שיקוע המסילות בחיפה לא יצא לפועל ללא חלופה

מצב
הנושא נעול.

maormp

New member
שיקוע המסילות בחיפה לא יצא לפועל ללא חלופה

שיקוע המסילות בחיפה לא יצא לפועל ללא חלופה
בשעה טובה ומוצלחת, סכנת המצור הרכבתי על הגליל המערבי וכרמיאל הוסרה.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה כי תוואי מסילת הרכבת בסביבת חיפה יהיה כפוף להליך של בחירת חלופות במסגרת התוכנית להכפלת מסילת החוף, באופן שלא תפגע בתנועת הרכבות לצפון הארץ. בין החלופות המוצעות נמצאת גם תוכנית למינהור קו מהיר מחיפה לתל אביב.

http://blinker.co.il/כללי/תנועת-הרכבות-לצפון-לא-תיפגע/103614/
 

Bus Nerd

Active member
הכתבה מבלבלת קצת, ואולי לא הכי מקצועית

שיקוע המסילות בחיפה לא יצא לפועל ללא חלופה
בשעה טובה ומוצלחת, סכנת המצור הרכבתי על הגליל המערבי וכרמיאל הוסרה.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה כי תוואי מסילת הרכבת בסביבת חיפה יהיה כפוף להליך של בחירת חלופות במסגרת התוכנית להכפלת מסילת החוף, באופן שלא תפגע בתנועת הרכבות לצפון הארץ. בין החלופות המוצעות נמצאת גם תוכנית למינהור קו מהיר מחיפה לתל אביב.

http://blinker.co.il/כללי/תנועת-הרכבות-לצפון-לא-תיפגע/103614/
הכתבה מבלבלת קצת, ואולי לא הכי מקצועית
מנהרה עם מסילה *אחת*? באמת? כל כך הרבה השקעה בשביל ליצור מנהרה שתהיה צוואר בקבוק רציני?
250 קמ"ש בישראל? אין לנו ציוד נייד שיכול לעשות את זה, ושדרוג מסילת החוף עצמה למהירות כזו לא יקרה בשנים הקרובות בכלל. למה דווקא המספר הזה מוזכר בכתבה פעמיים? מי שחושב שהרכבת תיסע במהירות 250 קמ"ש הולך להתאכזב קשות.
30 דקות מאיפה לאיפה בדיוק? מקצה אחד של המנהרה לקצה השני? מת"א לחיפה?
&nbsp
בכל מקרה טוב מאוד שדורשים חלופות.
 
יש בכתבה הזו גם אמירה אנוכית שמתעלמת מהתחנה הפופולארית

הכתבה מבלבלת קצת, ואולי לא הכי מקצועית
מנהרה עם מסילה *אחת*? באמת? כל כך הרבה השקעה בשביל ליצור מנהרה שתהיה צוואר בקבוק רציני?
250 קמ"ש בישראל? אין לנו ציוד נייד שיכול לעשות את זה, ושדרוג מסילת החוף עצמה למהירות כזו לא יקרה בשנים הקרובות בכלל. למה דווקא המספר הזה מוזכר בכתבה פעמיים? מי שחושב שהרכבת תיסע במהירות 250 קמ"ש הולך להתאכזב קשות.
30 דקות מאיפה לאיפה בדיוק? מקצה אחד של המנהרה לקצה השני? מת"א לחיפה?
&nbsp
בכל מקרה טוב מאוד שדורשים חלופות.
יש בכתבה הזו גם אמירה אנוכית שמתעלמת מהתחנה הפופולארית
ביותר בצפון.
"לנגר, שהופיע בעצמו בבג"צ כטוען נגד פרויקט שיקוע המסילה, מסר: "ציבור הצפוניים עתיד להמשיך להילחם כדי שתיכרה מנהרת שדרה מתחנת לב המפרץ לכיוון מסילת החוף, בסביבת החותרים/מגדים, כך שזמני הנסיעה מנהריה ומכרמיאל לתל אביב יהיו כ-50 דקות בלבד, ולא כשעה ו-40 דקות להן התרגלנו. אנו זכאים לנסוע במהירות של 250 קמ"ש כבר מתחנת לב המפרץ בכיוון דרום, ואין לנו כל צורך לנסוע לכיוון איסטנבול בדרכנו לתל אביב ולירושלים, כפי שעיריית חיפה מתכננת לנו."

כלומר, מבחינת "הצפוניים" אין בעיה לדלג על תחנת חוף הכרמל. מבחינתם, אז מה אם התחנה הזו נמצאת באופן עקבי בראש רשימת תחנות הרכבת העמוסות יחד עם ארבע תחנות תל אביב.

מנהרה ריאלית זו מנהרה שתדלג רק על תחנות חיפה מרכז ובת גלים ותקשר בין לב המפרץ לחוף הכרמל. מנהרה בין לב המפרץ להחותרים/מגדים זו מנהרה שנמצאת רק בראש של "צפוניים" אנוכיים.
 

Yarenn

New member


יש בכתבה הזו גם אמירה אנוכית שמתעלמת מהתחנה הפופולארית
ביותר בצפון.
"לנגר, שהופיע בעצמו בבג"צ כטוען נגד פרויקט שיקוע המסילה, מסר: "ציבור הצפוניים עתיד להמשיך להילחם כדי שתיכרה מנהרת שדרה מתחנת לב המפרץ לכיוון מסילת החוף, בסביבת החותרים/מגדים, כך שזמני הנסיעה מנהריה ומכרמיאל לתל אביב יהיו כ-50 דקות בלבד, ולא כשעה ו-40 דקות להן התרגלנו. אנו זכאים לנסוע במהירות של 250 קמ"ש כבר מתחנת לב המפרץ בכיוון דרום, ואין לנו כל צורך לנסוע לכיוון איסטנבול בדרכנו לתל אביב ולירושלים, כפי שעיריית חיפה מתכננת לנו."

כלומר, מבחינת "הצפוניים" אין בעיה לדלג על תחנת חוף הכרמל. מבחינתם, אז מה אם התחנה הזו נמצאת באופן עקבי בראש רשימת תחנות הרכבת העמוסות יחד עם ארבע תחנות תל אביב.

מנהרה ריאלית זו מנהרה שתדלג רק על תחנות חיפה מרכז ובת גלים ותקשר בין לב המפרץ לחוף הכרמל. מנהרה בין לב המפרץ להחותרים/מגדים זו מנהרה שנמצאת רק בראש של "צפוניים" אנוכיים.
 

25306yosef

New member
לתדהמתי בחרתם להתעלם לחלוטין מהדבר החשוב ביותר שהוצג בכתבה

יש בכתבה הזו גם אמירה אנוכית שמתעלמת מהתחנה הפופולארית
ביותר בצפון.
"לנגר, שהופיע בעצמו בבג"צ כטוען נגד פרויקט שיקוע המסילה, מסר: "ציבור הצפוניים עתיד להמשיך להילחם כדי שתיכרה מנהרת שדרה מתחנת לב המפרץ לכיוון מסילת החוף, בסביבת החותרים/מגדים, כך שזמני הנסיעה מנהריה ומכרמיאל לתל אביב יהיו כ-50 דקות בלבד, ולא כשעה ו-40 דקות להן התרגלנו. אנו זכאים לנסוע במהירות של 250 קמ"ש כבר מתחנת לב המפרץ בכיוון דרום, ואין לנו כל צורך לנסוע לכיוון איסטנבול בדרכנו לתל אביב ולירושלים, כפי שעיריית חיפה מתכננת לנו."

כלומר, מבחינת "הצפוניים" אין בעיה לדלג על תחנת חוף הכרמל. מבחינתם, אז מה אם התחנה הזו נמצאת באופן עקבי בראש רשימת תחנות הרכבת העמוסות יחד עם ארבע תחנות תל אביב.

מנהרה ריאלית זו מנהרה שתדלג רק על תחנות חיפה מרכז ובת גלים ותקשר בין לב המפרץ לחוף הכרמל. מנהרה בין לב המפרץ להחותרים/מגדים זו מנהרה שנמצאת רק בראש של "צפוניים" אנוכיים.
לתדהמתי בחרתם להתעלם לחלוטין מהדבר החשוב ביותר שהוצג בכתבה
ובמקום להתייחס לדבר החשוב ביותר שהוצג בכתבה התייחסתם לדברים אחרים לחלוטין.

ואני מצטט מתוך הכתבה את הדבר החשוב באמת שאליו ואליו בלבד יש להתייחס (שימו לב להדגשה בצבע אדום):

"...לפני שלושה שבועות פנו בוחבוט וראש עיריית כרמיאל עדי אלדר לשר התחבורה וביקשו ממנו לעצור את תוכנית השיקוע. השניים כתבו לשר כץ כי לא יישבו בחיבוק ידיים נוכח תוכנית הרסנית, שתפגע קשות בתושבי הצפון במשך ארבע שנים ויותר...."

ועכשיו ציטוט נוסף מאותה הכתבה:

"...קטע הרכבת מלב המפרץ לחוף הכרמל יושבת למשך ארבע שנים ותושבינו יהיו מנותקים ממרכז הארץ...."

ועכשיו ציטוט מתוך כתבה אחרת באותו עניין שפורסמה בחודש ינואר 2016:


"...לאחר שיחלו לא תהיה כלל רכבת ישירה מנהריה לתל אביב במשך כשלוש שנים..."

*******************

ועכשיו אני אעבור לציטוט בעניין אחר מתוך אותה כתבה מינואר 2016 שממנו ניתן לראות לכאורה שברכבת ישראל נמצאים אנשים הפועלים ממניעים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור. הנה הציטוט:

"...בכתבה שהתפרסמה בתקשורת המקומית בצפון מצוין כי עו"ד לנגר גילה שרכבת ישראל העבירה לעיריית חיפה 500 מיליון ש"ח לעבודות שיקוע המסילה במסגרת תוכנית חזית-הים להקמת טיילת ולהסדרת אזור החוף בחיפה..."

כל בכיר ברכבת ישראל יודע היטב שלא ניתן לבצע את השיקוע בחיפה ללא השבתה ממושכת של תנועת הרכבות למשך מספר שנים. אז כיצד רכבת ישראל הסכימה להעביר 500 מיליון ש"ח לצורך עבודות השיקוע??? תמהני.

אלה הם הדברים שאליהם צריך להתייחס בכתבות הללו ולא על מהירות של 250 קמ"ש או על מנהרה שתעקוף את חיפה חוף הכרמל, דברים שוליים ומיותרים לחלוטין שאין להם כל ערך. לצערי עו"ד דביר לנגר עלול להפסיד בעתירה שלו רק בגלל שהוא משתמש בדברים שעלולים להזיק (250 קמ"ש ומנהרה שתעקוף את תחנת חוף הכרמל).

נראה לי שלא מזיז כלל לכותבים בפורום הזה שתנועת הרכבות עלולה להיות מושבתת לחלוטין למשך 4 שנים ויותר. אותם אלה ברכבת ישראל שהסכימו להעביר לעיריית חיפה 500 מיליון ש"ח, יוכלו להעביר את הקרונות והקטרים מהמרכז הלוגיסטי באמצעות שאטלים (בעזרת מנופי אבי וצי של משאיות ענק שיחסמו את הכבישים), הם הרי לא נוסעים ברכבת והרכבת לא מעניינת אותם כלל, רק המשכורות וטובות ההנאה מעניינים אותם....

מנגד אני מאוד שמח שיש מישהו (והפעם לשם שינוי עורך דין) שמנסה להילחם בהשבתה ההזויה והבזויה הזו שראש עיריית חיפה מנסה לכפות על כולם. אך כאמור אני חושש שהוא יפסיד בעתירה הזו בגלל השטויות שלו.
 

Ccyclist

Well-known member
"טלפורטציה" היא הגדרת הפורום לפיצול הרשת בחיפה.

לתדהמתי בחרתם להתעלם לחלוטין מהדבר החשוב ביותר שהוצג בכתבה
ובמקום להתייחס לדבר החשוב ביותר שהוצג בכתבה התייחסתם לדברים אחרים לחלוטין.

ואני מצטט מתוך הכתבה את הדבר החשוב באמת שאליו ואליו בלבד יש להתייחס (שימו לב להדגשה בצבע אדום):

"...לפני שלושה שבועות פנו בוחבוט וראש עיריית כרמיאל עדי אלדר לשר התחבורה וביקשו ממנו לעצור את תוכנית השיקוע. השניים כתבו לשר כץ כי לא יישבו בחיבוק ידיים נוכח תוכנית הרסנית, שתפגע קשות בתושבי הצפון במשך ארבע שנים ויותר...."

ועכשיו ציטוט נוסף מאותה הכתבה:

"...קטע הרכבת מלב המפרץ לחוף הכרמל יושבת למשך ארבע שנים ותושבינו יהיו מנותקים ממרכז הארץ...."

ועכשיו ציטוט מתוך כתבה אחרת באותו עניין שפורסמה בחודש ינואר 2016:


"...לאחר שיחלו לא תהיה כלל רכבת ישירה מנהריה לתל אביב במשך כשלוש שנים..."

*******************

ועכשיו אני אעבור לציטוט בעניין אחר מתוך אותה כתבה מינואר 2016 שממנו ניתן לראות לכאורה שברכבת ישראל נמצאים אנשים הפועלים ממניעים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור. הנה הציטוט:

"...בכתבה שהתפרסמה בתקשורת המקומית בצפון מצוין כי עו"ד לנגר גילה שרכבת ישראל העבירה לעיריית חיפה 500 מיליון ש"ח לעבודות שיקוע המסילה במסגרת תוכנית חזית-הים להקמת טיילת ולהסדרת אזור החוף בחיפה..."

כל בכיר ברכבת ישראל יודע היטב שלא ניתן לבצע את השיקוע בחיפה ללא השבתה ממושכת של תנועת הרכבות למשך מספר שנים. אז כיצד רכבת ישראל הסכימה להעביר 500 מיליון ש"ח לצורך עבודות השיקוע??? תמהני.

אלה הם הדברים שאליהם צריך להתייחס בכתבות הללו ולא על מהירות של 250 קמ"ש או על מנהרה שתעקוף את חיפה חוף הכרמל, דברים שוליים ומיותרים לחלוטין שאין להם כל ערך. לצערי עו"ד דביר לנגר עלול להפסיד בעתירה שלו רק בגלל שהוא משתמש בדברים שעלולים להזיק (250 קמ"ש ומנהרה שתעקוף את תחנת חוף הכרמל).

נראה לי שלא מזיז כלל לכותבים בפורום הזה שתנועת הרכבות עלולה להיות מושבתת לחלוטין למשך 4 שנים ויותר. אותם אלה ברכבת ישראל שהסכימו להעביר לעיריית חיפה 500 מיליון ש"ח, יוכלו להעביר את הקרונות והקטרים מהמרכז הלוגיסטי באמצעות שאטלים (בעזרת מנופי אבי וצי של משאיות ענק שיחסמו את הכבישים), הם הרי לא נוסעים ברכבת והרכבת לא מעניינת אותם כלל, רק המשכורות וטובות ההנאה מעניינים אותם....

מנגד אני מאוד שמח שיש מישהו (והפעם לשם שינוי עורך דין) שמנסה להילחם בהשבתה ההזויה והבזויה הזו שראש עיריית חיפה מנסה לכפות על כולם. אך כאמור אני חושש שהוא יפסיד בעתירה הזו בגלל השטויות שלו.
"טלפורטציה" היא הגדרת הפורום לפיצול הרשת בחיפה.
לא רק שהתייחסנו לסכנת פיצול הרשת, יש לנו מילה מיוחדת לכך.
&nbsp
החידוש היחיד במאמר המקומוני הוא שיונה יהב אינו לבד בדרישה לטלפורטציה בתוך חיפה, תושבי הצפון רוצים טלפורטציה שתעלים את העצירה בחיפה תוך הגדרת עירו של יהב כ " בכיוון איסטנבול ".
&nbsp
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ושוב, אני מסכים לכל מילה שכתבת!

לתדהמתי בחרתם להתעלם לחלוטין מהדבר החשוב ביותר שהוצג בכתבה
ובמקום להתייחס לדבר החשוב ביותר שהוצג בכתבה התייחסתם לדברים אחרים לחלוטין.

ואני מצטט מתוך הכתבה את הדבר החשוב באמת שאליו ואליו בלבד יש להתייחס (שימו לב להדגשה בצבע אדום):

"...לפני שלושה שבועות פנו בוחבוט וראש עיריית כרמיאל עדי אלדר לשר התחבורה וביקשו ממנו לעצור את תוכנית השיקוע. השניים כתבו לשר כץ כי לא יישבו בחיבוק ידיים נוכח תוכנית הרסנית, שתפגע קשות בתושבי הצפון במשך ארבע שנים ויותר...."

ועכשיו ציטוט נוסף מאותה הכתבה:

"...קטע הרכבת מלב המפרץ לחוף הכרמל יושבת למשך ארבע שנים ותושבינו יהיו מנותקים ממרכז הארץ...."

ועכשיו ציטוט מתוך כתבה אחרת באותו עניין שפורסמה בחודש ינואר 2016:


"...לאחר שיחלו לא תהיה כלל רכבת ישירה מנהריה לתל אביב במשך כשלוש שנים..."

*******************

ועכשיו אני אעבור לציטוט בעניין אחר מתוך אותה כתבה מינואר 2016 שממנו ניתן לראות לכאורה שברכבת ישראל נמצאים אנשים הפועלים ממניעים זרים ופסולים שאינם טובת הציבור. הנה הציטוט:

"...בכתבה שהתפרסמה בתקשורת המקומית בצפון מצוין כי עו"ד לנגר גילה שרכבת ישראל העבירה לעיריית חיפה 500 מיליון ש"ח לעבודות שיקוע המסילה במסגרת תוכנית חזית-הים להקמת טיילת ולהסדרת אזור החוף בחיפה..."

כל בכיר ברכבת ישראל יודע היטב שלא ניתן לבצע את השיקוע בחיפה ללא השבתה ממושכת של תנועת הרכבות למשך מספר שנים. אז כיצד רכבת ישראל הסכימה להעביר 500 מיליון ש"ח לצורך עבודות השיקוע??? תמהני.

אלה הם הדברים שאליהם צריך להתייחס בכתבות הללו ולא על מהירות של 250 קמ"ש או על מנהרה שתעקוף את חיפה חוף הכרמל, דברים שוליים ומיותרים לחלוטין שאין להם כל ערך. לצערי עו"ד דביר לנגר עלול להפסיד בעתירה שלו רק בגלל שהוא משתמש בדברים שעלולים להזיק (250 קמ"ש ומנהרה שתעקוף את תחנת חוף הכרמל).

נראה לי שלא מזיז כלל לכותבים בפורום הזה שתנועת הרכבות עלולה להיות מושבתת לחלוטין למשך 4 שנים ויותר. אותם אלה ברכבת ישראל שהסכימו להעביר לעיריית חיפה 500 מיליון ש"ח, יוכלו להעביר את הקרונות והקטרים מהמרכז הלוגיסטי באמצעות שאטלים (בעזרת מנופי אבי וצי של משאיות ענק שיחסמו את הכבישים), הם הרי לא נוסעים ברכבת והרכבת לא מעניינת אותם כלל, רק המשכורות וטובות ההנאה מעניינים אותם....

מנגד אני מאוד שמח שיש מישהו (והפעם לשם שינוי עורך דין) שמנסה להילחם בהשבתה ההזויה והבזויה הזו שראש עיריית חיפה מנסה לכפות על כולם. אך כאמור אני חושש שהוא יפסיד בעתירה הזו בגלל השטויות שלו.
ושוב, אני מסכים לכל מילה שכתבת!
 

Yarenn

New member
אז כרמיאל סוֹפית לא בגליל המערבי?


שיקוע המסילות בחיפה לא יצא לפועל ללא חלופה
בשעה טובה ומוצלחת, סכנת המצור הרכבתי על הגליל המערבי וכרמיאל הוסרה.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה כי תוואי מסילת הרכבת בסביבת חיפה יהיה כפוף להליך של בחירת חלופות במסגרת התוכנית להכפלת מסילת החוף, באופן שלא תפגע בתנועת הרכבות לצפון הארץ. בין החלופות המוצעות נמצאת גם תוכנית למינהור קו מהיר מחיפה לתל אביב.

http://blinker.co.il/כללי/תנועת-הרכבות-לצפון-לא-תיפגע/103614/
אז כרמיאל סוֹפית לא בגליל המערבי?
 

25306yosef

New member
ובינתיים זה רק כתבה בעיתונות

שיקוע המסילות בחיפה לא יצא לפועל ללא חלופה
בשעה טובה ומוצלחת, סכנת המצור הרכבתי על הגליל המערבי וכרמיאל הוסרה.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה כי תוואי מסילת הרכבת בסביבת חיפה יהיה כפוף להליך של בחירת חלופות במסגרת התוכנית להכפלת מסילת החוף, באופן שלא תפגע בתנועת הרכבות לצפון הארץ. בין החלופות המוצעות נמצאת גם תוכנית למינהור קו מהיר מחיפה לתל אביב.

http://blinker.co.il/כללי/תנועת-הרכבות-לצפון-לא-תיפגע/103614/
ובינתיים זה רק כתבה בעיתונות
כתבה בעיתונות על כל המשתמע מכך ולא יותר מזה.

אני מאוד מקווה שראשי הרשויות בצפון יצליחו לעצור ולמנוע לחלוטין את ההשבתה ההזויה והבזויה הזו של תנועת הרכבות המתוכננת למשך 4 שנים רצופות.

ובכל מקרה, את ריבוע מסילות החוף לא ניתן לבצע בקטע שבין בת גלים לבית המכס אלא באמצעות מנהרה בלבד.
 
אתה מתייחס לטענה הזו על השבתה של ארבע שנים כאילו זו

ובינתיים זה רק כתבה בעיתונות
כתבה בעיתונות על כל המשתמע מכך ולא יותר מזה.

אני מאוד מקווה שראשי הרשויות בצפון יצליחו לעצור ולמנוע לחלוטין את ההשבתה ההזויה והבזויה הזו של תנועת הרכבות המתוכננת למשך 4 שנים רצופות.

ובכל מקרה, את ריבוע מסילות החוף לא ניתן לבצע בקטע שבין בת גלים לבית המכס אלא באמצעות מנהרה בלבד.
אתה מתייחס לטענה הזו על השבתה של ארבע שנים כאילו זו
תורה מסיני.
האם הרכבת עצמה טענה שמדובר בהשבתה של ארבע שנים, או בעלי אינטרס (שגם לא מסתירים את האינטרס שלהם) שרוצים רכבת מהירה שתדלג על תחנות חיפה (כולל על תחנת חוף הכרמל) ולכן מתנגדים לשיקוע?
מצטער, אני לא קונה את הטענה הזו על השבתה של ארבע שנים.
כל הכתבה הזו נגועה באינטרסנטיות צרה של בעלי עניין לא פחות מהעניין של עיריית חיפה בשיקוע.
 

סנוי

New member
גם אני לא קונה את זה. אפשרי לבצע שיקוע מבלי לפגוע בפעילות

אתה מתייחס לטענה הזו על השבתה של ארבע שנים כאילו זו
תורה מסיני.
האם הרכבת עצמה טענה שמדובר בהשבתה של ארבע שנים, או בעלי אינטרס (שגם לא מסתירים את האינטרס שלהם) שרוצים רכבת מהירה שתדלג על תחנות חיפה (כולל על תחנת חוף הכרמל) ולכן מתנגדים לשיקוע?
מצטער, אני לא קונה את הטענה הזו על השבתה של ארבע שנים.
כל הכתבה הזו נגועה באינטרסנטיות צרה של בעלי עניין לא פחות מהעניין של עיריית חיפה בשיקוע.
גם אני לא קונה את זה. אפשרי לבצע שיקוע מבלי לפגוע בפעילות
לדעתי אפשרי לבצע מנהור כמו שכבר מישהו פרסם פה סקיצה בעבר:
מצפון לתחנת חוף הכרמל להתחיל שיקוע/פורטל ומשם מנהרה עם פנייה ימינה לעבר אזור חיפה מרכז/מזרח, עם תחנה באזור. זה גם מה שאני ידעתי שמתוכנן.
ל'גלח' את כל הכרמל שוב אמנם יכול לקצר את הדרך לאלו שבאים מהצפון אבל אכן אי אפשר לדלג על תחנת חוף הכרמל. כל ההשקעה (שלדעתי מצויינת) שעשו על בניית שתי תחנות מרכזיות בחיפה תרד לטמיון.
 

25306yosef

New member
גם אם מדובר על השבתה שתהיה "רק" שנה אחת, אז זה חמור ביותר!!!

אתה מתייחס לטענה הזו על השבתה של ארבע שנים כאילו זו
תורה מסיני.
האם הרכבת עצמה טענה שמדובר בהשבתה של ארבע שנים, או בעלי אינטרס (שגם לא מסתירים את האינטרס שלהם) שרוצים רכבת מהירה שתדלג על תחנות חיפה (כולל על תחנת חוף הכרמל) ולכן מתנגדים לשיקוע?
מצטער, אני לא קונה את הטענה הזו על השבתה של ארבע שנים.
כל הכתבה הזו נגועה באינטרסנטיות צרה של בעלי עניין לא פחות מהעניין של עיריית חיפה בשיקוע.
גם אם מדובר על השבתה שתהיה "רק" שנה אחת, אז זה חמור ביותר!!!
וגם אם מדובר על השבתה שתהיה "רק" חצי שנה, אז גם זה חמור ביותר!!!

הרכבת (הממשלתית / הפוליטית) לא יכולה לטעון שום טענה שעלולה לפגוע בכבודו של פוליטיקאי זה או אחר מאחר והיא נשלטת על ידי הפוליטיקאים. ולכן לא תוכל לשמוע טענה שכזו בעניין השבתה ממושכת של כמה שנים ברציפות מגורם זה או אחר ברכבת.

אותו גורם זה או אחר ברכבת שיש לו סמכות להציג את עמדתו לציבור, מונה לתפקידו הבכיר על ידי הפוליטיקאים והוא עושה כדברם. הוא אינו נוסע ברכבת והרכבת לא מעניינת אותו כלל. רק השכר שהוא מקבל מעניין אותו.

לעומת זאת, עו"ד לנגר להבדיל מאותו בכיר ברכבת, כן נוסע ברכבת (וגם משלם מכספו עבור הנסיעה ברכבת ובניגוד לבכיר ברכבת שנוסע בחינם...) והרכבת כן מעניינת אותו. ולמרות שהאינטרסים של עו"ד לנגר הם צרים, אני נוטה לקבל את עמדתו של עו"ד לנגר בעניין ההשבתה הממושכת. עמדה שכזו לא תשמע מהבכיר הפוליטי ברכבת שנוהג לשתוק כמו דג וממלא את פיו מיים.
 
כל עוד שום גורם רשמי לא ציין באילו השבתות ולמשך כמה זמן יהיה

גם אם מדובר על השבתה שתהיה "רק" שנה אחת, אז זה חמור ביותר!!!
וגם אם מדובר על השבתה שתהיה "רק" חצי שנה, אז גם זה חמור ביותר!!!

הרכבת (הממשלתית / הפוליטית) לא יכולה לטעון שום טענה שעלולה לפגוע בכבודו של פוליטיקאי זה או אחר מאחר והיא נשלטת על ידי הפוליטיקאים. ולכן לא תוכל לשמוע טענה שכזו בעניין השבתה ממושכת של כמה שנים ברציפות מגורם זה או אחר ברכבת.

אותו גורם זה או אחר ברכבת שיש לו סמכות להציג את עמדתו לציבור, מונה לתפקידו הבכיר על ידי הפוליטיקאים והוא עושה כדברם. הוא אינו נוסע ברכבת והרכבת לא מעניינת אותו כלל. רק השכר שהוא מקבל מעניין אותו.

לעומת זאת, עו"ד לנגר להבדיל מאותו בכיר ברכבת, כן נוסע ברכבת (וגם משלם מכספו עבור הנסיעה ברכבת ובניגוד לבכיר ברכבת שנוסע בחינם...) והרכבת כן מעניינת אותו. ולמרות שהאינטרסים של עו"ד לנגר הם צרים, אני נוטה לקבל את עמדתו של עו"ד לנגר בעניין ההשבתה הממושכת. עמדה שכזו לא תשמע מהבכיר הפוליטי ברכבת שנוהג לשתוק כמו דג וממלא את פיו מיים.
כל עוד שום גורם רשמי לא ציין באילו השבתות ולמשך כמה זמן יהיה
צורך, מדובר בלא יותר מספקולציות של גורמים אינטרסנטיים.

עו"ד לנגר, אגב, לא שם את הדגש על ההשבתה ומשך ההשבתה, אלא על כך שהשקעה בשיקוע תהיה פספוס ההזדמנות לחלום עוקף חיפה שלו והוא רואה בהשקעה בשיקוע הזדמנות להסיט את הכסף והמשאבים להשקעה בחלום הרטוב שלו.

אם עו"ד לנגר היה מנסה למנוע השבתה ולהציג חלופה ריאלית (כפי שאני כבר כתבתי בשרשור הקודם שהיה על הנושא הזה) כך שהשיקוע ישולב עם פרויקט ריבוע מסילות החוף והסדר יהיה הפוך - קודם ריבוע ואחר כך שיקוע, אז הייתי מתייחס אליו ברצינות.
אבל למי שמציע מנהרה עם מסילה בודדת (!!!) בין לב המפרץ להחותרים/מגדים, אני לא יכול להתייחס ברצינות. לא לו ולא למשכי השבתה שהוא זורק לאוויר (פעם שלוש שנים, פעם ארבע שנים ומי יודע אילו עוד מספרים יזרוק לחלל האוויר...).
 
החזון שלו:

גם אם מדובר על השבתה שתהיה "רק" שנה אחת, אז זה חמור ביותר!!!
וגם אם מדובר על השבתה שתהיה "רק" חצי שנה, אז גם זה חמור ביותר!!!

הרכבת (הממשלתית / הפוליטית) לא יכולה לטעון שום טענה שעלולה לפגוע בכבודו של פוליטיקאי זה או אחר מאחר והיא נשלטת על ידי הפוליטיקאים. ולכן לא תוכל לשמוע טענה שכזו בעניין השבתה ממושכת של כמה שנים ברציפות מגורם זה או אחר ברכבת.

אותו גורם זה או אחר ברכבת שיש לו סמכות להציג את עמדתו לציבור, מונה לתפקידו הבכיר על ידי הפוליטיקאים והוא עושה כדברם. הוא אינו נוסע ברכבת והרכבת לא מעניינת אותו כלל. רק השכר שהוא מקבל מעניין אותו.

לעומת זאת, עו"ד לנגר להבדיל מאותו בכיר ברכבת, כן נוסע ברכבת (וגם משלם מכספו עבור הנסיעה ברכבת ובניגוד לבכיר ברכבת שנוסע בחינם...) והרכבת כן מעניינת אותו. ולמרות שהאינטרסים של עו"ד לנגר הם צרים, אני נוטה לקבל את עמדתו של עו"ד לנגר בעניין ההשבתה הממושכת. עמדה שכזו לא תשמע מהבכיר הפוליטי ברכבת שנוהג לשתוק כמו דג וממלא את פיו מיים.
החזון שלו:
[URL]http://dvirlanger.wixsite.com/train4galilee/faq[/URL]

"ביטול המושג "פריפרייה צפונית": כל תושבי הגליל יוכלו לעבוד במרכז הארץ."

"
05/ מה יעשו תושבי חיפה?
1. כיום, לאחר השקעת מעל 500,000,000 ש"ח, לתושבי חיפה ישנה מערכת להסעת המונים המונית בקו החוף -- קוראים לה "המטרונית"!
2. כמו לכול עיר במדינת ישראל, ראוי שתיבנה מערכת הסעת המונים תת-קרקעית בחיפה, לרבות בקו לב-המפרץ-קרית הממשלה - חוף כרמל. אנחנו בעד! זה שעיריית חיפה ומשרד התחבורה החליטו לשרוף מעל 500,000,000 ש"ח על פרוייקט שיקוע במקום על פתרון מנהור של הנתיב -- אינו צריך לבוא על חשבון תושבי הגליל !!
3. אין לבלבל בין צרכי תושבי חיפה ולבין עורק תחבורתי כלל-ארצי.
"

הוא מתייחס לחיפה כאילו היא איזו מדינה זרה לגליל - יש את הגליל שצריך גישה מהירה לתל אביב ויש את חיפה שלה אין שום קשר לגליל...
הוא מתייחס לגליל כאל פריפריה אחת של תל אביב ולחיפה כאל פריפריה אחרת של תל אביב.
"מה יעשו תושבי חיפה?"

את השאלה "מה יעשו תושבי הגליל שעובדים בחיפה (למשל במת"מ)" הוא לא שואל.
הוא כלל לא מבין שהחזון שלו משעבד הן את הגליל והן את חיפה לתל אביב וקובר את חיפה כמטרופולין של הצפון.
המערכת התחבורתית בתל אביב ובגוש דן בכלל מסוגלת להכיל את זה? להכיל את המדינה כולה כפריפריה של תל אביב?
הגישה שלו לא עוזרת לצפון. היא מזיקה לצפון, מזיקה לחיפה ולמען האמת מזיקה גם לתל אביב.
 

25306yosef

New member
תכנית המנהרה עוקפת חיפה של עו"ד דביר לנגר

שיקוע המסילות בחיפה לא יצא לפועל ללא חלופה
בשעה טובה ומוצלחת, סכנת המצור הרכבתי על הגליל המערבי וכרמיאל הוסרה.

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה קבעה כי תוואי מסילת הרכבת בסביבת חיפה יהיה כפוף להליך של בחירת חלופות במסגרת התוכנית להכפלת מסילת החוף, באופן שלא תפגע בתנועת הרכבות לצפון הארץ. בין החלופות המוצעות נמצאת גם תוכנית למינהור קו מהיר מחיפה לתל אביב.

http://blinker.co.il/כללי/תנועת-הרכבות-לצפון-לא-תיפגע/103614/
תכנית המנהרה עוקפת חיפה של עו"ד דביר לנגר
עברתי ברפרוף על אתר האינטרנט של עו"ד דביר לנגר. לצערי הוא מנותק מהמציאות. התכנית שלו היא דמיונית וזאת מאחר ואין כל אפשרות לבצע את המנהרה הזו. מה שכן אפשרי לביצוע זה רק מנהרה מבית המכס ועד לתחנת חוף הכרמל. תחנת חוף הכרמל היא תחנה חשובה ביותר ולא ניתן להפוך אותה לתחנת קצה.

הנה התכנית שלו כפי שהוא פרסם באתר שלו:

 

אבישי ק

New member
פרויקט מגלומני ולא ריאלי.

תכנית המנהרה עוקפת חיפה של עו"ד דביר לנגר
עברתי ברפרוף על אתר האינטרנט של עו"ד דביר לנגר. לצערי הוא מנותק מהמציאות. התכנית שלו היא דמיונית וזאת מאחר ואין כל אפשרות לבצע את המנהרה הזו. מה שכן אפשרי לביצוע זה רק מנהרה מבית המכס ועד לתחנת חוף הכרמל. תחנת חוף הכרמל היא תחנה חשובה ביותר ולא ניתן להפוך אותה לתחנת קצה.

הנה התכנית שלו כפי שהוא פרסם באתר שלו:
פרויקט מגלומני ולא ריאלי.
מנהרה יקרה ולא מצדיקה את העלות בנייה שלה.
אף אחד לא אמר שבגלל השיקוע הרכבת תושבת אז אני מניח שפשוט יסללו מעקף שלא ישפיע על תנועת הרכבות.(אולי תהיה סגירה של שבוע כדי לחבר את המעקף כמו שהיה ליד לב המפרץ עם מסילת העמק).
 

25306yosef

New member
איך בכלל אפשר לסלול מעקף באזור?

פרויקט מגלומני ולא ריאלי.
מנהרה יקרה ולא מצדיקה את העלות בנייה שלה.
אף אחד לא אמר שבגלל השיקוע הרכבת תושבת אז אני מניח שפשוט יסללו מעקף שלא ישפיע על תנועת הרכבות.(אולי תהיה סגירה של שבוע כדי לחבר את המעקף כמו שהיה ליד לב המפרץ עם מסילת העמק).
איך בכלל אפשר לסלול מעקף באזור?
בכל הקטע שבין בית המכס לממגורות דגון אין שום שטח פנוי לצורך סלילת מסילה עוקפת.

מצד אחד יש את הקיר המפריד בין שטח הרכבת לבין השטח של נמל חיפה. ומהצד השני יש מבנה ברחוב קפטן סטיב הנושק למסילת הרכבת. לאחר מכן יש את רחוב קדושי בגדד הצמוד למסילת הרכבת המשמש את בתי העסק במקום. לאחר מכן יש מגרשי חנייה ובהמשכם רציף תחנת הרכבת חיפה מרכז ולאחר מכן שטח תפעולי של ממגורות דגון.

היכן ניתן להקים את המסילה העוקפת?

בנחל סעדייה קיים שטח נרחב בלתי מנוצל שאינו בשימוש כלל, לכן לא היתה בעייה להקים שם מסילה עוקפת. אבל באזור העיר התחתית המצב שונה לחלוטין ושם אין שטח פנוי בלתי מנוצל שניתן להקים בו מסילה עוקפת.
 

Ccyclist

Well-known member
אם זו רמת הגרפיקה לא פלא שהדרישה ההזויה היא למסילה אחת.

תכנית המנהרה עוקפת חיפה של עו"ד דביר לנגר
עברתי ברפרוף על אתר האינטרנט של עו"ד דביר לנגר. לצערי הוא מנותק מהמציאות. התכנית שלו היא דמיונית וזאת מאחר ואין כל אפשרות לבצע את המנהרה הזו. מה שכן אפשרי לביצוע זה רק מנהרה מבית המכס ועד לתחנת חוף הכרמל. תחנת חוף הכרמל היא תחנה חשובה ביותר ולא ניתן להפוך אותה לתחנת קצה.

הנה התכנית שלו כפי שהוא פרסם באתר שלו:
אם זו רמת הגרפיקה לא פלא שהדרישה ההזויה היא למסילה אחת.
מה גם שמסילת עירון אינה מיוצגת במפה כך שיש מניפולציה כאילו שהמנהרה תחסוך זמן לנוסעים למרכז בקו העמק.
&nbsp
&nbsp
 

סנוי

New member
לא רק שזה מגלומני, זה גם דורש לנתק את הנמל ממרכז הארץ!

תכנית המנהרה עוקפת חיפה של עו"ד דביר לנגר
עברתי ברפרוף על אתר האינטרנט של עו"ד דביר לנגר. לצערי הוא מנותק מהמציאות. התכנית שלו היא דמיונית וזאת מאחר ואין כל אפשרות לבצע את המנהרה הזו. מה שכן אפשרי לביצוע זה רק מנהרה מבית המכס ועד לתחנת חוף הכרמל. תחנת חוף הכרמל היא תחנה חשובה ביותר ולא ניתן להפוך אותה לתחנת קצה.

הנה התכנית שלו כפי שהוא פרסם באתר שלו:
לא רק שזה מגלומני, זה גם דורש לנתק את הנמל ממרכז הארץ!
מי זה בכלל? הוא מבין בתח"צ? בהנדסה? איך הוא חושב שתהיה רכבת *ישירה* מלב המפרץ לת"א ועוד בחצי שעה?
אני לא עד כדי כך בטוח כי השרטוט לא לגמרי מובן, אבל האם הוא מעוניין לבטל כל מעבר רכבתי בתוך חיפה או שפשוט לא מעניינים אותו חיפאים? כי אם כן זה אומר ביטול הקישור הרכבתי לנמל חיפה וזה בל יעבור.
&nbsp
לגבי החזון שלו:
01 - "השלמת המסילות לי-ם וכרמיאל תפנה את מכונות הכרייה": למיטב ידיעתי מנפרקים וגורטים את ה-TBM אחרי גמר העבודה, לא?
02 - "חוק ה-50 דקות": לא יקרה. גם אם יש HSR בין עכו לת"א אין אדם שיגיע לזמן שכזה DOOR TO DOOR. הוא מנפח את זה מעבר לכל פרופורציה.
03 - הוא רק בוחן את עלויות הקו ולא את העלויות המשניות של תועלת למשק ויעילות תחבורתית עם חוף הכרמל.
06 - אם כל כך חשובה לו ת"א, שיעבור למרכז. הוא לא צריך לחרב את חיפה בשביל זה. הוא מעוניין שכולם יעברו לעבוד בת"א וזהו. אז שיבושם לו.
&nbsp
בקיצור - עושים הר מעכבר. לא יקרה, לא ייתכן, לא אפשרי.
 
הגישה שלו היא בין השאר תולדה של גישת ה"קירוב הפריפריה למרכז"

לא רק שזה מגלומני, זה גם דורש לנתק את הנמל ממרכז הארץ!
מי זה בכלל? הוא מבין בתח"צ? בהנדסה? איך הוא חושב שתהיה רכבת *ישירה* מלב המפרץ לת"א ועוד בחצי שעה?
אני לא עד כדי כך בטוח כי השרטוט לא לגמרי מובן, אבל האם הוא מעוניין לבטל כל מעבר רכבתי בתוך חיפה או שפשוט לא מעניינים אותו חיפאים? כי אם כן זה אומר ביטול הקישור הרכבתי לנמל חיפה וזה בל יעבור.
&nbsp
לגבי החזון שלו:
01 - "השלמת המסילות לי-ם וכרמיאל תפנה את מכונות הכרייה": למיטב ידיעתי מנפרקים וגורטים את ה-TBM אחרי גמר העבודה, לא?
02 - "חוק ה-50 דקות": לא יקרה. גם אם יש HSR בין עכו לת"א אין אדם שיגיע לזמן שכזה DOOR TO DOOR. הוא מנפח את זה מעבר לכל פרופורציה.
03 - הוא רק בוחן את עלויות הקו ולא את העלויות המשניות של תועלת למשק ויעילות תחבורתית עם חוף הכרמל.
06 - אם כל כך חשובה לו ת"א, שיעבור למרכז. הוא לא צריך לחרב את חיפה בשביל זה. הוא מעוניין שכולם יעברו לעבוד בת"א וזהו. אז שיבושם לו.
&nbsp
בקיצור - עושים הר מעכבר. לא יקרה, לא ייתכן, לא אפשרי.
הגישה שלו היא בין השאר תולדה של גישת ה"קירוב הפריפריה למרכז"
של ממשלות ישראל.
הוא לקח את הגישה הממשלתית לקיצון שלילי תוך חוסר הבנה שהפריפריה הצפונית היא קודם כל פריפריה של המטרופולין המרכזי בצפון.
מבחינתו המטרה של "הקירוב למרכז" מצדיקה גם פגיעה קשה בחיפה כמרכז המטרופוליני הצפוני.

הלקח שצריך ללמוד מכך ברמה המערכתית הוא שצריך לשנות את הגישה הממלכתית מ"קירוב הפריפריה למרכז" ל"חיזוק המטרופולינים והמרכזים האזוריים".

כששר התחבורה מדבר על רכבת אקספרס מטבריה לתל אביב תוך שעה [URL]http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4831199,00.html[/URL], קשה לבוא בטענות לתושב גשר הזיו שמדבר על נסיעה של 50 דקות מנהריה ומכרמיאל לתל אביב.

בפריפריה (וגם חלקים מהממשלה) אוהבים להתלונן על "מדינת תל אביב", אבל בפועל פועלים ללא ליאות לחיזוק "מדינת תל אביב" וקידושה על חשבון המרכזים שבאמת צריכים להיות המרכזים של הפריפריה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה