טמקא על קו 982

מצב
הנושא נעול.

londonisrael

New member
טמקא על קו 982

טמקא על קו 982
כתבה שטחית כמיטב המסורת, אך מטעימה מעט מהבעיות של אחד מהקווים הנוראיים ביותר. לינק

בדקתי לאחרונה ומצאתי כי נסיעה מצפת לטבריה וממנה לירושלים, באוטובוסים נוחים ולא עמוסים, מהירה ביותר מחצי שעה מהקו ה'ישיר'.

בשונה מתגובת 'נתיב אקספרס' המובאת בכתבה, ברוב השעות אין שום קו ישיר אחר.

לדעתי צריך לבטל לחלוטין את הקו ולהוסיף במקומו קו ישיר מתחנה מרכזית ירושלים לתחנה מרכזית צפת, משם לתגבר את השירות למירון. בזמנים ללא פקקים הנסיעה יכולה לארוך כשעתיים ורבע ולא יהיה צורך בעצירה שמאריכה את הדרך ברבע שעה נוספת. גם בתוספת של רבע שעה הליכה/נסיעה בכל עיר אל ומהתחנה המרכזית זה עדיין יהיה מהיר הרבה יותר מהסיבוב הארוך המיוזע והמיותר שעושה כיום הקו.
 

londonisrael

New member
אפליקציה לחישוב המקום המוצל ביותר באוטובוס

טמקא על קו 982
כתבה שטחית כמיטב המסורת, אך מטעימה מעט מהבעיות של אחד מהקווים הנוראיים ביותר. לינק

בדקתי לאחרונה ומצאתי כי נסיעה מצפת לטבריה וממנה לירושלים, באוטובוסים נוחים ולא עמוסים, מהירה ביותר מחצי שעה מהקו ה'ישיר'.

בשונה מתגובת 'נתיב אקספרס' המובאת בכתבה, ברוב השעות אין שום קו ישיר אחר.

לדעתי צריך לבטל לחלוטין את הקו ולהוסיף במקומו קו ישיר מתחנה מרכזית ירושלים לתחנה מרכזית צפת, משם לתגבר את השירות למירון. בזמנים ללא פקקים הנסיעה יכולה לארוך כשעתיים ורבע ולא יהיה צורך בעצירה שמאריכה את הדרך ברבע שעה נוספת. גם בתוספת של רבע שעה הליכה/נסיעה בכל עיר אל ומהתחנה המרכזית זה עדיין יהיה מהיר הרבה יותר מהסיבוב הארוך המיוזע והמיותר שעושה כיום הקו.
אפליקציה לחישוב המקום המוצל ביותר באוטובוס
לינק
נראה מעניין, אנסה בקרוב.
 

londonisrael

New member
אוטובוסים חשמליים: בקרוב בחיפה

טמקא על קו 982
כתבה שטחית כמיטב המסורת, אך מטעימה מעט מהבעיות של אחד מהקווים הנוראיים ביותר. לינק

בדקתי לאחרונה ומצאתי כי נסיעה מצפת לטבריה וממנה לירושלים, באוטובוסים נוחים ולא עמוסים, מהירה ביותר מחצי שעה מהקו ה'ישיר'.

בשונה מתגובת 'נתיב אקספרס' המובאת בכתבה, ברוב השעות אין שום קו ישיר אחר.

לדעתי צריך לבטל לחלוטין את הקו ולהוסיף במקומו קו ישיר מתחנה מרכזית ירושלים לתחנה מרכזית צפת, משם לתגבר את השירות למירון. בזמנים ללא פקקים הנסיעה יכולה לארוך כשעתיים ורבע ולא יהיה צורך בעצירה שמאריכה את הדרך ברבע שעה נוספת. גם בתוספת של רבע שעה הליכה/נסיעה בכל עיר אל ומהתחנה המרכזית זה עדיין יהיה מהיר הרבה יותר מהסיבוב הארוך המיוזע והמיותר שעושה כיום הקו.
אוטובוסים חשמליים: בקרוב בחיפה
לינק
 

נתנאל531

Well-known member
הבחירה המעניינת של העורך

אוטובוסים חשמליים: בקרוב בחיפה
לינק
הבחירה המעניינת של העורך
לשים תמונה של מפרקית אגד כתמונת אילוסטרציה לאוטובוסים בחיפה

&nbsp
אגב, היכן זה צולם? נראה כמו נתיב המטרונית, אבל כידוע אין מפרקיות אגד בכל מרחב חיפה...
 

אורי404

New member
יהיו אוטובוסים חשמליים לפני רכבת חשמלית

אוטובוסים חשמליים: בקרוב בחיפה
לינק
יהיו אוטובוסים חשמליים לפני רכבת חשמלית
על-פניו זה טוב, שייכנסו אוטובוסים חשמליים בחיפה ובקרוב גם ל"דן" יפעלו אוטובוסים חשמליים חדשים. נקווה, שזה יפעל טוב ושהמגמה הזו של אוטובוסים חשמליים תמשיך.
 

Bus Nerd

Active member
אבל למה לא גז (או היברידיים)?

יהיו אוטובוסים חשמליים לפני רכבת חשמלית
על-פניו זה טוב, שייכנסו אוטובוסים חשמליים בחיפה ובקרוב גם ל"דן" יפעלו אוטובוסים חשמליים חדשים. נקווה, שזה יפעל טוב ושהמגמה הזו של אוטובוסים חשמליים תמשיך.
אבל למה לא גז (או היברידיים)?
לאוטובוסים חשמליים יש עדיין בעיות של טווח ומחיר וכיו"ב, בניגוד לאוטובוסים שמונעים בגז טבעי.
&nbsp
האם האנטי לגז זו פשוט סיבה בטיחותית (גז מסוכן יותר בזמן פיצוץ)?
&nbsp
ומה בדבר אוטובוסים היברידיים? יש להם את היתרונות של חשמליים בזמן נסיעה עירונית איטית, אבל בלי בעיות הטווח, הציוד הנדרש במסופים ועלויות התחזוקה (כי לתחזק רכב היברידי לא שונה בהרבה מלתחזק רכב רגיל).
 

נתנאל531

Well-known member
ההיברידים בניסוי של המטרונית לא הצלחה גדולה

אבל למה לא גז (או היברידיים)?
לאוטובוסים חשמליים יש עדיין בעיות של טווח ומחיר וכיו"ב, בניגוד לאוטובוסים שמונעים בגז טבעי.
&nbsp
האם האנטי לגז זו פשוט סיבה בטיחותית (גז מסוכן יותר בזמן פיצוץ)?
&nbsp
ומה בדבר אוטובוסים היברידיים? יש להם את היתרונות של חשמליים בזמן נסיעה עירונית איטית, אבל בלי בעיות הטווח, הציוד הנדרש במסופים ועלויות התחזוקה (כי לתחזק רכב היברידי לא שונה בהרבה מלתחזק רכב רגיל).
ההיברידים בניסוי של המטרונית לא הצלחה גדולה
נוטים להתקע פה ושם, עד כמה שאני יודע.
 

אורי404

New member
במכרז שרון-חולון הם לא נחשבים לאנרגיה חלופית

אבל למה לא גז (או היברידיים)?
לאוטובוסים חשמליים יש עדיין בעיות של טווח ומחיר וכיו"ב, בניגוד לאוטובוסים שמונעים בגז טבעי.
&nbsp
האם האנטי לגז זו פשוט סיבה בטיחותית (גז מסוכן יותר בזמן פיצוץ)?
&nbsp
ומה בדבר אוטובוסים היברידיים? יש להם את היתרונות של חשמליים בזמן נסיעה עירונית איטית, אבל בלי בעיות הטווח, הציוד הנדרש במסופים ועלויות התחזוקה (כי לתחזק רכב היברידי לא שונה בהרבה מלתחזק רכב רגיל).
במכרז שרון-חולון הם לא נחשבים לאנרגיה חלופית
במכרז שרון-חולון של משרד התחבורה יש סעיף, המתייחס לכניסה של אוטובוסים באנרגיה חלופית - הנעה חשמלית או באמצעות גז טבעי. שם מציינים, שאוטובוס היברידי לא נחשב, כאוטובוס המופעל באנרגיה חלופית. כנראה כך גם במשרד להגנת הסביבה.
לגבי הפעלה של אוטובוסים, באמצעות גז-טבעי: באשכול העמקים, שמפעילה "סופרבוס" אמורים לפעול אוטובוסים כאלה. אולי הם כבר פועלים שם.
 

aryeri

Member
יש כבר קו ישיר לצפת

טמקא על קו 982
כתבה שטחית כמיטב המסורת, אך מטעימה מעט מהבעיות של אחד מהקווים הנוראיים ביותר. לינק

בדקתי לאחרונה ומצאתי כי נסיעה מצפת לטבריה וממנה לירושלים, באוטובוסים נוחים ולא עמוסים, מהירה ביותר מחצי שעה מהקו ה'ישיר'.

בשונה מתגובת 'נתיב אקספרס' המובאת בכתבה, ברוב השעות אין שום קו ישיר אחר.

לדעתי צריך לבטל לחלוטין את הקו ולהוסיף במקומו קו ישיר מתחנה מרכזית ירושלים לתחנה מרכזית צפת, משם לתגבר את השירות למירון. בזמנים ללא פקקים הנסיעה יכולה לארוך כשעתיים ורבע ולא יהיה צורך בעצירה שמאריכה את הדרך ברבע שעה נוספת. גם בתוספת של רבע שעה הליכה/נסיעה בכל עיר אל ומהתחנה המרכזית זה עדיין יהיה מהיר הרבה יותר מהסיבוב הארוך המיוזע והמיותר שעושה כיום הקו.
יש כבר קו ישיר לצפת
קו 993. התחנה הבאה אחרי ירושלים היא מחלף אליפלט ואחריה צפת.
 

yair480

Active member
יש לקו אלטרנטיבות

טמקא על קו 982
כתבה שטחית כמיטב המסורת, אך מטעימה מעט מהבעיות של אחד מהקווים הנוראיים ביותר. לינק

בדקתי לאחרונה ומצאתי כי נסיעה מצפת לטבריה וממנה לירושלים, באוטובוסים נוחים ולא עמוסים, מהירה ביותר מחצי שעה מהקו ה'ישיר'.

בשונה מתגובת 'נתיב אקספרס' המובאת בכתבה, ברוב השעות אין שום קו ישיר אחר.

לדעתי צריך לבטל לחלוטין את הקו ולהוסיף במקומו קו ישיר מתחנה מרכזית ירושלים לתחנה מרכזית צפת, משם לתגבר את השירות למירון. בזמנים ללא פקקים הנסיעה יכולה לארוך כשעתיים ורבע ולא יהיה צורך בעצירה שמאריכה את הדרך ברבע שעה נוספת. גם בתוספת של רבע שעה הליכה/נסיעה בכל עיר אל ומהתחנה המרכזית זה עדיין יהיה מהיר הרבה יותר מהסיבוב הארוך המיוזע והמיותר שעושה כיום הקו.
יש לקו אלטרנטיבות
אומנם לא בימי ב-ד בגלל שיש פחות ביקוש.
אבל יש את קווים 993 ו992 שנוסעים דרך יקנעם
992 הוא כמו 982 אבל דרך כביש 70 .
לרוב הקווים האלו נוסעים בהפרש של כ15 דקות ע"פ הלוז הרשמי אבל לא תמיד יש לנוסעים את הכוח וסבלנות לחכות לקו הטוב יותר.
בכל מקרה כדאי לפצל בסופ"שים ובין הזמנים שקו אחד יסע רק עד/מ מירון. והקו השני לצפת וביטול מיידי של נסיעות דרך עפולה (יש את 953 והחרדים יודעים להשתמש בו).
לגבי זה שהנהג הוא קופאי הגיע הזמן להנהיג הטענת רב-קוים מהתחנות או בבית ושהנהג רק יוריד את הערך הצבור של הנסיעה או תיקוף ותשלום בתחנה כאשר עולים לאוטובוס בהצגת קבלה עם הוכחת תשלום עבור הנסיעה כדי שהאוטובוס לא יעצור זמן רב בתחנות.
 
אפשר להטעין רב-קו דרך האינטרנט באמצעות אתר רב-קו אונליין שגם

יש לקו אלטרנטיבות
אומנם לא בימי ב-ד בגלל שיש פחות ביקוש.
אבל יש את קווים 993 ו992 שנוסעים דרך יקנעם
992 הוא כמו 982 אבל דרך כביש 70 .
לרוב הקווים האלו נוסעים בהפרש של כ15 דקות ע"פ הלוז הרשמי אבל לא תמיד יש לנוסעים את הכוח וסבלנות לחכות לקו הטוב יותר.
בכל מקרה כדאי לפצל בסופ"שים ובין הזמנים שקו אחד יסע רק עד/מ מירון. והקו השני לצפת וביטול מיידי של נסיעות דרך עפולה (יש את 953 והחרדים יודעים להשתמש בו).
לגבי זה שהנהג הוא קופאי הגיע הזמן להנהיג הטענת רב-קוים מהתחנות או בבית ושהנהג רק יוריד את הערך הצבור של הנסיעה או תיקוף ותשלום בתחנה כאשר עולים לאוטובוס בהצגת קבלה עם הוכחת תשלום עבור הנסיעה כדי שהאוטובוס לא יעצור זמן רב בתחנות.
אפשר להטעין רב-קו דרך האינטרנט באמצעות אתר רב-קו אונליין שגם
נתיב אקספרס שותפה בו.
צריך רק לטרוח פעם אחת ולרכוש קורא כרטיסים ב 10 ש"ח.
 
לא חייבים

אפשר להטעין רב-קו דרך האינטרנט באמצעות אתר רב-קו אונליין שגם
נתיב אקספרס שותפה בו.
צריך רק לטרוח פעם אחת ולרכוש קורא כרטיסים ב 10 ש"ח.
לא חייבים
תוריד את אפליקציית רב-קו-אונליין.
נוחה מאד ולא דורשת שום קורא כרטיסים (הNFC בנייד משמש כקורא כרטיסים).
 

Bus Nerd

Active member
רוב המכשירים שמריצים אנדרויד, בעיקר היקרים יותר

אלו מכשירים הם בעלי NFC ?
רוב המכשירים שמריצים אנדרויד, בעיקר היקרים יותר
באייפון אין (או ליתר דיוק יש, אבל זה משמש רק לapple pay ולא יותר מזה, לכן לא רלוונטי כאן).
&nbsp
אין היגיון בלתת רשימה מלאה של מכשירים שיש בהם ואין בהם NFC, כי כל רשימה כזו תהיה ארוכה מדי. במקום זה חפש את שם הדגם שיש לך ואחריו את המילה NFC כדי לדעת אם יש או אין.
 
ולפעמים הוא קיים

רוב המכשירים שמריצים אנדרויד, בעיקר היקרים יותר
באייפון אין (או ליתר דיוק יש, אבל זה משמש רק לapple pay ולא יותר מזה, לכן לא רלוונטי כאן).
&nbsp
אין היגיון בלתת רשימה מלאה של מכשירים שיש בהם ואין בהם NFC, כי כל רשימה כזו תהיה ארוכה מדי. במקום זה חפש את שם הדגם שיש לך ואחריו את המילה NFC כדי לדעת אם יש או אין.
ולפעמים הוא קיים
אבל כבוי
צריך להיכנס להגדרות כדי להפעיל אותו
 

londonisrael

New member
לגבי האלטרנטיבות

טמקא על קו 982
כתבה שטחית כמיטב המסורת, אך מטעימה מעט מהבעיות של אחד מהקווים הנוראיים ביותר. לינק

בדקתי לאחרונה ומצאתי כי נסיעה מצפת לטבריה וממנה לירושלים, באוטובוסים נוחים ולא עמוסים, מהירה ביותר מחצי שעה מהקו ה'ישיר'.

בשונה מתגובת 'נתיב אקספרס' המובאת בכתבה, ברוב השעות אין שום קו ישיר אחר.

לדעתי צריך לבטל לחלוטין את הקו ולהוסיף במקומו קו ישיר מתחנה מרכזית ירושלים לתחנה מרכזית צפת, משם לתגבר את השירות למירון. בזמנים ללא פקקים הנסיעה יכולה לארוך כשעתיים ורבע ולא יהיה צורך בעצירה שמאריכה את הדרך ברבע שעה נוספת. גם בתוספת של רבע שעה הליכה/נסיעה בכל עיר אל ומהתחנה המרכזית זה עדיין יהיה מהיר הרבה יותר מהסיבוב הארוך המיוזע והמיותר שעושה כיום הקו.
לגבי האלטרנטיבות
בימי ב'-ד' אין אפשרות אחרת, קו 992 נוסע רק פעמיים ביום והמסלול שלו קצר רק ברבע שעה.

אני חושב שזו דוגמא קלאסית לקו שנוסע במסלול ארוך ומפותל שאף אחד לא מרוצה ממנו, רק בגלל שכך היה פעם.

הגיע הזמן לבטל אותו לחלוטין, ולהעביר את כל הנסיעות שלו ל993/992. במקביל, לבטל את האיסוף ברחבי ירושלים וצפת, הנסיעה גם כך ארוכה מאד וחבל להפסיד עוד 30-40 דקות במסע ברחבי ירושלים.

האיסוף המידע גם גורם לכך שנסיעת הקו לוקחת יותר משלוש שעות ויש חובת עצירה, שמצריכה עוד את הדרך. זה גם בקווים ה'מהירים'.
 
זה קו שנועד בעיקר לחרדים

טמקא על קו 982
כתבה שטחית כמיטב המסורת, אך מטעימה מעט מהבעיות של אחד מהקווים הנוראיים ביותר. לינק

בדקתי לאחרונה ומצאתי כי נסיעה מצפת לטבריה וממנה לירושלים, באוטובוסים נוחים ולא עמוסים, מהירה ביותר מחצי שעה מהקו ה'ישיר'.

בשונה מתגובת 'נתיב אקספרס' המובאת בכתבה, ברוב השעות אין שום קו ישיר אחר.

לדעתי צריך לבטל לחלוטין את הקו ולהוסיף במקומו קו ישיר מתחנה מרכזית ירושלים לתחנה מרכזית צפת, משם לתגבר את השירות למירון. בזמנים ללא פקקים הנסיעה יכולה לארוך כשעתיים ורבע ולא יהיה צורך בעצירה שמאריכה את הדרך ברבע שעה נוספת. גם בתוספת של רבע שעה הליכה/נסיעה בכל עיר אל ומהתחנה המרכזית זה עדיין יהיה מהיר הרבה יותר מהסיבוב הארוך המיוזע והמיותר שעושה כיום הקו.
זה קו שנועד בעיקר לחרדים
לכן גם כל האיסוף הארוך בירושלים ובצפת; שמטרתו מניעת הצורך להגיע למוקד חילוני כמו התחנה המרכזית.
למי שכן רוצה יש כמובן קווים עדיפים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה