תחבורה ציבורית בשבת...

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
דיברנו על זה כבר אינספור פעמים בפורום

תחבורה ציבורית בשבת...
אני אישית נגד, לא בקטע הדתי, שבגלל זה אנשים צריכים לעבוד ותכלס אין להם יום מנוחה
מה את חושבים על זה?
תחבורה ציבורית בשבת כן או לא
דיברנו על זה כבר אינספור פעמים בפורום
יום המנוחה השבועי לא חייב להיות שבת. גם בחו"ל נהגי תח"צ שעובדים בסוף השבוע מקבלים יום מנוחה אחר באותו שבוע. זה לא שלאנשים לא יהיה יום חופש. החוק מחייב יום מנוחה שבועי לכל עובד.
 

נתנאל531

Well-known member
שים לב שזה טרול-קישורים


דיברנו על זה כבר אינספור פעמים בפורום
יום המנוחה השבועי לא חייב להיות שבת. גם בחו"ל נהגי תח"צ שעובדים בסוף השבוע מקבלים יום מנוחה אחר באותו שבוע. זה לא שלאנשים לא יהיה יום חופש. החוק מחייב יום מנוחה שבועי לכל עובד.
שים לב שזה טרול-קישורים
 

Ccyclist

Well-known member
בחו"ל יש יומיים מנוחה ותחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע.

תחבורה ציבורית בשבת...
אני אישית נגד, לא בקטע הדתי, שבגלל זה אנשים צריכים לעבוד ותכלס אין להם יום מנוחה
מה את חושבים על זה?
תחבורה ציבורית בשבת כן או לא
בחו"ל יש יומיים מנוחה ותחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע.
תירוץ "יום המנוחה" הבודד והעלוב אינו מחזיק מים כשבכל המדינות המערביות המתקדמות העובדים זכאים ליומיים מנוחה בשבוע ועדיין מצליחים להפעיל תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע.
&nbsp
הטיעון הסוציאלי האמיתי הוא שכל אזרח זכאי לחופש התניידות בזמנו החופשי גם אם אין ביכולתו הכלכלית או הפיזית לנהוג. במערב אתרי הטבע, המורשת, הבילוי והמסחר הפתוחים בסוף השבוע נגישים לכלל הציבור בעוד שבישראל ישנה אפלייה כלכלית חמורה נגד שכבות שלמות בציבור החילוני.
&nbsp
אתה מנסה לתרץ מצב שאין לו אח ורע באף מדינה מתקדמת בתירוצים שלא מחזיקים מעמד בשום מקום שיש בו תחבורה ציבורית 7 ימים בשבוע וזכויות סוציאליות עדיפות מאלו שבישראל (מדינות סקנדינביה למשל) כי אינך רוצה להודות באמת שהיא שמדובר הכפייה דתית נטו.
 

iritilan

New member
אבל אין 'מנטליות' של שמירת שבת

ארצות אחרות זה שונה פה
מאד תלוי במנטיות של המקום
אבל אין 'מנטליות' של שמירת שבת
הרי מלבד נוסעי התחבורה הציבורית שלא ניתנת להן ברירה אין כאן שום אווירה של שמירת שבת בציבור הכללי. אנשים נוסעים במכוניות פרטיות, מסעדות, בתי קולנוע, שמורות טבע וכו' פועלים ואף יותר בשבת מאשר בימות השבוע.
הייתי יכולה להבין, גם אם לא להסכים, את הפסקת התחבורה הציבורית בשבת אם כולם (מלבד שירותי חירום) היו שובתים בשבת, אבל המצב הוא לא ככה.
היעדר תחבורה ציבורית בשבת מונע מנוסעיה אפילו דברים בסיסים כמו לבקר משפחה וחברים בשבת.
 

Ccyclist

Well-known member
יש תח"צ לוותיקן ביום א, ותח"צ בטהראן ביום ו'.

ארצות אחרות זה שונה פה
מאד תלוי במנטיות של המקום
יש תח"צ לוותיקן ביום א, ותח"צ בטהראן ביום ו'.
מה יותר דתי מהאפיפיור והאייתולות ?
 

aryeri

Member
פשוט מאוד

יש תח"צ לוותיקן ביום א, ותח"צ בטהראן ביום ו'.
מה יותר דתי מהאפיפיור והאייתולות ?
פשוט מאוד
כי בנצרות ובאסלאם אין איסור דתי על עשיית מלאכה ביום המנוחה השבועי. ביהדות כן. זאת גם הסיבה שהדבר עושה בישראל כזה רעש ובאיראן ובוותיקן לא. יחי ההבדל הקטן (גדול). בזה אני מחזק את טענתך שעניין "יום המנוחה השבועי" הוא תירוץ.

הגיע הזמן לדעתי שיתקיים דיון ציבורי מעמיק בין דתיים לחילונים על ענייני דת ומדינה ולהגיע להסכמות בדברים שניתן. כל אחד יצטרך להתפשר. דרך ההתלהמות והשנאה אינה דרך נכונה. צריך לשבת סביב השולחן העגול. איך אומר הנשיא ריבלין? הגיע הזמן שנסיר את החומות והקיטוב בינינו.
 

Ccyclist

Well-known member
פותח השירשור טוען שסיבותיו אינן דתיות אלא סוציאליות

פשוט מאוד
כי בנצרות ובאסלאם אין איסור דתי על עשיית מלאכה ביום המנוחה השבועי. ביהדות כן. זאת גם הסיבה שהדבר עושה בישראל כזה רעש ובאיראן ובוותיקן לא. יחי ההבדל הקטן (גדול). בזה אני מחזק את טענתך שעניין "יום המנוחה השבועי" הוא תירוץ.

הגיע הזמן לדעתי שיתקיים דיון ציבורי מעמיק בין דתיים לחילונים על ענייני דת ומדינה ולהגיע להסכמות בדברים שניתן. כל אחד יצטרך להתפשר. דרך ההתלהמות והשנאה אינה דרך נכונה. צריך לשבת סביב השולחן העגול. איך אומר הנשיא ריבלין? הגיע הזמן שנסיר את החומות והקיטוב בינינו.
פותח השירשור טוען שסיבותיו אינן דתיות אלא סוציאליות
ולכן ההשוואה הנכונה היא של יהדות חילונית או מסורתית.
&nbsp
בכל המדינות שהשתמשתי בתח"צ שלהן ביום א' היו אזורים מרכזיים עם מסחר שענה על צרכי כתייר ללא רכב שכור שניתן היה להגיע אליהם בתח"צ ביום א'.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כמובן, אבל זה נימוק דתי באיצטלה של דאגה סוציאלית. למה לשקר?

פשוט מאוד
כי בנצרות ובאסלאם אין איסור דתי על עשיית מלאכה ביום המנוחה השבועי. ביהדות כן. זאת גם הסיבה שהדבר עושה בישראל כזה רעש ובאיראן ובוותיקן לא. יחי ההבדל הקטן (גדול). בזה אני מחזק את טענתך שעניין "יום המנוחה השבועי" הוא תירוץ.

הגיע הזמן לדעתי שיתקיים דיון ציבורי מעמיק בין דתיים לחילונים על ענייני דת ומדינה ולהגיע להסכמות בדברים שניתן. כל אחד יצטרך להתפשר. דרך ההתלהמות והשנאה אינה דרך נכונה. צריך לשבת סביב השולחן העגול. איך אומר הנשיא ריבלין? הגיע הזמן שנסיר את החומות והקיטוב בינינו.
כמובן, אבל זה נימוק דתי באיצטלה של דאגה סוציאלית. למה לשקר?
בכל פעם שמקשקשים על דאגה מכמירת לב לעובדים המסכנים שלא יכולים לנוח בשבת, מתברר שלאותם קשקשנים לא באמת אכפת שיש תחבורה ציבורית ביום העצמאות (גם זה יום שבתון!) או בימי בחירות כלליות, או בפורים או בימי חגיגות והילולות אחרים. הם לא יוצאים לרחובות עבור זכות המנוחה בשבת של אנשים העובדים בתחום התרבות, הבידור, התיירות ועוד ועוד (ואני לא מדברת על שירותי חירום). גם לא אכפת להם משעות המנוחה היומיות של העובדים, אף שהתחבורה הציבורית מתחילה לפנות בוקר ומסתיימת מאוחר בלילה ושיש כיום גם קווי לילה. אכפת להם מהמנוחה אך ורק ביום שבת. לא לקראת השבת, לא במוצאי שבת; בשעות המדויקות שמוגדרות כ"שבת" (ומשתנות לאורך השנה, כידוע). הנימוק מוכר, מובן וברור; זה הניסיון להפוך אותו לדאגה סוציאלית כנה שמביך בכל פעם מחדש. חלאס, אנחנו לא מטומטמים.
 

mister K

New member
זה טיעון של אנשים שחיים בקוספציה שהשתרשה כאן

כמובן, אבל זה נימוק דתי באיצטלה של דאגה סוציאלית. למה לשקר?
בכל פעם שמקשקשים על דאגה מכמירת לב לעובדים המסכנים שלא יכולים לנוח בשבת, מתברר שלאותם קשקשנים לא באמת אכפת שיש תחבורה ציבורית ביום העצמאות (גם זה יום שבתון!) או בימי בחירות כלליות, או בפורים או בימי חגיגות והילולות אחרים. הם לא יוצאים לרחובות עבור זכות המנוחה בשבת של אנשים העובדים בתחום התרבות, הבידור, התיירות ועוד ועוד (ואני לא מדברת על שירותי חירום). גם לא אכפת להם משעות המנוחה היומיות של העובדים, אף שהתחבורה הציבורית מתחילה לפנות בוקר ומסתיימת מאוחר בלילה ושיש כיום גם קווי לילה. אכפת להם מהמנוחה אך ורק ביום שבת. לא לקראת השבת, לא במוצאי שבת; בשעות המדויקות שמוגדרות כ"שבת" (ומשתנות לאורך השנה, כידוע). הנימוק מוכר, מובן וברור; זה הניסיון להפוך אותו לדאגה סוציאלית כנה שמביך בכל פעם מחדש. חלאס, אנחנו לא מטומטמים.
זה טיעון של אנשים שחיים בקוספציה שהשתרשה כאן
מי שאומר שהשבתת תח"צ בשבת היא ערך סוציאלי, הוא או צבוע במקרה הטוב או פשוט מטומטם במקרה הגרוע.
בת'כלס, הגעה לעבודה של מספר שעות במוצאי שבת היא דבר הרבה פחות סוציאלי מעבודה של יום שלם בשבת וקבלת יום מנוחה אחר באמצע השבוע.
בסופו של דבר, כל הקישקושים נגד תח"צ בשבת נובעים מטיעון אחד בלבד והוא הטיעון הדתי.
 

aryeri

Member
נכון, וזה מה שאני אומר

כמובן, אבל זה נימוק דתי באיצטלה של דאגה סוציאלית. למה לשקר?
בכל פעם שמקשקשים על דאגה מכמירת לב לעובדים המסכנים שלא יכולים לנוח בשבת, מתברר שלאותם קשקשנים לא באמת אכפת שיש תחבורה ציבורית ביום העצמאות (גם זה יום שבתון!) או בימי בחירות כלליות, או בפורים או בימי חגיגות והילולות אחרים. הם לא יוצאים לרחובות עבור זכות המנוחה בשבת של אנשים העובדים בתחום התרבות, הבידור, התיירות ועוד ועוד (ואני לא מדברת על שירותי חירום). גם לא אכפת להם משעות המנוחה היומיות של העובדים, אף שהתחבורה הציבורית מתחילה לפנות בוקר ומסתיימת מאוחר בלילה ושיש כיום גם קווי לילה. אכפת להם מהמנוחה אך ורק ביום שבת. לא לקראת השבת, לא במוצאי שבת; בשעות המדויקות שמוגדרות כ"שבת" (ומשתנות לאורך השנה, כידוע). הנימוק מוכר, מובן וברור; זה הניסיון להפוך אותו לדאגה סוציאלית כנה שמביך בכל פעם מחדש. חלאס, אנחנו לא מטומטמים.
נכון, וזה מה שאני אומר
שכל אלה שלא רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת ואומרים שזה בגלל חוק שעות עבודה ומנוחה, הם מזלזלים באינטיליגנציה של הציבור שחושב אחרת. זה ברור שזה עניין דתי והם לא צריכים להתבייש להגיד את זה בריש גלי. עדיף שיגידו אמת. הגיע הזמן להפסיק להיות פליטיקלי קורקט כל הזמן, ולשבת דתיים וחילונים סביב שולחן הדיונים הציבורי העגול ולעסוק בדיון הנוקב על ענייני דת ומדינה, בלי שנאה והתלהמות. כרגע הדבר בלתי אפשרי בגלל שאף אחד מהצדדים לא מוכן להתפשר. החרדים בשלהם והחילונים בשלהם.

אני חושב שיש נושא דומה שמדברים בו פוליטיקלי קורקט ולא דוגרי, וזה לא טוב ולא מכבד את האינטיליגנציה של הצד השני. אני מדבר על האחיזה של ישראל ביהודה ושומרון. אנשי ימין רבים טוענים בישראל בפנים וגם כלפי העולם שהסיבה שאין לעזוב את יהודה ושומרון היא מפני שנתב"ג יחטוף טילים, מפני שזו סכנה לביטחון ישראל. אני חושב שהכל פה זה עניין של מורשת. האם הארץ הזו שלנו או לא. זה מה שצריך להיות הדיון. דיון של פוליטיקלי קורקט מחטיא את המטרה ולא נותן כלום לאף אחד מצדדי המפה הפוליטית. הגיע הזמן לדבר פה במדינה דוגרי ולדון בנועם הליכות ובתרבות דיבור נורמלית: האם הארץ הזו של העם היהודי או לא? האם צריכה להיות הפרדה בענייני דת ומדינה או לא? זה מה שצריך להיות הדיון הציבורי, ולא לחלוף ברגע שהתקשורת עוברת נושא. צריך לדון בזה ולהשתתף בזה כולם. בעיניי כשהציבור הדתי, המסורתי והימני, שנציגיו יושבים כיום בממשלה, טוען טענות סרק על פגיעה בחוק כזה או אחר ולא מדבר דוגרי, הוא לועג לציבור שלא חושב כמוהו, ומגחיך את עצמו.

די לפוליטיקלי קורקט. זה לא עובד.
 

Ccyclist

Well-known member
לפלשתינים יש תח"צ 7 ימים בשבוע מירושלים לרמאללה.

נכון, וזה מה שאני אומר
שכל אלה שלא רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת ואומרים שזה בגלל חוק שעות עבודה ומנוחה, הם מזלזלים באינטיליגנציה של הציבור שחושב אחרת. זה ברור שזה עניין דתי והם לא צריכים להתבייש להגיד את זה בריש גלי. עדיף שיגידו אמת. הגיע הזמן להפסיק להיות פליטיקלי קורקט כל הזמן, ולשבת דתיים וחילונים סביב שולחן הדיונים הציבורי העגול ולעסוק בדיון הנוקב על ענייני דת ומדינה, בלי שנאה והתלהמות. כרגע הדבר בלתי אפשרי בגלל שאף אחד מהצדדים לא מוכן להתפשר. החרדים בשלהם והחילונים בשלהם.

אני חושב שיש נושא דומה שמדברים בו פוליטיקלי קורקט ולא דוגרי, וזה לא טוב ולא מכבד את האינטיליגנציה של הצד השני. אני מדבר על האחיזה של ישראל ביהודה ושומרון. אנשי ימין רבים טוענים בישראל בפנים וגם כלפי העולם שהסיבה שאין לעזוב את יהודה ושומרון היא מפני שנתב"ג יחטוף טילים, מפני שזו סכנה לביטחון ישראל. אני חושב שהכל פה זה עניין של מורשת. האם הארץ הזו שלנו או לא. זה מה שצריך להיות הדיון. דיון של פוליטיקלי קורקט מחטיא את המטרה ולא נותן כלום לאף אחד מצדדי המפה הפוליטית. הגיע הזמן לדבר פה במדינה דוגרי ולדון בנועם הליכות ובתרבות דיבור נורמלית: האם הארץ הזו של העם היהודי או לא? האם צריכה להיות הפרדה בענייני דת ומדינה או לא? זה מה שצריך להיות הדיון הציבורי, ולא לחלוף ברגע שהתקשורת עוברת נושא. צריך לדון בזה ולהשתתף בזה כולם. בעיניי כשהציבור הדתי, המסורתי והימני, שנציגיו יושבים כיום בממשלה, טוען טענות סרק על פגיעה בחוק כזה או אחר ולא מדבר דוגרי, הוא לועג לציבור שלא חושב כמוהו, ומגחיך את עצמו.

די לפוליטיקלי קורקט. זה לא עובד.
לפלשתינים יש תח"צ 7 ימים בשבוע מירושלים לרמאללה.
קו 218 של "ירושלים רמאללה איחוד" מופיע באתר bus.co.il לצד קווים אחרים המשרתים את מזרח ירושלים ולפי הלו"ז הקו שמחבר את שתי "בירות פלשתין" פועל בימים שישי, שבת וראשון ללא "יום מנוחה".
&nbsp
http://bus.co.il/otobusimmvc/Line_T...069776502?SelectedDate=2016-09-25&Language=he
&nbsp
אז די לפוליטיקלי קורקט, התחבורה הציבורית הפלשתינית זורמת כסדרה 7 ימים בשבוע 300 מטר מהשכונות הכי חרדיות בירושלים (בתי אונגרין, שכונה בת של מאה שערים) וזה לא מפריע לאיש.
&nbsp
חפש את מגוון קווי מזרח ירושלים באתר לפי רחוב צלאח א דין. אין סיבה שיהיה אפרטהייד תחבורתי נגד יהודים באל-קודס א שריף שחולקה לה יחדיו.
&nbsp
&nbsp
 
לא יכול להתקיים בין חילונים לדתיים דיון על התפשרות בנושאים

נכון, וזה מה שאני אומר
שכל אלה שלא רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת ואומרים שזה בגלל חוק שעות עבודה ומנוחה, הם מזלזלים באינטיליגנציה של הציבור שחושב אחרת. זה ברור שזה עניין דתי והם לא צריכים להתבייש להגיד את זה בריש גלי. עדיף שיגידו אמת. הגיע הזמן להפסיק להיות פליטיקלי קורקט כל הזמן, ולשבת דתיים וחילונים סביב שולחן הדיונים הציבורי העגול ולעסוק בדיון הנוקב על ענייני דת ומדינה, בלי שנאה והתלהמות. כרגע הדבר בלתי אפשרי בגלל שאף אחד מהצדדים לא מוכן להתפשר. החרדים בשלהם והחילונים בשלהם.

אני חושב שיש נושא דומה שמדברים בו פוליטיקלי קורקט ולא דוגרי, וזה לא טוב ולא מכבד את האינטיליגנציה של הצד השני. אני מדבר על האחיזה של ישראל ביהודה ושומרון. אנשי ימין רבים טוענים בישראל בפנים וגם כלפי העולם שהסיבה שאין לעזוב את יהודה ושומרון היא מפני שנתב"ג יחטוף טילים, מפני שזו סכנה לביטחון ישראל. אני חושב שהכל פה זה עניין של מורשת. האם הארץ הזו שלנו או לא. זה מה שצריך להיות הדיון. דיון של פוליטיקלי קורקט מחטיא את המטרה ולא נותן כלום לאף אחד מצדדי המפה הפוליטית. הגיע הזמן לדבר פה במדינה דוגרי ולדון בנועם הליכות ובתרבות דיבור נורמלית: האם הארץ הזו של העם היהודי או לא? האם צריכה להיות הפרדה בענייני דת ומדינה או לא? זה מה שצריך להיות הדיון הציבורי, ולא לחלוף ברגע שהתקשורת עוברת נושא. צריך לדון בזה ולהשתתף בזה כולם. בעיניי כשהציבור הדתי, המסורתי והימני, שנציגיו יושבים כיום בממשלה, טוען טענות סרק על פגיעה בחוק כזה או אחר ולא מדבר דוגרי, הוא לועג לציבור שלא חושב כמוהו, ומגחיך את עצמו.

די לפוליטיקלי קורקט. זה לא עובד.
לא יכול להתקיים בין חילונים לדתיים דיון על התפשרות בנושאים
שקשורים לדת.
עצם הזמנה לדיון כזה זו מלכודת לשני הצדדים.

הדתיים, ובמיוחד החרדים, לא יכולים להתפשר על נושאים הלכתיים ולא יכולים לתת אישור מצידם למהלכים שנוגדים את ההלכה. שר הפנים אריה דרעי ביטא זאת היטב כששאל "למה הכנסתם אותנו לזה?".

החילונים מצידם שרוצים לשמר את אורח חייהם החופשי ולא מעוניינים להיות דתיים גם כן לא יכולים להתפשר.

הבסיס לכל "התפשרות" אפשרית הוא "חיה ותן לחיות" - שכל אחד יחיה כפי שהוא מוצא לנכון.
אבל "חיה ותן לחיות" לא הולך יחד עם השפעה ומעורבות גדולות של הדת בענייני ניהול המדינה, והדתיים במדינת ישראל (כולל הדתיים הלא חרדים) לא יוותרו על ההשפעה והמעורבות הזו של הדת.

לכן הנושא הזה ימשיך להוות סלע מחלוקת.

הדתיים נאבקים על השלטת הדת והחילונים נאבקים על שימור אורח חייהם כפי שהם מעוניינים בו.
למעשה זה מאבק של החילונים על המשך אפשרותם לחיות במדינה הזו שהיא מדינה שלהם לא פחות משל הדתיים.

וגם לומר את זה, זה חלק מ"הדי לפוליטיקלי קורקט" שאתה מבקש.
 

amitof2

New member
אין לי בעיה שיהיה יום מנוחה ביום שלישי למשל

לא יכול להתקיים בין חילונים לדתיים דיון על התפשרות בנושאים
שקשורים לדת.
עצם הזמנה לדיון כזה זו מלכודת לשני הצדדים.

הדתיים, ובמיוחד החרדים, לא יכולים להתפשר על נושאים הלכתיים ולא יכולים לתת אישור מצידם למהלכים שנוגדים את ההלכה. שר הפנים אריה דרעי ביטא זאת היטב כששאל "למה הכנסתם אותנו לזה?".

החילונים מצידם שרוצים לשמר את אורח חייהם החופשי ולא מעוניינים להיות דתיים גם כן לא יכולים להתפשר.

הבסיס לכל "התפשרות" אפשרית הוא "חיה ותן לחיות" - שכל אחד יחיה כפי שהוא מוצא לנכון.
אבל "חיה ותן לחיות" לא הולך יחד עם השפעה ומעורבות גדולות של הדת בענייני ניהול המדינה, והדתיים במדינת ישראל (כולל הדתיים הלא חרדים) לא יוותרו על ההשפעה והמעורבות הזו של הדת.

לכן הנושא הזה ימשיך להוות סלע מחלוקת.

הדתיים נאבקים על השלטת הדת והחילונים נאבקים על שימור אורח חייהם כפי שהם מעוניינים בו.
למעשה זה מאבק של החילונים על המשך אפשרותם לחיות במדינה הזו שהיא מדינה שלהם לא פחות משל הדתיים.

וגם לומר את זה, זה חלק מ"הדי לפוליטיקלי קורקט" שאתה מבקש.
אין לי בעיה שיהיה יום מנוחה ביום שלישי למשל
כי לכולם מגיע יום חופש
אבל בגלל שיש אנשים בכמות לא מבוטלת ששומרים שבת
אז מן הסתם יהיה ראוי שיום המנוחה יהיה בשבת....
אבל הסיבה היא לא דתית לדעתי
 

Ccyclist

Well-known member
מי אתה שתקבע לאנשים איך לנוח וצו ריתוק למקום המגורים 60 יום?

אין לי בעיה שיהיה יום מנוחה ביום שלישי למשל
כי לכולם מגיע יום חופש
אבל בגלל שיש אנשים בכמות לא מבוטלת ששומרים שבת
אז מן הסתם יהיה ראוי שיום המנוחה יהיה בשבת....
אבל הסיבה היא לא דתית לדעתי
מי אתה שתקבע לאנשים איך לנוח וצו ריתוק למקום המגורים 60 יום?
נאמר שיש כמיליון ישראלים חילונים ללא רכב. מדוע שהם יופלו לעומת הישראלים החילונים בעלי הרכב שיכולים לצאת לחוף הים, איצטדיוני הכדורגל, שמורות הטבע, אתרי הארכאולוגיה והמוזיאונים הפתוחים בשבת ? מדוע שיחיו בסכנת חיים כשיש בית מרקחת תורן פתוח ? במה הם חטאו ופשעו שתוציא להם צו ריתוק למקום המגורים ל60 יום (52 שבתות ו8 ימי חג במעמד שבת) כאשר בעלי הרכבים חופשיים לנוע ? מנוחה המשלבת בילוי ותיירות פנים היא איכותית יותר ממעצר בית.
&nbsp
20% מאוכלוסיית ישראל הם מוסלמים סונים (אחוזם בקרב נהגי האוטובוסים גבוה יותר) ואין בעיה כלשהי להפעיל מערכת תח"צ סבירה בקווים הראשיים מבלי לפגוע ביום המנוחה שלהם.
&nbsp
הכל תירוצים.
&nbsp
תצא מהמטריקס שאתה חי בו ותבלה כמה סופי שבוע בחו"ל. תראה שאפשר לתת יומיים מנוחה ועדיין להעניק שירות חיוני כמו תחבורה ציבורית
 

iritilan

New member
בוודאי שהסיבה דתית

אין לי בעיה שיהיה יום מנוחה ביום שלישי למשל
כי לכולם מגיע יום חופש
אבל בגלל שיש אנשים בכמות לא מבוטלת ששומרים שבת
אז מן הסתם יהיה ראוי שיום המנוחה יהיה בשבת....
אבל הסיבה היא לא דתית לדעתי
בוודאי שהסיבה דתית
אין שום הכרח שיום המנוחה יהיה אותו יום לכולם. אצל עובדי משמרות - ותחבורה ציבורית היא בהחלט עבודת משמרות - שעות העבודה יכולות להיות שונות מאצל עובדי משרד ושאר משרות 'רגילות' וגם יום המנוחה יכול להיות שונה.
יש לא מעט פעילות, המתקיימת בשבת ומחייבת עבודה בשבת איך אפשר לאפשר (חוקית) את הפעילות הזאת אבל למנוע כמעט כל תחבורה ציבורית בשבת?
לא כל הנהגים הם יהודים וגם מי שכן, לא בהכרח יתנגד לעבוד בשבת בתמורה ליום מנוחה באמצע השבוע. יש להניח שבשבת העבודה תהיה רגועה יותר - פחות עומס בכבישים, פחות נוסעים וכו'.
כמובן שחייב להיות פיקוח על תנאי העבודה על מנת למנוע כל מצב שבו עובד יידרש לעבוד 7 ימים בשבוע, אבל פיקוח על תנאי עבודה נדרש בכל מקרה, זה לא בדיוק הנושא היחיד שבו ניתן להפר את זכויות העובדים.
מעניין אם כל מי שמתנגד לתחבורה ציבורית בשבת היה מוכן במקביל להשבית את רכבו הפרטי משעת סיום התחבורה הציבורית ועד לתחילתה בצאת השבת.
 
החילונים אחראים על כך, ושרשורים בפורום לא מפעילים תח"ץ בשבת

תחבורה ציבורית בשבת...
אני אישית נגד, לא בקטע הדתי, שבגלל זה אנשים צריכים לעבוד ותכלס אין להם יום מנוחה
מה את חושבים על זה?
תחבורה ציבורית בשבת כן או לא
החילונים אחראים על כך, ושרשורים בפורום לא מפעילים תח"ץ בשבת
הציבור החילוני אולי תומך בתחבורה ציבורית בשבת אך לא פועל למענה, בדומה לאגנדות אחרות שחילונים נוטים יותר לשבת בבית ולקטר.
למשל מייזם של החזרה בתשובה גייס למעלה מ300 אלף שקלים לעומת 67 אלף שקלים שגייס שבוס.
יש שתי דרכים לשנות את המצב אחת ללחוץ על הממשלה ומפלגת הליכוד שתפעל למען תחבורה ציבורית בשבת, דרך שאולי תקח כמה שנים אבל תתן לרוב הציבור אפשרות לנסוע בשבת אם היא תצליח.
דרך שנייה שמצליחה כעת היא ברמה המקומית לתרום לאגודות שיתופיות כמו שבוס, נוע תנוע וימבוס כך שהם יוכלו לקום על הרגליים ולהסיע נוסעים במרחב ירושלים, רמת-גן\גבעתיים ובאר שבע בהתאמה.
בנתיים זאת הדרך היחידה שהצליחה ובערים אלו יש תחבורה מצומצמת בשבת.

תזכרו שוב, קיטורים וויכוחים בפורום לא עוזרים בכלל, רק תרומות או נסיונות לשנות את מדיניות הממשלה יצליחו.
בנתיים הדרך המקומית הצליחה יותר.
 

aryeri

Member
זה לא יקרה. המדיניות לא תשתנה...

החילונים אחראים על כך, ושרשורים בפורום לא מפעילים תח"ץ בשבת
הציבור החילוני אולי תומך בתחבורה ציבורית בשבת אך לא פועל למענה, בדומה לאגנדות אחרות שחילונים נוטים יותר לשבת בבית ולקטר.
למשל מייזם של החזרה בתשובה גייס למעלה מ300 אלף שקלים לעומת 67 אלף שקלים שגייס שבוס.
יש שתי דרכים לשנות את המצב אחת ללחוץ על הממשלה ומפלגת הליכוד שתפעל למען תחבורה ציבורית בשבת, דרך שאולי תקח כמה שנים אבל תתן לרוב הציבור אפשרות לנסוע בשבת אם היא תצליח.
דרך שנייה שמצליחה כעת היא ברמה המקומית לתרום לאגודות שיתופיות כמו שבוס, נוע תנוע וימבוס כך שהם יוכלו לקום על הרגליים ולהסיע נוסעים במרחב ירושלים, רמת-גן\גבעתיים ובאר שבע בהתאמה.
בנתיים זאת הדרך היחידה שהצליחה ובערים אלו יש תחבורה מצומצמת בשבת.

תזכרו שוב, קיטורים וויכוחים בפורום לא עוזרים בכלל, רק תרומות או נסיונות לשנות את מדיניות הממשלה יצליחו.
בנתיים הדרך המקומית הצליחה יותר.
זה לא יקרה. המדיניות לא תשתנה...
כמעט תמיד המפלגות החרדיות הן לשון המאזניים בהקמת ממשלות בישראל. הן יכולות להפיל את הממשלה בכל עת ולכן זה לא אפשרי. חוץ מזה, גם אם תקום ממשלה כדוגמת ממשלת 2013 עם לפיד ללא החרדים, זה לא יעזור, כי בפעם הבאה שתיכון ממשלה, מבחינה סטטיסטית כנראה שזאת תהיה ממשלה עם חרדים, והחרדים יכריחו את ראש הממשלה הנבחר לבטל חוקים שלא היו לרוחם. לחרדים יש הרבה כוח. אפשר לומר שמספר מצומצם של רבנים מכריעים פעמים רבות החלטות ממשלה. זה היה בממשלות ימין וזה היה בממשלות שמאל.

אגב, שימו לב שמפלגת הבית היהודי שמוגדרת כמפלגה של הציונות הדתית - לא מביעה עמדה ומתחמקת מהדיון על כך... אני חושב שזה בגלל שני דברים - קודם כל איילת שקד בעצמה חילונית, דבר שני בנט רוצה להיות ראש ממשלה. גם אשתו של בנט היתה/עדיין חילונית. אפשר לומר שלציונות הדתית יש יותר סובלנות לחילול שבת ופחות סובלנות לעניינים מדיניים.

אני אישית חושב שהגיע הזמן למבנה בחירות כמו של האמריקאים - מפלגת ימין גדולה מול מפלגת שמאל גדולה. לכל מפלגה יהיה אינטרס לדאוג לכלל הסקטורים כדי להיבחר ולכן היא תייצג את כולם...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה