שאלה : מה יהיה התחליף הנוח לבאים מהעמק ללב המפרץ?

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
שאלה : מה יהיה התחליף הנוח לבאים מהעמק ללב המפרץ?

שאלה : מה יהיה התחליף הנוח לבאים מהעמק ללב המפרץ?
כאשר הם רוצים לרדת שם, כרגע אין אפשרות בגלל שאין תחנה שם, אך מה התחליף הנוח כאשר רוצים להגיע ברכבת לחיפה לב המפרץ?
 

Bus Nerd

Active member
לרדת בחיפה מרכז ולקחת אוטובוס או רכבת לכיוון לב המפרץ

שאלה : מה יהיה התחליף הנוח לבאים מהעמק ללב המפרץ?
כאשר הם רוצים לרדת שם, כרגע אין אפשרות בגלל שאין תחנה שם, אך מה התחליף הנוח כאשר רוצים להגיע ברכבת לחיפה לב המפרץ?
לרדת בחיפה מרכז ולקחת אוטובוס או רכבת לכיוון לב המפרץ
 

gsi13579

New member
וזה יקח זמן.. לא ? מהיר יותר ליסוע ולהגיע ישר ללב המפרץ

לרדת בחיפה מרכז ולקחת אוטובוס או רכבת לכיוון לב המפרץ
וזה יקח זמן.. לא ? מהיר יותר ליסוע ולהגיע ישר ללב המפרץ
באוטובוס בקו 301 מאשר להגיע לחיפה ולהחליף שם אוטובוס
ב301 זמן הנסיעה הוא 45-שעה נסיעה
רכבת 35 דקות ואז לחכות לאוטובוס ועוד 15 דקות.. בערך אותו דבר \:
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
נו, את רואה? ואת עוד אמרת שרכבת העמק תהיה עמוסה

וזה יקח זמן.. לא ? מהיר יותר ליסוע ולהגיע ישר ללב המפרץ
באוטובוס בקו 301 מאשר להגיע לחיפה ולהחליף שם אוטובוס
ב301 זמן הנסיעה הוא 45-שעה נסיעה
רכבת 35 דקות ואז לחכות לאוטובוס ועוד 15 דקות.. בערך אותו דבר \:
&nbsp
נו, את רואה? ואת עוד אמרת שרכבת העמק תהיה עמוסה
הרבה אנשים בפורום הזה כבר אמרו שרכבת העמק תיסע ריקה בהתחלה (וכנראה להרבה זמן), ולא תהיה מאוד פופולרית (אם בכלל היא תגיע לאיזושהיא רמת פופולריות שאפשר לדבר עליה).

גם אם אנשים מהעמק שעכשיו מבלים בלב המפרץ יחליטו לבלות יותר בעיר התחתית, אנשים מהעמק שעובדים בלב המפרץ לא ממש ישתמשו ברכבת הזו, לפחות עד שלב המפרץ מזרח תיפתח.
 

gsi13579

New member
אם כך אז למה השקיעו כל כך הרבה כסף במסילת בודדת שלא תצבור

נו, את רואה? ואת עוד אמרת שרכבת העמק תהיה עמוסה
הרבה אנשים בפורום הזה כבר אמרו שרכבת העמק תיסע ריקה בהתחלה (וכנראה להרבה זמן), ולא תהיה מאוד פופולרית (אם בכלל היא תגיע לאיזושהיא רמת פופולריות שאפשר לדבר עליה).

גם אם אנשים מהעמק שעכשיו מבלים בלב המפרץ יחליטו לבלות יותר בעיר התחתית, אנשים מהעמק שעובדים בלב המפרץ לא ממש ישתמשו ברכבת הזו, לפחות עד שלב המפרץ מזרח תיפתח.
אם כך אז למה השקיעו כל כך הרבה כסף במסילת בודדת שלא תצבור
נוסעים ? קצת מוזר להשקיע 4 מיליארד שקל על משהו שלא ישתמשו בו
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
הנוסעים הם רק תירוץ להשקעה שמכוונת למטענים

אם כך אז למה השקיעו כל כך הרבה כסף במסילת בודדת שלא תצבור
נוסעים ? קצת מוזר להשקיע 4 מיליארד שקל על משהו שלא ישתמשו בו
&nbsp
הנוסעים הם רק תירוץ להשקעה שמכוונת למטענים
לפחות כך זה נראה. כנ"ל במסילה המזרחית. מדובר במסילות בלי צפי נוסעים גבוה במיוחד (לדעתי) אבל רוצים להשקיע בהן בגלל השיפור לשירות המטענים. אם התוכנית של משרד התחבורה להוריד את המשאיות הירדניות מהכביש ולהעביר את המטען ברכבת יעבוד, נפח תעבורת המטענים של ר"י יעלה. המסילה המזרחית גם תאפשר שירות מטענים יעיל יותר, שיפריע פחות לקו הראשי (מסילת החוף).
&nbsp
לי זה נראה שהנוסעים הם תירוץ: הרבה יותר קל לדחוף בממשלה ובכנסת פיתוח כשמציגים אותו לטובת חטיבת הנוסעים המשגשגת של ר"י לעומת פיתוח והשקעה שהם לטובת חבילת המטענים המדשדשת.
&nbsp
אבל תחזיות נוסעים הן לזמן ארוך. בהתחלה תמיד יש מעט נוסעים. אם השירות טוב, הנוסעים יבואו, והרכבת תהיה מנוף פיתוח. אם השירות לא משהו (או שיש שירות טוב ממנו) אז זה נראה כמו הקו לדימונה.
&nbsp
אני לא חושב שקו העמק יהיה כמו הקו לדימונה, כי לפחות תחנת עפולה אמורה לשמש די הרבה אנשים. בעתיד, כשייפתחו תחנות נוספות, מספר הנוסעים כנראה יעלה.
&nbsp
מה שאני מנסה להגיד כאן זה שלא מספידים קו לפני שהוא נפתח, אבל גם לא מהללים ומשבחים אותו לפני שרואים אם הוא באמת מתאים לנוסעים.
 

gsi13579

New member
מבין כל התחנות, עפולה היא תהיה השימושית ביותר זה בטוח

הנוסעים הם רק תירוץ להשקעה שמכוונת למטענים
לפחות כך זה נראה. כנ"ל במסילה המזרחית. מדובר במסילות בלי צפי נוסעים גבוה במיוחד (לדעתי) אבל רוצים להשקיע בהן בגלל השיפור לשירות המטענים. אם התוכנית של משרד התחבורה להוריד את המשאיות הירדניות מהכביש ולהעביר את המטען ברכבת יעבוד, נפח תעבורת המטענים של ר"י יעלה. המסילה המזרחית גם תאפשר שירות מטענים יעיל יותר, שיפריע פחות לקו הראשי (מסילת החוף).
&nbsp
לי זה נראה שהנוסעים הם תירוץ: הרבה יותר קל לדחוף בממשלה ובכנסת פיתוח כשמציגים אותו לטובת חטיבת הנוסעים המשגשגת של ר"י לעומת פיתוח והשקעה שהם לטובת חבילת המטענים המדשדשת.
&nbsp
אבל תחזיות נוסעים הן לזמן ארוך. בהתחלה תמיד יש מעט נוסעים. אם השירות טוב, הנוסעים יבואו, והרכבת תהיה מנוף פיתוח. אם השירות לא משהו (או שיש שירות טוב ממנו) אז זה נראה כמו הקו לדימונה.
&nbsp
אני לא חושב שקו העמק יהיה כמו הקו לדימונה, כי לפחות תחנת עפולה אמורה לשמש די הרבה אנשים. בעתיד, כשייפתחו תחנות נוספות, מספר הנוסעים כנראה יעלה.
&nbsp
מה שאני מנסה להגיד כאן זה שלא מספידים קו לפני שהוא נפתח, אבל גם לא מהללים ומשבחים אותו לפני שרואים אם הוא באמת מתאים לנוסעים.
מבין כל התחנות, עפולה היא תהיה השימושית ביותר זה בטוח
מלבד זה שהעיר לאחרונה בתנופה רבה מבחינת תעסוקה, בניית שכונות חדשות וכו.., ליד תחנת הרכבת שנבנתה צפוי לקום מרכז מסחרי גדול שיכפיל את כמות הנוסעים בתחנה
נכון, תחילת הקו מספר הנוסעים יהיה דליל אך עם הזמן הוא יגדל ואני ממש מקווה שבצורה משמעותית
לגבי מגדל העמק-כפר ברוך אני בספק.. למרות שהתחנה קרויה "מגדל העמק" זה לא ממש משרת את תושבי העיר שצריכים לרדת 2-3 ק"מ עד התחנה, לרדת ברגל אין אפשרות וגם באופניים אין.. ככה שהאפשרות להגיע לשם באוטו \ אוטובוס בלבד
לגבי יקנעם-כפר יהושע אותו דבר... כנראה שלא הייתה אפשרות לקרב את התחנות יותר לערים האלה, רק בעפולה ובית שאן המצב נראה יחסית טוב ביחס לקרבת התחנה לעיר, אך הבעיה העיקרית בבית שאן זה שאני לא חושב ששם יהיה הרבה נוסעים... בבית שאן המטרה היא לא הסעת נוסעים למטרופולין חיפה אלא כמו שאמרת : מטענים, ובהמשך לסלול את המסילה עד אירבד
&nbsp
 

gsi13579

New member
אבל גם מטרונית לוקח זמן.. ממרכז השמונה עד לב המפרץ כ15 דקות

יש מטרונית, לא?
אבל גם מטרונית לוקח זמן.. ממרכז השמונה עד לב המפרץ כ15 דקות
ועד שמגיעים ללב המפרץ מכיוון עפולה למשל ששם יש המון שזקוקים דווקא ללב המפרץ, יקח להם ברכבת ואז במטרונית כ50 דקות, מה שכבר אפשר לעשות באופן ישיר בלי החלפות בקו 301
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הגבתי ל-Bus Nerd, לא לך

אבל גם מטרונית לוקח זמן.. ממרכז השמונה עד לב המפרץ כ15 דקות
ועד שמגיעים ללב המפרץ מכיוון עפולה למשל ששם יש המון שזקוקים דווקא ללב המפרץ, יקח להם ברכבת ואז במטרונית כ50 דקות, מה שכבר אפשר לעשות באופן ישיר בלי החלפות בקו 301
הגבתי ל-Bus Nerd, לא לך
 

Bus Nerd

Active member
לפי גוגל, בלי לחשב זמני המתנה, ברכבת מדובר בנסיעה של 11 דקות

הגבתי ל-Bus Nerd, לא לך
לפי גוגל, בלי לחשב זמני המתנה, ברכבת מדובר בנסיעה של 11 דקות
ובמטרונית 20 דקות.
&nbsp
כמובן שהתדירות הגבוהה יותר של המטרונית תהפוך אותה למשתלמת יותר למי שממהר, אלא אם מכוונים מראש להגיע בזמן כדי לא לחכות יותר מדי לרכבת הבאה ללב המפרץ והרכבות לא מאחרות.
 

yeh11

New member
אין תחנה בלב המפרץ ומסילה אחת מזכיר לי

שאלה : מה יהיה התחליף הנוח לבאים מהעמק ללב המפרץ?
כאשר הם רוצים לרדת שם, כרגע אין אפשרות בגלל שאין תחנה שם, אך מה התחליף הנוח כאשר רוצים להגיע ברכבת לחיפה לב המפרץ?
אין תחנה בלב המפרץ ומסילה אחת מזכיר לי
שלום!אין תחנה בלב המפרץ ומסילה אחת מזכיר לי את שנות ה90 ולפני כן ברכבת מחיפה לת"א ,נסיעה לת"א זאת היתה חגיגה לא לשימוש יומיומי אולי 8 רכבות ביום ,בתקופת היותי חייל נסיעה ברכבת חיפה תל אביב עלתה 1.20 לירה אגד עלה 5.00 לירה וברכבת לא היה ניתן להשתמש אחרת 5 דקות הרכבת הבאה תצא עוד 1.5 שעה ,בקיצור זה לא היה זה .מהקריות לת"א היו אולי 5 רכבות ביום .
זה מה שהולך לקרות עם רכבת העמק מסילה אחת הגעה למרכזית המפרץ דרך חיפה מרכז ,יכולנו לתכנן משהו יותר מוצלח , מבית שאן ליעד לאורך כביש ההסתדרות זה יקח 2 שעות בערך ,כך שפתרון לתעסוקה זה ממש לא
 
אבל תהיה תחנה בלב המפרץ, היא רק תיפתח מאוחר יותר

אין תחנה בלב המפרץ ומסילה אחת מזכיר לי
שלום!אין תחנה בלב המפרץ ומסילה אחת מזכיר לי את שנות ה90 ולפני כן ברכבת מחיפה לת"א ,נסיעה לת"א זאת היתה חגיגה לא לשימוש יומיומי אולי 8 רכבות ביום ,בתקופת היותי חייל נסיעה ברכבת חיפה תל אביב עלתה 1.20 לירה אגד עלה 5.00 לירה וברכבת לא היה ניתן להשתמש אחרת 5 דקות הרכבת הבאה תצא עוד 1.5 שעה ,בקיצור זה לא היה זה .מהקריות לת"א היו אולי 5 רכבות ביום .
זה מה שהולך לקרות עם רכבת העמק מסילה אחת הגעה למרכזית המפרץ דרך חיפה מרכז ,יכולנו לתכנן משהו יותר מוצלח , מבית שאן ליעד לאורך כביש ההסתדרות זה יקח 2 שעות בערך ,כך שפתרון לתעסוקה זה ממש לא
אבל תהיה תחנה בלב המפרץ, היא רק תיפתח מאוחר יותר
האם עדיף לעכב את הפתיחה של הקו כולו עד שתיפתח גם תחנת לב המפרץ מזרח?
 

Bus Nerd

Active member
אני מקווה שזה יישתפר בהמשך עם פתיחת תחנות נוספות

אין תחנה בלב המפרץ ומסילה אחת מזכיר לי
שלום!אין תחנה בלב המפרץ ומסילה אחת מזכיר לי את שנות ה90 ולפני כן ברכבת מחיפה לת"א ,נסיעה לת"א זאת היתה חגיגה לא לשימוש יומיומי אולי 8 רכבות ביום ,בתקופת היותי חייל נסיעה ברכבת חיפה תל אביב עלתה 1.20 לירה אגד עלה 5.00 לירה וברכבת לא היה ניתן להשתמש אחרת 5 דקות הרכבת הבאה תצא עוד 1.5 שעה ,בקיצור זה לא היה זה .מהקריות לת"א היו אולי 5 רכבות ביום .
זה מה שהולך לקרות עם רכבת העמק מסילה אחת הגעה למרכזית המפרץ דרך חיפה מרכז ,יכולנו לתכנן משהו יותר מוצלח , מבית שאן ליעד לאורך כביש ההסתדרות זה יקח 2 שעות בערך ,כך שפתרון לתעסוקה זה ממש לא
אני מקווה שזה יישתפר בהמשך עם פתיחת תחנות נוספות
למשל לב המפרץ מזרח, ונשר
&nbsp
אבל אני לא חושב שיכפילו את המסילה בעשור הקרוב. הפופולריות הנמוכה של הקו לא תצדיק את זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה