אני לא אומר ש"הכל כל כך טוב"
אני אומר שהכתבה שטחית, ואני אומר שאני לא מבין מה הבעיה לבנות את הפורטל בצורה שלא מפריעה להולכי הרגל.
ברור שהולכי הרגל הם הדבר החשוב ביותר בהיררכיית התחבורה ואסור לפגוע בתשתיות להולכי רגל, אבל הרכבת נמצאת *במרכז* הכביש, ולא על המדרכות, כך שזה לא שכל האיזור "ייחסם לתנועת הולכי רגל", אלא שיהיו 100 מטר שבהם אי אפשר יהיה לחצות את הכביש.
 
סטרסבורג למשל זו עיר שמעולה ללכת בה ברגל וגם בה יש רק"ל שחלקו תת קרקעי עם מנהרה, כך שברור שאפשר לעשות את זה "טוב".
 
אם כרגע בתכנון יבוטלו מעברי חציה לטובת הפורטל, אפשר לבנות גשרי הולכי רגל (שאינם פתרון אבל הם טלאי על הבעיה) ובאיזור של הפורטל שבו הרכבת כבר עמוקה מספיק אפשר פשוט לבנות "גשר" מוגבה במקצת רק מעליו עם רמפה קטנה בשני הצדדים כך שהולכי הרגל יוכלו להמשיך ללכת כרגיל.
 
https://goo.gl/maps/EGQbQsx4Qsm
 
זה הפורטל של הרק"ל בסטרסבורג. בקלות אפשר לבנות גשרון זעיר מעל האמצע שלו ולשים מעבר חציה בצד אחד, אם ממש רוצים. גם בת"א אפשר יהיה לעשות אותו דבר.
 
נכון שהיה יותר נחמד אם הקו הירוק היה עולה מעל פני השטח בעבר הירקון, אבל אני מניח שזה נפסל מסיבות כלכליות (יקר להעמיק את התחנות כדי להעמיק את המנהרה כדי שיהיה אפשר לחצות את הירקון מלמטה, ואני לא בטוח שיש מספיק מקום בעבר הירקון כדי לאפשר לרכבת לעלות בחזרה למפלס הקרקע. בטח גם יש את השיקול הבירוקרטי שרצו לתכנן את כל החלקים התת קרקעיים רק במקטע הדרומי של הקו, ולא הצפוני (שהתוכניות המפורטות שלו עדיין לא מוכנות).
 
ולדעתי האישית? הירוק לא היה צריך להיות תת קרקעי באבן גבירול בכלל. זה רחוב רחב וישר עם מספיק מקום באמצע לרק"ל, המנהרה בו מיותרת לחלוטין. אבל תושבי ת"א רצו מנהרה, אז קיבלו - ופורטל הוא הכרח כשמשלבים חלק מהתוואי מעל הקרקע וחלק מתחת.