אופניים ברכבת - הפלייה ?

מצב
הנושא נעול.

dannyg7

New member
אופניים ברכבת - הפלייה ?

אופניים ברכבת - הפלייה ?
שלום רב,

לארונה רציתי לנסוע ברכבת עם אופניים רגילים (לא מתקפלים) בשעות אחה"צ.
איש הביטחון בכניסה עצר אותי ואמר לי שיש שעות ייעודיות לאופניים כאלו.
אמרתי לו מדוע לבעלי האופניים החשמליות (והמתקפלות) מותר לעלות, שהרי אף אחד לא באמת מקפל אותן. אמר שאלו ההוראות שהוא קיבל.

הלכתי לבדוק באתר הרכבת ואכן אופניים מתקפלים/חשמליים מותר בכל שעות הפעילות ואין התייחסות לכך שחובה לקפל אותן !! (וכמובן שאף אחד לא מקפל אותן).
אם זה המצב, אז מדוע בעצם האבחנה (ההפלייה) בין סוגי האופניים ?

נ.ב.
אין לי כאן שום תלונה כמובן לאיש הביטחון שעשה את תפקידו.
 

Ccyclist

Well-known member
שעות ייעודיות הן שיפור לעומת האיסור הכולל שהיה בעבר.

אופניים ברכבת - הפלייה ?
שלום רב,

לארונה רציתי לנסוע ברכבת עם אופניים רגילים (לא מתקפלים) בשעות אחה"צ.
איש הביטחון בכניסה עצר אותי ואמר לי שיש שעות ייעודיות לאופניים כאלו.
אמרתי לו מדוע לבעלי האופניים החשמליות (והמתקפלות) מותר לעלות, שהרי אף אחד לא באמת מקפל אותן. אמר שאלו ההוראות שהוא קיבל.

הלכתי לבדוק באתר הרכבת ואכן אופניים מתקפלים/חשמליים מותר בכל שעות הפעילות ואין התייחסות לכך שחובה לקפל אותן !! (וכמובן שאף אחד לא מקפל אותן).
אם זה המצב, אז מדוע בעצם האבחנה (ההפלייה) בין סוגי האופניים ?

נ.ב.
אין לי כאן שום תלונה כמובן לאיש הביטחון שעשה את תפקידו.
שעות ייעודיות הן שיפור לעומת האיסור הכולל שהיה בעבר.
העלאת אופניים רגילות לרכבת התאפשרה רק בשנתיים-שלושה האחרונות. המודל שהועתק היה מודל שקיים בחו"ל לפיו ניתן להעלות אופניים בשעות השפל בלבד ולא נוספה תשתית אופניים ייחודית כמו אזור המתאים לכך אלא נוצר אישור להשתמש באזור שנועד למטען או כסאות גלגלים. לצערי זה מוצדק בנסיבות.
&nbsp
לגבי האופניים המתקפלות - כאן היתה העתקה גרועה של מדיניות מחו"ל שם אופניים כאלו חייבות להיות מקופלות, לעיתים יש דרישה שיהיו "מקופלות לגמרי" (מה שלא פרקטי אם יש עליהן מנשא לתיק או אם קל יותר להשתמש בעמוד המושב כדי להוליך אותן בתחנות) ובשירותים בינעירוניים מהירים אפילו באים בדרישות שלאופניים יהיה כיסוי. באופן כללי אין סיבה שהשומרים בכניסה לתחנות לא יכריחו את בעלי האופניים המתקפלות לקפל אותן כבר בכניסה, אבל בחו"ל ישנן נסיבות שמצדיקות הובלה לא מקופלת כאשר אמצעי העגינה מתאימים לאופניים רגילות בלבד והעמדת אופניים מתקפלות באותו האזור מקשה על העמדת מספר זוגות אופניים זה לצד זה בגלל רוחבן של האופניים המקופלות.
&nbsp
אם השילוב של האופניים והרכבת הוא מתחנת מוצא קבועה לתחנת יעד קבועה אפשר לשקול זוג במוצא (אם זו תחנה פרברית בטוחה) וזוג או תל-אופן ביעד. זה עוקף את בעיית ההובלה ברכבת. אם לא, ויש צורך בגמישות (בית - עבודה - חברים - קניות - בית) עדיף לעקוף את האפלייה ע"י קניית אופניים מתקפלות (לאו דווקא חשמליות).
 
אם כתוב שמותר להעלות רק אופניים מתקפלים, נראה לי מובן מאליו

אופניים ברכבת - הפלייה ?
שלום רב,

לארונה רציתי לנסוע ברכבת עם אופניים רגילים (לא מתקפלים) בשעות אחה"צ.
איש הביטחון בכניסה עצר אותי ואמר לי שיש שעות ייעודיות לאופניים כאלו.
אמרתי לו מדוע לבעלי האופניים החשמליות (והמתקפלות) מותר לעלות, שהרי אף אחד לא באמת מקפל אותן. אמר שאלו ההוראות שהוא קיבל.

הלכתי לבדוק באתר הרכבת ואכן אופניים מתקפלים/חשמליים מותר בכל שעות הפעילות ואין התייחסות לכך שחובה לקפל אותן !! (וכמובן שאף אחד לא מקפל אותן).
אם זה המצב, אז מדוע בעצם האבחנה (ההפלייה) בין סוגי האופניים ?

נ.ב.
אין לי כאן שום תלונה כמובן לאיש הביטחון שעשה את תפקידו.
אם כתוב שמותר להעלות רק אופניים מתקפלים, נראה לי מובן מאליו
שהכוונה היא שהם חייבים להיות מקופלים, לא?
 

dannyg7

New member
הגיוני כך חשבתי גם

אם כתוב שמותר להעלות רק אופניים מתקפלים, נראה לי מובן מאליו
שהכוונה היא שהם חייבים להיות מקופלים, לא?
הגיוני כך חשבתי גם
ההוראות מאד ברורות וחדות
זה בדיוק העניין שלא ברור למה ההבדלן אם אין חובה לקפל

תודה לכל מי שעונה ומתייחס כאן !
 

Bus Nerd

Active member
יש חובה לקפל כשעולים על קרון רגיל, אבל כולם מתעלמים מהתקנה

הגיוני כך חשבתי גם
ההוראות מאד ברורות וחדות
זה בדיוק העניין שלא ברור למה ההבדלן אם אין חובה לקפל

תודה לכל מי שעונה ומתייחס כאן !
יש חובה לקפל כשעולים על קרון רגיל, אבל כולם מתעלמים מהתקנה
כשעולים על קרון רגיל עם אופניים הן חייבות להיות מתקפלות, מי שלא מקפל צריך ללכת לקרון לכסאות גלגלים (ברכבות הדאבל דק. ברכבות הסימנס יש סימון של שני מקומות לאופניים בכל קרון אם אני זוכר נכון). בר"י, בעיקר בשעות השפל, לא אוכפים את זה בכלל. מקסימום הפקח יגיד לך "פעם הבאה לך לקרון האחרון". מצד אחד זה נחמד לרוכבים, מצד שני זה מסכן את הנוסעים כי במקרה של תאונה האופניים עלולות לפצוע מישהו.
&nbsp
עוד לא ראיתי אף אחד חסר התחשבות מספיק לעלות עם אופניים רגילות לקרון לא נגיש בשעות העומס המקסימלי בראשון בבוקר. בת"א אוניברסיטה מנהל התחנה אוהב לצעוק ברמקולים על כולם, בעיקר בראשון בבוקר, צועק כל הזמן על רוכבי האופניים שילכו לסוף.
&nbsp
אין לי מושג לגבי תקנות של חובה לקפל בכניסה לתחנה וכל זה. אני גם יודע שהתקנות שלא מאפשרות אופניים בשעות השיא לא נאכפות כל הזמן, לדעתי מידת ההחמרה שונה מתחנה לתחנה.
 

dannyg7

New member
תקנה

יש חובה לקפל כשעולים על קרון רגיל, אבל כולם מתעלמים מהתקנה
כשעולים על קרון רגיל עם אופניים הן חייבות להיות מתקפלות, מי שלא מקפל צריך ללכת לקרון לכסאות גלגלים (ברכבות הדאבל דק. ברכבות הסימנס יש סימון של שני מקומות לאופניים בכל קרון אם אני זוכר נכון). בר"י, בעיקר בשעות השפל, לא אוכפים את זה בכלל. מקסימום הפקח יגיד לך "פעם הבאה לך לקרון האחרון". מצד אחד זה נחמד לרוכבים, מצד שני זה מסכן את הנוסעים כי במקרה של תאונה האופניים עלולות לפצוע מישהו.
&nbsp
עוד לא ראיתי אף אחד חסר התחשבות מספיק לעלות עם אופניים רגילות לקרון לא נגיש בשעות העומס המקסימלי בראשון בבוקר. בת"א אוניברסיטה מנהל התחנה אוהב לצעוק ברמקולים על כולם, בעיקר בראשון בבוקר, צועק כל הזמן על רוכבי האופניים שילכו לסוף.
&nbsp
אין לי מושג לגבי תקנות של חובה לקפל בכניסה לתחנה וכל זה. אני גם יודע שהתקנות שלא מאפשרות אופניים בשעות השיא לא נאכפות כל הזמן, לדעתי מידת ההחמרה שונה מתחנה לתחנה.
תקנה
לטענתך יש תקנה מאושרת של משרד התחבורה בנוגע לחובת קיפול, אך אינה מיושמת בפועל?
אשמח אם תפנה אותי לתקנה המתאימה בספר החוקים.
לפחות לפי אתר הרכבת אין חובה לקפל.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
לא מכיר תקנה ספציפית

תקנה
לטענתך יש תקנה מאושרת של משרד התחבורה בנוגע לחובת קיפול, אך אינה מיושמת בפועל?
אשמח אם תפנה אותי לתקנה המתאימה בספר החוקים.
לפחות לפי אתר הרכבת אין חובה לקפל.
&nbsp
לא מכיר תקנה ספציפית
מכיר את מה שאומרים ברמקולים: "העלייה עם אופניים לרכבת מותרת רק בקרון הדרומי הנושא סימון מתאים".
מכאן אני מסיק שאופניים לא מקופלות חייבות להיות בקרון הזה, ולמי שיש אופניים מתקפלות ורוצה לעלות לקרון רגיל צריך לקפל אותן קודם ואז הן לא בקטגוריה של "אופניים" אלא בקטגוריה של מטען כמו תיק/מזוודה/כל דבר אחר שנוסעים סוחבים איתם.
 

נתנאל531

Well-known member
יש סלחנות בלתי ברורה כלפי אופניים חשמליות

אופניים ברכבת - הפלייה ?
שלום רב,

לארונה רציתי לנסוע ברכבת עם אופניים רגילים (לא מתקפלים) בשעות אחה"צ.
איש הביטחון בכניסה עצר אותי ואמר לי שיש שעות ייעודיות לאופניים כאלו.
אמרתי לו מדוע לבעלי האופניים החשמליות (והמתקפלות) מותר לעלות, שהרי אף אחד לא באמת מקפל אותן. אמר שאלו ההוראות שהוא קיבל.

הלכתי לבדוק באתר הרכבת ואכן אופניים מתקפלים/חשמליים מותר בכל שעות הפעילות ואין התייחסות לכך שחובה לקפל אותן !! (וכמובן שאף אחד לא מקפל אותן).
אם זה המצב, אז מדוע בעצם האבחנה (ההפלייה) בין סוגי האופניים ?

נ.ב.
אין לי כאן שום תלונה כמובן לאיש הביטחון שעשה את תפקידו.
יש סלחנות בלתי ברורה כלפי אופניים חשמליות
לא-מתקפלות, אך העקרון צודק - אופניים תופסים מקום לנוסעים, ובשעת עומס אין לזה הצדקה.
 

orchilit

New member
כשנסעתי השבוע בקו 1 בת"א, הנהג סירב להמשיך לנסוע עם נוסע

אופניים ברכבת - הפלייה ?
שלום רב,

לארונה רציתי לנסוע ברכבת עם אופניים רגילים (לא מתקפלים) בשעות אחה"צ.
איש הביטחון בכניסה עצר אותי ואמר לי שיש שעות ייעודיות לאופניים כאלו.
אמרתי לו מדוע לבעלי האופניים החשמליות (והמתקפלות) מותר לעלות, שהרי אף אחד לא באמת מקפל אותן. אמר שאלו ההוראות שהוא קיבל.

הלכתי לבדוק באתר הרכבת ואכן אופניים מתקפלים/חשמליים מותר בכל שעות הפעילות ואין התייחסות לכך שחובה לקפל אותן !! (וכמובן שאף אחד לא מקפל אותן).
אם זה המצב, אז מדוע בעצם האבחנה (ההפלייה) בין סוגי האופניים ?

נ.ב.
אין לי כאן שום תלונה כמובן לאיש הביטחון שעשה את תפקידו.
כשנסעתי השבוע בקו 1 בת"א, הנהג סירב להמשיך לנסוע עם נוסע
שעלה בגינת לוינסקי עם אופניים. לפי מה שהבנתי מהנהג (הוא די נהם על הנוסע הזה), אופניים שאינם מתקפלים אסור להעלות.
 

נתנאל531

Well-known member
ובמטרונית נהג דרש מנערים ללבוש חולצה כשעלו


כשנסעתי השבוע בקו 1 בת"א, הנהג סירב להמשיך לנסוע עם נוסע
שעלה בגינת לוינסקי עם אופניים. לפי מה שהבנתי מהנהג (הוא די נהם על הנוסע הזה), אופניים שאינם מתקפלים אסור להעלות.
ובמטרונית נהג דרש מנערים ללבוש חולצה כשעלו

אגב נצל"ש, נסעתי אתמול באוטובוס אגד מנשר עם מתקפים בתוך האוטובוס (לא פעילים כמובן), הכנה לעליה מכל הדלתות גם בחיפה, או אוטובוס לא-מקומי שהגיע לסיבוב באזור?
 

ספוטר

New member
אני נסעתי גם על כזה (לא פעיל) ב37א. אני מקווה שיכניסו לשירות

ובמטרונית נהג דרש מנערים ללבוש חולצה כשעלו

אגב נצל"ש, נסעתי אתמול באוטובוס אגד מנשר עם מתקפים בתוך האוטובוס (לא פעילים כמובן), הכנה לעליה מכל הדלתות גם בחיפה, או אוטובוס לא-מקומי שהגיע לסיבוב באזור?
אני נסעתי גם על כזה (לא פעיל) ב37א. אני מקווה שיכניסו לשירות
 

Bus Nerd

Active member
באוטובוסים מחמירים יותר, וזה אולי קצת הגיוני

כשנסעתי השבוע בקו 1 בת"א, הנהג סירב להמשיך לנסוע עם נוסע
שעלה בגינת לוינסקי עם אופניים. לפי מה שהבנתי מהנהג (הוא די נהם על הנוסע הזה), אופניים שאינם מתקפלים אסור להעלות.
באוטובוסים מחמירים יותר, וזה אולי קצת הגיוני
עם כל עצירות הפתע, ועצם העובדה שתאונות דרכים יותר סבירות על כביש מאשר על מסילה, אופניים על אוטובוס יכולים לסכן נוסעים.
לא ראיתי אף פעם בישראל נהג אוטובוס שאיפשר למישהו להעלות אופניים לא מקופלות.
 

david80

Member
ההבדל בין אופניים רגילים לאופניים מתקפלים לא מקופלים

אופניים ברכבת - הפלייה ?
שלום רב,

לארונה רציתי לנסוע ברכבת עם אופניים רגילים (לא מתקפלים) בשעות אחה"צ.
איש הביטחון בכניסה עצר אותי ואמר לי שיש שעות ייעודיות לאופניים כאלו.
אמרתי לו מדוע לבעלי האופניים החשמליות (והמתקפלות) מותר לעלות, שהרי אף אחד לא באמת מקפל אותן. אמר שאלו ההוראות שהוא קיבל.

הלכתי לבדוק באתר הרכבת ואכן אופניים מתקפלים/חשמליים מותר בכל שעות הפעילות ואין התייחסות לכך שחובה לקפל אותן !! (וכמובן שאף אחד לא מקפל אותן).
אם זה המצב, אז מדוע בעצם האבחנה (ההפלייה) בין סוגי האופניים ?

נ.ב.
אין לי כאן שום תלונה כמובן לאיש הביטחון שעשה את תפקידו.
ההבדל בין אופניים רגילים לאופניים מתקפלים לא מקופלים
היא שאנשי הצוות יכולים לדרוש לקפל אותם במקרה של עומס קיצוני על הרכבת!
 

dannyg7

New member
הגיוני

ההבדל בין אופניים רגילים לאופניים מתקפלים לא מקופלים
היא שאנשי הצוות יכולים לדרוש לקפל אותם במקרה של עומס קיצוני על הרכבת!
הגיוני
הגיוני אבל עומס קיצוני כנראה שלא יהיה (אם באמת יקפידו על מגבלת כמות העלאת זגוגות האופניים)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה