כתבה שטחית בהארץ על הקו הירוק והתנגדויות

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
כתבה שטחית בהארץ על הקו הירוק והתנגדויות

כתבה שטחית בהארץ על הקו הירוק והתנגדויות
http://www.haaretz.co.il/news/local/1.3025510

מישהו מוכן להסביר מה הבעיה עם הולכי רגל ופורטלים? מה הבעיה לבנות גשרון מעל הפורטל כדי לאפשר להולכי רגל לחצות את הכביש?

כמו כן למה בכתבה כתוב "ייחסם להולכי רגל" כשבירור זה לא המקרה, אלא רק איזור שבו להולכי רגל יהיה קשה יותר לחצות...
 

iritilan

New member
ואולי אין להולכי רגל כלל דרך לחצות?

כתבה שטחית בהארץ על הקו הירוק והתנגדויות
http://www.haaretz.co.il/news/local/1.3025510

מישהו מוכן להסביר מה הבעיה עם הולכי רגל ופורטלים? מה הבעיה לבנות גשרון מעל הפורטל כדי לאפשר להולכי רגל לחצות את הכביש?

כמו כן למה בכתבה כתוב "ייחסם להולכי רגל" כשבירור זה לא המקרה, אלא רק איזור שבו להולכי רגל יהיה קשה יותר לחצות...
ואולי אין להולכי רגל כלל דרך לחצות?
אני לא מכירה את התוכנית, רק משערת לפי הכתוב שכנראה תהיה כאן הפרעה משמעותית יותר להולכי רגל. מדובר ברחובות עירוניים עמוסים כך שבהחלט נראה לי בעייתי לפגוע בהולכי רגל.
שינוי מהותי כזה בהסדרי התחבורה בעיר צריך להיות דווקא במקביל להחזרת הרחובות העירוניים להולכי רגל ולא לדחוק אותם לשוליים.
אם הכל כל כך טוב למה ההליך סגור לציבור ואין אפשרות להשמיע התנגדויות?
 

Bus Nerd

Active member
אני לא אומר ש"הכל כל כך טוב"

ואולי אין להולכי רגל כלל דרך לחצות?
אני לא מכירה את התוכנית, רק משערת לפי הכתוב שכנראה תהיה כאן הפרעה משמעותית יותר להולכי רגל. מדובר ברחובות עירוניים עמוסים כך שבהחלט נראה לי בעייתי לפגוע בהולכי רגל.
שינוי מהותי כזה בהסדרי התחבורה בעיר צריך להיות דווקא במקביל להחזרת הרחובות העירוניים להולכי רגל ולא לדחוק אותם לשוליים.
אם הכל כל כך טוב למה ההליך סגור לציבור ואין אפשרות להשמיע התנגדויות?
אני לא אומר ש"הכל כל כך טוב"
אני אומר שהכתבה שטחית, ואני אומר שאני לא מבין מה הבעיה לבנות את הפורטל בצורה שלא מפריעה להולכי הרגל.
ברור שהולכי הרגל הם הדבר החשוב ביותר בהיררכיית התחבורה ואסור לפגוע בתשתיות להולכי רגל, אבל הרכבת נמצאת *במרכז* הכביש, ולא על המדרכות, כך שזה לא שכל האיזור "ייחסם לתנועת הולכי רגל", אלא שיהיו 100 מטר שבהם אי אפשר יהיה לחצות את הכביש.
&nbsp
סטרסבורג למשל זו עיר שמעולה ללכת בה ברגל וגם בה יש רק"ל שחלקו תת קרקעי עם מנהרה, כך שברור שאפשר לעשות את זה "טוב".
&nbsp
אם כרגע בתכנון יבוטלו מעברי חציה לטובת הפורטל, אפשר לבנות גשרי הולכי רגל (שאינם פתרון אבל הם טלאי על הבעיה) ובאיזור של הפורטל שבו הרכבת כבר עמוקה מספיק אפשר פשוט לבנות "גשר" מוגבה במקצת רק מעליו עם רמפה קטנה בשני הצדדים כך שהולכי הרגל יוכלו להמשיך ללכת כרגיל.
&nbsp
https://goo.gl/maps/EGQbQsx4Qsm
&nbsp
זה הפורטל של הרק"ל בסטרסבורג. בקלות אפשר לבנות גשרון זעיר מעל האמצע שלו ולשים מעבר חציה בצד אחד, אם ממש רוצים. גם בת"א אפשר יהיה לעשות אותו דבר.
&nbsp
נכון שהיה יותר נחמד אם הקו הירוק היה עולה מעל פני השטח בעבר הירקון, אבל אני מניח שזה נפסל מסיבות כלכליות (יקר להעמיק את התחנות כדי להעמיק את המנהרה כדי שיהיה אפשר לחצות את הירקון מלמטה, ואני לא בטוח שיש מספיק מקום בעבר הירקון כדי לאפשר לרכבת לעלות בחזרה למפלס הקרקע. בטח גם יש את השיקול הבירוקרטי שרצו לתכנן את כל החלקים התת קרקעיים רק במקטע הדרומי של הקו, ולא הצפוני (שהתוכניות המפורטות שלו עדיין לא מוכנות).
&nbsp
ולדעתי האישית? הירוק לא היה צריך להיות תת קרקעי באבן גבירול בכלל. זה רחוב רחב וישר עם מספיק מקום באמצע לרק"ל, המנהרה בו מיותרת לחלוטין. אבל תושבי ת"א רצו מנהרה, אז קיבלו - ופורטל הוא הכרח כשמשלבים חלק מהתוואי מעל הקרקע וחלק מתחת.
 

iritilan

New member
ברור שאפשרי למצא פתרונות, השאלה אם יעשו אותם

אני לא אומר ש"הכל כל כך טוב"
אני אומר שהכתבה שטחית, ואני אומר שאני לא מבין מה הבעיה לבנות את הפורטל בצורה שלא מפריעה להולכי הרגל.
ברור שהולכי הרגל הם הדבר החשוב ביותר בהיררכיית התחבורה ואסור לפגוע בתשתיות להולכי רגל, אבל הרכבת נמצאת *במרכז* הכביש, ולא על המדרכות, כך שזה לא שכל האיזור "ייחסם לתנועת הולכי רגל", אלא שיהיו 100 מטר שבהם אי אפשר יהיה לחצות את הכביש.
&nbsp
סטרסבורג למשל זו עיר שמעולה ללכת בה ברגל וגם בה יש רק"ל שחלקו תת קרקעי עם מנהרה, כך שברור שאפשר לעשות את זה "טוב".
&nbsp
אם כרגע בתכנון יבוטלו מעברי חציה לטובת הפורטל, אפשר לבנות גשרי הולכי רגל (שאינם פתרון אבל הם טלאי על הבעיה) ובאיזור של הפורטל שבו הרכבת כבר עמוקה מספיק אפשר פשוט לבנות "גשר" מוגבה במקצת רק מעליו עם רמפה קטנה בשני הצדדים כך שהולכי הרגל יוכלו להמשיך ללכת כרגיל.
&nbsp
https://goo.gl/maps/EGQbQsx4Qsm
&nbsp
זה הפורטל של הרק"ל בסטרסבורג. בקלות אפשר לבנות גשרון זעיר מעל האמצע שלו ולשים מעבר חציה בצד אחד, אם ממש רוצים. גם בת"א אפשר יהיה לעשות אותו דבר.
&nbsp
נכון שהיה יותר נחמד אם הקו הירוק היה עולה מעל פני השטח בעבר הירקון, אבל אני מניח שזה נפסל מסיבות כלכליות (יקר להעמיק את התחנות כדי להעמיק את המנהרה כדי שיהיה אפשר לחצות את הירקון מלמטה, ואני לא בטוח שיש מספיק מקום בעבר הירקון כדי לאפשר לרכבת לעלות בחזרה למפלס הקרקע. בטח גם יש את השיקול הבירוקרטי שרצו לתכנן את כל החלקים התת קרקעיים רק במקטע הדרומי של הקו, ולא הצפוני (שהתוכניות המפורטות שלו עדיין לא מוכנות).
&nbsp
ולדעתי האישית? הירוק לא היה צריך להיות תת קרקעי באבן גבירול בכלל. זה רחוב רחב וישר עם מספיק מקום באמצע לרק"ל, המנהרה בו מיותרת לחלוטין. אבל תושבי ת"א רצו מנהרה, אז קיבלו - ופורטל הוא הכרח כשמשלבים חלק מהתוואי מעל הקרקע וחלק מתחת.
ברור שאפשרי למצא פתרונות, השאלה אם יעשו אותם
השאלה אם מקבלי ההחלטות מוכנים להתחיל לראות דברים מזווית שונה - עדיפות להולכי רגל ולתחבורה ציבורית ובניית רכבת קלה היא הזדמנות מצוינת לשנות דברים בתחום הזה.
כאשר ההליך מתנהל הרחק מעיני הציבור וללא לאפשר לאנשי מקצוע ולאזרחים להביע התנגדות, זה פשוט לא מעורר אמון.
גם לי נראה שחסר יותר פירוט בידיעה.
 
נצלש, שאלה מדוע ביטלו את הקו חופשי יומי אשקלון ת"א באוטובוס?

כתבה שטחית בהארץ על הקו הירוק והתנגדויות
http://www.haaretz.co.il/news/local/1.3025510

מישהו מוכן להסביר מה הבעיה עם הולכי רגל ופורטלים? מה הבעיה לבנות גשרון מעל הפורטל כדי לאפשר להולכי רגל לחצות את הכביש?

כמו כן למה בכתבה כתוב "ייחסם להולכי רגל" כשבירור זה לא המקרה, אלא רק איזור שבו להולכי רגל יהיה קשה יותר לחצות...
נצלש, שאלה מדוע ביטלו את הקו חופשי יומי אשקלון ת"א באוטובוס?
האם זה רק תקף לאוטובוסים אחרי שאני יורד מת"א ולא הפוך? כי ניסתי לטעון רב קו היום בקו בתוך אשקלון ונהג אמר בהתחלה שלא יודע על מה מדובר ושאין כזה ואחרי זה אמר שלא יודע איך עושים זאת ? כרגיל אם חשבנו שמשהו השתפר בתחבורה ציבורית טעות גדולה לפחות פה זו שערוריה שיש נהגים כאלה,(כי רק לפני שבוע נסעתי עד הרצליה עם חופשי יומי ולא היתה בעיה) אלא אם כן באמת ביטלו ולא ידעתי
 

Bus Nerd

Active member
לא ביטלו, אבל עם המחיר היקר אני לא בטוח כמה זה משתלם

נצלש, שאלה מדוע ביטלו את הקו חופשי יומי אשקלון ת"א באוטובוס?
האם זה רק תקף לאוטובוסים אחרי שאני יורד מת"א ולא הפוך? כי ניסתי לטעון רב קו היום בקו בתוך אשקלון ונהג אמר בהתחלה שלא יודע על מה מדובר ושאין כזה ואחרי זה אמר שלא יודע איך עושים זאת ? כרגיל אם חשבנו שמשהו השתפר בתחבורה ציבורית טעות גדולה לפחות פה זו שערוריה שיש נהגים כאלה,(כי רק לפני שבוע נסעתי עד הרצליה עם חופשי יומי ולא היתה בעיה) אלא אם כן באמת ביטלו ולא ידעתי
לא ביטלו, אבל עם המחיר היקר אני לא בטוח כמה זה משתלם
http://trans-reform.org.il/metros.aspx?m=8t
&nbsp
הכרטיס שאתה צריך הוא "מטרופולין מלא + קרית גת +אשקלון "
 
זה מה שיבקשתי חופשי יומי אשקלון גוש דן והמחיר שלו זה 37.5

לא ביטלו, אבל עם המחיר היקר אני לא בטוח כמה זה משתלם
http://trans-reform.org.il/metros.aspx?m=8t
&nbsp
הכרטיס שאתה צריך הוא "מטרופולין מלא + קרית גת +אשקלון "
זה מה שיבקשתי חופשי יומי אשקלון גוש דן והמחיר שלו זה 37.5
שקל, שבוע שעבר נסעתי עד הרצליה ורעננה איתו יופי של דבר, אבל היום ניסתי עד רחובות, אבל הנהג של דן דרום אמר שלא יודע וכו נאלצתי לוותר על התוכניות שלי הערב, בכל מקרה תלונה למשרד התחבורה כבר הגשתי, לא יכול להיות שיעסקו נהגים שלא יודעים כלום
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה