האוטובוס המפרקי החדש של "דן" בת"א - באילו קווים?

מצב
הנושא נעול.
האוטובוס המפרקי החדש של "דן" בת"א - באילו קווים?

האוטובוס המפרקי החדש של "דן" בת"א - באילו קווים?
שלום לכולם,

הבטחתי לילדים שלי שאקח אותם לנסוע באוטובוס הארוך והחדש (יחסית) של "דן", זה שנוסע בקו 1.

האם בקו 1 תמיד נעשה שימוש באוטובוס זה? האם נעשה בו שימוש בעוד קווים? אנחנו בסך הכל רוצים לנסוע בו קצת בת"א, המוצא והיעד לא מאוד משנים...

תודה,
ארנון
 
כל הנסיעות בקו 1 מתבצעות באוטובוס כזה וגם רוב הנסיעות בקו

האוטובוס המפרקי החדש של "דן" בת"א - באילו קווים?
שלום לכולם,

הבטחתי לילדים שלי שאקח אותם לנסוע באוטובוס הארוך והחדש (יחסית) של "דן", זה שנוסע בקו 1.

האם בקו 1 תמיד נעשה שימוש באוטובוס זה? האם נעשה בו שימוש בעוד קווים? אנחנו בסך הכל רוצים לנסוע בו קצת בת"א, המוצא והיעד לא מאוד משנים...

תודה,
ארנון
כל הנסיעות בקו 1 מתבצעות באוטובוס כזה וגם רוב הנסיעות בקו
189.
גם לאגד יש אוטובוס מפרקי דומה שמשתמשים בו בעיקר בקווים 171 ו 271.
 
נפלא


כל הנסיעות בקו 1 מתבצעות באוטובוס כזה וגם רוב הנסיעות בקו
189.
גם לאגד יש אוטובוס מפרקי דומה שמשתמשים בו בעיקר בקווים 171 ו 271.
נפלא
 

Yarenn

New member
זה לא מטרוֹניוֹת שהשאילוּ מחיפה?

האוטובוס המפרקי החדש של "דן" בת"א - באילו קווים?
שלום לכולם,

הבטחתי לילדים שלי שאקח אותם לנסוע באוטובוס הארוך והחדש (יחסית) של "דן", זה שנוסע בקו 1.

האם בקו 1 תמיד נעשה שימוש באוטובוס זה? האם נעשה בו שימוש בעוד קווים? אנחנו בסך הכל רוצים לנסוע בו קצת בת"א, המוצא והיעד לא מאוד משנים...

תודה,
ארנון
זה לא מטרוֹניוֹת שהשאילוּ מחיפה?
 
זה אותו סוג אוטובוס אבל הם לא הושאלו מחיפה אלא נרכשו מראש

זה לא מטרוֹניוֹת שהשאילוּ מחיפה?
זה אותו סוג אוטובוס אבל הם לא הושאלו מחיפה אלא נרכשו מראש
עבור גוש דן וגם עמדו ללא פעילות במשך תקופה ארוכה.
אם כבר השאלה, אז דווקא היה הפוך - אוטובוסים שיועדו לגוש דן, תקופה מסויימת הושאלו למטרונית בחיפה.
 

Yarenn

New member
אה, ואם ככה זה גם לא רק לקו המקדים

זה אותו סוג אוטובוס אבל הם לא הושאלו מחיפה אלא נרכשו מראש
עבור גוש דן וגם עמדו ללא פעילות במשך תקופה ארוכה.
אם כבר השאלה, אז דווקא היה הפוך - אוטובוסים שיועדו לגוש דן, תקופה מסויימת הושאלו למטרונית בחיפה.
אה, ואם ככה זה גם לא רק לקו המקדים
זאת אוֹמרת אם יש את זה בעוֹד קווים. כי תהיתי מה יעשׂוּ עם זה כשהרכבת הקלה תהיה מוּכנה, אבל נראה שזה לא משמם רק ל BRT המכוֹנוֹת האלה.

אה ובעצם גם ככה מתכננים קווי BRT.
 
בגוש דן האוטובוסים הללו משמשים רק לשני קווים של דן

אה, ואם ככה זה גם לא רק לקו המקדים
זאת אוֹמרת אם יש את זה בעוֹד קווים. כי תהיתי מה יעשׂוּ עם זה כשהרכבת הקלה תהיה מוּכנה, אבל נראה שזה לא משמם רק ל BRT המכוֹנוֹת האלה.

אה ובעצם גם ככה מתכננים קווי BRT.
בגוש דן האוטובוסים הללו משמשים רק לשני קווים של דן
קו 1 שהוא הקו המכין לקו האדום
וקו 189 שאפשר לראות בו כקו מכין לאחת השלוחות של הקו הירוק.

מה יעשו עם האוטובוסים של קו 1 לאחר שהקו האדום ייפתח? או שיישארו בגוש דן או שיעברו למטרונית בחיפה.

האוטובוסים המפרקיים החדשים של אגד (חמש דלתות) משמשים בכמה וכמה קווים מבוקשים ללא קשר ישיר לקווי המתע"ן המתוכננים. למשל משתמשים בהם לעיתים גם בקו 164 בין רחובות לפתח תקוה.
 

Bus Nerd

Active member
סליחה, כתבתי את התגובה שלי לפני שראיתי את שלך

בגוש דן האוטובוסים הללו משמשים רק לשני קווים של דן
קו 1 שהוא הקו המכין לקו האדום
וקו 189 שאפשר לראות בו כקו מכין לאחת השלוחות של הקו הירוק.

מה יעשו עם האוטובוסים של קו 1 לאחר שהקו האדום ייפתח? או שיישארו בגוש דן או שיעברו למטרונית בחיפה.

האוטובוסים המפרקיים החדשים של אגד (חמש דלתות) משמשים בכמה וכמה קווים מבוקשים ללא קשר ישיר לקווי המתע"ן המתוכננים. למשל משתמשים בהם לעיתים גם בקו 164 בין רחובות לפתח תקוה.
סליחה, כתבתי את התגובה שלי לפני שראיתי את שלך
 

Bus Nerd

Active member
המרכב הוא מרכב ש"הארגז" מסווגים בתור מרכב BRT

אה, ואם ככה זה גם לא רק לקו המקדים
זאת אוֹמרת אם יש את זה בעוֹד קווים. כי תהיתי מה יעשׂוּ עם זה כשהרכבת הקלה תהיה מוּכנה, אבל נראה שזה לא משמם רק ל BRT המכוֹנוֹת האלה.

אה ובעצם גם ככה מתכננים קווי BRT.
המרכב הוא מרכב ש"הארגז" מסווגים בתור מרכב BRT
יש לו את המאפיינים הטכנולוגיים הדרושים, אבל אין סיבה שאוטובוס כזה ישמש "רק" למערכות BRT.
&nbsp
מה שיש בגוש דן זה לא BRT, כמובן, אבל זה עדיין הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני כן, בעיקר בז'בוטינסקי.
&nbsp
קווים 1 ו־189 הם לא הקווים היחידים בת"א שיש בהם אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת ומרובי דלתות. גם לאגד יש כמה קווים כאלו (שאני לא זוכר את מספרם) שמופעלים עם מרכב מתחרה של מרכבים. לכן, המכונות של קו 1 לא ייזרקו או יעמדו ריקות כשייפתח הקו האדום של הרכת הקלה - פשוט ישתמשו בהם בקו אחר שבו יש בעיה של עומס נוסעים ו־dwell time גדול. קו 25 הוא דוגמה טובה לקו שהיה יכול להרוויח מזה (בהנחה שמסלולו יישאר זהה ושהקו האדום לא יפחית משמעותית את עומס הנוסעים עליו), אבל אני לא חושב שמתכננים מעכשיו לאיזה קו האוטובוסים האלו יעברו - כי יש עוד זמן עד שייפתח הקו האדום.
&nbsp
ולא, אין קשר בין תכנון קווי BRT לבין הפעלה של אוטובוסים רבי קיבולת בקווים "רגילים", כי הדגש ב־BRT הוא לא רק על האוטבוס, אלא על תשתית ההעדפה - נתיבים מיוחדים ועדיפות ברמזורים. כשמתכננים קו BRT מחפשים מסלול שיש בו דרישה, ושיש בו מקום לסלול נתיבי העדפה בעלות סבירה.
 
באגד אין קשר בין השימוש באוטובוסים לבין תכנון קווי המתע"ן

המרכב הוא מרכב ש"הארגז" מסווגים בתור מרכב BRT
יש לו את המאפיינים הטכנולוגיים הדרושים, אבל אין סיבה שאוטובוס כזה ישמש "רק" למערכות BRT.
&nbsp
מה שיש בגוש דן זה לא BRT, כמובן, אבל זה עדיין הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני כן, בעיקר בז'בוטינסקי.
&nbsp
קווים 1 ו־189 הם לא הקווים היחידים בת"א שיש בהם אוטובוסים מפרקיים רבי קיבולת ומרובי דלתות. גם לאגד יש כמה קווים כאלו (שאני לא זוכר את מספרם) שמופעלים עם מרכב מתחרה של מרכבים. לכן, המכונות של קו 1 לא ייזרקו או יעמדו ריקות כשייפתח הקו האדום של הרכת הקלה - פשוט ישתמשו בהם בקו אחר שבו יש בעיה של עומס נוסעים ו־dwell time גדול. קו 25 הוא דוגמה טובה לקו שהיה יכול להרוויח מזה (בהנחה שמסלולו יישאר זהה ושהקו האדום לא יפחית משמעותית את עומס הנוסעים עליו), אבל אני לא חושב שמתכננים מעכשיו לאיזה קו האוטובוסים האלו יעברו - כי יש עוד זמן עד שייפתח הקו האדום.
&nbsp
ולא, אין קשר בין תכנון קווי BRT לבין הפעלה של אוטובוסים רבי קיבולת בקווים "רגילים", כי הדגש ב־BRT הוא לא רק על האוטבוס, אלא על תשתית ההעדפה - נתיבים מיוחדים ועדיפות ברמזורים. כשמתכננים קו BRT מחפשים מסלול שיש בו דרישה, ושיש בו מקום לסלול נתיבי העדפה בעלות סבירה.
באגד אין קשר בין השימוש באוטובוסים לבין תכנון קווי המתע"ן
ואגד גם לא ממתגת את הקווים בהם האוטובוסים הללו משמשים בצורה מיוחדת.
אבל בדן, לפחות עד עתה, יש קשר וגם יש מיתוג מיוחד (ושים לב לצבע של קו 1 ולצבע של קו 189).
http://www.dan.co.il/dan1/
http://www.dan.co.il/dan189/
 

Bus Nerd

Active member
ידוע

באגד אין קשר בין השימוש באוטובוסים לבין תכנון קווי המתע"ן
ואגד גם לא ממתגת את הקווים בהם האוטובוסים הללו משמשים בצורה מיוחדת.
אבל בדן, לפחות עד עתה, יש קשר וגם יש מיתוג מיוחד (ושים לב לצבע של קו 1 ולצבע של קו 189).
http://www.dan.co.il/dan1/
http://www.dan.co.il/dan189/
ידוע
עוד הבדל בין דן ואגד הוא שבאגד אפשר לשלם לנהג במזומן בקווים האלו ולהטעין את הרב קו, בעוד בדן הנהג לא מתעסק בכסף בקווים האלו והתשלום הוא רק ברב קו או עם המכונה, לכן המיתוג לדעתי.
 

mister K

New member
האוטובוסים לא הושאלו אלא נרכשו

זה אותו סוג אוטובוס אבל הם לא הושאלו מחיפה אלא נרכשו מראש
עבור גוש דן וגם עמדו ללא פעילות במשך תקופה ארוכה.
אם כבר השאלה, אז דווקא היה הפוך - אוטובוסים שיועדו לגוש דן, תקופה מסויימת הושאלו למטרונית בחיפה.
האוטובוסים לא הושאלו אלא נרכשו
דן מכרה למטרונית בחיפה 10 מכונות שכיום ממוספרות 91-100.
אפשר לזהות אותן לפי הריפוד האדום לכיסאות במקום הסגלגל של שאר המטרוניות החיפאיות.
 

אבישי ק

New member
בדיוק רציתי לרשום שלא מזמן נסעתי באחד האוטובוסים בחיפה

האוטובוסים לא הושאלו אלא נרכשו
דן מכרה למטרונית בחיפה 10 מכונות שכיום ממוספרות 91-100.
אפשר לזהות אותן לפי הריפוד האדום לכיסאות במקום הסגלגל של שאר המטרוניות החיפאיות.
בדיוק רציתי לרשום שלא מזמן נסעתי באחד האוטובוסים בחיפה
לא מזמן נסעתי באחד האוטובוסים שיועדו לת"א והגיעו לחיפה.
אני חייב לציין שהמטרונית זה פיתרון מצויין לתחבורה אבל האוטובוסים האלו הם מאד רועשים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה