רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018

מצב
הנושא נעול.
רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018

רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018
יש שוב אישור של השר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842709,00.html

האם אפשרי באמת?
חשוב גס:
1. החשמול עדיין לא התחיל.
2. החשמול צריך להיות מוכן חצי שנה לפני המועד, קרי באוגוסט 2017 או בעוד כ 500000 דקות.
3. קראתי באיזשהו מקום שצריך כ 25 דקות להתקנת עמוד חשמולת.
4.צריך להתקין כ 16000 עמודים לחשמול י״ם-הרצליה.
5. וזה לא הכל יש למשוך את החשמולת, לבנות לפחות 3 תחנות השנאה וכו׳
נראה קשה, אבל אולי?
 

GLSRA

Active member
במקור היו צריכים להתחיל לעבוד על החשמול בסוף 2015

רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018
יש שוב אישור של השר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842709,00.html

האם אפשרי באמת?
חשוב גס:
1. החשמול עדיין לא התחיל.
2. החשמול צריך להיות מוכן חצי שנה לפני המועד, קרי באוגוסט 2017 או בעוד כ 500000 דקות.
3. קראתי באיזשהו מקום שצריך כ 25 דקות להתקנת עמוד חשמולת.
4.צריך להתקין כ 16000 עמודים לחשמול י״ם-הרצליה.
5. וזה לא הכל יש למשוך את החשמולת, לבנות לפחות 3 תחנות השנאה וכו׳
נראה קשה, אבל אולי?
במקור היו צריכים להתחיל לעבוד על החשמול בסוף 2015
אנחנו כבר בסוף אוגוסט ועדיין לא התחילו.
קשה להאמין שבמרץ 2018 ייסעו רכבות בין ירושלים לתל אביב
הללואי שאני טועה
 

amit1270

New member
אפשר לעבוד במקביל...

רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018
יש שוב אישור של השר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842709,00.html

האם אפשרי באמת?
חשוב גס:
1. החשמול עדיין לא התחיל.
2. החשמול צריך להיות מוכן חצי שנה לפני המועד, קרי באוגוסט 2017 או בעוד כ 500000 דקות.
3. קראתי באיזשהו מקום שצריך כ 25 דקות להתקנת עמוד חשמולת.
4.צריך להתקין כ 16000 עמודים לחשמול י״ם-הרצליה.
5. וזה לא הכל יש למשוך את החשמולת, לבנות לפחות 3 תחנות השנאה וכו׳
נראה קשה, אבל אולי?
אפשר לעבוד במקביל...
 
עם איומים מהסוג המופיעים בכתבה של News 1 מהיום בערב

בהחלט! אף על פי כן יהיה קשה לעמוד במועד!טוב יהיה אם אני טועה
עם איומים מהסוג המופיעים בכתבה של News 1 מהיום בערב
החישמול לא ״ירוץ״; חברת SEMI-ELECTREN הספרדית שזכתה במכרז בפרוש הודיעה שהיא תעבוד כ 5 שעות כל לילה ו.........בסופי השבועות.
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-382478-00.html
 

Bus Nerd

Active member
זה לא כאילו שיש אפשרות אחרת

עם איומים מהסוג המופיעים בכתבה של News 1 מהיום בערב
החישמול לא ״ירוץ״; חברת SEMI-ELECTREN הספרדית שזכתה במכרז בפרוש הודיעה שהיא תעבוד כ 5 שעות כל לילה ו.........בסופי השבועות.
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-382478-00.html
זה לא כאילו שיש אפשרות אחרת
אי אפשר להתקין חשמולת על מסילות פעילות בלי לעצור את תנועת הרכבות. ר"י החליטו מראש שלא עוצרים את כל המדינה בשביל הקו לירושלים.
&nbsp
לכן, יש 5 שעות כל לילה שבהן אפשר לעבוד כשהרכבות לא עובדות (או עובדות בתדירות נמוכה מדי) וסופי שבוע שבהן הרכבות לא עובדות בכלל.
&nbsp
יש רק מקטע אחד שאפשר לעבוד עליו באמצע השבוע בשעות היום, וזה המקטע ששייך רק לקו לירושלים - ממחלף ענבה עד תחנת האומה.
&nbsp
כל עוד מקלב וחבריו לא יפרקו את הקואליציה בגלל העבודות בשבת, נוכל לעמוד בזמנים. אבל *בלי* עבודות בשבת גם ב2025 לא תהיה רכבת מהירה לירושלים, והאנשים שהכי יפסידו מזה הם בדיוק אותם אנשים שהשבת (וירושלים) כל כך חשובות להם.
&nbsp
כנ"ל בקשר לאיום שלהם בקשר לעבודות בתחנות ת"א - "אין בעיה" לעשות השבתות בבאר שבע באמצע השבוע, כי לאף אחד לא *באמת* איכפת מהדרום (למרות שר"י מנסים בדיפולט לעשות עבודות בשבת כדי לא לפגוע בציבור הנוסעים) אבל אי אפשר לעשות חסימות גדולות בנתיבי איילון באמצע השבוע - זה יהיה קטסטרופלי מבחינת חוות דעת ציבורית ומבחינה כלכלית (הפסדים עצומים למשק ולכל האנשים שיתקעו בפקקים) - לעצור את איילון זה לעצור את גוש דן, ובגלל החשיבות הכלכלית של גוש דן לעצור את גוש דן זה להשבית את כל המדינה.
&nbsp
אז האפשרות כאן היא או לעשות עבודות בשבת, או להשבית את נתיבי איילון באמצע שבוע, ולהשבית את כל הרכבות מהרצליה עד מודיעין (בשלב הראשון, אחר כך השבתות דומות למקטעים אחרים) ללפחות יום נוסף אחד כל שבוע עד סיום העבודות על מקטע הרצליה - תחנת האומה. אני לא מאמין שזה יקרה.
 
שבוע בקיץ או בחגים ללא רכבת אפשרי בהחלט

זה לא כאילו שיש אפשרות אחרת
אי אפשר להתקין חשמולת על מסילות פעילות בלי לעצור את תנועת הרכבות. ר"י החליטו מראש שלא עוצרים את כל המדינה בשביל הקו לירושלים.
&nbsp
לכן, יש 5 שעות כל לילה שבהן אפשר לעבוד כשהרכבות לא עובדות (או עובדות בתדירות נמוכה מדי) וסופי שבוע שבהן הרכבות לא עובדות בכלל.
&nbsp
יש רק מקטע אחד שאפשר לעבוד עליו באמצע השבוע בשעות היום, וזה המקטע ששייך רק לקו לירושלים - ממחלף ענבה עד תחנת האומה.
&nbsp
כל עוד מקלב וחבריו לא יפרקו את הקואליציה בגלל העבודות בשבת, נוכל לעמוד בזמנים. אבל *בלי* עבודות בשבת גם ב2025 לא תהיה רכבת מהירה לירושלים, והאנשים שהכי יפסידו מזה הם בדיוק אותם אנשים שהשבת (וירושלים) כל כך חשובות להם.
&nbsp
כנ"ל בקשר לאיום שלהם בקשר לעבודות בתחנות ת"א - "אין בעיה" לעשות השבתות בבאר שבע באמצע השבוע, כי לאף אחד לא *באמת* איכפת מהדרום (למרות שר"י מנסים בדיפולט לעשות עבודות בשבת כדי לא לפגוע בציבור הנוסעים) אבל אי אפשר לעשות חסימות גדולות בנתיבי איילון באמצע השבוע - זה יהיה קטסטרופלי מבחינת חוות דעת ציבורית ומבחינה כלכלית (הפסדים עצומים למשק ולכל האנשים שיתקעו בפקקים) - לעצור את איילון זה לעצור את גוש דן, ובגלל החשיבות הכלכלית של גוש דן לעצור את גוש דן זה להשבית את כל המדינה.
&nbsp
אז האפשרות כאן היא או לעשות עבודות בשבת, או להשבית את נתיבי איילון באמצע שבוע, ולהשבית את כל הרכבות מהרצליה עד מודיעין (בשלב הראשון, אחר כך השבתות דומות למקטעים אחרים) ללפחות יום נוסף אחד כל שבוע עד סיום העבודות על מקטע הרצליה - תחנת האומה. אני לא מאמין שזה יקרה.
שבוע בקיץ או בחגים ללא רכבת אפשרי בהחלט
לא ישבית את המדינה, גם בנתיבי איילון, בשביל השיפור הנוסעים יסתדרו
 

Bus Nerd

Active member
שבוע בשביל הקו לירושלים, אבל מה אחר כך?

שבוע בקיץ או בחגים ללא רכבת אפשרי בהחלט
לא ישבית את המדינה, גם בנתיבי איילון, בשביל השיפור הנוסעים יסתדרו
שבוע בשביל הקו לירושלים, אבל מה אחר כך?
תשבית עוד שבוע בשביל מסילת החוף? ואז עוד שבוע בשביל המסילה לבאר שבע? ועוד שבוע את המסילה למודיעין?
&nbsp
המטרה של ר"י היא לחשמל את כל רשת מסילות הנוסעים (פרט לקו העמק, "קו הנגב" והקו לדימונה), עם פגיעה מנימילית בנוסעים. אם יהיו כל כך הרבה השבתות הפגיעה בנוסעים תהיה גדולה והתדמית הציבורית של ר"י תמשיך להתדרדר.
&nbsp
חוץ מזה, מה עם העבודות בתחנת השלום שמחייבים חסימת כביש בנתיבי איילון? גם בחול המועד (עם כל העומס של המטיילים) להשבית את נתיבי איילון יהפוך את כל גוש דן לפקק גדול. בשבת זה אפשרי כי הכבישים פנויים והתנועה זורמת.
 
מה הבעיה? ישביתו את מסילת החוף שבוע ועל מנת לתת שירות חליפי

שבוע בשביל הקו לירושלים, אבל מה אחר כך?
תשבית עוד שבוע בשביל מסילת החוף? ואז עוד שבוע בשביל המסילה לבאר שבע? ועוד שבוע את המסילה למודיעין?
&nbsp
המטרה של ר"י היא לחשמל את כל רשת מסילות הנוסעים (פרט לקו העמק, "קו הנגב" והקו לדימונה), עם פגיעה מנימילית בנוסעים. אם יהיו כל כך הרבה השבתות הפגיעה בנוסעים תהיה גדולה והתדמית הציבורית של ר"י תמשיך להתדרדר.
&nbsp
חוץ מזה, מה עם העבודות בתחנת השלום שמחייבים חסימת כביש בנתיבי איילון? גם בחול המועד (עם כל העומס של המטיילים) להשבית את נתיבי איילון יהפוך את כל גוש דן לפקק גדול. בשבת זה אפשרי כי הכבישים פנויים והתנועה זורמת.
מה הבעיה? ישביתו את מסילת החוף שבוע ועל מנת לתת שירות חליפי
ראוי באוטובוסים יצמצמו את השירות בקווי החרדים.
יהיה הוגן שהחרדים יתרמו את חלקם על מנת למנוע חילול שבת, לא?

מי שתומך בצמצום שירות לכלל הציבור בשבועיים וחצי של בין הזמנים למען שירות ספיישל בית-ים או בית-פארק לאוכלוסיה מסויימת, ודאי לא יוכל להתנגד לתרום מעט מחלקו למען שירות לכלל הציבור שיהיה בו צורך כדי למנוע חילולי שבת, לא?

החרדים יסתדרו שבוע-שבועיים בלי 970, 972, 996, 997, 998, 999 וכד' למען תגבור קווים 900, 910 ועוד, לא?

אם לא - שיבלעו את צפרדע חילולי השבת.
אי אפשר להחזיק את החבל בשני קצותיו.

זו הדרך להתמודד עם הכפייה החרדית ועם איומיהם. לומר להם: או חילול שבת או קיצוץ שירות התח"צ לחרדים.
 

Bus Nerd

Active member
משרד התחבורה לעולם לא יפגע בשירות לציבור החרדי

מה הבעיה? ישביתו את מסילת החוף שבוע ועל מנת לתת שירות חליפי
ראוי באוטובוסים יצמצמו את השירות בקווי החרדים.
יהיה הוגן שהחרדים יתרמו את חלקם על מנת למנוע חילול שבת, לא?

מי שתומך בצמצום שירות לכלל הציבור בשבועיים וחצי של בין הזמנים למען שירות ספיישל בית-ים או בית-פארק לאוכלוסיה מסויימת, ודאי לא יוכל להתנגד לתרום מעט מחלקו למען שירות לכלל הציבור שיהיה בו צורך כדי למנוע חילולי שבת, לא?

החרדים יסתדרו שבוע-שבועיים בלי 970, 972, 996, 997, 998, 999 וכד' למען תגבור קווים 900, 910 ועוד, לא?

אם לא - שיבלעו את צפרדע חילולי השבת.
אי אפשר להחזיק את החבל בשני קצותיו.

זו הדרך להתמודד עם הכפייה החרדית ועם איומיהם. לומר להם: או חילול שבת או קיצוץ שירות התח"צ לחרדים.
משרד התחבורה לעולם לא יפגע בשירות לציבור החרדי
זה לא הולך לקרות. מה שאתה מציע בלתי אפשרי פוליטית, גם אם הוא "נכון" מבחינת צדק ודרך להתמודד עם כפייה וכיו"ב.
 

amit1270

New member
אז התדמית של ר"י תידרדר לחודש-חודשיים

שבוע בשביל הקו לירושלים, אבל מה אחר כך?
תשבית עוד שבוע בשביל מסילת החוף? ואז עוד שבוע בשביל המסילה לבאר שבע? ועוד שבוע את המסילה למודיעין?
&nbsp
המטרה של ר"י היא לחשמל את כל רשת מסילות הנוסעים (פרט לקו העמק, "קו הנגב" והקו לדימונה), עם פגיעה מנימילית בנוסעים. אם יהיו כל כך הרבה השבתות הפגיעה בנוסעים תהיה גדולה והתדמית הציבורית של ר"י תמשיך להתדרדר.
&nbsp
חוץ מזה, מה עם העבודות בתחנת השלום שמחייבים חסימת כביש בנתיבי איילון? גם בחול המועד (עם כל העומס של המטיילים) להשבית את נתיבי איילון יהפוך את כל גוש דן לפקק גדול. בשבת זה אפשרי כי הכבישים פנויים והתנועה זורמת.
אז התדמית של ר"י תידרדר לחודש-חודשיים
ותעלה בחזרה, והרבה יותר, אחרי שרכבות חשמליות יתחילו לנסוע. זה לא שיקול.
 

david80

Member
ע"פ שבתשתיות עבודות החשמול אמור להתחיל בימים הקרובים

רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018
יש שוב אישור של השר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842709,00.html

האם אפשרי באמת?
חשוב גס:
1. החשמול עדיין לא התחיל.
2. החשמול צריך להיות מוכן חצי שנה לפני המועד, קרי באוגוסט 2017 או בעוד כ 500000 דקות.
3. קראתי באיזשהו מקום שצריך כ 25 דקות להתקנת עמוד חשמולת.
4.צריך להתקין כ 16000 עמודים לחשמול י״ם-הרצליה.
5. וזה לא הכל יש למשוך את החשמולת, לבנות לפחות 3 תחנות השנאה וכו׳
נראה קשה, אבל אולי?
ע"פ שבתשתיות עבודות החשמול אמור להתחיל בימים הקרובים
 
כן גם אני קראתי את זה, אבל לא מסתדר לי בכל זאת.

ע"פ שבתשתיות עבודות החשמול אמור להתחיל בימים הקרובים
כן גם אני קראתי את זה, אבל לא מסתדר לי בכל זאת.
קראתי לא מזמן שהנושא צריך עדיין לעבור דיון בבית המשפט העליון(חברת אלסטום חולקת על קביעת הזוכה במכרז, חברת סמי).
ב Ynet כתגובה לכתבה, אדם החותם כ ״יודע דבר״ כתב שהקו יופעל תחילה בין י״ם לנתב״ג..........לך תדע! יש בזה משהו, כי מהשלוחה (ענבה) למודיעין ועד ירושלים אפשר לעבוד על החשמול ללא הפרעות ובאותו זמן למקם ולהפעיל אולי אפילו 2 תחנות השנאה(שער הגיא ולוד) ומקום זמני לתחזוקת הקטרים.
אם זה נכון ,זה אומר שמנתב״ג יהיה צורך להמשיך עם קטר דיזל או להחליף רכבת.......נראה מסובך........יהיו נוסעים??? משונה !!!
 

luckydude

Active member
לא הגיוני עם רק שני רציפים בנתב״ג

כן גם אני קראתי את זה, אבל לא מסתדר לי בכל זאת.
קראתי לא מזמן שהנושא צריך עדיין לעבור דיון בבית המשפט העליון(חברת אלסטום חולקת על קביעת הזוכה במכרז, חברת סמי).
ב Ynet כתגובה לכתבה, אדם החותם כ ״יודע דבר״ כתב שהקו יופעל תחילה בין י״ם לנתב״ג..........לך תדע! יש בזה משהו, כי מהשלוחה (ענבה) למודיעין ועד ירושלים אפשר לעבוד על החשמול ללא הפרעות ובאותו זמן למקם ולהפעיל אולי אפילו 2 תחנות השנאה(שער הגיא ולוד) ומקום זמני לתחזוקת הקטרים.
אם זה נכון ,זה אומר שמנתב״ג יהיה צורך להמשיך עם קטר דיזל או להחליף רכבת.......נראה מסובך........יהיו נוסעים??? משונה !!!
לא הגיוני עם רק שני רציפים בנתב״ג
 

Bus Nerd

Active member
אותו "יודע דבר" לא יודע דבר

כן גם אני קראתי את זה, אבל לא מסתדר לי בכל זאת.
קראתי לא מזמן שהנושא צריך עדיין לעבור דיון בבית המשפט העליון(חברת אלסטום חולקת על קביעת הזוכה במכרז, חברת סמי).
ב Ynet כתגובה לכתבה, אדם החותם כ ״יודע דבר״ כתב שהקו יופעל תחילה בין י״ם לנתב״ג..........לך תדע! יש בזה משהו, כי מהשלוחה (ענבה) למודיעין ועד ירושלים אפשר לעבוד על החשמול ללא הפרעות ובאותו זמן למקם ולהפעיל אולי אפילו 2 תחנות השנאה(שער הגיא ולוד) ומקום זמני לתחזוקת הקטרים.
אם זה נכון ,זה אומר שמנתב״ג יהיה צורך להמשיך עם קטר דיזל או להחליף רכבת.......נראה מסובך........יהיו נוסעים??? משונה !!!
אותו "יודע דבר" לא יודע דבר
נתב"ג אינה יכולה לשמש תחנת קצה, אין שם מספיק רציפים.
&nbsp
התוכנית היא להפעיל את הקו עד הרצליה בשלב הראשון, ולאחר שתחושמל המסילה עד כרמיאל להפעיל בנוסף קו ירושלים-כרמיאל.
&nbsp
בגלל זה מוסיפים רציפים בתחנת הרצליה עכשיו.
&nbsp
הוספת רציפים בנתב"ג גם תקרה בעתיד, אבל זה פרויקט מסובך יותר כי לא חשבו יותר מדי קדימה עם התחנה הזו, ובכל מקרה היא לא תהפוך לתחנת קצה. כדי להגיע מירושלים לת"א לא יחליפו קטר ולא יחליפו רכבת.
 
לא בגלל זה מוסיפים רציפים בתחנת הרצליה

אותו "יודע דבר" לא יודע דבר
נתב"ג אינה יכולה לשמש תחנת קצה, אין שם מספיק רציפים.
&nbsp
התוכנית היא להפעיל את הקו עד הרצליה בשלב הראשון, ולאחר שתחושמל המסילה עד כרמיאל להפעיל בנוסף קו ירושלים-כרמיאל.
&nbsp
בגלל זה מוסיפים רציפים בתחנת הרצליה עכשיו.
&nbsp
הוספת רציפים בנתב"ג גם תקרה בעתיד, אבל זה פרויקט מסובך יותר כי לא חשבו יותר מדי קדימה עם התחנה הזו, ובכל מקרה היא לא תהפוך לתחנת קצה. כדי להגיע מירושלים לת"א לא יחליפו קטר ולא יחליפו רכבת.
לא בגלל זה מוסיפים רציפים בתחנת הרצליה
אמנם העבודות בתחנת הרצליה כוללות גם הכנה לקליטת הקו המהיר לירושלים, אבל הוספת הרציפים היא בעיקר בגלל מסילת השרון.
 

luckydude

Active member
כמו שכתבתי בעבר... זהו תאריך בלתי אפשרי.

רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018
יש שוב אישור של השר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842709,00.html

האם אפשרי באמת?
חשוב גס:
1. החשמול עדיין לא התחיל.
2. החשמול צריך להיות מוכן חצי שנה לפני המועד, קרי באוגוסט 2017 או בעוד כ 500000 דקות.
3. קראתי באיזשהו מקום שצריך כ 25 דקות להתקנת עמוד חשמולת.
4.צריך להתקין כ 16000 עמודים לחשמול י״ם-הרצליה.
5. וזה לא הכל יש למשוך את החשמולת, לבנות לפחות 3 תחנות השנאה וכו׳
נראה קשה, אבל אולי?
כמו שכתבתי בעבר... זהו תאריך בלתי אפשרי.
בנוסף לחישמול יש גם את העניין של הטמעת מערכות איתות ותקשורת חדשות ומורכבות שלא נעשה בהם שימוש בישראל עדיין - ועדיין לא נבחרו קבלנים עבורן. צריך גם לקבל ולהריץ את הציוד החשמלי. מרץ 2018 עבור נסיעה מסחרית זה תאריך שאיננו ישים. נקודה. ישנן יותר מידי מטלות בדרך.
 

Bus Nerd

Active member
אני עדיין חושב שיש סיכוי

כמו שכתבתי בעבר... זהו תאריך בלתי אפשרי.
בנוסף לחישמול יש גם את העניין של הטמעת מערכות איתות ותקשורת חדשות ומורכבות שלא נעשה בהם שימוש בישראל עדיין - ועדיין לא נבחרו קבלנים עבורן. צריך גם לקבל ולהריץ את הציוד החשמלי. מרץ 2018 עבור נסיעה מסחרית זה תאריך שאיננו ישים. נקודה. ישנן יותר מידי מטלות בדרך.
אני עדיין חושב שיש סיכוי
אם יחשמלו קודם את המקטע בין הולץ ללוד זה יהיה יופי של test track לקטרים החשמליים (תדירות רכבות נמוכה מספיק בשביל לדחוף כמה נסיעות מבחן, ותחנות הקצה נוחות - מוסך הרכבת בלוד ובית הספר למקצועות הרכבת). בהנחה וחשמול המקטע הזה (או מקטע מסילה אחר מספיק ארוך לנסיעות מבחן) יחושמל בזמן, לא תהיה בעיה להתחיל להריץ את את הציוד החשמלי ברגע שיקבלו אותו.
&nbsp
מבחינת חשמול, אם מצליחים למנוע משבר קואליציוני ולעשות את העבודות בשבת ובלילות, דווקא סביר שיצליחו לסיים הרבה לפני מרץ 2018 לדעתי.
&nbsp
שאר העבודות על הנתיב הקריטי (הוספת כניסות לסבידור והשלום, הארכת רציפים, הוספת רציפים בהרצליה) מתקדמות בקצב מהיר יחסית כך שאיתן כנראה שאין שום סיכון.
&nbsp
הסיכון היחיד שנשאר אם כך הוא מערכת האיתות, שהזוכה במכרז שלה עדיין לא נקבע, אבל הטמעת מערכת האיתות הזו לא הולכת להתבצע בכל הארץ בבת אחת, ואני לא רואה סיבה שייקח יותר משנה להתקין מערכת איתות במקטע הרצליה ירושלים.
&nbsp
בקיצור, אני אופטימי שהפרוייקט כן יסתיים ב2018 - גם אם לא במרץ אז כמה חודשים אחרי.
 

ronatd

New member
מה לגבי הסדקים שנתגלו במנהרות

רכבת י״ם- ת״א במרץ 2018
יש שוב אישור של השר:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842709,00.html

האם אפשרי באמת?
חשוב גס:
1. החשמול עדיין לא התחיל.
2. החשמול צריך להיות מוכן חצי שנה לפני המועד, קרי באוגוסט 2017 או בעוד כ 500000 דקות.
3. קראתי באיזשהו מקום שצריך כ 25 דקות להתקנת עמוד חשמולת.
4.צריך להתקין כ 16000 עמודים לחשמול י״ם-הרצליה.
5. וזה לא הכל יש למשוך את החשמולת, לבנות לפחות 3 תחנות השנאה וכו׳
נראה קשה, אבל אולי?
מה לגבי הסדקים שנתגלו במנהרות
במנהרות השירות בדרך לירושלים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה