הקבינט החברתי-כלכלי אישר הצעה לשיתוף נסיעות במוניות ספיישל

מצב
הנושא נעול.
הקבינט החברתי-כלכלי אישר הצעה לשיתוף נסיעות במוניות ספיישל

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הצעה לשיתוף נסיעות במוניות ספיישל
"
הקבינט החברתי כלכלי אישר היום בפה אחד את הצעת שר האוצר לפתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות ופיתוח תחום מוניות השירות
09/08/2016 ה' אב תשע"ו

הקבינט החברתי כלכלי אישר היום (ג') את הצעת שר האוצר, משה כחלון לפתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות ופיתוח תחום מוניות השירות.

ההצעה מוסיפה אפיק שירות חדש בתחבורה הציבורית- "נסיעה שיתופית במונית". במסגרת שירות זה שיינתן באמצעות המוניות המיוחדות, יוכלו נוסעים לשתף את נסיעתם עם אחרים הנוסעים ליעדים סמוכים, וכך לחסוך בעלויות הנסיעה מבלי לפגוע ברווחיות הענף. נוסף להורדת המחיר לצרכן, השירות יגדיל את כדאיות השימוש במונית ביחס לשימוש ברכב הפרטי וכך יביא להפחתת הגודש בדרכים.

על מנת להבטיח שירות איכותי ואמין לצרכן, השירות יינתן בהזמנה מראש בלבד (ללא איסוף מהרחוב), כאשר מציע השירות יחויב להציג לנוסע את המחיר המשוער שהיה נדרש לשלם עבור נסיעה מיוחדת ליעד המבוקש על ידו, את מועד איסופו וזמן הנסיעה המשוער. מחיר הנסיעה השיתופית יהיה נמוך משמעותית ממחיר נסיעה מיוחדת.

ענף המוניות, מונה כ-20,000 מוניות רשומות (בעלי מספר ירוק) המבצעות לפי ההערכות כ-80 מיליון נסיעות מידי שנה. ענף המוניות כיום מציע לאזרח שני אפיקי שירות: הראשון, באמצעות מוניות שירות אשר נוסעות במסלול קבוע לפי רישיון, והשני באמצעות מוניות מיוחדות ("ספיישל"), המבצעות נסיעות פרטניות לבקשת הנוסע ולפי תעריף המונה. הענף כיום לא מאפשר לשתף נסיעת מונית מיוחדת בין צרכנים הנוסעים במסלול דומה. מצב זה מביא לכך שמרבית הנסיעות מתבצעות עם נוסע בודד. חוסר היכולת לשתף נסיעות מונע את הורדת מחיר הנסיעה, מביא לרווחיות נמוכה בענף ולעודף כלי רכב על הכביש.
"
[URL]http://www.mof.gov.il/Releases/Pages/mess_090816b.aspx[/URL]

נ.ב.
הקבינט צפוי לאשר היום גם את התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 שהחלק התחבורתי שלה פורסם בפורום בשבוע שעבר.
[URL]http://www.mof.gov.il/Releases/Pages/mess_090816.aspx[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
חחח. תמיד היה שיתוף במוניות ספשל, עכשיו נזכרו?

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הצעה לשיתוף נסיעות במוניות ספיישל
"
הקבינט החברתי כלכלי אישר היום בפה אחד את הצעת שר האוצר לפתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות ופיתוח תחום מוניות השירות
09/08/2016 ה' אב תשע"ו

הקבינט החברתי כלכלי אישר היום (ג') את הצעת שר האוצר, משה כחלון לפתיחת ענף המוניות לנסיעות שיתופיות ופיתוח תחום מוניות השירות.

ההצעה מוסיפה אפיק שירות חדש בתחבורה הציבורית- "נסיעה שיתופית במונית". במסגרת שירות זה שיינתן באמצעות המוניות המיוחדות, יוכלו נוסעים לשתף את נסיעתם עם אחרים הנוסעים ליעדים סמוכים, וכך לחסוך בעלויות הנסיעה מבלי לפגוע ברווחיות הענף. נוסף להורדת המחיר לצרכן, השירות יגדיל את כדאיות השימוש במונית ביחס לשימוש ברכב הפרטי וכך יביא להפחתת הגודש בדרכים.

על מנת להבטיח שירות איכותי ואמין לצרכן, השירות יינתן בהזמנה מראש בלבד (ללא איסוף מהרחוב), כאשר מציע השירות יחויב להציג לנוסע את המחיר המשוער שהיה נדרש לשלם עבור נסיעה מיוחדת ליעד המבוקש על ידו, את מועד איסופו וזמן הנסיעה המשוער. מחיר הנסיעה השיתופית יהיה נמוך משמעותית ממחיר נסיעה מיוחדת.

ענף המוניות, מונה כ-20,000 מוניות רשומות (בעלי מספר ירוק) המבצעות לפי ההערכות כ-80 מיליון נסיעות מידי שנה. ענף המוניות כיום מציע לאזרח שני אפיקי שירות: הראשון, באמצעות מוניות שירות אשר נוסעות במסלול קבוע לפי רישיון, והשני באמצעות מוניות מיוחדות ("ספיישל"), המבצעות נסיעות פרטניות לבקשת הנוסע ולפי תעריף המונה. הענף כיום לא מאפשר לשתף נסיעת מונית מיוחדת בין צרכנים הנוסעים במסלול דומה. מצב זה מביא לכך שמרבית הנסיעות מתבצעות עם נוסע בודד. חוסר היכולת לשתף נסיעות מונע את הורדת מחיר הנסיעה, מביא לרווחיות נמוכה בענף ולעודף כלי רכב על הכביש.
"
[URL]http://www.mof.gov.il/Releases/Pages/mess_090816b.aspx[/URL]

נ.ב.
הקבינט צפוי לאשר היום גם את התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 שהחלק התחבורתי שלה פורסם בפורום בשבוע שעבר.
[URL]http://www.mof.gov.il/Releases/Pages/mess_090816.aspx[/URL]
חחח. תמיד היה שיתוף במוניות ספשל, עכשיו נזכרו?
לפעמים היה צריך ממש להתעקש שהנהג לא יעלה נוסעים בדרך או יברר מה יעדם. כמט כן בתחנות של אוטובוס חד שעתי למשל לא נדיר שתבוא מונית ספשל ו2-3 נוסעים יעלו עליה כשכל אחד משלם את חלקו היחסי.
&nbsp
עכשיו נזכרו שזה קיים ?
 

orchilit

New member
זה הכסת"ח הדבילי שלהם על UBER

חחח. תמיד היה שיתוף במוניות ספשל, עכשיו נזכרו?
לפעמים היה צריך ממש להתעקש שהנהג לא יעלה נוסעים בדרך או יברר מה יעדם. כמט כן בתחנות של אוטובוס חד שעתי למשל לא נדיר שתבוא מונית ספשל ו2-3 נוסעים יעלו עליה כשכל אחד משלם את חלקו היחסי.
&nbsp
עכשיו נזכרו שזה קיים ?
זה הכסת"ח הדבילי שלהם על UBER
 

אורי404

New member
השינוי הוא חשבוניות נפרדות

חחח. תמיד היה שיתוף במוניות ספשל, עכשיו נזכרו?
לפעמים היה צריך ממש להתעקש שהנהג לא יעלה נוסעים בדרך או יברר מה יעדם. כמט כן בתחנות של אוטובוס חד שעתי למשל לא נדיר שתבוא מונית ספשל ו2-3 נוסעים יעלו עליה כשכל אחד משלם את חלקו היחסי.
&nbsp
עכשיו נזכרו שזה קיים ?
השינוי הוא חשבוניות נפרדות
כיום, כשעולים מספר נוסעים, יוצאת חשבונית אחת.
אם אני לא טועה, בתכנית המתוארת, הנהג יוכל לתת חשבוניות נפרדות לנוסעים. כך תהיה הכרה בהוצאה של נסיעות, בין אם הם שכירים ובין אם עצמאיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה