אופנועים יסעו בנת"צים - כנראה רוצים פה יותר תאונות דרכים

מצב
הנושא נעול.

tapuzzo

New member
אופנועים יסעו בנת"צים - כנראה רוצים פה יותר תאונות דרכים

אופנועים יסעו בנת"צים - כנראה רוצים פה יותר תאונות דרכים
אני בשוק מהטמטום.
כל תאונת אופנוע תשתק את הנת"צים.
כל אוטובוס שעומד בתחנה בנת"צ יביא לעקיפות מסוכנות של אופנועים.
במשרד התחבורה התחרפנו בחיי:

"רוכבי אופנוע וקטנוע יקבלו בקרוב אישור חוקי לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בתל־אביב, כשלב ראשון לקראת פתיחת שאר הנת"צים בארץ לרכב דו־גלגלי. זאת לאור מסקנות סופיות של פיילוט שנערך בעיר."
 

XrayCharlie

New member
צודק

אופנועים יסעו בנת"צים - כנראה רוצים פה יותר תאונות דרכים
אני בשוק מהטמטום.
כל תאונת אופנוע תשתק את הנת"צים.
כל אוטובוס שעומד בתחנה בנת"צ יביא לעקיפות מסוכנות של אופנועים.
במשרד התחבורה התחרפנו בחיי:

"רוכבי אופנוע וקטנוע יקבלו בקרוב אישור חוקי לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בתל־אביב, כשלב ראשון לקראת פתיחת שאר הנת"צים בארץ לרכב דו־גלגלי. זאת לאור מסקנות סופיות של פיילוט שנערך בעיר."
צודק
(כי "שמיניות" של אופנועים בין רכבים זה הרבה יותר בטוח)...
אתה ראית שקיבלו את ההחלטה הזאת לאחר פילוט (כלומר לאחר בדיקה)?
יהיה מי שיגיד (ואני בינהם) שאפשר היה לעשות את זה גם בלי פילוט. היה ברור שזה יהיה טוב (ואין לי אופנוע היום - אני לא ארוויח כלום).
&nbsp
 

raminec

New member
אופנועים לא עושים פקקים

צודק
(כי "שמיניות" של אופנועים בין רכבים זה הרבה יותר בטוח)...
אתה ראית שקיבלו את ההחלטה הזאת לאחר פילוט (כלומר לאחר בדיקה)?
יהיה מי שיגיד (ואני בינהם) שאפשר היה לעשות את זה גם בלי פילוט. היה ברור שזה יהיה טוב (ואין לי אופנוע היום - אני לא ארוויח כלום).
&nbsp
אופנועים לא עושים פקקים
ולכן גם אין שום סיבה שיפריעו לעבודתם הסדירה של האוטובוסים (בניגוד למכוניות פרטיות שנוסעות בתח"צים ללא אכיפה מספקת).
תאונה חוסמת את כל הכביש וזה לא משנה אם זה בנתיב תחבורה ציבורית או לא.
 

tapuzzo

New member
עשו פיילוט? איפה רואים את תוצאותיו? יש דו"ח בכלל?

צודק
(כי "שמיניות" של אופנועים בין רכבים זה הרבה יותר בטוח)...
אתה ראית שקיבלו את ההחלטה הזאת לאחר פילוט (כלומר לאחר בדיקה)?
יהיה מי שיגיד (ואני בינהם) שאפשר היה לעשות את זה גם בלי פילוט. היה ברור שזה יהיה טוב (ואין לי אופנוע היום - אני לא ארוויח כלום).
&nbsp
עשו פיילוט? איפה רואים את תוצאותיו? יש דו"ח בכלל?
עשו פיילוט - אז כמובן שאופנועים מעוניינים שיתנו להם לנסוע בנת"צ אז אמרו לעצמם
ניסע בזהירות להוכיח שהפיילוט הצליח ואין תאונות ובטוח שרבים מהאופנוענים כלל לא ידעו על הפיילוט ולכן גם היקף התופעה היה נמוך כשבדקו (אם בכלל באמת בדקו משהו).
אני לא יודע מה עובד בלונדון, אני מכיר את הנהג הישראלי על אופנוע - זה שגם יעלה על אי תנועה ומעברי חצייה כדי לעשות סיבוב פרסה.
מה שיקרה זה עלייה בתאונות הדרכים ברגע שזה יאושר.
 

XrayCharlie

New member
ברצינות? הם ידעו שיש פילוט אז הם החליטו לנסוע בזהירות?

עשו פיילוט? איפה רואים את תוצאותיו? יש דו"ח בכלל?
עשו פיילוט - אז כמובן שאופנועים מעוניינים שיתנו להם לנסוע בנת"צ אז אמרו לעצמם
ניסע בזהירות להוכיח שהפיילוט הצליח ואין תאונות ובטוח שרבים מהאופנוענים כלל לא ידעו על הפיילוט ולכן גם היקף התופעה היה נמוך כשבדקו (אם בכלל באמת בדקו משהו).
אני לא יודע מה עובד בלונדון, אני מכיר את הנהג הישראלי על אופנוע - זה שגם יעלה על אי תנועה ומעברי חצייה כדי לעשות סיבוב פרסה.
מה שיקרה זה עלייה בתאונות הדרכים ברגע שזה יאושר.
ברצינות? הם ידעו שיש פילוט אז הם החליטו לנסוע בזהירות?
תגיד, זה מלידה או שעברת תאונה?
&nbsp
 

raminec

New member
אולי תחזור ל- Trollstigen?

עשו פיילוט? איפה רואים את תוצאותיו? יש דו"ח בכלל?
עשו פיילוט - אז כמובן שאופנועים מעוניינים שיתנו להם לנסוע בנת"צ אז אמרו לעצמם
ניסע בזהירות להוכיח שהפיילוט הצליח ואין תאונות ובטוח שרבים מהאופנוענים כלל לא ידעו על הפיילוט ולכן גם היקף התופעה היה נמוך כשבדקו (אם בכלל באמת בדקו משהו).
אני לא יודע מה עובד בלונדון, אני מכיר את הנהג הישראלי על אופנוע - זה שגם יעלה על אי תנועה ומעברי חצייה כדי לעשות סיבוב פרסה.
מה שיקרה זה עלייה בתאונות הדרכים ברגע שזה יאושר.
אולי תחזור ל- Trollstigen?
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון מותר להם כבר מתחילת 2012 והשמיים לא נפלו.

אופנועים יסעו בנת"צים - כנראה רוצים פה יותר תאונות דרכים
אני בשוק מהטמטום.
כל תאונת אופנוע תשתק את הנת"צים.
כל אוטובוס שעומד בתחנה בנת"צ יביא לעקיפות מסוכנות של אופנועים.
במשרד התחבורה התחרפנו בחיי:

"רוכבי אופנוע וקטנוע יקבלו בקרוב אישור חוקי לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) בתל־אביב, כשלב ראשון לקראת פתיחת שאר הנת"צים בארץ לרכב דו־גלגלי. זאת לאור מסקנות סופיות של פיילוט שנערך בעיר."
בלונדון מותר להם כבר מתחילת 2012 והשמיים לא נפלו.
 

tapuzzo

New member
אנחנו לונדון? הכבישים שלנו זהים? הצפיפות עליהם זהה? TfL ?

בלונדון מותר להם כבר מתחילת 2012 והשמיים לא נפלו.
אנחנו לונדון? הכבישים שלנו זהים? הצפיפות עליהם זהה? TfL ?
האם יש תוכנית מסודרת לתחבורה במרחב גוש דן?
האם הכבישים שלנו זהים בתכנון? בצפיפות? בתנאי הדרך? בסוג הצמתים?
קודם שיהיה גוף נוסח TfL שיעשה פיילוט רציני.
אגב גם שם אומרים שהייתה השפעה חזקה מדי של לובי ארגוני משתמשי אופנועים
 

Ccyclist

Well-known member
הצפיפןת בלונדון גדולה יותר ואין כבישים רבי נתיבים בלב העיר.

אנחנו לונדון? הכבישים שלנו זהים? הצפיפות עליהם זהה? TfL ?
האם יש תוכנית מסודרת לתחבורה במרחב גוש דן?
האם הכבישים שלנו זהים בתכנון? בצפיפות? בתנאי הדרך? בסוג הצמתים?
קודם שיהיה גוף נוסח TfL שיעשה פיילוט רציני.
אגב גם שם אומרים שהייתה השפעה חזקה מדי של לובי ארגוני משתמשי אופנועים
הצפיפןת בלונדון גדולה יותר ואין כבישים רבי נתיבים בלב העיר.
 

Ccyclist

Well-known member
ואדגיש: ליבת העיר הושלמה במאה ה19 לפני המצאת הרכב הפרטי.

הצפיפןת בלונדון גדולה יותר ואין כבישים רבי נתיבים בלב העיר.
ואדגיש: ליבת העיר הושלמה במאה ה19 לפני המצאת הרכב הפרטי.
אין במרכז העיר רחוב דו סיטרי אחד עם יותר מ 2 נתיבים לכל כיוון או רחוב חד סיטרי עם יותר מ 3-4 נתיבים (יש צמדי רחובות חד סיטריים רבים שיוצרים קיבולת גדולה יותר אך העניין מבלבל נוסעים ונהגים שלא מכירים את העיר).
&nbsp
הכבישים הדו סיטריים היחידים שיש בהם 3 נתיבים ומעלה לכיוון הם חלק מכביש הטבעת הפנימית.
&nbsp
לצירים ראשיים רבים ובכללם A5* A1,A10, A3, A4 A40 A41, יש קטעים של נתיב אחד בלבד לכל כיוון במרכז העיר או בטבעת הראשונה שמחוץ לכביש הטבעת הפנימית (* ה A5 מאבד את סיווגו ככביש ראשי חצי מייל או 800 מטר מכביש הטבעת הפנימית)
&nbsp
רחובות ראשיים אחרים בלב העיר הם או של שני נתיבים בכלל או של שני נתיבים רגילים ושני נת"צים כך שמבחינת התנועה הרגילה יש שני נתיבים בלבד.
&nbsp
אופניים יכלו לנסוע על הנת"צים מאז ומעולם ותמיד היו מרווחים מספיקים לכך. הוספת האופנועים ל"חגיגה" לא הפריעה במאומה כי מהירות הנסיעה שלהם דומה יותר לזו של האוטובוסים, למעט הצורך לעקוף אותם בתחנות. בתחנות רבות נהוג שיש מרווח עקיפה בנת"צ ונהגי האוטובוס מתודרכים שלא לעקוף רכב דו גלגלי (ממונע או לא) בכניסה לתחנות. הבעיה היא כשצריך לעקוף אוטובוס בתחנה על נת"צ צר אם יש מכשול פיזי בינו לנתיב הרגיל (אי תנועה למשל). בכל מקרה זה מצליח בעיר שאוכלוסייתה משתווה במספרה לאוכלוסיית מדינת ישראל ואין בה שדרות אירופאיות רחבות כמו בתל אביב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה