רכבות הילדים

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
רכבות הילדים

רכבות הילדים
זכור לי שכבר כתבתי על כך בעבר, אבל אני תמיד נהנה לחזור לנושא הזה.
ברית המועצות הייתה אימפריה רכבתית אדירה והמורשת הרכבתית המפוארת הזו נשתמרה עד היום.
מסילות הברזל תמיד נחשבו לנכס אסטרטגי באימפריה הרוסית והסובייטית ולכן לא פלא שאחד מתיקי השרים הבכירים בממשלה היה שר הרכבות. משרד הרכבות הוקם ב- 1865 אבל הוא נבנה על בסיסו של משרד התעבורה של האימפריה הרוסית אשר הוקם כבר ב- 1649, כאשר הצאר ניקולאי ה-I הוציא צו להגנה על הספנות.

מערכת מסילות הברזל של האימפריה חלשה על מערכת רכבתית אדירה לכל רוחבה של מזרח אירופה ואסיה התיכונה. הרכבת העסיקה מיליוני בני אדם והייתה למעשה מדינה בתוך מדינה. עבודה ברכבת נחשבה לעבודה יוקרתית ומבוקשת אשר תוגמלה הייטב. לא פלא, איפוא שאת החיבה לרכבות וההכשרה למקצועות הרכבת העניקו לילדים כבר בגיל צעיר. לצורך כך הוקמו בעשרות רבות של ערים במזרח אירופה מסילות ברזל לילדים.
מדובר במערכת רכבתית אמיתית לחלוטין, מבוססת על מסילה צרה, אשר פעלה בערים הגדולות ולעיתים קרובות היוותה חלק ממערכת התח"צ העירונית, בעיקר בחודשי הקיץ.
מסילת הברזל, על כל מרכיביה ותפקידיה הופעלה לחלוטין ע"י ילדים, החל ממסילאים, אתתים, קונדוקטורים, פקחים ונהגי קטר. לרוב, הילדים עברו הכשרה תיאורטית במסגרת בית ספרית בחודשי החורף ואת הפרקטיקה עברו בתקופת הקיץ. המערכות הללו החלו להיבנות בשנות ה- 30 של המאה הקודמת ובתחילה היו מבוססות על קטרי קיטור קטנים אשר עם הזמן הוחלפו בקטרי דיזל.

עם התפרקותה של ברית המועצות והמשברים הכלכליים אשר הגיעו אחריה, סבלו מסילות הברזל מקשיי מימון וחלקן נסגרו לחלוטין או שפעילותן צומצמה. חלק מהמסילות פורקו עם התרחבות הבניה העירונית. בשנים האחרונות התהפכה המגמה ומערכות ישנות שוקמו, צי הנייד שופץ ושודרג ומסילות חדשות הוקמו או הוארכו.







 

Nir Ofir1

New member
איזה יופי!

רכבות הילדים
זכור לי שכבר כתבתי על כך בעבר, אבל אני תמיד נהנה לחזור לנושא הזה.
ברית המועצות הייתה אימפריה רכבתית אדירה והמורשת הרכבתית המפוארת הזו נשתמרה עד היום.
מסילות הברזל תמיד נחשבו לנכס אסטרטגי באימפריה הרוסית והסובייטית ולכן לא פלא שאחד מתיקי השרים הבכירים בממשלה היה שר הרכבות. משרד הרכבות הוקם ב- 1865 אבל הוא נבנה על בסיסו של משרד התעבורה של האימפריה הרוסית אשר הוקם כבר ב- 1649, כאשר הצאר ניקולאי ה-I הוציא צו להגנה על הספנות.

מערכת מסילות הברזל של האימפריה חלשה על מערכת רכבתית אדירה לכל רוחבה של מזרח אירופה ואסיה התיכונה. הרכבת העסיקה מיליוני בני אדם והייתה למעשה מדינה בתוך מדינה. עבודה ברכבת נחשבה לעבודה יוקרתית ומבוקשת אשר תוגמלה הייטב. לא פלא, איפוא שאת החיבה לרכבות וההכשרה למקצועות הרכבת העניקו לילדים כבר בגיל צעיר. לצורך כך הוקמו בעשרות רבות של ערים במזרח אירופה מסילות ברזל לילדים.
מדובר במערכת רכבתית אמיתית לחלוטין, מבוססת על מסילה צרה, אשר פעלה בערים הגדולות ולעיתים קרובות היוותה חלק ממערכת התח"צ העירונית, בעיקר בחודשי הקיץ.
מסילת הברזל, על כל מרכיביה ותפקידיה הופעלה לחלוטין ע"י ילדים, החל ממסילאים, אתתים, קונדוקטורים, פקחים ונהגי קטר. לרוב, הילדים עברו הכשרה תיאורטית במסגרת בית ספרית בחודשי החורף ואת הפרקטיקה עברו בתקופת הקיץ. המערכות הללו החלו להיבנות בשנות ה- 30 של המאה הקודמת ובתחילה היו מבוססות על קטרי קיטור קטנים אשר עם הזמן הוחלפו בקטרי דיזל.

עם התפרקותה של ברית המועצות והמשברים הכלכליים אשר הגיעו אחריה, סבלו מסילות הברזל מקשיי מימון וחלקן נסגרו לחלוטין או שפעילותן צומצמה. חלק מהמסילות פורקו עם התרחבות הבניה העירונית. בשנים האחרונות התהפכה המגמה ומערכות ישנות שוקמו, צי הנייד שופץ ושודרג ומסילות חדשות הוקמו או הוארכו.
איזה יופי!
 

נתנאל531

Well-known member
מי אחראי על הבטיחות של הדבר הזה?


רכבות הילדים
זכור לי שכבר כתבתי על כך בעבר, אבל אני תמיד נהנה לחזור לנושא הזה.
ברית המועצות הייתה אימפריה רכבתית אדירה והמורשת הרכבתית המפוארת הזו נשתמרה עד היום.
מסילות הברזל תמיד נחשבו לנכס אסטרטגי באימפריה הרוסית והסובייטית ולכן לא פלא שאחד מתיקי השרים הבכירים בממשלה היה שר הרכבות. משרד הרכבות הוקם ב- 1865 אבל הוא נבנה על בסיסו של משרד התעבורה של האימפריה הרוסית אשר הוקם כבר ב- 1649, כאשר הצאר ניקולאי ה-I הוציא צו להגנה על הספנות.

מערכת מסילות הברזל של האימפריה חלשה על מערכת רכבתית אדירה לכל רוחבה של מזרח אירופה ואסיה התיכונה. הרכבת העסיקה מיליוני בני אדם והייתה למעשה מדינה בתוך מדינה. עבודה ברכבת נחשבה לעבודה יוקרתית ומבוקשת אשר תוגמלה הייטב. לא פלא, איפוא שאת החיבה לרכבות וההכשרה למקצועות הרכבת העניקו לילדים כבר בגיל צעיר. לצורך כך הוקמו בעשרות רבות של ערים במזרח אירופה מסילות ברזל לילדים.
מדובר במערכת רכבתית אמיתית לחלוטין, מבוססת על מסילה צרה, אשר פעלה בערים הגדולות ולעיתים קרובות היוותה חלק ממערכת התח"צ העירונית, בעיקר בחודשי הקיץ.
מסילת הברזל, על כל מרכיביה ותפקידיה הופעלה לחלוטין ע"י ילדים, החל ממסילאים, אתתים, קונדוקטורים, פקחים ונהגי קטר. לרוב, הילדים עברו הכשרה תיאורטית במסגרת בית ספרית בחודשי החורף ואת הפרקטיקה עברו בתקופת הקיץ. המערכות הללו החלו להיבנות בשנות ה- 30 של המאה הקודמת ובתחילה היו מבוססות על קטרי קיטור קטנים אשר עם הזמן הוחלפו בקטרי דיזל.

עם התפרקותה של ברית המועצות והמשברים הכלכליים אשר הגיעו אחריה, סבלו מסילות הברזל מקשיי מימון וחלקן נסגרו לחלוטין או שפעילותן צומצמה. חלק מהמסילות פורקו עם התרחבות הבניה העירונית. בשנים האחרונות התהפכה המגמה ומערכות ישנות שוקמו, צי הנייד שופץ ושודרג ומסילות חדשות הוקמו או הוארכו.
מי אחראי על הבטיחות של הדבר הזה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה