אז מה בסוף יהיה עם מוניות השירות ועם תחב"צ בשבת

מצב
הנושא נעול.

ronatd

New member
אז מה בסוף יהיה עם מוניות השירות ועם תחב"צ בשבת

אז מה בסוף יהיה עם מוניות השירות ועם תחב"צ בשבת
בשבוע שעבר, הופיעו ב- The Marker כמה כתבות על הפסקת הפעילות של
מוניות השירות.
למשל פה: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181258220/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אני אישית מודאג. אני יודע שבפורום הזה יש עליהם נגד מוניות השירות,
(וגם בקבוצות כמו "ת' זה תחבורה ציבורית" ודומיהם), אבל מה לעשות,
מוניות שירות הם השירות היחיד שפועל בשבתות, ויש להם עוד כמה יתרונות
על פני אוטובוסים.
מצד שני, יש גם כמה כתבות על שירותים כמו Via שפועלים בניו יורק, אך לא
בארץ. אם יפעילו שירות כמו Via בארץ, האם הוא יפעל גם בשבתות?
האם תהיה אפשרות לשלם גם במזומן, ולא רק בכרטיס אשראי או דרך הטלפון הנייד?
אחרי הכל, לא לכל אחד יש כרטיס אשראי?

מה דעתכם, תהיה דרך להפעיל תחבורה ציבורית / שיתופית כזו או אחרת בשבתות?

כתבה על Via
http://www.themarker.com/technation/1.2935279

כתבה נוספת:
http://www.themarker.com/technation/1.2958915
 

Ccyclist

Well-known member
ביטול מוניות השירות בשבת לא יעבור בג"ץ כי זו הרעה משמעותית.

אז מה בסוף יהיה עם מוניות השירות ועם תחב"צ בשבת
בשבוע שעבר, הופיעו ב- The Marker כמה כתבות על הפסקת הפעילות של
מוניות השירות.
למשל פה: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181258220/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אני אישית מודאג. אני יודע שבפורום הזה יש עליהם נגד מוניות השירות,
(וגם בקבוצות כמו "ת' זה תחבורה ציבורית" ודומיהם), אבל מה לעשות,
מוניות שירות הם השירות היחיד שפועל בשבתות, ויש להם עוד כמה יתרונות
על פני אוטובוסים.
מצד שני, יש גם כמה כתבות על שירותים כמו Via שפועלים בניו יורק, אך לא
בארץ. אם יפעילו שירות כמו Via בארץ, האם הוא יפעל גם בשבתות?
האם תהיה אפשרות לשלם גם במזומן, ולא רק בכרטיס אשראי או דרך הטלפון הנייד?
אחרי הכל, לא לכל אחד יש כרטיס אשראי?

מה דעתכם, תהיה דרך להפעיל תחבורה ציבורית / שיתופית כזו או אחרת בשבתות?

כתבה על Via
http://www.themarker.com/technation/1.2935279

כתבה נוספת:
http://www.themarker.com/technation/1.2958915
ביטול מוניות השירות בשבת לא יעבור בג"ץ כי זו הרעה משמעותית.
מדובר בהסדר תחבורה שהינו חלק מהסטטוס קוו וביטולו יקשה במידה ניכרת כל ניידות פלח האוכלוסייה חסר התח"צ שמוניות אלו נגישות לו.
&nbsp
כשגרתי בירושלים מוניות השירות לתל אביב בשבת מרחוב הרב קוק לא היו נגישות לי כשגרתי בגילה, ניות או בגבעה הצרפתית אך בתקופה קצרה שבה התגוררתי במרכז העיר הו היו נגישות במרחק הליכה סביר. בדוגמה הזו המוניות לא רלוונטיות למרבית משתמשי התח"צ החילונים בעיר בגלל קשיי הגישה מהשכונות, ואפילו עם שבוס הקישור אליהן כיום הוא של נסיעה אחת לשעה בערב ובלילה שבין שישי לשבת כך שאין פיזור "חזור" בבוקר או צהרי שבת.
&nbsp
הסיפור בערים שבהן מוניות השירות פעילות כקווים פנימיים טוב יותר במסלוליהן אך באזורים שאין בהם מסלול שירות הן רלוונטיות בערך כמו שהיו בשכונות ירושלים. זו הסיבה שקשה לקרוא לקווים שנמצאים שם מכוח אינרציה וללא תיכנון או לו"ז "תחבורה ציבורית".
&nbsp
לדעתי אפשר לנצל את הכוונה לבטל את מוניות השירות כדי להביא לתחבורה ציבורית מסודרת בשבת ובחג. ביטול השירות יהווה פגיעה חמורה בסטטוס קוו ובניידותן של אוכלוסיות חילוניות לאורך מסלולי השירות הקיימים. מסיבה זו יהיה קשה להעביר החלטה לבטל את אמצעי התחבורה הזה ללא תחליף הולם מבלי שבג"ץ יפסול את ההחלטה. המאבק הוא על התחליף. מוניות השירות מציעות מחיר דומה למחיר התח"צ הרגיל במסלולים ממוספרים של קווי אוטובוס קיימים. יש להשתמש בפרמטרים של קווי האוטובוס שמצליחים להחזיק מוניות שירות 24/7 כדי לדרוש שירות לילה ושבת בכל קו שעובר באזורים חילוניים ומסורתיים ועונה על אותן קטגוריות נסועה. במקרים של קו שעובר דרך שכונה דתית או שתיים ניתן להתפשר על עיקוף ובמקרה של קו המשרת אוכלוסייה דתית בעיקרה ניתן לקצץ את הקו לקטעי שאטל באזורים חילוניים או אפילו להשביתו אם אין בקרבתו אוכלוסייה הנוסעת בשבת. יש להתעקש על מכאניזם שיאמוד דרישה לפי צרכי הפנאי הידועים (חול המועד, יום העצמאות, בקרי יום שישי) והיחס ביניהם לנסועה בימי חול. כמו כן עדיפה מערכת שלד תדירה של קווים חזקים ולא מערכת שעתית של קווים חלשים שתגסוס לה מחוסר כדאיות לנוסע. מסיבה זו יש להתמקד בקווים החזקים ובליבות קווי המזלג.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
המחיר אינו דומה בלילה ובעיקר בשבת/חג, וזה לפני שקלול רב-קו

ביטול מוניות השירות בשבת לא יעבור בג"ץ כי זו הרעה משמעותית.
מדובר בהסדר תחבורה שהינו חלק מהסטטוס קוו וביטולו יקשה במידה ניכרת כל ניידות פלח האוכלוסייה חסר התח"צ שמוניות אלו נגישות לו.
&nbsp
כשגרתי בירושלים מוניות השירות לתל אביב בשבת מרחוב הרב קוק לא היו נגישות לי כשגרתי בגילה, ניות או בגבעה הצרפתית אך בתקופה קצרה שבה התגוררתי במרכז העיר הו היו נגישות במרחק הליכה סביר. בדוגמה הזו המוניות לא רלוונטיות למרבית משתמשי התח"צ החילונים בעיר בגלל קשיי הגישה מהשכונות, ואפילו עם שבוס הקישור אליהן כיום הוא של נסיעה אחת לשעה בערב ובלילה שבין שישי לשבת כך שאין פיזור "חזור" בבוקר או צהרי שבת.
&nbsp
הסיפור בערים שבהן מוניות השירות פעילות כקווים פנימיים טוב יותר במסלוליהן אך באזורים שאין בהם מסלול שירות הן רלוונטיות בערך כמו שהיו בשכונות ירושלים. זו הסיבה שקשה לקרוא לקווים שנמצאים שם מכוח אינרציה וללא תיכנון או לו"ז "תחבורה ציבורית".
&nbsp
לדעתי אפשר לנצל את הכוונה לבטל את מוניות השירות כדי להביא לתחבורה ציבורית מסודרת בשבת ובחג. ביטול השירות יהווה פגיעה חמורה בסטטוס קוו ובניידותן של אוכלוסיות חילוניות לאורך מסלולי השירות הקיימים. מסיבה זו יהיה קשה להעביר החלטה לבטל את אמצעי התחבורה הזה ללא תחליף הולם מבלי שבג"ץ יפסול את ההחלטה. המאבק הוא על התחליף. מוניות השירות מציעות מחיר דומה למחיר התח"צ הרגיל במסלולים ממוספרים של קווי אוטובוס קיימים. יש להשתמש בפרמטרים של קווי האוטובוס שמצליחים להחזיק מוניות שירות 24/7 כדי לדרוש שירות לילה ושבת בכל קו שעובר באזורים חילוניים ומסורתיים ועונה על אותן קטגוריות נסועה. במקרים של קו שעובר דרך שכונה דתית או שתיים ניתן להתפשר על עיקוף ובמקרה של קו המשרת אוכלוסייה דתית בעיקרה ניתן לקצץ את הקו לקטעי שאטל באזורים חילוניים או אפילו להשביתו אם אין בקרבתו אוכלוסייה הנוסעת בשבת. יש להתעקש על מכאניזם שיאמוד דרישה לפי צרכי הפנאי הידועים (חול המועד, יום העצמאות, בקרי יום שישי) והיחס ביניהם לנסועה בימי חול. כמו כן עדיפה מערכת שלד תדירה של קווים חזקים ולא מערכת שעתית של קווים חלשים שתגסוס לה מחוסר כדאיות לנוסע. מסיבה זו יש להתמקד בקווים החזקים ובליבות קווי המזלג.
המחיר אינו דומה בלילה ובעיקר בשבת/חג, וזה לפני שקלול רב-קו
(שמלבד הנחות והסדרים לאוכלוסיות זכאיות, מאפשר נסיעת המשך, וזה כבר שיקול משמעותי מאוד במקרים רבים).
&nbsp
אחת הסיבות שהפסקתי לנסוע במוניות שירות בקו ת"א-חיפה בשבת/חג היא שאין לי תקציב לשלם כפול (פי שניים מאוטובוס בתעריף לכל אדם מן היישוב) אלא אם זה מקרה חירום (שלא לדבר על שעות חלשות שבהן אפשר להתייבש עד שמגיעים די נוסעים והמונית יוצאת).
&nbsp
מצד אחד מדברים על אוכלוסיות חלשות שאין בבעלותן רכב פרטי, מנגד בזמנים שבהם התחבורה הציבורית אינה פועלת כסדרה הם נאלצים לשלם הרבה יותר (פחות ממונית ספיישל, ועדיין) מעבר לתעריף הרגיל, עוד לפני שמשקללים את ההנחות שהם זכאים להן.
 

Ccyclist

Well-known member
ועדיין מחיר כפול נגיש יותר ממחיר ספיישל.

המחיר אינו דומה בלילה ובעיקר בשבת/חג, וזה לפני שקלול רב-קו
(שמלבד הנחות והסדרים לאוכלוסיות זכאיות, מאפשר נסיעת המשך, וזה כבר שיקול משמעותי מאוד במקרים רבים).
&nbsp
אחת הסיבות שהפסקתי לנסוע במוניות שירות בקו ת"א-חיפה בשבת/חג היא שאין לי תקציב לשלם כפול (פי שניים מאוטובוס בתעריף לכל אדם מן היישוב) אלא אם זה מקרה חירום (שלא לדבר על שעות חלשות שבהן אפשר להתייבש עד שמגיעים די נוסעים והמונית יוצאת).
&nbsp
מצד אחד מדברים על אוכלוסיות חלשות שאין בבעלותן רכב פרטי, מנגד בזמנים שבהם התחבורה הציבורית אינה פועלת כסדרה הם נאלצים לשלם הרבה יותר (פחות ממונית ספיישל, ועדיין) מעבר לתעריף הרגיל, עוד לפני שמשקללים את ההנחות שהם זכאים להן.
ועדיין מחיר כפול נגיש יותר ממחיר ספיישל.
ביטול מוניות השירות יהווה הרעה כלכלית ניכרת.
&nbsp
אני בעד לו"ז יום שבת סדיר במחיר הרגיל בכל הכרטיסים וההסדרים הרגילים, ואוסיף שבמודל הבריטי מחיר לכרטיס שבועי שווה לחמישה ימי חול ושני ימי סוף השבוע הם בחינם, אבל זו לא השאלה פה.
&nbsp
השאלה היא אם ביטול מערך השירות ייצור הכבדה פיננסית על הנוסעים. התשובה ברורה.
&nbsp
ברור לי שלשימוש במוניות או טרמפים יש מחיר כלכלי או חברתי כבד שמחייב את הנוסעים לקצוב את נסיעותיהם או מסיבות כלכליות עקב המחיר או מסיבות חברתיות עקב המגבלה על מספר הטובות שניתן לבקש מבלי להפוך לנטל על חבריהם. לקיצוב כזה אין מקום במדינה מודרנית עם מערכת תח"צ.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ללא ספק, לכן ציינתי זאת; אבל זה לא המצב בעולם, כפי שציינת

ועדיין מחיר כפול נגיש יותר ממחיר ספיישל.
ביטול מוניות השירות יהווה הרעה כלכלית ניכרת.
&nbsp
אני בעד לו"ז יום שבת סדיר במחיר הרגיל בכל הכרטיסים וההסדרים הרגילים, ואוסיף שבמודל הבריטי מחיר לכרטיס שבועי שווה לחמישה ימי חול ושני ימי סוף השבוע הם בחינם, אבל זו לא השאלה פה.
&nbsp
השאלה היא אם ביטול מערך השירות ייצור הכבדה פיננסית על הנוסעים. התשובה ברורה.
&nbsp
ברור לי שלשימוש במוניות או טרמפים יש מחיר כלכלי או חברתי כבד שמחייב את הנוסעים לקצוב את נסיעותיהם או מסיבות כלכליות עקב המחיר או מסיבות חברתיות עקב המגבלה על מספר הטובות שניתן לבקש מבלי להפוך לנטל על חבריהם. לקיצוב כזה אין מקום במדינה מודרנית עם מערכת תח"צ.
ללא ספק, לכן ציינתי זאת; אבל זה לא המצב בעולם, כפי שציינת
 

mister K

New member
המוניות לא יבוטלו ואין לזה שום קשר לשבת

ביטול מוניות השירות בשבת לא יעבור בג"ץ כי זו הרעה משמעותית.
מדובר בהסדר תחבורה שהינו חלק מהסטטוס קוו וביטולו יקשה במידה ניכרת כל ניידות פלח האוכלוסייה חסר התח"צ שמוניות אלו נגישות לו.
&nbsp
כשגרתי בירושלים מוניות השירות לתל אביב בשבת מרחוב הרב קוק לא היו נגישות לי כשגרתי בגילה, ניות או בגבעה הצרפתית אך בתקופה קצרה שבה התגוררתי במרכז העיר הו היו נגישות במרחק הליכה סביר. בדוגמה הזו המוניות לא רלוונטיות למרבית משתמשי התח"צ החילונים בעיר בגלל קשיי הגישה מהשכונות, ואפילו עם שבוס הקישור אליהן כיום הוא של נסיעה אחת לשעה בערב ובלילה שבין שישי לשבת כך שאין פיזור "חזור" בבוקר או צהרי שבת.
&nbsp
הסיפור בערים שבהן מוניות השירות פעילות כקווים פנימיים טוב יותר במסלוליהן אך באזורים שאין בהם מסלול שירות הן רלוונטיות בערך כמו שהיו בשכונות ירושלים. זו הסיבה שקשה לקרוא לקווים שנמצאים שם מכוח אינרציה וללא תיכנון או לו"ז "תחבורה ציבורית".
&nbsp
לדעתי אפשר לנצל את הכוונה לבטל את מוניות השירות כדי להביא לתחבורה ציבורית מסודרת בשבת ובחג. ביטול השירות יהווה פגיעה חמורה בסטטוס קוו ובניידותן של אוכלוסיות חילוניות לאורך מסלולי השירות הקיימים. מסיבה זו יהיה קשה להעביר החלטה לבטל את אמצעי התחבורה הזה ללא תחליף הולם מבלי שבג"ץ יפסול את ההחלטה. המאבק הוא על התחליף. מוניות השירות מציעות מחיר דומה למחיר התח"צ הרגיל במסלולים ממוספרים של קווי אוטובוס קיימים. יש להשתמש בפרמטרים של קווי האוטובוס שמצליחים להחזיק מוניות שירות 24/7 כדי לדרוש שירות לילה ושבת בכל קו שעובר באזורים חילוניים ומסורתיים ועונה על אותן קטגוריות נסועה. במקרים של קו שעובר דרך שכונה דתית או שתיים ניתן להתפשר על עיקוף ובמקרה של קו המשרת אוכלוסייה דתית בעיקרה ניתן לקצץ את הקו לקטעי שאטל באזורים חילוניים או אפילו להשביתו אם אין בקרבתו אוכלוסייה הנוסעת בשבת. יש להתעקש על מכאניזם שיאמוד דרישה לפי צרכי הפנאי הידועים (חול המועד, יום העצמאות, בקרי יום שישי) והיחס ביניהם לנסועה בימי חול. כמו כן עדיפה מערכת שלד תדירה של קווים חזקים ולא מערכת שעתית של קווים חלשים שתגסוס לה מחוסר כדאיות לנוסע. מסיבה זו יש להתמקד בקווים החזקים ובליבות קווי המזלג.
המוניות לא יבוטלו ואין לזה שום קשר לשבת
"סטטוס קוו" ערטילאי שלא רשום בשום מקום הוא לא באמת משהו שבג"צ יכול לדון בו ולכן זה כלל לא משנה.
אבל באמת נראה למישהו שבמחי יד ייקחו את הפרנסה למאות נהגי מוניות זועמים עם קשרים במרכז הליכוד? אין שום סיכוי שזה יקרה. הם יכולים להיות רגועים.
ואת זה כמובן אני אומר בצער, כי כידוע הייתי רוצה שכל המוניות הללו תיעלמנה.
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה היא איך להבטיח תחליף ראוי בלי שסתם יבטלו את השירות.

המוניות לא יבוטלו ואין לזה שום קשר לשבת
"סטטוס קוו" ערטילאי שלא רשום בשום מקום הוא לא באמת משהו שבג"צ יכול לדון בו ולכן זה כלל לא משנה.
אבל באמת נראה למישהו שבמחי יד ייקחו את הפרנסה למאות נהגי מוניות זועמים עם קשרים במרכז הליכוד? אין שום סיכוי שזה יקרה. הם יכולים להיות רגועים.
ואת זה כמובן אני אומר בצער, כי כידוע הייתי רוצה שכל המוניות הללו תיעלמנה.
השאלה היא איך להבטיח תחליף ראוי בלי שסתם יבטלו את השירות.
היתה כתבה מ ת'ה מרקר ("דה" הוא שיבוש עילג) לפיה 60% מרישיונות / מספרי מוניות השירות אגורים ע"י מקורבים למיניהם שאינם מפעילים מונית אחת. להבנתי הרשויות אוצות שתוקפם של הרישיונות האלו יפקע והמקורבים רוצים פיצוי כספי. אם הכוונה היא להפטר מה40% האחרים ולעבור מתחבורה של מדינות עולם שלישי מה טוב, אבל יש חיסרון בולט והוא החורים בלו"ז שמוניות השירות ממלאות בלילות ובשבת.
&nbsp
כל עוד השלטון חושב שהתחבורה הציבורית במדינת ישראל היא טובה שעושים לעניים אפשר פשוט לגזול את הזכות להתנייד (על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו הם לא שמעו) והפסקת מערך מוניות השירות ללא מתן פיתרון ללילות ולשבתות יהווה הרעה לנוסעים רבים גם אם מדובר באמצעי תחבורה לא ראוי כי זה עדיף מכלום.
&nbsp
מהסיבה הזו אסור לתת לרשויות לבטל סתם כך במחי יד את הדבר שהכי קרוב לתח"צ בשבת ובלילות מבלי למנף את כוונת הביטול ליצירת תח"צ סדיר בזמנים אלו.
 

Ccyclist

Well-known member
"Do they still have Shart?"

השאלה היא איך להבטיח תחליף ראוי בלי שסתם יבטלו את השירות.
היתה כתבה מ ת'ה מרקר ("דה" הוא שיבוש עילג) לפיה 60% מרישיונות / מספרי מוניות השירות אגורים ע"י מקורבים למיניהם שאינם מפעילים מונית אחת. להבנתי הרשויות אוצות שתוקפם של הרישיונות האלו יפקע והמקורבים רוצים פיצוי כספי. אם הכוונה היא להפטר מה40% האחרים ולעבור מתחבורה של מדינות עולם שלישי מה טוב, אבל יש חיסרון בולט והוא החורים בלו"ז שמוניות השירות ממלאות בלילות ובשבת.
&nbsp
כל עוד השלטון חושב שהתחבורה הציבורית במדינת ישראל היא טובה שעושים לעניים אפשר פשוט לגזול את הזכות להתנייד (על חוק יסוד כבוד האדם וחירותו הם לא שמעו) והפסקת מערך מוניות השירות ללא מתן פיתרון ללילות ולשבתות יהווה הרעה לנוסעים רבים גם אם מדובר באמצעי תחבורה לא ראוי כי זה עדיף מכלום.
&nbsp
מהסיבה הזו אסור לתת לרשויות לבטל סתם כך במחי יד את הדבר שהכי קרוב לתח"צ בשבת ובלילות מבלי למנף את כוונת הביטול ליצירת תח"צ סדיר בזמנים אלו.
"Do they still have Shart?"
שאלה אמיתית של בת דודה שלי לפני ביקור בארץ.
&nbsp
אמנם מבחינתה היה יתרון גדול למונית שירות משדה התעופה לרצועת המלונות בתל אביב והאמצעי היה חיובי אבל אופן השאלה היה כאילו מדובר בדבר שהיה אמור להעלם מזמן.
 

Ccyclist

Well-known member
- Sharut

"Do they still have Shart?"
שאלה אמיתית של בת דודה שלי לפני ביקור בארץ.
&nbsp
אמנם מבחינתה היה יתרון גדול למונית שירות משדה התעופה לרצועת המלונות בתל אביב והאמצעי היה חיובי אבל אופן השאלה היה כאילו מדובר בדבר שהיה אמור להעלם מזמן.
- Sharut
 
יש לך אגודות שמפעילות תחבורה ציבורית בשבת, כמו שבוס ונועתנוע

אז מה בסוף יהיה עם מוניות השירות ועם תחב"צ בשבת
בשבוע שעבר, הופיעו ב- The Marker כמה כתבות על הפסקת הפעילות של
מוניות השירות.
למשל פה: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181258220/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אני אישית מודאג. אני יודע שבפורום הזה יש עליהם נגד מוניות השירות,
(וגם בקבוצות כמו "ת' זה תחבורה ציבורית" ודומיהם), אבל מה לעשות,
מוניות שירות הם השירות היחיד שפועל בשבתות, ויש להם עוד כמה יתרונות
על פני אוטובוסים.
מצד שני, יש גם כמה כתבות על שירותים כמו Via שפועלים בניו יורק, אך לא
בארץ. אם יפעילו שירות כמו Via בארץ, האם הוא יפעל גם בשבתות?
האם תהיה אפשרות לשלם גם במזומן, ולא רק בכרטיס אשראי או דרך הטלפון הנייד?
אחרי הכל, לא לכל אחד יש כרטיס אשראי?

מה דעתכם, תהיה דרך להפעיל תחבורה ציבורית / שיתופית כזו או אחרת בשבתות?

כתבה על Via
http://www.themarker.com/technation/1.2935279

כתבה נוספת:
http://www.themarker.com/technation/1.2958915
יש לך אגודות שמפעילות תחבורה ציבורית בשבת, כמו שבוס ונועתנוע
 

Ccyclist

Well-known member
עם כל הכבוד הן אינן משתוות למערך מוניות השירות הקיים.

יש לך אגודות שמפעילות תחבורה ציבורית בשבת, כמו שבוס ונועתנוע
עם כל הכבוד הן אינן משתוות למערך מוניות השירות הקיים.
בערים שיש בהן מוניות שירות, וכן במערך הבינעירוני הקואופרטיבים אינם מסוגלים להחליף את הנסועה הקיימת במערך מוניות השירות.
&nbsp
אם כבר מאיימים לרמוס את הסטטוס קוו אז יש להתעקש על תחליף סדיר וראוי וקריטריונים מקצועיים מבוססי דרישה שיאפשרו לקבוע אם קו מסויים חזק מספיק להחזיק גם לו"ז שבת. אם קווים 4 ו 5 התל אביבים או קו 405 בין ירושלים לתל אביב מחזיקים כיום קו שירות זהה לפי יעד או מספר הרי שקווים בחוזק דומה ראויים גם הם לקווי לילה ולו"ז שבת תדיר, בדומה למטרונית 1. מצידי שימכרו את חברות האוטובוס והרכבת לגויים כל צהרי שישי ויקנו אותן חזרה במוצ"ש כמו שעושים עם החמץ בסופר.
 
מסכים בהחלט, רק חבל שפוסטים כאן לא תורמים לשיפור

עם כל הכבוד הן אינן משתוות למערך מוניות השירות הקיים.
בערים שיש בהן מוניות שירות, וכן במערך הבינעירוני הקואופרטיבים אינם מסוגלים להחליף את הנסועה הקיימת במערך מוניות השירות.
&nbsp
אם כבר מאיימים לרמוס את הסטטוס קוו אז יש להתעקש על תחליף סדיר וראוי וקריטריונים מקצועיים מבוססי דרישה שיאפשרו לקבוע אם קו מסויים חזק מספיק להחזיק גם לו"ז שבת. אם קווים 4 ו 5 התל אביבים או קו 405 בין ירושלים לתל אביב מחזיקים כיום קו שירות זהה לפי יעד או מספר הרי שקווים בחוזק דומה ראויים גם הם לקווי לילה ולו"ז שבת תדיר, בדומה למטרונית 1. מצידי שימכרו את חברות האוטובוס והרכבת לגויים כל צהרי שישי ויקנו אותן חזרה במוצ"ש כמו שעושים עם החמץ בסופר.
מסכים בהחלט, רק חבל שפוסטים כאן לא תורמים לשיפור
בנתיים לא נראה שיבטלו את מוניות השירות.
 

ronatd

New member
לדעתי, העניין פה זה לא הסטטוס קוו

עם כל הכבוד הן אינן משתוות למערך מוניות השירות הקיים.
בערים שיש בהן מוניות שירות, וכן במערך הבינעירוני הקואופרטיבים אינם מסוגלים להחליף את הנסועה הקיימת במערך מוניות השירות.
&nbsp
אם כבר מאיימים לרמוס את הסטטוס קוו אז יש להתעקש על תחליף סדיר וראוי וקריטריונים מקצועיים מבוססי דרישה שיאפשרו לקבוע אם קו מסויים חזק מספיק להחזיק גם לו"ז שבת. אם קווים 4 ו 5 התל אביבים או קו 405 בין ירושלים לתל אביב מחזיקים כיום קו שירות זהה לפי יעד או מספר הרי שקווים בחוזק דומה ראויים גם הם לקווי לילה ולו"ז שבת תדיר, בדומה למטרונית 1. מצידי שימכרו את חברות האוטובוס והרכבת לגויים כל צהרי שישי ויקנו אותן חזרה במוצ"ש כמו שעושים עם החמץ בסופר.
לדעתי, העניין פה זה לא הסטטוס קוו
יש הרבה כתבות, חלקן מאוד עוינות, שטוענות (אולי במידה מסוימת של צדק)
שהנהגים של מוניות השירות הם עבריינים, שתמיד להוטים לאסוף מתחנות אוטובוס
נוסעים, לפני שהאוטובוס מספיק לאסוף אותם. ולכן, טוענים שהנהגים עוברים
על עבירות תנועה רבות. מצד שני, נהגי מוניות שירות פחות מרובעים, למשל,
אם תרים יד ותעצור מונית שירות, גם לא בתחנה, הוא יעצור לך, בניגוד לאוטובוס.
גם בגלל זה, וגם בגלל עניין השבת, מוניות השירות צריכות לדעתי להישאר.
 

mister K

New member
הכתבות צודקות - יש כאן צביעות ואבסורד

לדעתי, העניין פה זה לא הסטטוס קוו
יש הרבה כתבות, חלקן מאוד עוינות, שטוענות (אולי במידה מסוימת של צדק)
שהנהגים של מוניות השירות הם עבריינים, שתמיד להוטים לאסוף מתחנות אוטובוס
נוסעים, לפני שהאוטובוס מספיק לאסוף אותם. ולכן, טוענים שהנהגים עוברים
על עבירות תנועה רבות. מצד שני, נהגי מוניות שירות פחות מרובעים, למשל,
אם תרים יד ותעצור מונית שירות, גם לא בתחנה, הוא יעצור לך, בניגוד לאוטובוס.
גם בגלל זה, וגם בגלל עניין השבת, מוניות השירות צריכות לדעתי להישאר.
הכתבות צודקות - יש כאן צביעות ואבסורד
מצד אחד משרד התחבורה החמיר משמעותית בשנים האחרונות את הנהלים והאכיפה כלפי אוטובוסים ציבוריים, בכל הנוגע לאיסוף נוסעים שלא בתחנות.
מצד שני הוא מכשיר את השרץ בדמות מוניות שרות שמותר להן לאסוף ולהוריד נוסעים היכן שהן רק רוצות ללא חשש.
מה בדיוק ההבדל בין אוטובוס שמוריד נוסע לא בתחנה לבין מונית שעושה את זה מכיוון שאין לה תחנות כלל? למה חברת האוטובוסים והנהג יקבלו 500 שקל קנס על כל פתיחת דלת שלא בתחנה, בעוד שאם אתה נהג מונית שרות אז מבחינת משרד התחבורה אתה יכול להוריד את הנוסע אפילו באמצע הכביש ולא תקבל קנס, כי למונית שרות זה מותר.
אם זה עניין של בטיחות, וזה לחלוטין עניין של בטיחות, צריך על אותו העיקרון להעיף את כל המוניות הללו לקיבינימט.
או... להפסיק לחלוטין את האכיפה נגד חברות האוטובוסים.
המצב הקיים כרגע הוא מצב אבסורדי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם מונית רגילה לא עוצרת בתחנה; עצירה בטיחותית לא מחייבת תחנה

הכתבות צודקות - יש כאן צביעות ואבסורד
מצד אחד משרד התחבורה החמיר משמעותית בשנים האחרונות את הנהלים והאכיפה כלפי אוטובוסים ציבוריים, בכל הנוגע לאיסוף נוסעים שלא בתחנות.
מצד שני הוא מכשיר את השרץ בדמות מוניות שרות שמותר להן לאסוף ולהוריד נוסעים היכן שהן רק רוצות ללא חשש.
מה בדיוק ההבדל בין אוטובוס שמוריד נוסע לא בתחנה לבין מונית שעושה את זה מכיוון שאין לה תחנות כלל? למה חברת האוטובוסים והנהג יקבלו 500 שקל קנס על כל פתיחת דלת שלא בתחנה, בעוד שאם אתה נהג מונית שרות אז מבחינת משרד התחבורה אתה יכול להוריד את הנוסע אפילו באמצע הכביש ולא תקבל קנס, כי למונית שרות זה מותר.
אם זה עניין של בטיחות, וזה לחלוטין עניין של בטיחות, צריך על אותו העיקרון להעיף את כל המוניות הללו לקיבינימט.
או... להפסיק לחלוטין את האכיפה נגד חברות האוטובוסים.
המצב הקיים כרגע הוא מצב אבסורדי.
גם מונית רגילה לא עוצרת בתחנה; עצירה בטיחותית לא מחייבת תחנה
אין ספק שרבים מנהגי הספיישל נוהגים זוועה ומחרפנים את כולם בעצירות שלהם (וגם נהגי האוטובוס אינם בהכרח צדיקים) אבל הם יכולים לעצור בבטחה גם ללא תחנה. לא מסכימה איתך שזה רק עיקרון או שהמצב אבסורדי.
&nbsp
ההבדל הוא בין רכב קטן יחסית, באורך וברוחב סטנדרטיים לבין רכב מפלצתי בגודל של אוטובוס שלא יכול לעצור בכל נקודה כי הוא צריך מקום, הוא תופס נתח ונפח גדול מהנתיב, הוא לא יכול לעצור סתם כך היכן שבא לו בלי להיות מטרד משמעותי לתנועה (וכן, גם נהגי מוניות הרבה פעמים יוצרים מטרד, אבל לא כי הם חייבים אלא כי הם לא מתחשבים... לפחות הם בד"כ עוצרים לזמן קצר יותר).
&nbsp
כמו כן גם מבחינה מהותית (לא רק פיזית, טכנית) אוטובוס הוא כלי תחבורה סדיר, בעל מסלול מוגדר, תחנות מוגדרות, לו"ז מסודר וכו'. במוניות יש יותר גמישות מכל הבחינות האלה. זה כלי תחבורה קצת שונה בעל אופי אחר, לטוב ולרע. בקיצור, אני לא רואה בעיה בכך שנהג מונית שירות יעלה או יוריד נוסעים בבטחה גם ללא תחנה.
 

mister K

New member
מונית ספיישל זה משהו אחר

גם מונית רגילה לא עוצרת בתחנה; עצירה בטיחותית לא מחייבת תחנה
אין ספק שרבים מנהגי הספיישל נוהגים זוועה ומחרפנים את כולם בעצירות שלהם (וגם נהגי האוטובוס אינם בהכרח צדיקים) אבל הם יכולים לעצור בבטחה גם ללא תחנה. לא מסכימה איתך שזה רק עיקרון או שהמצב אבסורדי.
&nbsp
ההבדל הוא בין רכב קטן יחסית, באורך וברוחב סטנדרטיים לבין רכב מפלצתי בגודל של אוטובוס שלא יכול לעצור בכל נקודה כי הוא צריך מקום, הוא תופס נתח ונפח גדול מהנתיב, הוא לא יכול לעצור סתם כך היכן שבא לו בלי להיות מטרד משמעותי לתנועה (וכן, גם נהגי מוניות הרבה פעמים יוצרים מטרד, אבל לא כי הם חייבים אלא כי הם לא מתחשבים... לפחות הם בד"כ עוצרים לזמן קצר יותר).
&nbsp
כמו כן גם מבחינה מהותית (לא רק פיזית, טכנית) אוטובוס הוא כלי תחבורה סדיר, בעל מסלול מוגדר, תחנות מוגדרות, לו"ז מסודר וכו'. במוניות יש יותר גמישות מכל הבחינות האלה. זה כלי תחבורה קצת שונה בעל אופי אחר, לטוב ולרע. בקיצור, אני לא רואה בעיה בכך שנהג מונית שירות יעלה או יוריד נוסעים בבטחה גם ללא תחנה.
מונית ספיישל זה משהו אחר
מונית ספיישל יכולה לעצור בביטחה כמעט בכל מקום וגם אין לה ממש ברירה, אבל לא כך הדבר בנוגע למוניות שרות.
מונית שרות היא כלי שאוסף נוסעים אקראיים במסלול מסוים בדיוק כמו אוטובוס. בפעולת העצירה אין שום הבדל. אופן כזה של נהיגה שכולל עצירה איפה שרק רוצים לכל מי שמרים יד, מהווה סכנה בטיחותית. אם לא היה בדבר סכנה, אוטובוסים היו יכולים לעצור איפה שהם רוצים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה