על הכישלון של התמודדות הרכבת עם המקרה של אתמול
על הכישלון של התמודדות הרכבת עם המקרה של אתמול
אתמול בערב רכבת פגעה באדם בסביבות בת ים. כשדבר כזה קורה צריך להשבית את תנועת הרכבות כדי לפנות את הנפגע וכל הסיפור הזה, אז ברור שיש איחורים, וזה לגיטימי ומקובל.
לגיטימי גם שהרכבת לא ידעה מראש מתי המשטרה תאשר להם לפתוח מחדש את מקטע המסילה.
מה שפחות לגיטמי זה הדרך שבה הרכבת התמודדה עם זה.
הורידו את הנוסעים ברכבת דרומה שנעצרה בת"א ההגנה, והביאו להם אוטובוסים - זה בסדר.
מה שלא בסדר זה מה שקרה לנוסעים לכיוון הוד השרון. אחרי המתנה ארוכה הכריזו שהרכבת החלופית תצא עוד כמה דקות מת"א ההגנה וההמתנה הארוכה תסתיים... אבל אז הרכבת לא הגיעה להרבה יותר זמן (זה היה בשלב מאוחר של הערב וכבר לא ספרתי זמן).
מה שקרה בעצם זה שעמדו להוציא את הרכבת מת"א ההגנה בחזרה לכיוון הוד השרון, אבל אז המסילה נפתחה אז החליטו להחזיר אותה לשירות רגיל... ובמקום זה לתת לרכבת המקורית, שנתקעה הרבה יותר דרומה, לאסוף את הנוסעים. לא הודיעו על זה שום דבר, ורק ע"י זה ששאלתי את מנהל התחנה קיבלתי הסבר ללמה בדיוק הרכבת החלופית שהובטחה לא הגיעה. אם היו מודיעים על זה קודם, הייתי לוקח אוטובוס.
בכל מקרה, אותו מנהל אמר לי שהרכבת "ממש עכשיו בדרך לת"א ההגנה"... אז חיכיתי. המון זמן. ואז עברה רכבת *ריקה* לכיוון הוד השרון, בלי לעצור בתחנה. במקום להשתמש ברכבת הזו כדי לאסוף את הנוסעים שממתינים, החליטו להביא אותה כמה שיותר מהר להוד השרון, כנראה בשביל לא להתעכב יותר מדי ביציאה לנסיעה הבאה. רבע שעה אחרי הרכבת הזו, הרכבת סוף סוף הגיעה.
מדובר ברכבת של 20:47 (מת"א אוניברסיטה) שהגיעה ב21:53
ברור לי שיש צרכים תפעוליים ושצריך לאזן בין הצרכים של הנוסעים בכל התחנות וכל הקטע הזה. אני לא מפקפק בהחלטה של רכבת ישראל לפעול כמו שפעלה
אבל הבעיה היא שלא הודיעו ולא סיפרו מה קורה, וכל הזמן הבטיחו שהרכבת תבוא "ממש עוד מעט" או "עוד חמש דקות" כשבפועל זה לא היה המצב. אם היו מודיעים מראש שהרכבת החלופית מההגנה לא תגיע, הייתי יכול להמשיך את נסיעתי באוטובוס, ולהגיע הביתה הרבה יותר מוקדם.
על הכישלון של התמודדות הרכבת עם המקרה של אתמול
אתמול בערב רכבת פגעה באדם בסביבות בת ים. כשדבר כזה קורה צריך להשבית את תנועת הרכבות כדי לפנות את הנפגע וכל הסיפור הזה, אז ברור שיש איחורים, וזה לגיטימי ומקובל.
לגיטימי גם שהרכבת לא ידעה מראש מתי המשטרה תאשר להם לפתוח מחדש את מקטע המסילה.
מה שפחות לגיטמי זה הדרך שבה הרכבת התמודדה עם זה.
הורידו את הנוסעים ברכבת דרומה שנעצרה בת"א ההגנה, והביאו להם אוטובוסים - זה בסדר.
מה שלא בסדר זה מה שקרה לנוסעים לכיוון הוד השרון. אחרי המתנה ארוכה הכריזו שהרכבת החלופית תצא עוד כמה דקות מת"א ההגנה וההמתנה הארוכה תסתיים... אבל אז הרכבת לא הגיעה להרבה יותר זמן (זה היה בשלב מאוחר של הערב וכבר לא ספרתי זמן).
מה שקרה בעצם זה שעמדו להוציא את הרכבת מת"א ההגנה בחזרה לכיוון הוד השרון, אבל אז המסילה נפתחה אז החליטו להחזיר אותה לשירות רגיל... ובמקום זה לתת לרכבת המקורית, שנתקעה הרבה יותר דרומה, לאסוף את הנוסעים. לא הודיעו על זה שום דבר, ורק ע"י זה ששאלתי את מנהל התחנה קיבלתי הסבר ללמה בדיוק הרכבת החלופית שהובטחה לא הגיעה. אם היו מודיעים על זה קודם, הייתי לוקח אוטובוס.
בכל מקרה, אותו מנהל אמר לי שהרכבת "ממש עכשיו בדרך לת"א ההגנה"... אז חיכיתי. המון זמן. ואז עברה רכבת *ריקה* לכיוון הוד השרון, בלי לעצור בתחנה. במקום להשתמש ברכבת הזו כדי לאסוף את הנוסעים שממתינים, החליטו להביא אותה כמה שיותר מהר להוד השרון, כנראה בשביל לא להתעכב יותר מדי ביציאה לנסיעה הבאה. רבע שעה אחרי הרכבת הזו, הרכבת סוף סוף הגיעה.
מדובר ברכבת של 20:47 (מת"א אוניברסיטה) שהגיעה ב21:53
ברור לי שיש צרכים תפעוליים ושצריך לאזן בין הצרכים של הנוסעים בכל התחנות וכל הקטע הזה. אני לא מפקפק בהחלטה של רכבת ישראל לפעול כמו שפעלה
אבל הבעיה היא שלא הודיעו ולא סיפרו מה קורה, וכל הזמן הבטיחו שהרכבת תבוא "ממש עוד מעט" או "עוד חמש דקות" כשבפועל זה לא היה המצב. אם היו מודיעים מראש שהרכבת החלופית מההגנה לא תגיע, הייתי יכול להמשיך את נסיעתי באוטובוס, ולהגיע הביתה הרבה יותר מוקדם.