מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.

מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.
סגנון ההצגה הזה של דיאגרמת רשת אחידה ללא צבעים נפוץ מאד בחברות הרכבת בבריטניה אך הייצוג המרובע הזה מתאים יותר לחוברת לו"ז. במפות שמראות מספר מפעילות יחדיו יופיעו כל הרשתות השונות בצבע אחיד של המפעילה אך יש יותר אלכסונים בגלל שהרשת מסועפת.

החוקיות הבסיסית היא שקווים כפולים הם בעיקר במסילות מקבילות כמו המסילה הישירה ללוד מול מסילת גני אביב, בשירותים שונים מעיקרם כמו המסילה המזרחית מול לולאת השרון, והשימוש בתחנות כפולות מוגבל למקרים כאלו. ישנה תחנה משולשת אחת בלבד בלוד בגלל שישנן שלושה מסילות - המזרחית, רמלה, ובאר יעקב. אין במפה ייצוג של קווים.

ההשראה העיקרית היתה ממרובע המסילות של המסילה הפרברית מתל-אביב ליבנה מזרח. זה האזור שנתן את קנה המידה לגריד, שכולו או בגודל המרובע הזה או בחצייו. כאשר הזזתי את מסילת ב"ש דרך לוד למרחק זהה מהריבוע הזה הבנתי שניתן לייצג את המסילה המזרחית בדיאגרמה. אני מודע שהרכבת לדימונה מבאר שבע צפון נוסעת דרומה אך לשם הסימטריות בדיאגרמה העיקול מיוצג כאילו הוא פונה צפונה. העיקרון הראשי היה להצמד לסימטריה, ליישר כל ענף עם משהו אחר כך שהכל יתחבר בצורה נקיה.

לצערי מפות מהסוג הזה הופעות תיכנון נסיעה ברכבת הארצית באנגליה ל"רכבת למתקדמים". כשזו המפה צריך להיעזר בלו"ז, באשף הנסיעות, ובקו הספציפי שלכם. ישנן לוחות זמנים וייצוגים של קווים בודדים וכן מפות רשת מסובכות עם כל קווי הרשת (תלוי בגרפיקאים של המפעילה), אך מפות מהסוג הזה נותנות מבט על כלל הרשת. יש לציין שמפות כאלו אינן מאפשרות להבין על אילו תחנות הרכבת המהירה מדגלת וחייבים להעזר בלו"ז, ובהערת השוליים של מפות כאלו כתוב בדרך כלל שקו בין שתי תחנות אינו אומר שיש בהכרח רכבת שעוצרת בשתיהן.

עריכה: לזום החוצה לחצו על התמונה ובחרו באופציה "הצג בתווית חדשה". אני מקווה שזה כואב כמה שזה נקי.

 

Ccyclist

Well-known member
והערונת: תחנות ההחלפה העיקריות מופיעות עם עיגול לבן.

מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.
סגנון ההצגה הזה של דיאגרמת רשת אחידה ללא צבעים נפוץ מאד בחברות הרכבת בבריטניה אך הייצוג המרובע הזה מתאים יותר לחוברת לו"ז. במפות שמראות מספר מפעילות יחדיו יופיעו כל הרשתות השונות בצבע אחיד של המפעילה אך יש יותר אלכסונים בגלל שהרשת מסועפת.

החוקיות הבסיסית היא שקווים כפולים הם בעיקר במסילות מקבילות כמו המסילה הישירה ללוד מול מסילת גני אביב, בשירותים שונים מעיקרם כמו המסילה המזרחית מול לולאת השרון, והשימוש בתחנות כפולות מוגבל למקרים כאלו. ישנה תחנה משולשת אחת בלבד בלוד בגלל שישנן שלושה מסילות - המזרחית, רמלה, ובאר יעקב. אין במפה ייצוג של קווים.

ההשראה העיקרית היתה ממרובע המסילות של המסילה הפרברית מתל-אביב ליבנה מזרח. זה האזור שנתן את קנה המידה לגריד, שכולו או בגודל המרובע הזה או בחצייו. כאשר הזזתי את מסילת ב"ש דרך לוד למרחק זהה מהריבוע הזה הבנתי שניתן לייצג את המסילה המזרחית בדיאגרמה. אני מודע שהרכבת לדימונה מבאר שבע צפון נוסעת דרומה אך לשם הסימטריות בדיאגרמה העיקול מיוצג כאילו הוא פונה צפונה. העיקרון הראשי היה להצמד לסימטריה, ליישר כל ענף עם משהו אחר כך שהכל יתחבר בצורה נקיה.

לצערי מפות מהסוג הזה הופעות תיכנון נסיעה ברכבת הארצית באנגליה ל"רכבת למתקדמים". כשזו המפה צריך להיעזר בלו"ז, באשף הנסיעות, ובקו הספציפי שלכם. ישנן לוחות זמנים וייצוגים של קווים בודדים וכן מפות רשת מסובכות עם כל קווי הרשת (תלוי בגרפיקאים של המפעילה), אך מפות מהסוג הזה נותנות מבט על כלל הרשת. יש לציין שמפות כאלו אינן מאפשרות להבין על אילו תחנות הרכבת המהירה מדגלת וחייבים להעזר בלו"ז, ובהערת השוליים של מפות כאלו כתוב בדרך כלל שקו בין שתי תחנות אינו אומר שיש בהכרח רכבת שעוצרת בשתיהן.

עריכה: לזום החוצה לחצו על התמונה ובחרו באופציה "הצג בתווית חדשה". אני מקווה שזה כואב כמה שזה נקי.
והערונת: תחנות ההחלפה העיקריות מופיעות עם עיגול לבן.
כאשר ישנן מספר מפעילות תחנות כאלו מקבלות מספר צבעים, אך כשמדובר במפעילה יחידה והחלפה בין קוויה לגיטימי לחלוטין שתחנת החלפה תופיע על המפה ללא ייצוג נפרד לקווי החברה.
&nbsp
באר יעקב זה סימון אחר, אבל הוא אינו ברור בגלל הצבע הכחול ר"י. העיגול הלבן עם צבע המפעילה מציין תחנה לא תדירה. גם הקיווקוו בקו לדימונה מייצג הפעלה לא תדירה.
 

gsi13579

New member
לא מתוכנן קו מהיר בין עפולה לתל אביב ? ללא החלפה בחדרה?

מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.
סגנון ההצגה הזה של דיאגרמת רשת אחידה ללא צבעים נפוץ מאד בחברות הרכבת בבריטניה אך הייצוג המרובע הזה מתאים יותר לחוברת לו"ז. במפות שמראות מספר מפעילות יחדיו יופיעו כל הרשתות השונות בצבע אחיד של המפעילה אך יש יותר אלכסונים בגלל שהרשת מסועפת.

החוקיות הבסיסית היא שקווים כפולים הם בעיקר במסילות מקבילות כמו המסילה הישירה ללוד מול מסילת גני אביב, בשירותים שונים מעיקרם כמו המסילה המזרחית מול לולאת השרון, והשימוש בתחנות כפולות מוגבל למקרים כאלו. ישנה תחנה משולשת אחת בלבד בלוד בגלל שישנן שלושה מסילות - המזרחית, רמלה, ובאר יעקב. אין במפה ייצוג של קווים.

ההשראה העיקרית היתה ממרובע המסילות של המסילה הפרברית מתל-אביב ליבנה מזרח. זה האזור שנתן את קנה המידה לגריד, שכולו או בגודל המרובע הזה או בחצייו. כאשר הזזתי את מסילת ב"ש דרך לוד למרחק זהה מהריבוע הזה הבנתי שניתן לייצג את המסילה המזרחית בדיאגרמה. אני מודע שהרכבת לדימונה מבאר שבע צפון נוסעת דרומה אך לשם הסימטריות בדיאגרמה העיקול מיוצג כאילו הוא פונה צפונה. העיקרון הראשי היה להצמד לסימטריה, ליישר כל ענף עם משהו אחר כך שהכל יתחבר בצורה נקיה.

לצערי מפות מהסוג הזה הופעות תיכנון נסיעה ברכבת הארצית באנגליה ל"רכבת למתקדמים". כשזו המפה צריך להיעזר בלו"ז, באשף הנסיעות, ובקו הספציפי שלכם. ישנן לוחות זמנים וייצוגים של קווים בודדים וכן מפות רשת מסובכות עם כל קווי הרשת (תלוי בגרפיקאים של המפעילה), אך מפות מהסוג הזה נותנות מבט על כלל הרשת. יש לציין שמפות כאלו אינן מאפשרות להבין על אילו תחנות הרכבת המהירה מדגלת וחייבים להעזר בלו"ז, ובהערת השוליים של מפות כאלו כתוב בדרך כלל שקו בין שתי תחנות אינו אומר שיש בהכרח רכבת שעוצרת בשתיהן.

עריכה: לזום החוצה לחצו על התמונה ובחרו באופציה "הצג בתווית חדשה". אני מקווה שזה כואב כמה שזה נקי.
לא מתוכנן קו מהיר בין עפולה לתל אביב ? ללא החלפה בחדרה?
 

אורי404

New member
מתוכנן, אבל זה עוד רחוק

לא מתוכנן קו מהיר בין עפולה לתל אביב ? ללא החלפה בחדרה?
מתוכנן, אבל זה עוד רחוק
יש תכנון ל"מסילת עירון" מעפולה לתל אביב, דרך אזור ואדי-ערה.
יותר מזה יש תכנון להמשך טבריה. היו על זה פרסומים בקיץ האחרון. מתי הדברים האלה ייצאו לפועל, זוהי שאלה טובה. נקווה, שזה כן יהיה וכמה שיותר מהר, נראה תחילת עבודות.
התכנון הוא גם חידוש המסילה המזרחית מחדרה לכיוון כפר סבא. כך שהרכבות מכיוון טבריה ועפולה יגיעו לחדרה מזרח, ייסעו במסילה המזרחית ומשם למסילת השרון, דרך כפר סבא והרצליה יגיעו לתל אביב.
 

gsi13579

New member
אגב, לפי רכבת ישראל, זמן הנסיעה מעפולה לת"א אונברסיטה

מתוכנן, אבל זה עוד רחוק
יש תכנון ל"מסילת עירון" מעפולה לתל אביב, דרך אזור ואדי-ערה.
יותר מזה יש תכנון להמשך טבריה. היו על זה פרסומים בקיץ האחרון. מתי הדברים האלה ייצאו לפועל, זוהי שאלה טובה. נקווה, שזה כן יהיה וכמה שיותר מהר, נראה תחילת עבודות.
התכנון הוא גם חידוש המסילה המזרחית מחדרה לכיוון כפר סבא. כך שהרכבות מכיוון טבריה ועפולה יגיעו לחדרה מזרח, ייסעו במסילה המזרחית ומשם למסילת השרון, דרך כפר סבא והרצליה יגיעו לתל אביב.
אגב, לפי רכבת ישראל, זמן הנסיעה מעפולה לת"א אונברסיטה
דרך החלפת רכבת בחיפה הוא שעה ו40 דקות
משהו שקו 825 עושה בדיוק באותו זמן \:
 

Bus Nerd

Active member
אותו הזמן זה עוד טוב, עדיף על איטי יותר

אגב, לפי רכבת ישראל, זמן הנסיעה מעפולה לת"א אונברסיטה
דרך החלפת רכבת בחיפה הוא שעה ו40 דקות
משהו שקו 825 עושה בדיוק באותו זמן \:
אותו הזמן זה עוד טוב, עדיף על איטי יותר
אם זה אותו הזמן, יש אנשים שעדיין יעדיפו לנסוע ברכבת. נסיעה נוחה וחלקה יותר, יותר מקומות ישיבה, כיסאות מרווחים יותר, שירותים (אם צריך), שקעי חשמל להטענת הלפטופ (באוטובוסים מודרניים אולי יש שקעי USB, אבל לא שקעי חשמל)...
&nbsp
וכמובן, עמידה בזמנים. כי הרכבת מאחרת הרבה פחות מאוטובוסים, בעיקר בשעות השפל.
 

gsi13579

New member
אני חושבת שאנשים יראו כקו ישיר משהו בעדיפות ראשונה

אותו הזמן זה עוד טוב, עדיף על איטי יותר
אם זה אותו הזמן, יש אנשים שעדיין יעדיפו לנסוע ברכבת. נסיעה נוחה וחלקה יותר, יותר מקומות ישיבה, כיסאות מרווחים יותר, שירותים (אם צריך), שקעי חשמל להטענת הלפטופ (באוטובוסים מודרניים אולי יש שקעי USB, אבל לא שקעי חשמל)...
&nbsp
וכמובן, עמידה בזמנים. כי הרכבת מאחרת הרבה פחות מאוטובוסים, בעיקר בשעות השפל.
אני חושבת שאנשים יראו כקו ישיר משהו בעדיפות ראשונה
בעיקר בגלל שהוא ישיר ואינם מעוניינים בהחלפות
נכון , יש רכבת אבל תמיד חושבים שקו ישיר זה הכי טוב
אפילו ללב המפרץ אין קישור ישיר מהעמקים בגלל העיכוב המטופש הזה וצריך החלפה, אגב - אחותי לומדת ליד לב המפרץ ותעשה ניסיון בשימוש ברכבת והחלפה למטרונית בתחנת מרכז השמונה
מאוד מקווה שרכבת מהיר יותר מקו 301, לתושבי בית שאן אין ברירה והם כן ישתמשו ברכבת , אבל עפולה לא בטוח, מי שזקוק ללב המפרץ אולי יעדיף את קו 301
 
אני לא מבין למה אתם מופתעים זה לא הקו היחידי שהוא איטי יותר

אותו הזמן זה עוד טוב, עדיף על איטי יותר
אם זה אותו הזמן, יש אנשים שעדיין יעדיפו לנסוע ברכבת. נסיעה נוחה וחלקה יותר, יותר מקומות ישיבה, כיסאות מרווחים יותר, שירותים (אם צריך), שקעי חשמל להטענת הלפטופ (באוטובוסים מודרניים אולי יש שקעי USB, אבל לא שקעי חשמל)...
&nbsp
וכמובן, עמידה בזמנים. כי הרכבת מאחרת הרבה פחות מאוטובוסים, בעיקר בשעות השפל.
אני לא מבין למה אתם מופתעים זה לא הקו היחידי שהוא איטי יותר
מאוטובוס והרכבים, הקו אשקלון ת"א הוא איטי יותר גם מהאוטובוס וגם מהמוניות שירות , היתרוןן היחיד י שאם אתה עייף, או צריך נוחיות אתתה מסודר
 

darkshadow1

New member
50 דקות מאשקלון לת"א בשעות העומס?

אני לא מבין למה אתם מופתעים זה לא הקו היחידי שהוא איטי יותר
מאוטובוס והרכבים, הקו אשקלון ת"א הוא איטי יותר גם מהאוטובוס וגם מהמוניות שירות , היתרוןן היחיד י שאם אתה עייף, או צריך נוחיות אתתה מסודר
50 דקות מאשקלון לת"א בשעות העומס?
אולי עם הטלפורטר של יונה יהב.
 
א זה לא 50 דקות זה בערך שעה נסיעה ברכבת עד ת"א

50 דקות מאשקלון לת"א בשעות העומס?
אולי עם הטלפורטר של יונה יהב.
א זה לא 50 דקות זה בערך שעה נסיעה ברכבת עד ת"א
אני לא מדבר על דרום ת"א , וכן גם בעומס לקח לי בערך זמן זהה או פחות מזה ,הסיבה היחידה שיש נוסעים בקו הזה, זה פשוט למצוא מקומות חניה בת"א זה סיוט בפני עצמו, הקו הרכבת עצמו לא משתלם ואיטי להחריד, במיוחד הקו להוד השרון שעבור מילון תחנות עד ת"א
 

gsi13579

New member
מה שרכבת ישראל כן יכולים לעשות זה קו ישיר ומהיר

אגב, לפי רכבת ישראל, זמן הנסיעה מעפולה לת"א אונברסיטה
דרך החלפת רכבת בחיפה הוא שעה ו40 דקות
משהו שקו 825 עושה בדיוק באותו זמן \:
מה שרכבת ישראל כן יכולים לעשות זה קו ישיר ומהיר
בין עפולה לתל אביב בקו העמק הנוכחי שיעבור בתחנות חיפה
אני מציעה מסלול כזה:
עפולה
חיפה חוף הכרמל
בנימינה
תל אביב סבידור
איך לא חשבו על זה?? פתרון מעולה למגיעים לתל אביב
 

Bus Nerd

Active member
אני מניח שהבעיה היא עומס בת"א סבידור

מה שרכבת ישראל כן יכולים לעשות זה קו ישיר ומהיר
בין עפולה לתל אביב בקו העמק הנוכחי שיעבור בתחנות חיפה
אני מציעה מסלול כזה:
עפולה
חיפה חוף הכרמל
בנימינה
תל אביב סבידור
איך לא חשבו על זה?? פתרון מעולה למגיעים לתל אביב
אני מניח שהבעיה היא עומס בת"א סבידור
לסבידור יש מספר מוגבל של רציפים (שישה רציפים זה אולי הכי גדול בארץ, אבל זה קטן בקנה מידה בינלאומי), ואי אפשר שכל רכבת בארץ תסיים ותתחיל בסבידור (ושעוד הרבה רכבות יעברו דרכה). ובגלל שסבידור, כמו כל תחנות ת"א, תקועה באמצע כביש מהיר, אין מקום להוסיף עוד רציפים בלי להתחיל עם עסק מסובך של מנהור יקר במיוחד.
&nbsp
לכן, אין ממש אפשרות תפעולית להוסיף עוד ועוד קווים שיסיימו/יתחילו בסבידור.
&nbsp
גם כשתיבנה מסילת עירון, הסיכוי שתהיה רכבת ישירה בין עפולה לת"א (אלא אם עד אז סבידור תגדל מתחת לאדמה) הוא לא גבוה... כמובן בהנחה ולא יהיה יותר מדי לחץ פוליטי שיחייב את ר"י לעשות את זה תוך פגיעה בקווים האחרים.
 

Bus Nerd

Active member
בשנים האחרונות התקציב הוא החסם הכי פחות שכיח.

כנראה ייקח יותר מ7, כי יהיה קשה לגרום לממשלה לאשר תקציב לזה
בשנים האחרונות התקציב הוא החסם הכי פחות שכיח.
יש מלא כסף בקופת המדינה, ובעזרת כבוד שר התחבורה הנוכחי, התקציבים גם באמת מגיעים למטרות המוצדקות האלה של פיתוח תשתיות לאומיות.

מי שתוקע, לרוב, את התכניות ואישורן הם ראשי רשויות, סחטנים ופרזיטים מזדמנים, ארגונים ירוקים וכו'.
 

amit1270

New member
התבלבלת בין קרית אריה וסגולה


מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.
סגנון ההצגה הזה של דיאגרמת רשת אחידה ללא צבעים נפוץ מאד בחברות הרכבת בבריטניה אך הייצוג המרובע הזה מתאים יותר לחוברת לו"ז. במפות שמראות מספר מפעילות יחדיו יופיעו כל הרשתות השונות בצבע אחיד של המפעילה אך יש יותר אלכסונים בגלל שהרשת מסועפת.

החוקיות הבסיסית היא שקווים כפולים הם בעיקר במסילות מקבילות כמו המסילה הישירה ללוד מול מסילת גני אביב, בשירותים שונים מעיקרם כמו המסילה המזרחית מול לולאת השרון, והשימוש בתחנות כפולות מוגבל למקרים כאלו. ישנה תחנה משולשת אחת בלבד בלוד בגלל שישנן שלושה מסילות - המזרחית, רמלה, ובאר יעקב. אין במפה ייצוג של קווים.

ההשראה העיקרית היתה ממרובע המסילות של המסילה הפרברית מתל-אביב ליבנה מזרח. זה האזור שנתן את קנה המידה לגריד, שכולו או בגודל המרובע הזה או בחצייו. כאשר הזזתי את מסילת ב"ש דרך לוד למרחק זהה מהריבוע הזה הבנתי שניתן לייצג את המסילה המזרחית בדיאגרמה. אני מודע שהרכבת לדימונה מבאר שבע צפון נוסעת דרומה אך לשם הסימטריות בדיאגרמה העיקול מיוצג כאילו הוא פונה צפונה. העיקרון הראשי היה להצמד לסימטריה, ליישר כל ענף עם משהו אחר כך שהכל יתחבר בצורה נקיה.

לצערי מפות מהסוג הזה הופעות תיכנון נסיעה ברכבת הארצית באנגליה ל"רכבת למתקדמים". כשזו המפה צריך להיעזר בלו"ז, באשף הנסיעות, ובקו הספציפי שלכם. ישנן לוחות זמנים וייצוגים של קווים בודדים וכן מפות רשת מסובכות עם כל קווי הרשת (תלוי בגרפיקאים של המפעילה), אך מפות מהסוג הזה נותנות מבט על כלל הרשת. יש לציין שמפות כאלו אינן מאפשרות להבין על אילו תחנות הרכבת המהירה מדגלת וחייבים להעזר בלו"ז, ובהערת השוליים של מפות כאלו כתוב בדרך כלל שקו בין שתי תחנות אינו אומר שיש בהכרח רכבת שעוצרת בשתיהן.

עריכה: לזום החוצה לחצו על התמונה ובחרו באופציה "הצג בתווית חדשה". אני מקווה שזה כואב כמה שזה נקי.
התבלבלת בין קרית אריה וסגולה

חוץ מזה צריך להוסיף עוד שתי תחנות עתידיות בקו לוד-באר שבע: מזכרת בתיה וכפר מנחם ("קריית מלאכי").
הייתי מוסיף גם חיבור עתידי בין תחנות ראשל"צ וכמובן חיבור בין הקו המזרחי לקו המהיר לירושלים. בכלל, יש עיוות של הקו המזרחי, שלוד היא המשכו הישיר ואצלך הוא מתעקל בצורה קצת מוזרה. עוד מחיר של חוסר הדיוק הגאוגרפי הוא שכמעט בלתי אפשרי לחבר במפה שלך את קו הראשונים לקו מודיעין, למרות שהחיבור הזה מתוכנן ואפילו נשמר לו מקום בין מסלולי כביש 431.
 

Ccyclist

Well-known member
חכה חכה למקצה השיפורים...

התבלבלת בין קרית אריה וסגולה

חוץ מזה צריך להוסיף עוד שתי תחנות עתידיות בקו לוד-באר שבע: מזכרת בתיה וכפר מנחם ("קריית מלאכי").
הייתי מוסיף גם חיבור עתידי בין תחנות ראשל"צ וכמובן חיבור בין הקו המזרחי לקו המהיר לירושלים. בכלל, יש עיוות של הקו המזרחי, שלוד היא המשכו הישיר ואצלך הוא מתעקל בצורה קצת מוזרה. עוד מחיר של חוסר הדיוק הגאוגרפי הוא שכמעט בלתי אפשרי לחבר במפה שלך את קו הראשונים לקו מודיעין, למרות שהחיבור הזה מתוכנן ואפילו נשמר לו מקום בין מסלולי כביש 431.
חכה חכה למקצה השיפורים...
 

בישגד

New member
תחנת באר יעקב נמצאת לפני הפיצול לראשונים (מכיוון לוד)

מפת רכבת ישראל ללא קווים בסגנון מפעילה בריטית.
סגנון ההצגה הזה של דיאגרמת רשת אחידה ללא צבעים נפוץ מאד בחברות הרכבת בבריטניה אך הייצוג המרובע הזה מתאים יותר לחוברת לו"ז. במפות שמראות מספר מפעילות יחדיו יופיעו כל הרשתות השונות בצבע אחיד של המפעילה אך יש יותר אלכסונים בגלל שהרשת מסועפת.

החוקיות הבסיסית היא שקווים כפולים הם בעיקר במסילות מקבילות כמו המסילה הישירה ללוד מול מסילת גני אביב, בשירותים שונים מעיקרם כמו המסילה המזרחית מול לולאת השרון, והשימוש בתחנות כפולות מוגבל למקרים כאלו. ישנה תחנה משולשת אחת בלבד בלוד בגלל שישנן שלושה מסילות - המזרחית, רמלה, ובאר יעקב. אין במפה ייצוג של קווים.

ההשראה העיקרית היתה ממרובע המסילות של המסילה הפרברית מתל-אביב ליבנה מזרח. זה האזור שנתן את קנה המידה לגריד, שכולו או בגודל המרובע הזה או בחצייו. כאשר הזזתי את מסילת ב"ש דרך לוד למרחק זהה מהריבוע הזה הבנתי שניתן לייצג את המסילה המזרחית בדיאגרמה. אני מודע שהרכבת לדימונה מבאר שבע צפון נוסעת דרומה אך לשם הסימטריות בדיאגרמה העיקול מיוצג כאילו הוא פונה צפונה. העיקרון הראשי היה להצמד לסימטריה, ליישר כל ענף עם משהו אחר כך שהכל יתחבר בצורה נקיה.

לצערי מפות מהסוג הזה הופעות תיכנון נסיעה ברכבת הארצית באנגליה ל"רכבת למתקדמים". כשזו המפה צריך להיעזר בלו"ז, באשף הנסיעות, ובקו הספציפי שלכם. ישנן לוחות זמנים וייצוגים של קווים בודדים וכן מפות רשת מסובכות עם כל קווי הרשת (תלוי בגרפיקאים של המפעילה), אך מפות מהסוג הזה נותנות מבט על כלל הרשת. יש לציין שמפות כאלו אינן מאפשרות להבין על אילו תחנות הרכבת המהירה מדגלת וחייבים להעזר בלו"ז, ובהערת השוליים של מפות כאלו כתוב בדרך כלל שקו בין שתי תחנות אינו אומר שיש בהכרח רכבת שעוצרת בשתיהן.

עריכה: לזום החוצה לחצו על התמונה ובחרו באופציה "הצג בתווית חדשה". אני מקווה שזה כואב כמה שזה נקי.
תחנת באר יעקב נמצאת לפני הפיצול לראשונים (מכיוון לוד)
 

Ccyclist

Well-known member
היה לזה הגיון במפת הקווים הנפרדים וזה עבר בטעות למפה האחודה.

תחנת באר יעקב נמצאת לפני הפיצול לראשונים (מכיוון לוד)
היה לזה הגיון במפת הקווים הנפרדים וזה עבר בטעות למפה האחודה.
במפת הקווים הנפרדים החלטתי שמשום שהרכבת לראשונים ממילא אינה עוצרת בבאר יעקב הגיוני יותר למקם את שלוחת הראשונים מעל לבאר יעקב כדי לחסוך מקום לשמות התחנות. דיאגרמה אינה חייבת לגלם אמת גאוגרפית אלא מידע רלוונטי על המסלולים ממקום למקום. בדיאגרמה אחודה זה קצת שונה מדיאגרמת הקווים הנפרדים ותיקנתי את המיקום בגירסה השניה.
 

בישגד

New member
גם לא תמיד, בשישי ומוצ"ש הרכבות מהראשונים עוצרות בבאר יעקב.

היה לזה הגיון במפת הקווים הנפרדים וזה עבר בטעות למפה האחודה.
במפת הקווים הנפרדים החלטתי שמשום שהרכבת לראשונים ממילא אינה עוצרת בבאר יעקב הגיוני יותר למקם את שלוחת הראשונים מעל לבאר יעקב כדי לחסוך מקום לשמות התחנות. דיאגרמה אינה חייבת לגלם אמת גאוגרפית אלא מידע רלוונטי על המסלולים ממקום למקום. בדיאגרמה אחודה זה קצת שונה מדיאגרמת הקווים הנפרדים ותיקנתי את המיקום בגירסה השניה.
גם לא תמיד, בשישי ומוצ"ש הרכבות מהראשונים עוצרות בבאר יעקב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה