על תחנת הרכבת השוממת בדימונה
על תחנת הרכבת השוממת בדימונה
לפני מספר ימים ראיתי ביוטיוב קטר מושך קרון ניהוג בודד של נוסעים של דאבל דק בקו באר שבע-דימונה. (אני מתכוון לקרונות הנוסעים האדומים - קומתיים, אבל לקרון הקצה ברכבת שבקצהו יש תא לנהג הרכבת כאשר הקטר דוחף את הרכבת ולא מושך.) זה לא עצוב? תראו בעצמכם את הסרטון הקצרצר:
https://youtu.be/zoZOrleTeOE
תמיד אומרים שהתחנה בדימונה כושלת ביותר כי היא מחוץ לעיר. אבל תחשבו: האם אי אפשר להציל את התחנה לפני שבונים חדשה מזרחית לה? אומרים שהתחנה לא נגישה מהעיר. אז תראו את תחנות הרכבת החדשות שדרות, נתיבות ואופקים: כולן לא במרכז העיר! כולן בקצה העיר. נקח את תחנת אופקים: התחנה מחוץ לעיר! אבל מה עשו? במקום התח"צ העירונית הגרועה שהיתה באופקים, יש עכשיו חמישה קווים חדשים בתוך העיר: 1,2,3,4,5 שמכסים את כל העיר וגם מגוונים את המסלול ומקשרים טוב אזורים שונים בעיר, וכולם מסיימים את המסלול בכ-10 דקות בתחנת הרכבת שהיא מחוץ לעיר (ע"פ הפורטל של משרד התחבורה "כל-קו"). לא בדקתי אבל אני מניח שהם מתואמים עם הרכבת. התדירות של רובם היא כל חצי שעה, ויש רחובות רבים שבהם עוברים שני קווי אוטובוס, מה שנותן תדירות של ארבעה אוטובוסים לכל כיוון בשעה. למה לא להציל את תחנת דימונה באותה השיטה? אמנם דימונה קצת יותר גדולה מאופקים אבל עם תחבורה טובה אפשר להציל את התחנה במקום לבנות חדשה מזרחית לה! ואם הגורם הוא לא תחבורתי אלא תעריפי, אז לטפל בזה גם! ניתן בנוסף לחבר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע לדימונה בצורה הוד השרון - תל אביב - אשקלון - באר שבע אוניברסיטה - דימונה! על אי העצירה בתחנת באר שבע מרכז אפשר לפצות ברכבת משלימה ומסונכרנת שמגיעה מ/לקו הראשי של הרכבת תל אביב - באר שבע בהפרש של כמה דקות מקו עיירות הפיתוח החדש שייווצר.
בנוסף, אני מניח שזה מה שיעשו ברכבת העמק בעיקר ביוקנעם, בקריית טבעון ובבית שאן, כמובן שגם בעפולה ואולי גם במגדל העמק. תחבורה משלימה הולמת! זה הסיפור! כדי לנסות לגרום לתושבי דימונה לשנות את ההרגל ולנסות את הרכבת ע"י גישה עם התחבורה המשלימה ניתן לעשות פירסום בומבסטי על התח"צ החדשה בדימונה, טוב כמו שמשרד התחבורה יודע לעשות.
מה אתם אומרים?
על תחנת הרכבת השוממת בדימונה
לפני מספר ימים ראיתי ביוטיוב קטר מושך קרון ניהוג בודד של נוסעים של דאבל דק בקו באר שבע-דימונה. (אני מתכוון לקרונות הנוסעים האדומים - קומתיים, אבל לקרון הקצה ברכבת שבקצהו יש תא לנהג הרכבת כאשר הקטר דוחף את הרכבת ולא מושך.) זה לא עצוב? תראו בעצמכם את הסרטון הקצרצר:
https://youtu.be/zoZOrleTeOE
תמיד אומרים שהתחנה בדימונה כושלת ביותר כי היא מחוץ לעיר. אבל תחשבו: האם אי אפשר להציל את התחנה לפני שבונים חדשה מזרחית לה? אומרים שהתחנה לא נגישה מהעיר. אז תראו את תחנות הרכבת החדשות שדרות, נתיבות ואופקים: כולן לא במרכז העיר! כולן בקצה העיר. נקח את תחנת אופקים: התחנה מחוץ לעיר! אבל מה עשו? במקום התח"צ העירונית הגרועה שהיתה באופקים, יש עכשיו חמישה קווים חדשים בתוך העיר: 1,2,3,4,5 שמכסים את כל העיר וגם מגוונים את המסלול ומקשרים טוב אזורים שונים בעיר, וכולם מסיימים את המסלול בכ-10 דקות בתחנת הרכבת שהיא מחוץ לעיר (ע"פ הפורטל של משרד התחבורה "כל-קו"). לא בדקתי אבל אני מניח שהם מתואמים עם הרכבת. התדירות של רובם היא כל חצי שעה, ויש רחובות רבים שבהם עוברים שני קווי אוטובוס, מה שנותן תדירות של ארבעה אוטובוסים לכל כיוון בשעה. למה לא להציל את תחנת דימונה באותה השיטה? אמנם דימונה קצת יותר גדולה מאופקים אבל עם תחבורה טובה אפשר להציל את התחנה במקום לבנות חדשה מזרחית לה! ואם הגורם הוא לא תחבורתי אלא תעריפי, אז לטפל בזה גם! ניתן בנוסף לחבר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע לדימונה בצורה הוד השרון - תל אביב - אשקלון - באר שבע אוניברסיטה - דימונה! על אי העצירה בתחנת באר שבע מרכז אפשר לפצות ברכבת משלימה ומסונכרנת שמגיעה מ/לקו הראשי של הרכבת תל אביב - באר שבע בהפרש של כמה דקות מקו עיירות הפיתוח החדש שייווצר.
בנוסף, אני מניח שזה מה שיעשו ברכבת העמק בעיקר ביוקנעם, בקריית טבעון ובבית שאן, כמובן שגם בעפולה ואולי גם במגדל העמק. תחבורה משלימה הולמת! זה הסיפור! כדי לנסות לגרום לתושבי דימונה לשנות את ההרגל ולנסות את הרכבת ע"י גישה עם התחבורה המשלימה ניתן לעשות פירסום בומבסטי על התח"צ החדשה בדימונה, טוב כמו שמשרד התחבורה יודע לעשות.
מה אתם אומרים?