משהו יודע איך מתקדם פרוייקט החישמול של הרכבת?

מצב
הנושא נעול.

אורן 1991

New member
משהו יודע איך מתקדם פרוייקט החישמול של הרכבת?

משהו יודע איך מתקדם פרוייקט החישמול של הרכבת?
אשמח לדעת איפה זה עומד עכשיו. אילו קווים יהיו חשמליים בשנים הבאות.
 

Bus Nerd

Active member
תשובה מפורטת

משהו יודע איך מתקדם פרוייקט החישמול של הרכבת?
אשמח לדעת איפה זה עומד עכשיו. אילו קווים יהיו חשמליים בשנים הבאות.
תשובה מפורטת
הקו הראשון שצפוי להיות מחושמל יהיה הקו החדש לירושלים, הרצליה->ירושלים האומה.
&nbsp
כרגע עובדים על להקים את תחנת השנאים הראשונה, במתחם הולץ בת"א (בית הספר למקצועות הרכבת, לשעבר תחנת רכבת פעילה). בספטמבר-אוקטובר צפויים להתחיל לעבוד על נטיעת העמודים ומתיחת החשמולת.
&nbsp
כחלק מחבילת העבודה של הקו המהיר לירושלים אמור להתבצע גם חשמול עד תחנת מודיעין מרכז (אם לא שינו את התוכניות מאז), אבל הקו למודיעין לא יופעל ע"י קטרים חשמליים עד שתחושמל מסילת החוף.
&nbsp
סדר חשמול הקווים הוא כלהלן (שים לב שזה לפי מסמכי הקבלן, זה לא אומר מתי הקווים יעברו לפעול בצורה חשמלית, ארחיב בהמשך):
1) הרצליה - ירושלים
2) נהריה עד חיפה חוף הכרמל וגם כרמיאל עד חיפה חוף הכרמל (משמע הפעלה אפשרית של עכו-חוף הכרמל בצורה חשמלית)
4) מודיעין מרכז - ירושלים האומה (תלוי בבניית קשת מודיעין)
5) מסילת החוף כולה, מה שיאפשר להפעיל את קו כרמיאל->ירושלים, ולהעבור להפעלה חשמלית של הקו למודיעין
6) קו נהריה-באר שבע
7) מסילת החוף הדרומית עד אשקלון, לולאת השרון (בני ברק, פ"ת, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה), הקו לרחובות והקו לראשון לציון הראשונים
&nbsp
מבחינת לוחות זמנים, החשמול בצפון צפוי להסתיים קצת יותר משנה אחרי סיום חשמול הקו לירושלים, וחשמול מסילת החוף כולה כמעט שנתיים אחרי.
&nbsp
יש לזכור שסיום חשמול מקטע מסילה מסויים לא אומר שיתחילו להפעיל עליו רכבות חשמליות באופן מיידי, כי כדי שיהיה אפשר להפעיל קו באמצעות חשמל צריך שיהיה מחושמל לכל אורכו, אז אנחנו נישאר במצב שבו רוב הרכבות בארץ הן רכבות דיזל *לפחות* שלוש וחצי שנים אחרי סיום חשמול הרצליה-ירושלים, וזה כמובן מתייחס ללו"ז המשוער שסופק ע"י הקבלן - ייתכן והלו"ז הזה יתארך בהרבה בעקבות לחץ חרדי שלא לבצע עבודות בסופי שבוע (מה שמאפשר לבצע עבודות רק בלילה אם רוצים לא להפריע לתנועת הרכבות).
&nbsp
מסילת הנגב (שדרות->אופקים), מסילת העמק, המסילה לדימונה והמסילה המזרחית לא נמצאים כלל בתוכנית החשמול הנוכחית, מה שאומר שרכבות בקו הוד השרון - > באר שבע ימשיכו לפעול באמצעות קטרי דיזל עוד הרבה זמן, וכך גם קו העמק, והקו לדימונה.
&nbsp
להלן הלו"ז והפרטים המלאים, כולל פירוט החלוקה לחבילות עבודה לכל קו: https://www.facebook.com/373566349461843/photos/pcb.649166938568448/649165471901928/?type=3&theater
 
אכן הקבלן הספרדי התחייב לגמור את החשמול תוך חמש שנים

תשובה מפורטת
הקו הראשון שצפוי להיות מחושמל יהיה הקו החדש לירושלים, הרצליה->ירושלים האומה.
&nbsp
כרגע עובדים על להקים את תחנת השנאים הראשונה, במתחם הולץ בת"א (בית הספר למקצועות הרכבת, לשעבר תחנת רכבת פעילה). בספטמבר-אוקטובר צפויים להתחיל לעבוד על נטיעת העמודים ומתיחת החשמולת.
&nbsp
כחלק מחבילת העבודה של הקו המהיר לירושלים אמור להתבצע גם חשמול עד תחנת מודיעין מרכז (אם לא שינו את התוכניות מאז), אבל הקו למודיעין לא יופעל ע"י קטרים חשמליים עד שתחושמל מסילת החוף.
&nbsp
סדר חשמול הקווים הוא כלהלן (שים לב שזה לפי מסמכי הקבלן, זה לא אומר מתי הקווים יעברו לפעול בצורה חשמלית, ארחיב בהמשך):
1) הרצליה - ירושלים
2) נהריה עד חיפה חוף הכרמל וגם כרמיאל עד חיפה חוף הכרמל (משמע הפעלה אפשרית של עכו-חוף הכרמל בצורה חשמלית)
4) מודיעין מרכז - ירושלים האומה (תלוי בבניית קשת מודיעין)
5) מסילת החוף כולה, מה שיאפשר להפעיל את קו כרמיאל->ירושלים, ולהעבור להפעלה חשמלית של הקו למודיעין
6) קו נהריה-באר שבע
7) מסילת החוף הדרומית עד אשקלון, לולאת השרון (בני ברק, פ"ת, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה), הקו לרחובות והקו לראשון לציון הראשונים
&nbsp
מבחינת לוחות זמנים, החשמול בצפון צפוי להסתיים קצת יותר משנה אחרי סיום חשמול הקו לירושלים, וחשמול מסילת החוף כולה כמעט שנתיים אחרי.
&nbsp
יש לזכור שסיום חשמול מקטע מסילה מסויים לא אומר שיתחילו להפעיל עליו רכבות חשמליות באופן מיידי, כי כדי שיהיה אפשר להפעיל קו באמצעות חשמל צריך שיהיה מחושמל לכל אורכו, אז אנחנו נישאר במצב שבו רוב הרכבות בארץ הן רכבות דיזל *לפחות* שלוש וחצי שנים אחרי סיום חשמול הרצליה-ירושלים, וזה כמובן מתייחס ללו"ז המשוער שסופק ע"י הקבלן - ייתכן והלו"ז הזה יתארך בהרבה בעקבות לחץ חרדי שלא לבצע עבודות בסופי שבוע (מה שמאפשר לבצע עבודות רק בלילה אם רוצים לא להפריע לתנועת הרכבות).
&nbsp
מסילת הנגב (שדרות->אופקים), מסילת העמק, המסילה לדימונה והמסילה המזרחית לא נמצאים כלל בתוכנית החשמול הנוכחית, מה שאומר שרכבות בקו הוד השרון - > באר שבע ימשיכו לפעול באמצעות קטרי דיזל עוד הרבה זמן, וכך גם קו העמק, והקו לדימונה.
&nbsp
להלן הלו"ז והפרטים המלאים, כולל פירוט החלוקה לחבילות עבודה לכל קו: https://www.facebook.com/373566349461843/photos/pcb.649166938568448/649165471901928/?type=3&theater
אכן הקבלן הספרדי התחייב לגמור את החשמול תוך חמש שנים
ראה
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/181172247/אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 
רכבות קו הוד השרון - באר שבע לא ימשיכו לפעול על קטרי דיזל כי

תשובה מפורטת
הקו הראשון שצפוי להיות מחושמל יהיה הקו החדש לירושלים, הרצליה->ירושלים האומה.
&nbsp
כרגע עובדים על להקים את תחנת השנאים הראשונה, במתחם הולץ בת"א (בית הספר למקצועות הרכבת, לשעבר תחנת רכבת פעילה). בספטמבר-אוקטובר צפויים להתחיל לעבוד על נטיעת העמודים ומתיחת החשמולת.
&nbsp
כחלק מחבילת העבודה של הקו המהיר לירושלים אמור להתבצע גם חשמול עד תחנת מודיעין מרכז (אם לא שינו את התוכניות מאז), אבל הקו למודיעין לא יופעל ע"י קטרים חשמליים עד שתחושמל מסילת החוף.
&nbsp
סדר חשמול הקווים הוא כלהלן (שים לב שזה לפי מסמכי הקבלן, זה לא אומר מתי הקווים יעברו לפעול בצורה חשמלית, ארחיב בהמשך):
1) הרצליה - ירושלים
2) נהריה עד חיפה חוף הכרמל וגם כרמיאל עד חיפה חוף הכרמל (משמע הפעלה אפשרית של עכו-חוף הכרמל בצורה חשמלית)
4) מודיעין מרכז - ירושלים האומה (תלוי בבניית קשת מודיעין)
5) מסילת החוף כולה, מה שיאפשר להפעיל את קו כרמיאל->ירושלים, ולהעבור להפעלה חשמלית של הקו למודיעין
6) קו נהריה-באר שבע
7) מסילת החוף הדרומית עד אשקלון, לולאת השרון (בני ברק, פ"ת, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון, רעננה), הקו לרחובות והקו לראשון לציון הראשונים
&nbsp
מבחינת לוחות זמנים, החשמול בצפון צפוי להסתיים קצת יותר משנה אחרי סיום חשמול הקו לירושלים, וחשמול מסילת החוף כולה כמעט שנתיים אחרי.
&nbsp
יש לזכור שסיום חשמול מקטע מסילה מסויים לא אומר שיתחילו להפעיל עליו רכבות חשמליות באופן מיידי, כי כדי שיהיה אפשר להפעיל קו באמצעות חשמל צריך שיהיה מחושמל לכל אורכו, אז אנחנו נישאר במצב שבו רוב הרכבות בארץ הן רכבות דיזל *לפחות* שלוש וחצי שנים אחרי סיום חשמול הרצליה-ירושלים, וזה כמובן מתייחס ללו"ז המשוער שסופק ע"י הקבלן - ייתכן והלו"ז הזה יתארך בהרבה בעקבות לחץ חרדי שלא לבצע עבודות בסופי שבוע (מה שמאפשר לבצע עבודות רק בלילה אם רוצים לא להפריע לתנועת הרכבות).
&nbsp
מסילת הנגב (שדרות->אופקים), מסילת העמק, המסילה לדימונה והמסילה המזרחית לא נמצאים כלל בתוכנית החשמול הנוכחית, מה שאומר שרכבות בקו הוד השרון - > באר שבע ימשיכו לפעול באמצעות קטרי דיזל עוד הרבה זמן, וכך גם קו העמק, והקו לדימונה.
&nbsp
להלן הלו"ז והפרטים המלאים, כולל פירוט החלוקה לחבילות עבודה לכל קו: https://www.facebook.com/373566349461843/photos/pcb.649166938568448/649165471901928/?type=3&theater
רכבות קו הוד השרון - באר שבע לא ימשיכו לפעול על קטרי דיזל כי
הקו הזה יפוצל: מאשקלון צפונה ומאשקלון לבאר שבע.
רק קו אשקלון - באר שבע ימשיך לעבוד עם קטרי דיזל.
הקו הלולאתי שקצה אחד שלו באשקלון (ושני במשה דיין) יהיה מחושמל.

ולא הזכרת את קו תל אביב - בית שמש / מלחה שגם כן ימשיך לפעול עם ציוד דיזל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה