ירח בעמק איילון
New member
בכהונת ישראל כץ: מספר כלי הרכב זינק פי 2 משטח הכבישים
בכהונת ישראל כץ: מספר כלי הרכב זינק פי 2 משטח הכבישים
כתבה כאן
פקקים, זה לא ייגמר אם לא ננת"צ.
יחד עם זאת, המלחמה היא בפקקים ולא במכוניות, כלומר, קשה מאוד לדרוש ממשפחה עם ילדים להתנהל לגמרי ללא רכב: לחוגים, לאירועי פנאי בערבים ובלילות כמו חתונה. ועוד יותר קשה לדרוש זאת אם יש תינוק בשנתו הראשונה. כמו כן, נרצה או לא, המדיניות של מדינת ישראל היתה במשך עשורים לפזר את האוכלוסיה. לא נכנס לדיון אם זה טוב או לא, זו מציאות קיימת, וביישובים הקטנים בטח שאי אפשר לדרוש התנהלות נטולת רכב.
אז מה כן?
בכהונת ישראל כץ: מספר כלי הרכב זינק פי 2 משטח הכבישים
כתבה כאן
פקקים, זה לא ייגמר אם לא ננת"צ.
יחד עם זאת, המלחמה היא בפקקים ולא במכוניות, כלומר, קשה מאוד לדרוש ממשפחה עם ילדים להתנהל לגמרי ללא רכב: לחוגים, לאירועי פנאי בערבים ובלילות כמו חתונה. ועוד יותר קשה לדרוש זאת אם יש תינוק בשנתו הראשונה. כמו כן, נרצה או לא, המדיניות של מדינת ישראל היתה במשך עשורים לפזר את האוכלוסיה. לא נכנס לדיון אם זה טוב או לא, זו מציאות קיימת, וביישובים הקטנים בטח שאי אפשר לדרוש התנהלות נטולת רכב.
אז מה כן?
- במקומות ובזמנים בהם יש עומס כגון מרכזי ערים ומרכזי תעסוקה (רמת החייל, הר חוצבים, תלפיות, גבעת שאול) בבקרים ואחרה"צ- שם להגביל כניסת רכב פרטי ולא לחשוש להטיל אגרת גודש כמו בלונדון.
- הגבלת מקומות חניה באותם מקומות.
- מיסוי גבוה החל מרכב שני לכל משק בית.
- המשך הקמת נת"צים ורכבות על חשבון נתיבי הרכב הפרטי היכן שיש עומס.
- אולי הכי חשוב - להפסיק לממן רכבים פרטיים ודלק לעובדי מדינה העובדים במרכזי ערים ומרכזי תעסוקה ולעומת זאת כן לממן הוצאות דלק לרופאים ומורים הנוסעים לפריפריה
- להוריד מהמיסים המטורפים, מהגבוהים במערב, על רכב ראשון ועל הדלק.