ושוב נתיב אקספרס..

מצב
הנושא נעול.

nat992

New member
ושוב נתיב אקספרס..

ושוב נתיב אקספרס..
זה רק אני, או שהחברה הזו בין הגרועות בארץ?
אוטובסים שלא מגיעים, או שמגיעים ולא עוצרים, או הכי גרוע: נהגים ששואלים אותם שאלה תוך כדי נסיעה- מסובבים את הראש לנוסע ועונים לו בכייף תוך כדי שהעיניים לא על הכביש...
 

busrider

Member
אהי חושב שזאת חברה טובה יחסי אבל ..

ושוב נתיב אקספרס..
זה רק אני, או שהחברה הזו בין הגרועות בארץ?
אוטובסים שלא מגיעים, או שמגיעים ולא עוצרים, או הכי גרוע: נהגים ששואלים אותם שאלה תוך כדי נסיעה- מסובבים את הראש לנוסע ועונים לו בכייף תוך כדי שהעיניים לא על הכביש...
אהי חושב שזאת חברה טובה יחסי אבל ..
יש להם כמה נהגים מחורבנים במיוחד הצעירים . שמעתי פעם מנהג שלהם שהם מזהירים נהגים עברינים ומפטרים אותם במקרים מסוימים . אבל זה לא כל כך מזיז להם נוכח הביקוש הגבוה לנהגים ולחברה עצמה אין כלים נוספים להענישם . אני חושב שעל משרד התחבורה לתת למעילים כלים לטפל בנהגים כאלה כמו עונש כספי או רישום בתיק של הנהג ולהקשות על נהגים עברינים למצוא עבודה כנהגים .
 

nat992

New member
מקווה שאתה צודק

אהי חושב שזאת חברה טובה יחסי אבל ..
יש להם כמה נהגים מחורבנים במיוחד הצעירים . שמעתי פעם מנהג שלהם שהם מזהירים נהגים עברינים ומפטרים אותם במקרים מסוימים . אבל זה לא כל כך מזיז להם נוכח הביקוש הגבוה לנהגים ולחברה עצמה אין כלים נוספים להענישם . אני חושב שעל משרד התחבורה לתת למעילים כלים לטפל בנהגים כאלה כמו עונש כספי או רישום בתיק של הנהג ולהקשות על נהגים עברינים למצוא עבודה כנהגים .
מקווה שאתה צודק
לי ההתנהלות שלהם נראית חובבנית מאוד
יש לי משפחה בצפת ויש להם סיפורים כמו חול על איחורים העדרויות וחיסורים של אוטובוסים (בעיקר הבינעירוניים..)
 
ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת

מקווה שאתה צודק
לי ההתנהלות שלהם נראית חובבנית מאוד
יש לי משפחה בצפת ויש להם סיפורים כמו חול על איחורים העדרויות וחיסורים של אוטובוסים (בעיקר הבינעירוניים..)
ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
 

מנכל אחד

Active member
את הבעיה הזאת "שאתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך"

ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
את הבעיה הזאת "שאתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך"
אפשר לפתור בקלות.
מתוך הנחה שמדובר בנוסעים מזדמנים יש לשער שהם בודקים את הלו"ז מול המוקד הטלפוני או אתר האינטרנט.
אפשר לנטר את המידע ובזמנים שבהם יש הרבה בקשות מידע על קווים מסויימים אפשר להעריך שצריך יותר אוטובוסים.
&nbsp
יש כמובן עוד שיטות לחזות ביקושים, אבל לבקש את עזרת הציבור בפתרון בעיות זה מעולם לא הצד החזק של משרד התחבורה.
 

אורי404

New member
בכל מקרה יש לוח-זמנים לקווים השונים

את הבעיה הזאת "שאתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך"
אפשר לפתור בקלות.
מתוך הנחה שמדובר בנוסעים מזדמנים יש לשער שהם בודקים את הלו"ז מול המוקד הטלפוני או אתר האינטרנט.
אפשר לנטר את המידע ובזמנים שבהם יש הרבה בקשות מידע על קווים מסויימים אפשר להעריך שצריך יותר אוטובוסים.
&nbsp
יש כמובן עוד שיטות לחזות ביקושים, אבל לבקש את עזרת הציבור בפתרון בעיות זה מעולם לא הצד החזק של משרד התחבורה.
בכל מקרה יש לוח-זמנים לקווים השונים
כל עוד לא הייתה הודעה על שינוי ולא נעשה שינוי בלוח הזמנים בקווים הרגילים/הלא חרדיים, הרי שיש התחייבות לעמוד בהם.
במכרזים שונים יש אפשרות להוסיף קבלני משנה במועדים עמוסים. במידה וכך זה באשכול צפת, אין סיבה שלא יישמו את זה כך, במקום לפגוע בכלל הציבור.
 

nat992

New member
אתה אומר דברים חכמים.

ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
אתה אומר דברים חכמים.
אני מסכים עם מה שאתה אומר.
עם זאת, כל פעם מחדש, מצחיקה אותי הנקודה הבאה: החופשות של החרדים מהישיבות וכדומה, מאוד צפויה. אממה? זה לפי הלוח העברי, וגם את אגד זה מטריל כל פעם מחדש והם אשכרה "מופתעים".
אז הנה כמה כללי אצבע שיהפכו את החיים להרבה יותר פשוטים (לו מישהו בנתיב אקס' קורא כאן..).
1) החרדים יוצאים לבין הזמנים בחודשים העברים: תשרי (כל החודש)- עיקר הנסיעות צפונה יהיו לקראת ראש השנה ויום כיפור וסוכות. טיילנים למיניהם יסעו בשבוע בין סוף סוכות לראש חודש חשוון.
ניסן: אז יש יחסית הרבה טיילנים מכאן ולשם. צפה לעומס ערב ובמוצאי חג פסח.
אב: בין ט' באב ועד ר"ח אלול. עמוס עמוס.
-
2) בימי שישי יש הרבה מאוד ביקוש. במיוחד בנסיעה האחרונה (1 בצהרים? משו כזה?) וכנ"ל במוצ"ש.
-
3) בימי חמישי בערב- יש ביקוש ער לנסיעה צפונה. במיוחד אם.. יום חמישי נחשב כערב ראש חודש, שאז יש ביקוש רב במגזר לנסיעות מירונה. (ונכון, רק מתאם קשרי קהילה יכול לדעת מתי זה יוצא.)

הצרה היא שהם מחשבים הכל לפי הלוח הרגיל, שלא אומר כלום.
נ.ב. הרעיון שהוצע כאן- לבדוק מתי החבר'ה מחפשים באינטרנט או בטלפונים- נכון ומעולה וחבל שהוא לא מיושם למיטב ידיעתי בשום קו או חברה (בלי קשר לחרדים..)
 

נתנאל531

Well-known member
הפתרון של אגד היה הזמנת מקומות מראש לקווים בעיתיים

ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
הפתרון של אגד היה הזמנת מקומות מראש לקווים בעיתיים
וכך ניתן להערך לכמות הצפויה, מי שלא הזמין - זבש"ו, מי שהזמין ולא הגיע - יגבה ממנו תשלום מסויים במידה והאוטובוס נסע ריק בגללו.
&nbsp
לחרדים אין (באופן רשמי) אינטרנט, וכתחליף נעשה שימוש בעמדות מכירה בקיוסקים וכדומה.
 

yair480

Active member
לפני 3 שבועות ראיתי כיצד מתגברים על בעייתיות של צפת

ויש גם בעיה אמיתית עם בינעירוני צפת
שלא בהכרח קשורה לנתיב כמפעיל, כל מפעיל היה מתקשה שם.
צפת הפכה למוקד תיירות חשוב לחרדים בשנים האחרונות, ונתיב אקספרס אחראית על מרבית השירות הזה. זה כולל בעיקר את השירות מ/אל ירושלים ומ/אל בני ברק ושירות לעוד הרבה יעדים נוספים (בית שמש, קרית גת ועוד).
הבעיה העיקרית עם שירות לחרדים היא חוסר הודאות, אתה מתכנן לו"ז והחרדים כל הזמן מפתיעים אותך. יש לנתיב נציג קשרי קהילה שם אבל בגלל שצפת היא דווקא היעד, הרי שהבעיה היא לא בידע שנצבר מתושבי צפת אלא בידע שלא נצבר מהקהילות החרדיות בירושלים, בבני ברק ובמקומות האחרים.
הברדק הזה משליך בתורו גם על נסיעות שיוצאות מצפת וגם על קווים לא חרדיים, יתכן שמפעיל אחר היה מתמודד עם הבעיה טוב יותר משאשר נתיב אקספרס, אך ההפעלה היתה קשה לכל מפעיל. גם אגד בזמנו התקשתה בשירות של צפת ומאז זה רק נהיה יותר קשה כי ברגע שהיצע השירות גדל עם החלפת אגד בנתיב, גם הביקוש גדל מאד והאי וודאות גדלה גם היא.
לפני 3 שבועות ראיתי כיצד מתגברים על בעייתיות של צפת
נסעתי לצפת לפני 3 שבועות והקווים מצפת לירושלים ולבני ברק במוצ"ש הופעלו ע"י חברת 'כנפי יונה' (דבר שגם מנע נסיעות ריקות של אוטובוסים מהצפון למרכז בשישי ולהפך במוצ"ש/ראשון לפנות בוקר) והתשלום בוצע בקופה מסודרת בתחנה מרכזית אך עדיין היה שם כאוס רציני בגלל הכמות הגדולה של האנשים.
אומנם חלק מהאוטובוסים היו הכתומים של 'נתיב' אך הם אספו מהשכונות היכן שאין קופות.
לדעתי יש להפעיל בקווי צפת שירות הזמנת מקומות מראש (כאשר יש עתודות של עד 20% יותר ממה שהזמינו) והעלייה לאוטובוס יהיה בהצגת קבלה עם מספר הזמנה ושעת נסיעה כדי למנוע מהנהג לעבוד כקופאי. בנוסף יש להפעיל את הנסיעות עם איסוף ממוקדים מרכזיים בערים השונות ולא איסוף מכל תחנה בדרך כמו שקיים כיום אך את הפיזור הם יכולים לבצע בצורה מלאה כי זה זה לא מעכב כ"כ כמו האיסוף.
בתחנות של המוקדים יהיה מישהו מקומי שידפיס קבלות לעלייה לאוטובוס (באמצועת מספר הזמנה) ויהיה אפשרות לנוסעים מזדמנים שלא הזמינו מקום לרכוש כרטיס על בסיס מקום פנוי.
 
בבין הזמנים

לפני 3 שבועות ראיתי כיצד מתגברים על בעייתיות של צפת
נסעתי לצפת לפני 3 שבועות והקווים מצפת לירושלים ולבני ברק במוצ"ש הופעלו ע"י חברת 'כנפי יונה' (דבר שגם מנע נסיעות ריקות של אוטובוסים מהצפון למרכז בשישי ולהפך במוצ"ש/ראשון לפנות בוקר) והתשלום בוצע בקופה מסודרת בתחנה מרכזית אך עדיין היה שם כאוס רציני בגלל הכמות הגדולה של האנשים.
אומנם חלק מהאוטובוסים היו הכתומים של 'נתיב' אך הם אספו מהשכונות היכן שאין קופות.
לדעתי יש להפעיל בקווי צפת שירות הזמנת מקומות מראש (כאשר יש עתודות של עד 20% יותר ממה שהזמינו) והעלייה לאוטובוס יהיה בהצגת קבלה עם מספר הזמנה ושעת נסיעה כדי למנוע מהנהג לעבוד כקופאי. בנוסף יש להפעיל את הנסיעות עם איסוף ממוקדים מרכזיים בערים השונות ולא איסוף מכל תחנה בדרך כמו שקיים כיום אך את הפיזור הם יכולים לבצע בצורה מלאה כי זה זה לא מעכב כ"כ כמו האיסוף.
בתחנות של המוקדים יהיה מישהו מקומי שידפיס קבלות לעלייה לאוטובוס (באמצועת מספר הזמנה) ויהיה אפשרות לנוסעים מזדמנים שלא הזמינו מקום לרכוש כרטיס על בסיס מקום פנוי.
בבין הזמנים
היה הזמנת מקומות מראש גם בקווי צפת וגם בקווי חרדים אחרים.
היתה היערכות עם רזרבה
היה "מודיעין" באמצעות נציגי ציבור חרדים
היה שימוש בקבלני משנה.
למיטב זכרוני היו אפילו מוקדים בירושלים ומוקד בצפת (אוטובוס שיצאו מרחוב צה"ל ולא מהתחנה המרכזית)

ובכל זאת, כאשר אתה מותח מערכת לקצה, יש תקלות.

אחת הבעיות היא שמשרד התחבורה מוכן לקבל את הפשרה לפיה בעת הזמנת מקומות מראש עדיין חייבים לאסוף את כל הנוסעים שלא הזמינו מראש. ולכן מספר הנוסעים באמת לא ידוע. צריך להגיד חד וחלק שכשיש הזמנת מקומות מראש זו הדרך היחידה לנסוע ואז ההערכות תהיה טובה יותר. גם צריך לשים גבול ולהגיד שמקצים X אוטבווסים ומי שמאחר להזמין שיעשה תוכניות אחרות. זה מצב עדיף על המצב בוא אנשים פשוט לא מצליחים לעלות על אוטובוסים.
 

מנכל אחד

Active member
משרד התחבורה חייב לקבל את הפשרה שחייבים לאסוף את כל הנוסעים

בבין הזמנים
היה הזמנת מקומות מראש גם בקווי צפת וגם בקווי חרדים אחרים.
היתה היערכות עם רזרבה
היה "מודיעין" באמצעות נציגי ציבור חרדים
היה שימוש בקבלני משנה.
למיטב זכרוני היו אפילו מוקדים בירושלים ומוקד בצפת (אוטובוס שיצאו מרחוב צה"ל ולא מהתחנה המרכזית)

ובכל זאת, כאשר אתה מותח מערכת לקצה, יש תקלות.

אחת הבעיות היא שמשרד התחבורה מוכן לקבל את הפשרה לפיה בעת הזמנת מקומות מראש עדיין חייבים לאסוף את כל הנוסעים שלא הזמינו מראש. ולכן מספר הנוסעים באמת לא ידוע. צריך להגיד חד וחלק שכשיש הזמנת מקומות מראש זו הדרך היחידה לנסוע ואז ההערכות תהיה טובה יותר. גם צריך לשים גבול ולהגיד שמקצים X אוטבווסים ומי שמאחר להזמין שיעשה תוכניות אחרות. זה מצב עדיף על המצב בוא אנשים פשוט לא מצליחים לעלות על אוטובוסים.
משרד התחבורה חייב לקבל את הפשרה שחייבים לאסוף את כל הנוסעים
מסיבה פשוטה, שאסור לגוף פרטי להפעיל נסיעות. אי אפשר לאסור על אנשים להתארגן לבד וגם לא לנסות לתת להם פתרון.
&nbsp
לגופו של עניין, הזמנת מקומות הוא דבר בעייתי, להרבה מהנוסעים הנסיעה הזאת היא נסיעת המשך והאוטובוס שמביא אותם לשם הוא לא מדייק תמיד, כך שקצת קשה לנוסעים לדעת באיזה נסיעה בדיוק הם צריכים. גם לצפות מהנוסעים שיגיעו מוקדם זה לא ראלי כי הקווים האלה לא יוצאים מתחנה מוסדת עם מקומות המתנה.
&nbsp
אבל כמובן שגם לזה יש פתרון.
&nbsp
אפשר להוציא נסיעות עם הזמנה מראש מהשכונות, ונסיעה ללא הזמנה מראש במסלול הרגיל, מצד אחד זה יתן אינדיקציה על כמות האוטובוסים שצריך מצד שני יש אופציה לנסיעה ללא הזמנה מראש.
&nbsp
בנוסף, צריך לצמצם את מספר היציאות לדוגמא: במקום אוטובוס כל 10 דקות להוציא 3 אוטובוסים כל חצי שעה. כך יהיה ניתן יותר לנצל את מספר המקומות באוטובוסים ולהימנע ממצב של אוטובוס שיצא ריק ואחריו אוטובוס שיצא מלא.
&nbsp
יש עוד הרבה מה לייעל, אבל בשביל להתאים את הפתרונות הנכונים צריך להכנס לפרטים הקטנים (שאינם ידועים לי).
 
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

משרד התחבורה חייב לקבל את הפשרה שחייבים לאסוף את כל הנוסעים
מסיבה פשוטה, שאסור לגוף פרטי להפעיל נסיעות. אי אפשר לאסור על אנשים להתארגן לבד וגם לא לנסות לתת להם פתרון.
&nbsp
לגופו של עניין, הזמנת מקומות הוא דבר בעייתי, להרבה מהנוסעים הנסיעה הזאת היא נסיעת המשך והאוטובוס שמביא אותם לשם הוא לא מדייק תמיד, כך שקצת קשה לנוסעים לדעת באיזה נסיעה בדיוק הם צריכים. גם לצפות מהנוסעים שיגיעו מוקדם זה לא ראלי כי הקווים האלה לא יוצאים מתחנה מוסדת עם מקומות המתנה.
&nbsp
אבל כמובן שגם לזה יש פתרון.
&nbsp
אפשר להוציא נסיעות עם הזמנה מראש מהשכונות, ונסיעה ללא הזמנה מראש במסלול הרגיל, מצד אחד זה יתן אינדיקציה על כמות האוטובוסים שצריך מצד שני יש אופציה לנסיעה ללא הזמנה מראש.
&nbsp
בנוסף, צריך לצמצם את מספר היציאות לדוגמא: במקום אוטובוס כל 10 דקות להוציא 3 אוטובוסים כל חצי שעה. כך יהיה ניתן יותר לנצל את מספר המקומות באוטובוסים ולהימנע ממצב של אוטובוס שיצא ריק ואחריו אוטובוס שיצא מלא.
&nbsp
יש עוד הרבה מה לייעל, אבל בשביל להתאים את הפתרונות הנכונים צריך להכנס לפרטים הקטנים (שאינם ידועים לי).
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
ולכן אכן מאד חשוב להיכנס אליהם כדי שזה יצליח. אין ספק שיציאה ישירה (כמו תחנה מרכזית) קלה יותר לניהול עומסים ותגבורים מאשר נסיעה מאספת ברחוב ובמגזר החרדי ידועה שיטת ה"מוקדים" שבה משתמשים באירועים מיוחדים.

רק אתקן, אין שום איסור על אנשים להתארגן לבד. כל קבוצה יכולה להתארגן, לשכור אוטובוס ולנסוע איתו לכל יעד שתחפוץ.

האיסור הוא רק על תשלום במעמד העליה לאוטובוס. כלומר על הקבוצה להתארגן מראש וגם לגבות את התשלום מראש מהנוסעים הפוטנציאליים. כלומר האיסור הוא רק על חיקוי שיטת ההפעלה של התחבורה הציבורית הסטנדרטית.
 

מנכל אחד

Active member
תחנה מרכזית לעולם לא תפתור את הבעיה

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
ולכן אכן מאד חשוב להיכנס אליהם כדי שזה יצליח. אין ספק שיציאה ישירה (כמו תחנה מרכזית) קלה יותר לניהול עומסים ותגבורים מאשר נסיעה מאספת ברחוב ובמגזר החרדי ידועה שיטת ה"מוקדים" שבה משתמשים באירועים מיוחדים.

רק אתקן, אין שום איסור על אנשים להתארגן לבד. כל קבוצה יכולה להתארגן, לשכור אוטובוס ולנסוע איתו לכל יעד שתחפוץ.

האיסור הוא רק על תשלום במעמד העליה לאוטובוס. כלומר על הקבוצה להתארגן מראש וגם לגבות את התשלום מראש מהנוסעים הפוטנציאליים. כלומר האיסור הוא רק על חיקוי שיטת ההפעלה של התחבורה הציבורית הסטנדרטית.
תחנה מרכזית לעולם לא תפתור את הבעיה
למוקד בודד יש גבול לקיבולת. ונראה לי שבהרבה מקרים הביקוש עובר את הגבול. צריך הרבה מוקדים או מסלולים קצרים והפעלת תחנות ויסות על מנת לנצל את האוטובוסים באופן מקסימלי.
 
ולכן התשובה היא הרבה מוקדים

תחנה מרכזית לעולם לא תפתור את הבעיה
למוקד בודד יש גבול לקיבולת. ונראה לי שבהרבה מקרים הביקוש עובר את הגבול. צריך הרבה מוקדים או מסלולים קצרים והפעלת תחנות ויסות על מנת לנצל את האוטובוסים באופן מקסימלי.
ולכן התשובה היא הרבה מוקדים
ביתר הופעל 8 מוקדים ובירושלים 12 בשנים האחרונות.

בני ברק מציבה בעיה מבחינת תשתיות ולכן לרוב מופעל מוקד באזור פרדס כץ, מוקד בגבול רמת גן 0חזון אי"ש), וקו מאסף.
 

מנכל אחד

Active member
הופעלו מוקדים אבל לא נקודות ויסות

ולכן התשובה היא הרבה מוקדים
ביתר הופעל 8 מוקדים ובירושלים 12 בשנים האחרונות.

בני ברק מציבה בעיה מבחינת תשתיות ולכן לרוב מופעל מוקד באזור פרדס כץ, מוקד בגבול רמת גן 0חזון אי"ש), וקו מאסף.
הופעלו מוקדים אבל לא נקודות ויסות
אם יופעלו נקודות ויסות זה יתן מקדם מילוי יותר גבוה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה