר שילוח אם המושבות
מאתר גיאו-דניה:
פרויקט פיר אם המושבות כולל ביצוע פיר שילוח לרכבת הקלה בשיטת ההידרומיל.
פיר השילוח, הינו מבנה בטון תת קרקעי בצורת קופסא המורכב מקירות סלאריים היורדים לעומק של 38 מטר ומתחת למי תהום.
האלמנטים הסלאריים נחפרים בחפיפה כך שאלמנט שניוני חוצב מאלמנט ראשוני כ 20 ס"מ ובכך מאפשר יציקה רציפה וקבלת קיר הומוגני בכל היקף הפיר, לקבלת קיר חלק ואטום מחדירת מים.
בנוסף, ביציאות השילוח למכונות המנהור בוצעו בלוקי ג'ט-גראוט המאפשרים יציאה בטוחה יציבה ואטומה למכונות המנהור.
תודה רבה על התמונות
עדיין לא כ"כ ברור לי איך יכניסו את מכונות ה-TBM לעומק הפיר. בשרשור אחר עלתה השערה שוויתרו על פיר השילוח במיקום זה (לא על התחנה) והמכונות יוכנסו דרך הפורטל בואכה קריית אריה.
 

Bus Nerd

Active member
זו באמת שאלה טובה

תודה רבה על התמונות
עדיין לא כ"כ ברור לי איך יכניסו את מכונות ה-TBM לעומק הפיר. בשרשור אחר עלתה השערה שוויתרו על פיר השילוח במיקום זה (לא על התחנה) והמכונות יוכנסו דרך הפורטל בואכה קריית אריה.
זו באמת שאלה טובה
למיטב ידיעתי בד"כ לא מכניסים מכונות TBM מתוך פורטל, אלא בד"כ בונים אותם בתוך פיר... אני חושב שאחת הסיבות לזה היא שמכונת TBM גבוהה יותר מרכבת קלה טיפוסית, והפורטלים נבנים לגובה של רק"ל ולא לגובה של מכונת TBM.
&nbsp
אבל בפיר הזה לא נראה שהשאירו מקום, אלא אם הולכים לבנות את המכונה בתוך ה"תעלה הפתוחה" שבצידו הצפוני ופשוט לתת לה להתקדם. סבך קורות הבטון בצד הצפוני לא נראים כאילו אפשר להעביר דרכם חלקי מכונת TBM כדי לבנות אותה מתחתם...
&nbsp
או שיכול להיות שיכינסו את החלקים דרך התעלה הפתוחה ואז יבנו אותם בתוך הצד הדרומי?
&nbsp
החלק בין פורטל הדפו לפיר במילא קצר מספיק כך שאפשר לעשות אותו עם cut&cover בלי להשתמש בTBM בשבילו.
&nbsp
מה שמעניין אותי בכל קורות הבטון האלו בצד הדרומי הוא שנראה כאילו זו הכנה למבנה התחנה, אבל אם התחנה תיבנה שם היא תהיה פחות נגישה לאיזור של IBM וכל אלו... ואז את מי היא תשרת בדיוק?
 

alantan

New member
תודה רבה לך! תמונות מעניינות, אם כי אני סקרן לגבי המצב

סקירה לחג - פיר שילוח אם המושבות
מאתר גיאו-דניה:
פרויקט פיר אם המושבות כולל ביצוע פיר שילוח לרכבת הקלה בשיטת ההידרומיל.
פיר השילוח, הינו מבנה בטון תת קרקעי בצורת קופסא המורכב מקירות סלאריים היורדים לעומק של 38 מטר ומתחת למי תהום.
האלמנטים הסלאריים נחפרים בחפיפה כך שאלמנט שניוני חוצב מאלמנט ראשוני כ 20 ס"מ ובכך מאפשר יציקה רציפה וקבלת קיר הומוגני בכל היקף הפיר, לקבלת קיר חלק ואטום מחדירת מים.
בנוסף, ביציאות השילוח למכונות המנהור בוצעו בלוקי ג'ט-גראוט המאפשרים יציאה בטוחה יציבה ואטומה למכונות המנהור.
תודה רבה לך! תמונות מעניינות, אם כי אני סקרן לגבי המצב
שמצפון לדרך אם המושבות. לכאורה נראה שלא קורה שם כלום... מעניין היכן תמשיך המסילה מצפון לתעלה.
 

אלכסיי03

New member
תודה רבה!

סקירה לחג - פיר שילוח אם המושבות
מאתר גיאו-דניה:
פרויקט פיר אם המושבות כולל ביצוע פיר שילוח לרכבת הקלה בשיטת ההידרומיל.
פיר השילוח, הינו מבנה בטון תת קרקעי בצורת קופסא המורכב מקירות סלאריים היורדים לעומק של 38 מטר ומתחת למי תהום.
האלמנטים הסלאריים נחפרים בחפיפה כך שאלמנט שניוני חוצב מאלמנט ראשוני כ 20 ס"מ ובכך מאפשר יציקה רציפה וקבלת קיר הומוגני בכל היקף הפיר, לקבלת קיר חלק ואטום מחדירת מים.
בנוסף, ביציאות השילוח למכונות המנהור בוצעו בלוקי ג'ט-גראוט המאפשרים יציאה בטוחה יציבה ואטומה למכונות המנהור.
תודה רבה!
יש לך אומץ להטיס את הרחפן בסבך של חוטי חשמל ולהנמיך לתוך הפיר עצמו.. כל הכבוד!
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תודה רבה על התמונות והסקירה.

סקירה לחג - פיר שילוח אם המושבות
מאתר גיאו-דניה:
פרויקט פיר אם המושבות כולל ביצוע פיר שילוח לרכבת הקלה בשיטת ההידרומיל.
פיר השילוח, הינו מבנה בטון תת קרקעי בצורת קופסא המורכב מקירות סלאריים היורדים לעומק של 38 מטר ומתחת למי תהום.
האלמנטים הסלאריים נחפרים בחפיפה כך שאלמנט שניוני חוצב מאלמנט ראשוני כ 20 ס"מ ובכך מאפשר יציקה רציפה וקבלת קיר הומוגני בכל היקף הפיר, לקבלת קיר חלק ואטום מחדירת מים.
בנוסף, ביציאות השילוח למכונות המנהור בוצעו בלוקי ג'ט-גראוט המאפשרים יציאה בטוחה יציבה ואטומה למכונות המנהור.
תודה רבה על התמונות והסקירה.
אני נורא מתבאס שאיני יכול להקדיש את תשומת הלב האישית שהפרויקט הזה ראוי לה בשל המרחק והזמינות.
 

ניקולאי

New member
מאוד אוהב את הסקירות שלך!

סקירה לחג - פיר שילוח אם המושבות
מאתר גיאו-דניה:
פרויקט פיר אם המושבות כולל ביצוע פיר שילוח לרכבת הקלה בשיטת ההידרומיל.
פיר השילוח, הינו מבנה בטון תת קרקעי בצורת קופסא המורכב מקירות סלאריים היורדים לעומק של 38 מטר ומתחת למי תהום.
האלמנטים הסלאריים נחפרים בחפיפה כך שאלמנט שניוני חוצב מאלמנט ראשוני כ 20 ס"מ ובכך מאפשר יציקה רציפה וקבלת קיר הומוגני בכל היקף הפיר, לקבלת קיר חלק ואטום מחדירת מים.
בנוסף, ביציאות השילוח למכונות המנהור בוצעו בלוקי ג'ט-גראוט המאפשרים יציאה בטוחה יציבה ואטומה למכונות המנהור.
מאוד אוהב את הסקירות שלך!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה