לאור הכתבה שהתפרסמה היום בדה מרקר

מצב
הנושא נעול.

EHP12

Active member
לאור הכתבה שהתפרסמה היום בדה מרקר

לאור הכתבה שהתפרסמה היום בדה מרקר
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.3072860

האם הרכבת הקלה הוא הפתרון שירושלים צריכה? או היה עדיף להקים בה רכבת תחתית מצד אחד, או BRT מהצד השני.
והאם המסלולים המתוכננים של הרכבת הקלה הם המסלולים שישפרו את התחבורה הציבורית בירושלים.
 

jp3raptor

Member
לדעתי הרשת השלמה אכן מהווה פיתרון לטווח ארוך

לאור הכתבה שהתפרסמה היום בדה מרקר
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.3072860

האם הרכבת הקלה הוא הפתרון שירושלים צריכה? או היה עדיף להקים בה רכבת תחתית מצד אחד, או BRT מהצד השני.
והאם המסלולים המתוכננים של הרכבת הקלה הם המסלולים שישפרו את התחבורה הציבורית בירושלים.
לדעתי הרשת השלמה אכן מהווה פיתרון לטווח ארוך
זאת בתנאי ש-
1.הקו האדום יתוגבר ברכבות נוספות
2.יבוצעו הפרדות מפלסיות בנקודות בעייתיות
3.ישופר מנגנון העדפה ברמזור של הרכבת
&nbsp
לפחות בכמה עשורים הקרובים לא רואה צידוק לרכבת תחתית בירושלים
 

Bus Nerd

Active member
רכבת תחתית בירושלים תהיה בעייתית במיוחד

לדעתי הרשת השלמה אכן מהווה פיתרון לטווח ארוך
זאת בתנאי ש-
1.הקו האדום יתוגבר ברכבות נוספות
2.יבוצעו הפרדות מפלסיות בנקודות בעייתיות
3.ישופר מנגנון העדפה ברמזור של הרכבת
&nbsp
לפחות בכמה עשורים הקרובים לא רואה צידוק לרכבת תחתית בירושלים
רכבת תחתית בירושלים תהיה בעייתית במיוחד
מדובר הרי במקום שאנשים גרו בו במשך אלפי שנים, אז יש "הרבה ארכיאולוגיה" בקרקע, בעיקר כשמתקרבים לעיר העתיקה. חפירה עם TBM פשוט תשמיד את כל הממצאים האלו בלי שאנשים יוכלו לראות אותם, אבל אפילו אם מחליטים שזה אולי בסדר, עדיין עלולים להתגלות ממצאים בחפירת התחנות (שכנראה תיהיה בcut&cover כי זה מה שבד"כ עושים). כל תגלית כזאת תייקר את הפרוייקט ותגרום לעיכוב בלוח הזמנים.
&nbsp
מהבחינה הזו, רק"ל על-קרקעי יחסית עדיף.
הרק"ל שיש כבר היום לירושלים יוכל להשתפר עם כמה שינויים "קטנים" יחסית, למשל לגרש את סטיפס ולהביא מפעיל נורמלי, לשפר קווי אוטובוס מזינים, וכו'. אחרי השלמת הרשת זה בכלל יכול להפוך לפתרון מעולה.
&nbsp
אה, ושהציוד הנייד הבא שמביאים יהיה משוריין נגד אבנים (אם אפשר בלי לפגוע באפשרות לשבור/לפרק חלון בשביל להימלט במקרה של שריפה/תאונה).
 

jp3raptor

Member
כל מילה

רכבת תחתית בירושלים תהיה בעייתית במיוחד
מדובר הרי במקום שאנשים גרו בו במשך אלפי שנים, אז יש "הרבה ארכיאולוגיה" בקרקע, בעיקר כשמתקרבים לעיר העתיקה. חפירה עם TBM פשוט תשמיד את כל הממצאים האלו בלי שאנשים יוכלו לראות אותם, אבל אפילו אם מחליטים שזה אולי בסדר, עדיין עלולים להתגלות ממצאים בחפירת התחנות (שכנראה תיהיה בcut&cover כי זה מה שבד"כ עושים). כל תגלית כזאת תייקר את הפרוייקט ותגרום לעיכוב בלוח הזמנים.
&nbsp
מהבחינה הזו, רק"ל על-קרקעי יחסית עדיף.
הרק"ל שיש כבר היום לירושלים יוכל להשתפר עם כמה שינויים "קטנים" יחסית, למשל לגרש את סטיפס ולהביא מפעיל נורמלי, לשפר קווי אוטובוס מזינים, וכו'. אחרי השלמת הרשת זה בכלל יכול להפוך לפתרון מעולה.
&nbsp
אה, ושהציוד הנייד הבא שמביאים יהיה משוריין נגד אבנים (אם אפשר בלי לפגוע באפשרות לשבור/לפרק חלון בשביל להימלט במקרה של שריפה/תאונה).
כל מילה
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תלוי באיזה עומק.

רכבת תחתית בירושלים תהיה בעייתית במיוחד
מדובר הרי במקום שאנשים גרו בו במשך אלפי שנים, אז יש "הרבה ארכיאולוגיה" בקרקע, בעיקר כשמתקרבים לעיר העתיקה. חפירה עם TBM פשוט תשמיד את כל הממצאים האלו בלי שאנשים יוכלו לראות אותם, אבל אפילו אם מחליטים שזה אולי בסדר, עדיין עלולים להתגלות ממצאים בחפירת התחנות (שכנראה תיהיה בcut&cover כי זה מה שבד"כ עושים). כל תגלית כזאת תייקר את הפרוייקט ותגרום לעיכוב בלוח הזמנים.
&nbsp
מהבחינה הזו, רק"ל על-קרקעי יחסית עדיף.
הרק"ל שיש כבר היום לירושלים יוכל להשתפר עם כמה שינויים "קטנים" יחסית, למשל לגרש את סטיפס ולהביא מפעיל נורמלי, לשפר קווי אוטובוס מזינים, וכו'. אחרי השלמת הרשת זה בכלל יכול להפוך לפתרון מעולה.
&nbsp
אה, ושהציוד הנייד הבא שמביאים יהיה משוריין נגד אבנים (אם אפשר בלי לפגוע באפשרות לשבור/לפרק חלון בשביל להימלט במקרה של שריפה/תאונה).
תלוי באיזה עומק.
ככל שמעמיקים יותר - כך קטן הסיכון למצוא ממצאים ארכיאולוגיים.
 

jp3raptor

Member
לירושלים יש טופוגרפיה בעייתית- הפרש גבההים רציני

תלוי באיזה עומק.
ככל שמעמיקים יותר - כך קטן הסיכון למצוא ממצאים ארכיאולוגיים.
לירושלים יש טופוגרפיה בעייתית- הפרש גבההים רציני
בנוסף יש את הבעייה שכל ק"מ צריך תחנה, ולא משנה כמה עמוק המסילה.
&nbsp
בכל תחנה כזאת אפשר למצוא ממצאים שיחסלו את הפרויקט
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הכל שאלה של רצון

לירושלים יש טופוגרפיה בעייתית- הפרש גבההים רציני
בנוסף יש את הבעייה שכל ק"מ צריך תחנה, ולא משנה כמה עמוק המסילה.
&nbsp
בכל תחנה כזאת אפשר למצוא ממצאים שיחסלו את הפרויקט
הכל שאלה של רצון
טופוגרפיה - בירושלים לא המציאו את ההרים. תראה את המטרו באתונה, בטביליסי ובעוד מקומות.
גם עם הארכיאולוגיה מתמודדים. צריך רק לרצות.
 

Bus Nerd

Active member


הכל שאלה של רצון
טופוגרפיה - בירושלים לא המציאו את ההרים. תראה את המטרו באתונה, בטביליסי ובעוד מקומות.
גם עם הארכיאולוגיה מתמודדים. צריך רק לרצות.

אם כי, רק"ל נגיש יותר במפלס הרחוב, ויש לו גם את היתרון של לשנות את התפיסה שעל הקרקע למוטת תח"צ, כי הוא גוזל שטח מרכבים פרטיים והרבה יותר ידידותי מהם להולכי רגל.
 

jp3raptor

Member
אכן עניין של רצון, אבל בהחלט מוסיף עלויות ומקטין את הסיכוי

הכל שאלה של רצון
טופוגרפיה - בירושלים לא המציאו את ההרים. תראה את המטרו באתונה, בטביליסי ובעוד מקומות.
גם עם הארכיאולוגיה מתמודדים. צריך רק לרצות.
אכן עניין של רצון, אבל בהחלט מוסיף עלויות ומקטין את הסיכוי
עקב עלות/תועלת
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שקו תחתי יוכל להשתמש בעמקים שבין השכונות.

אכן עניין של רצון, אבל בהחלט מוסיף עלויות ומקטין את הסיכוי
עקב עלות/תועלת
יתכן שקו תחתי יוכל להשתמש בעמקים שבין השכונות.
אם קובעים לקו עומק מסויים מתחת לשכונות הרכסים אז כשהוא מגיח אל פני השטח זה יכול להעשות בגובה פני הקרקע או חפיר בעמקים שבין השכונות. קו עמוק יחסית כ 30 מטר מתחת לגובה הממוצע של שכונות הרכסים יוכל לנוע בסדרת מנהרות וגשרים בגובה אחיד יחסית ללא קשר לצירים בשכונות.
&nbsp
כך למשל קו מממילא יוכל לרדת אל מתחת לקרקע בגן העצמאות ולהגיח בעמק המצלבה ולחבוק את קו העמק מתחת לשדרות הרצוג עד לגבעת מורדכי למשל, לחצות מתחת לשכונה זו ולעבור מעל כביש בגין ואז לעבור מתחת לבית וגן או רמת שרת ורמת דניה, ולחצות מעל ציר גלומוב ולעבור במנהרה מתחת לקריית היובל עד לגבעת משואה ותחנת הרכבת של גן החיות (תחנה עילית).
&nbsp
קווים תחתיים ישוחררו מתלות בכבישים הראשיים אך הטופוגרפיה תיצור מסלולים מעניינים. הפרש הגבהים העיקרי בעיר אינו יותר מ 100 מטר ולמעט גילה הכל הדרגתי מספיק. זו אינה חיפה שהפרש הגבהים בה הוא 400 מטר.
 

matrix200200

Active member
האם אפשרות להפריד את הרכבת ממפלס הרחוב קיימת?

רכבת תחתית בירושלים תהיה בעייתית במיוחד
מדובר הרי במקום שאנשים גרו בו במשך אלפי שנים, אז יש "הרבה ארכיאולוגיה" בקרקע, בעיקר כשמתקרבים לעיר העתיקה. חפירה עם TBM פשוט תשמיד את כל הממצאים האלו בלי שאנשים יוכלו לראות אותם, אבל אפילו אם מחליטים שזה אולי בסדר, עדיין עלולים להתגלות ממצאים בחפירת התחנות (שכנראה תיהיה בcut&cover כי זה מה שבד"כ עושים). כל תגלית כזאת תייקר את הפרוייקט ותגרום לעיכוב בלוח הזמנים.
&nbsp
מהבחינה הזו, רק"ל על-קרקעי יחסית עדיף.
הרק"ל שיש כבר היום לירושלים יוכל להשתפר עם כמה שינויים "קטנים" יחסית, למשל לגרש את סטיפס ולהביא מפעיל נורמלי, לשפר קווי אוטובוס מזינים, וכו'. אחרי השלמת הרשת זה בכלל יכול להפוך לפתרון מעולה.
&nbsp
אה, ושהציוד הנייד הבא שמביאים יהיה משוריין נגד אבנים (אם אפשר בלי לפגוע באפשרות לשבור/לפרק חלון בשביל להימלט במקרה של שריפה/תאונה).
האם אפשרות להפריד את הרכבת ממפלס הרחוב קיימת?
אני כמובן מתכוון לאזורים מועדים לפורענות כמו שועפט.
 

jp3raptor

Member
קיים בתיאוריה מסלול אלטרנטיבי שלא עובר דרך שועפת

האם אפשרות להפריד את הרכבת ממפלס הרחוב קיימת?
אני כמובן מתכוון לאזורים מועדים לפורענות כמו שועפט.
קיים בתיאוריה מסלול אלטרנטיבי שלא עובר דרך שועפת
אך לא נראה שדבר כזה יעשה אי פעם מכיוון שיש תפיסה שמדובר באובדן משילות.
&nbsp
יש כוונה לבצע הפרדה מפלסית בחלק מהצמתים שבהם הקו האדום נוסע.
&nbsp
אני מכיר שני תוכניות כאלה-
הפרדה מפלסית בצומת גבעת המבתר
הארכת מנהרת הצנחנים עד צפונית לצומת נביאים
 

matrix200200

Active member
נניח שנשים בצד את הנושא הפוליטי ונסתכל על זה בצורה מקצועית

קיים בתיאוריה מסלול אלטרנטיבי שלא עובר דרך שועפת
אך לא נראה שדבר כזה יעשה אי פעם מכיוון שיש תפיסה שמדובר באובדן משילות.
&nbsp
יש כוונה לבצע הפרדה מפלסית בחלק מהצמתים שבהם הקו האדום נוסע.
&nbsp
אני מכיר שני תוכניות כאלה-
הפרדה מפלסית בצומת גבעת המבתר
הארכת מנהרת הצנחנים עד צפונית לצומת נביאים
נניח שנשים בצד את הנושא הפוליטי ונסתכל על זה בצורה מקצועית
הרי הרעיון להפריד את הקו ממפלס הרחוב הוא נראה די הגיוני.
אני מדבר על דבר דומה ל Skytrain
רק"ל שמנוסעת על עמודים.
ברור שלשים את רוב הקו על עמודים יהיה יקר כמעט כמו רכבת תחתית.
להרים חלקים של הקו, איפה שזה מסוכן לנוסעים ואולי גם כדי לא לתפוס מקום במפלס הרחוב איפה שזה יזיק לתעבורה יותר מדי.

האם זה משהוא שבכלל נשקל ברצינות?
 

Bus Nerd

Active member
רק"ל על עמודים זה רעיון רע כמו מונורייל

נניח שנשים בצד את הנושא הפוליטי ונסתכל על זה בצורה מקצועית
הרי הרעיון להפריד את הקו ממפלס הרחוב הוא נראה די הגיוני.
אני מדבר על דבר דומה ל Skytrain
רק"ל שמנוסעת על עמודים.
ברור שלשים את רוב הקו על עמודים יהיה יקר כמעט כמו רכבת תחתית.
להרים חלקים של הקו, איפה שזה מסוכן לנוסעים ואולי גם כדי לא לתפוס מקום במפלס הרחוב איפה שזה יזיק לתעבורה יותר מדי.

האם זה משהוא שבכלל נשקל ברצינות?
רק"ל על עמודים זה רעיון רע כמו מונורייל
1) זה מסוכן יותר, כי קשה יותר לפנות אנשים כשהם על עמודים, נניח במקרה של שריפה
2) זה מכער את העיר
3) זה הרבה יותר יקר לתחזוקה
4) התחנות לא במפלס הרחוב וזה הופך את כל העסק לפחות נוח ופחות נגיש
5) אנשים לא היו רוצים רכבת בגובה החלון שלהם
6) במקרה של תקלה כלשהיא שמחייבת הפעלת אוטובוסים חלופיים במסלול הרק"ל, אי אפשר להפעיל אותם על העמודים האלו
&nbsp
הרעיון של להפריד את הרק"ל כך שלא תפריע לרכבים פרטיים הוא מגוכך, להפך, צריך להפריע לרכבים הפרטיים כדי שאנשים יבינו שהם לא אמורים לנהוג, אלא לקחת תחבורה ציבורית.
 

matrix200200

Active member
תשובות

רק"ל על עמודים זה רעיון רע כמו מונורייל
1) זה מסוכן יותר, כי קשה יותר לפנות אנשים כשהם על עמודים, נניח במקרה של שריפה
2) זה מכער את העיר
3) זה הרבה יותר יקר לתחזוקה
4) התחנות לא במפלס הרחוב וזה הופך את כל העסק לפחות נוח ופחות נגיש
5) אנשים לא היו רוצים רכבת בגובה החלון שלהם
6) במקרה של תקלה כלשהיא שמחייבת הפעלת אוטובוסים חלופיים במסלול הרק"ל, אי אפשר להפעיל אותם על העמודים האלו
&nbsp
הרעיון של להפריד את הרק"ל כך שלא תפריע לרכבים פרטיים הוא מגוכך, להפך, צריך להפריע לרכבים הפרטיים כדי שאנשים יבינו שהם לא אמורים לנהוג, אלא לקחת תחבורה ציבורית.
תשובות
1) אני לא מדבר על להפוך את כל הקו.
דיברתי למשל על אזור שועפט שכידוע רכבות נרגמות באבנים כאשר הן עוברות שם.
מצד שני, ייתכן שיש אזורים שלחנוק אותם לגמרי אם הרכבת קלה בלי לאפשר
גישה גם אם רכב פרטי, זה פשוט לא נכון.

2) אני לא בטוח.
יכול להיות שזה לא מתאים לכל מקום בעיר, אבל יש אזורים שזה דווקא ישפר את המראה שלהם.
דווקא בלונדון יש כמה מקומות שרכבת תחתית נוסעת על גשרים בסמוך לבתים.
לדעתי זה לא ממש פגע במראה של הרחובות האלה.
עניין של טעם אני מניח.

3) אני בטוח שזה עדיין הרבה יותר זול ממנהור.

4) אני חושב שזה תלוי בגובה. נניח שזה בגובה של 4-5 מטרים.
נראה לי עדיין משמעותית יותר נגיש מרכבת תחתית.

5) טוב, לגבי שועפט, אני מקווה שנוכל להסכים שזה לא שיקול רלוונטי.
לגבי מקומות אחרים, צריך לבדוק כל מקרה לגופו.
6) ניתן להפעיל אוטובוסים במפלס הרחוב.

ולסיום, אני לא חושב שזה תפקידה של מדינה לחנך את האזרחים.
אני לגמרי בעד תחבורה ציבורית, אבל להכריח אנשים להשתמש בה על ידי שלילת אפשרויות אחרות נשמעת לי כרעיון טוטליטרי ומסוכן.
מצטער, לא יכול לקבל את זה.
 

Bus Nerd

Active member
הגשרים של האנדרגרונד בלונדון נבנו בסגנון הארט דקו

תשובות
1) אני לא מדבר על להפוך את כל הקו.
דיברתי למשל על אזור שועפט שכידוע רכבות נרגמות באבנים כאשר הן עוברות שם.
מצד שני, ייתכן שיש אזורים שלחנוק אותם לגמרי אם הרכבת קלה בלי לאפשר
גישה גם אם רכב פרטי, זה פשוט לא נכון.

2) אני לא בטוח.
יכול להיות שזה לא מתאים לכל מקום בעיר, אבל יש אזורים שזה דווקא ישפר את המראה שלהם.
דווקא בלונדון יש כמה מקומות שרכבת תחתית נוסעת על גשרים בסמוך לבתים.
לדעתי זה לא ממש פגע במראה של הרחובות האלה.
עניין של טעם אני מניח.

3) אני בטוח שזה עדיין הרבה יותר זול ממנהור.

4) אני חושב שזה תלוי בגובה. נניח שזה בגובה של 4-5 מטרים.
נראה לי עדיין משמעותית יותר נגיש מרכבת תחתית.

5) טוב, לגבי שועפט, אני מקווה שנוכל להסכים שזה לא שיקול רלוונטי.
לגבי מקומות אחרים, צריך לבדוק כל מקרה לגופו.
6) ניתן להפעיל אוטובוסים במפלס הרחוב.

ולסיום, אני לא חושב שזה תפקידה של מדינה לחנך את האזרחים.
אני לגמרי בעד תחבורה ציבורית, אבל להכריח אנשים להשתמש בה על ידי שלילת אפשרויות אחרות נשמעת לי כרעיון טוטליטרי ומסוכן.
מצטער, לא יכול לקבל את זה.
הגשרים של האנדרגרונד בלונדון נבנו בסגנון הארט דקו
שגורם להם לפחות לא להיראות כל כך מכוערים. אם היו בונים רכבת על עמודים היום זה היה ברוטליסטי בסגנון הרמפות שמובילות לתחנה המרכזית בת"א, וזה לא משהו בכלל.
&nbsp
מבחינת נגישות, זה יותר מסובך מרכבת תחתית כי כניסה לתחתית לא תופסת הרבה מקום במפלס הרחוב. אבל בשביל לעלות לתחנה שנמצאת מעל מפלס הרחוב צריך הרבה יותר שטח, משהו כמו הדרגנועים של גשר הקרייה בת"א, רק לכל תחנה. וצריך גם מעלית, כמובן.
&nbsp
השיקול של כמה הבנייה מפריעה לתושבים הוא שיקול רלוונטי גם בשועפט, כל עוד ישראל גורסת שהאיזור הזה הוא בשליטתה היא צריכה להתייחס לאזרחים שחיים בו כמו לכל אזרח אחר בישראל, כולל אותן זכויות ואותן חובות. אתה יכול לדמיין מצב שבו היו עושים רכבת על עמודים בת"א או ביפו? ברור שלא. אז גם בשועפט לא. אין הבדל.
&nbsp
הפעלה של אוטובוסים במפלס הרחוב אומרת שהאוטובוסים יעברו ברחוב שהוצר ע"י העמודים, ויעמדו ביותר פקקים, ושהאנשים יצטרכו לחכות להם בתחנות אחרות מהרגיל. זה חיסרון רציני במקרה של תקלה שלא מאפשרת להפעיל רכבות. כשהמסילה במפלס הרחוב אפשר להפעיל את האוטובוסים החלופיים באותו מסלול של הרק"ל.
&nbsp
בקשר ללקיחת נתיבים מהרכב הפרטי: יש איזורים שמתאים להם להיות רחובות להולכי רגל וטראם בלבד, אבל כמובן לא כל רחוב. ברחובות אחרים באיזורים עירוניים דווקא רצוי וראוי לקחת נתיבים מהרכב הפרטי, אם משתמשי התח"צ והולכי הרגל מרוויחים מכך. מיקומו של הרכב הפרטי בהיררכיית התחבורה הוא שהוא פחות חשוב מהולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי תח"צ. וכמובן שזה התפקיד של המדינה/העירייה להחליט! זה תכנון עירוני, וזה לקחת מהרכבים הפרטיים משהו שניתן להם ולעולם לא הגיע להם: הרבה יותר מדי מקום בחתכי הרחוב שלנו.
&nbsp
אתה לא יכול לבנות בלי תכנון, וחלק מהתכנון הוא להחליט איזה רחוב הוא להולכי רגל, איזה רחוב הוא לתח"צ+הולכי רגל, ובאיזה רחוב מאפשרים גם לרכבים פרטיים לנסוע (וכמה מקום נותנים להם). זו לא החלטה שרירותית כמובן, אלא החלטה שמתחשבת בהמון גורמים תחבורתיים. אי אפשר להפוך את דרך נמיר בת"א לרחוב לתח"צ בלבד, אבל זה לגמרי אפשרי בשביל חלקים משדרות ירושלים ביפו.
&nbsp
תראה למשל מה קרה לרחוב יפו בירושלים. הוציאו משם את הרכבים הפרטיים ושמו רק"ל במקום, והרחוב הפך להרבה יותר פופולרי ממה שהוא היה קודם.
&nbsp
בקיצור, כל עוד המדינה היא זו שבונה את התשתיות ומתכננת את הערים, זה התפקיד של המדינה להחליט איזה סוג כלי רכב נוסע איפה. אם זה לא מתאים לך, אתה מוזמן לקנות שטח בנגב או במדבר בקליפורניה, ולתכנן עיר פרטית כראות עינך.
 

Ccyclist

Well-known member
הויאדוקטים בלונדון הם בסגנון ויקטוריאני ומאחורי הבתים.

הגשרים של האנדרגרונד בלונדון נבנו בסגנון הארט דקו
שגורם להם לפחות לא להיראות כל כך מכוערים. אם היו בונים רכבת על עמודים היום זה היה ברוטליסטי בסגנון הרמפות שמובילות לתחנה המרכזית בת"א, וזה לא משהו בכלל.
&nbsp
מבחינת נגישות, זה יותר מסובך מרכבת תחתית כי כניסה לתחתית לא תופסת הרבה מקום במפלס הרחוב. אבל בשביל לעלות לתחנה שנמצאת מעל מפלס הרחוב צריך הרבה יותר שטח, משהו כמו הדרגנועים של גשר הקרייה בת"א, רק לכל תחנה. וצריך גם מעלית, כמובן.
&nbsp
השיקול של כמה הבנייה מפריעה לתושבים הוא שיקול רלוונטי גם בשועפט, כל עוד ישראל גורסת שהאיזור הזה הוא בשליטתה היא צריכה להתייחס לאזרחים שחיים בו כמו לכל אזרח אחר בישראל, כולל אותן זכויות ואותן חובות. אתה יכול לדמיין מצב שבו היו עושים רכבת על עמודים בת"א או ביפו? ברור שלא. אז גם בשועפט לא. אין הבדל.
&nbsp
הפעלה של אוטובוסים במפלס הרחוב אומרת שהאוטובוסים יעברו ברחוב שהוצר ע"י העמודים, ויעמדו ביותר פקקים, ושהאנשים יצטרכו לחכות להם בתחנות אחרות מהרגיל. זה חיסרון רציני במקרה של תקלה שלא מאפשרת להפעיל רכבות. כשהמסילה במפלס הרחוב אפשר להפעיל את האוטובוסים החלופיים באותו מסלול של הרק"ל.
&nbsp
בקשר ללקיחת נתיבים מהרכב הפרטי: יש איזורים שמתאים להם להיות רחובות להולכי רגל וטראם בלבד, אבל כמובן לא כל רחוב. ברחובות אחרים באיזורים עירוניים דווקא רצוי וראוי לקחת נתיבים מהרכב הפרטי, אם משתמשי התח"צ והולכי הרגל מרוויחים מכך. מיקומו של הרכב הפרטי בהיררכיית התחבורה הוא שהוא פחות חשוב מהולכי רגל, רוכבי אופניים ומשתמשי תח"צ. וכמובן שזה התפקיד של המדינה/העירייה להחליט! זה תכנון עירוני, וזה לקחת מהרכבים הפרטיים משהו שניתן להם ולעולם לא הגיע להם: הרבה יותר מדי מקום בחתכי הרחוב שלנו.
&nbsp
אתה לא יכול לבנות בלי תכנון, וחלק מהתכנון הוא להחליט איזה רחוב הוא להולכי רגל, איזה רחוב הוא לתח"צ+הולכי רגל, ובאיזה רחוב מאפשרים גם לרכבים פרטיים לנסוע (וכמה מקום נותנים להם). זו לא החלטה שרירותית כמובן, אלא החלטה שמתחשבת בהמון גורמים תחבורתיים. אי אפשר להפוך את דרך נמיר בת"א לרחוב לתח"צ בלבד, אבל זה לגמרי אפשרי בשביל חלקים משדרות ירושלים ביפו.
&nbsp
תראה למשל מה קרה לרחוב יפו בירושלים. הוציאו משם את הרכבים הפרטיים ושמו רק"ל במקום, והרחוב הפך להרבה יותר פופולרי ממה שהוא היה קודם.
&nbsp
בקיצור, כל עוד המדינה היא זו שבונה את התשתיות ומתכננת את הערים, זה התפקיד של המדינה להחליט איזה סוג כלי רכב נוסע איפה. אם זה לא מתאים לך, אתה מוזמן לקנות שטח בנגב או במדבר בקליפורניה, ולתכנן עיר פרטית כראות עינך.
הויאדוקטים בלונדון הם בסגנון ויקטוריאני ומאחורי הבתים.
קשתות הלבנים של הויאדוקטים הלונדוניים שייכים לעידן הקיטור (שלוחות תחתית רבות החלו את דרכן כקווים פרבריים קצרים של הרכבת העילית והעברתם היתה יתרון לשני הצדדים). תוואי הקווים עוברים על גשרים וסוללות מאחורי גינות הבתים ברצועות שנבנו לפני שנבנו הפרברים ולכן אי אפשר להעתיק את התהליך לארץ. אותם התוואים עוברים גם לחפירים ותוואים בגובע הקרקע כשהתוואי מצדיק זאת. בכבישים הראשיים ישנם גשרים חדשים יחסית מפלדה כדי לפנות את המקום שגשרי הקשתות המקוריים חסמו.
&nbsp
בפריס וברלין לעומת זאת ישנם גשרי פלדה בסגנון ארט נובו והלאה בלב השדרות. ניתן למצוא אותם הן בפרברים והן באזורים מרכזיים - בפריס חלק מחציות הנהר של המטרו הן על גשרים ולא במנהרות.
 

Bus Nerd

Active member
הייתי בטוח שראיתי תמונות של תחנות בסגנון ארט דקו

הויאדוקטים בלונדון הם בסגנון ויקטוריאני ומאחורי הבתים.
קשתות הלבנים של הויאדוקטים הלונדוניים שייכים לעידן הקיטור (שלוחות תחתית רבות החלו את דרכן כקווים פרבריים קצרים של הרכבת העילית והעברתם היתה יתרון לשני הצדדים). תוואי הקווים עוברים על גשרים וסוללות מאחורי גינות הבתים ברצועות שנבנו לפני שנבנו הפרברים ולכן אי אפשר להעתיק את התהליך לארץ. אותם התוואים עוברים גם לחפירים ותוואים בגובע הקרקע כשהתוואי מצדיק זאת. בכבישים הראשיים ישנם גשרים חדשים יחסית מפלדה כדי לפנות את המקום שגשרי הקשתות המקוריים חסמו.
&nbsp
בפריס וברלין לעומת זאת ישנם גשרי פלדה בסגנון ארט נובו והלאה בלב השדרות. ניתן למצוא אותם הן בפרברים והן באזורים מרכזיים - בפריס חלק מחציות הנהר של המטרו הן על גשרים ולא במנהרות.
הייתי בטוח שראיתי תמונות של תחנות בסגנון ארט דקו
או שזה היה תחנות שרצו להקים ובסוף לא הקימו? לא יודע.
&nbsp
בכל מקרה גשר על עמודים באמצע הרחוב זה רעיון רע, במיוחד אם יעשו אותו בטון ברוטליסטי כדי לחסוך.
 

Bus Nerd

Active member
אה, כן, טעיתי, זו הייתה הדמיה ישנה מאוד של פרוייקט שבוטל

הייתי בטוח שראיתי תמונות של תחנות בסגנון ארט דקו
או שזה היה תחנות שרצו להקים ובסוף לא הקימו? לא יודע.
&nbsp
בכל מקרה גשר על עמודים באמצע הרחוב זה רעיון רע, במיוחד אם יעשו אותו בטון ברוטליסטי כדי לחסוך.
אה, כן, טעיתי, זו הייתה הדמיה ישנה מאוד של פרוייקט שבוטל
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי תחנות פעילות לא טעית, יש מלא תחנות פרבריות משנות ה 30.

אה, כן, טעיתי, זו הייתה הדמיה ישנה מאוד של פרוייקט שבוטל
לגבי תחנות פעילות לא טעית, יש מלא תחנות פרבריות משנות ה 30.
גגל ארט דקו והתחתית ותמצא מלא תחנות. הדוגמאות הטובות ביותר הן קו הפיקדילי צפונית מפינסברי פארק (אולמות לתחנות תת קרקעיות בעיקר אך כמה עיליות), התחנות המשופצות של קו היובל והקו המטרופוליטני צפונית לפינצ'לי רוד, תחנת East Finchley של הקו הצפוני ענף היי בארנט עם פסלי הקשת שלה.
&nbsp
יעלו גם הרבה פוסטרים של התחתית בסגנון הארט דקו לקידום הרשת.
&nbsp
במקרה של קו הפיקדילי מדובר בשלוחה צפונית שנבנתה בשנות השלושים, בשני המקרים האחרים מדובר בשיפוץ והרחבת תחנות קיימות עקב פיתוח מסילתי.
&nbsp
הסגנון ממשיך במידה כזו או אחרת (ניוון וצנע מלחמתי) בתחנות הלולאה המזרחית של הקו המרכזי על אף שיש שם יותר אקלקטיות של מודרניזם ואפילו העתק (טכני, ללא הקישוט) של תחנת מטרו מוסקבאית עם מעבר מרכזי בגובה כפול בין מנהרות הרציפים ב Gants Hill.
&nbsp
אבל - זו לא היתה סיבה להרוס ויאדוקטים קיימים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה