רכבות ומנהרות בירושלים...

מצב
הנושא נעול.

nat992

New member
רכבות ומנהרות בירושלים...

רכבות ומנהרות בירושלים...
1- במשך שנים אני מתעניין מאוד ברכבת העתידית לירושלים, ובמיוחד.. איך לא... בתחנה האדירה שנבנית תחת רגלינו:)
מידי פעם אני מחפש חומר בנושא, ובמקרה מצאתי את השרשרור המרתק הזה:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/172701021/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
אז קודם כל- תודה בועז ל!! למרות שעברו להן 3 שנים, עדיין התמונות מעניינות במיוחד! איזה כייף לך שהיית שם. כאורח רשמי. לוקח זמן להבין את הפרופרוציות של החללים האדירים שם.
2- אני מעלה כאן תמונה שצילמתי בעמק הארזים לפני חודש בערך. אין לי מושג איך האתר היה פתוח, כנראה טעות אנוש! אם מישהו מהגולשים יוכל ללמד אותי מה צילמתי, אני אשמח מאוד. כלומר- מה התפקיד של הכיכר הזו? נקודת ביקורת כלשהי?
דבר נוסף. בצד ימין של הכיכר (לא רואים את זה בתמונות) יש מדרגות לרדת מטה מטה- לתחתית העמק.. מה מטרתן?
3- ועוד שאלה. כפי שרואים בחתך המפורסם של התחנה, לא יהיה בעצם חלל אחד בכל המבנה שאפשר לעמוד שם ולראות את כל הגובה ההזוי שלו. (חוץ מטכנאי המעליות שישכב על תקרת התא, על הגב...)
השאלה שלי היא: איך מתוכנן למנוע מהנוסעים פחד ותחושת מחנק? כלומר- כמה כבר אפשר לרדת מטה מטה בדרגנועים מתחת הקרקע בלי לחטוף התקף של קלסטורופביה (-פחד ממקומות סגורים)





 

Ccyclist

Well-known member
זו כנראה מנהרת מילוט, והכיכר נועדה לרכבי חירום.

רכבות ומנהרות בירושלים...
1- במשך שנים אני מתעניין מאוד ברכבת העתידית לירושלים, ובמיוחד.. איך לא... בתחנה האדירה שנבנית תחת רגלינו:)
מידי פעם אני מחפש חומר בנושא, ובמקרה מצאתי את השרשרור המרתק הזה:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/172701021/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
אז קודם כל- תודה בועז ל!! למרות שעברו להן 3 שנים, עדיין התמונות מעניינות במיוחד! איזה כייף לך שהיית שם. כאורח רשמי. לוקח זמן להבין את הפרופרוציות של החללים האדירים שם.
2- אני מעלה כאן תמונה שצילמתי בעמק הארזים לפני חודש בערך. אין לי מושג איך האתר היה פתוח, כנראה טעות אנוש! אם מישהו מהגולשים יוכל ללמד אותי מה צילמתי, אני אשמח מאוד. כלומר- מה התפקיד של הכיכר הזו? נקודת ביקורת כלשהי?
דבר נוסף. בצד ימין של הכיכר (לא רואים את זה בתמונות) יש מדרגות לרדת מטה מטה- לתחתית העמק.. מה מטרתן?
3- ועוד שאלה. כפי שרואים בחתך המפורסם של התחנה, לא יהיה בעצם חלל אחד בכל המבנה שאפשר לעמוד שם ולראות את כל הגובה ההזוי שלו. (חוץ מטכנאי המעליות שישכב על תקרת התא, על הגב...)
השאלה שלי היא: איך מתוכנן למנוע מהנוסעים פחד ותחושת מחנק? כלומר- כמה כבר אפשר לרדת מטה מטה בדרגנועים מתחת הקרקע בלי לחטוף התקף של קלסטורופביה (-פחד ממקומות סגורים)
זו כנראה מנהרת מילוט, והכיכר נועדה לרכבי חירום.
 

Bus Nerd

Active member
תלוי

זאת לא המנהרה "הרגילה" של הרכבת?
תלוי
אם מדובר על התמונה הראשונה, זו עם המכונית ליד פתח המהרה: אם הייתה כניסה נוספת ליד, אז יכול להיות (למרות שזה נראה קצת נמוך מדי לרכבת).
&nbsp
יותר סביר שזה פתח של מנהרת מילוט שמובילה החוצה מהמנהרות של הרכבת, ולכן המדרגות, כדי להתרחק משם למקום בטוח או כדי להגיע לנקודת פינוי.
&nbsp
בקשר לשאלה על הקלסטרופוביה: בחו"ל יש רכבות תחתיות ורוב האנשים לא מרגישים קלסטרופובים בתוכם. התקרות הגבוהות של התחנה יתרמו לזה שזה לא ירגיש קלסטרופובי במיוחד לדעתי. בנוסף, יש יופי של מערכת אוורור, כך שגם אם אנשים "ירגישו" תחושת חנק, הם לא באמת יחנקו.
 

nat992

New member
כן- גם לי זה היה נראה קצת נמוך מידי לרכבת..

תלוי
אם מדובר על התמונה הראשונה, זו עם המכונית ליד פתח המהרה: אם הייתה כניסה נוספת ליד, אז יכול להיות (למרות שזה נראה קצת נמוך מדי לרכבת).
&nbsp
יותר סביר שזה פתח של מנהרת מילוט שמובילה החוצה מהמנהרות של הרכבת, ולכן המדרגות, כדי להתרחק משם למקום בטוח או כדי להגיע לנקודת פינוי.
&nbsp
בקשר לשאלה על הקלסטרופוביה: בחו"ל יש רכבות תחתיות ורוב האנשים לא מרגישים קלסטרופובים בתוכם. התקרות הגבוהות של התחנה יתרמו לזה שזה לא ירגיש קלסטרופובי במיוחד לדעתי. בנוסף, יש יופי של מערכת אוורור, כך שגם אם אנשים "ירגישו" תחושת חנק, הם לא באמת יחנקו.
כן- גם לי זה היה נראה קצת נמוך מידי לרכבת..
לגבי התחנה- יהיה חלל ציבורי כלשהו מעבר למפלס הכי נמוך? וידוע מה תהיה שם גובה התקרה - על מנת שתהיה תחושה של רווחה ולא של מחנק?

וצודק לגבי הרכת התחתית. אכן.
 

Bus Nerd

Active member
יש את מפלס הקופות ואולם הנוסעים העליון

כן- גם לי זה היה נראה קצת נמוך מידי לרכבת..
לגבי התחנה- יהיה חלל ציבורי כלשהו מעבר למפלס הכי נמוך? וידוע מה תהיה שם גובה התקרה - על מנת שתהיה תחושה של רווחה ולא של מחנק?

וצודק לגבי הרכת התחתית. אכן.
יש את מפלס הקופות ואולם הנוסעים העליון
בקומות העליונות של התחנה. סיקורים של שבתשתיות בפייסבוק (ובעבר כאן בפורום) מראים שיש לו פוטנציאל להיות מרשים יחסית לתחנת רכבת בארץ, אבל הוא כמובן לא יגרום לנוסעים להרגיש את מימדיו העצומים של המבנה מתחת לקרקע.
&nbsp
מי שמפריע לו העומק יוכל לחכות לרכבת באחד המפלסים העליונים, ולרדת למטה 10 דקות (בערך, לא יודע באמת כמה זמן ייקח לרדת מאולם הנוסעים העליון לאולם הנוסעים התחתון והרציפים, יכול להיות שיותר) לפני שהרכבת מגיעה.
&nbsp
את גודלו המרשים באמת של המבנה יוכלו להפנים רק אנשים שקראו את הסיקורים של שבתשתיות, או עברו ליד אתר הבנייה כשהוא היה עדיין בור ענקי.
 

nat992

New member
כלומר- דו מפלסי

יש את מפלס הקופות ואולם הנוסעים העליון
בקומות העליונות של התחנה. סיקורים של שבתשתיות בפייסבוק (ובעבר כאן בפורום) מראים שיש לו פוטנציאל להיות מרשים יחסית לתחנת רכבת בארץ, אבל הוא כמובן לא יגרום לנוסעים להרגיש את מימדיו העצומים של המבנה מתחת לקרקע.
&nbsp
מי שמפריע לו העומק יוכל לחכות לרכבת באחד המפלסים העליונים, ולרדת למטה 10 דקות (בערך, לא יודע באמת כמה זמן ייקח לרדת מאולם הנוסעים העליון לאולם הנוסעים התחתון והרציפים, יכול להיות שיותר) לפני שהרכבת מגיעה.
&nbsp
את גודלו המרשים באמת של המבנה יוכלו להפנים רק אנשים שקראו את הסיקורים של שבתשתיות, או עברו ליד אתר הבנייה כשהוא היה עדיין בור ענקי.
כלומר- דו מפלסי
עברתי בעיון רב על התמונות המרתקות של בועז.
דווקא שם- כאשר הן ללא המערכות- הרבה יותר קל להתרשם מהנפח שלהן.

בהקשר של המימדים:
הקטע המצחיק הוא שרק בתמונות מתוך המנהרות שרואים אדם מבינים את הקוטר ההזוי של המנהרות.
עוד דבר- בחתך המפורסם של התחנה מופיע בצד שמאל מדרגות חירום (ככל הנראה) ורק כשרואים אותם- מבינים את הקנה מידה הנכון של החתך.
ואם כבר- הרציפים יהיו מקבילים פלוס מינוס לרציפים של התחנות על הקרקע?

ובלי קשר: כאשר קראתי את הדיווחים על מנהרות שקרסו בתוואי הרכבת, ומאידך על מנהרות חמאסיות בעזה שקרסו- עלה בי החשד שהעזתים שכרו חברות ישראליות לכריית המנהרות, והתוצאות- בהתאם...

(אני צוחק. אינני מטיל חלילה דופי במהנדסינו!)
 

Bus Nerd

Active member
לא דו מפלסי, אלא תלת מפלסי

כלומר- דו מפלסי
עברתי בעיון רב על התמונות המרתקות של בועז.
דווקא שם- כאשר הן ללא המערכות- הרבה יותר קל להתרשם מהנפח שלהן.

בהקשר של המימדים:
הקטע המצחיק הוא שרק בתמונות מתוך המנהרות שרואים אדם מבינים את הקוטר ההזוי של המנהרות.
עוד דבר- בחתך המפורסם של התחנה מופיע בצד שמאל מדרגות חירום (ככל הנראה) ורק כשרואים אותם- מבינים את הקנה מידה הנכון של החתך.
ואם כבר- הרציפים יהיו מקבילים פלוס מינוס לרציפים של התחנות על הקרקע?

ובלי קשר: כאשר קראתי את הדיווחים על מנהרות שקרסו בתוואי הרכבת, ומאידך על מנהרות חמאסיות בעזה שקרסו- עלה בי החשד שהעזתים שכרו חברות ישראליות לכריית המנהרות, והתוצאות- בהתאם...

(אני צוחק. אינני מטיל חלילה דופי במהנדסינו!)
לא דו מפלסי, אלא תלת מפלסי
מפלס רחוב, מתחתיו מפלס קופות, מתחתיו אולם נוסעים שממנו דרגנועים ארוכים שיביאו למטה לאולם הנוסעים התחתון (שממנו יש דרגנועים נוספים שיביאו לרציפים). למי שלא בקטע של דרגנועים יהיו גם מעליות.

בקשר לרציפים, הבנתי שבגדול העיצוב של הרציף אכן פחות-או-יותר זהה לעיצוב של הרציפים בתחנות שעל הקרקע בארץ, אפילו מנורות כמו בחוץ במקום להאיר מהתקרה או מהקירות. לי זה נראה מוזר בתצלומים, אבל אולי התוצאה הסופית תיראה יפה.

מנהרות השירות לא קרסו, רק הרצפה שלהם התבקעה. לא סיפור גדול לפי מה שהבנתי.

נראה לי שאת התשובות לרוב השאלות שעניתי עליהן היית יכול למצוא בסיקורים של שבתשתיות בפייסבוק, גם אלו "תמונות של בועז", כי זה הדף שלו: https://www.facebook.com/שבתשתיות-פרויקטים-ציבוריים-בתחבורה-373566349461843/

והנה לינק ישיר לסקירה הכי עדכנית כרגע (מחודש מאי) של תחנת האומה:
https://www.facebook.com/permalink....232&id=373566349461843&match=15TXkNeV157XlA==

נראה לי שזה יעניין אותך, אם לא ראית את זה כבר.
שים לב שבאחת התמונות נכתב שגם מתחתית הפיר אפשר להבחין באור הטבעי מלמעלה. אם זה יישאר כך אחרי החיפוי, זה די עונה לשאלת הקלסטרופוביה שלך. כשאפשר לראות את השמש, אנשים בד"כ פחות קלסטרופוביים :)
 

nat992

New member
וואו. אין לי מילים...

לא דו מפלסי, אלא תלת מפלסי
מפלס רחוב, מתחתיו מפלס קופות, מתחתיו אולם נוסעים שממנו דרגנועים ארוכים שיביאו למטה לאולם הנוסעים התחתון (שממנו יש דרגנועים נוספים שיביאו לרציפים). למי שלא בקטע של דרגנועים יהיו גם מעליות.

בקשר לרציפים, הבנתי שבגדול העיצוב של הרציף אכן פחות-או-יותר זהה לעיצוב של הרציפים בתחנות שעל הקרקע בארץ, אפילו מנורות כמו בחוץ במקום להאיר מהתקרה או מהקירות. לי זה נראה מוזר בתצלומים, אבל אולי התוצאה הסופית תיראה יפה.

מנהרות השירות לא קרסו, רק הרצפה שלהם התבקעה. לא סיפור גדול לפי מה שהבנתי.

נראה לי שאת התשובות לרוב השאלות שעניתי עליהן היית יכול למצוא בסיקורים של שבתשתיות בפייסבוק, גם אלו "תמונות של בועז", כי זה הדף שלו: https://www.facebook.com/שבתשתיות-פרויקטים-ציבוריים-בתחבורה-373566349461843/

והנה לינק ישיר לסקירה הכי עדכנית כרגע (מחודש מאי) של תחנת האומה:
https://www.facebook.com/permalink....232&id=373566349461843&match=15TXkNeV157XlA==

נראה לי שזה יעניין אותך, אם לא ראית את זה כבר.
שים לב שבאחת התמונות נכתב שגם מתחתית הפיר אפשר להבחין באור הטבעי מלמעלה. אם זה יישאר כך אחרי החיפוי, זה די עונה לשאלת הקלסטרופוביה שלך. כשאפשר לראות את השמש, אנשים בד"כ פחות קלסטרופוביים :)
וואו. אין לי מילים...
1) לא הכרתי את התמונות האלו. ממש לא. בזכותך הכרתי אותם ואני רץ להעביר את הלינק הלאה לחבר'ה.
2) אני יודה מכאן לבועז על העבודה שלו. וואו. עברתי על התמונות כמה פעמים וכל פעם זה מפעים. תודה!
3) אז בוא נסכם כך: מפלס רחוב (1), מפלס קופות (2) מפלס נוסעים עליון (3) מפלס נוסעים תחתון (4) והרציפים (5). נראה לי יש כאן יותר מידי?

הערות על העיצוב:
4) דווקא את המנורות שציינת ממש אהבתי, כלומר, לא את העיצוב חסר הטעם שנבחר, אבל עצם הרעיון להאיר את הרציפים בתאורת רחוב הוא חמוד מאוד. אפילו מבריק!
5) המפוחים. הגודל שלהם מעורר חלחלה ממש. אין ספק שעם כל הכבוד למשתיקי הקול למיניהם, בהחלט ישמעו אותם.
6) התמונה שבה רואים חזיתית את המפגש בין הרציפים ובין המנהרה האלכסונית מלמעלה- מדהימה בכל קנה מידה.
7) הרעיון של חופת המדרגות לרציפים: אני מאוד מקווה שזה ישאר בסופו של דבר קונסטרוקציה בלבד, משהו קליל, ולא חופה אטומה וסגורה. בכל זאת, סיכמנו שאנחנו נגד קלסטורפוביה...
8) הרעיון האדריכלי (להבנתי) אכן נראה כמו למשוך כמה שיותר אור פנימה, ואני מאמין ומקווה שגם מתחתית הדגרנועים יהיה ניתן לראות את אור השמש.. דווקא זה עדיף על חלל אחד אימתני בגובה 80 מ', אתה לא חושב?
9) הטעם הכללי של האדרכילות: באחת התמונות הראשונות נראה חיפוי אבן במפלס העליון, התלהבתי. אבל אז ראיתי את הפח והפח והפח... והכל אפור וקודר, והקווים הברוטאליים של העיצוב ברציפים... למה, למה, למה?
10) ונקודת אור! הרעיון לפיו הנוסעים העולים מבטן האדמה יגלו לאט לאט חור עגול חלול בתקרת המבנה שדרכו נכנסת שמש טבעית- פשוט נראה טוב בתמונות.

ו..איפה לא הייתי רוצה להיות (כנוסע)? לרדת רגלית את המדרגות חירום הטכנית. ברר.
 

Bus Nerd

Active member
די בטוח שלא תשמע את המפוחים

וואו. אין לי מילים...
1) לא הכרתי את התמונות האלו. ממש לא. בזכותך הכרתי אותם ואני רץ להעביר את הלינק הלאה לחבר'ה.
2) אני יודה מכאן לבועז על העבודה שלו. וואו. עברתי על התמונות כמה פעמים וכל פעם זה מפעים. תודה!
3) אז בוא נסכם כך: מפלס רחוב (1), מפלס קופות (2) מפלס נוסעים עליון (3) מפלס נוסעים תחתון (4) והרציפים (5). נראה לי יש כאן יותר מידי?

הערות על העיצוב:
4) דווקא את המנורות שציינת ממש אהבתי, כלומר, לא את העיצוב חסר הטעם שנבחר, אבל עצם הרעיון להאיר את הרציפים בתאורת רחוב הוא חמוד מאוד. אפילו מבריק!
5) המפוחים. הגודל שלהם מעורר חלחלה ממש. אין ספק שעם כל הכבוד למשתיקי הקול למיניהם, בהחלט ישמעו אותם.
6) התמונה שבה רואים חזיתית את המפגש בין הרציפים ובין המנהרה האלכסונית מלמעלה- מדהימה בכל קנה מידה.
7) הרעיון של חופת המדרגות לרציפים: אני מאוד מקווה שזה ישאר בסופו של דבר קונסטרוקציה בלבד, משהו קליל, ולא חופה אטומה וסגורה. בכל זאת, סיכמנו שאנחנו נגד קלסטורפוביה...
8) הרעיון האדריכלי (להבנתי) אכן נראה כמו למשוך כמה שיותר אור פנימה, ואני מאמין ומקווה שגם מתחתית הדגרנועים יהיה ניתן לראות את אור השמש.. דווקא זה עדיף על חלל אחד אימתני בגובה 80 מ', אתה לא חושב?
9) הטעם הכללי של האדרכילות: באחת התמונות הראשונות נראה חיפוי אבן במפלס העליון, התלהבתי. אבל אז ראיתי את הפח והפח והפח... והכל אפור וקודר, והקווים הברוטאליים של העיצוב ברציפים... למה, למה, למה?
10) ונקודת אור! הרעיון לפיו הנוסעים העולים מבטן האדמה יגלו לאט לאט חור עגול חלול בתקרת המבנה שדרכו נכנסת שמש טבעית- פשוט נראה טוב בתמונות.

ו..איפה לא הייתי רוצה להיות (כנוסע)? לרדת רגלית את המדרגות חירום הטכנית. ברר.
די בטוח שלא תשמע את המפוחים
כל כך הרבה בטון בינך לבינם, והמולת הנוסעים בתחנה, יביאו לכך שהסיכוי שהמפוחים יעשו יותר רעש ממזגן חלש באיזורי הנוסעים יהיה מאוד לא סביר, לדעתי.
&nbsp
וגם אני לא מתלהב מהאפור הזה.
&nbsp
בכל מקרה, עיין בדף הפייסבוק של שבתשתיות, יש תיבת חיפוש בצד שבה תוכל לכתוב "תחנת האומה" וללחוץ על אנטר כדי לקבל את כל הפוסטים הרלוונטיים לנושא. אני בטוח שיש עוד הרבה שלא ראית!
&nbsp
&nbsp
 

nat992

New member
כן, הבנתי את זה

די בטוח שלא תשמע את המפוחים
כל כך הרבה בטון בינך לבינם, והמולת הנוסעים בתחנה, יביאו לכך שהסיכוי שהמפוחים יעשו יותר רעש ממזגן חלש באיזורי הנוסעים יהיה מאוד לא סביר, לדעתי.
&nbsp
וגם אני לא מתלהב מהאפור הזה.
&nbsp
בכל מקרה, עיין בדף הפייסבוק של שבתשתיות, יש תיבת חיפוש בצד שבה תוכל לכתוב "תחנת האומה" וללחוץ על אנטר כדי לקבל את כל הפוסטים הרלוונטיים לנושא. אני בטוח שיש עוד הרבה שלא ראית!
&nbsp
&nbsp
כן, הבנתי את זה
שיש עוד גלריות...
מה ששלחת לי היה מעניין במיוחד.
לגבי המפוחים אני מסכים איתך שבוודאי תכננו בידוד רעשים כמו שצריך. אבל איך שלא יהיה, מן הסתם חשמעו כמו הד עמום רחב. לא נורא.

כמה הייתי רוצה לבקר במקום.. לצלם קצת..
 

Ccyclist

Well-known member
איכשהו מקבלים את החלל שנמצאים בו כמובן מאליו

וואו. אין לי מילים...
1) לא הכרתי את התמונות האלו. ממש לא. בזכותך הכרתי אותם ואני רץ להעביר את הלינק הלאה לחבר'ה.
2) אני יודה מכאן לבועז על העבודה שלו. וואו. עברתי על התמונות כמה פעמים וכל פעם זה מפעים. תודה!
3) אז בוא נסכם כך: מפלס רחוב (1), מפלס קופות (2) מפלס נוסעים עליון (3) מפלס נוסעים תחתון (4) והרציפים (5). נראה לי יש כאן יותר מידי?

הערות על העיצוב:
4) דווקא את המנורות שציינת ממש אהבתי, כלומר, לא את העיצוב חסר הטעם שנבחר, אבל עצם הרעיון להאיר את הרציפים בתאורת רחוב הוא חמוד מאוד. אפילו מבריק!
5) המפוחים. הגודל שלהם מעורר חלחלה ממש. אין ספק שעם כל הכבוד למשתיקי הקול למיניהם, בהחלט ישמעו אותם.
6) התמונה שבה רואים חזיתית את המפגש בין הרציפים ובין המנהרה האלכסונית מלמעלה- מדהימה בכל קנה מידה.
7) הרעיון של חופת המדרגות לרציפים: אני מאוד מקווה שזה ישאר בסופו של דבר קונסטרוקציה בלבד, משהו קליל, ולא חופה אטומה וסגורה. בכל זאת, סיכמנו שאנחנו נגד קלסטורפוביה...
8) הרעיון האדריכלי (להבנתי) אכן נראה כמו למשוך כמה שיותר אור פנימה, ואני מאמין ומקווה שגם מתחתית הדגרנועים יהיה ניתן לראות את אור השמש.. דווקא זה עדיף על חלל אחד אימתני בגובה 80 מ', אתה לא חושב?
9) הטעם הכללי של האדרכילות: באחת התמונות הראשונות נראה חיפוי אבן במפלס העליון, התלהבתי. אבל אז ראיתי את הפח והפח והפח... והכל אפור וקודר, והקווים הברוטאליים של העיצוב ברציפים... למה, למה, למה?
10) ונקודת אור! הרעיון לפיו הנוסעים העולים מבטן האדמה יגלו לאט לאט חור עגול חלול בתקרת המבנה שדרכו נכנסת שמש טבעית- פשוט נראה טוב בתמונות.

ו..איפה לא הייתי רוצה להיות (כנוסע)? לרדת רגלית את המדרגות חירום הטכנית. ברר.
איכשהו מקבלים את החלל שנמצאים בו כמובן מאליו
תחנת מונטה קארלו במונאקו, 3 רציפים תת קרקעיים לרכבות DD.
&nbsp
בתחנה זו התאורה וריצוף השיש יצרו הרגשה מרווחת במפלסים שמתחת לרציפים (יצאתי בכניסה התחתית למרות שיש גם כניסה עילית קונוונציונלית יותר). ברוב העולם (למעט איטליה) המנהרות מוארות בצורה יפה שיוצרת תחושת מרחב.
&nbsp
כדי להרגיש קלאסה תת קרקעית גגל את המטרו של מוסקבה שלא הסתפק בעיצוב בהיר - פונקציונלי אלא הלך על עיצוב בסגנון טירות אצולה וארמונות.

 

Bus Nerd

Active member
אלמנט תכנוני שנותן יותר תחושת מרחב בתמונה הזו שאין בירושלים

איכשהו מקבלים את החלל שנמצאים בו כמובן מאליו
תחנת מונטה קארלו במונאקו, 3 רציפים תת קרקעיים לרכבות DD.
&nbsp
בתחנה זו התאורה וריצוף השיש יצרו הרגשה מרווחת במפלסים שמתחת לרציפים (יצאתי בכניסה התחתית למרות שיש גם כניסה עילית קונוונציונלית יותר). ברוב העולם (למעט איטליה) המנהרות מוארות בצורה יפה שיוצרת תחושת מרחב.
&nbsp
כדי להרגיש קלאסה תת קרקעית גגל את המטרו של מוסקבה שלא הסתפק בעיצוב בהיר - פונקציונלי אלא הלך על עיצוב בסגנון טירות אצולה וארמונות.
אלמנט תכנוני שנותן יותר תחושת מרחב בתמונה הזו שאין בירושלים
זה שבירושלים יש שתי מנהרות רציפים, עם שני רציפים בכל אחת. זה יותר בטוח ככה מבחינת בטיחות אש, אבל זה הופך את האולם להרבה יותר צר מהאולם בתמונה, שרואים שיש בו יותר רציפים.
&nbsp
אבל גם אם היו בונים דבר כזה מרשים בישראל, ישראלים היו מוצאים על מה לקטר ולהתלונן.
&nbsp
אני מאמין שלפחות כל מי שבפורום הזה יראה בתחנת האומה הישג מרשים, אפילו אם בפועל היא תיראה לא מרשימה שם למטה :)
 

nat992

New member
חח.. אני מניח 2 הנחות:

אלמנט תכנוני שנותן יותר תחושת מרחב בתמונה הזו שאין בירושלים
זה שבירושלים יש שתי מנהרות רציפים, עם שני רציפים בכל אחת. זה יותר בטוח ככה מבחינת בטיחות אש, אבל זה הופך את האולם להרבה יותר צר מהאולם בתמונה, שרואים שיש בו יותר רציפים.
&nbsp
אבל גם אם היו בונים דבר כזה מרשים בישראל, ישראלים היו מוצאים על מה לקטר ולהתלונן.
&nbsp
אני מאמין שלפחות כל מי שבפורום הזה יראה בתחנת האומה הישג מרשים, אפילו אם בפועל היא תיראה לא מרשימה שם למטה :)
חח.. אני מניח 2 הנחות:
1- התחנה והרציפים יהיו מאוד מרשימים בסופו של דבר. האפקט של החור העגול בתקרה של הקופסא נראה מעניין ורענן. (אני מסתכל על התחנה כעין 2 תחנות: תחנת רכבת מעל מפלס הרחוב סגורה ע"י זכוכיות וקיר בטון, ומעליה "קופסא" אורירית חשופה לרוח ולגשם יחסית... תקן אותי אם לא הבנתי נכון)
2- גם לסנגון הקר והברוטאליסטי יש חן מסויים, ונתרגל אליו. כמו שהתרגלנו לגשר המיתרים...

ואגב- יש לך מושג מיהו ומהו בועז ל המסתורי? איזה כיף לטייל באתר ולקבל הדרכה רשמית, לא?
 

amit1270

New member
בועז ל ניהל בעבר את הפורום (גם אני
). הוא לא כזה מסתורי

חח.. אני מניח 2 הנחות:
1- התחנה והרציפים יהיו מאוד מרשימים בסופו של דבר. האפקט של החור העגול בתקרה של הקופסא נראה מעניין ורענן. (אני מסתכל על התחנה כעין 2 תחנות: תחנת רכבת מעל מפלס הרחוב סגורה ע"י זכוכיות וקיר בטון, ומעליה "קופסא" אורירית חשופה לרוח ולגשם יחסית... תקן אותי אם לא הבנתי נכון)
2- גם לסנגון הקר והברוטאליסטי יש חן מסויים, ונתרגל אליו. כמו שהתרגלנו לגשר המיתרים...

ואגב- יש לך מושג מיהו ומהו בועז ל המסתורי? איזה כיף לטייל באתר ולקבל הדרכה רשמית, לא?
בועז ל ניהל בעבר את הפורום (גם אני
). הוא לא כזה מסתורי
 

davidfainshtein

Member
מנהל


חח.. אני מניח 2 הנחות:
1- התחנה והרציפים יהיו מאוד מרשימים בסופו של דבר. האפקט של החור העגול בתקרה של הקופסא נראה מעניין ורענן. (אני מסתכל על התחנה כעין 2 תחנות: תחנת רכבת מעל מפלס הרחוב סגורה ע"י זכוכיות וקיר בטון, ומעליה "קופסא" אורירית חשופה לרוח ולגשם יחסית... תקן אותי אם לא הבנתי נכון)
2- גם לסנגון הקר והברוטאליסטי יש חן מסויים, ונתרגל אליו. כמו שהתרגלנו לגשר המיתרים...

ואגב- יש לך מושג מיהו ומהו בועז ל המסתורי? איזה כיף לטייל באתר ולקבל הדרכה רשמית, לא?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
בתמונה הראשונה שצילמת

רכבות ומנהרות בירושלים...
1- במשך שנים אני מתעניין מאוד ברכבת העתידית לירושלים, ובמיוחד.. איך לא... בתחנה האדירה שנבנית תחת רגלינו:)
מידי פעם אני מחפש חומר בנושא, ובמקרה מצאתי את השרשרור המרתק הזה:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/172701021/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
אז קודם כל- תודה בועז ל!! למרות שעברו להן 3 שנים, עדיין התמונות מעניינות במיוחד! איזה כייף לך שהיית שם. כאורח רשמי. לוקח זמן להבין את הפרופרוציות של החללים האדירים שם.
2- אני מעלה כאן תמונה שצילמתי בעמק הארזים לפני חודש בערך. אין לי מושג איך האתר היה פתוח, כנראה טעות אנוש! אם מישהו מהגולשים יוכל ללמד אותי מה צילמתי, אני אשמח מאוד. כלומר- מה התפקיד של הכיכר הזו? נקודת ביקורת כלשהי?
דבר נוסף. בצד ימין של הכיכר (לא רואים את זה בתמונות) יש מדרגות לרדת מטה מטה- לתחתית העמק.. מה מטרתן?
3- ועוד שאלה. כפי שרואים בחתך המפורסם של התחנה, לא יהיה בעצם חלל אחד בכל המבנה שאפשר לעמוד שם ולראות את כל הגובה ההזוי שלו. (חוץ מטכנאי המעליות שישכב על תקרת התא, על הגב...)
השאלה שלי היא: איך מתוכנן למנוע מהנוסעים פחד ותחושת מחנק? כלומר- כמה כבר אפשר לרדת מטה מטה בדרגנועים מתחת הקרקע בלי לחטוף התקף של קלסטורופביה (-פחד ממקומות סגורים)
בתמונה הראשונה שצילמת
אכן אחד הפורטלים של מנהרה 3 אבל זה לא עמק הארזים, זה וואדי לוז.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ולגבי השאלה השלישית שלך

רכבות ומנהרות בירושלים...
1- במשך שנים אני מתעניין מאוד ברכבת העתידית לירושלים, ובמיוחד.. איך לא... בתחנה האדירה שנבנית תחת רגלינו:)
מידי פעם אני מחפש חומר בנושא, ובמקרה מצאתי את השרשרור המרתק הזה:
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/172701021/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
אז קודם כל- תודה בועז ל!! למרות שעברו להן 3 שנים, עדיין התמונות מעניינות במיוחד! איזה כייף לך שהיית שם. כאורח רשמי. לוקח זמן להבין את הפרופרוציות של החללים האדירים שם.
2- אני מעלה כאן תמונה שצילמתי בעמק הארזים לפני חודש בערך. אין לי מושג איך האתר היה פתוח, כנראה טעות אנוש! אם מישהו מהגולשים יוכל ללמד אותי מה צילמתי, אני אשמח מאוד. כלומר- מה התפקיד של הכיכר הזו? נקודת ביקורת כלשהי?
דבר נוסף. בצד ימין של הכיכר (לא רואים את זה בתמונות) יש מדרגות לרדת מטה מטה- לתחתית העמק.. מה מטרתן?
3- ועוד שאלה. כפי שרואים בחתך המפורסם של התחנה, לא יהיה בעצם חלל אחד בכל המבנה שאפשר לעמוד שם ולראות את כל הגובה ההזוי שלו. (חוץ מטכנאי המעליות שישכב על תקרת התא, על הגב...)
השאלה שלי היא: איך מתוכנן למנוע מהנוסעים פחד ותחושת מחנק? כלומר- כמה כבר אפשר לרדת מטה מטה בדרגנועים מתחת הקרקע בלי לחטוף התקף של קלסטורופביה (-פחד ממקומות סגורים)
ולגבי השאלה השלישית שלך
נסעת פעם ברכבת תחתית?
 

nat992

New member
אכן, אני מודה שלא יצא לח

ולגבי השאלה השלישית שלך
נסעת פעם ברכבת תחתית?
אכן, אני מודה שלא יצא לח
ובכל מקרה, אחרי שראיתי את התמונות המעודכנות הבנתי ששה ייםתר ע''י חלל פנימי גבוה ותאורה דמויית תאורת רחוב...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה