אז מה בסוף יהיה עם מוניות השירות ועם תחב"צ בשבת

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
למה מונית שירות לא יכולה לעצור בבטחה כמעט בכל מקום?

מונית ספיישל זה משהו אחר
מונית ספיישל יכולה לעצור בביטחה כמעט בכל מקום וגם אין לה ממש ברירה, אבל לא כך הדבר בנוגע למוניות שרות.
מונית שרות היא כלי שאוסף נוסעים אקראיים במסלול מסוים בדיוק כמו אוטובוס. בפעולת העצירה אין שום הבדל. אופן כזה של נהיגה שכולל עצירה איפה שרק רוצים לכל מי שמרים יד, מהווה סכנה בטיחותית. אם לא היה בדבר סכנה, אוטובוסים היו יכולים לעצור איפה שהם רוצים.
למה מונית שירות לא יכולה לעצור בבטחה כמעט בכל מקום?
אין שום הבדל בפעולת העצירה בין מונית שירות לאוטובוס?

זה שתחזור שוב על טענותיך לא יהפוך אותן למשכנעות יותר... לתשומת לבך, נימקתי את דבריי, אתה מתעלם לחלוטין מהנימוק ומההבדל הפיזי המשמעותי בין כלי הרכב (עוד לפני שדנים במהות השירות).
 

mister K

New member
לא, אין הבדל

למה מונית שירות לא יכולה לעצור בבטחה כמעט בכל מקום?
אין שום הבדל בפעולת העצירה בין מונית שירות לאוטובוס?

זה שתחזור שוב על טענותיך לא יהפוך אותן למשכנעות יותר... לתשומת לבך, נימקתי את דבריי, אתה מתעלם לחלוטין מהנימוק ומההבדל הפיזי המשמעותי בין כלי הרכב (עוד לפני שדנים במהות השירות).
לא, אין הבדל
זה שמונית שרות היא רכב קטן יותר מאוטובוס, עדיין לא הופך את הורדת הנוסעים בכל מקום לבטוחה יותר.
ולראייה, התנהגות מוניות השרות בכבישים לרבות עצירות במקומות מסוכנים (אבל לא רק) היא מסוכנת ומסכנת. כל מי שנוהג בכביש רואה זאת.
אופן הנהיגה הזה הוא מהות הקיום של הכלי הזה. בדיוק מסיבה זו אני חושב שהוא צריך לצאת אל מחוץ לחוק.
 
זה תלוי בקווים ובנהג, פגשתי נהגים בקווים שנוהגים סביר

לא, אין הבדל
זה שמונית שרות היא רכב קטן יותר מאוטובוס, עדיין לא הופך את הורדת הנוסעים בכל מקום לבטוחה יותר.
ולראייה, התנהגות מוניות השרות בכבישים לרבות עצירות במקומות מסוכנים (אבל לא רק) היא מסוכנת ומסכנת. כל מי שנוהג בכביש רואה זאת.
אופן הנהיגה הזה הוא מהות הקיום של הכלי הזה. בדיוק מסיבה זו אני חושב שהוא צריך לצאת אל מחוץ לחוק.
זה תלוי בקווים ובנהג, פגשתי נהגים בקווים שנוהגים סביר
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שוב אתה חוזר על אותה אמירה ללא שום נימוק מהותי לסוג הרכב

לא, אין הבדל
זה שמונית שרות היא רכב קטן יותר מאוטובוס, עדיין לא הופך את הורדת הנוסעים בכל מקום לבטוחה יותר.
ולראייה, התנהגות מוניות השרות בכבישים לרבות עצירות במקומות מסוכנים (אבל לא רק) היא מסוכנת ומסכנת. כל מי שנוהג בכביש רואה זאת.
אופן הנהיגה הזה הוא מהות הקיום של הכלי הזה. בדיוק מסיבה זו אני חושב שהוא צריך לצאת אל מחוץ לחוק.
שוב אתה חוזר על אותה אמירה ללא שום נימוק מהותי לסוג הרכב
"התנהגות מוניות השירות בכבישים" – אין דבר כזה; יש התנהגות של נהגים. כן, יש נהגים שנוהגים באופן מסוכן ומסכן, וזה נכון לכל סוגי כלי הרכב (גם למוניות ספיישל, כאמור). זה לא קשור למוניות שירות בהכרח וזה משהו שאפשר (ואף ראוי) לאכוף ולטפל בבעיה.
 

mister K

New member
זה כן קשור למוניות שרות

שוב אתה חוזר על אותה אמירה ללא שום נימוק מהותי לסוג הרכב
"התנהגות מוניות השירות בכבישים" – אין דבר כזה; יש התנהגות של נהגים. כן, יש נהגים שנוהגים באופן מסוכן ומסכן, וזה נכון לכל סוגי כלי הרכב (גם למוניות ספיישל, כאמור). זה לא קשור למוניות שירות בהכרח וזה משהו שאפשר (ואף ראוי) לאכוף ולטפל בבעיה.
זה כן קשור למוניות שרות
מונית שרות היא אמצעי תחבורה שנהגו חייב לנהוג בצורה זו כדי להצליח להתפרנס.
אחרת אין למונית זכות קיום. למונית ספיישל יש זכות קיום גם ללא נהיגה עבריינית.
איזה נימוק לסוג הרכב את רוצה שאני אביא? נכון, אוטובוס הוא רכב גדול יותר. אז מה? אוטובוס שעוצר שלא בתחנה ומונית שרות שעוצרת באותו המקום מהווים את אותו הסיכון בדיוק. הגודל לא משנה פה.
לצורך העניין, גם קווי תח"צ שמופעלים באמצעות מיניבוסים חייבים לאסוף נוסעים רק בתחנות.
לא הגודל קובע פה אלא פשוט הרצון שלא לחסל את מוניות השרות, שזוהי הדרך היחידה בה הן יכולות להתקיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלה הנחות שלך, לא עובדות. אני חולקת עליהן.

זה כן קשור למוניות שרות
מונית שרות היא אמצעי תחבורה שנהגו חייב לנהוג בצורה זו כדי להצליח להתפרנס.
אחרת אין למונית זכות קיום. למונית ספיישל יש זכות קיום גם ללא נהיגה עבריינית.
איזה נימוק לסוג הרכב את רוצה שאני אביא? נכון, אוטובוס הוא רכב גדול יותר. אז מה? אוטובוס שעוצר שלא בתחנה ומונית שרות שעוצרת באותו המקום מהווים את אותו הסיכון בדיוק. הגודל לא משנה פה.
לצורך העניין, גם קווי תח"צ שמופעלים באמצעות מיניבוסים חייבים לאסוף נוסעים רק בתחנות.
לא הגודל קובע פה אלא פשוט הרצון שלא לחסל את מוניות השרות, שזוהי הדרך היחידה בה הן יכולות להתקיים.
אלה הנחות שלך, לא עובדות. אני חולקת עליהן.
מונית שירות יכולה לעצור בבטחה גם ללא שום תחנה. נהגי מוניות שירות יכולים להתפרנס היטב גם בנהיגה בטוחה. אין כאן קשר ל"זכות הקיום". דווקא נהגי מוניות ספיישל מפריעים לי הרבה יותר בתור נהגת, כשהם חותכים נתיבים כדי להגיע ללקוח או עוצרים בצורה לא מתחשבת, חוסמים נתיב ועוד.
&nbsp
אוטובוס הוא כלי רכב שלא יכול לעצור בצד בלי להפריע לתנועה אלא אם יש לו מפרץ בגודל הרלוונטי. מונית שירות היא בגודל שאינו שונה בסדרי גודל מרכבים סטנדרטיים על הכביש ולכן לא זקוקה למפרץ בתחנה כדי לעצור בבטחה. היא יכולה לעצור בבטחה בדיוק כפי שמונית ספיישל יכולה (מה הנהג עושה בפועל זו כבר בעיה אחרת, אבל לא, זה לא מחויב המציאות).
 

mister K

New member
סעי ברחוב אלנבי ותגידי לי אם יש שם מפרצים

אלה הנחות שלך, לא עובדות. אני חולקת עליהן.
מונית שירות יכולה לעצור בבטחה גם ללא שום תחנה. נהגי מוניות שירות יכולים להתפרנס היטב גם בנהיגה בטוחה. אין כאן קשר ל"זכות הקיום". דווקא נהגי מוניות ספיישל מפריעים לי הרבה יותר בתור נהגת, כשהם חותכים נתיבים כדי להגיע ללקוח או עוצרים בצורה לא מתחשבת, חוסמים נתיב ועוד.
&nbsp
אוטובוס הוא כלי רכב שלא יכול לעצור בצד בלי להפריע לתנועה אלא אם יש לו מפרץ בגודל הרלוונטי. מונית שירות היא בגודל שאינו שונה בסדרי גודל מרכבים סטנדרטיים על הכביש ולכן לא זקוקה למפרץ בתחנה כדי לעצור בבטחה. היא יכולה לעצור בבטחה בדיוק כפי שמונית ספיישל יכולה (מה הנהג עושה בפועל זו כבר בעיה אחרת, אבל לא, זה לא מחויב המציאות).
סעי ברחוב אלנבי ותגידי לי אם יש שם מפרצים
התשובה היא לא וזה נכון גם להרבה רחובות אחרים בהם עוברים קווי אוטובוס רבים. חלק גדול מתחנות האוטובוס בארץ הן ללא מפרץ ועדיין אוטובוס עוצר שם.
ההפרעה היא אותה הפרעה בדיוק.
פשוט החליטו לעשות סדר בכל מה שקשור לאוטובוסים הציבוריים, אך במקביל ממשיכים את השכונה במוניות השרות כי אחרת אין להן זכות קיום. זו צביעות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כשאין מפרצים זה לא משנה כך או כך וגם האוטובוס יוצר הפרעה קשה

סעי ברחוב אלנבי ותגידי לי אם יש שם מפרצים
התשובה היא לא וזה נכון גם להרבה רחובות אחרים בהם עוברים קווי אוטובוס רבים. חלק גדול מתחנות האוטובוס בארץ הן ללא מפרץ ועדיין אוטובוס עוצר שם.
ההפרעה היא אותה הפרעה בדיוק.
פשוט החליטו לעשות סדר בכל מה שקשור לאוטובוסים הציבוריים, אך במקביל ממשיכים את השכונה במוניות השרות כי אחרת אין להן זכות קיום. זו צביעות.
כשאין מפרצים זה לא משנה כך או כך וגם האוטובוס יוצר הפרעה קשה
לתנועה, אבל לפעמים אין בררה. באלנבי ספציפית יש כיוון אחד שהוא רק נת"ץ.
&nbsp
טוב שעשו סדר באוטובוסים, ושוב, אין סיבה לעשות סדר כזה במוניות השירות כי הן שירות אחר וכאמור, אפשר בהחלט לדאוג שהן לא יצרו הפרעה גדולה לתנועה (זו רק שאלה של רצון ואכיפה).
 

mister K

New member
אני לא מסכים

כשאין מפרצים זה לא משנה כך או כך וגם האוטובוס יוצר הפרעה קשה
לתנועה, אבל לפעמים אין בררה. באלנבי ספציפית יש כיוון אחד שהוא רק נת"ץ.
&nbsp
טוב שעשו סדר באוטובוסים, ושוב, אין סיבה לעשות סדר כזה במוניות השירות כי הן שירות אחר וכאמור, אפשר בהחלט לדאוג שהן לא יצרו הפרעה גדולה לתנועה (זו רק שאלה של רצון ואכיפה).
אני לא מסכים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן, הבנתי, וזה עדיין לא משכנע. העובדות הן שאוטובוס רכב ענק

אני לא מסכים
כן, הבנתי, וזה עדיין לא משכנע. העובדות הן שאוטובוס רכב ענק
  • גדול וארוך משמעותית ממונית שירות, שאינה גדולה משמעותית מרכב פרטי בכלל ומרכבים חצי מסחריים בפרט (רבים מהם בבעלות פרטית).
  • בשל האורך החריג, אוטובוס קשה יותר לעקוף (קל וחומר אוטובוס מפרקי).
  • בכבישים עירוניים אוטובוס תופס את מלוא הנתיב שהוא נמצא בו ולפעמים קצת יותר (בולט לנתיב הסמוך).
  • אוטובוס לא יכול סתם להיכנס למקום פנוי בצד הדרך או לעלות רגע על כניסה לחניה (כי הוא צריך מקום א-ר-ו-ך).
  • אוטובוס מוריד ומעלה (פוטנציאלית וגם מעשית) הרבה יותר נוסעים כי הוא יכול להכיל עשרות נוסעים, ואילו מונית שירות יכולה להכיל עד עשרה, לכן בכל עצירה יורדים ועולים הרבה פחות נוסעים, כלומר עצירות של מונית שירות בד"כ קצרות יותר.
  • אוטובוס מתוכנן גם לשמש ככלי תחבורה לבעלי מוגבלויות ולכן בחנות יש לו מקום מסומן על המדרכה היכן לעצור כדי להעלות אדם בכיסא גלגלים ויש בו רמפה (ובאופן כללי גם יכולת לנטות לצד כדי להקטין את גובה המפלס).

ואין לי ספק שיש נקודות נוספות ששכחתי. אתה יכול להמשיך ולחזור על המנטרה שאין הבדל וזה אותו הדבר, רק שזה לא, מה לעשות.
 

mister K

New member
גם אם תכתבי הודעות ארוכות יותר לא תשני את דעתי

כן, הבנתי, וזה עדיין לא משכנע. העובדות הן שאוטובוס רכב ענק
  • גדול וארוך משמעותית ממונית שירות, שאינה גדולה משמעותית מרכב פרטי בכלל ומרכבים חצי מסחריים בפרט (רבים מהם בבעלות פרטית).
  • בשל האורך החריג, אוטובוס קשה יותר לעקוף (קל וחומר אוטובוס מפרקי).
  • בכבישים עירוניים אוטובוס תופס את מלוא הנתיב שהוא נמצא בו ולפעמים קצת יותר (בולט לנתיב הסמוך).
  • אוטובוס לא יכול סתם להיכנס למקום פנוי בצד הדרך או לעלות רגע על כניסה לחניה (כי הוא צריך מקום א-ר-ו-ך).
  • אוטובוס מוריד ומעלה (פוטנציאלית וגם מעשית) הרבה יותר נוסעים כי הוא יכול להכיל עשרות נוסעים, ואילו מונית שירות יכולה להכיל עד עשרה, לכן בכל עצירה יורדים ועולים הרבה פחות נוסעים, כלומר עצירות של מונית שירות בד"כ קצרות יותר.
  • אוטובוס מתוכנן גם לשמש ככלי תחבורה לבעלי מוגבלויות ולכן בחנות יש לו מקום מסומן על המדרכה היכן לעצור כדי להעלות אדם בכיסא גלגלים ויש בו רמפה (ובאופן כללי גם יכולת לנטות לצד כדי להקטין את גובה המפלס).

ואין לי ספק שיש נקודות נוספות ששכחתי. אתה יכול להמשיך ולחזור על המנטרה שאין הבדל וזה אותו הדבר, רק שזה לא, מה לעשות.
גם אם תכתבי הודעות ארוכות יותר לא תשני את דעתי
 

mister K

New member
אני מבין שאת מומחית בנושא וקובעת עובדות, יפה...

דעתך לא רלוונטית, יש עובדות
אני מבין שאת מומחית בנושא וקובעת עובדות, יפה...
יקירתי, אני רואה מדי יום את הנעשה ברחובות תל אביב.
הנהיגה של המוניות מסוכנת והדבר המסוכן והמפריע ביותר למשתמשי הדרך הוא ההיתר לעצור בכל מקום.
את מתווכחת עם מה שאני רואה כל יום במו עיניי.
זו דעתך ואת רשאית להתווכח, אבל שום עובדה לא הבאת פה מלבד העובדה הידועה שאוטובוס הוא כלי רכב גדול יותר ממונית שרות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
העובדות שכתבתי אינן מצריכות מומחיות מיוחדת

אני מבין שאת מומחית בנושא וקובעת עובדות, יפה...
יקירתי, אני רואה מדי יום את הנעשה ברחובות תל אביב.
הנהיגה של המוניות מסוכנת והדבר המסוכן והמפריע ביותר למשתמשי הדרך הוא ההיתר לעצור בכל מקום.
את מתווכחת עם מה שאני רואה כל יום במו עיניי.
זו דעתך ואת רשאית להתווכח, אבל שום עובדה לא הבאת פה מלבד העובדה הידועה שאוטובוס הוא כלי רכב גדול יותר ממונית שרות.
העובדות שכתבתי אינן מצריכות מומחיות מיוחדת
ות"א אינה העיר היחידה בישראל, לתשומת לבך.
&nbsp
אני מסכימה איתך שנהגי המוניות נוהגים לא פעם בצורה מקוממת ומסוכנת (וזה נכון גם למוניות ספיישל ולשלל נהגים אחרים על הכביש, למרבה הצער) וזו בעיה שראויה לטיפול. כל השאר לא רלוונטי, בפרט לא ה"צביעות" שאתה מנופף בה שוב ושוב.
 

mister K

New member
לצורך העניין, גם בערים אחרות. לא חוזר בי מעניין הצביעות

העובדות שכתבתי אינן מצריכות מומחיות מיוחדת
ות"א אינה העיר היחידה בישראל, לתשומת לבך.
&nbsp
אני מסכימה איתך שנהגי המוניות נוהגים לא פעם בצורה מקוממת ומסוכנת (וזה נכון גם למוניות ספיישל ולשלל נהגים אחרים על הכביש, למרבה הצער) וזו בעיה שראויה לטיפול. כל השאר לא רלוונטי, בפרט לא ה"צביעות" שאתה מנופף בה שוב ושוב.
לצורך העניין, גם בערים אחרות. לא חוזר בי מעניין הצביעות
 

danezeq

Member
ממתי "שמירה על החוק" היא "מרובעות"?

לדעתי, העניין פה זה לא הסטטוס קוו
יש הרבה כתבות, חלקן מאוד עוינות, שטוענות (אולי במידה מסוימת של צדק)
שהנהגים של מוניות השירות הם עבריינים, שתמיד להוטים לאסוף מתחנות אוטובוס
נוסעים, לפני שהאוטובוס מספיק לאסוף אותם. ולכן, טוענים שהנהגים עוברים
על עבירות תנועה רבות. מצד שני, נהגי מוניות שירות פחות מרובעים, למשל,
אם תרים יד ותעצור מונית שירות, גם לא בתחנה, הוא יעצור לך, בניגוד לאוטובוס.
גם בגלל זה, וגם בגלל עניין השבת, מוניות השירות צריכות לדעתי להישאר.
ממתי "שמירה על החוק" היא "מרובעות"?
 

olli3

New member
מנהל
כמה פעמים כמעט ונכנסתי במונית שירות שבלמה כי נוסע הרים יד?

לדעתי, העניין פה זה לא הסטטוס קוו
יש הרבה כתבות, חלקן מאוד עוינות, שטוענות (אולי במידה מסוימת של צדק)
שהנהגים של מוניות השירות הם עבריינים, שתמיד להוטים לאסוף מתחנות אוטובוס
נוסעים, לפני שהאוטובוס מספיק לאסוף אותם. ולכן, טוענים שהנהגים עוברים
על עבירות תנועה רבות. מצד שני, נהגי מוניות שירות פחות מרובעים, למשל,
אם תרים יד ותעצור מונית שירות, גם לא בתחנה, הוא יעצור לך, בניגוד לאוטובוס.
גם בגלל זה, וגם בגלל עניין השבת, מוניות השירות צריכות לדעתי להישאר.
כמה פעמים כמעט ונכנסתי במונית שירות שבלמה כי נוסע הרים יד?
יותר מידי. כמה פעמים נסעתי באוטובוס והנהג נאלץ לבלום בגלל מונית שירות שנהגה בלם בפתאומיות כי נוסע הרים יד? לא מעט פעמים.
&nbsp
גם ראיתי תאונות שקרו מאותה הסיבה. לא יקרה כלום אם הם יאטו את מהירות הנסיעה ויעצרו כמה מטרים יותר קדימה וגם הנוסעים אשמים שהם עומדים על מעבר החציה ומרימים את היד ברגע האחרון.
 

Ccyclist

Well-known member
אז תשמור קצת מרחק כמו שעושים כשיש אוטו עם לוחית ישנה.

כמה פעמים כמעט ונכנסתי במונית שירות שבלמה כי נוסע הרים יד?
יותר מידי. כמה פעמים נסעתי באוטובוס והנהג נאלץ לבלום בגלל מונית שירות שנהגה בלם בפתאומיות כי נוסע הרים יד? לא מעט פעמים.
&nbsp
גם ראיתי תאונות שקרו מאותה הסיבה. לא יקרה כלום אם הם יאטו את מהירות הנסיעה ויעצרו כמה מטרים יותר קדימה וגם הנוסעים אשמים שהם עומדים על מעבר החציה ומרימים את היד ברגע האחרון.
אז תשמור קצת מרחק כמו שעושים כשיש אוטו עם לוחית ישנה.
כשיש רכב מועד לפורענות עדיף לתת לו מרחק של כמה רכבים. עדיף גם לשמור מרחק שיתן לך להאיץ אם אתה מאחורי רכב איטי בכביש מהיר ורוצה להחליף נתיב.
&nbsp
באותה מידה לא הייתי עוקף באופניים רכב עם אות הרישום N ומטה אלא אם התנועה היתה סטטית כי רכבים ישנים כאלו שייכים בדרך כלל לנערים שרק קיבלו רישיון וחושבים שהכביש הוא מסלול מירוץ ואופניים שעוקפות אותם הן "עלבון" ל"כבוד" שלהם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה