היתר לעד 20 נוסעים בעמידה במקרים מסויימים

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
היתר לעד 20 נוסעים בעמידה במקרים מסויימים

היתר לעד 20 נוסעים בעמידה במקרים מסויימים
משרד המשפטים (שלא ברור כיצד הוא קשור לנושא התחבורה הציבורית) הודיע על הסכמה לשינוי קריקטריון 10 נוסעים בעמידה ועלייתו ל־20 בקווים 'בהם זוהתה בעייה' ובנסיעה היומית האחרונה של קו שירות.

http://www.bhol.co.il/107056/אייכלר-דרש-וקיבל-נוסעים-בעמידה.html

מי יודע מהם הקווים בהם הייתה בעיה כזו, עד כדי תיאורים על נהגים שירדו וכיבו את המזגן כדי לאלץ נוסעים עודפים לרדת?

בעניין מתקשר, כדאי שמשרד התחבורה יפעל ליצירת לוחות זמנים אמיתיים של קווים שונים לפי עומסי התנועה היומיים המשתנים (במקום הנוהג הקיים של הגדרת זמן קבוע בין תחנות שבמקרים קשים עשוי להיות בפער משמעותי מהמציאות), בערך בסגנון של משה מ־'איפהבוס' (יש לו פייצ'ר מעניין של 'זמני הגעה ממוצעים', בינתיים בהרצה ורק לחלק מהקווים, זמין גם בממשק הרשת), וכך לנהגים יהיה יכולת להאט במקרה ובו הם מתקדמים באופן חריג מהר מדי (עקב נסיעה קודמת עמוסה שמתעכבת), בסגנון שבו זה נעשה במטרונית, כדי למנוע את תופעת ה־Bunching, אחד הגורמים לעומס יתר על נסיעה.

מנצל"ש לשאלה, מי יודע האם לאפליציית 'כל קו' הרשמית של משרד התחבורה יש אתר אינטרנט אליו היא ניגשת בעת סריקת בר-קוד?
 
בקריאה ראשונה זה מעצבן ונשמע כמו פיתרון חכמי חלם

היתר לעד 20 נוסעים בעמידה במקרים מסויימים
משרד המשפטים (שלא ברור כיצד הוא קשור לנושא התחבורה הציבורית) הודיע על הסכמה לשינוי קריקטריון 10 נוסעים בעמידה ועלייתו ל־20 בקווים 'בהם זוהתה בעייה' ובנסיעה היומית האחרונה של קו שירות.

http://www.bhol.co.il/107056/אייכלר-דרש-וקיבל-נוסעים-בעמידה.html

מי יודע מהם הקווים בהם הייתה בעיה כזו, עד כדי תיאורים על נהגים שירדו וכיבו את המזגן כדי לאלץ נוסעים עודפים לרדת?

בעניין מתקשר, כדאי שמשרד התחבורה יפעל ליצירת לוחות זמנים אמיתיים של קווים שונים לפי עומסי התנועה היומיים המשתנים (במקום הנוהג הקיים של הגדרת זמן קבוע בין תחנות שבמקרים קשים עשוי להיות בפער משמעותי מהמציאות), בערך בסגנון של משה מ־'איפהבוס' (יש לו פייצ'ר מעניין של 'זמני הגעה ממוצעים', בינתיים בהרצה ורק לחלק מהקווים, זמין גם בממשק הרשת), וכך לנהגים יהיה יכולת להאט במקרה ובו הם מתקדמים באופן חריג מהר מדי (עקב נסיעה קודמת עמוסה שמתעכבת), בסגנון שבו זה נעשה במטרונית, כדי למנוע את תופעת ה־Bunching, אחד הגורמים לעומס יתר על נסיעה.

מנצל"ש לשאלה, מי יודע האם לאפליציית 'כל קו' הרשמית של משרד התחבורה יש אתר אינטרנט אליו היא ניגשת בעת סריקת בר-קוד?
בקריאה ראשונה זה מעצבן ונשמע כמו פיתרון חכמי חלם
אבל אם זה באמת רק לזמני קיצון, ולא תירוץ לאי-הוספת אוטובוסים בזמנים ובמקומות שצריך - לדעתי זה טוב. כי כנוסע אני מעדיף להיות דחוק יותר באוטובוס האחרון אבל הגיע הביתה ולא להיתקע אי-שם באמצע הלילה.
נראה לי שהעניין עלה לכותרות בגלל הסיפור של שלשת האחים שנתקעו שעות ארוכות באמירים כי כל האוטובוסים היו מפוצצים.
 
תקציר דיון של שנים ארוכות

בקריאה ראשונה זה מעצבן ונשמע כמו פיתרון חכמי חלם
אבל אם זה באמת רק לזמני קיצון, ולא תירוץ לאי-הוספת אוטובוסים בזמנים ובמקומות שצריך - לדעתי זה טוב. כי כנוסע אני מעדיף להיות דחוק יותר באוטובוס האחרון אבל הגיע הביתה ולא להיתקע אי-שם באמצע הלילה.
נראה לי שהעניין עלה לכותרות בגלל הסיפור של שלשת האחים שנתקעו שעות ארוכות באמירים כי כל האוטובוסים היו מפוצצים.
תקציר דיון של שנים ארוכות
בג"צ שהוגש למיטב זכרוני מטעם חרדים נגד צפיפות באוטובוסים, הוכרע בכך שהתקבלה פסיקה לפיה מספר הנוסעים באוטובוסים בינעירוניים יוגבל ל-10 (במקום מה שנהוג בעולם, שזה לפי מגבלות היצרן (בד"כ מחושב בנוסעים למ"ר בחלל האוטובוס ומאפשר עמידה של אפילו של יותר מעשרים).

יישום ההחלטה נעשה בצורה בעייתית, על ידי הכנסה לרישיון הרכב שניתן בישראל מגבלה של עשרה נוסעים בעמידה, דבר שהופך את העלאת הנוסע ה-11 לעבירה פלילית. (בניגוד לגישה שננקטת באוטובוסים עירוניים לפיה המפעיל נקנס על מספר חורג של נוסעים אם זה זוהה בבקרה, אך כל התהליך אינו פלילי ומתנהל בתוך משרד התחבורה: קנס, ערעור, בחינת הערעור והחלטה, אגב הקנס הוא לא רק כספי אלא גם "בנקודות", ועשוי להשפיע על יכולתו של המפעיל לזכות במכרזים עתידיים).

השוט הפלילי עשה את שלו, ואכן הוספו הרבה יותר נסיעות ובעיית הצפיפות ירדה, אך סוגיית הנוסע ה-11 לא יכלה להיפתר לחלוטין. לפיכך בדיקה שנעשתה ב-2010 מיקדה את הסוגייה לכעשרים קווים בינעירוניים - ברובם קווים מאספים ארוכים עם שונות גבוהה בין נסיעה לנסיעה (845 מתל אביב לקריית שמונה, 369 מבאר שבע לתל אביב וכו'). ורק בקווים אלה ביקש משרד התחבורה להגדיל את המכסה לעשרים. כי כשל-845 יש בעיה באמצע הדרך (נניח באזור צומת גולני) כמעט בלתי אפשרי לפתור אותה במיידי ועדיף לתת לנוסע לעלות ולא להתייבש בתחנה.

בנוסף ביקשו החרגה עבור הנסיעות הבינעירוניות האחרונות בכל הקווים (כי אין טעם להשאיר את הנוסע בתחנה אם אף אוטובוס לא יגיע, ואין טעם להוציא אוטובוס נוסף עבור נוסע אחד). מטבע הדברים - קווים צפופים בלילה שכיחים בעיקר בקווי חרדים במוצאי שבתות, חגים ותקופות חתונות.
ההמלצות הוגשו כבר ב-2010. ונראה שסוף סוף אפשר להתקדם עם היישום, כי בג"צ יקבל את עמדת משרד המשפטים.

עכשיו צריך להוציא הנחיה לאגף הרכב למחוק את הרישום הקשיח מרשיון האוטובוס, כי כל אוטובוס יכול תיאורטית להיות במצב בו הוא יעבוד בקו או בנסיעה אחרונה שבה מותר להעלות יותר מעשרה נוסעים, ולהחזיר את הפיקוח לבקרה של משרד התחבורה.
 
עשית לי סדר בעניין

תקציר דיון של שנים ארוכות
בג"צ שהוגש למיטב זכרוני מטעם חרדים נגד צפיפות באוטובוסים, הוכרע בכך שהתקבלה פסיקה לפיה מספר הנוסעים באוטובוסים בינעירוניים יוגבל ל-10 (במקום מה שנהוג בעולם, שזה לפי מגבלות היצרן (בד"כ מחושב בנוסעים למ"ר בחלל האוטובוס ומאפשר עמידה של אפילו של יותר מעשרים).

יישום ההחלטה נעשה בצורה בעייתית, על ידי הכנסה לרישיון הרכב שניתן בישראל מגבלה של עשרה נוסעים בעמידה, דבר שהופך את העלאת הנוסע ה-11 לעבירה פלילית. (בניגוד לגישה שננקטת באוטובוסים עירוניים לפיה המפעיל נקנס על מספר חורג של נוסעים אם זה זוהה בבקרה, אך כל התהליך אינו פלילי ומתנהל בתוך משרד התחבורה: קנס, ערעור, בחינת הערעור והחלטה, אגב הקנס הוא לא רק כספי אלא גם "בנקודות", ועשוי להשפיע על יכולתו של המפעיל לזכות במכרזים עתידיים).

השוט הפלילי עשה את שלו, ואכן הוספו הרבה יותר נסיעות ובעיית הצפיפות ירדה, אך סוגיית הנוסע ה-11 לא יכלה להיפתר לחלוטין. לפיכך בדיקה שנעשתה ב-2010 מיקדה את הסוגייה לכעשרים קווים בינעירוניים - ברובם קווים מאספים ארוכים עם שונות גבוהה בין נסיעה לנסיעה (845 מתל אביב לקריית שמונה, 369 מבאר שבע לתל אביב וכו'). ורק בקווים אלה ביקש משרד התחבורה להגדיל את המכסה לעשרים. כי כשל-845 יש בעיה באמצע הדרך (נניח באזור צומת גולני) כמעט בלתי אפשרי לפתור אותה במיידי ועדיף לתת לנוסע לעלות ולא להתייבש בתחנה.

בנוסף ביקשו החרגה עבור הנסיעות הבינעירוניות האחרונות בכל הקווים (כי אין טעם להשאיר את הנוסע בתחנה אם אף אוטובוס לא יגיע, ואין טעם להוציא אוטובוס נוסף עבור נוסע אחד). מטבע הדברים - קווים צפופים בלילה שכיחים בעיקר בקווי חרדים במוצאי שבתות, חגים ותקופות חתונות.
ההמלצות הוגשו כבר ב-2010. ונראה שסוף סוף אפשר להתקדם עם היישום, כי בג"צ יקבל את עמדת משרד המשפטים.

עכשיו צריך להוציא הנחיה לאגף הרכב למחוק את הרישום הקשיח מרשיון האוטובוס, כי כל אוטובוס יכול תיאורטית להיות במצב בו הוא יעבוד בקו או בנסיעה אחרונה שבה מותר להעלות יותר מעשרה נוסעים, ולהחזיר את הפיקוח לבקרה של משרד התחבורה.
עשית לי סדר בעניין
אני כמובן תומך ע"פ מה שהסברת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה