אהי חושב שזאת חברה טובה יחסי אבל ..ושוב נתיב אקספרס..
זה רק אני, או שהחברה הזו בין הגרועות בארץ?
אוטובסים שלא מגיעים, או שמגיעים ולא עוצרים, או הכי גרוע: נהגים ששואלים אותם שאלה תוך כדי נסיעה- מסובבים את הראש לנוסע ועונים לו בכייף תוך כדי שהעיניים לא על הכביש...
מקווה שאתה צודקאהי חושב שזאת חברה טובה יחסי אבל ..
יש להם כמה נהגים מחורבנים במיוחד הצעירים . שמעתי פעם מנהג שלהם שהם מזהירים נהגים עברינים ומפטרים אותם במקרים מסוימים . אבל זה לא כל כך מזיז להם נוכח הביקוש הגבוה לנהגים ולחברה עצמה אין כלים נוספים להענישם . אני חושב שעל משרד התחבורה לתת למעילים כלים לטפל בנהגים כאלה כמו עונש כספי או רישום בתיק של הנהג ולהקשות על נהגים עברינים למצוא עבודה כנהגים .
ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפתמקווה שאתה צודק
לי ההתנהלות שלהם נראית חובבנית מאוד
יש לי משפחה בצפת ויש להם סיפורים כמו חול על איחורים העדרויות וחיסורים של אוטובוסים (בעיקר הבינעירוניים..)
את הבעיה הזאת "שאתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך"ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
את הבעיה הזאת "שאתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך"
אפשר לפתור בקלות.
מתוך הנחה שמדובר בנוסעים מזדמנים יש לשער שהם בודקים את הלו"ז מול המוקד הטלפוני או אתר האינטרנט.
אפשר לנטר את המידע ובזמנים שבהם יש הרבה בקשות מידע על קווים מסויימים אפשר להעריך שצריך יותר אוטובוסים.
 
יש כמובן עוד שיטות לחזות ביקושים, אבל לבקש את עזרת הציבור בפתרון בעיות זה מעולם לא הצד החזק של משרד התחבורה.
אתה אומר דברים חכמים.ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
הפתרון של אגד היה הזמנת מקומות מראש לקווים בעיתייםויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
לפני 3 שבועות ראיתי כיצד מתגברים על בעייתיות של צפתויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
בבין הזמניםלפני 3 שבועות ראיתי כיצד מתגברים על בעייתיות של צפת
נסעתי לצפת לפני 3 שבועות והקווים מצפת לירושלים ולבני ברק במוצ"ש הופעלו ע"י חברת 'כנפי יונה' (דבר שגם מנע נסיעות ריקות של אוטובוסים מהצפון למרכז בשישי ולהפך במוצ"ש/ראשון לפנות בוקר) והתשלום בוצע בקופה מסודרת בתחנה מרכזית אך עדיין היה שם כאוס רציני בגלל הכמות הגדולה של האנשים.
אומנם חלק מהאוטובוסים היו הכתומים של 'נתיב' אך הם אספו מהשכונות היכן שאין קופות.
לדעתי יש להפעיל בקווי צפת שירות הזמנת מקומות מראש (כאשר יש עתודות של עד 20% יותר ממה שהזמינו) והעלייה לאוטובוס יהיה בהצגת קבלה עם מספר הזמנה ושעת נסיעה כדי למנוע מהנהג לעבוד כקופאי. בנוסף יש להפעיל את הנסיעות עם איסוף ממוקדים מרכזיים בערים השונות ולא איסוף מכל תחנה בדרך כמו שקיים כיום אך את הפיזור הם יכולים לבצע בצורה מלאה כי זה זה לא מעכב כ"כ כמו האיסוף.
בתחנות של המוקדים יהיה מישהו מקומי שידפיס קבלות לעלייה לאוטובוס (באמצועת מספר הזמנה) ויהיה אפשרות לנוסעים מזדמנים שלא הזמינו מקום לרכוש כרטיס על בסיס מקום פנוי.
משרד התחבורה חייב לקבל את הפשרה שחייבים לאסוף את כל הנוסעיםבבין הזמנים
היה הזמנת מקומות מראש גם בקווי צפת וגם בקווי חרדים אחרים.
היתה היערכות עם רזרבה
היה "מודיעין" באמצעות נציגי ציבור חרדים
היה שימוש בקבלני משנה.
למיטב זכרוני היו אפילו מוקדים בירושלים ומוקד בצפת (אוטובוס שיצאו מרחוב צה"ל ולא מהתחנה המרכזית)
ובכל זאת, כאשר אתה מותח מערכת לקצה, יש תקלות.
אחת הבעיות היא שמשרד התחבורה מוכן לקבל את הפשרה לפיה בעת הזמנת מקומות מראש עדיין חייבים לאסוף את כל הנוסעים שלא הזמינו מראש. ולכן מספר הנוסעים באמת לא ידוע. צריך להגיד חד וחלק שכשיש הזמנת מקומות מראש זו הדרך היחידה לנסוע ואז ההערכות תהיה טובה יותר. גם צריך לשים גבול ולהגיד שמקצים X אוטבווסים ומי שמאחר להזמין שיעשה תוכניות אחרות. זה מצב עדיף על המצב בוא אנשים פשוט לא מצליחים לעלות על אוטובוסים.
אלוהים נמצא בפרטים הקטניםמשרד התחבורה חייב לקבל את הפשרה שחייבים לאסוף את כל הנוסעים
מסיבה פשוטה, שאסור לגוף פרטי להפעיל נסיעות. אי אפשר לאסור על אנשים להתארגן לבד וגם לא לנסות לתת להם פתרון.
 
לגופו של עניין, הזמנת מקומות הוא דבר בעייתי, להרבה מהנוסעים הנסיעה הזאת היא נסיעת המשך והאוטובוס שמביא אותם לשם הוא לא מדייק תמיד, כך שקצת קשה לנוסעים לדעת באיזה נסיעה בדיוק הם צריכים. גם לצפות מהנוסעים שיגיעו מוקדם זה לא ראלי כי הקווים האלה לא יוצאים מתחנה מוסדת עם מקומות המתנה.
 
אבל כמובן שגם לזה יש פתרון.
 
אפשר להוציא נסיעות עם הזמנה מראש מהשכונות, ונסיעה ללא הזמנה מראש במסלול הרגיל, מצד אחד זה יתן אינדיקציה על כמות האוטובוסים שצריך מצד שני יש אופציה לנסיעה ללא הזמנה מראש.
 
בנוסף, צריך לצמצם את מספר היציאות לדוגמא: במקום אוטובוס כל 10 דקות להוציא 3 אוטובוסים כל חצי שעה. כך יהיה ניתן יותר לנצל את מספר המקומות באוטובוסים ולהימנע ממצב של אוטובוס שיצא ריק ואחריו אוטובוס שיצא מלא.
 
יש עוד הרבה מה לייעל, אבל בשביל להתאים את הפתרונות הנכונים צריך להכנס לפרטים הקטנים (שאינם ידועים לי).
תחנה מרכזית לעולם לא תפתור את הבעיהאלוהים נמצא בפרטים הקטנים
ולכן אכן מאד חשוב להיכנס אליהם כדי שזה יצליח. אין ספק שיציאה ישירה (כמו תחנה מרכזית) קלה יותר לניהול עומסים ותגבורים מאשר נסיעה מאספת ברחוב ובמגזר החרדי ידועה שיטת ה"מוקדים" שבה משתמשים באירועים מיוחדים.
רק אתקן, אין שום איסור על אנשים להתארגן לבד. כל קבוצה יכולה להתארגן, לשכור אוטובוס ולנסוע איתו לכל יעד שתחפוץ.
האיסור הוא רק על תשלום במעמד העליה לאוטובוס. כלומר על הקבוצה להתארגן מראש וגם לגבות את התשלום מראש מהנוסעים הפוטנציאליים. כלומר האיסור הוא רק על חיקוי שיטת ההפעלה של התחבורה הציבורית הסטנדרטית.
ולכן התשובה היא הרבה מוקדיםתחנה מרכזית לעולם לא תפתור את הבעיה
למוקד בודד יש גבול לקיבולת. ונראה לי שבהרבה מקרים הביקוש עובר את הגבול. צריך הרבה מוקדים או מסלולים קצרים והפעלת תחנות ויסות על מנת לנצל את האוטובוסים באופן מקסימלי.
הופעלו מוקדים אבל לא נקודות ויסותולכן התשובה היא הרבה מוקדים
ביתר הופעל 8 מוקדים ובירושלים 12 בשנים האחרונות.
בני ברק מציבה בעיה מבחינת תשתיות ולכן לרוב מופעל מוקד באזור פרדס כץ, מוקד בגבול רמת גן 0חזון אי"ש), וקו מאסף.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.