איך הזמן רץ!! ״הכי תחנה הכי מרכזית״

מצב
הנושא נעול.
איך הזמן רץ!! ״הכי תחנה הכי מרכזית״

איך הזמן רץ!! ״הכי תחנה הכי מרכזית״
אתמול לפני שנתיים פורסם ב
Mnews אתר העיר מודיעין,
תחת אותה כותרת, הטקסט הבא:
.........״זאת בהחלט תיהיה קפיצת מדרגה״ אומרים ברכבת ישראל. למרות שחלק מהתכניות צפויות להיתקל בהתנגדויות רבות, בעיקר בקו החדש ממודיעין לראשון לציון, הרי שמי שתיהנה מהתכניות הגדולות הללו היא במיוחד תחנת הרכבת של ״פאתי מודיעין״, שתהפוך מסתם עוד תחנה משעממת ודי קטנה לתחנה גדולה ותוססת, שדרכה יעברו אלפי נוסעים ביום, ובה יחליפו חלקם רכבות למספר יעדים.
איך כל זה יקרה? תודות למספר פרוייקטים שיציבו את מודיעין ב ״מיקום הנכון״. כלומר- בדיוק באמצע. בין מסילות הברזל מצפון לדרום הארץ ובין המסילה ממזח למערב(מירושלים לתל אביב). כך צפוייה תחנת פאתי מודיעין להימצא באמצע ״הצלב״ שדרכו תנוקז כל תנועת הרכבות בישראל. יחד עם הקירבה לנתב״ג, לכביש 6 ולכבישי הרוחב הגדולים 431 וכביש 1(המשודרג)- מודיעין תיהיה ממש בלב העיניינים לפחות בתחום התחבורה.........

מה מצב הפרוייקט היום? יש עדכון?
 
פאתי מודיעין לא הייתה באמצע הצלב לפני שנתיים

איך הזמן רץ!! ״הכי תחנה הכי מרכזית״
אתמול לפני שנתיים פורסם ב
Mnews אתר העיר מודיעין,
תחת אותה כותרת, הטקסט הבא:
.........״זאת בהחלט תיהיה קפיצת מדרגה״ אומרים ברכבת ישראל. למרות שחלק מהתכניות צפויות להיתקל בהתנגדויות רבות, בעיקר בקו החדש ממודיעין לראשון לציון, הרי שמי שתיהנה מהתכניות הגדולות הללו היא במיוחד תחנת הרכבת של ״פאתי מודיעין״, שתהפוך מסתם עוד תחנה משעממת ודי קטנה לתחנה גדולה ותוססת, שדרכה יעברו אלפי נוסעים ביום, ובה יחליפו חלקם רכבות למספר יעדים.
איך כל זה יקרה? תודות למספר פרוייקטים שיציבו את מודיעין ב ״מיקום הנכון״. כלומר- בדיוק באמצע. בין מסילות הברזל מצפון לדרום הארץ ובין המסילה ממזח למערב(מירושלים לתל אביב). כך צפוייה תחנת פאתי מודיעין להימצא באמצע ״הצלב״ שדרכו תנוקז כל תנועת הרכבות בישראל. יחד עם הקירבה לנתב״ג, לכביש 6 ולכבישי הרוחב הגדולים 431 וכביש 1(המשודרג)- מודיעין תיהיה ממש בלב העיניינים לפחות בתחום התחבורה.........

מה מצב הפרוייקט היום? יש עדכון?
פאתי מודיעין לא הייתה באמצע הצלב לפני שנתיים
לא נמצאת באמצע הצלב היום
לא תהיה באמצע הצלב בעוד שנתיים
ולא תהיה באמצע הצלב גם בעשור הבא.

פאתי מודיעין נמצאת ממזרח להתפצלות על השלוחה למודיעין בלבד.
ואני זוכר שכבר אז הבהרנו לך את זה.
 

Bus Nerd

Active member
עמוד השדרה צודק

איך הזמן רץ!! ״הכי תחנה הכי מרכזית״
אתמול לפני שנתיים פורסם ב
Mnews אתר העיר מודיעין,
תחת אותה כותרת, הטקסט הבא:
.........״זאת בהחלט תיהיה קפיצת מדרגה״ אומרים ברכבת ישראל. למרות שחלק מהתכניות צפויות להיתקל בהתנגדויות רבות, בעיקר בקו החדש ממודיעין לראשון לציון, הרי שמי שתיהנה מהתכניות הגדולות הללו היא במיוחד תחנת הרכבת של ״פאתי מודיעין״, שתהפוך מסתם עוד תחנה משעממת ודי קטנה לתחנה גדולה ותוססת, שדרכה יעברו אלפי נוסעים ביום, ובה יחליפו חלקם רכבות למספר יעדים.
איך כל זה יקרה? תודות למספר פרוייקטים שיציבו את מודיעין ב ״מיקום הנכון״. כלומר- בדיוק באמצע. בין מסילות הברזל מצפון לדרום הארץ ובין המסילה ממזח למערב(מירושלים לתל אביב). כך צפוייה תחנת פאתי מודיעין להימצא באמצע ״הצלב״ שדרכו תנוקז כל תנועת הרכבות בישראל. יחד עם הקירבה לנתב״ג, לכביש 6 ולכבישי הרוחב הגדולים 431 וכביש 1(המשודרג)- מודיעין תיהיה ממש בלב העיניינים לפחות בתחום התחבורה.........

מה מצב הפרוייקט היום? יש עדכון?
עמוד השדרה צודק
ההתפצלות היא במחלף ענבה. פאתי מודיעין תישאר עוד תחנה קטנה שנועדה רק לאיזור התעשייה שלידה. לא מרכזית ולא נעליים.
&nbsp
מה שכן, כמות הרכבות שעוברת בה תגדל מעט אחרי שייפתח הקו הקצר מודיעין - ירושלים האומה, שפתיחתו תלויה (בנוסף לתלותה בפתיחת הקו הרצליה-ירושלים) בבניית קשת מודיעין ובחשמול המסילה עד מודיעין.
 
גם אתה צודק.

עמוד השדרה צודק
ההתפצלות היא במחלף ענבה. פאתי מודיעין תישאר עוד תחנה קטנה שנועדה רק לאיזור התעשייה שלידה. לא מרכזית ולא נעליים.
&nbsp
מה שכן, כמות הרכבות שעוברת בה תגדל מעט אחרי שייפתח הקו הקצר מודיעין - ירושלים האומה, שפתיחתו תלויה (בנוסף לתלותה בפתיחת הקו הרצליה-ירושלים) בבניית קשת מודיעין ובחשמול המסילה עד מודיעין.
גם אתה צודק.
 

GLSRA

Active member
איך תחנה כל כך מינורית תהפוך למרכזית - לא רציני.

איך הזמן רץ!! ״הכי תחנה הכי מרכזית״
אתמול לפני שנתיים פורסם ב
Mnews אתר העיר מודיעין,
תחת אותה כותרת, הטקסט הבא:
.........״זאת בהחלט תיהיה קפיצת מדרגה״ אומרים ברכבת ישראל. למרות שחלק מהתכניות צפויות להיתקל בהתנגדויות רבות, בעיקר בקו החדש ממודיעין לראשון לציון, הרי שמי שתיהנה מהתכניות הגדולות הללו היא במיוחד תחנת הרכבת של ״פאתי מודיעין״, שתהפוך מסתם עוד תחנה משעממת ודי קטנה לתחנה גדולה ותוססת, שדרכה יעברו אלפי נוסעים ביום, ובה יחליפו חלקם רכבות למספר יעדים.
איך כל זה יקרה? תודות למספר פרוייקטים שיציבו את מודיעין ב ״מיקום הנכון״. כלומר- בדיוק באמצע. בין מסילות הברזל מצפון לדרום הארץ ובין המסילה ממזח למערב(מירושלים לתל אביב). כך צפוייה תחנת פאתי מודיעין להימצא באמצע ״הצלב״ שדרכו תנוקז כל תנועת הרכבות בישראל. יחד עם הקירבה לנתב״ג, לכביש 6 ולכבישי הרוחב הגדולים 431 וכביש 1(המשודרג)- מודיעין תיהיה ממש בלב העיניינים לפחות בתחום התחבורה.........

מה מצב הפרוייקט היום? יש עדכון?
איך תחנה כל כך מינורית תהפוך למרכזית - לא רציני.
הרכבות שיגיעו מתל אביב ומנתבג, רובן ככולן (למעט חריגים) יעלו לירושלים מבלי לעבור שם.
רכבות על מסילת 431 (מי יודע מתי תיסלל) חלקן הגדול יסעו לכיוון ירושלים (גם כאן נדרשת קשת 431 שכידוע אפילו לא עברה תכנון מפורט למעט ההכנות שנעשו על A1.
אז יהיו לכשייפתח הקו על 431, מספר רכבות שיקשרו את מודיעין את הטבעת הדרומית לכיוון רמלה דרום וראשונים אבל זה לא יהפוך את פאתי מודיעין לתחנה מרכZית.

מה שכן, השכונות החדשות שנבנות בקרבת התחנה, והגשר שיחבר ישירות את מרכז התעשייה והמסחר (מרכז עינב) בהחלט יגדילו את הנסועה מתחנה זו.
 

amit1270

New member
מרגע שיש הכנה לקשת 431-ירושלים, התכנון המפורט לא מהווה מכשול

איך תחנה כל כך מינורית תהפוך למרכזית - לא רציני.
הרכבות שיגיעו מתל אביב ומנתבג, רובן ככולן (למעט חריגים) יעלו לירושלים מבלי לעבור שם.
רכבות על מסילת 431 (מי יודע מתי תיסלל) חלקן הגדול יסעו לכיוון ירושלים (גם כאן נדרשת קשת 431 שכידוע אפילו לא עברה תכנון מפורט למעט ההכנות שנעשו על A1.
אז יהיו לכשייפתח הקו על 431, מספר רכבות שיקשרו את מודיעין את הטבעת הדרומית לכיוון רמלה דרום וראשונים אבל זה לא יהפוך את פאתי מודיעין לתחנה מרכZית.

מה שכן, השכונות החדשות שנבנות בקרבת התחנה, והגשר שיחבר ישירות את מרכז התעשייה והמסחר (מרכז עינב) בהחלט יגדילו את הנסועה מתחנה זו.
מרגע שיש הכנה לקשת 431-ירושלים, התכנון המפורט לא מהווה מכשול
הוא יגיע כשיחליטו לקדם את הפרויקט.
 

GLSRA

Active member
מסכים, התכנון המפורט אינו המכשול

מרגע שיש הכנה לקשת 431-ירושלים, התכנון המפורט לא מהווה מכשול
הוא יגיע כשיחליטו לקדם את הפרויקט.
מסכים, התכנון המפורט אינו המכשול
 

luckydude

Active member
המכשול המרכזי העיקרי לדעתי הוא ההחלטה של רשל״צ

מרגע שיש הכנה לקשת 431-ירושלים, התכנון המפורט לא מהווה מכשול
הוא יגיע כשיחליטו לקדם את הפרויקט.
המכשול המרכזי העיקרי לדעתי הוא ההחלטה של רשל״צ
לבטל את התוואי המאושר לחיבור בין ראשונים למשה דיין דרך גן רווה, מה שיתקע את בנתיים את הקטע המערבי של המסילה הזו. בלי החיבור הזה אין למסילת 431 יותר מידי כדאיות להתקיים.
&nbsp
כדאי בהקשר הזה להזכיר גם את מסילת רג״ם שאמורה להבנות ממזרח לרמלה ותחבר את מסילת לוד-נען למסילת 431.
 

XrayCharlie

New member
יש הכנה על ה-A1 לסלילת מסילה לכיוון מערב (ראשון לציון)?

איך תחנה כל כך מינורית תהפוך למרכזית - לא רציני.
הרכבות שיגיעו מתל אביב ומנתבג, רובן ככולן (למעט חריגים) יעלו לירושלים מבלי לעבור שם.
רכבות על מסילת 431 (מי יודע מתי תיסלל) חלקן הגדול יסעו לכיוון ירושלים (גם כאן נדרשת קשת 431 שכידוע אפילו לא עברה תכנון מפורט למעט ההכנות שנעשו על A1.
אז יהיו לכשייפתח הקו על 431, מספר רכבות שיקשרו את מודיעין את הטבעת הדרומית לכיוון רמלה דרום וראשונים אבל זה לא יהפוך את פאתי מודיעין לתחנה מרכZית.

מה שכן, השכונות החדשות שנבנות בקרבת התחנה, והגשר שיחבר ישירות את מרכז התעשייה והמסחר (מרכז עינב) בהחלט יגדילו את הנסועה מתחנה זו.
יש הכנה על ה-A1 לסלילת מסילה לכיוון מערב (ראשון לציון)?
חשבתי שעשו הכנה רק לכיוון מזרח (מודיעין).
&nbsp
 

GLSRA

Active member
דווקא לכיוון מודיעין אין שום הכנה.....

יש הכנה על ה-A1 לסלילת מסילה לכיוון מערב (ראשון לציון)?
חשבתי שעשו הכנה רק לכיוון מזרח (מודיעין).
&nbsp
דווקא לכיוון מודיעין אין שום הכנה.....
לכיוון מודיעין יש הרבה מאוד עבודה לביצוע כדי לשלב את מסילת 431 למסילת נתב"ג מודיעין (צפון מזרחית למחלף ענבה ומעט לפני תחנת פאתי מודיעין.
לעומת זאת,
מזרחית משם, ישנה הכנה חלקית לחיבור מסילת 431 עם מסילת A1. ההכנה מהותה בעיקר למנוע הפרעות בתנועת הרכבות בין תל אביב לירושלים לכשייפתח הקו הזה וירצו לבצע את החיבורים בין המסילות.
אם תרצה פרטים נוספים, אתה יכול לעקוב אחר פרסומים רבים שבועז עשה בעניין בסוף 2014 ותחילת 2015, ובהמון סקירות מצולמות שאני עשיתי בחציון הראשון של שנת 2015 תחת הכותרת שבתשתיות בקטנה.
 

XrayCharlie

New member
אני מכיר את השרשורים האלה רק שמרוב תמונות...

דווקא לכיוון מודיעין אין שום הכנה.....
לכיוון מודיעין יש הרבה מאוד עבודה לביצוע כדי לשלב את מסילת 431 למסילת נתב"ג מודיעין (צפון מזרחית למחלף ענבה ומעט לפני תחנת פאתי מודיעין.
לעומת זאת,
מזרחית משם, ישנה הכנה חלקית לחיבור מסילת 431 עם מסילת A1. ההכנה מהותה בעיקר למנוע הפרעות בתנועת הרכבות בין תל אביב לירושלים לכשייפתח הקו הזה וירצו לבצע את החיבורים בין המסילות.
אם תרצה פרטים נוספים, אתה יכול לעקוב אחר פרסומים רבים שבועז עשה בעניין בסוף 2014 ותחילת 2015, ובהמון סקירות מצולמות שאני עשיתי בחציון הראשון של שנת 2015 תחת הכותרת שבתשתיות בקטנה.
אני מכיר את השרשורים האלה רק שמרוב תמונות...
הייתי בטוח שהעבודות האלה הם הכנה לקשת מודיעין. רכבת מירושלים (מסילה שמאלית) תסטה שמאלה ותעבור במעבר התת קרקעי (אם העטלפים יאשרו) ימינה לכיוון מודיעין.
&nbsp
 

GLSRA

Active member
אנסה לעשות לך קצת סדר

אני מכיר את השרשורים האלה רק שמרוב תמונות...
הייתי בטוח שהעבודות האלה הם הכנה לקשת מודיעין. רכבת מירושלים (מסילה שמאלית) תסטה שמאלה ותעבור במעבר התת קרקעי (אם העטלפים יאשרו) ימינה לכיוון מודיעין.
&nbsp
אנסה לעשות לך קצת סדר
אכן, ישנם בקרבת מקום (מרחק 500 מטר אולי קילומטר זה מזה) שני פרויקטים, במצבי הכנה שונים לגמרי.

הראשון, המזרחי יותר, אכן קשור לקשת מודיעין. המסילה (הדרומית) שתגיע מכיוון ירושלים, אכן תוסט שמאלה ותעבור במנהרה (קיימת ומוכנה) מתחת למסילות ותמשיך על קשת מודיעין לכיוון תחנת פאתי מודיעין.
המסילה השניה, תגיע מתחנת פאתי מודיעין, דרך קשת מודיעין ותתחבר על גבי מסוט למסילה לכיוון ירושלים (המסילה הצפונית).

המנהרה מוכנה (למעט פינוי העטלפים
) וכמובן שצריך לסלול את המסילה דרך המנהרה ולממש את כל פרויקט קשת מודיעין עם הגשרים המורכבים הנדרשים כדי לעבור מעל כביש 431. כל פרויקט קשת מודיעין יצא למכרז לפני חודשים רבים ולא ראיתי אם כבר היתה הכרזה על הזוכה.

לגבי הפרויקט השני, בעיקרון לצורך הפוסט הזה, אקרא לו קשת 431.
כאן נדרש מימוש "הפוך". דווקא המסילה שתגיע מכיוון ראשון לציון צריכה לעבור מתחת למסילות של A1 ולהתחבר למסילה באמצעות מסוט לכיוון ירושלים. את המסוטים הללו לא הניחו על המסילות ואין כוונה בשלב זה להניח את המסוטים הללו. מה שכן בוצע כהכנה הם מעין מבנה חלקי של המנהרה הזו, תקרה וקירות בלבד, כך שאם וכאשר קשת 431 תצא לביצוע לא יהיה צורך לעצור את תנועת הרכבות על A1, למעט אולי סופ"ש אחד או שניים לחיבור המסוטים על המסילות.
כל העבודה על כריית המנהרה דרך המבנה שתיארתי (מעין ח' שיאפשר מעבר של מסילה אחת) תיעשה מתחת לפני הקרקע, ומתחת למסילות מבלי לערב ולהפריע לתנועה הרכבות תל אביב ירושלים.
מקווה שהפעם הצלחתי לעשות לך סדר בבלאגן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה