על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.

 

Bus Nerd

Active member
שם התחנה

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.
שם התחנה
על כל סככת תחנה כתוב שם התחנה מכל ארבעת צדדיה, בפונט ברור וקריא. כדי שנוסעים ידעו איפה הם.

 

Bus Nerd

Active member
קווים שעוברים בתחנה וסימון הרציף

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.
קווים שעוברים בתחנה וסימון הרציף
בכל רציף בתחנה, גם כשזו תחנה של אוטובוסים וגם כשזו תחנה של טראם, יש שלט עם אות גדולה שמורה על מספר הרציף, ורשימה של קווים שעוברים בתחנה עם יעדם. בתחתית השלט מפה קטנה של האיזור. סימון ירח קטן אומר שהתחנה פעילה גם בלילה.

בצד השני של השלט בפונט קטן יותר, או בשלט אחר בכניסה לאיזור התחנה, יש מפה של איפה נמצא כל "רציף" (כאשר התחנה נמצאת גם ברחוב אחד וגם ברחוב המאונך לו) ואיזה קווים עוברים בכל רציף ומה כיוונם. השלטים גדולים וניתנים לקריאה מרחוק, גם מהצד השני של הרחוב.

עריכה: תפוז אכל את התמונה, ניסיון שני

 

Bus Nerd

Active member
דוגמה לתחנה עם יותר משני רציפים

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.
דוגמה לתחנה עם יותר משני רציפים
גרפיטי לא חסר גם כאן. ברור מאוד באיזה צד של הכביש לחכות לכל קו חשמלית. לתחנה הספציפית הזו ארבעה רציפים בכיוונים שונים.
&nbsp
לכל תחנה במרכז העיר יש גם קיוסק קטן שבו ניתן לקנות מזון ושתייה, וגם לקנות כרטיסים ולהטעין כרטיסים חכמים. הכרטיס שבו משמתמשים בגוטבורג דומה מאוד לכרטיס הרב קו שלנו, וגם אצלם נהוגה השיטה של ערך צבור. אם תקנו חופשי יומי, לעומת זאת, תקבלו כרטיס מקרטון שאין צורך לתקף בולידטור.

 

Bus Nerd

Active member
בתוך סככת התחנה

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.
בתוך סככת התחנה
זו כבר תמונה שצולמה בתחנה מחוץ לעיר. לתחנה יש "כנפיים" שמגנות מגשם גם מהצדדים, ובתוך התחנה מותקן בזווית מסך LCD עם זמני הגעה של קווים, מספרם, צבעם ויעדם, כולל מידע אם החשמלית שבדרך נגישה או לא.

 

Bus Nerd

Active member
לא רק אוטובוסים וחשמליות - יש גם מעבורות

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.
לא רק אוטובוסים וחשמליות - יש גם מעבורות
מעבורת עם דגל ירוק היא מעבורת שהנסיעה בה בחינם. שילוט ברציף המעבורת זהה לשילוט בתחנות הטראם והאוטובוס. אחידות מבורכת.

 

Bus Nerd

Active member
ולסיכום, כי לא נשארו לי תמונות

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.
ולסיכום, כי לא נשארו לי תמונות
באזורי תחנות מאוד גדולות שלהם "רציפים" רבים, למשל באיזור כיכר Brunnsparken, יש במקום נגיש ובולט שלט עם אינדקס שבו כתוב באיזה "רציף" ניתן למצוא כל קו חשמלית וקו אוטובוס שעובר במקום, ומפה של האיזור עם סימון היכן נמצא כל רציף.
&nbsp
יש תחנות שמשלבות גם קווי אוטובוס וגם קווי חשמלית. כשקו חשמלית סגור בגלל תקלה, או לתחזוקה ושיפוצים, יש שלטים ברורים (אבל בשוודית) בתחנות שמסבירים על כך. בתוך העיר, היכן שאין בעיה שאוטובוס יסע על מסילת הטראם, לפעמים בא אוטובוס כדי להחליף את הטראם, ועליו שלט ברור שבו כתוב שהוא במקום טראם ולא סתם קו אוטובוס. מחוץ לעיר, כשמסילות הטראם יותר דומות למסילות רכבת (בלי אספלט) ואוטובוס לא יכול לנסוע עליהן, הוא עוצר בתחנה הכי קרובה שאפשר. בד"כ זה מאוד קרוב. בשעות הפעילות יש גם דיילים בתחנות (בעיקר אם התחנות לא במפלס הכביש, אלא נמצאות בין שני נתיבי הכביש נמוך יותר מהכביש עצמו, והטראם עובר במנהרה) שמסבירים שהטראם לא פעיל והיכן ניתן לתפוס אוטובוס שיחליף אותו.
&nbsp
אז זה הכל על שילוט והנגשת מידע. מאוד מאוד ברור, ומאוד קל לתייר להתמצא. Moovit אגב עובדת גם שם.
&nbsp
&nbsp
מבחינת אוטובוסים, גוטבורג היא בירת וולוו (נמצאים שם המון מפעלים של וולוו), לכן כמעט ולא רואים אוטובוס שאינו של וולוו על הכביש. רובם מונעים בגז טבעי ולכן שקטים מאוד, וחלקם חשמליים. האוטובוסים נקיים מאוד, הרבה יותר מבארץ.
&nbsp
מבחינת חשמליות, יש חדישות יותר וחדישות פחות, אבל כולן במצב תחזוקה די מעולה.
&nbsp
אז כן, לא הרבה תמונות, אבל מראה איך *בקלות* אפשר לשים שלטים ברורים יותר. כמה פעמים בארץ לא ידעתם אם אתם צריכים לקחת אוטובוס מצד אחד של הרחוב או מצד שני? כמה פעמים נתקלתם בתחנה עם שם אחד שכמה מטרים ממנה יש תחנה עם שם אחר אך דומה ומבלבל? השיטה בגוטבורג פותרת את כל הבעיות האלו.
 

Rשף

New member
כדי לאזן קצת את ההשוואה

ולסיכום, כי לא נשארו לי תמונות
באזורי תחנות מאוד גדולות שלהם "רציפים" רבים, למשל באיזור כיכר Brunnsparken, יש במקום נגיש ובולט שלט עם אינדקס שבו כתוב באיזה "רציף" ניתן למצוא כל קו חשמלית וקו אוטובוס שעובר במקום, ומפה של האיזור עם סימון היכן נמצא כל רציף.
&nbsp
יש תחנות שמשלבות גם קווי אוטובוס וגם קווי חשמלית. כשקו חשמלית סגור בגלל תקלה, או לתחזוקה ושיפוצים, יש שלטים ברורים (אבל בשוודית) בתחנות שמסבירים על כך. בתוך העיר, היכן שאין בעיה שאוטובוס יסע על מסילת הטראם, לפעמים בא אוטובוס כדי להחליף את הטראם, ועליו שלט ברור שבו כתוב שהוא במקום טראם ולא סתם קו אוטובוס. מחוץ לעיר, כשמסילות הטראם יותר דומות למסילות רכבת (בלי אספלט) ואוטובוס לא יכול לנסוע עליהן, הוא עוצר בתחנה הכי קרובה שאפשר. בד"כ זה מאוד קרוב. בשעות הפעילות יש גם דיילים בתחנות (בעיקר אם התחנות לא במפלס הכביש, אלא נמצאות בין שני נתיבי הכביש נמוך יותר מהכביש עצמו, והטראם עובר במנהרה) שמסבירים שהטראם לא פעיל והיכן ניתן לתפוס אוטובוס שיחליף אותו.
&nbsp
אז זה הכל על שילוט והנגשת מידע. מאוד מאוד ברור, ומאוד קל לתייר להתמצא. Moovit אגב עובדת גם שם.
&nbsp
&nbsp
מבחינת אוטובוסים, גוטבורג היא בירת וולוו (נמצאים שם המון מפעלים של וולוו), לכן כמעט ולא רואים אוטובוס שאינו של וולוו על הכביש. רובם מונעים בגז טבעי ולכן שקטים מאוד, וחלקם חשמליים. האוטובוסים נקיים מאוד, הרבה יותר מבארץ.
&nbsp
מבחינת חשמליות, יש חדישות יותר וחדישות פחות, אבל כולן במצב תחזוקה די מעולה.
&nbsp
אז כן, לא הרבה תמונות, אבל מראה איך *בקלות* אפשר לשים שלטים ברורים יותר. כמה פעמים בארץ לא ידעתם אם אתם צריכים לקחת אוטובוס מצד אחד של הרחוב או מצד שני? כמה פעמים נתקלתם בתחנה עם שם אחד שכמה מטרים ממנה יש תחנה עם שם אחר אך דומה ומבלבל? השיטה בגוטבורג פותרת את כל הבעיות האלו.
כדי לאזן קצת את ההשוואה
לא הכל מושלם, כמה אנקדוטות מסטוקהולם הגדולה:
יש כמה קווים שעוברים ״בכל מקום״ בעיר (מעניין שאחד מהם הוא קו 4) הסימון של הקוים האלו בתחנות הוא דווקא בפונט קטן ולא קריא ולא פעם לא מצאתי את התחנה שחיפשתי.
בסטוקהולם משתמשים רק בכרטיסי פלסטיק שעולים 20 קרונות לערך (10 שקלים)
בפריפרייה (תחשבו בינימינה) לוחות הזמנים נהיים יותר עמומים ולא פעם אוטובוסים מקדימים או מאחרים ואפילו מופיעים באופן מפתיע בין לבין. גם התדירות והכסוי לא דומים לאלו של מרכז סטוקהולם, בקיץ התדירות מופחתת אפילו יותר.
יש תקלות והן אפילו לא נדירות וחלקן נשמע מגוחך כמו בישראל- לרכבת חם, לרכבת קר, בעיות איתות, לוחות אלקטרוניים שלא עובדים וכו
המחיר לא זול- 790 קרונות לחופשי חודשי (400 שקלים)
חשוב להזכיר שהקישוריות בין קוים שונים לרוב עובדת מצוין לרוב והמתכננים מתחשבים בדעת הקהל כשיש אי התאמה.
 

אורי404

New member
התמונות יפות

על שילוט בתחנות תח"צ בגוטבורג, שוודיה
כל הזמן בפורום אני (ורבים אחרים) מדגישים כמה בישראל יש בעיה של הנגשת מידע לציבור. הנגשת מידע לציבור משמעותה פרסום מפות ותדירויות של קווים, שילוט בתחנות, פרסום מידע על שינויים, וכו'.

התפוז הגדול כתב על הבעיות בשילוט בתחנות האוטובוס שלנו כבר פעמיים: "ביטול זמני של תחנת אוטובוס. ישראל מול אנגליה" וגם "חוסר המקצועיות בהצבת דגלוני תחנות האוטובוס"

וגם לרוכב לאוטובוסים יש פוסט מעולה בנושא שילוט סטטי

אני כל הזמן מדגיש שבאירופה עושים את זה יותר טוב מאיתנו, ובשרשור הזה אני רוצה להראות בדיוק איך הם עושים זאת יותר טוב מאיתנו.

אני הולך להדגים זאת באמצעות תמונות שצילמתי בטיול לשוודיה בשנה שעברה. לצערי לא צילמתי תמונות של כל השלטים וכל התחנות, אבל צילמתי מספיק כדי לדבר ולהראות מה הם עושים יותר טוב מאיתנו.

תמונה ראשונה: תמונה אייקונית להמחשה - חשמלית על רקע דגל שוודיה המתנופף. בתמונות הבאות אראה את השילוט.
התמונות יפות
מעבר לזה, הייטבת להסביר את ההבדלים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה