3 חניוני חנה וסע נסגרו בגלל העדר ביקוש

מצב
הנושא נעול.

DanielOne

New member
3 חניוני חנה וסע נסגרו בגלל העדר ביקוש

3 חניוני חנה וסע נסגרו בגלל העדר ביקוש
"במשרד התחבורה הקימו חניונים מיוחדים כדי להתמודד עם עומסי התנועה בעקבות החפירות באזור תל אביב. שנה אחרי, נסגרים החניונים שעמדו ריקים. הציבור עדיין מעדיף להגיע לעבודה עם הרכב הפרטי ולא לחנות ולהמשיך בשאטל"
http://m.ynet.co.il/Articles/4841466
כידוע לטעות זה אנושי, להודות בטעות זו כבר גדולה אמיתית...

שאלה שלי אליכם, הבנתי שבשנים 17-18 צפויים להתחיל את העבודות על שני קווים נוספים הסגול, והירוק, איך זה ישפיע? האם אפשר לעבוד על 3 קווים במקביל, ברדיוס כ"כ קרוב?
 
מראש שלושת החניונים הללו נידונו לכישלון כי הם הוקמו במקומות

3 חניוני חנה וסע נסגרו בגלל העדר ביקוש
"במשרד התחבורה הקימו חניונים מיוחדים כדי להתמודד עם עומסי התנועה בעקבות החפירות באזור תל אביב. שנה אחרי, נסגרים החניונים שעמדו ריקים. הציבור עדיין מעדיף להגיע לעבודה עם הרכב הפרטי ולא לחנות ולהמשיך בשאטל"
http://m.ynet.co.il/Articles/4841466
כידוע לטעות זה אנושי, להודות בטעות זו כבר גדולה אמיתית...

שאלה שלי אליכם, הבנתי שבשנים 17-18 צפויים להתחיל את העבודות על שני קווים נוספים הסגול, והירוק, איך זה ישפיע? האם אפשר לעבוד על 3 קווים במקביל, ברדיוס כ"כ קרוב?
מראש שלושת החניונים הללו נידונו לכישלון כי הם הוקמו במקומות
לא טובים ולא נגישים.
חניוני חנה וסע צריכים להיות בצמוד לציר תחבורה ראשי בשולי המטרופולין.
החניונים שכוננו בשנה שעברה היו היכן שהיה נוח למשרד התחבורה ולנת"ע לקבוע אותם ולא היכן שנוח לנהגים להשתמש בהם.
 

DanielOne

New member
אני חושב שכבר בחודש הראשון זה היה ברור

מראש שלושת החניונים הללו נידונו לכישלון כי הם הוקמו במקומות
לא טובים ולא נגישים.
חניוני חנה וסע צריכים להיות בצמוד לציר תחבורה ראשי בשולי המטרופולין.
החניונים שכוננו בשנה שעברה היו היכן שהיה נוח למשרד התחבורה ולנת"ע לקבוע אותם ולא היכן שנוח לנהגים להשתמש בהם.
אני חושב שכבר בחודש הראשון זה היה ברור
אבל בכל זאת הם נתנו לזה שנה, להגיד הנה אנחנו את שלנו ניסינו/עשינו.
&nbsp
בכל מקרה טוב שהכירו בטעות, ולא המשיכו את בזבוז הכספים המטורף.
 
הם כנראה המשיכו את זה שנה בגלל שהיו מחוייבים לכך חוזית

אני חושב שכבר בחודש הראשון זה היה ברור
אבל בכל זאת הם נתנו לזה שנה, להגיד הנה אנחנו את שלנו ניסינו/עשינו.
&nbsp
בכל מקרה טוב שהכירו בטעות, ולא המשיכו את בזבוז הכספים המטורף.
הם כנראה המשיכו את זה שנה בגלל שהיו מחוייבים לכך חוזית
עם אחוזות החוף ו/או עם חברות ההסעה שביצעו את השאטלים.
זה מראש היה כסת"ח ולא בוצע מתוך תכנון מערכתי ומחושב.
 

DanielOne

New member
פרויקט הנתיבים המהירים

הם כנראה המשיכו את זה שנה בגלל שהיו מחוייבים לכך חוזית
עם אחוזות החוף ו/או עם חברות ההסעה שביצעו את השאטלים.
זה מראש היה כסת"ח ולא בוצע מתוך תכנון מערכתי ומחושב.
פרויקט הנתיבים המהירים
שצפוי לצאת בחומש הבא, אמור לתת פתרון טוב, ולהצליח עם חניונים במקומות אטרקטיבים ומחיר נסיעה מסובסד.
 

Bus Nerd

Active member
מה הולך לקרות עם חניון אם המושבות?

3 חניוני חנה וסע נסגרו בגלל העדר ביקוש
"במשרד התחבורה הקימו חניונים מיוחדים כדי להתמודד עם עומסי התנועה בעקבות החפירות באזור תל אביב. שנה אחרי, נסגרים החניונים שעמדו ריקים. הציבור עדיין מעדיף להגיע לעבודה עם הרכב הפרטי ולא לחנות ולהמשיך בשאטל"
http://m.ynet.co.il/Articles/4841466
כידוע לטעות זה אנושי, להודות בטעות זו כבר גדולה אמיתית...

שאלה שלי אליכם, הבנתי שבשנים 17-18 צפויים להתחיל את העבודות על שני קווים נוספים הסגול, והירוק, איך זה ישפיע? האם אפשר לעבוד על 3 קווים במקביל, ברדיוס כ"כ קרוב?
מה הולך לקרות עם חניון אם המושבות?
היום הוא משמש בעיקר בתור הרחבה של חניון תחנת הרכבת שעמוס בצורה לא נורמלית (אנשים חונים על המדרכות, ובאדום לבן, ובשטח המיועד למסוף האוטובוסים), בעוד מי שיודע חונה בחניון של החנה וסע שהוא חינם לנוסעי הרכבת.
&nbsp
מה יקרה כשהוא "ייסגר"? נוסעי הרכבת לא יוכלו לחנות שם יותר או שהוא יהיה פתוח בחינם לכולם?
 
אני גם שאלתי את עצמי את השאלה הזו

מה הולך לקרות עם חניון אם המושבות?
היום הוא משמש בעיקר בתור הרחבה של חניון תחנת הרכבת שעמוס בצורה לא נורמלית (אנשים חונים על המדרכות, ובאדום לבן, ובשטח המיועד למסוף האוטובוסים), בעוד מי שיודע חונה בחניון של החנה וסע שהוא חינם לנוסעי הרכבת.
&nbsp
מה יקרה כשהוא "ייסגר"? נוסעי הרכבת לא יוכלו לחנות שם יותר או שהוא יהיה פתוח בחינם לכולם?
אני גם שאלתי את עצמי את השאלה הזו
זה תלוי מה החברה לפיתוח פתח תקוה, שהיא למעשה הבעלים של החניון, תחליט.
לפני פתיחת חניון החנה וסע, החניון הזה (שהוא החניון של האצטדיון) היה סגור, בגלל שכשהיה פתוח חופשי, נהגי משאיות נהגו לחנות בו והמשאיות גרמו לנזקים לאספלט של החניון.
השאלה האם החברה לפיתוח פתח תקוה תהיה מוכנה להשאיר אותו פתוח ללא שום פיקוח.
הפתרון הכי טוב זה שיהיה איזשהו סידור בין הרכבת לבין החברה לפיתוח פתח תקוה במסגרתו הרכבת תהיה אחראית על שמירת החניון.
 

Bus Nerd

Active member
וכמו שאני מכיר את הרכבת, זה לא הולך לקרות

אני גם שאלתי את עצמי את השאלה הזו
זה תלוי מה החברה לפיתוח פתח תקוה, שהיא למעשה הבעלים של החניון, תחליט.
לפני פתיחת חניון החנה וסע, החניון הזה (שהוא החניון של האצטדיון) היה סגור, בגלל שכשהיה פתוח חופשי, נהגי משאיות נהגו לחנות בו והמשאיות גרמו לנזקים לאספלט של החניון.
השאלה האם החברה לפיתוח פתח תקוה תהיה מוכנה להשאיר אותו פתוח ללא שום פיקוח.
הפתרון הכי טוב זה שיהיה איזשהו סידור בין הרכבת לבין החברה לפיתוח פתח תקוה במסגרתו הרכבת תהיה אחראית על שמירת החניון.
וכמו שאני מכיר את הרכבת, זה לא הולך לקרות
הם מסירים כל אחריות מהחניונים שלהם, והמצב בחניון של תחנת קריית אריה מראה בבירור שלא הרכבת ולא העירייה מפקחים על השימוש בחניון. אם הרכבת לא יכולה למנוע מנהגים לחנות בצורה מסוכנת באדום לבן, או לעצור בכיכר כשהם מחכים לנוסעים ולעקב את כל התנועה, או לחנות בשטח המיועד לאוטובוסים, אין סיכוי שהם יתנדבו "לשמור" על החניון של האצטדיון.
&nbsp
התוצאה היא פגיעה משמעותית בנוסעי הרכבת.
לפני שנה עוד היה אפשר להגיע לחניון של הרכבת ולמצוא מקום חניה מרוחק. היום אין שם מקום לחנות (בצורה חוקית ובטוחה) אם מגיעים אחרי תשע בבוקר. פתיחת החניון של האצטדיון פתרה את זה למיעוט האנשים שידעו שמגיע להם לחנות שם בחינם ושלא מפריע להם ללכת דקה ברגל מהחניה עד התחנה.
&nbsp
אם כבר מדברים על זה, עוד דבר מרגיז בכתבה היא שלא כתבו מתי החניונים הולכים להיסגר. משמע שיום אחד כל ה~50 אנשים בערך (הערכה לא מדוייקת, לא ספרתי את המכוניות) שמשתמשים בחניון באם המושבות הולכים להגיע לשם בבוקר ולמצוא שהכניסה לחניון חסומה ואין להם מקום לחנות
 
א. החל מנובמבר אמור להיות הרבה יותר נוח להגיע לתחנת קרית

וכמו שאני מכיר את הרכבת, זה לא הולך לקרות
הם מסירים כל אחריות מהחניונים שלהם, והמצב בחניון של תחנת קריית אריה מראה בבירור שלא הרכבת ולא העירייה מפקחים על השימוש בחניון. אם הרכבת לא יכולה למנוע מנהגים לחנות בצורה מסוכנת באדום לבן, או לעצור בכיכר כשהם מחכים לנוסעים ולעקב את כל התנועה, או לחנות בשטח המיועד לאוטובוסים, אין סיכוי שהם יתנדבו "לשמור" על החניון של האצטדיון.
&nbsp
התוצאה היא פגיעה משמעותית בנוסעי הרכבת.
לפני שנה עוד היה אפשר להגיע לחניון של הרכבת ולמצוא מקום חניה מרוחק. היום אין שם מקום לחנות (בצורה חוקית ובטוחה) אם מגיעים אחרי תשע בבוקר. פתיחת החניון של האצטדיון פתרה את זה למיעוט האנשים שידעו שמגיע להם לחנות שם בחינם ושלא מפריע להם ללכת דקה ברגל מהחניה עד התחנה.
&nbsp
אם כבר מדברים על זה, עוד דבר מרגיז בכתבה היא שלא כתבו מתי החניונים הולכים להיסגר. משמע שיום אחד כל ה~50 אנשים בערך (הערכה לא מדוייקת, לא ספרתי את המכוניות) שמשתמשים בחניון באם המושבות הולכים להגיע לשם בבוקר ולמצוא שהכניסה לחניון חסומה ואין להם מקום לחנות
א. החל מנובמבר אמור להיות הרבה יותר נוח להגיע לתחנת קרית
אריה בתחבורה ציבורית מאשר כיום (כאשר קווים 25 ו 62 יוארכו אליה וקו 46 ישנה מסלול).
ב. בתקופה שלפני שחניון החנה וסע נפתח עבור משתמשי הרכבת אני הייתי נוהג לנסוע לתחנת קרית אריה ואם לא היה שם מקום חניה פנוי הייתי ממשיך לתחנת בני ברק. בתחנת בני ברק עוד לא קרה לי שלא היה מקום חניה פנוי.
 
חשוב לעבוד על הכל במקביל.

3 חניוני חנה וסע נסגרו בגלל העדר ביקוש
"במשרד התחבורה הקימו חניונים מיוחדים כדי להתמודד עם עומסי התנועה בעקבות החפירות באזור תל אביב. שנה אחרי, נסגרים החניונים שעמדו ריקים. הציבור עדיין מעדיף להגיע לעבודה עם הרכב הפרטי ולא לחנות ולהמשיך בשאטל"
http://m.ynet.co.il/Articles/4841466
כידוע לטעות זה אנושי, להודות בטעות זו כבר גדולה אמיתית...

שאלה שלי אליכם, הבנתי שבשנים 17-18 צפויים להתחיל את העבודות על שני קווים נוספים הסגול, והירוק, איך זה ישפיע? האם אפשר לעבוד על 3 קווים במקביל, ברדיוס כ"כ קרוב?
חשוב לעבוד על הכל במקביל.
א. לעבודות על הקו האדום יש כל מיני שלבים, לרבות שלב שבו בכל התחנות למעלה הכל כמעט חוזר לשגרה וכל העבודה מתבצעת בתת הקרקע. כך שלחכות לפתיחת הקו האדום בטח שאין טעם. למעשה עד שיתארגנו עם מכרזסי התחנות התת קרקעיות לקו הירוק, כבר ייגמר רוב הבלדן של העבודות על פני הקרקע בקו האדום (למעט תחנת קליבך המסובכת).
ב. אין קשר בין התנועות באזור אבן גבירול (עיקר התחנות התת קרקעיות שלה קו הירוק) לבין התנועות על ציר הקו האדום. הקשר היחידי הוא רק באזור הסינמטק ושם דווקא כדאי לנצל את חיסמות התנועה הנוכחיות שמורידות את היקף התנועה כדי להתחיל לעבוד על עוד תחנה תת קרקעית. (תחשוב מה יקרה אם תפתח את מנהרת יצחק שדה ותזרים מאות מכוניות לקרליבך רק כדי לגלות שהחיבור לאבן גבירול הוצר, עדיף עכשיו כשהמנהרה עדיין סגורה).
ג. אותה תשובה נכונה גם לקו הסגול. עדיך להעתיק תשתיות באלנבי עכשיו ולא כשרחוב הרכבת ייפתח מחדש לתנועה מלאה. ולגבי כל שאר הקו (דרך השלום, קרית אונו), זה באמת רחוק מאד ולא משפיע.
 

DanielOne

New member
מה הסיכוי לדעתך

חשוב לעבוד על הכל במקביל.
א. לעבודות על הקו האדום יש כל מיני שלבים, לרבות שלב שבו בכל התחנות למעלה הכל כמעט חוזר לשגרה וכל העבודה מתבצעת בתת הקרקע. כך שלחכות לפתיחת הקו האדום בטח שאין טעם. למעשה עד שיתארגנו עם מכרזסי התחנות התת קרקעיות לקו הירוק, כבר ייגמר רוב הבלדן של העבודות על פני הקרקע בקו האדום (למעט תחנת קליבך המסובכת).
ב. אין קשר בין התנועות באזור אבן גבירול (עיקר התחנות התת קרקעיות שלה קו הירוק) לבין התנועות על ציר הקו האדום. הקשר היחידי הוא רק באזור הסינמטק ושם דווקא כדאי לנצל את חיסמות התנועה הנוכחיות שמורידות את היקף התנועה כדי להתחיל לעבוד על עוד תחנה תת קרקעית. (תחשוב מה יקרה אם תפתח את מנהרת יצחק שדה ותזרים מאות מכוניות לקרליבך רק כדי לגלות שהחיבור לאבן גבירול הוצר, עדיף עכשיו כשהמנהרה עדיין סגורה).
ג. אותה תשובה נכונה גם לקו הסגול. עדיך להעתיק תשתיות באלנבי עכשיו ולא כשרחוב הרכבת ייפתח מחדש לתנועה מלאה. ולגבי כל שאר הקו (דרך השלום, קרית אונו), זה באמת רחוק מאד ולא משפיע.
מה הסיכוי לדעתך
שבאמת יתחילו לעבוד על הקו הירוק, והקו הסגול, תוך שנתיים?
&nbsp
מבחינת כל העבודות המקדימות, כבר מוכנים?
&nbsp
כי מבחינת האוצר זה נראה שיש באמת תקציב מאושר, והכל יהיה תלוי בנת"ע.
 
למה אתה מתכוון מבחינת כל העבודות המקדימות?

מה הסיכוי לדעתך
שבאמת יתחילו לעבוד על הקו הירוק, והקו הסגול, תוך שנתיים?
&nbsp
מבחינת כל העבודות המקדימות, כבר מוכנים?
&nbsp
כי מבחינת האוצר זה נראה שיש באמת תקציב מאושר, והכל יהיה תלוי בנת"ע.
למה אתה מתכוון מבחינת כל העבודות המקדימות?
גם העבודות המקדימות (מה שמכונה בתוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 שלב א') עוד לא ממש החלו, מלבד מספר קידוחי נסיון.
 
התקציב כולל את העבודות המקדימות

למה אתה מתכוון מבחינת כל העבודות המקדימות?
גם העבודות המקדימות (מה שמכונה בתוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 שלב א') עוד לא ממש החלו, מלבד מספר קידוחי נסיון.
התקציב כולל את העבודות המקדימות
שלא נתבלבל, העבודות על הקו האדום לא החלו באוגוסט 2015 אלא הרבה לפני כן, והם כללו את פינוי התשתיות בבת ים, יפו ופתח תקווה (הקטעים העיליים), מי שזוכר את צינור הביוב הזמני בשדרות ירושלים שהורם מעל הקרקע, זה חלק מעבודות פינוי התשתיות. הם נעשו על מי מנוחות במסגרת מה שנקרא "קידום זמינות" מאחר ולא התקבלה החלטה תקציבית "ללכת על זה" עד 2014 (ואז לקח שנה של מכרזים לקטע התת קרקעי).

פה כבר אין "קידום זמינות", יש החלטה שהולכים על זה. בקטע העילי של הקו הירוק באזור חולון ודרום תל אביב צריכים עוד לפנות תשתיות וזה בטח יקרה כבר ב-2017-2018. לדעתי מתייחסים לקטע שמצפון לירקון כשלב ב' ולכן אותו עוד בטח לא יתחילו ב-2017-2018.
לאורך כל הקו הסגול צריך לפנות תשתיות. בטוח יחלקו את זה לחלקים ולא את הכל יתחילו ב-2017-2018, אבל חלק מזה בטוח יקרה.
המכרזים המורכבים יותר לתחנות הקו הירוק התת קרקעיות ייכתבו ב-2017 אבל יפורסמו רק ב-2018 ויצאו לעבודות רק ב-2019 במקרה הטוב. מכרזי המכונות החופרות נמצאות אחריהם בגאנט וצריך גם לחפור להם פירי שילוח (לא יודע איפה), אז הן בטח יגיעו רק ב-2020. מנגד, בזכות הקו האדום הרבה ניסיון נצבר ולכן להרבה סוגיות שהתחבטו בהן בקו האדום כבר יש תשובות מן המוכן. נת"ע גם הופכת למכונה משומנת יותר של הוצאת מכרזים ויצירת הסדרי תנועה זמניים וכו'. כך שאין סיבה שהכל יתנהל לאט כמו שקרה בירושלים או בקטע התת קרקעי של הקו האדום בתל אביב. עדיין, הדברים לוקחים זמן רב, ואני חושב אם אהיה אופטימי מספיק אם אגיד שאין סיכוי שהקו הירוק יחל לפעול לפני 2025, למרות כל הכותרות האחרונות. הסגול לכאורה יכול גם להיות מוכן באותה שנה.
 
שלב א' ושלב ב':

התקציב כולל את העבודות המקדימות
שלא נתבלבל, העבודות על הקו האדום לא החלו באוגוסט 2015 אלא הרבה לפני כן, והם כללו את פינוי התשתיות בבת ים, יפו ופתח תקווה (הקטעים העיליים), מי שזוכר את צינור הביוב הזמני בשדרות ירושלים שהורם מעל הקרקע, זה חלק מעבודות פינוי התשתיות. הם נעשו על מי מנוחות במסגרת מה שנקרא "קידום זמינות" מאחר ולא התקבלה החלטה תקציבית "ללכת על זה" עד 2014 (ואז לקח שנה של מכרזים לקטע התת קרקעי).

פה כבר אין "קידום זמינות", יש החלטה שהולכים על זה. בקטע העילי של הקו הירוק באזור חולון ודרום תל אביב צריכים עוד לפנות תשתיות וזה בטח יקרה כבר ב-2017-2018. לדעתי מתייחסים לקטע שמצפון לירקון כשלב ב' ולכן אותו עוד בטח לא יתחילו ב-2017-2018.
לאורך כל הקו הסגול צריך לפנות תשתיות. בטוח יחלקו את זה לחלקים ולא את הכל יתחילו ב-2017-2018, אבל חלק מזה בטוח יקרה.
המכרזים המורכבים יותר לתחנות הקו הירוק התת קרקעיות ייכתבו ב-2017 אבל יפורסמו רק ב-2018 ויצאו לעבודות רק ב-2019 במקרה הטוב. מכרזי המכונות החופרות נמצאות אחריהם בגאנט וצריך גם לחפור להם פירי שילוח (לא יודע איפה), אז הן בטח יגיעו רק ב-2020. מנגד, בזכות הקו האדום הרבה ניסיון נצבר ולכן להרבה סוגיות שהתחבטו בהן בקו האדום כבר יש תשובות מן המוכן. נת"ע גם הופכת למכונה משומנת יותר של הוצאת מכרזים ויצירת הסדרי תנועה זמניים וכו'. כך שאין סיבה שהכל יתנהל לאט כמו שקרה בירושלים או בקטע התת קרקעי של הקו האדום בתל אביב. עדיין, הדברים לוקחים זמן רב, ואני חושב אם אהיה אופטימי מספיק אם אגיד שאין סיכוי שהקו הירוק יחל לפעול לפני 2025, למרות כל הכותרות האחרונות. הסגול לכאורה יכול גם להיות מוכן באותה שנה.
שלב א' ושלב ב':
"
א. עבודות שלב א', הכוללות לגבי כל אחד מהקווים תכנון מפורט, מינוי מנהל פרויקט, עבודות אזרחיות מקדימות, קידום זמינות הקרקע, העתקת תשתיות חיוניות וכל העבודות הנדרשות למבנה תחתון, יבוצעו באמצעות התקשרויות של חברת נת"ע במכרזים סטנדרטיים במימון המדינה, בכפוף להוראות כל דין.
ב. עבודות שלב ב', הכוללות את כל יתר העבודות הנדרשות, לרבות התקנת מערכות הקו, הקמת המסילות, רכש הקרונות וכן תפעול הקו ותחזוקתו, יבוצעו על ידי זכיין פרטי עמו תתקשר חברת נת"ע בכפוף לכל דין בהתקשרות אחת לגבי כל אחד מהקווים, או לגבי שניהם יחדיו,
במנגנון של שיתוף הסקטור הפרטי (PPP) (להלן מכרז עבודות שלב ב').
"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה