בתוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 יש תשובות לשאלות הללו שלכם:
אני חושב שהיא מנועה מלהשתתף במכרז כזה בלי קשר
חברה ממשלתית שמשתתפת במכרז ממשלתי נשמע לי כמו ניגוד אינטרסים מיותר, שהרי אם היו רוצים לתת את ההפעלה לחברה ממשלתית, היו עושים את זה בלי מכרז.
בתוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 יש תשובות לשאלות הללו שלכם:
"
פיתוח מערך הסעת המונים במטרופולין חיפה
3. להטיל על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לקדם הקמה והפעלה של קו רכבת קלה במטרופולין חיפה, בין נצרת לחיפה, בהתאם לתת"ל 56 , בהתאם למפורט להלן:
א. עבודות שלב א', הכוללות תכנון מפורט, מינוי מנהל לפרויקט, עבודות אזרחיות מקדימות, קידום זמינות הקרקע והעתקת תשתיות חיוניות וכל העבודות הדרושות למבנה תחתון, יקודמו על ידי המדינה, בכפוף להוראות כל דין.
ב. עבודות שלב ב', הכוללות את כל יתר העבודות הנדרשות, לרבות התקנת מערכות הקו, הקמת המסילות, רכש הקרונות וכן תפעול הקו ותחזוקתו, יבוצעו על ידי זכיין פרטי עמו תתקשר חברת כביש חוצה ישראל בע"מ (להלן - חברת חוצה ישראל) בכפוף לכל דין בהתקשרות אחת, במנגנון של שיתוף הסקטור הפרטי (PPP) (להלן - מכרז עבודות שלב ב').
ג. יוקם צוות בין משרדי לליווי הקמת קו הרכבת הקלה במטרופולין חיפה, אשר ימונה על ידי - שר התחבורה ושר האוצר בראשות המנהלת הכללית של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים או מי מטעמה, ויהיו חברים בו נציג החשבת הכללית ונציג הממונה על התקציבים במשרד האוצר (להלן הצוות), אשר תפקידיו יהיו כמפורט להלן: –
1) מעקב אחר ביצוע סעיף 3 להחלטה זו, והכרעה במחלוקות, ככל שיתעוררו, בנוגע ליישומו.
2) אישור תכניות העבודה של חברת חוצה ישראל לפרויקט.
3) מעקב אחר ביצוע הפרויקט לרבות עמידה בלוחות זמנים ובתקציב.
4) קידום האמצעים הנדרשים להקלה על הליכי הביצוע של הפרויקט והאצתם.
5) הפעלת חברת בקרה לצורך מעקב ובקרה אחר ביצוע התוכנית.
6) דיווח לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר האוצר על התקדמות הפרויקט אחת לשלושה חודשים.
לדיוני הצוות יוזמנו גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד התחבורה ונציגי רשויות מקומיות, במידת הצורך.
ד. פרסום המכרזים הנדרשים לצורך מימוש החלטה זו, בהיקף העולה על 50 מיליון שקלים חדשים, יהיה כפוף לאישור הצוות; בנוסף, לעניין מכרז עבודות שלב ב', יאשר הצוות את היציאה למכרז, וכן את ההחלטות לגבי השלבים הבאים במכרז: אומדן הפרויקט, מבנה המכרז, מודל פיננסי, חלוקת הניקוד ביחס בין איכות למחיר, חלוקת סיכונים, אישור שינויים מהותיים לאחר פרסום המכרז, סגירה פיננסית. הצוות ילווה את היערכות החברה להוצאת המכרזים ויקיים פגישות בעניין המכרז מדי רבעון לפחות.
ה. בהתאם לסעיפים 6 ו- 11 א(1) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה- 1975 , להרחיב את מטרות החברה כך שייקבע בהן כי החברה תהווה זרוע ביצוע של הממשלה להקמת קו רכבת קלה במטרופולין חיפה, בין נצרת לחיפה; רשות החברות הממשלתיות תפעל לתיקון מסמכי היסוד של החברה בהתאם לאמור.
ו. להורות לצוות המנכ"לים כהגדרתו בתקנה 3ד לתקנות המכרזים, לשקול לקבוע בהתאם לאמור בתקנה, כי חברת חוצה ישראל תשמש כזרוע ביצוע של הממשלה להקמת קו רכבת קלה במטרופולין חיפה בין נצרת לחיפה.
ז. מערכת היחסים בין המדינה לבין חברת חוצה ישראל, לרבות מחויבותה כלפי הממשלה להקמת הקו האמור תוסדר בהסכם המסגרת עם חברת חוצה ישראל שיתוקן בתוך 90 יום ממועד החלטה זו. קידום הקמת הקו על ידי חוצה כמפורט בסעיפים קטנים א ו ב לעיל - יותנה בקביעת צוות המנכ"לים כאמור בסעיף קטן ו.
ח. הממשלה רושמת לפניה את הודעת משרד התחבורה כי האומדן לפרויקט, על סמך השלב בו מצוי התכנון לפרויקט, הינו 5.9 מיליארד שקלים חדשים.
ט. החלטה זו מותנית בכך שמוסדות התכנון לא הורו על שינויי תכנון אשר להם השפעה מהותית על עלויות ההקמה ביחס לאומדן התכנית כפי שהיה בעת הפקדתה להערות הציבור.
י. המפקח על התעבורה ישקול למנות את חברת חוצה ישראל, בהתאם לסמכותו לפי פקודת התעבורה, כרשות תמרור מקומית לתוואי הקו והצמתים המושפעים ממנו.
"