על תחנת הרכבת השוממת בדימונה

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
על תחנת הרכבת השוממת בדימונה

על תחנת הרכבת השוממת בדימונה
לפני מספר ימים ראיתי ביוטיוב קטר מושך קרון ניהוג בודד של נוסעים של דאבל דק בקו באר שבע-דימונה. (אני מתכוון לקרונות הנוסעים האדומים - קומתיים, אבל לקרון הקצה ברכבת שבקצהו יש תא לנהג הרכבת כאשר הקטר דוחף את הרכבת ולא מושך.) זה לא עצוב? תראו בעצמכם את הסרטון הקצרצר:
https://youtu.be/zoZOrleTeOE
תמיד אומרים שהתחנה בדימונה כושלת ביותר כי היא מחוץ לעיר. אבל תחשבו: האם אי אפשר להציל את התחנה לפני שבונים חדשה מזרחית לה? אומרים שהתחנה לא נגישה מהעיר. אז תראו את תחנות הרכבת החדשות שדרות, נתיבות ואופקים: כולן לא במרכז העיר! כולן בקצה העיר. נקח את תחנת אופקים: התחנה מחוץ לעיר! אבל מה עשו? במקום התח"צ העירונית הגרועה שהיתה באופקים, יש עכשיו חמישה קווים חדשים בתוך העיר: 1,2,3,4,5 שמכסים את כל העיר וגם מגוונים את המסלול ומקשרים טוב אזורים שונים בעיר, וכולם מסיימים את המסלול בכ-10 דקות בתחנת הרכבת שהיא מחוץ לעיר (ע"פ הפורטל של משרד התחבורה "כל-קו"). לא בדקתי אבל אני מניח שהם מתואמים עם הרכבת. התדירות של רובם היא כל חצי שעה, ויש רחובות רבים שבהם עוברים שני קווי אוטובוס, מה שנותן תדירות של ארבעה אוטובוסים לכל כיוון בשעה. למה לא להציל את תחנת דימונה באותה השיטה? אמנם דימונה קצת יותר גדולה מאופקים אבל עם תחבורה טובה אפשר להציל את התחנה במקום לבנות חדשה מזרחית לה! ואם הגורם הוא לא תחבורתי אלא תעריפי, אז לטפל בזה גם! ניתן בנוסף לחבר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע לדימונה בצורה הוד השרון - תל אביב - אשקלון - באר שבע אוניברסיטה - דימונה! על אי העצירה בתחנת באר שבע מרכז אפשר לפצות ברכבת משלימה ומסונכרנת שמגיעה מ/לקו הראשי של הרכבת תל אביב - באר שבע בהפרש של כמה דקות מקו עיירות הפיתוח החדש שייווצר.

בנוסף, אני מניח שזה מה שיעשו ברכבת העמק בעיקר ביוקנעם, בקריית טבעון ובבית שאן, כמובן שגם בעפולה ואולי גם במגדל העמק. תחבורה משלימה הולמת! זה הסיפור! כדי לנסות לגרום לתושבי דימונה לשנות את ההרגל ולנסות את הרכבת ע"י גישה עם התחבורה המשלימה ניתן לעשות פירסום בומבסטי על התח"צ החדשה בדימונה, טוב כמו שמשרד התחבורה יודע לעשות.

מה אתם אומרים?
 
זה לא יעבוד בדימונה כי במיקום הנוכחי של התחנה ועם העובדה

על תחנת הרכבת השוממת בדימונה
לפני מספר ימים ראיתי ביוטיוב קטר מושך קרון ניהוג בודד של נוסעים של דאבל דק בקו באר שבע-דימונה. (אני מתכוון לקרונות הנוסעים האדומים - קומתיים, אבל לקרון הקצה ברכבת שבקצהו יש תא לנהג הרכבת כאשר הקטר דוחף את הרכבת ולא מושך.) זה לא עצוב? תראו בעצמכם את הסרטון הקצרצר:
https://youtu.be/zoZOrleTeOE
תמיד אומרים שהתחנה בדימונה כושלת ביותר כי היא מחוץ לעיר. אבל תחשבו: האם אי אפשר להציל את התחנה לפני שבונים חדשה מזרחית לה? אומרים שהתחנה לא נגישה מהעיר. אז תראו את תחנות הרכבת החדשות שדרות, נתיבות ואופקים: כולן לא במרכז העיר! כולן בקצה העיר. נקח את תחנת אופקים: התחנה מחוץ לעיר! אבל מה עשו? במקום התח"צ העירונית הגרועה שהיתה באופקים, יש עכשיו חמישה קווים חדשים בתוך העיר: 1,2,3,4,5 שמכסים את כל העיר וגם מגוונים את המסלול ומקשרים טוב אזורים שונים בעיר, וכולם מסיימים את המסלול בכ-10 דקות בתחנת הרכבת שהיא מחוץ לעיר (ע"פ הפורטל של משרד התחבורה "כל-קו"). לא בדקתי אבל אני מניח שהם מתואמים עם הרכבת. התדירות של רובם היא כל חצי שעה, ויש רחובות רבים שבהם עוברים שני קווי אוטובוס, מה שנותן תדירות של ארבעה אוטובוסים לכל כיוון בשעה. למה לא להציל את תחנת דימונה באותה השיטה? אמנם דימונה קצת יותר גדולה מאופקים אבל עם תחבורה טובה אפשר להציל את התחנה במקום לבנות חדשה מזרחית לה! ואם הגורם הוא לא תחבורתי אלא תעריפי, אז לטפל בזה גם! ניתן בנוסף לחבר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע לדימונה בצורה הוד השרון - תל אביב - אשקלון - באר שבע אוניברסיטה - דימונה! על אי העצירה בתחנת באר שבע מרכז אפשר לפצות ברכבת משלימה ומסונכרנת שמגיעה מ/לקו הראשי של הרכבת תל אביב - באר שבע בהפרש של כמה דקות מקו עיירות הפיתוח החדש שייווצר.

בנוסף, אני מניח שזה מה שיעשו ברכבת העמק בעיקר ביוקנעם, בקריית טבעון ובבית שאן, כמובן שגם בעפולה ואולי גם במגדל העמק. תחבורה משלימה הולמת! זה הסיפור! כדי לנסות לגרום לתושבי דימונה לשנות את ההרגל ולנסות את הרכבת ע"י גישה עם התחבורה המשלימה ניתן לעשות פירסום בומבסטי על התח"צ החדשה בדימונה, טוב כמו שמשרד התחבורה יודע לעשות.

מה אתם אומרים?
זה לא יעבוד בדימונה כי במיקום הנוכחי של התחנה ועם העובדה
שהרכבות מדימונה מגיעות רק לבאר שבע צפון, בכל מקרה יש עדיפות מובנית לקווי האוטובוס שבין דימונה לבאר שבע.

ההצעה שלך לא תעזור לשפר את מספר הנוסעים מדימונה ורק תפגע במספר הנוסעים ממערב הנגב לבאר שבע.

לא צריך להילחם במציאות בדרך מלאכותית. צריך להכיר בעובדה שבמציאות הנוכחית יש לאוטובוסים יתרון גדול בדימונה על פני הרכבת.

הפתרון לדימונה יתרחש כנראה במסגרת פרויקט גדול יותר שיכלול גם הקמת תחנה חדשה בדימונה וגם קשת לבאר שבע מרכז.
בעבר חשבו שזה יקרה במסגרת פרויקט המסילה לאילת, אבל מכיוון שפרויקט המסילה לאילת כנראה יישאר בגדר סיסמה פוליטית לעיתות בחירות, יותר סביר שזה יקרה בעוד מספר שנים במסגרת פרויקט מסילת באר שבע-נבטים-ערד שיכלול גם קשת לבאר שבע מרכז, מה שיהפוך את השימוש ברכבת ליותר אטרקטיבי גם מדימונה.
 

Ccyclist

Well-known member
בדימונה שמו רציף נוסעים בתחנת מטען קיימת שלא התאימה לנוסעים.

על תחנת הרכבת השוממת בדימונה
לפני מספר ימים ראיתי ביוטיוב קטר מושך קרון ניהוג בודד של נוסעים של דאבל דק בקו באר שבע-דימונה. (אני מתכוון לקרונות הנוסעים האדומים - קומתיים, אבל לקרון הקצה ברכבת שבקצהו יש תא לנהג הרכבת כאשר הקטר דוחף את הרכבת ולא מושך.) זה לא עצוב? תראו בעצמכם את הסרטון הקצרצר:
https://youtu.be/zoZOrleTeOE
תמיד אומרים שהתחנה בדימונה כושלת ביותר כי היא מחוץ לעיר. אבל תחשבו: האם אי אפשר להציל את התחנה לפני שבונים חדשה מזרחית לה? אומרים שהתחנה לא נגישה מהעיר. אז תראו את תחנות הרכבת החדשות שדרות, נתיבות ואופקים: כולן לא במרכז העיר! כולן בקצה העיר. נקח את תחנת אופקים: התחנה מחוץ לעיר! אבל מה עשו? במקום התח"צ העירונית הגרועה שהיתה באופקים, יש עכשיו חמישה קווים חדשים בתוך העיר: 1,2,3,4,5 שמכסים את כל העיר וגם מגוונים את המסלול ומקשרים טוב אזורים שונים בעיר, וכולם מסיימים את המסלול בכ-10 דקות בתחנת הרכבת שהיא מחוץ לעיר (ע"פ הפורטל של משרד התחבורה "כל-קו"). לא בדקתי אבל אני מניח שהם מתואמים עם הרכבת. התדירות של רובם היא כל חצי שעה, ויש רחובות רבים שבהם עוברים שני קווי אוטובוס, מה שנותן תדירות של ארבעה אוטובוסים לכל כיוון בשעה. למה לא להציל את תחנת דימונה באותה השיטה? אמנם דימונה קצת יותר גדולה מאופקים אבל עם תחבורה טובה אפשר להציל את התחנה במקום לבנות חדשה מזרחית לה! ואם הגורם הוא לא תחבורתי אלא תעריפי, אז לטפל בזה גם! ניתן בנוסף לחבר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע לדימונה בצורה הוד השרון - תל אביב - אשקלון - באר שבע אוניברסיטה - דימונה! על אי העצירה בתחנת באר שבע מרכז אפשר לפצות ברכבת משלימה ומסונכרנת שמגיעה מ/לקו הראשי של הרכבת תל אביב - באר שבע בהפרש של כמה דקות מקו עיירות הפיתוח החדש שייווצר.

בנוסף, אני מניח שזה מה שיעשו ברכבת העמק בעיקר ביוקנעם, בקריית טבעון ובבית שאן, כמובן שגם בעפולה ואולי גם במגדל העמק. תחבורה משלימה הולמת! זה הסיפור! כדי לנסות לגרום לתושבי דימונה לשנות את ההרגל ולנסות את הרכבת ע"י גישה עם התחבורה המשלימה ניתן לעשות פירסום בומבסטי על התח"צ החדשה בדימונה, טוב כמו שמשרד התחבורה יודע לעשות.

מה אתם אומרים?
בדימונה שמו רציף נוסעים בתחנת מטען קיימת שלא התאימה לנוסעים.
ואז הוסיפו פשע על חטא ע"י מסלול לא אטרקטיבי ותדירות של 6 רכבות ביום. הקו הוא שלוחה בודדת ובמערכות רכבתיות יש לשלוחות נטייה לגסוס ולמות כי הן מהוות מעמסה על ציוד וכוח אדם לעומת הקווים.
&nbsp
לפני פתיחת הקו הדימונאים היו מספרים על רכבת לתל אביב שהיתה שם בשנות השישים והשבעים. יכול להיות שסינכרון עם רכבות למרכז היה עוזר.
&nbsp
מבחינת קו מקומי - נראה שיעדם של תושבי דימונה בבאר שבע הוא בבאר שבע מרכז, והפסקת הרכבות בב"ש צפון ללא סינכרון כנהוג כיום אינה אופציה מושכת עבורם. בשלב המיידי אפשר לחייג את הרכבות בבאר שבע צפון, הנהג יצא מתא הניהוג הצפוני לתא הדרומי וימשיך לבאר שבע מרכז. זה יגדיל את האטרקטיביות של הקו.
&nbsp
מבחינת מיקום בדימונה - תחנה דו מסילתית לפחות על התוואי הקיים בין שדרות הנשיא ושדרות הרצל היא המיקום האידאלי לדעתי. לא רק שזה מיקום בין רחובות עירוניים חשובים, יש גם אזור מסחר שיבודד בין המסילה לאזורי המגורים. הרציף או הרציפים בתחנה (ניתן להשתמש בתחנת המטען למפגשי רכבת) צריך/ים כניסות ויציאות לשתי השדרות האלו. מסילה שנייה בתחנה תאפשר לרכבות המטען לעבור ללא הפרעה לקו הנוסעים.
&nbsp
מבחינת קו אזורי, בגלל חשיבותה של ב"ש מרכז אינני חושב שאפשר לנתב את קו הנגב המערבי מבאר שבע צפון לדימונה ללא שתהיה מחאה משמעותית. יש לזכור שתוכניות החישמול של ר"י לא כוללות בשלב זה את קו הנגב המערבי ולכן רכבות לא ימשיכו מאשקלון למרכז אלא יצריכו החלפה באשקלון (לדעתי יהיו מהומות ובסוף יצטרכו לחשמל את הקו בתוכנית החומש 2020-2025). ללא חישמול אפשר אולי לחייג בב"ש מרכז וב"ש צפון אבל זה קצת מסובך, למרות שבשוויץ הייתי על רכבות בינעירוניות ששינו כיוון אחרי כל תחנה ראשית (רכבת מדרום המדינה לנמה"ת ציריך עם חיוג בברן ובציריך מרכז). יתכן שכקו אזורי תהיה הטרקטיביות לחיבור בין דימונה לחוף הים באשקלון, אבל בדרך כלל בכתבות על קו הנגב המערבי מדברים בעיקר על החיבור למרכז.
&nbsp
בגלל שתחנת דימונה הנוכחית נמצאת באזור תעשייה וליד תחנת מטען המשמשת בעיקר מחצבים מאזור ים המלח אינני חושב שהיא מקום אטרקטיבי להמתין בו גם אם היו מכפיפים לה את כל קווי האוטובוס המקומיים.
&nbsp
יש גם את העניין של היעדר פקקים בפריפריה שהופך אוטובוסים אזוריים עם איסוף שכונתי לעדיפים מרכבת שמצריכה החלפה לשני אוטובוסים.
&nbsp
יש בפורום קונספירציה שעולה מדי פעם לפיה האוצר אישר את הקו לדימונה כדי שיכשל ויהיה אפשר להשתמש בו כדוגמה לכך שאין צורך ברכבת. האמת לדעתי היא שקלות הביצוע (בסך הכל הוסיפו רציף נוסעים ובניין נוסעים על מסילה קיימת בתחנת מטען קיימת) גרמה לעיוורון תיכנוני מסויים ואי התאמה בין השירות לצרכי הנוסעים.
 

olli3

New member
מנהל
כבר יש פקקים, בכל הפריפריה הדרומית יש.

בדימונה שמו רציף נוסעים בתחנת מטען קיימת שלא התאימה לנוסעים.
ואז הוסיפו פשע על חטא ע"י מסלול לא אטרקטיבי ותדירות של 6 רכבות ביום. הקו הוא שלוחה בודדת ובמערכות רכבתיות יש לשלוחות נטייה לגסוס ולמות כי הן מהוות מעמסה על ציוד וכוח אדם לעומת הקווים.
&nbsp
לפני פתיחת הקו הדימונאים היו מספרים על רכבת לתל אביב שהיתה שם בשנות השישים והשבעים. יכול להיות שסינכרון עם רכבות למרכז היה עוזר.
&nbsp
מבחינת קו מקומי - נראה שיעדם של תושבי דימונה בבאר שבע הוא בבאר שבע מרכז, והפסקת הרכבות בב"ש צפון ללא סינכרון כנהוג כיום אינה אופציה מושכת עבורם. בשלב המיידי אפשר לחייג את הרכבות בבאר שבע צפון, הנהג יצא מתא הניהוג הצפוני לתא הדרומי וימשיך לבאר שבע מרכז. זה יגדיל את האטרקטיביות של הקו.
&nbsp
מבחינת מיקום בדימונה - תחנה דו מסילתית לפחות על התוואי הקיים בין שדרות הנשיא ושדרות הרצל היא המיקום האידאלי לדעתי. לא רק שזה מיקום בין רחובות עירוניים חשובים, יש גם אזור מסחר שיבודד בין המסילה לאזורי המגורים. הרציף או הרציפים בתחנה (ניתן להשתמש בתחנת המטען למפגשי רכבת) צריך/ים כניסות ויציאות לשתי השדרות האלו. מסילה שנייה בתחנה תאפשר לרכבות המטען לעבור ללא הפרעה לקו הנוסעים.
&nbsp
מבחינת קו אזורי, בגלל חשיבותה של ב"ש מרכז אינני חושב שאפשר לנתב את קו הנגב המערבי מבאר שבע צפון לדימונה ללא שתהיה מחאה משמעותית. יש לזכור שתוכניות החישמול של ר"י לא כוללות בשלב זה את קו הנגב המערבי ולכן רכבות לא ימשיכו מאשקלון למרכז אלא יצריכו החלפה באשקלון (לדעתי יהיו מהומות ובסוף יצטרכו לחשמל את הקו בתוכנית החומש 2020-2025). ללא חישמול אפשר אולי לחייג בב"ש מרכז וב"ש צפון אבל זה קצת מסובך, למרות שבשוויץ הייתי על רכבות בינעירוניות ששינו כיוון אחרי כל תחנה ראשית (רכבת מדרום המדינה לנמה"ת ציריך עם חיוג בברן ובציריך מרכז). יתכן שכקו אזורי תהיה הטרקטיביות לחיבור בין דימונה לחוף הים באשקלון, אבל בדרך כלל בכתבות על קו הנגב המערבי מדברים בעיקר על החיבור למרכז.
&nbsp
בגלל שתחנת דימונה הנוכחית נמצאת באזור תעשייה וליד תחנת מטען המשמשת בעיקר מחצבים מאזור ים המלח אינני חושב שהיא מקום אטרקטיבי להמתין בו גם אם היו מכפיפים לה את כל קווי האוטובוס המקומיים.
&nbsp
יש גם את העניין של היעדר פקקים בפריפריה שהופך אוטובוסים אזוריים עם איסוף שכונתי לעדיפים מרכבת שמצריכה החלפה לשני אוטובוסים.
&nbsp
יש בפורום קונספירציה שעולה מדי פעם לפיה האוצר אישר את הקו לדימונה כדי שיכשל ויהיה אפשר להשתמש בו כדוגמה לכך שאין צורך ברכבת. האמת לדעתי היא שקלות הביצוע (בסך הכל הוסיפו רציף נוסעים ובניין נוסעים על מסילה קיימת בתחנת מטען קיימת) גרמה לעיוורון תיכנוני מסויים ואי התאמה בין השירות לצרכי הנוסעים.
כבר יש פקקים, בכל הפריפריה הדרומית יש.
בדרך מדימונה לבאר שבע - יש.
&nbsp
בדרך מצומת שוקות לבאר שבע - יש.
&nbsp
בדרך מצומת להבים לבאר שבע - יש.
&nbsp
צומת משמר הנגב (צומת הנשיא) פקוק לכל הכיוונים בשעות הבוקר.
&nbsp
צומת גילת בכיוון מבאר שבע לאופקים - פקוק קבוע בשעות החזרה מהעבודה.
&nbsp
וכנ"ל גם ביישובים נוספים באיזור - יש פקקים והם מחריפים ככל שהזמן חולף.
&nbsp
הסיבה העיקרית שתושבי אופקים, נתיבות ושדרות משתשמים ברכבת וגם זה לא במספרים כל כך גבוהים, בטח שלא סתם במהלך היום היא שהרכבות או בחינם או בחצי מחיר.
 

WarDog

New member
בהתחשב שהרכבת מגיעה רק לב"ש צפון, התחנה היא סוס מת.

על תחנת הרכבת השוממת בדימונה
לפני מספר ימים ראיתי ביוטיוב קטר מושך קרון ניהוג בודד של נוסעים של דאבל דק בקו באר שבע-דימונה. (אני מתכוון לקרונות הנוסעים האדומים - קומתיים, אבל לקרון הקצה ברכבת שבקצהו יש תא לנהג הרכבת כאשר הקטר דוחף את הרכבת ולא מושך.) זה לא עצוב? תראו בעצמכם את הסרטון הקצרצר:
https://youtu.be/zoZOrleTeOE
תמיד אומרים שהתחנה בדימונה כושלת ביותר כי היא מחוץ לעיר. אבל תחשבו: האם אי אפשר להציל את התחנה לפני שבונים חדשה מזרחית לה? אומרים שהתחנה לא נגישה מהעיר. אז תראו את תחנות הרכבת החדשות שדרות, נתיבות ואופקים: כולן לא במרכז העיר! כולן בקצה העיר. נקח את תחנת אופקים: התחנה מחוץ לעיר! אבל מה עשו? במקום התח"צ העירונית הגרועה שהיתה באופקים, יש עכשיו חמישה קווים חדשים בתוך העיר: 1,2,3,4,5 שמכסים את כל העיר וגם מגוונים את המסלול ומקשרים טוב אזורים שונים בעיר, וכולם מסיימים את המסלול בכ-10 דקות בתחנת הרכבת שהיא מחוץ לעיר (ע"פ הפורטל של משרד התחבורה "כל-קו"). לא בדקתי אבל אני מניח שהם מתואמים עם הרכבת. התדירות של רובם היא כל חצי שעה, ויש רחובות רבים שבהם עוברים שני קווי אוטובוס, מה שנותן תדירות של ארבעה אוטובוסים לכל כיוון בשעה. למה לא להציל את תחנת דימונה באותה השיטה? אמנם דימונה קצת יותר גדולה מאופקים אבל עם תחבורה טובה אפשר להציל את התחנה במקום לבנות חדשה מזרחית לה! ואם הגורם הוא לא תחבורתי אלא תעריפי, אז לטפל בזה גם! ניתן בנוסף לחבר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע לדימונה בצורה הוד השרון - תל אביב - אשקלון - באר שבע אוניברסיטה - דימונה! על אי העצירה בתחנת באר שבע מרכז אפשר לפצות ברכבת משלימה ומסונכרנת שמגיעה מ/לקו הראשי של הרכבת תל אביב - באר שבע בהפרש של כמה דקות מקו עיירות הפיתוח החדש שייווצר.

בנוסף, אני מניח שזה מה שיעשו ברכבת העמק בעיקר ביוקנעם, בקריית טבעון ובבית שאן, כמובן שגם בעפולה ואולי גם במגדל העמק. תחבורה משלימה הולמת! זה הסיפור! כדי לנסות לגרום לתושבי דימונה לשנות את ההרגל ולנסות את הרכבת ע"י גישה עם התחבורה המשלימה ניתן לעשות פירסום בומבסטי על התח"צ החדשה בדימונה, טוב כמו שמשרד התחבורה יודע לעשות.

מה אתם אומרים?
בהתחשב שהרכבת מגיעה רק לב"ש צפון, התחנה היא סוס מת.
היחידים שיש להם סיבה להשתמש ברכבת זה סטודנטים מהאוניברסיטה, אך הלו"ז של הרכבת מאוד לא משתלם(או שמגעים שעה וחצי לפני, או חצי שעה אחרי תחילת הלימודים, וחוזרים שעתיים אחרי סיום בלימודים- למי שלומד 0800-1600).
&nbsp
ואילו האוטובוסים נותנים הרבה יותר גמישות(אוטובוס כל 20 דק' בערך), נכון שצריך מעבר בין קוים אך הדבר זניח בהתחשב בגמישות הזמנים.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
לא צריך שום מעבר בין קווים - יש שירות ישיר מדימונה לאונ'

בהתחשב שהרכבת מגיעה רק לב"ש צפון, התחנה היא סוס מת.
היחידים שיש להם סיבה להשתמש ברכבת זה סטודנטים מהאוניברסיטה, אך הלו"ז של הרכבת מאוד לא משתלם(או שמגעים שעה וחצי לפני, או חצי שעה אחרי תחילת הלימודים, וחוזרים שעתיים אחרי סיום בלימודים- למי שלומד 0800-1600).
&nbsp
ואילו האוטובוסים נותנים הרבה יותר גמישות(אוטובוס כל 20 דק' בערך), נכון שצריך מעבר בין קוים אך הדבר זניח בהתחשב בגמישות הזמנים.
&nbsp
לא צריך שום מעבר בין קווים - יש שירות ישיר מדימונה לאונ'
ולהיפך.
&nbsp
מדימונה לאונ' - קו 49.
&nbsp
מהאונ' לדימונה - קו 48א.
 

WarDog

New member
צריך אחרי 10-11 בערך ולפני 15-16.

לא צריך שום מעבר בין קווים - יש שירות ישיר מדימונה לאונ'
ולהיפך.
&nbsp
מדימונה לאונ' - קו 49.
&nbsp
מהאונ' לדימונה - קו 48א.
צריך אחרי 10-11 בערך ולפני 15-16.
בכל מקרה האוטובוסים נותנים מענה הרבה יותר יעיל מאשר הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה