מסוף כרמלית, מסוף 2000 ומסוף רכבת האוניברסיטה

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
מסוף כרמלית, מסוף 2000 ומסוף רכבת האוניברסיטה

מסוף כרמלית, מסוף 2000 ומסוף רכבת האוניברסיטה
"מסוף כרמלית בתל אביב: עלבון לעיר ועינוי לנוסעים", כך לפי
[URL]http://www.themarker.com/realestate/1.3029289[/URL]
במאמר מוזכר גם מסוף 2000, שסובל מכשלים שונים.
אני מוסיף מסוף חדש אחר בתל אביב, שחדש ממסופים כרמלית ו-2000 - מסוף רכבת האוניברסיטה.
מסוף האוניברסיטה קיים בקושי עשור. גם בו קשה לאתר את קו האוטובוס המתאים, אלא בנדודים בין הרציפים. אין שילוט ברור. אין גם שילוט אלקטרוני לזמן הגעת האוטובוס הבא. זה רלוונטי, בעיקר לקווים שעוברים במסוף, כמו קו 13.
בכלל קו 13 (וגם 113) יכול להיות קו מצויין מהמסוף לאזורים שונים ברמת אביב. שני הקווים האלה בצידי המסוף. אפשר לומר, שמנותקים מיתר הקווים.
כמו כן המסוף סובל מהזנחה. לצד זה גם במסוף זה אין עמדת מודיעין, אין קופת כרטיסים ואין עמדת רב-קו. שימוש המודיעין העיקרי הוא, באמצעות פנייה לנהג, שזה עתה סיים נסיעה או שתיכף מתחיל נסיעה.
 

Bus Nerd

Active member
דווקא יש עמדת מודיעין

מסוף כרמלית, מסוף 2000 ומסוף רכבת האוניברסיטה
"מסוף כרמלית בתל אביב: עלבון לעיר ועינוי לנוסעים", כך לפי
[URL]http://www.themarker.com/realestate/1.3029289[/URL]
במאמר מוזכר גם מסוף 2000, שסובל מכשלים שונים.
אני מוסיף מסוף חדש אחר בתל אביב, שחדש ממסופים כרמלית ו-2000 - מסוף רכבת האוניברסיטה.
מסוף האוניברסיטה קיים בקושי עשור. גם בו קשה לאתר את קו האוטובוס המתאים, אלא בנדודים בין הרציפים. אין שילוט ברור. אין גם שילוט אלקטרוני לזמן הגעת האוטובוס הבא. זה רלוונטי, בעיקר לקווים שעוברים במסוף, כמו קו 13.
בכלל קו 13 (וגם 113) יכול להיות קו מצויין מהמסוף לאזורים שונים ברמת אביב. שני הקווים האלה בצידי המסוף. אפשר לומר, שמנותקים מיתר הקווים.
כמו כן המסוף סובל מהזנחה. לצד זה גם במסוף זה אין עמדת מודיעין, אין קופת כרטיסים ואין עמדת רב-קו. שימוש המודיעין העיקרי הוא, באמצעות פנייה לנהג, שזה עתה סיים נסיעה או שתיכף מתחיל נסיעה.
דווקא יש עמדת מודיעין
ליד הרציף של קו 7. יש שם גם שלט אלקטרוני ישן, אבל הוא עובד רק לפעמים ולא מציג את כל קווי המסוף.

אבל כן, השילוט לא ברור ובעייתי, ויש חסרונות נוספים:
  • רוב הזמן אוטובוסים במנוחה חונים ברציף ואז אוטובוס שמגיע לאסוף נוסעים צריך לעצור באמצע והנוסעים צריכים לעבור בין האוטובוסים כדי לעלות אליו, אם הם בכלל שמים לב (לפעמים אוטובוסים מסתירים ואז לא שמים לב).
  • אין זרימת אוויר טובה ברציף, וכך למרות שיש צל החום והלחות הופכים את ההמתנה ללא נוחה בכלל.
  • אין מספיק ספסלים, צריך להמתין בעמידה רוב הזמן.
  • בצד של הרכבת (בתחנה של קו 49) אין בכלל צל.
  • קיים מעבר תת קרקעי מתחנת הרכבת לאיזור רציפי האוטובוסים, אבל הוא סגור (בלי סיבה טובה באמת לדעתי, לדעתי ר"י מתקמצנים להעסיק עוד מאבטחים) מה שאומר שכשבאים מהרכבת לתפוס אוטובוס צריך להקיף את כל המסוף ולפעמים לפספס אוטובוס בדרך.
  • עמדת שירות לרב קו לא מאוד חסרה (אם כי הייתה יכולה להיות נוחה) כי שירות אפשר לקבל בתחנת הרכבת, אבל עמדת הטענה אוטומטית הייתה יכולה להיות שימושית מאוד.
  • כשבנו את המסוף רצו לבנות מדרגות נעות לגבעת האוניברסיטה, ולא עשו זאת משיקולי תקציב. טיפוס על המדרגות שיש שם היום בחודשי הקיץ החמים מתיש מאוד, אבל בגלל שבשעות השפל תדירות האוטובוסים נמוכה לפעמים אין ברירה אלא לטפס אותן כשרוצים להגיע לאוניברסיטה בזמן. לדעתי צריך לשקול שיפוץ שיכלול מדרגות נעות עד גבעת האוניברסיטה (או לבנות רכבל מהיציאה המזרחית של רכבת אוניברסיטה עד האוניברסיטה עצמה
    )
  • בצד של תחנת הרכבת (הרציף של 49 וכו') יש גם בעיה של מדרכה צרה מדי. כשהרבה אנשים ממתינים לאוטובוס שם, לפעמים מי שרוצה להגיע לתחנת הרכבת צריך לדלג מעל רגליים של צעירים שיושבים על הרצפה.
בעיקרון המסוף הזה יחסית מודרני, ונראה שלפחות לנהגים יש חדר המתנה ממוזג ושירותים כמו שצריך (ועוד בבניין קבע, ולא בקרוואן מתפרק כמו במסופים גדולים יותר כמו התחנה המרכזית בפתח תקווה), שזה חשוב מאוד, וההשקעה הנדרשת לתיקון רוב החסרונות היא לא גדולה במיוחד.

בכללי בישראל כל הקטע של הנגשת המידע לציבור בתח"צ הוא גרוע מאוד, אם זה שילוט במסופים ובתחנות, פרסום שינויים, פרסום מפות קווים, וכו' וכו'. צריך לשלוח משלחת של משרד התחבורה לכמה ערים גדולות באירופה כדי שיראו איך עושים שילוט כמו שצריך לתחנות.
 

אורי404

New member
הסברת טוב ממני את המצב במסוף הזה


דווקא יש עמדת מודיעין
ליד הרציף של קו 7. יש שם גם שלט אלקטרוני ישן, אבל הוא עובד רק לפעמים ולא מציג את כל קווי המסוף.

אבל כן, השילוט לא ברור ובעייתי, ויש חסרונות נוספים:
  • רוב הזמן אוטובוסים במנוחה חונים ברציף ואז אוטובוס שמגיע לאסוף נוסעים צריך לעצור באמצע והנוסעים צריכים לעבור בין האוטובוסים כדי לעלות אליו, אם הם בכלל שמים לב (לפעמים אוטובוסים מסתירים ואז לא שמים לב).
  • אין זרימת אוויר טובה ברציף, וכך למרות שיש צל החום והלחות הופכים את ההמתנה ללא נוחה בכלל.
  • אין מספיק ספסלים, צריך להמתין בעמידה רוב הזמן.
  • בצד של הרכבת (בתחנה של קו 49) אין בכלל צל.
  • קיים מעבר תת קרקעי מתחנת הרכבת לאיזור רציפי האוטובוסים, אבל הוא סגור (בלי סיבה טובה באמת לדעתי, לדעתי ר"י מתקמצנים להעסיק עוד מאבטחים) מה שאומר שכשבאים מהרכבת לתפוס אוטובוס צריך להקיף את כל המסוף ולפעמים לפספס אוטובוס בדרך.
  • עמדת שירות לרב קו לא מאוד חסרה (אם כי הייתה יכולה להיות נוחה) כי שירות אפשר לקבל בתחנת הרכבת, אבל עמדת הטענה אוטומטית הייתה יכולה להיות שימושית מאוד.
  • כשבנו את המסוף רצו לבנות מדרגות נעות לגבעת האוניברסיטה, ולא עשו זאת משיקולי תקציב. טיפוס על המדרגות שיש שם היום בחודשי הקיץ החמים מתיש מאוד, אבל בגלל שבשעות השפל תדירות האוטובוסים נמוכה לפעמים אין ברירה אלא לטפס אותן כשרוצים להגיע לאוניברסיטה בזמן. לדעתי צריך לשקול שיפוץ שיכלול מדרגות נעות עד גבעת האוניברסיטה (או לבנות רכבל מהיציאה המזרחית של רכבת אוניברסיטה עד האוניברסיטה עצמה
    )
  • בצד של תחנת הרכבת (הרציף של 49 וכו') יש גם בעיה של מדרכה צרה מדי. כשהרבה אנשים ממתינים לאוטובוס שם, לפעמים מי שרוצה להגיע לתחנת הרכבת צריך לדלג מעל רגליים של צעירים שיושבים על הרצפה.
בעיקרון המסוף הזה יחסית מודרני, ונראה שלפחות לנהגים יש חדר המתנה ממוזג ושירותים כמו שצריך (ועוד בבניין קבע, ולא בקרוואן מתפרק כמו במסופים גדולים יותר כמו התחנה המרכזית בפתח תקווה), שזה חשוב מאוד, וההשקעה הנדרשת לתיקון רוב החסרונות היא לא גדולה במיוחד.

בכללי בישראל כל הקטע של הנגשת המידע לציבור בתח"צ הוא גרוע מאוד, אם זה שילוט במסופים ובתחנות, פרסום שינויים, פרסום מפות קווים, וכו' וכו'. צריך לשלוח משלחת של משרד התחבורה לכמה ערים גדולות באירופה כדי שיראו איך עושים שילוט כמו שצריך לתחנות.
הסברת טוב ממני את המצב במסוף הזה

חידדת עניינים נוספים. אני מסכים איתך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה